Ahad, 27 Mei 2012

Nik Najis..Wat Diutamakan! Masjid Dibelakangkan..!




TUMPAT– Kerajaan Negeri Kelantan mewartakan semua kawasan wat sebagai tanah warisan bagi memastikan tempat beribadat kaum bukan Islam di negeri ini tidak diganggu oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, tanah di wat diwartakan sebagai tapak warisan supaya tanah di sini tidak diganggu.

“Tanah di wat ini jadi tanah warisan, gazetkan sebagai tapak warisan supaya ia tidak boleh diganggu. Rakyat Kelantan adalah di bawah tanggungjawab saya dunia dan akhirat.

Secara dasarnya kita takde masaalah pun berkenaan perkara tu, itu pun yang diamalkan oleh kerajaan BN selama ini yang menjamin hak dan kebebasan beragama kaum lain seperti mana yang termaktub didalam Perlembagaan

..cuma nak tanya Nik Najis berapa banyak dia bangunkan masjid selama dia memerintah Kelantan lebih 20 tahun?

Berapa banyak pulak patung patung dan tempat penyembahan agama lain yang tumbuh melata dibawah perkenan dan payung kasih sayang Nik Najis selaku Menteri Besar mereka?

Pejuang Islam konon...pttuuiihh!

Lu Fikir La Sendiri!

Published with Blogger-droid v2.0.4

8 ulasan:

  1. ini di tiru oleh MB nizar dengan menjelmakan nya di pasir panjang, manjung.

    BalasPadam
  2. DIA TAKUT NANTI X CUKUP TANAH NAK KEBUMIKAN DIA LER BROO. TU PSL DIA MINTAK ORG JGN KACO TANAH2 KAT WAT ATAU KUIL..BLEY LER NANTI DIA TUMPANG DI SEMADIKAN KAT SANA KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
  3. Demi politik Nik akan lakukan pe saja. Janji dapat undi.

    BalasPadam
  4. alahai kalau bukan orang kelantan jgn cakap semborono lah..kat kelantan orang siam pon ada duduk bermastautin dan mmg asal duduk situ.pegi dulu tmpat tuh baru nak mngulas.

    1more thing masjid dibelakangkan??ko tahu apa??buat masjid bnyak2 jemaah dalam masjid sampai 50 orng??masjid kristal kat trengganu ramai orang??kat masjid mizan zainal kat putrajaya jemaah ramai??harapkan hari jumaat jer.

    lupe masjid bnyak2 projek kroni2..yg blogger dpt apa??hahaha..ksian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada akai jangan simpan kat pajak gadai18 Januari 2013 10:39 PTG

      Bodoh mengalahkkan kaldai fadang fasir...Jadi tak payah buat masjid sebab kau tak nak masok. Kau tak masuk ada orang nak masuk solat. Buat berhala banyak sebab ko nak masuk?

      Padam
  5. tanpa nama 28 Mei 2:02....apa le punya cetek pemikiran kamu ni!..otak macam pencacai angkat taik!....Tanggungjawab kerajaan menyedia surau atau masjid bagi kegunaan rakyat beribadat yg. sempurna....Tanggungjawab rakyat/jemaah atau khariah pulak adalah mengimarakan masjid yg. telah dibina oleh kerajaan itu.....Jika begitu lah care kamu berfikir ....memang patut le kerajaan pusat tak bina lebuh raya ...kerana kat sane tu bukanlah banyak sangat kenderaan...buat membazir duit je bina lebuhraya kan begitu tanpa nama 2:02?.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi ko orang pas nie lebih suka pegi kat WAT la dari pegi masjid.. baru kita org tau...

      Padam
  6. bodoh layg wat blog ni...xdak ilmu,aku nampak kejahilannya...aduhai,dah la buang mas, dapat dosa lagi, lagi la dekat ngan neraka.....

    BalasPadam