Selasa, 15 Mei 2012

Tuhan PAS Berfirman Lagi..!

PAS akhirnya terus akur, terus sujud dan terus menyembah tuhan politik mereka DAPig..!
Berkat doa pecah perut Nik Najis...DAPig terus merupakan tuhan terbaik PAS sementara buku Jinggay merupakan Al Kitab yang mesti mereka Imani..!

Majlis Pimpinan PR hari ini menegaskan semula permuafakatan yang kukuh dan kata sepakat dalam perjanjian oleh tiga komponen parti utama iaitu PKR, Pas dan DAP sama ada sebelum atau selepas PRU13, yang termaktub Kerangka Dasar Bersama PR pada 19 Disember 2009, pengenalan Buku Jingga pada 20 Disember 2010 dan Kenyataan Majlis Pimpinan PR pada 28 September 2011.

Majlis Pimpinan PR hari ini juga menegaskan bahawa apa-apa perubahan kepada polisi-polisi PR yang telah dipersetujui secara muafakat mestilah melalui satu proses konsensus di antara ketiga-tiga parti komponen PR.

Hukum hudud bukanlah sebahagian daripada Kerangka Dasar Bersama PR di mana parti DAP mempunyai pandangan bahawa pengimplementasian hukum tersebut bercanggah dengan semangat Perlembagaan. Walau bagaimanapun, parti DAP menghormati pandangan parti Pas di atas isu tersebut.


Kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Dewan Ulama, Datuk Harun Taib bahawa pengimplementasian hudud dan pindaan pada Perlembagaan Persekutuan adalah keutamaan parti Pas walaupun ia akan membawa kepada pertukaran “rakan kongsi” dalam Pakatan Rakyat telah dibangkitkan dalam Mesyuarat Majlis Pimpinan PR pagi tadi.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan ketua-ketua Pas yang lain memberi jaminan kepada Majlis Pimpinan PR bahawa kepimpinan parti Pas menolak pandangan Harun kerana ia tidak mencerminkan kedudukan Pas tetapi adalah pandangan peribadi Harun.

Lu FIkir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Bergantung kepada pemimpin PAS, sama ada ELUK lebih mempercayai orang-orang China dalam DAP dari orang Melayu dalam UMNO......

    Sekurang-kurangnya orang Melayu bersunat, manakala orang China tidak.

    BalasPadam
  2. ingat rakan sepermainan berbangsa cina semasa di kampung dulu menyidir rakan melayunya dengan kata "kalau tak tipu bukan cina".

    BalasPadam
  3. Apa sahaja kenyataan mengenai hukum ALLAH hendaklah dilaksana maka akan timbul suara-suara yang menyatakan ini pandangan PERIBADI bukan pandangan PAS...hahahahah inilah manusia akhir zaman..elok lah mereka yang tidak bertauliah bersara sahaja...

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum wbt..

