Jumaat, 25 Mei 2012

Agenda PAS Menghalang Jemaah Haji Hampir Berjaya..!

tetamu siapa dia orang ni?
Agenda bangsat PAS! Setelah jauh tersesat dengan mengkafirkan UMNO! Sembahyang 2 imam! sembelihan orang UMNO haram dimakan! dan banyak lagilah kesesatan demi kesesatan yang dibuat oleh tok tok garu hamPAS yang jelas menyeleweng dari ajaran Agama Islam yang syumul kini usaha PAS untuk menghalang umat Islam Malaysia mengerjakan Haji juga dilihat semakin hampir menemui kejayaan!

pergi mekah atas seruan Ilahi ke atau seruan bapak?

Kerajaan sedang melakukan beberapa langkah proaktif bagi memastikan jumlah kuota haji untuk jemaah Malaysia tahun ini tidak terjejas ekoran perhimpunan haram yang diadakan di Mekah dan Madinah pada 26 April lepas.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata ramai jemaah telah menyatakan kebimbangan sama ada mereka masih berpeluang menunaikan haji pada tahun ini atau tidak ekoran insiden yang telah mengundang perhatian serius daripada kerajaan Arab Saudi.

Kerajaan Arab Saudi dilaporkan sedang membuat pertimbangan sama ada untuk mengenakan sekatan atau menggantung jemaah haji dan umrah dari Malaysia berikutan insiden perhimpunan haram itu.

Sebagai langkah awal, Jamil Khir baerkata beliau akan memohon bantuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang mempunyai hubungan baik dengan kerajaan Arab Saudi agar dapat menyelesaikan kebimbangan mengenai kuota haji.

ok pak! usaha haram di mekah dan madinah sudah berjaya! takebeer!!!
Dalam pertemuan itu, Jamil Khir berkata beliau turut memaklumkan kepada Fahad mengenai kebimbangan berkaitan kuota haji itu dan berharap ia diambil perhatian supaya pengumuman mengenai jumlah kuota diketahui sebelum awal Ramadan. 

"Biasanya awal Ramadan dah sampai makluman kepada kita, sekarang jemaah sudah mula ambil laporan kesihatan masing-masing, kalau kuota ini dalam proses yang tidak menentu lagi, ia akan merencatkan persiapan yang dah dilakukan," katanya.

Beliau berkata jumlah terkini jemaah yang telah memenuhi syarat untuk menunaikan haji dan berada dalam senarai menunggu adalah seramai 930,000 orang manakala kuota haji pula terhad kepada 28,000 orang sahaja. 

"Kalau senarai ini kita tidak habiskan walaupun kita faham kuota kita terhad, dan ada lagi perkara-perkara yang boleh membantutkan keadaan, ia akan menyebabkan senarai ini semakin meningkat dan akan mengambil tempoh yang panjang (untuk dihabiskan)," katanya.


Anak beranak menyusahkan orang! anak beranak rosak akhlak!

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. menteri,menteri besar dan org2 kenamaan yg dah acapkali buat haji,berilah peluang kepada rakyat untuk tunai haji

    BalasPadam
  2. ini bukan masaalah menteri kerap pergi haji sayang oi tapi masalah rakyat negara ni yg masih percaya kat pemimpin yg mengaku tok guru tapi menyusahkan org islam nak pergi haji..sebagai org yg mengaku dirinya ulama sepatutnya tidak menyusahkan rakyat..ini sebaliknya menyokong pula kearah itu..amalan bagus ke kalau menyekat org islam beribadah..

    BalasPadam
  3. Inilah produk dari 'ulama' taik kucing siam dari negeri serambi mekah dan negeri tadahan wahyu. Dia ingat Mekkah dan Madinah tu kat dlm negeri Kelantan atau Kedah ke boleh buat ikut gila2 dia.

    Atau bapak dia dapat 'wahyu' ke suruh buat perkara bodoh bangang tu? Mentang2lah anak beranak sentiasa berdemontrasi dgn Tuhan 5 kali sehari dan mendakwa Tuhan menurunkan Al-Quran dgn ayat2 'politik', dia anggap tak apa salahnya menghalang org lain nak beribadah dgn Tuhan? Bodoh piang anak beranak ni!

    BalasPadam
  4. salam perjuangan bro
    Boleh menumpang berjuang dipautan blog ini
    http://pecahpalakmikir.blogspot.com/

    BalasPadam