Rabu, 14 September 2016

HOT ~ Rosmah Menabung Ler..!



Koran negara jiran ni seharusnya disaman..! tak sensitif langsung dengan First Lady..! Tak usul periksa..! Duit tabungan tau tak?

Tabungan siapa?

WSJ dakwa Rosmah belanja AS$6 juta beli baju, kasut, barang kemas

Akhbar Wall Street Journal (WSJ) mendakwa isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor membelanjakan AS$ 6 juta membeli pakaian, kasut dan barangan kemas.
Menurut laporan itu, perbelanjaan dibuat antara 2008 dan 2015 dan adalah berdasar kepada dokumen-dokumen baru yang diteliti oleh WSJ.
"Dokumen-dokumen baru mendedahkan (Rosmah) membelanjakan sekurang-kurangnya AS$ 6 juta melalui caj kad kredit pada tahun-tahun kebelakangan ini - walaupun tidak mempunyai sumber pendapatan kecuali gaji suaminya.
"Beliau adalah satu-satunya anak guru sekolah, tidak mempunyai pekerjaan tetap dan suaminya, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, adalah seorang birokrat dengan gaji tahunan sebanyak AS$ 100,000," kata laporan itu.
Lapor WSJ, perbelanjaan dibuat di gedung membeli-belah Harrods di London, Saks Fifth Avenue di New York dan di beberapa tempat lain.
Menurut akhbar itu, perbelanjaan terbaru AS$ 6 juta itu termasuk perbelanjaan AS$ 1 juta oleh Rosmah yang dilaporkan sebelum ini.
Pada Mac lalu, WSJ melaporkan Rosmah membelanjakan € 750,000 di gedung barangan kemas De Grisogono milik Swiss di cawangan Itali dan AS$ 130,635 di Chanel di Honolulu, Hawaii.
Dalam laporan itu, WSJ mendakwa perbelanjaan berkenaan juga dicaj kepada kad kredit suami Rosmah, Najib.
Ia mendakwa kad kredit itu berkaitan dengan dana 1MDB.
Suratkhabar yang rakyat tak faham pun sebok memapar isu yang sama..! Ni semua dengki..! Ni semua nak bunuh melayu..!
SPRM perlu siasat
Laporan terbaru itu juga memaparkan biografi Rosmah mengenai sumber dananya untuk membeli-belah.
"Saya membeli barangan kemas dan pakaian dengan wang sendiri. Apa yang salah?" petik Rosmah dalam biografi itu.
Menurut WSJ, Najib tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan ulasannya.
Malaysiakini telah menghubungi pembantu Rosmah, Datuk Rizal Mansor bagi mendapatkan ulasannya mengenai laporan itu dan sedang menunggu jawapannya.
Sementara itu, Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Faiz Fadzil berkata Rosmah perlu tampil membersihkan namanya - sama ada dengan menyaman WSJ, atau melalui siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Beliau berkata ketua pesuruhjaya SPRM yang baru, Datuk Dzulkifli Ahmad mesti menunaikan ikrarnya untuk menyiasat setiap kes rasuah secara amanah, tegas dan adil.
“Wang 1MDB adalah harta rakyat dan SPRM hendaklah menunaikan tanggungjawabnya kepada rakyat dan negara mengatasi kepentingan mana-mana individu yang berkuasa.
“Peguam Negara perlu mengarahkan skandal 1MDB ini disiasat semula secara bebas dan menyeluruh,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Nasib baik ada Pandi suci si penyuci..! Pasti Pandi akan memberitahu dunia kesucian yang Rosmah miliki..! Pandi boleh menambah bahawa rakyat dan dunia bertuah kerana adanya Rosmah..! Kalau Malaysia tak mahu Rosmah banyak negara lain lagi yang mahukan Rosmah menjadi FLOM mereka..! 
Betul ke?
Lu Fikir La Sendiri!!!

95 ulasan:

  1. Kalau Malaysia tak mahu Rosmah banyak negara lain lagi yang mahukan Rosmah menjadi FLOM mereka..

    Kazakhstan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di tahun 2014, Malaysia nombor 50 antara 174 negara yang di senaraikan dalam Transparency International Corruption Perception Index. (Sebagai bandingan, Spore nombor 7. Ahli ahli Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu ada 190 lebih - hampir 200).

      Kazakhstan tak masuk pun dalam senarai itu. Kot teruk sangat keadaan korapsi di sana. Jika begitu, boleh lah Rosmah selesa di negara itu.

      Kalau diaorang mintak dia jadi FLOM di sana besok lusa, alangkah baik nya bagi kita.

      Padam
    2. Org khazakstan kaki main bontot mmg cocok ngan FLOM

      Padam
  2. Melampau punya kelakuan. Gila punya nafsu. Shopping hingga RM24 juta. Bukan duit sendiri pulak tuh.