    "Ya Allah... Berilah petunjuk kepada kaumku. Sesungguhnya mereka tidak mengetahui" (Riwayat al-Baihaqi)
    Akhlak terbaik adalah akhlak Rasulullah saw.. Seharusnya kita contohi sebaik mungkin akhlak baginda.. Baginda menghadapi setiap dugaan Allah dengan tenang sekali.. Ingatkah kawan2 akan sikap kaum Quraisy terhadap Rasulullah saw? Kejam bukan? Ingatkah kawan2 bahawa baginda pernah dianiaya oleh org2 Yahudi? Hmm.. Pasti hati merasa geram bukan?
    Ada yg memaki hamun, ada yang membaling najis kepada baginda, ada juga yang meletakkan ranting2 kayu berduri mahupun kotoran di atas jalan yang biasa dilalui baginda.. Kejam dan keji bukan? Tetapi, semua itu dilalui baginda saw dengan tenang dan sabar.. Sungguh mulia akhlak Rasulullah saw kesayangan kita.. Subhanallah..
    Ingatkah kalian apa yg berlaku bila baginda berkunjung ke Taif?
    Rasulullah saw berkunjung ke Taif untuk berdakwah dan untuk mendapatkan perlindungan.. tahu tak apa yg jadi kat sana? Penduduk Taif membaling batu kepada baginda sehingga mengenai baginda dan baginda cedera.. Tapi, baginda masih bersabar.. Tahu tak, malaikat telahpun menawarkan bantuan kepada baginda untuk menghukum org2 yg membaling batu tadi.. Tapi korang rasa apa yg Rasulullah buat? Yup.. Rasulullah saw junjungan kita ini menolak tawaran para malaikat.. Malahan Rasulullah saw berdoa pula kepada Allah SWT..
    Doa baginda:
    "Ya Allah... Berilah petunjuk kepada kaumku. Sesungguhnya mereka tidak mengetahui" (Riwayat al-Baihaqi)
    Lihat... Lihat bagaimana Rasulullah saw menghadapi dugaan Allah.. Lihat betapa terpujinya akhlak baginda.. Lihat.. Tidakkah kalian terharu dgn doa tersebut? Lihat betapa cintanya Rasulullah pada umatnya.. Lihat... Betapa agungnya cinta baginda kepada kita... MasyaAllah.. Sungguh tinggi cinta baginda pada umatnya.. Tapi kita bagaimana? Bagaimana cinta kita pada baginda? Dalam sehari berapa kali kita mengingati baginda? Berapa kali kita berselawat ke atas nabi junjungan kita? Berapa kali kita mendoakan kesejahteraan baginda.. Berapa kali kita memohon syafaat drpada baginda? Berapa kali???
    Berapa kali pulak kita buka FB kita? YM kita? Twitter kita? Blog kita? Berapa berapa? Huh, kalau korang tanya padaku.. Haish, sikit amat ingatan ku pada Rasululllah saw.. Aku lebih mengingati hal2 dunia.. Sedangkan aku tahu dunia itu hanya persinggahan.. Ya Allah.. Kejamnya aku.. Hinanya aku.. Seharusnya aku lebih banyak mengingati kematian dan hari esok.. Ampunkan aku Ya Allah.. Ampunkan hambaMu yang hina ini..

    BalasPadam
  5. Ingatkah kita bahawa Rasulullah saw memaafkan semua penduduk Mekah pada hari pembukaan kota tersebut? Sedangkan selama ini bagaimana layanan mereka pada Rasulullah saw? Sebab tu lah wujud ayat "Sedangkan nabi maafkan umat".. "Sedangkan Allah mengampunkan dosa hamba2NYA.." Jadi, kenapa kita nie.. Yang hanya seorang hamba, susah bebenar nak memafkan orang lain.. Banyak yang berkata.. "Saya memaafkan tapi tidak melupakan.." Hmm... Ayat ni salah nie.. kalau kita tak lupa, maksudnya kita tak maafkan org tu 100% la.. Sebaiknya kita lupakan je masalah lama.. Berbaik2 semula.. Bukankah kita nak kembalikan kegemilangan syiar Islam? So.. Lets change..
    Dulu.. Islam menguasai 2/3 dunia.. Hebat bukan?? Bangsa Melayu?Why not kita bersatu dan kembalikan kegemilangan itu? For sure korang nak kan.. Sapa taknak?? Hmm... Kalau taknak tu, mmg pelik lah….. Manusia ni memang pelik pun.. Tak dinafikan..
    Kenapa pada zaman tersebut Islam gemilang terbilang dan cemerlang?? Penah terfikir tak kawan2?? Rasa2nya, sebab umat islam pada zaman itu amat taat pada Allah SWT.. Mereka melakukan apa yg diperintahkanNYA dan menjauhi dan meninggalkan segala laranganNYA.. Mereka sanggup memikul tanggungjawab beribadah dan berdakwah kepada orang ramai agar menyembah Allah.. Mengikut suruhanNya.. Tidak terlintas langsung di fikiran mereka untuk mensyirikkan Allah SWT.. Ohh.. Jauh sekali.. Mereka menerima larangan Allah dgn penuh redha.. Walaupun dalam keadaan yang susah..
    Bila mereka mampu untuk berakhlak pada Allah.. ohh, sudah pasti mereka mampu untuk berakhlak sesama manusia bukan? Allah juga mendorong mereka agar berakhlak mulia pada manusia walaupun terhadap org yg bukan beragama islam.. Mereka bermaaf maafan.. Bukankah itu sangat bagus?
    Kesimpulannya.. Akhlak perlu dijaga.. Akhlak perlu sentiasa diperbaiki. Akhlak pada semua benda.. Manusia, haiwan, tumbuhan, benda bernyawa, tidak bernyawa.. Sebab semua itu milik Allah bukan? Semua milik Allah.. Apa milik kita? Takda apa.. Semua milik mutlak Allah SWT..
    Renung-renungkanlah wahai sahabat2 ku.. Lihatlah dgn mata hati.. Berfikirlah berlandaskan al-Quran dan sunah.. Dekatkan hatimu pada Allah.. Basahkan lidahmu dgn zikrullah.. Mudah mudahan kita tergolong dalam golongan2 org yg berfikir dan beriman... Sesungguhnya org org yg berfikir itu disayangi Allah SWT.. Mari kita gandakan usaha kita untuk menjadi 'al-maimanah (golongan kanan)'.. InsyaAllah... Istiqomah dan sentiasa memperbaikilah.. InsyaAllah..

