Isnin, 28 Mei 2012

Ambiga Dapat Mandat Siapa?

Tinjaun terbaru di Dataran Merdeka membuktikan bahawa pengundi sudah hilang keyakinan terhadap sistem pilihan raya kini termasuk peranan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), kata pemerhati Bersih hari ini.

Menurut Pengerusi Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan, natijah kepada tinjauan terbabit telah mendapati bahawa sistem pilihanraya berusaha untuk menubuhkan sebuah pasukan untuk memenuhi keperluan politik bagi PRU akan datang.

Tinjauan itu dilakukakan sehari selepas ribuan perusuh berhimpun pada Bersih 28 April lalu yang menemukan sembilan daripada sepuluh pengundi mahukan sistem pilihanraya yang bersih sebelum menjelang PRU ke-13.

Tinjauan oleh Merdeka Centre berhasil mendapatkan  hampir separuh daripada 1,019 pengundi yang berdaftar yang percaya daftar pemilih mempunyai pengundi diragui termasuk warga asing.

Responden cuma 1000 orang lebih! sehari lepas kejadian rusuhan! jumpa responden di Dataran Merdeka sahaja! Ni namanya kajian pemalas! kajian ambik mudah! kajian nak cari salah! yang pasti kajian berat sebelah! Kalau macam ni punya kajian diambil kira...diambil dan dibahas hingga pening kepala! jelas puak ni semuanya dah gila!

Puak perusuh pulak ambik ni sebagai kayu ukur! konon SPR dah jadi burung terkukur! Konon SPR jadi pak turut politik BN! Masa dia menang 5 negeri hari tu tak pulak kata SPR itu ini! masa dia menang PRK PRK yang berlangsung selama 3 tahun ni tak pulak kata SPR tak adil! Tapi bila dah dekat pilihanraya...dah dekat nak menyerahkan kuasa kepada rakyat untuk memilih semula..terbit pulak macam macam!

Sebabnya hanya satu! sebabnya bahawa pembangkang tahu mereka akan lingkup! akan ditolak oleh rakyat! akan dibunag jauh jauh oleh rakyat atas sikap mereka sendiri yang gagal ketika menjadi kerajaan negeri sekarang ini! maka cetuskan dulu pemikiran sonsang ini dikalangan kuda belang! bila kalah ada tempat untuk dijadikan kambing hitam! ada orang yang boleh disalahkan! ada sebab untuk merusuh lagi!!! itu jer! dasar paria!!!


Cuba kita tanya puak ni..siapa pulak yang bagi mereka mandat? mandat nak menimbulkan huru hara? Anwar yang bagi mandat...Kit Siang, Karpal, Hadi atau Nik Najis? semuanya mereka bukan orang yang layak memberi mandat kerana mereka bukan kerajaan! mereka bukan pemerintah! Jadi kalau Ambiga dan puak perusuh perasan bahawa mereka diberi mandat tolong bangun la dari tidur..tolong berhenti la bermimpi!

Yang diberi mandat...yang membawa suara rakyat sebenarnya Kerajaan BN yang jelas mendapat mandat rakyat sejak dari PRU pertama hingga lah sekarang dan InsyaAllah akan terus mendapat mandat rakyat dalam PRU PRU yang akan datang...InsyaAllah! 

Jadi kalau BN melantik SPR untuk melaksanakan tugas..ianya kerana hak dan mandat rakyat la yang mahukannya! Kalau dah gitu...maknanya SPR menjalankan tugas dengan mandat yang diberikan oleh rakyat..faham???

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum,

    Daripada posting tuan hamba,maaf jika saya katakan hati anda terlalu kotor dan gelap.Ianya juga bukan cerminan hati seorang yang benar beriman dengan Allah SWT.Pesan saya,sekiranya anda seorang muslim bersegeralah untuk bertaubat,hampirkanlah diri anda dengan ajaran Islam yang sebenar.Saya bimbang jika dihujung usia anda yang terpacul keluar hanyalah caci-nista yang penuh kekejian.

    BalasPadam