Rabu, 14 September 2016

Menteri Maharaja Lawak Mega..!


Ini lah bahananya jika mendapat jawatan hasil dari mengampu dan menjilat..! 

Hina jadinya negara kerana adanya manusia yang bergelar menteri tapi haprak..!

Layan...

SSK, TOKOH PELAWAK NEGARA!!


Sejak adanya Salleh Said Keruak dalam kabinet kerajaan lebih setahun yang lalu, ramai antara kita sebenarnya tidak memerlukan lagi Harith Iskandar, Afdlin Shauki, Nabil Ahmad, Sepahtu dan lain-lain pelawak untuk menghiburkan hati.

Kenyataan demi kenyataan yang dikeluarkan Salleh sudah cukup terasa menggelikan hati, malah kadang-kadang mampu membuatkan kita ketawa atau senyum selama berhari-hari.

Kenyataan terbaru beliau berkaitan WSJ berikutan pendedahannya berhubung perbelanjaan mewah Rosmah Mansor sebanyak RM24 juta antara tahun 2008 hingga 2015 untuk pembelian pakaian, kasut dan barang-barang kemas, amat-amatlah  menggelikan hati.

Salleh menyarankan WSJ yang berpangkalan di Amerika Syarikat agar meletakkan calon dalam pilihanraya umum datang kerana mendakwa akhbar tersebut mempunyai minat dan kecenderungan mendalam terhadap hal ehwal politik Malaysia.

Mereka berkelakuan seperti ahli politik dan berkempen, bukannya sebagai media yang boleh dipercayai dan bebas, tambahnya lagi.

Kenyataan Salleh kali ini bukan saja membuat manusia terasa geli hati dan ketawa, bahkan haiwan di hutan dan ikan-ikan di lautan boleh jadi sama-sama terdampar kegelian.

Mana tidaknya, dalam usaha untuk mempertahan, membela dan membodek Najib, Salleh nampaknya sanggup sehingga berkata apa saja.

Kerapkali kata-katanya tidak menggambarkan kedudukannya sebagai menteri, tapi cuma bercakap untuk menampakkan seolah-olah beliau dilihat bekerja oleh Najib.

Sebab mengapa pendedahan demi pendedahan oleh media antarabangsa, khususnya WSJ lebih tertumpu kepada Malaysia dan tidak negara-negara lain adalah kerana salah Najib juga. Ia bukan salah sesiapa.

Jika Najib dapat mengawal isterinya sepertimana Tun Razak membatasi Tun Rahah atau seperti Tun Mahathir mengawal Tun Siti Hasmah, tidak berkawan dengan Jho Low, tidak menubuhkan 1MDB dan tidak menerima wang ribu-ribu juta melalui akaun peribadinya, barangkali tumpuan terhadap Malaysia hanyalah biasa-biasa saja.

Apa yang didedahkan oleh WSJ ialah kerana wujud kesalahan yang dilakukannya. Dalam kes pembayaran menggunakan kad kredit Najib sebanyak RM24 juta misalnya, maklumat berkenaan tentu saja dalam pengetahuan syarikat kewangan tertentu dan tidaklah mustahil WSJ turut dikongsi maklumat itu.

Apa yang perlu Salleh lakukan ialah menjawab dan membuat penafian berfakta, atau menggesa Najib menyaman jika ia fitnah dan bukannya dengan melencongkan hujah dengan meminta WSJ bertanding dalam pilihanraya.

Itu kelakar namanya bahhh....

Dengan meminta WSJ bertanding dalam pilihanraya, ia samalah seperti meminta Utusan atau TV3 turut bertanding meletakkan calon di Selangor, Pulau Pinang atau Kelantan.

Maka, selayaknya Salleh dianugerahkan Tokoh Pelawak Negara dalam UMNO - dulu, kini dan selamanya.


Macam ni pun boleh rasmikan persidangan umno bahagian? apa yang nak didengar dari ucapan pengampu ni? Hina dina UMNO  dibuatnya..! Nasib baik umno najib..! memang hina..!

Cabar la WSJ..! Saman la..!

Bangang..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

33 ulasan:

  1. Kahkahkahkahkah..

    Kan aku da kata.

    Aliff Mim Nun Wau..... Sarkis daaa.....

