Rabu, 17 Februari 2016

Utusan Dah Bisu..?


Itu baru 30,000 orang..! Jadi yang 1.5 Juta tu apa cer???

Lu Fikir La Sendiri!!!

Admin kongsikan lawak yang tersebar dlm whatapss. Semoga terhibur.
President Obama and Najib were shown a time machine which can see 52 years into the future. They both decide to test it by asking a question each
Obama: 
What will the USA be like in 52 years? The machine gives a printout which reads:
The country is in good hands under the new President, José Fernandez.... crime is non-existent, there is no conflict, the economy is healthy. Vice President Jin Tao has declared Chinese language mandatory in all USA schools. There are no worries. 
Najib : 
What will Malaysia be like in 52 years time? 
The machine gives a printout. He just stares at it. 
Obama: Tell me what it says? 
Najib: I cant read it. Its in Bangladesh language....

21 ulasan:

  1. Utusan berita harian tv1 2 3suku 7 9 kan semua di kawal oleh united mangkok najib only.
    Sekian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua yg d tas ini x ada kualiti langsung..

      Padam
    2. Semua yg d atas ini x ada kualiti langsung..

      Padam
    3. bila berok berkata2.. maka buruklah bahasanya.

      kualiti hanya ada pd penjilat dedak lendir yg ditabur setiap 6 jam oleh penaja blog ini.. kualiti sgt lah blog dedak expired nih..?

      hahahaha.. lantak korang lah labu..

      Padam
  2. Berdasarkan laporan, pada tahun 2014, seramai lebih kurang 20,000 orang telah diberhentikan kerja di negara ini, jumlah itu bertambah kepada 26,000 orang yang telah diberhentikan kerja pada tahun 2015, bermakna untuk dua tahun kebelakangan ini, sebanyak 46,000 orang telah diberhentikan kerja di negara ini akibat ekonomi Malaysia yang merudum teruk di mana banyak kilang-kilang telah menutup operasi akibat kenaikan kos operasi terutama upah buruh yang sangat tinggi secara mendadak di mana pengenalan gaji minimum pada tahun lalu menyebabkan kos upah naik hingga melebihi 100% lebih tinggi berbanding sebelum itu.

    Banyak pelabur telah menutup operasi mereka di negara ini dan memindahkan operasi mereka di negara lain terutama Thailand dan Vietnam yang lebih murah kos tenaga buruh mereka.

    Malahan bukan setakat kilang, malahan pasaraya juga dah menutup cawangan, seperti Aeon Big di Seremban telah menutup operasi pada 31 Disember 2015, beratus jugalah pekerja yang berkaitan dengan pasaraya itu telah diberhentikan. Ini kerana kuasa beli pengguna makin menjunam kerana harga barang adalah tinggi di samping ramai rakyat Malaysia yang telah hilang kerja akibat kilang tutup operasi, daripada barang-barang di pasaraya tamat tarikh luput hingga tidak dibeli oleh pengguna, maka lebih elok pasaraya itu tutup operasi untuk mengelakkan kerugian yang lebih besar.

    Kita hairan dengan kenyataan Zahid bahawa negara ini memerlukan sampai 1.5 tambahan pekerja asing dari Bangladesh sedangkan dua tahun kebelakangan ini, seramai 46,000 pekerja telah diberhentikan dan kilang serta pasaraya telah tutup operasi.

    Maka di manakah nak diletakkan 1.5 juta Bangladesh itu? Malahan berdasarkan kenyataan dari Kementerian Sumber Manusia, seramai 6.7 juta pendatang asing di negara ini, di mana 3/4 daripada mereka tidak berpermit dan sekarang ini Kementerian yang diketuai oleh Zahid nak memberikan permit kepada mereka, maka 6.7 juta ditambah lagi dengan 1.5 juta, bermakna 8.2 juta pendatang asing di negara ini, rakyat negara ini ada lebih kurang 30 juta, ditambah dengan pendatang asing, maka jadi 38.2 juta orang, maka dalam setiap 4 orang di negara ini, seorang daripadanya adalah pendatang asing, bermakna pendatang asing di negara ini adalah hampir 25% dari penduduk negara ini.