    Gaji Najib tak sampai RM300,000 se tahun. Bila anak tiri Najib, Reza Aziz, dulu alih alih menjadi kaya raya, beli harta beratus juta Ringgit di New York dll, di keritik dan di bedal dek rakyat, Pejabat PM (PMO) keluarkan kenyataan akhbar konon nya ada "legacy of wealth". Tak lama lepas itu semua adik adik Najib keluarkan kenyataan akhbar mengatakan bapak mereka tidak kaya.

    Besar tempeleng nya tuh kapada Najib dan Rosmah. Tapi ini kes takda rasa segan malu, takda marfuah, takda harga diri sendiri. Buat tak peduli saja. Sekarang rakyat mesti ambik peduli di atas tingkah laku melampau mereka. Jangan undi Najib dan UMNO/BN di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul komen 7.28, najib dan kak mah ada menyebut bloger2nya haram jadah dan bangang.

      Kenapa bloger kak mah tak jawab begini....mereka menjumpai harta karun sebelah rumah je duit zaman jepun cap pisang....tu yg boleh belanja 24 juta.

      Padam
  3. Begiini lah tektik PuteraBiol cai baru Matdey Al-Malabari
    Mestii dia cari jalan juga mau kenakan perdana menteri
    Dulu tak termakan dengan da’yah Najib punya anak tiri
    Kinii dialih citer buat tohmahan dekat Najib punya isteri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begitu sahajalah respon cai najis si perdana menteri
      Xabes2 alih tiang gol konon boleh selamatkab diri
      Dulu kata suka menabung tp xde bukti diberi
      Kini senyap cari cacai peganti diri

      Padam
    2. Anon 7:31 PG Komen Wakkalawali Terencat akal!!!

      Wahkahkahkahkahkah

      Padam
  4. Pagi pagi buta lagi fah buat fitnah.... asal WSJ maka trrkinja kinja la barua penjajah di malaysia buat fitnah...dulu lagi WSJ akan bias pada malaysia dan sapa yg jadi PM masa itu.... terkinja kinja buat disa kering... DoJ..FBI Spork...Swiss... smpi ni takngkao..rampas... sita... beku.. 1 mdb... duit rasuah bayar DoJ puluh juta oleh barua penjajah hangus mcm tu saja...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah saman selasa depan
      Fitnah saman selasa depan
      Fitnah saman selasa depan.

      Cai, amal zikir ni 33x tiap kali lepas solat.
      Kahkahkahkahkah
      Biar kurang sikit bodoh diminda

      Padam
    2. kakakakaka...ini lawak....zikir cai...

      Padam
    3. Aku rasa dikir barat pon cantek arh Bro!!...

      Kito pencacai Lanun Bugis....

      Makan dedak tak habis2...

      Wahkahkahkahkah

      Padam
    4. Aps punya komen bodoh piang ni anon 14 sept 8pg. Sedih betul belmbk lg Melayu dungu macam ni .

      Padam
    5. Hahahaha..itu zikir terbaik untuk cai cai Najib.
      "Fitnah saman selasa depan". Hahahaha. Yang afdal lakukan 33 kali. Lepas bangun tidur. 33 kali Sebelum sarapan. 33 kali sebelum makan tengah hari dan malam dan 33 kali sebelum tidur. Cukup 5 waktu. Kalau nak lebih dedak. Boleh di tambah waktu zikirnya. Hahahaha. Orang bodoh boleh diajar. Cai cai najib dah lah tak siuman. Sombong pulak. Nasib kaulah cai chin chow.

      Padam
  5. Admin PuteraDajal ni kempen melobi cara tak berhemah
    Tak sah diia punya posting kalu tiada fiitnah dan tohmah
    Nampak tibai Najib tidak jalan tala pula kat orang rumah
    Maka dia karang le hal mengarut pasal Datin Sri Rosmah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cacai najis ni bagi komen cara tak berhemah
      Tak sah dia punya komen kalau xde perkataan fitnah
      Dh tau fitnah xtau selasa bila nk kasi samanlah
      Maka dia karang le hal mngarut bahawa rosmah ni umpama siti khadijah

      Padam
    2. Maka masuk lah Anjing Jibo. Siapa yang belom tahu apa atau siapa dia, baca lah CV dia -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. Memang lah Bro!!

      Kata pencacai Najis mestilah...

      Huhuhuhuhu.........
      KOmen pakai dubur tak pakai kepala Hotak pastinya keluar pon Najis!!

