Isnin, 29 Februari 2016

Duit SRC 42 Juta Dah Pulang Belum?


Fahamkan..!

APA JADI DENGAN WANG RM42 JUTA SRC? KENAPA NAJIB TIDAK PULANGKAN DUIT TERSEBUT?


Sementara kita terus ketawa dengan lawak jenaka Peguam Negara sejak pagi Selasa dalam usahanya membersihkan nama Najib Razak berkaitan derma RM2,600 juta, penjelasan tentang dana RM42 juta daripada SRC International juga tidak kurang membuatkan kita terbahak-bahak jadinya.

Najib dibersihkan daripada isu berkaitan derma RM2,600 juta bukan saja kerana  tiada apa-apa imbuhan yang diminta, bahkan juga kerana sejumlah RM2,030 juta lebihannya telah dipulangkan semula kepada keluarga Diraja Arab Saudi yang dikenalpasti sebagai pendermanya.

Berkaitan dana RM42 juta daripada SRC International pula, penjelasan Peguam Negara, Apandi Ali ialah:-

- tiada apa-apa keterangan yang boleh menunjukkan  Perdana Menteri mengetahui dan/atau dimaklumkan bahawa terdapat sebarang kemasukan wang daripada akaun SRC International ke dalam akaun-akaun beliau;

- tiada apa-ap keterangan yang boleh menunjukkan bahawa Perdana Menteri memberi apa-apa kebenaran untuk pemindahan mana-mana wang daripada akaun SRC International ke dalam akaun-akaun beliau;

- keterangan menunjukkan bahawa pada masa-masa yang material, Perdana Menteri mempercayai  segala pembayaran yang dibuat oleh beliau adalah dengan menggunakan wang sumbangan keluarga Diraja Arab Saudi yang telah dipindahkan ke akaun-akaun beliau sebelum itu.

Dalam bahasa yang mudah, ayat Apandi itu bermaksud bahawa Najib tidak mengetahui mengenai kemasukan wang sebanyak RM42 juta itu, jauh sekali memberi kebenaran wang tersebut dimasukkan ke dalam akaun peribadinya.

Maka dengan itu, Najib dianggap tidak melakukan apa-apa kesalahan jenayah berkaitan wang RM42 juta itu.

Tidakkah ini satu lagi jenaka yang boleh membuatkan kita ketawa dengannya?

Lebih membuatkan kita ketawa jika persoalan-persoalan di bawah ini terus tergantung tanpa jawapan.

Pertama, siapakah memasukkan wang tersebut dan bagaimana mereka memperolehi nombor akaun bank peribadi Najib?

Kedua, logikkah jika seseorang memasukkan wang sebesar RM42 juta jumlahnya,  tetapi tidak memberitahu atau memaklumkan langsung mengenainya kepada penerima wang tersebut?

Ketiga, adakah sebagai Perdana Menteri, Najib betul-betul tidak pernah memberikan nombor akaun bank peribadinya kepada sesiapa?

Keempat, jika tidak pernah, bagaimana nombor akaun bank itu boleh diperolehi oleh orang lain?

Kelima, adakah perkara biasa bagi Najib memberikan nombor akaun banknya sehingga ia bukan lagi rahsia dan kemudian sesiapa saja boleh memasukkan wang ke dalamnya?

Keenam, setelah mengetahui adanya dana RM42 juta dalam akaun peribadinya, apa yang Najib lakukan terhadap wang tersebut? 

Adakah wang itu sudah habis dibelanjakan atau masih dalam simpanan lagi?

Kenapa ia tidak dipulangkan semula kepada SRC International seperti yang dilakukannya dalam sebahagian daripada wang derma RM2,600 juta kepada keluarga Diraja Arab Saudi itu?

Dalam pada itu, persoalan yang tidak kurang misterinya ialah mengapa dua bekas pengarah SRC International, Nik Faisal Farid Kamil dan Suboh Md Yassin melarikan diri ke luar negara sejak sekian lama?

Apa yang mereka takutkan? Adakah mereka mengetahui mengenai wang RM42 juta yang dimasukkan ke dalam akaun Najib itu?

Adakah selepas kes ini ditutup, mereka akan terus berada di luar negara atau akan segera kembali ke dalam negara?

Sementara kita menunggu ada atau tidak jawapan kepada persoalan-persoalan ini, marilah kita terus ketawa kerana sebenarnya penjelasan Apandi Ali dalam membersihkan Najib semalam  adalah lawak jenaka paling "rare" sejak negara kita merdeka.


Ini mesti salah Tun M..tak pun salah Muhyiddin..! Tak gitu?

Lu Fikir La Sendiri!!!

