Khamis, 18 Februari 2016

Ada Yang Nak Ngikut..!


Dunia..! ada pasang surut..! ada turun naik..! Masa berkuasa buat sesukanya..! Masa berkuasa lakukan sehendaknya..! Semuanya ada masa..! Bila tiba masanya...

Ehud Olmert menjadi bekas Perdana Menteri Israel pertama yang menjalani hukuman penjara apabila dia dipenjarakan selama 19 bulan semalam kerana kesalahan rasuah dan menghalang proses undang-undang.

Olmert, 70, memasuki Penjara Maasiyahu di bandar Ramle, tengah Israel menjelang pukul 10 pagi (waktu tempatan).

Dia diiringi ke penjara itu oleh beberapa ejen agensi keselamatan domestik, Shin Bet sambil disaksikan oleh sekumpulan pemberita.

Hukuman penjara terhadap Olmert itu sekali gus menutup perbicaraan yang panjang sejak beliau meletak jawatan pada 2009.

Tuduhan terhadap Olmert melibatkan kes rasuah semasa dia berkhidmat sebagai Datuk Bandar Baitulmuqaddis dan Menteri Ekonomi di samping beberapa jawatan lain sebelum menjadi Perdana Menteri Israel.

Dalam satu mesej video yang disiarkan pagi semalam sebelum dia menjalani hukuman penjara, Olmert bertegas bahawa dirinya tidak bersalah.

“Anda boleh bayangkan betapa pedih dan aneh perubahan ini (hukuman penjara) terhadap saya, keluarga saya, orang-orang yang saya sayangi dan penyokong saya.

“Saya sama sekali menafikan semua tuduhan rasuah yang dikaitkan dengan saya.” kata Olmert yang kelihatan lesu dan sungul.

“Sepanjang kerjaya saya yang panjang, saya juga melakukan kesilapan tetapi bukan kesalahan jenayah.

“Dengan rasa berat hati, saya menerima hukuman ke atas saya hari ini (semalam). Tiada siapa boleh mengatasi undang-undang,” tambah bekas Perdana Menteri itu.

Olmert pada awalnya dijatuhi hukuman penjara enam tahun pada Mei 2014 kerana menerima rasuah sekitar tahun 2000 berkaitan satu projek hartanah di kota Baitulmuqaddis.

Bagaimanapun, hukuman itu kemudiannya dikurangkan kepada 18 bulan.

Pada minggu lalu, sebuah mahkamah Israel menjatuhkan tambahan hukuman penjara sebulan terhadap Olmert kerana menghalang proses undang-undang.

Ada yang nak ikut jejak langkahnya???

Lu Fikir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. Baguslah....lepas nii giliran sapa pula...?

    BalasPadam
  2. Lepas ni giliran PM RM2.6 Billion

    BalasPadam
  3. Najib PM followed by Apandi AG and Khalid IGP.....agar dimakbulkan

    BalasPadam
  4. Najib terlibat dalam kegiatan jenayah, Apandi Ali dan Khalid Abu Bakar pula bersekongkol dengan Najib untuk menyelewengkan undang-undang hingga undang-undang dihalang daripada dikuatkuasakan terhadap Najib.

    Sekarang seronoklah mempergunakan kuasa secara salah, bila Najib dah terjunam dari puncak kuasa kelak, bukan setakat Najib, malahan Apandi Ali dan Khalid Abu Bakar serta kuncu-kuncu Najib yang lain akan beratur beramai-ramai untuk dihumban ke penjara.

    Ketika itu bolehlah panggil Guiness World Book Of Record untuk membuat rekod dunia kepimpinan politik dan pegawai kerajaan yang paling banyak masuk penjara bagi satu kes jenayah.

    Ahli-ahli UMNO, teruskan jadi bodo, teruskan jadi tunggul, kerana nanti bukan sahaja setakat Najib akan terlungkup, dengan UMNO pun lingkup, malahan Barisan Nasional pun tersungkur dalam pilihanraya. Teruskan jadi bangang, kerana nak pertahankan seorang pemimpin yang korup, teruskan jadi bodo hingga parti hancur dan hilang kuasa, lepas tu padan muka secara berjemaah.