    Bersambung............

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sambungan............

      Tindak tanduk para menteri dan orang politik jenis kuncu Najib sekarang ini makin hari makin bodoh dan merosakkan negara ini.

      Menteri macam Zahid boleh pula memomokkan para belia supaya jangan kerja sebagai tukang sapu, tukang cuci tandas, buruh binaan, pekerja ladang, pekerja kilang, apa punya jenis Timbalan Perdana Menteri kalau perangai macam itu? Mengapakah dilemahkan semangat para belia untuk bekerja?

      Apakah kerja sebagai tukang sapu, tukang cuci tandas, buruh binaan, pekerja kilang, pekerja ladang itu hina pada pandangan mata Zahid Hamidi? Pekerjaan sedemikain adalah pekerjaan yang mulia kerana halal, sebab tukang sapu yang membersihkan jalan-jalan dan longkang-longkang di negara ini, tukang cuci tandas yang membersihkan tandas-tandas di negara ini, buruh binaan yang membina rumah-rumah, pejabat-pejabat, bagunan-bagunan tinggi di negara ini, malahan pejabat Zahid dan Najib pun dibina oleh buruh binaan juga, pekerja ladanglah yang berhempas pulas untuk membekalkan bahan makanan dan bahan mentah untuk industri, tugasan mereka tidak hina, kerana mereka membantu negara ini.

      Amat tidak wajar Zahid merosakkan minda golongan beliau supaya menjauhi kerja-kerja berat dan kasar sedemikian rupa, patutnya kerajaan cari jalan untuk membakar semangat para belia untuk berusaha gigih dalam apa bidang samada kerja berat atau kasar sekalipun untuk memajukan negara ini, bukannya merosakkan semangat para belia dengan momokan jahil sedemikian.

      Kualiti para jemaah kabinet Najib sekarang ini macam sampah, sebab Najib pun macam sampah juga, merapu tak tentu hala, memberikan komen bodoh, memberikan cadangan tiga suku, merosakkan minda masyarakat, semua ini kerja orang yang tak bertanggungjawab, Najib dan para jemaah kabinetnya adalah manusia yang tak bertanggungjawab dan merosakkan negara ini.

      Bersatulah rakyat Malaysia sekalian untuk menentang Najib dan kuncu-kuncunya demi menyelamatkan negara ini, pertahankan negara kita, selamatkan negara kita, pertahankan hak kita sebagai rakyat!

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  3. Dulu saya adalah penggemar setia akhbar Utusan Malaysia kerana menjadi wadah rakyat untuk mendapatkan maklumat mengenai perkembangan negara, tetapi sejak dalam dua tiga tahun kebelakangan ini, Utusan Malaysia dah jadi akbar politik, banyak sangat isu politik, lepas tu menjadi lidah penipu bagi Najib dengan berita-berita merapu untuk mendewakan perbuatan bodoh Najib dan kuncu-kuncunya.

    Sekiranya pihak pengurusan atasan Utusan Malaysia berterusan menjadi lembu dicucuk hidung oleh Najib dengan menerbitkan cerita-cerita bodoh dan tiga suku, makin ramai pembaca Utusan Malaysia akan lari meninggalkan Utusan Malaysia, malahan kini jualan harian Utusan Malaysia pun dah menjunam dengan begitu teruk, orang meluat nak baca akhbar yang cerita merapu tak tentu hala, tak guna buang duit RM 2.00 beli Mingguan Malayia dan RM 1.50 beli Utusan Malaysia sedangkan cerita-cerita dalam akbhar itu adalah komen-komen sampah sarap dari para menteri bodoh Najib, lepas tu komen dari para pengampu Najib.

