Jumaat, 18 Mei 2012

Hoi..! Malaysia Dah Cukup Masaalah La Weii..!!!

setan dan iblis..memang sepadan!
Gambar kat atas tu pun dah cukup menjelaskan betapa rapat, mesra dan intimnya betina ni dengan penulis iblis sedara Anwar Ibrahim si Salman! KDN kena lebih peka dengan kemasukan mereka yang jelas menyebar kesesatan agama Islam! KDN kena lbih peka..bukan pekak!

tentangan dari saudara muslim di Indonesia
Persatuan Peguam-Peguam Muslim Malaysia (PPMM) mendesak kerajaan supaya penulis buku Islam, Irshad Manji, dikeluarkan dari Malaysia dengan segera kerana cubaan beliau “mengenengah pendirian liberal kepada masyarakat Malaysia”.

Penulis yang berasal dari Kanada itu tiba di Kuala Lumpur semalam untuk mengadakan acara-acara awam di sini, namun menurut satu kenyataan, penganjurnya Borders dan University Monash membatalkan semua programnya kerana kebimbangan keselamatan serta tekanan daripada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

liberalisme dan kesaksamaan yang jelas bertentangan dengan agama Islam
“PPMM mendesak kerajaan tidak membenarkan beliau meneruskan program tersebut dan meninggalkan Malaysia dengan kadar segera kerana ia boleh menjadi barah kepada pengalaman agama Islam di Malaysia,” Presiden PPMM, Datuk Haji Zainul Rijal Abu Bakar, berkata dalam satu kenyataan hari ini.

PPMM menyifatkan Manji sebagai seorang lesbian yang “seolah-olah cuba menjuarai isu kebebasan seks dan moral dan mahu menjadikan ia norma masyarakat Melayu walaupun jelas bertentangan dengan agama Islam”.

alamak! orang ni nak ajar kita mengenai Islam? 
“Tulisan-tulisan Irshad Manji banyak yang mengelirukan dan tersasar dari Hukum Syarak. Malah acapkali dilihat sebagai mempertikai atau menghina agama Islam,” tambahnya lagi.

Zainul Rijal juga menyeru para ulama supaya menyediakan hujah menyanggah tulisan-tulisan Irshad Manji secara ilmiah agar pembaca beliau tidak akan “terkeliru” dengan tulisan beliau dan diberi penerangan secukupnya mengenai agama Islam.

kaki tangan iblis dan setan yang sedia ada dalam negara
Namun, penulis buku berjudul “The Trouble With Islam Today” yang juga diharamkan secara rasmi di sini berkata beliau bertekad untuk adakan perbincangan awam di Kuala Lumpur sebelum pulang ke tanah airnya.

“Kita tahu bahawa ramai rakyat Malaysia mahu mendengar tentang pembahuruan Islam dan keberanian moral kerana Twitter saya dihujani dengan mesej-mesej yang memberi sokongan daripada rakyat Malaysia sejak saya mengumumkan ketibaan saya di KL semalam,” beliau berkata dalam satu kenyataan hari ini.

Penerbit bukunya, ZI Publications, juga sedang cuba mencari ruang awam untuk Manji membincangkan buku beliau, “Allah, Kebebasan dan Cinta”, yang kini diterbitkan dalam bahasa Melayu.

bapak kapir kata bagus...!
Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Dato Fauzi nak bersihkan diri dari menjadi "ANJING", "BARUA", maka dia masuklah PAS dengan harapan dirinya bersih dan tak di panggil "ANJING" "BARUA" lagi.....tapi kenapakah PAS boleh terima "ANJING" "BARUA" menjadi ahlinya...mungkin boleh digunakan "BAPAK ANJING" tu untuk melawan dengan "ANJING KERAJAAN"...ANJING PAS mungkin lebih hebat dari ANJING KERAJAAN,,,,,PAS memang pakar dalam melatih ANJING seperti anjing dari spisis "UNIT AMAL"......PAS sanggup terima sapa sahaja menjadi ANJINGnya, contoh S Ambiga, LGE, LKS...PAS terlalu gila, terlalu kemaruk...