      Padam
  6. Bagus pilihan gambar2 Rosmah itu. Menunjukkan betapa buruk nya muka jenis yang takda timbang rasa, tak memikirkan imej negara, langsung tak pedulikan pemikiran rakyat terhadap tingkah laku shopping beratus kali ganda dari gaji laki dia, masakan dia dan laki tak di ketahui ada punca pendapatan lain atau kekayaan yang halal.

    Tuhan tu kaya. Belanja berjuta untuk hormone anti-tua, plastic surgery dsb nya untuk kecantikan (bukan duit sendiri juga), masih nampak hodoh - gemok gedempol, muka senget herot, hidung dempak simpang siung tak lurus tajam.

    Gambar di atas tuh dia coba senyum hampir ketawa. Tapi nampak mata sepet, pipi mengelembong macam monyet simpan makanan dalam mulut, hidung dempak tak lah mancong macam yang di idamkan, tetek macam nak sampai ke dagu.

    Apatah lagi gambar di hujung pos itu. Banyak boleh di tulis rupa hodoh dan nampak tua nya. Balasan Tuhan keatas pendirian hidup dan tingkah laku yang amat buruk. Sudah tentu bikin pengundi bencikan Najib, Umno dan Bn. Bagus lah - akan membantu puak Bersatu dan barisan Pembangkang gulingkan Najib di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umur 62 tahun, rupa dah macam 78 tahun.

      Padam
    2. Taklah; siapa cakap 78? Sebenarnya 98 tahun...tak layak berumur 78 tahun.

      Padam
  7. Bila nak saman.... rampas... tangkap... beku... bila.. bila lagi..? Puluh juta bayar DoJ kirja mvm CIFUT BABI... fakta dan bukti...? elekkk....
    pagi2 dah buat dosa kering... barua penjajah yg BERSATU fng pluralism. Murtad... kafir syiah... DAP evsnglist yg terang bersuluh musuh islam mcm cacing kepanasan... suma fitnah dan adu domba tak jalan dah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak bukti?? Tengok betol2

      Di Singapura...

      Bank BSI yang terlibat dengan penyelewengan 1MDB diarah tutop beroperasi serta merta.
      Pegawainya sudah pon didakwa di mahkamah.

      Harta benda belian dari hasil penipuan wang 1MDB sebanyak $240 juta sudah dirampas. $120 Juta harta Benda kepunyaan Jho Lo dan Keluraga penyamun tarbusnya.

      Bank Negara itu dan Stanchart juga diambil tindakkan kerana terlibat dengan penyelewengan.

      AMEK KAU BAHLOL!!!

      Wahkahkakakahkahkah

      Padam
  8. Kelihatan nya ca-cai sedang hadapi berat punya tekanan
    Makii hamun caci cera udah jadi mereka punya makanan
    Ikut perasaan ditolak tepii prinsip agama dan ketuhanan
    Sebab perangai cai begini le Kejora sangat tak berkenan

    BalasPadam
  9. Ada jugak kesan selalu keluarkan CV Jing Jibo di atas itu. Lihat lah, dah banyak beza tingkah laku nya di sini sejak bertalu talu di keluarkan CV dia itu.

    Ini lagi tabiat buruk Jing Jibo yang telah di senaraikan lama dahulu - input dari pengkomen pengkomen di sini -

    Tabiat buruk Jing Jibo:

    1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
    2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain
    3. Tak pedulikan apa orang lain kata, macam DAP Red Beans
    4. Tak ikut peraturan, norma atau cara bertutur - anarchistic
    5. Maki hamun bila tak dapat jawab atau takda fakta dan hujah
    6. Alih Tiang Gol apabila too hot to handle.
    7. Apabila tak ada fakta dan bukti untuk lawan argument orang lain, terus tuduh fitnah
    8. Apabila argument dipatahkan, orang lain dikata bodoh, anak luar nikah, pro Dap, yahudi, pro tun etc etc etc.

    Yg lain2 dah di kata dlm c&p menerangkan siapa dia

    BalasPadam
  10. Rosmah didakwa....siapa yg dakwa?

    Rosmah dikatakan...siapa yg kata?

    Menurut sumber.....siapa yg jadi sumber?

    Semuanya atas dakwaan. Dakwaan menurut anjing pakatun tak perlu bukti. Cuma perlu menurut dakwaan dan sumber tanpa nama...


    Bila kalah salahkan pengundi...kahkahkah...menurut sumber jugak...sumber terus daei ladang....mamak mengeluh....kahkahkah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Padam
    2. Baruah bodoh!!!

      Akhbar diatas tu cuma Laporan bukan dakwaan!!

      Kalau berani samanlah koran tu. Saman WSJ Jibo tak sampai2 pon!!

      Rakyat Malaysia tengah tunggu saman itu dgn penoh ghairah saperti si Hippo Berbelanja!!

