Ahad, 6 Mei 2012

Gambar Paling Haram..Nik Aziz Diseru Bertaubat - Majlis Fatwa

Untuk maklumat murSHITdol hamPAS...BERTAUBAT lah! ikut umur tu pun dah berangka angka! badan pun dah uzur bangka ! karang kubur gelap gelita ! beribu sesalan pun tetap tak berguna!

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru hara dan kekacauan dalam negara.

Pengerusinya Prof Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata jawatankuasa memandang serius isu itu di mana sebahagian umat Islam telah bertindak sebagai perusuh jalanan dalam banyak perhimpunan atau demonstrasi termasuk seperti yang berlaku pada perhimpunan di ibu negara 28 April lepas.

"Tindakan merusuh, membawa kacau bilau dan merosakkan harta benda awam adalah suatu perbuatan yang ditegah Islam. Malah niat untuk menjatuhkan negara yang sah di sisi undang-undang melalui penganjuran demonstrasi seumpama itu juga haram di sisi agama.

"Sesiapa juga tidak boleh buat, tidak (boleh) bersetuju ke arah (usaha) mendatangkan kemudaratan, keresahan, menjadikan rusuhan sesama kita hingga berpecah, apatah lagi kalau berlaku pertumpahan darah," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan muzakarah ke-99 jawatankuasa itu di sini.

Sehubungan itu, katanya umat Islam yang menyertai demonstrasi itu perlu insaf kerana tindakan itu bukan daripada ajaran Islam kerana Islam tidak pernah menyuruh umatnya bertindak sedemikian sehingga mengancam nyawa sesama manusia demi mencapai sesuatu agenda.

Abdul Shukor berkata sebagai sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi, banyak saluran perbincangan yang lebih bermanfaat boleh dilaksanakan tanpa menggadaikan keamanan negara.

Beliau berkata turut dibincangkan dalam muzakarah itu adalah gejala Lesbian, Gay, Biseksual, Transgender dan Transeksual (LGBT) yang tidak memerlukan pengeluaran sebarang fatwa kerana ia jelas haram di sisi Islam.

Selain mengelak daripada terjebak dalam seks songsang seumpama itu, Abdul Shukor berkata umat Islam juga diminta tidak terlibat secara langsung atau tidak langsung dengan sebarang gerakan, sokongan atau kempen mengenai LGBT.

"Untuk orang yang menunjukkan sokongan dan simpati kepada LGBT pun haram juga. Tugas menghapuskan gejala ini adalah tugas semua umat Islam dan jika kita sokong perkara yang tidak baik itu dikatakan bersubahat dan berdosa jawabnya," katanya.

Beliau berkata tindakan menyanjung pemimpin yang menyokong LGBT juga perlu dielakkan kerana Islam sendiri menyenaraikan ciri-ciri pemimpin yang boleh dipilih antaranya bermoral tinggi, patuh ajaran agama, berpengetahuan dan amanah.

Abdul Shukor berkata muzakarah turut menyeru pihak berkuasa untuk mengambil tindakan bagi menyekat gejala seks songsang daripada terus berleluasa.

Dalam pada itu, beliau berkata pemimpin, individu atau media dinasihat menghentikan sikap suka mendedahkan secara terbuka perkara-perkara keji yang didakwa dilakukan mana-mana pihak.

"Ini kerana perbuatan mendedahkan keaiban orang lain lebih-lebih lagi yang berkait dengan hubungan seksual amat ditegah Islam. Jika bertujuan untuk menghapuskan kemungkaran, serahkan kepada pihak berkuasa untuk menjalankan tugas," katanya.

-- BERNAMA

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

8 ulasan:

  1. FATWA WALLY SLIPAU NAK BWK PENGANUT DIA KE NERAKER JAHANAM BROO. NAK JUIN ANUWAR PANDIKUTTI KAT SANE KEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Pergi mampus ler ko Nik Aziz...ke nerakalah tempat yg layak bagi kau! Bawak anwar al-juburi, Hadi Al-Firaun, Mat Sabu Al-Sontoti... skali masuk ke neraka jahanam! Ulama pukimak menyeru rakyat merusuh...??? bangang nyer org tua terkutuk nie..!! Grrrrr

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni org tak ada agama ni cakap mcm ni...mak bapak dia ni islam ke kafir...silap2 iblis dah tunggu dia ni kat neraka...sejahat iblis tak kata mcm ni kpd nabi adam atau muhammad...nauzubillah..jgn lah perangai anak aku jd mcm dia ni...aku rasa dia ni agama spm pun tak lulus...duk kutuk org...sialan...anak haram ni aku rasa

      Padam
  3. Saudara Tanpa Nama : Tak baik cakap macam tu. Saya penyokong kerajaan juga. Kalau boleh tone down sikit kan baik.

    Diharap fatwa ni dapat membuka mata banyak pihak.