    BalasPadam
  2. lepas ni mereka yang islam, tapi lgbt, politik/ulama menghalalkan cara mreka akan mencadangkan untuk "di review balik AL-Quran" supaya versi baru menyokong dan menghalalkan perlakuan mereka.

    “The Trouble With Islam Today” you stupid writer, it is not the trouble with islam, it is the trouble with the people like you in islam that feel to be whatever against the islam teaching.

    do you think we will be like christian, even though it is not accept by their pope married with the same gender, they still have a paderi that actually gay and still saying that "I am christian" new version of christian that is.

    bodoh punya pas, setiap pelusuk malaysia ko jadi ajk surau dan masjid bila pasal politik zina depan mata pun takpe takpe, addin ke pas ni hadi

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum semua.. disina saya nak mendedahkan yang Irshad Manji adalah dari Syiah berfahaman Ismaili. Sila google Ismaili.
    Ismaili syiah, mempercayai "The living Imam" adalah yang paling berhak mentafsir Al-Quran To lead the people.

    Mereka sembahyang amat berlainan dari fahaman syiah yang lain. The Ismaili didnt cover their themseves apabila bersembahyang.. yang perempuan bole mamakai sun dress dan sebagainya. Dalam bacaan sembahyang mereka menyebut nama Their Living Imam yang sangat bertentangfan dengan apa yang diajar oleh Rasul besar kita Nabi Muhammad.
    Mereka percaya yang meraka tak perlu pergi menunaikan Haji, hanya sekadar melihat wajah Imam dah cukup untuk memberikan mereka Nur.

    Imam mereka adalah kononnya dari keturunan Nabi Muhammad dari Hassan lineage. tapi yang membuntukan saya jika ini adalah dari keturunan Rasullulah, kenapa Imam imam ini tidak mengikut apa yang diajar oleh Nabi Muhammad.. malahan Imam mereka sangat moden dan hanya mengahwini wanita wanita cantik seperti model.. Nabi Muhammad kita berkahwin dengan Janda Janda untuk menjaga martabat mereka.

    Pengikut Ismaili juga bersembahyang tidak perpandukan arah kaabah , reason is Allah is everywhere and thus we can pray in every direction. Mereka tidak mensucikan diri sebelum sembahyang ( wudhu) sebab bagi mereka Nur yang telah diberikan imam Kareem dah cukup untuk memsucikan mereka n also jika hati bersih sudah cukup untuk mensucikan diri.

    The Ismaili only pray in a close house in Bangsar.. memilih malam Sabtu sebagai hari Jamak Kanna mereka.. nobody is allowed only Ismaili follower yang bole masuk didalam masjid mereka.

    To date penganut Ismaili makin berkembang , jadi samalah samalah kita bersatu supaya tak terpesong.. Ingat inilah yang Dajjal hendakkan supaya kita tidak menyembah Allah yang Maha Satu tetapi sebaliknya memilih untuk mengagungkan Imam yang dari manusia biasa ..

    ALLAH HU AKHBAR

    So

    BalasPadam
  4. FYI,
    Ismaili bukan muslim. Semasa 'Jamatkhana diorang baca doa merepek2, nama Allah atau rasulullah pun tak sebut...di bawah contoh doa dibaca, siap ada nama hindu bagai...Nauzubillah, jgnlah kita terpedaya...
    Aashaajee Dharam-j raakho dheeyaan-sun jaago
    aavo Gur gat Gangaa jee
    chh darshan teerath na jaao
    aa teerath Gur-gat Gangaa...............Haree anant..347

    Oh Lord Retain your religion entirely and be awake to
    remembrance, meditation and contemplation
    and come to the Guru- Gat- Gangaa (Jamat-khana)
    Do not go to the six Hindu schools of philosophy for
    knowledge and pilgrimage
    the real pilgrimage takes place in Jamatkhana..
    Haree You are eternal...

    sy copy paste dr website ni: http://ismaili.net/heritage/node/13080

    BalasPadam