Rabu, 16 Mei 2012

Lynas...DUN Pahang Panas..!

Mohd Soffi bijak memberikan jawapan kepada pembangkang tidak henti-henti mempertikai isu Lynas.
Diberitakan semalam sidang Dewan Undangan Negeri Pahang panas dengan isu Lynas.


Sinar Harian melaporkan..

Dalam perdebatan itu, Leong Ngah Ngah (DAP-Triang) tidak berpuas hati selepas mendengar penjelasan Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kemudahan Asas dan Pengangkutan, Datuk Ir. Mohd Soffi Abdul Razak (BN-Benta) bahawa kerajaan sentiasa mendahulukan rakyat sebelum membuat sebarang keputusan.

Sebelum itu, Syed Hamid Syed Mohamed (Pas-Semantan) mengajukan soalan mengenai projek Pembinaan Stesen Jana Kuasa Elektrik Kecil dan Mitigasi Banjir di Pulau Temerloh dan Pulau Lebak yang didakwa turut mendatangkan bahaya.

Bagaimanapun, jawapan yang diberikan Mohd Soffi menyebabkan Ngah Ngah bangun untuk bersuara.

Hasrat Ngah Ngah untuk terus berdebat dimatikan dengan jawapan bernas daripada Mohd Soffi.

Dalam penjelasan semalam, Mohd Soffi berkata, peratusan kematian dalam kala-ngan penunggang motosikal di negara ini lebih tinggi berbanding mereka yang mati mengidap kanser disebabkan operasi kilang.

“Mengapa pembangkang tidak mempertikai isu ini, sedangkan kejadian kemalangan berlaku hampir setiap hari. “Sebenarnya kewujudan kilang Lynas tidak menjejaskan sebaliknya hanya dijadikan isu politik,” katanya.

Mohd Soffi turut menegaskan, operasi kilang Lynas dijalankan di negara ini atas faktor kos, bukan kerana Australia tidak mahu mengendalikan projek itu.

“Kita ambil contoh jenama ‘Adidas’, kita lihat ada yang ‘made in Vietnam’ dan Thailand sedangkan kita tahu jenama itu keluaran Jerman. “Produk Jerman dikeluarkan di Vietnam dan Thailand kerana kos di sana lebih murah. Sama jugalah dengan Lynas, kos menjalankan projek itu di negara ini 10 ganda lebih murah berbanding di Australia,” katanya

Dipadang, di warung kopi, diluar Dewan boleh la pembangkang goreng kuda belang mereka! tapi dalam DUN mana boleh kelentong beb...semua pertanyaan pasti akan diberikan jawapan!


Sahabat blogger GAP akan mendedahkan bagaimana penipuan dan pembohongan puak pembangkang dalam isu Lynas ini...nantikan pendedahannya tengah hari ini...!


Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. PEMBANGKANG DH TAKDE KEJE DAHHH BROO..KEJE PALING SENANG ASYIK BANGKANG AJE LER. CELIK MATA JEK BANGKANG..BANGKANG..BANGKANG..SAMPAI 1 BENDA KEJE PUN TAK JADI..CAMNI NAK TAKE OBER KERAJAAN?..KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Ilmu Fizik Nuklear x da ... Hujah air lior ... Low class pembangkang ...

    BalasPadam
  3. aku dah kata dah PEMBANGKANG Malaysia ni LOW CLASS baik doktor, lawyer semuanya jadi bodo bila join Pakatan.

    BalasPadam
  4. nkkhoo.com/category/green-environment-nature-fauna-flora/say-yes-to-lynas
    nkkhoo.com/2012/02/23/my-stand-on-lynas-i-support-it-if-there-is-an-independent-expert-panel-to-monitor-and-audit-the-operation
    nkkhoo.com/2012/03/04/banana-is-more-radioactive-than-lynas-rare-earth-by-product
    nkkhoo.com/2012/03/09/repost-comment-from-dato-dr-looi-hoong-wah
    nkkhoo.com/2012/03/31/on-thorium-and-lynas-chan-chee-khoon
    nkkhoo.com/2012/03/26/lets-de-politicise-the-lynas-issue-by-stop-lynas-coalition-and-its-reply-by-dr-looi-in-the-sunday-daily
    nkkhoo.com/2012/03/15/radiation-meter-should-also-be-installed-in-bangi-and-kl
    kickdefella.net/2012/04/17/lynas-negligible-radiation-but-only-toxic-chemical-waste
    kickdefella.net/2012/04/16/rare-earth-a-richer-malaysia-and-a-greener-world
    kickdefella.net/2012/04/19/rare-earth-the-truth-and-myth

    sevarkan maklumat yang benar pada orang ramai tqvm

    =)

    BalasPadam