    Kahkahkahkahkah

    BalasPadam
  2. Salleh keruak, keris berayon dan kejora sama kategori orang kurang berfikir dan at times gila. Dicadangkan jadi inmates hospital bahagia tg rambutan

    BalasPadam
  3. Ini memang syok ini kalau isu berkaitan dengan menteri
    Memang banyak fakta dan hujah yang Kejora dapat beri
    Pasti akan terduduk lagii puak-puak cai Matdey Malabari
    Namun sayang nya sehingga malam kena hadiir kenduri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maka masuk lah Anjing Jibo. Siapa yang belom tahu apa atau siapa dia, baca lah CV dia, yang di salin ke sini jugak supaya senang c&p bahagian yang relevan bagi membalas komen2 dia berikut nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. Tabiat buruk Jing Jibo:

      1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
      2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain
      3. Tak pedulikan apa orang lain kata, macam DAP Red Beans
      4. Tak ikut peraturan, norma atau cara bertutur - anarchistic
      5. Maki hamun bila tak dapat jawab atau takda fakta dan hujah
      6. Alih Tiang Gol apabila too hot to handle.
      7. Apabila tak ada fakta dan bukti untuk lawan argument orang lain, terus tuduh fitnah
      8. Apabila argument dipatahkan, orang lain dikata bodoh, anak luar nikah, pro Dap, yahudi, pro tun etc etc etc.

      Yg lain2 dah di kata dlm c&p menerangkan siapa dia

      Padam
    3. itu jer?...cian ajib ngan semah dok bela ternakan murahan..x bawak hasil..kemon la...

      Padam
    4. Anon 12:45 PTG Anjing Jibo!!

      Setakat itu jer yg dia mampu...Tak kira apa pon topik yg timbol yg dia tau cuma kuotok fitnah caci TUN dan maki hamun tak sudah2.

      Padam
  4. Kejora,

    Hujjah dan fakta kepala orang gila sama macam salleh dan keris berayon...hahaha

    BalasPadam
  5. Najib kasi Said Keruak jawatan Mnteri ha nya sebab dia lantang membodek Najib dan gomen dalm blog nya. Takda lain.

    Bukan kerana si Keruak pandai menguak. Jadi, banyak lah yang keluar dari mulut dia itu benda benda yang tak bijak dan bodoh. Di ketawakan orang lah negara Malaysia di dalam dan di luar negara.

    BalasPadam
  6. bodoh dan bosan dengan puak2 pro akhbar yahudi wsj..bagi puak primitif ini satu lawak tapi hakikatnya wsj rujukan kau2 orang utan terlalu melampau dalam artikelnya dan di sokong dan di beri maklumat palsu oleh rejim pembangkang dalam negara maka bertambah bongkak lah mereka..maka SSK membuat satu sendirian tajam tapi puak2 bodoh dan malaysialkini haram haram mana faham sindiran ni..puak2 dungu bermotif politik semata2 ..isu lain tak ada dalam kepala mereka..teruskan fitnah2 tak masuk akal kau orang sebab pembangkang kan jadi kerajaan selamanya oleh kerja2 jahat dan dajal yang berterusan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. pembetulan: 1.12 ptg..pembangkang TAK kan jadi kerajaan..

      Padam
    2. Ini komen Anjing Jibo jugak - Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Terakhir sekali dia banyak pantun memantun macam kartun.

      Padam
    3. 1:12 PTG jugak Pencacai.

      Maksud sebenar 'Pencacai' -

      Tidak terdapat dalam Kamus Dewan erti sebenar 'Pencacai' ( Mungkin segan nak sebut atau geli nak sebut, atuk tak berapa maklum, tapi di sini tok boleh cerita sedikit sebanayak pasai pencacai ni. Oleh kerana tok lahir sebelum merdeka tok pernah merasai situsi tersebut.

      Pada masa itu (Lebih kurang tahun 60an) kebanyakan tandas, terutama di kuarters kerajaan peninggalan British, mempunyai satu takung yang menakung najis. Takung ini akan diganti oleh 'pencacai' pada waktu malam ketika kebanyakan orang tidak menggunakan tandas. (kalau pada masatu anda sedang berak,, nasib le). Ia terletak di belakang tandas.

      'Pencacai tukang angkat taik' ini biasanya memakai baju plastik seperti baju hujan (protection) dan sebuah lampu diletakkan di kepala. Mereka juga menutup muka dan kepala ( mungkin untuk mengelakkan dari dilihat orang) malu beb kerja sebagai pencacai ni. Kini tandas sudah moden tapi malangnya masih ada juga 'pencacai'

      Pernyataan tok ini mengenai maksud 'pencacai' dikukuhkan lagi oleh Allahyarham Seniman Agung P.Ramlee dalam filemya yang berjudul "Tiga Abdul"

      Posted by TOK SELAMPIT at 04:10

      Padam
    4. Yang hutan nya, stone-age nya, sibangang 1:12 ptg......

      WSJ - more than 120 years established!

      WSJ - Pulitzers? Numerous Awards.

      WSJ - Subscriptions? More than 2 million hardcopies close to a Million online.

      Now, compare that to Utusan (read Usang)?

      Aku nak bagi data yang tepat nanti jadi lebih bengap dan malas orang macam 1:12, so takat nih cukup ler untuk Otak Batu kamu tuh ya?