    BalasPadam
  6. Kepada anak-anak, yang utama adalah mendidik akhlak mereka.. Pelajaran penting tidak dapat dinafikan.. But.. Akhlak is the most important thing.. Tidak kerj hebat tidak mengapa.. Kerja kutip sampahpun tidak mengapa.. Itupun kerja yg halal.. Tiada hinanya.. Asalkan akhlaknya terpuji.. Tinggi melangit akhlaknya tetapi hati sentiasa tunduk.. Itu lebih baik dari bergaji besar tapi dadanya sentiasa mendabik..
    Pastikan generasi muda terdidik dengan akhlak mulia. Kita tidak mahu mereka mengulangi kesalahan yg telah kita dan orang terdahulu lakukan.. No no.. Aku dah rasa sendiri, aku dah lihat dengan mata kepala. Selama 66 tahun Melayu masih gagal berakhlak mulia apatah lagi dengan akhlak Islamiah.Melalui perkataan, melalui perbuatan tiada bezanya dengan bangsa asing malah lebih daripada itu... Aku tidak rela mereka rasa apa yang aku lihat, aku rasa.. Cukuplah.. Biarlah jadi pengajaran .. Aku tidak sanggup melihat bangsaku, zuriat dan generasi selepasku terus rosak dari segi perbuatan, percakapan dan pemikiran... Aku tak mahu mereka berdosa melakukan dosa dan terus berdosa atas kesalahan orang-orang terdahulu yang hanya mementingkan tembolok.Tiada keikhlasanpun…Melayu,Melayu dan melayu dan akhirnya layu.. InsyaAllah.. Akanku didik generasi mendatang sebaik mungkin.. Tuhan Pas, Tuhan UMNO, Tuhan orang Islam dan Tuhan orang bukan Islam adalah tuhan yang sama iaitu ALLAH.Tiada lagi Istilah Melayu (bangsa dan berpuak-puak)…..Kita sama, berlindung dibawah panji-panji Islam….Tiada Tuhan Yang Layak Disembah Melainkan ALLAH…..MEMBANGUN BERSAMA-SAMA ISLAM.. Sungguh! Tiada idiologi terbaik ciptaan manusia melainkan ISLAM…ISLAM dan ISLAM Selamanya. UNDILAH PAS!

    BalasPadam