    Macam isu TPPA, tidak diterangkan oleh Utusan Malaysia mengenai bahaya TPPA itu seperti lambakan kenderaan asing dari Amerika dan Kanada kerana TPPA akan memansuhka cukai import kenderaan dan cukai import barangan komponen kereta dari Amerika ke negara ini selama 12 tahun, kesannya sektor industri automotif tempatan iaitu Perodua dan Proton berhadapan dengan risiko gulung tikar, sudahlah kerajaan kini menganaktirikan industri automotif tempatan terutama Proton, dilambakkan lagi kenderaan dari Amerika dan Kanada dengan cukai yang dimansuhkan selama 12 tahun, mau lingkup begitu sahajalah sektor automotif negara ini, bersusah payah Tun Dr. Mahathir dan cendekiawan Melayu nak bangunkan Proton dan Perodua, akhirnya datang Najib, terus melingkupkan ini semua.

    Sedarlah sektor automotif di negara ini melibakan ratusan ribu pekerja, daripada kilang Proton dan Perodua serta Modenas hinggalah kepada pembekal komponen kenderanaan tersebut, para pengedar kenderaan tersebut hinggalah kepada pekerja-pekerja kantin di kilang-kilang yang berkaitan, ratusan ribu pekerja yang terlibat, lambakan selama 12 tahun kenderaan dari Amerika akan bukan sahaja menjahanamkan sektor automotif negara, malahan menyebabkan ratusan ribu pekerjaan akan kehilangan kerja mereka.

    Ini semua Utusan Malaysia tidak laporkan, mereka hanya asyik kutip komen bangang dari Mustapha Mohamed tukang ampu Najib itu sahajalah, TPPA bagus kononnya, pundek korang sahajalah.

    Bila akhbar tidak lagi menjadi wadah rakyat untuk mendapat maklumat yang benar dan tepat serta tidak lagi menjadi wadah perjuangan rakyat dan wadah perjuangan negara, tetapi menjadi alat untuk ahli politik bodoh memberi komen bodoh, menjadi alat ahli politik gila kuasa dan tamak untuk menipu masyarakat supaya ikut cakap merapu dan bodoh mereka itu, maka akhbar sedemikian telah menjatuhkan reputasi akhbar mereka, mereka bukan lagi akhbar untuk negara, tetapi alat untuk pemimpin bodoh dan tamak serta gila kuasa yang merapu tak tentu hala.

    Selamatkan negara ini demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju dengan tuan. Saya juga peminat utusan sebelum ini. Tapi sekarang x pernah baca utusan lagi.

      Padam
  4. Dalam isu kes Najib melibatkan RM 2.6 bilion dan RM 42 juta di adlam akaun peribadi Najib itu, pernah ke Utusan Malaysia, Berita Harian, TV3, RTM, membincangkan dengan serius perkara ini? Tak pernah, mereka hanya menjadi alat kepada Najib dan kuncu-kuncu untuk membohong orang ramai kononnya tindakan Apandi Ali buang kes itu adalah betul sedangkan hakikatnya Apandi Ali telah khianat terhadap negara dan khianat terhadap amanah tugasnya sendiri.

    Dalam isu RM 2.6 bilion dalam akaun peribadi Najib, Apandi Ali kata wang itu dari Keluarga Diraja Arab Saudi, hanya terima RM 2.08 juta, lepas tu kata Apandi bahawa Najib dah pulangkan RM 2.03 juta itu. Tak ada pun bukti dokumentasi perbankan yang membuktikan bahawa wang itu dari Keluarga DiRaja Arab Saudi dan tak ada langsung bukti dokumen perbankan yang menyatakan bahawa Najib dah serahkan kembali wang berkenaan kepada Keluarga Diraja Arab Saudi itu.

    Malahan Menteri Luar Arab Saudi sendiri menyangkal bahawa wang itu adalah derma dari Keluarga Diraja Arab Saudi, kerana kerana menturut Menteri Luar Arab Saudi itu, wang itu adalah dari warga Arab Saudi, dan wang itu bukanlah derma, tetapi wang pelaburan. Maka Apandi sendiri dah menipu dan bersekongkol dengan Najib untuk menipu, mereka kata derma, tapi itu wang itu kata Menteri Luar Arab Saudi adalah wang pelaburan dari warga Arab Saudi.

