Rabu, 9 Mei 2012

So..AG Tunggu Apa Lagi?

Dalam terkial kial AG nak mendakwa perusuh 28 April yang lalu..ada baiknya pejabat AG juga mengumpulkan pasukan mereka untuk mendakwa sekor lagi paria betina yang terbukti menyundal laporan di Indonesia 2 hari yang lalu.


Hari ini Menteri Luar kata..-

Pengarah Eksekutif Tenaganita, Irene Fernandez berniat jahat apabila mengeluarkan kenyataan bahawa Malaysia tidak selamat untuk pekerja Indonesia, kata Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman.

Menyifatkan kenyataan itu sebagai tidak bertanggungjawab dan jahil, beliau berkata, Irene membuat kenyataan itu dengan motif untuk memperlekeh hubungan dan kerjasama Malaysia dengan negara jiran berkenaan.

Pihak Jabatan Imigresen pulak kata..-

Jabatan Imigresen meminta supaya Pengarah Eksekutif Tenaganita, Irene Fernandez mengemukakan bukti berhubung dakwaan terhadap salah laku pegawainya yang disiarkan dalam akhbar The Jakarta Post pada Isnin.

Ketua Pengarah Jabatan Imigresen, Datuk Alias Ahmad berkata, setakat ini tiada aduan yang diterima mengenai majikan yang melanggar undang-undang imigresen kerana mengupah pekerja yang tiada dokumen sah, tetapi tidak dihukum kerana membayar pegawainya (rasuah).

Sekali lagi aku harap jangan ada yang muntah...terpaksa buat closeup..!


- mendakwa Malaysia tidak selamat langsung untuk pekerja Indonesia
- Pekerja migran telah dijadikan sasaran eskploitasi, penderaan fizikal, keganasan dan rogol.
- majikan Malaysia yang menyimpan pasport amah mereka bebas melakukan apa sahaja terhadap pekerja
- bebas daripada tindakan kerana telah membayar polis dan keputusan mahkamah jika pekerja berkenaan menyaman mereka.
- ramai majikan melanggar undang-undang imigresen kerana mengupah pekerja yang tiada dokumen sah, tetapi tidak dihukum kerana mereka membayar polis dan pegawai imigresen dalam pakatan sulit untuk menyalahkan pekerja.

So...apa yang ditunggu? Kenyataan paria betina ni jelas menuduh dan mencemar kedaulatan negara Malaysia...Tunggu report? rasanya Jabatan Peguam Negara la yang lebih berhak dan layak untuk membuat report kerana mereka bertugas sebagai Peguam yang menjaga hak dan kedaulatan negara.!


Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Ini betina gila pablisiti. Maklumlah PRU akan muncul dan nak juga dia jadi calon... bukan kita tak tau niat sbenarnya..hahhaha

    BalasPadam
  2. DAH KAFIR, DUK FITNAH ORG PULAK. HAK ISLAM PAS PUN DUK TEPUK SAJA. ORG KAMPUNG2 DI KELANTAN X TAHU PAS BERUK SDG BERCUMBU DGN ORG SEMACAM INI SEKARANG.

    wann

    BalasPadam