      Padam
  11. tak renti renti membuat fitnah...hari baik bulan baik ni pun nak memfitnah dan menghina juga.....
    saudara admin dan para commentator sekelian...berhenti la dan bertaubat la....dah banyak ke pahala amal ibadah saudara semua nak di bagi pada rosmah ni di akhirat nanti..??
    saudara semua yakin ke tak akan di soal dan di pertanggungjawabkan atas segala dakwaan ini di akhirat nanti...??? insaf la....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari baik bulan baik tapi pencacai Jibo yang tak baik2!!!

      Orang lain da bertaubat tapi Jing Jibo/Hippo cuma Taubuat!!!

      Menfitnah, Maki Hamun orang dan Mencarot tak habis2!!!

      Padam
  12. Kesian sungguh cai anjing rasa panas bagai dalam relau
    Pelbagai cara cai sekor inii buat Kejora cuba nak dihalau
    Bila tengok komen Kejora terus mata anjing ni jadi silau
    Dia terpaksa jugak layan walau dia kempen suruh pulau

    BalasPadam
  13. Baru je dua hari lepas bertakbir mula balik umpat melobi
    Gini ler jadi nya bila terikut cara budaya puak kafir harbi
    Ingat kan masing2 udah insaf nak ikut cara amalan Nabi
    Rupa2nya cai2 memilih cara hidup kotor anjing dan babi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Padam
  14. Udah jadi kelaziman puak cai ini umpat caci maki herdik
    Main ikut terjah saja membuta tuli tiada lagii soal selidik
    Mungkin terikut cara kafir atau memang asal salah didik
    Komen pun kebudak-budakan keliihatannya tidak cerdik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama.

      Padam
    2. Cai anjiing sekor ini bermasalah tiada tempat bertedoh
      Tidak ada hujah mau kempen dia buat style cari gadoh
      Memang lah jenis tak tahu malu ini anjing muka hodoh
      Makin dia jawab makin terselah dia punya tahap bodoh

      Padam
    3. Dah selalu Protun sini kata lagi selau Jing Jibo ni masuk, lagi ramai rakyat bencikan Jibo. Jing Jibo ni sakit otak tapi tak mau makan pil.

      Padam
  15. Teruk betul cai dedak tidak tau kenyang bagai ular sawa
    Modal kempen cakap Rosmah gemok gedempol tak lawa
    Janji partii baru Bersatu si Madey boleh sambung nyawa
    Begini lah jadii nya bila dalam diri tiada iman dan taqwa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh bangang le ko. Ko cakap Madey tua dah nak mati, orang cakap pasai bos ko Ahjib dan Rozy, tua gemok gedempol tak boleh. Kepala hotak kau.

      Padam
    2. woi 8.57 bongok, dia cakap parti baru bersatu nak mati, bukan madey..itulah dulu malas sekolah, baca pun tak reti..

      Padam
    3. mENAFI SEMATA LE KAMU jING jIBO 9.00 PG. mEMBOHONG MNIPU RAKYAT SAJA LE

      Padam
    4. Teruk betul cai badak tidak tau kenyang bagai ular sawa
      Modal kempen cakap fitnah sini fitnah sana
      Janji najis si pm keparat boleh sambung nyawa
      Beginilah jadinya bila iman dalam diri tidak sekuat mana

      Padam
    5. Anon 8:47 Pg sangatlah Beriman dan Bertaqwa!!!

      Mencaci menhina menfitnah Tun Tak Sudah2!!

      Jin g Jibo Beriman dan Bertaqwa pada dedak haram hasil curian 1MDB.

      Padam
  16. WOWW...KEJORA!!!
    CAYA LAH LU..!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. YEAH, DIA SUDAH GILA TAPI TAK MAHU MAKAN PIL.......

      Padam
  17. Dalam bulan ogos yang lalu dalam blog Putera Merdeka, saya pernah bayangkan bagaimana kalau rakyat tidak lagi tahan dengan pemimpin zalim mereka dan diakhiri pemimpin2 ini mati di tali gantung dan atau dipukul sehingga mati. Maka terbayang di mata kita saddam dan qaddafi. Sungguh mengerikan. Hari ini, artikel berkenaan keluar dalam blog Steadyaku47 dan online portal Malaysia Chronicles.....

    Saya bayangkan rakyat malaysia bertindak sedemikian.......

    Kejora boleh diikat pada sebatang pokok dan digigit srmut merah sehingga .............:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amat bagus cadangan utk Mamat Kejora tuh........

      Padam
  18. Dah cakap dah, kalu artikel hal umpat cai pasti kerumun
    Sebab cai2 nii resah tak reti duduk kalu tak maki hamun
    Tunggu jer admin nak letak tohmah cai2 ni mengelamun
    Masuk je hal boleh umpat, terkam le ini puak penyamun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo sekor saja di blog ini. Soal puak Jibo kerumun sesiapa di sini tak timbul. Sebalik nya, Jing Jibo selalu di kerumun bila keluar di atas berbagai nama, bentuk, cara, mode ...