    Pernah ke Utusan Malaysia, Berita Harian, TV 3, dan RTM membuat kajian mengenai percanggahan keterangan antara Najib dan ramai pihak mengenai isu tersebut? Tak ada, yang ada hanyalah mengampu Najib, lepas tu mengutip komen bodoh dan tiga suku dari para pengampu dan pecacai serta kuncu Najib seperti Annuar Musa, kononnya wang itu adalah derma kepada UMNO, kalau derma kepada UMNO, pasal apa masuk akaun peribadi Najib? UMNO tak ada undang-undang pengurusan kewangan ke? Apakah harta UMNO kini dah jadi harta peribadi Najib? Ini yang patutnya Utusan Malaysia, Berita Harian, TV 3, dan RTM buat kajian dan memberitahu kebenaran kepada rakyat, tapi bila Utusan Malaysia, Berita Harian, TV 3, dan RTM dah jadi alat kepada Najib untuk mempropagandakan perkara merapu untuk disogokkan kepada rakyat, maka makin hari rakyat makin meluat dan menyampah dengan media murahan seperti itu.

    Bersatulah semua menyelamatkan negara ini demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  5. meroyan dtg dah abu kabar fitnah ni.. tulis berkoyan2.. tp sarat dgn kebencian dan fitnah. Jiwa kau sakit dan menderita.

    sorrylah xnak bace lah bisikan iblis.. tgk signature dh tahu si pe makan dedak lendir ni.. apa tujuannya.. busuk hatinya dihidu berbatu2.. hilang selera terus..

    kau tulislah byk2.. mengarut2.. geng kau je la yg baca.. manusia munafik pura2. demi Agama kunun.. Agama xajar jatuhkan pemimpin, xajar fitnah xajar jd BARUA pd musuh dan talibarut!

    kau agama apa Abu Kabar? kalau kau Islam.. kau Taubatlah byk2.. cukup2lah esok lusa kot mati eksiden merangkak kau kt dalam kubur nk mintak ampun pd org2 yg kau tabur fitnah..hasut sana sini merata blog.


    Sekian.


    Ikhlas Hamba Allah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahai anony 18 Februari 2016 1:55 PG,

      Kalau saudara benar beragama Islam, kenapa saudara sendiri tidak menjernihkan keadaan sekiranya benar saudara Abu Bakar telah "membuat fitnah" seperti yg saudara dakwa. Cubalah saudara memberi pencerahan kpd saudara Abu Bakar agar dia tidak lg "membuat fitnah" seperti yg saudara katakan dan dpt menyelamatkan saudara seagama saudara drp "merangkak kau kt dalam kubur nk mintak ampun pd org2 yg kau tabur fitnah". Bukankah begitu tuntutan Islam agar kita sesama Islam mengasihi saudara kita seperti kita mengasihi diri sendiri?

      Bg saya, saudara Abu Bakar hanya melontarkan persoalan2 dan pandangan beliau berdasarkan apa yg diketahui beliau. Terdapat juga fakta2 yg beliau berikan dan beliau sebenarnya memohon penjelasan kpd pihak tertentu atas kemaslahatan yg berlaku. Oleh itu, sekiranya saudara benar2 tahu bahawa apa yg dinyatakan oleh saudara Abu Bakar itu suatu fitnah, maka seharusnyalah saudara memberikan pencerahan dan jawapan yg jelas supaya beliau tidak lg meneruskan "membuat fitnah" seperti yg saudara katakan. Sebaliknya, sekiranya saudara sendiri tidak tahu hujung pangkal atau perkara2 yg dinyatakan oleh beliau, seharusnya saudara diam dan berdoa kpd Allah agar diberikan hidayah kpd beliau. Itu adalah sebaik2 adab yg Nabi ajarkan kpd kita drp saudara fitnah saudara Abu Bakar seperti "Jiwa kau sakit dan menderita", "bisikan iblis", "manusia munafik", "jd BARUA pd musuh dan talibarut". Melihat kembali kpd penulisan saudara, adakah itu yg diajar oleh agama Islam?

      Sememangnya dalam agama Islam tiada ajaran menjatuhkan pemimpin tapi kita diajar untuk menuntut kebenaran. Wallahua'lam

      Padam
    2. Sokong 100% apa yang saudara zakir Dan saudara abu bakar tulis, banyak point2 baik mereka berikan seterusnya memberi manafaat dan membawa kebaikan.

