Ahad, 20 Mei 2012

Apa Yang Kau Merepek Ni Setan..!!!

Apa la kena dengan MCA ni? Apa hal pulak SU MCA ni merapu begini?


Setiausaha Agung parti, Datuk Seri Kong Cho Ha berkata, senarai itu sedang dikemas kini dan akan terus diteliti sehingga parti benar-benar berpuas hati.

Kong yang dihubungi Bernama hari ini juga tidak menolak kemungkinan ada calon yang kalah pada pilihan raya umum lalu disenaraikan semula, namun keputusan akhir bergantung kepada Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dan pucuk pimpinan BN.

"Jika mereka masih dianggap calon boleh menang dan jenis yang bekerja keras serta diterima rakyat, mengapa tidak," katanya.

Pada pilihan raya umum akan datang, kemungkinan besar MCA akan bertanding semula di semua 40 kerusi Parlimen dengan sasaran kemenangan di 25 kerusi dan mengekalkan kerusi Alor Setar, Kampar, Lumut, Tanjung Malim, Raub, Bentong, Pandan, Alor Gajah, Labis, Ayer Hitam, Tebrau, Gelang Patah, Kulai dan Tanjung Piai.


Sasaran cuma 25 kerusi? 25 dari 40? apa MCA ingat ni kerusi penumpang keretapi dan kapal terbang ke? Apa MCA tak sedar bahawa 15 kerusi yang dia 'main main cakap' tu boleh menyebabkan BN hilang kuasa? 

Apa perjuangan MCA sebenarnya? MCA tak takut BN hilang kuasa ke? MCA tak kisah ke dengan budaya dan senario politik yang tak setabil sekarang ni? MCA suka ke suasana sekarang ni?

Apa yang MCA nak sumbangkan dalam PRU yang akan datang? nak menyumbang kemenangan kepada BN atau kekalahan? Nak BN menang dengan majoriti 2/3 atau sekadar kekal macam hari ini? atau MCA ada agenda tersembunyi?

Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. The STAR milik MCA..tapi BABI2 DAPig penuh kat dalam tu..MCA cuba main Drama dengan UMNO sama macam PAShit Main Drama tarik tali dengan DAPig...tapi yang bezanya...DAPig dan MCA boleh sama sama untung dan tido lena...tapi parti melayu bercakaran.... PAS + UMNO lu Fikirlah sendiri siapa yang untung walau bukan MAjoriti????

    BalasPadam
  2. MCA NAK ULANG BALIK SKRIP 2008 LER BROO..TP NAK KALAH DGN LEBIH TRAGIK DAN DRAMATIK..SAJE NAK MALUKAN BN LER TUH ADOIYAIIII

    BalasPadam
  3. Haa haa tergelak besar kita. Mengapa tidak calun yang perbah kalah akan dicalunkan semual semual sebagai 'winable candidate'

    Contoh di Perak: untuk makluman Presiden MCA di Poko Assam kawasan Parlimen Taiping terdapat 2 kumpulan MCA yang berbeut menjadi calun (1) Calun pernah kalah dan pernah jadi YB satu masa dahulu iaitu dato Ho Chee Wang - beliau adalah Ketua bahagian MCA Bukit Gantang dan telah kalah - sekarang menonjolkan diri sebagai watak superman bila PRU13 semakin hampir sedangkan selepas beliau kalah terus memencilakn diri hinggakan peralatan pejabat pun diangkutnay sebab sudah kalah dan tidak mendpaat kepercayaan rakyat Pokok Assam lagi . (2) Calun-calun winable candiate dari Bahagian MCA Taipin - yang kini melobi pihak atasan atas alasan kenapa harus diberikan calun yang pernah kalah peluang kedua sedangkan beliau aalah Ketua Bhg Bukit Gantang sedangkankan MCA Taiping yang berusaha keras malah semasa bulan edah Dato Ho yang lari kerana kalah MCA Taiping lah yang bergerak dsbnya. Perebutan winabel candidate ini tidka berkesudahan malah sudah ada kedengaran jika orang kalah diletakkan semula .. maka rakyat Poko Assam tidak akan mengundi.

    Kami amat menyokong sekiranya calun kalah tidak diberikan ruang untuk terus kalah sedang banyak calun berwibawa yang boleh diketengahkan oleh MCA bagi DUN Poko Assam. Contoh ayng paling popular dikalangan penduduk Poko Assam adan orang melayu adalah Miss Ann malah jiak diletakkan nama beliau jaminan kemenangan 49% adalah dari pengundi melayu sendir selebihnya adalah dari kaum Cina sendiri.
    Jadi kami lihat trend pengundi melayu lebih terarah kepada orang baru dan bukan kepada calun yang pernah kalah.

    BalasPadam
  4. Aiikkk??.. tak sedar2 lagi kerrr??.. Dalam BN mane ade lagi yang cerdik! Cume tinggal yang bodo-bodo jer.. Kene tipu kering pun, hangguk aje!
    Najib ngan bini diye buat le hape pun.. semuwenye betol! Macam le Najib tu maksum sangat!!

    BalasPadam
  5. 9:59 pg

    abis,nik aziz tu maksum ke?anwar berahim tu maksum ke?yg anwar tibai chinadoll tu,tindakan dia tu btl la sgt kan...tgk komen kau pun dh blh nmpk dh standard mentaliti org2 PR ni...bodoh...

    BalasPadam
  6. Ka ka ka sekurangnya x taksub macam org org pas,,yang beranggapan pas tu macam satu yang teragung,,padahal kene kuda je dgn parti lain..nak dekat pilihanraya baru sebuk nak hudud..kejap kebajikan kejap hudud kejap islam huh,,x de pedoman hidup

    BalasPadam
  7. yang ni nak kata apa? bahalol ke bangang. ni apa kamu ingat pilihanraya macam main pondok2 ke? itu la aku kata, mca ni tak serius. bagi dia sapa merintahpun dia idup. setan!!

    BalasPadam
  8. itulah....org malay jgn gaduh sama sendiri ma... lu org gaduh, gua pya bangsa untung...lu pun fkr2 la...

    BalasPadam