      Padam
  19. Terakhir sekali, Jing Jibo asyik pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Dah tarak modal punya pencacai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betol Bro!!

      Pantun Mat Kental Buah Keduak Anjing Jibo!!!

      Wahkahkahkahkahkahkah........

      Padam
  20. Maksud sebenar 'Pencacai'.

    Tidak terdapat dalam Kamus Dewan erti sebenar 'Pencacai' ( Mungkin segan nak sebut atau geli nak sebut, atuk tak berapa maklum, tapi di sini tok boleh cerita sedikit sebanayak pasai pencacai ni. Oleh kerana tok lahir sebelum merdeka tok pernah merasai situsi tersebut.

    Pada masa itu (Lebih kurang tahun 60an) kebanyakan tandas, terutama di kuarters kerajaan peninggalan British, mempunyai satu takung yang menakung najis. Takung ini akan diganti oleh 'pencacai' pada waktu malam ketika kebanyakan orang tidak menggunakan tandas. (kalau pada masatu anda sedang berak,, nasib le). Ia terletak dibelakang tandas.

    'Pencacai tukang angkat taik' ini biasanya memakai baju plastik seperti baju hujan (protection) dan sebuah lampu diletakkan di kepala. Mereka juga menutup muka dan kepala ( mungkin untuk mengelakkan dari dilihat orang) malu beb kerja sebagai pencacai ni. Kini tandas sudah moden tapi malangnya masih ada juga 'pencacai'

    Pernyataan tok ini mengenai maksud 'pencacai' dikukuhkan lagi oleh Allahyarham Seniman Agung P.Ramlee dalam filemya yang berjudul "Tiga Abdul"

    Posted by TOK SELAMPIT at 04:10

    BalasPadam
    Balasan
    1. Posted by CUCU TOK DEDAK SEKAMPIT!!!

      Wahkahkahkahkahkah...

      Kalau kau minat Filem Allahyarham P Ramlee ko mesti ingat dialog Allahyarham S Samsudin..

      Aliff Mim Nun Wau.... Sarkis daaaa...!!!

      Hehehehuhuhuhu....

      Padam
    2. 9:28 PG bunyi macam penyokong PAS atau PKR. Sabelom ada parti Bersatu dulu, aku selalu tibai komen depa. Tapi sekarang, tak lagi. Sebab kita sebaris nak gulingkan Najib di PRU14.

      Ayuh, hantam Najib penyeleweng 1MDB dan pengsonglap berbilion Ringgit masuk akaun bank dia, anak tiri dia dll.

      Padam
  21. Ade 2 barua tegar penjajah lagi yg masih idup... dari kubang pasu ke matang pauh.... barua yg BERSATU bukan saja menjahanamkan bangsa tapi melacurkan agama dng fahaman pluralism murtad... syiah.. DAP evangelist yg terang2 memusuhi islam... ironinya 2 barua tegar penjajah dari negeri yg sama kedah lama... dulu anak barua masa jadi MB penah kempen mencari kedah lama... tapi takdir allah tak dimakbulkan ... ada hikmah tersembunyi...

    api tak mampu bungkus barua penjajah
    lu fikir la sendiri...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Anon 9:44 PG Bahlol!!!

      Kau pon sekarang dijajah oleh PM Lanun Pendatang dari Bugis.

      Terserlah keBONGOKKAn kau!!!

      Hehehehehehe....

      Padam
    2. Antara Tabiat buruk Jing Jibo:

      1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
      2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain
      3. Tak pedulikan apa orang lain kata, macam DAP Red Beans
      4. Tak ikut peraturan, norma atau cara bertutur - anarchistic
      5.
      6.
      7.
      8.

      Padam
    3. Sudah makin teruk tahap biol ini cai Matdey Al-Malabari
      Punya lah terlampau tension marah hingga cai lupa diri
      Cai mengata RBA DAP tu serupa ler ludah muka sendiri
      Bukan kah DAP itu sedara Bersatu, cai2 punya adik tiri

      Padam
    4. Nampak caranya cai 9.49 ini memusuhi puak kafir DAP
      Tapi sebab ikut jubor Matdey, cai rela terjun dalam api
      DAP jahat kah kominis kah, itu semua cai tolak ke tepi
      Inii lah Kejora cakap cai2 semua hanyut terbuai mimpi

      Padam
    5. Ini lah Kejora cakap cai2 ini semua nya munafiq hipokrit
      Cai2 sedar perjuangan Matdey hampas kosong dan perit
      Tapi kerana taksub, cai ni rela terjun longkang dan parit
      Rasanya demii Matdey cai rela jilat emak cai punya burit

