Jumaat, 20 Februari 2015

Menteri Undang Undang Pun Tak Setuju..!


Setuju..! yang sebok nak membesar besar kan anwar tu kenapa? Rakyat teramai tahu memang Anwar buat kerja tu..! biar la dia sejuk beku didalam penjara tu..! Jangan ada pihak yang mengambil kesempatan..!

Jika sebelum ini pemimpin pembangkang yang membantah rancangan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah menjelajah seluruh negara bercakap mengenai kes mahkamah Datuk Seri Anwar Ibrahim, terbaru seorang pemimpin kerajaan persekutuan juga menyuarakan ketidakpuasan hatinya.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) Nancy Shukri hari ini mencadangkan peguam yang dilantik mengetuai pendakwaan kes Liwat II Anwar itu mengadakan perdebatan terbuka dengan salah satu pengkritik utamanya iaitu Majlis Peguam.
Nancy yang bertanggungjawab di Bahagian Hal Ehwal Undang-Undang JPM itu berkata, beliau secara peribadi tidak setuju cadangan Shafee untuk menyertai jelajah itu yang diumumkan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin pada satu forum Selasa lalu.
"Biar orang ramai dengar mereka (berdebat). Lakukan sekali dan cukuplah. Kemudian Shafee tidak perlu pergi ke sana sini lagi," katanya kepada media pada sambutan Tahun Baharu Cina Sarawak United People's Party (SUPP) di Kuching, Sarawak hari ini.
"Saya lebih setuju kita (kerajaan persekutuan) tidak perlu lakukannya lebih-lebih sangat. Nampak tak elok (untuk kerajaan dan Shafee)."
Nancy berkata, tindakan Shafee menyertai program memberi penerangan mengenai kes Anwar yang sudah diputuskan Mahkamah Persekutuan itu mungkin akan mendatangkan kesan yang sebaliknya di mana "orang ramai mungkin akan bersimpati pula dengan Anwar."
Kalau nak dikira kira..kerja menjelajah ni pun cara dan acuan Anwar Ibrahim..! Ni kerja membugar dan menyegarkan Aljub sebenarnya..! Ada si kitol dalam kerajaan ni..!
Lu Fikir La Sendiri!!!!

8 ulasan:

  1. Saya rasa TS Shafee tak perlu debat ataupun nak jelajah bercerita kisah tu... Semua dah diputuskan oleh mahkamah. Tak perlu buang masa layan kerenah penyokong PR. Hormatilah keputusan yg dibuat. Yg salah tetap salah. Sekarang ni masa untuk bekerja bukan untuk terus berpolitik.

    BalasPadam
  2. itulah..x pyh susah2 lg. biar penjubur tu reput je d sg.buluh. Tutup cerita pasal penjubur tu. x pyh buat cerita apa2..kita senyap je. dia bebas nanti baru buka cerita baru...ini mcm dok promosi dia plak..biarlah dia nak jd apa dalam sana.

    BalasPadam
  3. dalam mahkamah selesai cukup la.. ada si kitol bangsat yang cuba mengambil kredit..

    BalasPadam
  4. Selepas hari Isnin peguam baru sirul pulak nak roadshow di pekan Pahang cara puting altatuya di robek... Oleh vvvvip?

    BalasPadam
  5. X perlu debat...
    Jgn diikut Shabery bengong tu
    Debat sana debat sini
    Mahkamah dah dpt salah.. salahlah
    Cukup dah
    KJ pun bengong mcm kerbau
    Bodoh x abih2 menantu pak lah ni....
    Debat biar kena tmptnya
    Debat utk cr kebenaran
    Bukan utk ulas benda yg dah dpti salah
    Biar Anwar dok dlm sana elok2
    Masa ada lg...
    Kita doa sama2.. agar dia bertaubat sungguh2
    Semoga Anwar berubah jd org baik
    Udah2 ler menutuh bontot org
    Jgn masuk sana... menutuh sana pulak !!!


    Mat Umno Pendang

    BalasPadam
  6. Hati hati lah UMNO dengan Ketua Pemuda nih! Dah kena dengan Anwar jangan lah jadi sekali lagi.

    Sorang nih dia main double-edge game. Dia ada potential jelmaan Anwar in 10-20 years time!

    Wahai ahli UMNO semua, jangan tertipu lagi!

    BalasPadam
  7. Bila UMNO nak buat jelajah macam ni yang mana tak pernah dibuat sebelum ni, maka orang akan mula tidak percayakan kes ni dan menganggap satu konspirasi. Nak buat macam mana kalau ada PM bahlol.

    BalasPadam
  8. Penjelasan kepada rakyat perlu...apa yg diperkatakan oleh syafee abdullah adalah terbaik

    BalasPadam