Rabu, 7 September 2016

PANAS ~ Jho Low Kawal Akaun Najib..?


Rakyat semakin jelas dan faham..! Hanya balaci@macai pemakan dedak berhingus sahaja yang bertungkus lumus menjilat lubang anus..! Hakikatnya yang panas, garing sudah pun hangus..!

Kebathilan tidak akan pernah sekali pun mengatasi kebenaran..!

Layan..

'Jangan hantar penyata kad kredit ke Seri Perdana’

Akhbar, The Wall Street Journal hari ini mendedahkan sekutu Datuk Seri Najib Razak, Low Taek Jho yang kononnya mengendalikan akaun peribadi AmBank perdana menteri.
Menurut laporan itu, Low berulang kali menekankan sensitiviti akaun berkenaan dan menekankan keperluan untuk kerahsiaan.
Beliau juga dilaporkan melarang AmBank daripada menghantar penyata kad kredit yang berkaitan dengan akaun tersebut ke kediaman perdana menteri.
"Jangan biarkan mereka di luar bank atau lebih daripada beberapa orang dalaman tahu mengenai akaun ini, arahnya. Gunakan Gmail, bukan sistem e-mel bank, untuk komunikasi.
“Apa sahaja yang kamu lakukan, jangan hantar penyata kad kredit ke rumah perdana menteri,” petik laporan WSJ yang menyenaraikan arahan yang boleh dan tidak boleh dilakukan oleh Low.
"Tidak tidak tidak, tulis Low, menurut transkrip mesej BlackBerry yang diperolehi oleh The Wall Street Journal. Super sensitif.
"Sebaliknya, beliau mengarahkan seseorang untuk menerima penyata secara peribadi," petik laporan yang disiarkan pagi ini.
Malaysiakini bagaimanapun tidak dapat mengesahkan kesahihan laporan itu.
Laporan itu merujuk kepada transkrip yang dikatakan antara hartawan kelahiran Pulau Pinang itu dengan seorang pegawai bank AmBank yang bertindak sebagai orang perantara mengenai perkara-perkara yang berkaitan dengan akaun berkenaan.
Seorang lagi eksekutif kanan bank itu didakwa mengendalikan akaun berkenaan secara peribadi.
Low dilapor menegaskan bahawa sangat penting yang tidak ada sesiapa kecuali kedua mereka yang harus mempunyai akses kepada penyata bank itu.
"(Ini) kerana jika ia (disebar) di internet mengenai sumber dana itu, kita akan sakit kepala," kata Low yang dipetik WSJ.
Mesej berkenaan juga kononnya membincangkan bagaimana untuk berurusan dengan gabenor Bank Negara ketika itu, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz, sekiranya beliau menimbulkan kebimbangan mengenai transaksi berkaitan 1MDB.
Dalam keadaan sedemikian, eksekutif AmBank kanan itu sepatutnya berjumpa dengan Zeti dan memberitahunya bahawa “ini adalah permintaan bos" yang WSJ merujuk kepada Najib.
Najib sebelum ini telah didakwa memiliki ratusan juta dana 1MDB melalui pelbagai perantara yang berakhir di akaun bank peribadinya di AmBank.
Bagaimanapun, menurutnya, beliau tidak melakukan sebarang kesalahkan dan menyifatkan wang yang berada di akaun itu adalah sumbangan derma daripada seorang putera Arab Saudi.
Peguam Negara Tan Sri Mohd Apandi Ali bersependapat dan memutuskan untuk tidak mendakwanya selepas siasatan pihak berkuasa.
Malaysiakini telah menghubungi setiausaha akhbar Najib untuk mendapatkan ulasan mengenai laporan WSJ hari ini.
Menurut laporan akhbar itu, peguam Low enggan mengulas mahupun pihak AmBank dan dua pegawai bank berkenaan yang didakwa terbabit berurusan dengan Low dan akaun bank Najib.
Ia juga mendakwa bahawa dokumen bank menunjukkan Najib telah mengeluarkan lebih 500 cek daripada akaun yang kononnya dibiayai melalui dana 1MDB berjumlah AS$ 400 juta.
Patut la bertungkus lumus mempertahankan Jho Low..! 
Kertas takkan boleh membungkus api bro..!
Lu FIkir La Sendiri!!!
happy family..! family wanemdibi..!

