Rabu, 23 Mei 2012

Pemuda PAS Bela Ke Hina Nik Aziz..?

Kenapa pulak tetiba Pemuda PAS mahu menjuarai isu bapak kapir! Apa mainan politik yang sedang dimainkan oleh Pemuda hamPAS ini? Kalau Nik Najis dah mengambil ketetapan mahu menyaman pihak NST..maka biarlah isu ini berterusan di Mahkamah. Kenapa pulak Pemuda hamPAS nak berdemo demo setelah desakan maaf mereka di buat 'dek' ajer oleh pihak NST.

Pemuda PAS akan mengadakan demonstrasi depan ibu pejabat New Straits Times (NST) di ibu negara pada Jumaat ini ekoran penyiaran laporan yang menggelar mursyidul am mereka Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai "bapa kafir".

NONESetiausahanya Khairul Faizi Ahmad Kamil (kanan) berkata, dewan itu telah berjumpa dan meminta NST menarik balik dan memohon maaf atas laporan itu tetapi akhbar itu didakwa masih berdegil berbuat demikian.

Dalam kenyataannya hari ini, Khairul Faizi berkata, demonstasi itu akan diadakan selepas solat Jumaat di balai berita NST di Bangsar.

Tapi..yang menjadikan kita pelik..kenapa pulak Pemuda hamPAS tak mahu menuntut Subky Latif memohon maaf dan menarik balik tulisan beliau di hARAKah? Apakah Pemuda hamPAS menerima kenyataan Subky yang juga mengakui bahawa Nik Najis memang bapa kepada sesetengah kapir!

Tulisan Subky Latif hARAKah 14 Mei 2012 -

Justeru keadilannya itu ramai orang bukan Islam menganggotai Dewan Himpunan Penyokong PAS. Mereka menerima pimpinannya dan secara sukarela mahu menjadi penyokongnya.

Subra, Timbalan Ketua DHPP ketika Tok Guru hendak menunaikan haji ke  Mekah datang menyerahkan sampul surat berisi wang kepadanya dan berkata, ‘Tok Guru! Ini sedikit belanja di Mekah nanti.’

Ada di antara orang bukan Islam menerimanya sebagai bapa. Kalau ada orang bukan Islam sudah menerimanya sebagai bapa mereka, maka bolehlah beliau menjadi bapa kepada setengah orang kafir.


Setengah ke! separuh ke! penuh ke tetap bapa kepada kapir!!! bapa kepada kapir boleh juga disebut bapa kapir!!! Jadi samalah dengan kenyataan yang ditulis oleh NST yang memetik kata kata Tan Sri Rahim Noor! Apa masaalahnya?

Atau Pemuda hamPAS sajer mahu lebih mensensasikan isu ini agar isu Nik Najis Bapak Kapir ini terus berkumandang dan dinyanyikan dikalangan kuda belang PAS agar terus menerbitkan rasa marah, benci dan meluat kepada tua kutuk yang dilihat tunduk kepada kapir terutama kapir DAPig! Memang pulak golongan tua dan golongan 'ularmak' didalam hamPAS kini semakin rasa tersisih dan sebahagiannya telah pun menjauhi para pemimpin mereka yang berkiblatkan Anwar Ibrahim.

Itu sebab kita lihat sehingga hari ini, Nik Najis masih lagi mendendangkan lagu muzakarah walaupun  Hadi telah menyatakan bahawa tiada Muzakarah antara PAS dan UMNO yang akan berlaku dan isu ini dianggap selesai.

Tapi Nik Najis tetap dengan pendiriannya mengatakan..-

 “Ini keputusan saya dan tidak ada kena-mengena dengan orang lain, jadi saya tak kisah walau ada yang tidak bersetuju.

“Kita mesti letak syarat bagi menjelaskan maksud sebenar kita mengadakan muzakarah,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Perasmian Pasar Kota Jembal di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Abdul Hadi yang kelmarin mengumumkan bahawa tidak akan ada muzakarah dengan Umno dalam masa terdekat.


Kenapa Nik Najis dilihat terdesak dan tersedak mahu memainkan isu Muzakarah bersama UMNO kini? Ianya juga adalah mainan politik tua kutuk agar sejuk, cool dan terubat sedikit hati para 'ularmak' didalam PAS dan sekaligus boleh memberinya peluang untuk terus bertakhta untuk sepenggal lagi sebagai MB..!

Kalau Nik Najis gagal mempertahankan Kelantan dalam PRU yang akan datang tentunya tauke yang memegang tali di leher Pemuda hamPAS sekarang ini mampu tersenyum girang kerana usaha untuk mentalkinkan riwayat politik tua kutuk ini telah separuh berjaya!

Semuanya kerana politik! Pemuda hamPAS berpolitik! Nik Najis juga berpolitik! Bagi PAS politik adalah Addin mereka..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. nik aziz memang lama dah kafir...dia dah kafir sejak berkawan dengan syaitan nirrojiim

    BalasPadam
    Balasan
    1. sah,,hari ini bukan oertembungan parti politik lagi..tetapi tekah bertukar pertembungan diantara 2 gokongan. golongan mendukung kebenaran dan yg mendukung kebatilan.

      Padam
  2. SAPE LER BAPAK KAPIR TANPA DEEAYYPIG KAPIR BROO..PASRAEL BAGAI HAM'PAS' YG HANYUT KE LAUT! KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
  3. Pas jelas membawa kerosakan kepada fahaman agama umat Islam. Pulohan tahun Hj.Ha..haa.haaa. mengkafirkan UMNO...kini sampai masanya Allah menunjukkan kebenaran untuk kita semua fikirkan.

    Dengan akal yang dianugerah Allah, kita akan dipertanggungjawabkan...

    BalasPadam
  4. UTUSAN MALAYSIA SESAT...TIPU...TIPU....TIPU....
    MESTI KENA BAYAR BANYAK NI...INSAFLAH...

    BalasPadam