19 ulasan:

  1. Pemakan dedak najip mana peduli semua tu. Yang penting dapat dedak..maka akan terus sokong.

    BalasPadam
  2. Nak tambah, selain salah Tun & TSMY, ianya juga fitnah!

    BalasPadam
  3. Wah...banyak tuu..yakin dan pasti mohd najib kini semakin tertekan..masih berkhayal kononnya rakyat sokong dia..umno perlu dibersihkan segera..nama umno kini diguna untuk menyamun..wajar ada gerakan yg keras untuk melawan mohd najib...ProOO00ootTt

    BalasPadam
  4. Pihak SRC International dan Kementerian Kewangan sebagai induk SRC International perlu memberikan penjelasan rasmi kepada rakyat mengapakah tetiba saja wang RM 42 juta milik SRC International boleh dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib.

    Pihak SRC International dan Kementerian Kewangan perlu menjelaskan apakah mereka tahu atau tidak wang sebanyak RM 42 juta itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib?

    Jika mereka tahu, apakah tujuan kemasukkan wang tersebut?

    Jika SRC International dan Kementerian Kewangan tahu wang itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib itu, adakah mereka memaklumkan kepada Najib atau tidak?

    Jika SRC International dan Kementerian Kewangan tidak tahu mengenai kemasukkan wang itu ke dalam akaun Najib, apakah pengurusan kewangan SRC International tidak pernah diaudit selama ini? Jika tidak pernah diaudit pasal apa? Kalau ada buat audit pun, adakah pihak yang mengaudit kewangan SRC International itu menipu dan apakah tindakan yang telah diambil terhadap pengaudit yang menipu itu jika berkaitan?

    Apakah pihak SRC International selepas mengetahui skandal ini telah membuat laporan polis supaya skandal ini disiasat?

    Selama Nik Faisal sebagai CEO dan Suboh Mat Yassin melarikan diri ke luar negara, siapakah yang membuat keputusan bagi pihak SRC International, kerana keputusan penting hendaklah dibuat dan ditandatangani oleh CEO.

    Mengapakah Suboh Mat Yassin dan Nik Faisal melarikan diri ke luar negara?

    Apakah tindakan SCR International dan Kementerian Kewangan selepas mendapati Suboh Mat Yassin dan Nik Faisal melarian diri ke luar negara?

    Apakah Suboh Mat Yassin masih lagi Pengarah SRC Intenational dan apakah Nik Faisal masih lagi Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SRC International?

    Kalau ya, mengapakah mereka tidak dipecat sedangkan mereka melarikan diri ke luar negara dan tidak hadir bertugas?

    Kalau Suboh Mat Yassin dan Nik Faisal telah dipecat, sipakah yang menggantikan mereka sebagai Pengarah SRC dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SRC sekarang ini?

    Persoalan-persoalan ini sekiranya tidak dijawab oleh SRC International dengan jawapan yang munasabah dan benar, maka sudah tentu ada suatu komplot jahat yang sangat keji yang sedang melanda negara kita.

    Sehubungan dengan itu, sewajarnya pihak berkuasa terutama PDRM melalui Jabatan Siasatan Jenayah Komersil mengambil tindakan untuk menyiasat perkara ini, malahan laporan polis yang telah dibuat oleh Datuk Seri Khairuddin sebelum ini nampaknya tidak diambil perhatian oleh pihak berkuasa.

    Persoalan kepada kita semua sekarang ini adalah apakah pihak berkuasa juga bersubahat dalam komplot keji ini?

    Pihak PDRM, Kementerian Kewangan, serta SRC Internatioal perlu memberikan penjelasan berkenaan perkara ini kerana sangat dahsyat, sangat memalukan bagi sebuah kerajaan.

    Maka tindakan tegas perlu diambil bagi menyelesaikan masalah ini berdasarkan peraturan undang-undang negara demi mempertahankan hak negara dan hak rakyat.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  5. Assalam Bro,Yang masukkan duit ke akaun Najib ialah Jin Mata Satu.Matanya di tengah-tengah........atau Jin Pakai Toncit........

    BalasPadam
  6. Bugis bodohkan rakyat malaysia macam big mama bodohkan dia.
    Teringat video bugis kena siku dgn big mama hehe...

    BalasPadam
  7. Minang gemok puaka tu org pertama yg aku benci najib org kedua...

    BalasPadam
  8. Dah mcm xde ugama masing2 bg komen. Politik demokrasi ciptaan yahudi terbukti memecah belahkan manusia. Kalo ikut ajaran Islam, xbegini jadinya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cer cerita Najib tak mengaku duit ada masuk dalam account peribadi bulan apa? Majlis apa? Angkat nama Haron Din lagi ketika cuba mula MENIPU! Nih baru sikit jer....so yang Bugis_Lanun buat tuh AGAMA sangat ke? Ajaran ISLAM sangat ke?