93 ulasan:

  1. Takda jalan lain. Najib mesti saman ke mahkamah The Wall Street Journal yang umumkan perbualan antara Pegawai Bank dan Jho Taek Lo itu. Kalau tak, malu tak terhingga. Di seluruh dunia.

    MNR yang di sebut dalam perbualan talipon itu = Mohd Najib Razak.

    Begitu juga, MO1 yang di sebut DoJ yang ambik tindakan mahkamah di US merampas harta anak tiri dan kroni dia Taek Lo pun = Najib.

    BalasPadam
  2. If the investigators can track these messages by whatever technology, i just could not imagine other damaging smses and or whatsapp messages coming out of the 1MDB fiasco.....be it from najib, jho low, helmi, cassey, jasmine....

    Just wonder what are the IGP, AG doing now.....sit back and relax? A malay lawyer friend from east malaysia sarcastically told me once that it was not that these 2 errand boys did not know how to do their job, they would prefer outsiders to do the dirty work. I said it sounded reasonable:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agree, technology so sophisticated now that they can trace anything relayed by phones they are interested in. Taliban and ISIS leaders have been traced by their phone conversations and bumped off by armed drones.

      Jho Taek cannot speak to anybody via the usual handphone. He may have to use God - if he has any.

      But with lots of money (his bank accounts in US, Switzerland etc have been frozen), he can use coded messages or extremely secure, CIA-like phone system. Maybe he does that with Rozy.

      Be careful with one's love messages to and with the illicit gufreng.

      Padam
    2. Saya fikir pesalah yang terbesar nya ia lah Afandi the AG. Apa apa laporan yang di terima nya di pendam nya saja. Dia terhutang budi kpd Najib hingga mati. Dapat jawatan yang kuasa mendakwa nya tiada siapa lain yang ada melainkan dia sahaja di seluruh negara ini. Dapat jawatan itu out of nowhere, selepas bersara.

      KPN Khalid hantar laporan2 yang pihak2 nya terima kpd Pandi. Dia tak akan buat, tak perlu buat - dan amat sesuai tak buat - lebih dari itu.

      Padam
  3. Salam kejora dan mereka sewaktu dengannya,

    1. Tak nak komen ke?

    2. Ini bukan ulang tayang atau basi atau fitnah

    3. Nampak tak sapa control najib dan akaunnya?

    4. Cuba bayangkan komunikasi najib dan jho low dan lain2 dapat ditranskrip serupa.....tak naya?

    5. Saya berpendapat masih banyak ada, dan ini akan digunakan untuk criminal filing.....tunggu dan lihat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya setuju dengan pendapat di atas ini. Najib akan bermati mati pertahankan jawatan nya. Sebab, hilang sahaja jawatan itu, dia akan di dakwa di mahkamah di negara ini.

      Jangan kasi dia / UMNO menang di PRU14. Hantar pemuda pemudi seperti mahasiswa/siswi Demo #Tangkap MOI ke kampong kampong dan ke kawasan mereka yang berpendapatan rendah, kempen jangan undi Najib/UMNO/BN mulai sekarang.

      Ingat, PRU14 tak sampai 2 tahun saja lagi.

      Padam
  4. Hahaha....lepas ini mulalah macais najib serang dengan Fitnah, fitnah, fitnah, caci maki, sumpah seranah, calling names, yahudi, kafir, dap, lgbt hahaha entah apa lagi. Kenalah orang bernama othaman, orang dari sabah/ sarawak......MASAALAHNYA MACAI MACAI INI TAK ADER BAHAN ARGUMEN. MEREKA DIBAYAR UNTUK FLOODING THIS BLOG...KONONNYA CYBER TROOPER NAJIB HEBAT.... hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takda kesan, Bang. Ha nya irritating pembaca yang mangkin ramai bencikan Najib akibat sumpah seranah anjing Najib sekor tuh.