      Padam
    6. Ternyata pakatun Bersatu-DAP ni gabungan palsu belaka
      Cai-cai menyedari DAP ini parti kominis chauvinist puaka
      Tapi cai2 terpaksa berpura-pura cakap puak ini cai2 suka
      Cai rela turut jubor Matdey walau hingga ke pintu neraka

      Padam
    7. Itu lah dh cakap kejora dan cai najis semuanya munafiq hipokrit
      Cai2 sedar perjuangan najis hampas kosong dan perit
      Tapi kerana wang ringgit cai ni rela terjun longkang dan parit
      Rasanya demi najis cai rela jilat rosmah punya burit

      Padam
    8. Cai2 sebenarnya sedar perjuangan cai2 penuh kepalsuan
      Ketua caii si tua bangka tu penuh dengan helah penipuan
      Perjuangan partii baru cai2 Bersatu itu tiiada arah haluan
      Sedih, cai ikut jugak ketua yang tidak yakin kuasa Tuhan

      Padam
    9. Cai ini sedari bahawa DAP komiinis inii memang bangsat
      Sebab itu cai dah lempar kat RBA inii dengan kata kesat
      Namun kerana taksubkan si Matdey cai rela hiidup sesat
      Boleh jadi masa cai kecil dulu emak cai tak tanam pusat

      Padam
    10. Cai inii sedar bahawa DAP kominis ini puak haram jadah
      Sebab itu cai dekat puak RBA inii cai seperti mahu ludah
      Tapii demi Matdey cai pejam saja mata ikut belah redah
      Satu hari nanti cai pasti akan sedar menyesal tak sudah

      Padam
    11. Cai 9.49 ni memang sedar DAP sial ni memusuhi Melayu
      Tapi cai tidak gamak menolak Matdey punya pujuk rayu
      Maka cai terima jugak DAP ini walau hatii cai sedih sayu
      Demi kerana imam cai si Matdey cai rela jadi kuda kayu

      Padam
    12. Cai2 kini nampaknya udah diam sepii tidak lagi bersuara
      Mungkin dah sedar cai jadi sesat Matdey punya angkara
      Perjuangan Matdey hanya ke arah mau merosak negara
      Oleh itu cai2 dengarlah akan segala nasiihat dari Kejora

      Padam
    13. Gaya cakap cai 9.49 itu puak DAP cai tidak boleh terima
      Memang DAP dengan Melayu tiidak akan boleh bersama
      Kalau gabung DAP dengan Bersatu pun tidak akan lama
      Kalau diteruskan juga akan merosak bangsa dan agama

      Padam
    14. Penolakan Melayu terhadap puak kafir DAP ada lah jelas
      Sebab bila mereka jadi kuat telinga Melayu akan dipulas
      Tapii Matdey cuba perangkap Melayu tangan nak dikiilas
      Sedarlah orang Melayu, tiada beban jangan batu digalas

      Padam
    15. Kerjasama dengan puak DAP inii sebab Matdey terdesak
      Dengan PKR pun sama jugak hanya mau melepas sesak
      Kalau kuasa Melayu-Umno tumbang teruklah kita diasak
      Kalu Melayu ikut juga langkah Matdey bangsa jadi rosak

      Padam
    16. Adalah diharap cai2 tidak lah begitu merasa tersinggong
      Jangan percaya itu DAP yang berak tak cebok ponggong
      Usah ler jadii anjing upahan, tulang asyik nak gonggong
      Kejora ini bukan apa, sekadar nak smash bola tanggong

      Padam
  22. Hahaha hohoho hihihi

    First Lady..! Duit tabungan tau tak? hohoho

    Simpan di tabung di dapur dia RM1 juta seminggu kot... hihihi... Itu pun boleh sampai berbilion sejak Jibo jadi PM ke?

    Pandai pulak Putra M ni berjenaka.......

    BalasPadam
  23. Dalam 7 tahun Rosmah shopping AS$6 juta = RM28 juta. Bermakna purata RM4 juta setahun shopping beli pakaian, kasut, barang kemas. Amboiii mak ai...

    Imelda Marcos bini Presiden Philippines yang menyamun duit negara Filipina di tahun 60an-70an tak gitu banyak kot. Dia terkenal dengan beratus pasang kasut kesukaan nya. Rosmah kot kerkenal dengan beratus ketul belian nya.

    Marcos di gesa rakyat tak terhingga, penghabis nya cabut lari ke US. Hah kau, bila mampos pun, begitu susah nak dapat mayat nya di bawak masuk ke Philippines.