      Mereka berdua menyuruh kita berfikir demi kelangsungan masa depan generasi akan datang, mencegah, membenteras penyalahgunaan kuasa, menzalimi, menindas rakyat dan korupsi.

      Kita lihat negara2 jiran yang korup, kita lihat juga negara Indonesia yang sedangkan berjuang membenteras gejala2 ini.

      Malaysia sudah pun tersedia dengan sistem ini, hanya perlu tambah baik, bukan diburukkan lagi keadaan oleh pemimpin2 zalim serta korup.

      Jika Negara tumbang, agama Islam yang bersinar boleh menjadi malap! Generasi terdahulu membawa Islam untuk kita hidup aman damai.

      Janganlah kita sekadar berpeluk tubuh melihat Najib, melakukan perbuatan terkutuk lagi keji yang wajib kita tentang!

      Sekali lagi, Syabas Dan Tahniah kepada saudara abu bakar Dan saudara zakir!

      Padam
  6. pekerja asing wujud berjuta di Malaysia ini sejak zaman 90-an, zaman PM Madey Kutty lagi. Dan ia adalah 'kerjsama' antara taikun2 taukeh2 Cinapek yg menguasai ekonomi pembuatan, perkilangan dan perladangan dgn PM ketika itu utk 'menghalalkan' kemasukan pekerja asing.


    Madey Kutty jg pernah kata.. kebanjiran warga asing di Malaysia lambang kemajuan dan kemakmuran.

    kenapa tiba2 semua tumbuk atas muka Zahid dan Najib seolah2 sejak Najib jd PM pekerja asing baru wujud? Ini bohong dan fitnah lagi namanya. Tk sudah2 nk burukkan nama PM. Reka mcm2 cerita


    Zahid nk bawak masuk 1.5 juta warga Bangladesh yg SAH. setelah dihantar semula pendatang haram ini. Yang baru didaftarkan dgn levi yg lebih tinggi supaya majikan akan rasa kos import mereka tinggi dan lebih baik gajikan warga tempatan...

    dan negara ada income dr kemasukan mereka yg guna segala kemudahan rakyat negara ini.
    Tapi yg bodoh tak paham cerita.. kerja sambung fitnah.. dan ikut suara2 jahat.

    taikun2 cina mmg sgt marah sbb inilah cara mereka nk gagalkan pekerjaan kdp warga tempatan terutama Melayu. Sbb itu mcm2 syarat utk Melayu kerja di premis mereka..kena tahu Mandarin lah..bla2. Bangla, Indon, Myanmar etc tkde pulak syarat mcm tu?

    Kedua.. yg gajikan warga asing Krjn ke atau majikan2 ini? So siapa yg tetapkan gaji? Mereka jugak. Dan siapa yg import masuk pekerja asing? mereka jugak. mcm pembantu rumah.. siapa yg ambik pembantu rumah Indon..? Krjn ke?.. atau rakyat sendiri yg mahu Bibik indon masak nasi cuci kain kt umah! so salah Krjn jugak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 204.. pemakan dedak dgn hujah paling bodoh aku dengar..

      Tugas kerajaan merangka dasar ekonomi dan melaksanakan nya utk rakyat malaysia..sbb itu Rancangan Malaysia!!