      Padam
  5. Money chat plak dahhh. .... assmin pakai wassup yooo... menyungkit segala gala yg ado didasar pemerintahan di Sgork.... camno nak install money chat nih..... play store ado ko .....?

    dari Panama news... ko wsj... spork.. swiss.. australia news daily...

    klu palo kaki fitnah totap nak buek fitnahhhh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cakap gaya Negeri Sembilan nih, kau anak buah Rosmah ke?

      Givap lah, dia senang lenang, kau tak dapat apa. Ha nya maki hamun pembaca saja.

      Padam
  6. Hoi tak habis-habis lagi menfitnah ke tali barut Amerika
    Nko ada pergi berjumpa si Jho Low ke cai Putera Puaka
    Kalau tak reka posting tak diulor dedak Matdey bangka
    Nko ingat rakyat biingai macam cai2 kat atas tu belaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah mai dah,

      Dia datang dengan caci cacinya
      Dia datang dengan maki makinya
      Dia kata mesti fitnah belaka

      Padam
    2. Maafkan hamba wahai saudara admin PuteraMerdeka
      Sebenarnya awalnya tadi hamba dah tersalah sangka
      Ingat kan yang ini cerita tiipu yang selalu admin reka
      Rupa-rupanya DSNajib dianiayakan si Jho Low puaka

      Padam
  7. Pergh Madey peluk cium Kit Siang kominis tempoh hari
    Lepas tu ajak mahasisewel guling kat jalan tapii dia lari
    Lepas tu gii melutut rayu dekat si ketum Nuar AjJuburi
    Lepas tu,kah kah pinjam jap admin:“lu pikir ler sendiri”

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah mai dah

      Pi mai pi mai tang tu
      Naper masih lagu tu lagi
      Pi mai pi mai tang tu
      Hari hari argumen basi

      Padam
  8. Kalau negara ni kebun Matdey adalah makhluk perosak
    Dia gii merayu dengan Anuar Al-Juburi kerana terdesak
    Habiis merata orang cerca dia Matdey kena paku pasak
    Cai-cai anjing hanya mampu nangis saja le terisak-isak

    BalasPadam
  9. Jho Low Kawal Akaun Najib..? Nampak nya begitu. Berita WSJ itu tak tipu. Mereka punyai alat canggih untuk trace apa apa yang keluar dari talipon si Jho Taek Lo.

    Ini menguatkan kepercayaan bahawa si penjenayah itu yang mencadangkan sekim menipu 1MDB dan mengsonglap berbilion Ringgit masuk ke akaun Najib dan kemudian nya ke akaun dia.

    Bedebah punya kerja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ternyata si Jho Low ini manusia pelahap seperti buaya
      Pihak FBI kena ambil tiindakan cepat sebab dia bahaya
      Baru kita tau rupanya selama ni DS Najib dah dianiaya
      Makin lama dikorek dan suluh makin teranglah cahaya

      Padam
    2. alahai ....bukannye susah sgt nak reka wassap....tukar jer nama username tu.....byk dedak tun m bagi ke?
      anwar kata family tun kaya raya...lol

      Padam
    3. Alahai ....bukannye susah sgt nk saman...peguam umno pun ada....bnyk dedak najis bg ke?
      Wsj kata najis ada 2.6B dlm akaun...lol

      Padam
  10. Betul, Jing Jibo dah masuk dengan sumpah seranah dan pantun memantun macam katun. Untuk pembaca baru di blog ini, di c&p kan di bawah ini ia lah CV nya -

    Anjing Jibo

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing cai Matdey ini hanya pendidikan sekolah rendah
      Dia tak tahu malu mahu tunjuk hero jugak pakai redah
      Udah berbulan copy paste ni jer ini anjing haram jadah
      Yang dia meroyan sangat lihat Kejora cekap bermadah

      Padam
    2. Here comes the sun ( moron?)...haha

      Masuk masuk anjing lagi
      Kutuk kutuk pendidikan orang
      Artikel PM baru bukan basi
      Kejora ini tersasul kadang kadang...

      Padam
    3. 8:34 PG

      Go Fly Kite

      Padam
  11. Habis lingkup negara ini kalau dapat kat Matdey kerala
    Segala barua anjiing kominis peliwat iblis ni mahu bela
    Kalau puak dia ni kembali perintah seperti datang bala
    Minta-minta lah dijauhii dan kita dilindungi Allah Ta’ala

    BalasPadam
    Balasan
    1. Here come the insane (saint?)....haha

      Helo macai how r u this morning
      Masuk masuk terus cerita anjing
      Peluru dah abis tukar cerita laing (slang trengganu)
      Tak mampu lawan dok diam2 jangan bising

      Padam
    2. Ngko jangan nak main-main dengan Kejora cai biawak
      Dah ada orang kena dengan Kejora jaga2 ler melawak
      Kiitorang ni ada sahabat hebat ilmu sihir dari Sarawak
      Dia boleh ubah kote ko darii asal ke dahii kepala awak

      Padam
    3. 8:30 PG

      Go Fly Kite

      Padam
  12. Setuju, Hanya balaci@macai pemakan dedak berhingus sahaja yang bertungkus lumus menjilat lubang anus..!

    Yang sekor pantun memantun di atas ini buat begitu pagi petang siang malam tak tidur hingga 4 pagi. Banyak dedak dia dapat gamak nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu, malam tadi kitorang lanyak rapat cai bedebah
      Sekor demi sekor cai-cai anjing Matdey tumbang rebah
      Kiitorang sekeh tujal kepala dan sengat umpama lebah
      Lepas itu air longkang pula kat atas kepala kita simbah

      Padam
    2. Kepala hotak cakap "kitorang" -

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Padam
    3. Ahli Geng Kejora ini ramai bro bukan le hanya seorang
      Kitorang semua ni cekap terlatih di bidang mengarang
      Demii bangsa Melayu dan UMNO kami akan berperang
      Lebih-lebih lagi bila Perdana Menteri orang nak serang

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  13. Matdey punya otak kiitorang salute ligat macam gasing
    Balahci dia curi maklumat negara jual kat negara asing
    Lepas tu dia dapatkan bahan konspirasi kasi cai pusing
    Yang cai2 lain terus percaya asyik marah nak melesing

    BalasPadam
  14. Celaka punya Jo Low manusiia dajal tak percaya Tuhan
    Dia buat niaya kat DS Najib setelah diberi kepercayaan
    Manusia bangsat ini mestii segera ditangkap dan tahan
    Diharap pihak Interpol dan FBI tolong berikan bantuan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tak tangkap dia, tangkap rakan sepenjenayah nya tu, amacam?

      Padam
  15. Maafkan hamba wahai saudara admin PuteraMerdeka
    Sebenarnya awalnya tadi hamba dah tersalah sangka
    Ingat kan yang ini cerita tiipu yang selalu admin reka
    Rupa-rupanya DSNajib dianiayakan si Jho Low puaka

    BalasPadam
  16. Play store atau google ado apps nak download money chat tak.?
    Den nak install .... copekkkk laaa

    BalasPadam
  17. Tak tau lah sekarang bagaimana cai-cai protun merasa
    Dah tersedar mereka menuduh Najib yang tak berdosa
    Kalu nak balik ke pangkal jalan tu masih lagi ada masa
    Kan Nabi kita dah kata piintu tobat Allah buka sentiasa

    BalasPadam
  18. Tak sangka sungguh Jho Low siial haram jadah bangsat
    FBI dan Interpol tangkap saja berapa lama mahu siasat
    Akibat perangai China ni Najib diempar kata-kata kesat
    Belum terlewat nak bepatah balik caii-cai yang tersesat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amat bodoh lah tak ngaku bnyak kata kata kesat di lepmpar kpd Najib tu betul.

      Padam
  19. Kalau tak tangkap Jho Lo, tangkap rakan sepenjenayah nya tu, amacam?

    BalasPadam
  20. Maafkan hamba wahai saudara admin PuteraMerdeka
    Sebenarnya awalnya tadi hamba dah tersalah sangka
    Ingat kan yang ini cerita tiipu yang selalu admin reka
    Rupa-rupanya DSNajib dianiayakan si Jho Low puaka

    BalasPadam
  21. Bodoh bangang lah tak ngaku bahawa hampir kesemua yang di katakan brkenaan Najib tu ada lah betul.

    BalasPadam
  22. Wahai Keris berayon, kejora dan cai2 najib sekalian
    Negara kita dirompak rakyat sekarang dalam penderitaan
    Pantun bodoh, caci-cacian dan maki-makian mesti diketepikan
    Tunggu kes di US, moga duit rakyat dikembalikan

    Enam Perdana Menteri dah memimpin kita
    PM pertama bersungguh2 mendapatkan negara merdeka
    PM kedua tak tido lena membangun negara
    PM ketiga tak kenal penat menyatupadukan kita
    PM keempat membangun negara dengan cemerlangnya
    PM kelima terlalu letih tertidor dengan lenanya
    PM keenam terus bangun dan mula menyamun kerjanya
    Sehingga rakyat menderita tak tentu tuju dan hala

    Hidup lah dalam realiti bukan fantasi
    Berpaksikan fakta bukannya auta
    Kebenaran mengatasi kepalsuan sememangnya pasti
    Semoga Allah memelihara kita semua

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  23. Copekkkk la bingai.... nak install money chat nihhh...!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu main kopek ke? Pepagi hari nih, Mat.

      Padam
    2. The 'Malaysian Official 1' named in the US Department of Justice's (DoJ) civil suit related to 1Malaysia Development Berhad (1MDB) refers to Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, says Datuk Abdul Rahman Dahlan (pic).

      The Barisan Nasional strategic communications director confirmed this during a recent interview with the British Broadcasting Corporation (BBC).

      "I've said it openly. Obviously if you read the documents, it is the Prime Minister," the BBC quoted him as saying in an article titled Who is Malaysian Official 1? Case closed published on its website on Thursday.

      Padam
  24. Sungguh tak disangka China gemok ni punya angkara
    Yang teraniaya ialah DSNajib kita punya ketua negara
    Pihak berkuasa usaah leka tangkap dan dakwa segera
    Tentang urusan perang cyber nii serah je pada Kejora

    BalasPadam
  25. Waaaaaaaaaaa dokumen bank menunjukkan Najib telah mengeluarkan lebih 500 cek daripada akaun yang kononnya dibiayai melalui dana 1MDB berjumlah AS$ 400 juta.

    Dah kalau dia tanda tangan cek cek tu sendiri, apa mengarut nya nak kata bukan dia kontrol duit tu. Itu saja berjumlah RM2 bilion.

    Dari mana duit tu masuk ke akaun dia, kita tau saja le. Tak gitu tak di panggil Bugis Lanun.

    BalasPadam
  26. DS Najib terpaliit nama busuk dengan penjarah 1MDB
    Diambil kesempatan pula PKR sial dan DAP kafir harbi
    Rupa nya Najib teraniiaya oleh Jho Low si gemok babi
    Jangan lagi dipercayai fitnah kembali ikut ajaran Nabi

    BalasPadam
  27. Kebenaran tentang hal 1MDB kini dah makin terserlah
    Ternyata bahawa PM kita teraniaya dan tidak bersalah
    Pembangkang udah makin kekeriingan aota tipu helah
    Kejora mahu ucapkan rasa lega syukur ahhamduliillah

    BalasPadam
  28. Sdra semua,

    Ada cobaan kumpulan yg mengalih kesalahan najib pada jho low...
    Seolah2 najib di tipu dan macam2. This is the work of thosd receiving dedak from najib. They have no more defence for najid. Only remaining defence is to blame on jho low.....are not them STUPID??

    Najib is the masterming with thd assistance of jho low. Without najib's approval, things do not move.

    So cai2 najib, jangan coba mengalih mind orang2. Do not blame jho low alone, the one to be blamed shud be najib....