      Otak manusia lain dibawah sifar jadi beku..., otak si Bugis-Lanun-Botak aka BLB dan segala penyembah nya Otak Batu!

      Crew MLN

      Padam
    5. Syabas pro zionis pembangkang yg dah jadi pembangang. Bersama jurnal tembok jalanan ngko cuba huru hara kan Melayu dan Islam. Namun majoriti Melayu / Islam tetap sepadu.

      Padam
    6. Kesian Jing Jibo kena kerumun. Kalau dia Roman Gneral di zaman silam, dia jatuhkan diri nya ke atas pedang yang terhunus di tanah - bunuh diri. Kalau dia Jepun, dah boraikan perut dengan pedang samurai - hara kiri. Tapi kita tahu dia puak Jibo - katak puru. Nak saman WSJ pun gigil lutut tak henti henti, sampai sekarang tak saman saman.

      Padam
  7. UMNO blh tetapkan selasa mggu pertama oktober hari ketawa negara..

    BalasPadam
  8. Asal WSJ... peerghhh terkinja kinja nk posting...

    BalasPadam
  9. 1:12
    Memang betul pembangkang tk akan jadi kerajaan. Jika kerajaan menang tentulah jadi pemerintah begitu juga pembangkang bila kalah terus jadi pembangkang. Apabila kerajaan sedia ada kalah, makanya kerajaan yang kalah itu jadilah pulak pembangkang dan pihak pembangkang yang menang aan jadi kerajaan. Kita jangan jadi bangang kerana dapat dosa kering je.

    BalasPadam
  10. Komen 1:31 PTG itu beredenting bagus nya. Efek nya sepatut nya mengetuk kepala Jing Jibo dan yang seangkatan dengan nya hingga pening kepala sekejap sebab isi dan kesan komen itu amat padat.

    Kalau di kira komen itu menumbok perut Jing Jibo, mesti terduduk dia berjam. Senak, susah nak bangun dan berlawan agi di gelanggang. Syabas 1:31 PTG.

    BalasPadam
  11. Pantun 6 kerat... kah kah kah
    Dari matang pauh ke kubang pasu bawa diri
    2 barua penjajah sudah bersatu hati
    Usia dah gayut masih tak sedar diri
    Demi anak beranak dan juga kroni
    Makin nak mati rasa resah makan hati
    Kerana boboi kempunan jadi MB
    kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora yang gila,

      1. Apa yg 1.31 kata itu fakta. Kalau anda compare wsj dengan utusan malaysia bak kancil yg lama dulu dengan lamborghini......

      2. IMDB bukan najib vs mahathir, ia adalah najib vs RAKYAT sebab ua involved, duit rakyat

      3. Apa yg anda takut dengan BERSATU? Tak der otak ke? Biarlah parti itu...jagalah parti UNTUK MACAI NAJIB ONLY (UMNO).

      4. Muhyiddin ke, Boboi ke, anwar ke, apa kamu peduli. Mereka rakyat malaysia.

      5. Orang seperti kamu, kejora ramai kat patpong, bangkok thailand......bergelek dengan pole dance demi sekupang dua (dedak). Dekat anchol dreamland..cari pelanggandemi dedak....soho kat london, kings cross kat australia, roponggi tokyo.....

      6. Kejora ini tak pernah ke luar negara sebab itu otak tak berkembang, yang tahu terima dedak, dedak, dedak, kutuk, kutuk, kutuk, caci caci caci....

      7. Kejora, Allah bagi kamu otak untuk berfikir, suruh kamu mengimaniNYA bukan dedak najib atau zahid, berbicara dengan bahasa yang elok bukan sumpah seranah orang lain. Konon menang bedebat dalam blog ini namun budsk tadika kata ini adalah orang gila.

      8. Bunga kejora tak diberi air MATI. Manusa KEJORA tak diberi DEDAK maki....

      The idea of having this kind of blog is to provida a forum for readers to share views and opinion, NOT SLANDERS, NAME CALLING..WISH ADMIN COULD STRIKE THIS KEJORA OFF EVERYTIME HE SHOWS HE IS STILL INSANE OR OF UNSOUND MINE.

      Wallahuaklam

      Padam
    2. Yang di atas ni Jing Jibo Pencacai.

      Apa itu 'Pencacai'?

      Tidak terdapat dalam Kamus Dewan perkataan 'Pencacai'

      Tetapai di lebih kurang tahun 60an, kebanyakan tandas di negara ini tidak berpam air dan najis masuk saluran ke oxidation pond. Tandas ha nya mempunyai takung yang menakung najis. Takung ini diganti oleh 'pencacai' pada waktu malam.