      Atas alasan apa kerajaan perlu tunduk kpd majikan majikan penghisap darah..levi yg di kenakan berapa tinggi pun mereka akan bayar kerana selama 2 tahun mereka menggunakan gaji mereka TIDAK AKAN di bayar penuh dgn segala macam pemotongan tak masuk akal!!.. Pekerja tempatan majikan penghisap darah ni tak berani nak buli!!.
      Gaji minima sudah tentu la kerajaan yg berkuasa menentukanya..takkan la pulak toke ladang!!.
      Kalo kerajaan melaksanakan gaji minima RM3,000 ( itu lah kos minima sebuah keluarga sebulan ).. ramai belia tak perlu ke Singapore, jepun dan australia utk buat kerja 3D!!
      Kenapa ader pembantu rumah??!!.. Laki bini bekerja sekalipun tak smpi RM2,500 sebulan!!.. kalo suami saje bekerja.. memang tak berasap la dapur!!..
      Singapore tidak mempunyai sebarang hasil bumi tetapi mampi memberikan gaji yg tinggi utk kerja kerja 3D kerana mereka mampu menguruskan ekonomi tanpa sebarang ketirisan!!..
      Jelas kerajaan gagal dalam menguruskan ekonomi kerana mempunyai pimpinan yg KORUP..
      Lihat shj ketirisan pembaziran yg dilakukan oleh pegawai pegawai kerajaan setiap tahun tanpa sebarang tindakan susulan..sekotak pensel di dalam invoice berharga RM300.. ini ka cara pentadbiran kerajaan??!

      Padam
    2. 2.56, "Jelas kerajaan gagal dalam menguruskan ekonomi kerana mempunyai pimpinan yg KORUP.."

      Betul dan Sokong! Tidak boleh berpeluk tubuh sekadar melihat sahaja kezaliman penindasan dan korupsi dilakukandi didepan mata!

      Kita singkirkan Najib ! (bukan umno)

      Padam
  7. zahid cabar supy belia negara ini masuk kerja dalam bidang 3D tp ada yg bongkak mengamuk2.. konon ada ijazah.. takkan nk cuci jamban.. amboi sombongnya..dr xde keja.. kerja lah cuci jamban pun halal.. jgn merompak wang negara sudah la.. mcm anak bekas PM dulu tu.

    Tp manipulasi musuh2 Krn mengatakn Zahid tak bg belia kerja 3D konon nk bwk masuk Bangla? Gila punya spin puak2 ni.

    Mana kala taukeh2 ladang kilang bisnes ternakan semua mendesak krjn benarkan warga asing di ambil tanpa levi. nampak sgt mainan puak2 ini nk kenakan krjn.

    belia negara ini yg xde kelulusan tinggi mmg MALAS. Asyik main handofn mak bapak kasi.. naik motor pusing bandar.. bawak awek..duit mintak mak bapak.. malam rempit.. kosong contribution pd negara.

    Bangla dan org asing kerja awal2 subuh dh keluar rumah kongsi.. bawha terik matahari cangkul tanah.. bancuh simen... pungut sambah.. cuci lantai shopping mall TESCO.

    cuba tgk atas keretapi ETS.. Bangla shj yg mau kerja dlm ketapi tu kutip sampah dan mop lantai spnjng perjalanan 4-5 jam. Org Malaysia berlagak mau ke keja cmtu? sbb itu bangla yg amik sbb org malaysia angkuh.

    Nk cuci jamban dgn sijil SPM pun xde.. tp nak gaji mcm budak baru grad Degree Sains.. kepala hotak lah.. pergi lah negara lain kalau mau mcm tu.. gaji nmpak besar di sigapore tp cuba tinggal di sana jgn balik tido di Johor.. tgk boleh larat hidup ke dgn kos sana??


    So.. jgn bohong dan main fitnah dr satu isu ke satu isu krn PM masih Najib.

    Jd pendusta..Tuhan tak berkati wpun nmpk berjaya hasut org ramai. Lama2 akan hancur satu negara... SAPA PUN TAK UNTUNG.. nk kluarkan isu krn fakta benar.. bkn krn benci PM... cai dedak expired oii.. pikir la Tuhan sama

    Wallahualam!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 215 macai penyapu pemakan dedak

      ..cuci jamban mmg la halal (jadi penyapu mcm ngko jer org xnak).. tapi kalo gaji RM900.. ngko nak buat tak Penyapu??!!.. gaji RM900, kos pegi balik, kos utility, kos sekolah anak.. ngko kira ker tidak Penyapu??!!.. Bangla tu datang sini tak bawak anak bini, satu rumah 3 bilik duduk 30 orang!!.. berapa ajer bangla kuar duit sebulan!!.

      Tentang anak PM dulu ngko kate merompak wang negara, sila nyatakan:

      1. PM yg mana satu?..namakan
      2. Anak PM yg mana satu?.. namakan
      3. Berapa jumlah wang kerajaan yg dirompak?
      4. Bila waktu kejadian?
      5. Siapa yg terlibat?.. namakan

      Err.. hujah biasa macai Penyapu..fitnah..
      Fitnah yg maner ttg bangla 1.5 juta tu.. nyatakan ??!!
      Negara semakin hancur di bawah pentadbiran najib.. itu mmg betul Penyapu!!..
      Penyapu.. ngko ader kuasa psikik ker?.. bole tau org pikir tak pikir pasal tuhan??!!
      Ngko pulak, aper yg ngko da contribute utk negara ini??!!

      Padam
    2. 2.15

      1. "kerja lah cuci jamban pun halal.. jgn merompak wang negara sudah la.. mcm anak bekas PM dulu tu."

      Salah tu, tak betul...sepatutnya,

      2. kerja lah cuci jamban pun halal.. jgn merompak wang negara sudah la, makan duit haram, contoh pencacai najib.. mcm Rosmah tu, siap ada wang tunai dalam almari penuh wang tunai pelbagai negara.

      Kenyataan no 2 baru betul!

      Padam
    3. 2.15 Pencacai Taik (makan duit haram pemberian hasil songlapan Najib)

      Bodoh sombong chai ni, tulisan dia hanya percepatkan Najib dijatuhkan, tahniah ler cai.

      Persoalan: "tp nak gaji mcm budak baru grad Degree Sains"

      Jawapan: Barang2 keperluan ndah naik chai taik, Gaji kecil nak suruh rakyat makan apa?

      Persoalan: "pergi lah negara lain kalau mau mcm tu"

      Jawapan: memang dah pergi dah chai taik, 600 ribu bekerja sektor 3D di singapura yang berhijrah pun ramai, ini bukan bangsa cina,india je, melayu pun ramai.


      Persoalan: "gaji nmpak besar di sigapore tp cuba tinggal di sana jgn balik tido di Johor"

      Jawapan: Tu pasal Najib perlu diturunkan, pencacai suruh rakyat rakyat dok kat singapore, bodoh punya pencacai taik, najib upah pencacai taik tulis macam ni? duit upah tu pula duit haram.

      Persoalan: tgk boleh larat hidup ke dgn kos sana??"

      Jawapan: Tak gunalah Najib nak tarik rakyat malaysia bekerja diluar negara balik disini?, betul tak chai? memang idea taik pencacai sorang ni, al maklum makan duit haram.

      Padam
  8. Persoalan : "Mana kala taukeh2 ladang kilang bisnes ternakan semua mendesak krjn benarkan warga asing di ambil tanpa levi. nampak sgt mainan puak2 ini nk kenakan krjn."

    Jawapan : Takder sapa nak main taik dengan pencacai dan pak menteri ni, bertindak tegas, naikkan gaji pekerja tempatan, turunkan harga barang, halau keluar semua pendatang ni...mudahkan?

    Apa? Najib cakap mustahil? tak boleh laksanakan?

    Tu pasal rakyat suruh najib letak jawatan, sebab dia cakap tak boleh, rakyat cakap boleh, mudahkan? letak jawatan ajalah najib, zahid dan seluruh pak menteri yang cakap tak boleh tu.

    atau Pencacai taik sorang ni je yang cakap tak boleh?

    BalasPadam
  9. Persoalan : "Bangla dan org asing kerja awal2 subuh dh keluar rumah kongsi.. bawha terik matahari cangkul tanah.. bancuh simen... pungut sambah.. cuci lantai shopping mall TESCO."

    Jawapan : kalau dibayar $10,000 bersih sebulan, sudah pasti rakyat tempatan pun nak kerja dibawah panas terik. Pencacai Taik tau tak dijepun, gaji buruh pembinaan lebih tinggi dari gaji arkitek dan jurutera?

    Tak Tau kan? tu pasal lah jangan makan duit upah pemberian najib tu, duit haram, satu badan penuh taik termasuk kat dalam sel sel otak sedang berhubung tu, penuh dengan taik.

    BalasPadam