    Kejora.....najib, bukan jho low. Jho low is like u who receives dedak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendedahan tentang Jho Low ni jadi bukti yang penting
      Segala dakyah fitnah kinii boleh dikuis kasi terpelanting
      Tapii kebenaran inii bagi pihak cai menjadi saat genting
      Contohnya sii Othaman di atas dah mula nak melenting

      Padam
  29. Kebenaran Najib dalam kemelut 1MDB nyatalah sudah
    Diia telah dianiiaya oleh Jho Low bangsat haram jadah
    Mungkin ada cai-cai yang merasa sesal dan terngadah
    Lupakanlah semuanya dan tumpu kepada amal ibadah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amal = Amalan Makan Dedak
      Ibadah = Beribadah kapada Wang Ringgit hasil curian 1MDB

      Padam
  30. Fiitnah tentang kemungkaran diri Najib semakin tersisih
    Dengan pendedahan Jho Low nama Najiib makiin bersih
    Mungkin dari rasa benci cai2 kinii timbul pula rasa kasih
    Cai2 ayam berak kapor mungkin akan jadi ayam selasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. ayam berak kapor kau makan tahi nya

      Padam
    2. Kejora ke keris berayon ke,

      1. Dari mula kes 1MDB didedah, menteri2 umno, macai2 umno, macai2 najib semua kutuk mahathir bekerjasama dengan DAP dan parti pembangkang lain untuk jatuhkan najib dan kerajaan yang dipilih.

      2. Muhyiddin, shafie, gani dipecat, semua mangsa kerakusan najib untuk kekal menutup kerja2 samun.

      3. Abu kassim, zeti, gani diperlekehkan dengan menggandingkan apandi ali dan khalid twitter

      4. Sejak SR dan WSJ mendedahkan sedikit demi sedikit maklumat dan dokumen pembuktian untuk diperlihatkan kepada orang awam.....semakin kuat menteri2 umno, macai2 umno dan najib menghentam orang yang tak sehaluan dengan perkataan FITNAH, FITNAH DAN FITNAH..ditambah dengan cacian2 dan makian.

      5. Apabila DoJ fail saman sivil untuk asset forfeiture di US, maka dituduh US mahu campur tangan, memfitnah najib dan malaysia.

      6. Apabila rahman dahlan declare MO1 adalah najib, heboh katakan najib dan 1MDB tak ada aset. Najib tak disiasat.... dan macam2 lagi.

      7. Apabila WSJ tunjuk kat print screen pasal akaun Ambank dan mesej antara jho low dan pegawai2 bank ambank....cerita dah ditukar lagi.....jho low lah yang memfitnah najib. Najib di tipu. Najib suci bersih macam sabun cuci clorox.

      8. Lagu bertukar, lirik pun serupa....orang lain yang disalahkan...iaitu jho low....maksudnya mahathir, muhyidfin, shafie, gani dan lain2 BETUL LAH bukan fitnah najib.,....jho low yang fitnah dan aniaya nsjib! Simple ad that.

      Tapi pernahkah kejora dan rakan2 terfikir

      1. Mengapa ada sect 117 dalam IMDB MOA?

      2. Mengapa helmi by pass board?

      3. Mengapa najib mahu goldman sach make the arrangement SOONEST POSSIBLE?

      4. Mengapa najib buka akaun di ambank?

      5. Mengapa najib mengada2kan bahawa derma dari putera raja, zahid konon jumpa penderma......???

      6. Duit SRC macam mana???

      Banyak lagi....sekadar contoh

      Ini fakta bukan fitnah......

      Kejora dan rakan jangan lupa, duit masuk akaun najib untuk apa? Najib tak reti undang? Najib tak tahu apa dis tandatangan? MUSTAHIL, ABSURD, IMPOSSIBLE.....

      Jadi kejora dan rakan2...please stop being NAIVE and at the same time stop being a KNAVE muslim malay.

      Wallahuaklam

      Padam
    3. Ini lah tabiat maknusia yang berkiblatkan Duit Haram pencurian 1MDB.. Dedak punya pasal Jibo buat tak senonoh pon sokong..

      Bak kata pepatah lagu..