    Pertahankan negara ini, selamatkan UMNO, pertahankan Barisan Nasional, selamatkan Malaysia, demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  5. Annuar Musa kata wang RM 2.6 bilion adalah derma untuk UMNO, tapi pasal apa masuk akaun peribadi Najib, malahan Najib tak pernah pun serahkan wang itu kepada akaun UMNO, dibelanjakan sesuka hati oleh Najib sebanyak RM 570 juta wang itu, resit pun tak ada, senarai belanja pun tak ada, entah apa digunakan oleh Najib wang itu pun tak tahulah, tapi ahli UMNO biarkan sahaja, wang derma untuk parti dibiarkan digunakan sesuka hati oleh Najib.

    Kemudian Apandi Ali kata Najib dah pulangkan sebahagian wang yang dikatakan derma kepada UMNO itu iaitu sebanyak RM 2.08 bilion kepada orang yang dikatakan derma wang itu.

    Ahli-ahli UMNO semua tahu ke wang itu dipulangkan oleh Najib?

    Ahli-ahli UMNO semua beri kebenaran ke kepada Najib untuk pulangkan wang itu kepada Tok Arab itu?

    Bukan sikit, RM 2.08 bilion (RM 2,080,000,000.00).

    UMNO rugi RM 2.08 bilion akibat perbuatan Najib itu, semua ahli UMNO syok tak terhingga ke?

    Saya tanya sebab majoriti ahli UMNO biarkan sahaja Najib jadikan harta UMNO sebagai harta peribadinya, macam ahli UMNO suka saja Najib buat macam tu, apa cerita ni?

    Teruskan jadi tunggul wahai ahli-ahli UMNO sekalian, Najib balun berbilion-bilion wang, korang hanya jadi tunggul dalam parti sahajalah. Mana nilai diri korang? Sekadar tunggul dalam parti, apa gunanya, kalu betul sayangkan parti, patutnya bersama-sama GKCM, Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan para pejuang negara yang lain untuk menentang penyelewengan Najib dan kuncu-kuncunya ini.

    Selamatkan UMNO, selamatkan Barisan Nasional, selamatkan Malaysia, demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  6. Balaci Najib, Rocky Bru kata belum ada yang boleh menggantikan Najib dalam UMNO sekarang ini.

    Lihat ini: http://theunspinners.blogspot.my/2016/02/blogger-dan-fbooker-pro-umno-sepatut.html

    Parah ni, kalau Najib tiba-tiba mati dalam tempoh terdekat ini, apakah UMNO akan terkubur begitu sahaja kerana tak ada orang yang boleh pimpin UMNO?

    Apa punya bodo Rocky Bru, ampu sampai jilat lubang bontot. Sebenarnya Najib yang menjadi punca dan malapetaka kepada UMNO, kerana lagi lama Najib menguasai UMNO, maka makin parah UMNO jadinya, bukan setakat UMNO, malahan Barisan Nasional pun boleh hancur berkubur angkara Najib dan kuncu-kuncunya itu.

    Selamatkan negara ini, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya, selamatkan UMNO, selamatkan Barisan Nasional, selamatkan Malaysia, demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  7. Masa itu pasti akan sampai. Kita nanti senyum je la..

    BalasPadam
  8. Sedih ada, hairan bin ajaib pun ada. Inilah dikatakan kita tak perlulah riak dan berlagak yang kita ini Negara Islam yang sederhana ataupun wasatiyah bak kata si Al Jibry, bangsa Yahudi yang paling dibenci oleh umat Islam pun memandang keji terhadap kesalahan jenayah rasuah. Mereka tidak takut dan dengan tegas bertindak kepada siapapun walaupun bekas Perdana Menteri yang Maha berkuasa lagi berpengaruh. Eloklah kita bergerak lebih pantas daripada bangsa kafir ini dalam menegakkan keadilan sebelum PM yang tidak berapa nak Islam ini menjadi bekas PM, lagi pun dia tak layak pun memimpin bumi Melayu Islam ini, kerana dia hanyalah keturunan Bugis yang tidak ada Tanah Air. Malu kita dengan orang kafir yang jadi musuh kita zaman berzaman.

    BalasPadam
  9. Pas ni giliran penyamun 2.6 n the gang...
    Aamiin...

    BalasPadam
  10. Negara cina kapir tembak pemimpin yg rasuah.

    BalasPadam
  11. Rakyat Malaysia cium tangan pemimpin rompak 2.6 bilion, cium tangan pemimpin rompak duit lembu 250 juta...
    Huhuhu
    Hidup melayu!!!!

    BalasPadam
  12. Ehud tu bekas pm israel....dah tentu lepas ni bekas pm malaysia..yg masih hidup,2 org jer..dah tentu bukan pak lah...agak2 saper yer..

    BalasPadam