      'Pencacai tukang angkat taik' itu biasanya memakai baju plastik seperti baju hujan, menutup muka dan kepala, mengelak di kenali orang, sebab malu berkerja sebagai pencacai.

      Sekarang tandas sudah moden tapi malangnya masih ada juga 'pencacai'. Saperti pengkomen di atas itu.

      Padam
  12. Saya sokong sepenuh nya cadangan 3:41 PTG - keluarkan komen2 Kejora berpantun dll, terutama nya yang tak berkaitan dengan tajuk pos langsong.

    Dia menghijack blog pos, mecacai dan menyanyah. Hilang kesan diskusi yang bermakna kpd puak Protun dan barisan Bersatu. Pesanan (messages) tak sampai sepenuh nya kpd pembaca, terutama yang tak meninggalkan komen dan yang masih berpendirian di atas pagar.

    Dia tidak menyumbang kapada perbincangan langsung, malahan memang tujuan nya mengdivert attention dari apa yang di keluarkan di blog post dan di bincang dek peserta blog ini. Dia selalu masuk dan, walau pun di balun dek Protun di sini, dia membikin pembaca lupa apa isu yang di keluarkan di blog pos dan di bincang.

    Saya pun dah mula malas nak komen bila selalu sangat perbincangan di sabotaged dek Anjing Jibo ini. Tiada sebab anjing Jibo di benarkan merosakkan perbincangan di blog Protun ini. Di harap Putra M akan keluarkan komen2 dan pantun2 dia yang berupa ha nya mencacai, takda fakta, takda hujah yang munasabah, takda kaitan dengan blog post.

    BalasPadam
  13. 2 barua BERSATU kini
    Berwajah islamic betopeng pluralist
    Barua penjajah sudah terbukti
    Dimakan usia tunggu nak mati
    Macai bodoh x sedar diri
    Perjuangan sia sia lu fikir la sendiri...

    BalasPadam
  14. Sepatutnya dia mencabar WSJ utk menamakan mana-mana mahkamah di dunia ini utk bicarakan kes USD6 juta ni bagi membuktikan ini bukan kes fitnah dan pihak Najib sedia berdepan dgn WSJ tanpa sedikit pun rasa gentar. Ini barulah ada kena mengena dgn jalan cerita WSJ.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hoii bahlul !!! berapa guni taik kafir2 DAP PKR RBA yg ko dah makan!!? tu pasal la ko tak nak heboh pasal kes rasuah dan penyelewengan si kafir lim guan eng kan? ngko sendiri tau berita fitnah WSJ bersumberkan cerita2 bohong dan fitnah puak2 kafir DAP PKR RBA... ngko mmg makhluk terkutuk kalo itu pun ko tak tau...

      Padam
    2. Hoi kamjat barua siey....macam mana ko tahu cerita2 ni bohong dan fitnah kalau tak di ambil kesempatan ini utk dibicarakan di mahkamah bagi membuktikan kebenarannya? Mentekedarah taik ka apa kamjat ni !

      Padam
  15. Lu sapa nak suruh2 org lain nak saman2... betul beso punya batu api.... mcm blogger putrabatuapi jugak...puiiiiii.... bila tokong nak saman blogger yg bongkar kes banglo lajak laris.. smpi la ni x saman2..... puiiii

    BalasPadam
  16. Admin dan anjing2 penjilat lobang najis kafir2 DAP PKR RBA ni tak jemu2 nak memfitnah dan menipu rakyat... LIM GUAN ENG yg terang2 mengamalkan rasuah dan menyeleweng duit rakyat dengan bukti yg sangat jelas sehinggakan si kafir DAP itu pun takleh nak nafikan... sepatutnya korang desak di kafir DAP tu letak jawatan... bukannya isu 1mdb yg korang sendiri reka bukti2 palsu... yelah.. dah tabiat anjing penjilat lobang taik kafir2 DAP PKR RBA...korang sendiri tau korang sedang dan akan terus menipu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.56
      ada sape2 di sini yg komen pasal lim guan eng ke? x sebut tu maksudnya setuju le dia di ambil tindakan. kenapa najib? sebab najib ambil 2.6b..byk dr lim guan eng..dia baru brp juta..dan duit yang dia guna x menggunakan duit rakyat macam si PiiEmm tu..kenapa nak heboh pasal bilis sedangkan jerung berleluasa..tunggu le dia masuk mahkamah..adakah org2 yg komen disini nak merusuh pasal LGE? so...kau je yg prihatin dgn LGE..yang boss curi duit berbillion2 saudara tak komen pulak..kalau tak betul tunjuk le bukti bukan mengalihkan tiang gol..soalan pasal sejarah g jawab dengan jawapan geografi..sure fail saudara...

      Padam
    2. Emm...bila sebut lge, title dr pun tak tinggal. Syabas dan tabik tiang gol.

      Padam