      ~~~Kalau hati sudah suka... semua indah saja....~~~

      Padam
    4. Ngko tidak malu ke asyik muat keluar benda yang sama
      Bawak dekat ngko bukti sekapal pun ko tak akan terima
      Udahlah Othaman, hentikan lah saja ngko punya drama
      Aku akan layan ngko biila ko guna balik ko punya nama

      Padam
    5. KEJORA MENGAKU KALAH DENGAN ORANG YANG DIA SANGKA OTHAMAN.......HAHAHA

      Padam
  31. WSJ kata

    How $1 Billion Made Its Way to the Prime Minister

    Investigators say at least $3.5 billion was misappropriated from 1MDB. Here’s how they believe $1 billion ended up in the bank accounts of Malaysian Prime Minister Najib Razak.

    Celaka, dia suruh Subscribe to see the content of the report. Tak kisah lah. Lain2 media pun ada laporkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Angka2 tuh dalam US$ dollars. Kali 4 = MR

      Padam
  32. Pendedahan TERBAIK yang ditunggu2 rakyat!!

    Bersatu and Opposition rating up!!

    UMNO/BN ermmm.... ermmm...

    CONFIRM UMNO SEMAKIN GOYANG!!

    Kalau tak mau goyang JIBO mesti saman Blogger itu pon kalau ada kerandot!!

    Aliff Mim Nun Wau... SARKIS DAAA.....!!!!

    Kahkahkahkah

    BalasPadam
  33. Tosonyap Jing Jibo.
    Apo nak di kato.
    Dah bertimbun bukti di depan mato.

    BalasPadam
  34. Allooo cai cibai macai pendek.... mano WSJ dapek money chat tuhhh.... nak download ....mano apps money chat ni.. ... kanina ci bo taii betul laaa!!....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau salah bahasa Cina tuh, Jing Jibo.

      Yang betul ia lah Kanin nabo cau cibai. Makna nya aku sodok mak kau punya cibai - tak boleh terjemah last word tuh.

      Padam
    2. 1. WSJ dapat dari investigaors and or DoJ. Tak kan nak tunjuk semua. I belirve banyak lagi....untuk prosection later on

      2. U tak kan dapat download sebab dalam simpanan investigators dan atau DoJ. Hanya sedikit saja dipublish. This is a strategy.

      So all of us wait and see.

      The positive thing coming out from this revelation that jho low has of had control over najib 's account is thst thosd pro najib is now training their fitnah, makian2 dan cacian2 ke atas jho low...no longer targetting protun....

      This is fact as kejora and others resigned to the fact that najib is innocent but tainted by jho low...hahaha

      Padam
  35. Memang sudah mau deal cai2 bila bencii melekat di hati
    Cai2 ini akan tolak mentah-mentah apa juga rupa bukti
    Inii le jadinya bila pentingkan dunia tidak ingatkan mati
    Mereka tatang melebiihi nabi ketua mereka Madey kutti

    BalasPadam
    Balasan
    1. bila pentingkan dunia tidak ingatkan mati

      Macam Jibo, Rozy dan anjing depa di sini

      Padam
  36. It's of course nonsense to think najib is innocent but tainted by jho low

    BalasPadam
  37. Bila ada bukti DSN tak salah dia masih juga ditempelak
    Kalu bawak mari buktii satu gunung mereka tetap tolak
    Memang sikap cai2 ini rasa megah bila dapat menyalak
    Seolah-olah ketentuan Tuhan pun mereka mampu elak

    BalasPadam
  38. Ada tak jika dibanding Matdey Melayu yang lebih hina
    Demi kuasa sanggup peluk cium kominis punya China
    Demi kuasa sanggup melutut dengan peliwat penzina
    Tidak akan ada lagi Melayu sebangsat Madey durjana

    BalasPadam
  39. ‘Bersatu’ mau hidup, jilat kominis-peliwat punya jubor
    Lepas itu caii2 dia kemain konfiden megah riak takbor
    Rasa tak sabar nak tunggu PRU14 liihat parti inii lebor
    Berani bertaruh apa, paling kuat 2019 padam tekubor

    BalasPadam
  40. Najib / Umno lingkup di PRU14

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana tak nya - di PRU13 kalah popular votes, di kasi Tsunami Cina, dapat keputusan yang paling teruk dalam sejarah umno

      Padam
  41. apa yg najib bertungkus lumus nye....relek jer najib.
    dia cuma bgtau siapa yg terlibat yg disebut doj supaya defend themselves.
    so kita tunggu jer lah hasil siasatan dan dakwaan doj tu lah ye.
    kalau rosmah bini najib kawal account suami dia pun korang bising jugak kan....
    bile bersatu nak start gerak ni....asik mercun basah jer.....peeeeeeeeeeeeeeeeeeeettt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko nak tau, ko masuk bilik air dengan orang Bersatu le. Baru ko tahu mercun dia meletop berdentum kpd kamu. Amacam, nak coba?

