Khamis, 16 Oktober 2014

PANAS ~ Mabuk Menteri..!


Sekarang ni musim orang mabuk..! Lebih meriah kerana yang mabuk kini terdiri dari para pemimpin pembangkang terutama DAPig dan Piggayrrr macam kat Selangor tu..! Boleh baca di sini.

Mabuk pun ada macam macam jenis..! Sebagai contoh kenyataan Bekas Menteri Mabuk si Zaid Ibrahim yang mengecam Menteri Di Jabatan Perdana Menteri YB Hajjah Nancy Syukri dalam menjawab isu kenyataan Ibrahim Ali di Parlimen minggu lalu. Juga boleh baca di sini.

Tak pasti sama ada Zaid mabuk atau tidak semasa mengecam Nancy..! Tapi sebagai bekas Menteri yang pernah menjawat jawatan yang sama di era Pak Lah dulu tentu Zaid mabuk kepayang atau mabuk jawatan kerana mengecam Nancy.

Yang jelas YB Hajjah Nancy tak mabuk..! Beliau tak mabuk kuasa kerana menjawab di Parlimen adalah sebahagian dari rutin beliau dimana Peguam Negara tidak boleh menjawab bagi pihak mereka di Parlimen..! 

Maka apabila Peguam Negara telah membuat keputusan untuk tidak mengambil tindakan keatas kenyataan Ibrahim Ali maka itu adalah keputusan Jabatan Peguam Negara dan Nancy hanya menjawab bagi pihak kerajaan..! Itu jelas..!

Nancy juga tak mabuk dengan kenyataan Ibrahim Ali tersebut..! Nancy juga jelas tidak bersetuju dengan kenyataan Ibrahim yang mengugut mahu membakar Bible..! 

Nancy sedar, sebagai wakil yang dipilih oleh rakyat yang berbilang kaum dan agama, kenyataan Ibrahim itu tidak wajar dan bertentangan dengan semangat perpaduan Nasional terutama kepada pengundi beliau sendiri di Parlimen Batang Sadong..! Jelas bahawa YB Hajjah Nancy tak mabuk untuk menyokong kenyataan sonsang Ibrahim itu..!


Namun seperti biasa kecaman Zaid seakan ubat kuat kepada puak pembangkang terutama di Sarawak yang sememangnya layu dan tandus isu apabila tiba tiba segar bangkit mendendang isu murahan ini..!

Pembangkang tahu bahawa kerusi Parlimen Batang Sadong dan kerusi DUN Sadong Jaya serta Simunjan merupakan kubu kuat Barisan Nasional selama ini..! Dalam menghadapi Pilihanraya Negeri Sarawak yang dijangka tahun hadapan tentu isu ini merupakan sajian enak bagi puak ini untuk meratah dan melahap..!

Namun pembangkang tetap pembangkang..! mereka lupa bahawa rakyat Sarawak jauh lebih matang dan tahu menilai yang mana intan yang mana kaca..! Yang mana tulen yang mana palsu..! Yang mana pemimpin yang mana broker dan barua..!

Pengundi di Batang Sadong tahu bahawa wakil rakyat mereka yang berpendidikan Undang Undang dan pernah menjawat jawatan Pegawai Undang Undang itu cukup berpengalaman dan memahami akan realiti kehidupan rakyat berbilang kaum dan agama..! 

Mereka menikmati keamanan dan keharmonian hidup bermasyarakat selama ini. Mereka juga bersyukur dan berterima kasih kerana dikurniakan seorang wakil rakyat yang ramah mesra serta berbudi bahasa dengan sikap sederhana yang sentiasa mengutamakan rakyat dan pengundi.

Biarlah pembangkang terus mabuk..! mabuk kepayang mengidamkan kerusi..! Mengidam kerusi YB Hajjah Nancy..! Rakyat makmur, maju dan berintegriti namun pembangkang terus dilamun mimpi, mimpi disiang hari..!

Orang dah berkereta dia masih berlari, ditolak arus kena ketepi, akhirnya terus jatuh perigi, hilang gigi tinggal gusi, rumah kata pergi, kubur kata mari..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. Orang sarawak jangan termakan hasutan cina DAP. Kat penang mereka berjaya hasut orang Melayu supaya menyokong mereka. Tapi apa yang orang Melayu dapat. Semua tanah kerajaan negeri penang mereka jual kat developer Cina. Developer Melayu yang ada semua depa blacklist. Hasilnya professional Melayu tak boleh cari makan langsung. Developer cina sudah tentu akan lantik Land Surveyor Cina, Arkitek Cina, Jurutera Cina, QS Cina, Lawyer Cina dsbg. Melayu cuma mereka lantik jadi guard saja. Itulah saja agaknya kerja yang sesuai untuk orang Melayu. Sarawak pun akan jadi seperti Penang sekiranya DAP berkuasa.Kaum Bumiputra akan ditekan dari segi ekonomi kerana orang2 Cina ini sangat tamak, jahat dan licik. Akhirnya, kaum Bumiputra Sarawak akan merempat seperti Melayu Penang. Dihalau dari kampung mereka tanpa pampasan. Kondominium dibina untuk orang Cina. Kerajaan Persekutuan nak bina rumah mampu milik untuk orang Melayu dihalang dengan pelbagai alasan.

    Kaum Bumiputra Sarawak juga jangan lupa matlamat utama DAP ialah hendak menghapuskan hak keistimewaan kaum Bumiputra. Mereka amat dengki dengan biasiswa kerajaan persekutuan yang diberi kepada kaum Bumiputra. Sedangkan mereka hanya kaum pendatang yang diterima sebagai rakyat Malaysia oleh kaum Bumiputra. Sepatutnya mereka hanya diberi Permanent Resident status seperti di Brunei.

    BalasPadam
  2. Good job Tanpa Nama 10.31ptg

    BalasPadam