    BalasPadam
  4. orang tu tak kira ada fatwa atau tidak sebab dia sendiri boleh buat fatwa sendiri. status terlalu tinggi bawah sikit dari nabi agaknya

    BalasPadam
  5. Masalahnya apa yang di persetujui sebagai fatwa oleh majlis fatwa kebangsaan tiada kuasa mengikat kerana setiap negeri mempunyai pentadbiran Agama Islam yang berbeza. Majlis fatwa Kebangsaan hanya boleh diterimapakai di sesebuah Negeri apabila di wartakan oleh negeri tersebut. Dengan kata lain Majlis Fatwa hanya ada kuasa persuasive ( tak tau nak cakap macamna dalam bahasa Melayu - lebih kurang ada pengaruh tapi tidak mengikat negeri).

    Contoh - anggapkan Negeri Selangor menurut Majlis fatwa berkenaan Bersih dan diwartakan selepas mendapat persetujuan/perkenan Sultan Selangor dan Wilayah Persekutuan pula tidak.

    Dan katakan Nik Aziz berkata Bersih itu tidak haram malahan wajib di jajahan Selangor maka Nik Aziz telah melakukan kesalahan. Tetapi jika beliau berkata demikian di Wilayah Persekutuan maka beliau tidak bersalah.

    Kenapa keadaan ini berlaku? Kerana Malaysia bukan sebuah NEGARA sahaja (seperti Thailand/Brunei). Malaysia ialah Persekutuan NEGARA-NEGARA/Daulah-Daulah Islamiyah.(Seperti UAE) Dengan kata lain kita ini terdiri dari banyak NEGARA-NEGARA yang bersekutu di bawah satu nama yakni Malaysia. (kita selalu keliru sebab kita guna istilah negeri)

    Sebagai contoh IC saya ada kod bagi negara saya (04 yakni Melaka- warga negara saya Melaka) tetapi saya bermaustatin di negara Perak. Saya mengunakan negara di atas perkataan negeri supaya tidak keliru. Oleh sebab saya bermaustatin di Perak sejak bertahun-tahun maka saya terikat dengan undang-undang Islam negeri Perak. Contohnya Negeri Perak pernah merayakan Hari Raya sehari awal dari negeri lain di sekitar tahun 1980-an dulu.

    sebagai Nota tambahan :-
    Perhatikan -

    Malaysia tidak mempunyai MUFTI. Yang ada mufti Perak, Kelantan, Kedah dan lain lain

    Malaysia tidak mempunyai Sultan/Raja. Tiada Sultan of Malaysia atau King of Malaysia. Yang kita ada hanyalah DYMM Yang dipertuan Agong - yakni beliau hanya wakil kepada Raja-Raja/Sultan-Sultan di Malaysia. Bezakan dengan King of Thailand/Sultan Brunei


    Kesimpulannya Nik Aziz akan dengan mudah menepis dengan kata ianya tidak berkuatkuasa di Kelantan malahan belum diwartakan lagi di mana-mana negeri di Malaysia. Pada setakat hari ini secara teknikalnya beliau masih belum boleh dikira sebagai bersalah lagi di mana-mana negeri pun. (Kes Anwar-Saiful juga habis begitu sahaja atas dasar teknikal)

    Jangan kata saya pencacai PAS pulak sebab seperti saya menyokong Nik Aziz. Saya tulis atas fakta yang saya tahu dan saya bukan berperangai macam orang PAS yang cakap macam ikut sentimen.

    Namun dari segi hubungan sesama manusia jika Nik Aziz masih buat bodoh lagi kita fahamlah macamna orangnya Nik Aziz ni. Lansung tidak ada ciri-ciri orang yang berjiwa besar. Apabila Majlis fatwa Kebangsaan berpendapat sesuatu kita kena fahamlah ialah hasil pertembungan minda insan-insan yang berstatus ulama maka kita faham-fahamlah sendiri.

    Pada saya jiwa Nik Aziz kacau sekacaunya di antara pertembungan kepentingan politik dan kebenaran dan perkara ini akan menghantui beliau sehinggalah akhir hayat beliau (yang agaknya tak berapa nak panjang lagi menurut hukum dunia sekarang).

    BalasPadam
  6. KELUAR LAH FATWA APA PUN NIK AZIZ LEBIH KURANG AMERICA ....ADA KUASA VETO....FATWANYA SENDIRI. HA..HA..

    SEDIH ...KERANA POLITIK BEGINI JADINYA MURSYIDUL AM PAS...AKHIR ZAMAN MAKIN TUA MAKIN HILANG PERTIMBANGAN.

    BalasPadam
  7. kutukan anda semua meleset.....majlis fatwa kata TU BUKAN FATWA TAPI NASIHAT...anda semua ni melenting lebih dari mufti...mufti pun tak gesetkan sebagai fatwa...semua penyokong umno baham bodor

    BalasPadam