    Najib di gesa rakyat tak terhingga, penghabis nya ..................?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Behold, Malaysia's own Imelda in the making?
      Malaysiakini

      Everyone would have thought that after the expose of the free-wheeling shopping spree when she took off using the government-owned Airbus jet to the US, United Arab Emirates (UAE) and Bangkok, Rosmah Mansor would have relented ...

      Padam
    2. CAI mahu cerita Marcos pulak he.he.he
      Cuba cerita dengan aku ini
      Bini Marcos pakai kasut mewah ribu USD, Rakyatnya berkaki ayam..

      Bini najib pakai kasut mewah Rakyat pakai kasut ribu Rm, Rakyat pakai kasut ratusan RM..

      ITU perbezaan Malaysia dengan pilipinah.
      Persoalannya tak ADA Rakyat Malaysia berkaki ayam ,ADA faham tak. Tak akan Bini Obama nak pakai kasut ratusan RM semasa hadiri majis negara pakai otak sikit.

      Habis ITU Bini tun m habiskan duit beli rambut palsu Marcos juga ia, ramai tahu siti asmah ITU skinhead rambut dah tak ADA

      Politik macai protun sekarang macam era 70an dan tak maju2 ,sebab itu najib senang je kalahkan macai pembangkang ini Dan macai tun m ini

      Padam
  24. Two Johor Umno veterans quit party

    "That's one small step for a (Umno) man, one giant leap for (Malaysia's) mankind" and it takes place in the state where Umno first grew its wings to soar.

    Similarly, many Umno stalwarts chose not to listen to Onn Jaafar then, but eventually subscribed to Tunku Abdul Rahman Putra's words and deeds later, only to learn that these words and deeds were all actually a rehash of what Onn had in mind.

    Do not make history repeat itself, Johor has awakened for and on behalf of Malaysia today by calling an apple what it is - an apple.

    Malaysiakini

    BalasPadam
  25. Sudah biol benar ini PuteraM Matdey punya ayam sabong
    Habis modal matii akal tahap hampir nak terjun lombong
    Ada ker dia bawak keluar cerita pasal Rosmah menabong
    Buat ler pula citer Sanusi ajak tanam padi atas bumbong

    BalasPadam
    Balasan
    1. pada umum nya Jing Jibo mengarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Padam
  26. Biorkan, biorkan, biorkan. Lantak lah UMNO/BN pecah berborai. Lebih senang nak gulingkan Najib di PRU14 -

    The ongoing feud between Umno supreme council member Datuk Seri Nazri Abdul Aziz and Barisan Nasional (BN) component party leaders took another twist when the former labelled MIC president Datuk Seri Dr S. Subramaniam "bodoh sombong" (stupid arrogant).

    This follows Subramaniam's call on Monday for the infighting between Nazri and MCA Religious Harmony Bureau head Datuk Seri Ti Lian Ker to cease, or risk weakening BN ahead of the 14th general election.

    malaysiandigest.com

    BalasPadam
  27. Tak payah nak merenyeh renyeh dng umno la... dah berambus kann... bela jer BERSATU murtad tu... dah berambus dahhh... dah 1 minggu berlalu.. berapa juta online keahlian dah dapat..? Kah kah kah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak dapat cari fakta dan hujah utk menangkis bedilan Protun, Jing Jibo mencacai lah -

      Tidak terdapat dalam Kamus Dewan erti sebenar 'Pencacai', kata Tok Selampit.

      Lebih kurang tahun 60an kebanyakan tandas mempunyai satu takung yang menakung najis. Takung ini akan diganti oleh 'pencacai' pada waktu malam.

      'Pencacai tukang angkat taik' ini biasanya memakai baju plastik macam baju hujan, menutup muka, malu sebab kerja nya mengangkat tahi. Kini tandas sudah moden tapi malangnya masih ada juga 'pencacai'

      Komen di atas ini ia lah pencacai, pengangkat tahi, Jing Jibo.

      Padam
  28. Bila scroll balik posting lama terjumpa le Kejora ni dipuji
    Bukannya apa, sebab Kejora nii hormat jugak Raya Haji
    Tak macam cai-cai yang sentiasa jer hambor umpat keji
    Memang selayak nya lah cai-cai kiitorang balun tibai taji

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila scroll balik terjumpa le diri sendiri dipuji
      Bukannya apa kejora bukan kisah pun raya haji
      Yg penting ada dedak xkesah pun lakukan perbuatan keji
      Memang selayaknya nya lah cai najis kitorang balun tibai taji

      Padam
    2. Kejora ini lah pencacai yang ulung di blog ini -

      Tidak terdapat dalam Kamus Dewan erti sebenar 'Pencacai', kata Tok Selampit.

      Lebih kurang tahun 60an kebanyakan tandas mempunyai satu takung yang menakung najis. Takung ini akan diganti oleh 'pencacai' pada waktu malam.

      'Pencacai tukang angkat taik' ini biasanya memakai baju plastik macam baju hujan, menutup muka, malu sebab kerja nya mengangkat tahi. Kini tandas sudah moden tapi malangnya masih ada juga 'pencacai'.

      Jing Jibo pantun memantun macam kartun Tidak terdapat dalam Kamus Dewan erti sebenar 'Pencacai', kata Tok Selampit.

      Lebih kurang tahun 60an kebanyakan tandas mempunyai satu takung yang menakung najis. Takung ini akan diganti oleh 'pencacai' pada waktu malam.

      'Pencacai tukang angkat taik' ini biasanya memakai baju plastik macam baju hujan, menutup muka, malu sebab kerja nya mengangkat tahi. Kini tandas sudah moden tapi malangnya masih ada juga 'pencacai'

      Jing Jibo pantun memantun, mencacai aje keroje nye. Hapah tarak isi komen2 nya. Macam tahi yang di angkat nya, tarak zat, tarak vitamin apa apa lagi.

      Padam
  29. Sejak BERSATU murtad ditubuh x ade press conference. ..Budak Pakatan pun sonyap beku..Perkasa Braim Ali tak terkinja kinja nak sokong BERSATU murtad... braim klu jolok lebih baru terkinja kinja jadi barua...kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu pencacai -

      Tidak terdapat dalam Kamus Dewan erti sebenar 'Pencacai', kata Tok Selampit.

      Lebih kurang tahun 60an kebanyakan tandas mempunyai satu takung yang menakung najis. Takung ini akan diganti oleh 'pencacai' pada waktu malam.

      'Pencacai tukang angkat taik' ini biasanya memakai baju plastik macam baju hujan, menutup muka, malu sebab kerja nya mengangkat tahi. Kini tandas sudah moden tapi malangnya masih ada juga 'pencacai'.

      Macam kamu.

      Padam
    2. Sejak bersatu ditubuh, cacai "najis pm paling bangsat malaysia" semakin panas punkoq.
      Semakin kuat serangan dilakukan.
      Jamal baju merah pula xterkinja kinja nak mempertahankan najis. Jamal klu jolok lebih baru terkinja kinja jdk barua...kikikiki

      Padam
  30. bila hati sudah hitam dan berkarat....nasihat yg baik pun di maki hamun....selamat berjaya di PADANG MAHSYAR nanti ya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasihat Pencacai?

      Tidak terdapat dalam Kamus Dewan erti sebenar 'Pencacai', kata Tok Selampit.

      Lebih kurang tahun 60an kebanyakan tandas mempunyai satu takung yang menakung najis. Takung ini akan diganti oleh 'pencacai' pada waktu malam.

      'Pencacai tukang angkat taik' ini biasanya memakai baju plastik macam baju hujan, menutup muka, malu sebab kerja nya mengangkat tahi. Kini tandas sudah moden tapi malangnya masih ada juga 'pencacai'.

      Macam kamu.

      Padam
  31. MACC must probe Rosmah for 'living beyond her means'
    Malaysiakini

    When Dzulkifli Ahmad, the new head of the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC), took over the agency and launched his famous damage-control operations against DBKL (Kuala Lumpur City Hall), one of the things he promised us was that MACC would investigate any person whose lifestyle reflected wealth beyond his means.

    BalasPadam
  32. WOWW...KEJORA!!!
    DIAM TERLOPONG SATU BLOG!

    CAYA LAH LU...!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini Jing Jibo punya komen ke? Dia dah todiam kena gelar pencacai dek Tok Selampit

      Padam
  33. asal orang buat tuduhan, kata fitnah. asal cerita busuk berkait pm dan isteri fitnah. bab nama riza buat filem tak pulak kata fitnah. riza beli rumah mahal kat us tu tak kata fitnah. gambar bersama jhlow bukan fitnah. pak arab atas kapal bukan fitnah. tapi bab berkait duit dengan pm dan isteri fitnah. duit datang dari dari satu punca dan puncanya terbukti, tapi dok percaya duit datang punca yang buktinya air liur. cai tak boleh fikir, ada ka patut rosmah guna duit derma untuk berjoli. cakap la duit jualan rock melon kebun belakang sri perdana buat joli. ada juga fakta berbohong untuk berhujah.

    BalasPadam
  34. Apa lagi datin sri rosmah Mansor. Samanlah WSJ yang membuat pededahan. Letak nilai saman 500j. Boleh shopping sakan lepas menang kes nanti

    BalasPadam
  35. Apa lagi datin sri rosmah Mansor. Samanlah WSJ yang membuat pededahan. Letak nilai saman 500j. Boleh shopping sakan lepas menang kes nanti

    BalasPadam