Selasa, 1 Mei 2012

Perusuh Pukul Polis Yang Terikat Kaki Dan Tangan..! AG Wake Up.!!!


Paria Babiga hari ini membuka mulut jalangnya lagi dengan menafikan kenyataan PM bahawa beliau mungkir janji dan menyalahkan pihak Polis atas kejadian huru hara pada Sabtu 28hb April yang lalu.

Penganjur perhimpunan BERSIH 3.0 menafikan dakwaan perdana menteri bahawa gabungan NGO itu mungkir janji dalam memastikan perhimpunan Sabtu lalu berlangsung dengan aman.

Dalam satu kenyataan hari ini, pengerusi bersama pengajur tersebut Datuk Ambiga Sreenevasan sebaliknya menyalahkan polis yang mungkir janji dalam menjaga keselamatan orang yang tidak bersalah.

Dasar paria bangsat begitu lah! jenis macam babiga ni jangan kata jumpa ular! tak jumpa apa apa pun dah boleh 'padam' kan bangsat ni dulu! Soal dia merancang perhimpunan haram sikit pun tak dihirau! soal dia menaja perhimpunan haram dengan duit zionist sikit pun tak dikisah kan! soal dia menafikan hak rakyat terbanyak yang mahukan keamanan dan kemakmuran untuk hidup bekeluarga dan berniaga tak sekelumit pun diendahkan!

Pihak Polis telah diarahkan untuk tidak menghalang kemasukan perusuh perusuh berkumpul secara haram di Kuala Lumpur...itu sebab takde roadblock! Pihak Polis diperintahkan untuk mengawasi akan perkumpulan perusuh haram tanpa mengambil respond akan sikap biadap dan kurang ajar mereka sejak dari malam 27 hb lagi! Pihak Polis dikerah untuk menjaga hanya Dataran Merdeka yang telah pun mendapat perintah Mahkamah sementara pihak perusuh dibenarkan untuk menakluki Kuala Lumpur!

Kalau dilihat dari malam sebelum hinggalah jam 3 petang berlakunya rusuhan, jelas bahawa pihak Polis begitu sabar dalam menempuh sikap biadap dan feel kurang ajar pengikut babiga ini! Hanya apabila perusuh melanggar halangan di Dataran Merdeka barulah pihak Polis mengambil sikap mempertahankan perintah Mahkamah!

Babiga jangan ingat pihak Polis kita lemah! mereka terikat dengan arahan dan perintah! kalau nak diikutkan kekuatan dan kebolehan Polis kita, Babiga dan kumpulan perusuh haramnya takkan boleh berada didalam Kuala Lumpur pun! tapi pihak Polis membenarkannya kerana Babiga dan kumpulan haramnya telah berjanji untuk mengadakan perhimpunan haram secara aman! duduk konon!

Pihak Polis mengambil semangat Akta Perhimpunan Aman 2012. Walaupun pihak Polis tahu dan bermaklumat bahawa tidak akan berlaku seperti mana yang dipariakan untuk duduk! kalau benar nak aman! kalau benar dan duduk dan baring sekalipun kenapa Babiga tak nak memilih Stadium Bukit Jalil dan Stadium Merdeka? Nak berkemah pun kita apa peduli? tapi kenapa Dataran yang sudah pun mendapat court order?



Angkut lah cepat paria sekor ni! pihak AG jangan nak bersandiwara pulak! pihak AG yang bertanggungjawab dalam menentukan kedaulatan undang undang tertegak dalam memperkukuh kebenaran mesti cepat mengambil tindakan! apa lagi bukti yang AG mahukan? Gambar, video, saksi hidup, harta awam yang musnah dan lebih malang maruah negara juga sudah tercalar! Apa lagi yang pihak AG hendak kan?

Kalau babiga tak diambil tindakan rasanya ada hal di Jabatan Peguam Negara ni..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan