Rabu, 9 Mei 2012

Bela Azmin...Rafizi Desak PKR Tubuh Tribunal & Pecat Khalid..!


Apa dah jadi dengan Parti Keluar Ramai Ramai (PKR) sekarang ni? Selepas Saipudin Nasution terbukti menipu dengan mengeluarkan fitnah keatas Timbalan Pengerusi SPR Dato Wan Ahmad Wan Omar yang kononnya ahli UMNO kini keluar pulak kenyataan dari Ketua Lembu PKR si Rafizi yang mengatakan..-


Parti Keadilan Rakyat (PKR) menuntut supaya sebuah tribunal ditubuhkan bagi memecat Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Yusof dan timbalannya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli berkata, tindakan menubuhkan tribunal adalah langkah permulaan yang sesuai dengan Perlembagaan setelah kedua-dua mereka tidak menyatakan pernah membatalkan keanggotaan dalam Umno.

"Keanggotaan kedua-dua pegawai tertinggi SPR ini dalam sebuah parti politik secara jelas melanggar Perkara 114, Fasal 2 dan Fasal 4A.

"Apatah lagi apabila kedua-dua mereka mengaku menjadi ahli (Umno) atau tidak menafikan mereka pernah menjadi ahli," katanya dalam satu sidang media di pejabat PKR, dekat sini, Selasa.



Rafizi hanya menjalankan kerja lembunya kali ini dengan cuba menutup najis yang telah mengaibkan sepupu lembunya si Saipudin Nasution yang terbukti tipu, bohong, fitnah dan memutar belit fakta! Maka spin kali ini mesti dilihat lebih berakal lembu dengan meletak frasa Perlembagaan dan fasal yang berkaitan. 

Walhal fasal fasal yang tak tentu fasal yang disebutkan oleh kepala otak lembu Rafizi tu tidak langsung berkaitan dengan amanah dan tanggungjawab, integriti serta profesionalisme pegawai dan SPR itu sendiri!

Cuba kita tanya Rafizi anak lembu! apakah lembu sekor ini bersama sama kandang PKR nya yang lain juga akan mengambil tindakan yang sama keatas Khalid gagap kerana..-



Setiausaha Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (Gagasan) Selangor, Mohd. Faizal Mohd. Salleh berkata, berdasarkan sebuah laman blog, sahabat-gunung.com, Abdul Khalid yang bernombor kad pengenalan 461214-10-5273 adalah ahli UMNO yang memegang nombor keahlian 01791393 bagi cawangan Pasir Tuntong yang terletak di bawah UMNO Bahagian Kuala Selangor.
‘‘Justeru, kita cabar PKR supaya mendesak Abdul Khalid meletak jawatannya termasuk keahlian dalam parti pembangkang itu.
 
Apa macam..? ada telur tak lembu lembu ni? Apapun lembu ni semua kena tanya KUDA tunggangan DAPig dulu...!


 
Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan