Khamis, 24 Mei 2012

Beza Perkataan Dengan Perbuatan..!

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, beliau tetap mahu mengadakan muzakarah dengan Umno meskipun tidak mendapat persetujuan ahli jawatankuasa tertinggi parti termasuk Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Apa maknanya jika hanya tahu menyalak...salak dan terus menyalak! sedangkan hakikatnya dunia tahu bahawa tuan yang memegang tali pasti tidak merestuinya! tuan yang memegang tali hanya membiarkan salakan..namun bila sampai masa tali akan direntap! tali akan ditarik! ketika itu sekali lagi salakan hanya tinggal salakan!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Hooo dok leh wei wak lagu tu! hino bto amik bendo lain weh!hok comel siket....

    BalasPadam
  2. Huh, kejam sangat tu... kalau letak gamabr Nuar berkepala anjing takpe jugak bro....

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum ,


    Dalam keghairahan untuk memaparkan berita yang "ada habuan dan kepentingan",jangan lupa merenung nasib yang dikau bakal lalui di akhirat kelak.Tunjangilah berita mu itu dengan akhlak dan peradaban yang telah digariskan didalam Al-Quran dan Sunnah.Berita yang belum pasti kebenarannya ,usah disebarkan kerana dibimbangi kelak akan melontarkan diri-mu ke neraka "Hawiyah" yang paling hebat seksaannya.
    Tanyalah diri sendiri,bilakah kali terakhir dikau mendampingi alim ulamak,bilakah kali terakhir dikau membaca ayat-ayat al-quran dan mengkaji maksudnya,bilakah kali terakhir dikau menghadirkan diri ke majlis ilmu? Jika masih jauh ketinggalan,hadirkanlah dirimu ke majlis ilmu dan berlapang dada utk menerima ilmu Allah Yang Maha Luas.Insya-Allah,di hujung usahamu ,akan kau temui jawapan bagi kemelut politik yg serba kucar kacir ini.

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum,

    " Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8)

    BalasPadam
  5. Bro, boleh tolong linkkan blog saya? Saya telah linkkan blog ni. TQ!!

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam
  6. nik aziz pukimak bukan ulamak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. gambar khinzir takde ke..?hehehe

      Padam
  7. tuan guru nik khinzir nik haram

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum,

    Insaf dan bertaubatlah selagi masih ada ruang yang dibenarkan oleh Allah swt.Hadirkanlah rasa gentar kepada Allah dalam hatimu agar kamu menjadi seorang muslim yang sejati.

    BalasPadam
  9. jngan gentar dgn nik khinzir....haram

    BalasPadam
  10. Mintak Maaf tapi saya tak setuju dgn gambar tu..... mohon buangkan. ini bukan budaya kita

    BalasPadam