      Padam
    2. Rozy reti ke kira? Dia ha nya tulis berbelas 00000000000000. Tambah 1 di permulaan nya.

      Tu pasal negara nak karam sekarang.

      Padam
    3. ye ke nak karam?
      dari dulu duk kata nak karam2 tak karam2 pun.
      yg karam tun m anwar lks sbb jilat muntah masing2 balik....hehehe...
      siannnnn

      Padam
  42. Kenora dan mereka2 yang sepemikiran,

    Blog PM ini cerita pasal JHO LOW JAGA AKAUN NAJIB.....bukan pasal MAHATHIR, BERSATU, KOMUNIS, PENZINA, PELIWAT.

    Kamu kata jho los yang fitnah najib dab najib kononnys tak bersalah....BUKTI SATU PUN TAK DAK

    Kita kata NAJIB PERGUNAKAN JHO LOW SEBAB ITU JHO LOW JAGA AKAIN NAJIB.....BERSALAH MEMANG NAJIB THE THIEF....bukti money chat dan bukti2 berdokumen yang telah disiarkan oleh SR dan WSJ dari dulu lagi.

    So kejora, jangan alih tiang gol....ok?? Hahaha

    BalasPadam
  43. Kejora

    Nak tanya.....sapa beli hargs berjuta2 ubat stem cell ke ape bende untuk awet muda....Jho low ke najib/rosmah?????

    Sapa beli dan pakai jewelleries bejuta2 dan beg tangan mahal..... jho low ke najib/ rosmah?

    Kalau jho low jawapannya.....sah jho low yang telan duit. Tapi kalau najib dan atau rosmah, sape telan duit.....jawab sendiri.

    Ini soalan UPSR...kalau tak reti sah ba,wau,dal, wau, ha

    BalasPadam
  44. 1 mdb...tu jer lah mereka duk teriak siang malam pagi petang....
    dah xde idea lain ke? bagi lah isu yg best sikit nak jatuhkan najib tu.
    agaknye sampai mengigau malam2 kut......hehe...
    kesian ....PRU14 mayb on 2018... so adalah lagi 2 tahun isu ni wajib di mainkan....
    najib pun dah immune sbb fitnah yg x sudah2 ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau sorang aje yg cakap Najib dah immune. Sebenar nya gigil lutut.

      Padam
    2. 12.37,

      Tunjuk satu bukti yang dikataka FITNAH? If u do not respond in 10 mins time....than u are as good as kejora and najib himself.

      Otherwise....stfu

      Padam
    3. ambik gambar jer pun.
      tak payah nak meroyan.
      jgn suka2 fitnah orang ...x tertanggung dosa fitnah tu nanti.

      Padam
  45. Lihat betapa bodoh nya orang Najib -

    Deputy Home Minister Nur Jazlan Mohamed is fooling himself. If it was true that this meeting between Dr Mahathir Mohamad and Anwar Ibrahim may cause unhappy PKR members to quit the party, then Nur Jazlan should keep quiet and let Umno ...

    BalasPadam
  46. Apa yang pasti, gambar di atas bukan fitnah. Gambar dalam kapal bersama pengasas petrosaudi, boss aabar bvi, boss good star. Semua ada kait dengan duit 1mdb yang dilencongkan. Kelulusan pengerusi lembaga penasihat 1mdb. 3 orang ajer yg tak ada jawatan khusus tapi ada hubungan langsung dgn MO1.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kelulusan pengerusi lembaga penasihat 1mdb

      pengerusi lembaga penasihat 1mdb = MO1 = Najib.

      Akhir nya duit masuk ke akaun bank dia, anak tiri dia, Jho Taek.

      Padam