      Bahlul 2:48, jangan disalahkan Islam dan Agama atau lebih baik dibabit kan Islam dan Agama....berlagak Islam tidak menjadikan kamu lebih Islam dari yang lain....bangang!!!!

      Padam
    2. memandangkan mcm kau je anon 2.48 yang mcm ada agama, cube crite apa jadi dengan RM 42 juta tu..sudah dipulangkan atau belum... ya atau tidak... senang je kan soalan tu....

      Padam
    3. 2.48pm..jikavkamu ada agama sangat...mengapa kamu tidak tegakkan kebenaran? Mufti2 dan agamawan2 pun semua takde telor... jadi kamu tak usah perasan alim sangat. Tu...suruh ajib ajar isteri dia tutup aurat dulu. Tq

      Padam
  9. bila dah kantoi, dah tak dapat nak jawap.......gunakanla islam.....itula kebiasaan melayu ni.....minta simpati.....

    najib ni menipu je kerja........

    sebagai Islam, sebagai pemimpin negara, sebagai org berjiwa besar, sebagai pahlawan bugis, sebagai ayah, sebagai suami.......apakah etika nya kalau tibe2 ada duit dalam akaun, tak jadi isu derma ke bukan.....

    dah tentu dia siasat siapa yang masukan, atau salah masuk.......sebagai pemimpin dah tentu dia pulangkan terus......

    ini buakan salah atau tidak, tetapi post dia itu yang tidak bole......dia pegawai kerajaan,

    tapi ada najib pikir semua ni? dia buat dek je pakai......dah kantoi, baru nak pulangkan....tiada moral, tiada etika.......masih lagi tak mengaku.....yg dia mengaku, dia tak pakai untuk peribadi......org tanya, ada tak duit tu masuk, ....tetapi dengan rasa tak bersalah, dia tetap cakap, dia tak pakai untuk peribadi....

    najib mangkuk!!

    BalasPadam
  10. Apakah Anda mencari investasi dan pinjaman pribadi? Mencari lagi karena Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Ibu Teresa Firm Loan memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%, silahkan hubungi kami melalui e-mail melalui: (teresapedro200@gmail.com)Apakah Anda mencari investasi dan pinjaman pribadi? Mencari lagi karena Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Ibu Teresa Firm Loan memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%, silahkan hubungi kami melalui e-mail melalui: (teresapedro200@gmail.com)Apakah Anda mencari investasi dan pinjaman pribadi? Mencari lagi karena Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Ibu Teresa Firm Loan memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%, silahkan hubungi kami melalui e-mail melalui: (teresapedro200@gmail.com)

    BalasPadam
  11. Apakah Anda mencari investasi dan pinjaman pribadi? Mencari lagi karena Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Ibu Teresa Firm Loan memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%, silahkan hubungi kami melalui e-mail melalui: (teresapedro200@gmail.com)

    BalasPadam
  12. We are project funder as well as financial lender. We have BG/SBLC specifically for BUY/LEASE at a leasing price of 4%+2% of face value Issuance by HSBC London and many other 25 top AA rated Bank in Europe, Middle East or USA. We also secure funding. Also We are into the provision of short term and long term business/personal loans for both small and large scale business funds.

    * FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%

    * FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

    Kindly contact us for our procedures and be sure that we shall respond within 48hrs maximum.

    Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved.
    Contact Name : Blaine Lorcan
    Contact Email: blainelorcan@gmail.com
    Skype:blainelorcan@gmail.com
    WhatsApp: +1(501)420-4128

    BalasPadam
  13. Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    BalasPadam
  14. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    BalasPadam
  15. I have direct providers of Fresh Cut BG, SBLC which are specifically for lease. Our bank instrument can be engaged in PPP Trading, Discounting, Signature Project(s) such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Telecommunication, Construction of Dams, Bridges , Real Estate and all kind of projects.



    If you have need for corporate loans, International project funding, etc. or if you have a client that requires funding for his project or business, We are also affiliated with lenders who specialize on funding against financial instruments, such as BG, SBLC, POF ,we fund 100% of the face value of the financial instrument.



    Management.

    David Pedretti

    Email: davidpedretti42@gmail.com









    #BG #SBLC #FINANCIALSERVICE #FINANCE #REALESTATE #OILANDGAS #CONSULTANTS #PROJECTFINANCE #MANAGEMENT #BANKINGINSTRUMENT #petroleum #bank #energyindustry #energy #offshore #oil #gas #funding #business #startups #investment #funds #investors #investments #venturecapital #projects #aviation #trading #construction #project #investing #projectmanagement #projectmanager #uae #dubai #malaysia #agriculture #middleeast #mining

    BalasPadam

  16. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY OR LEASE AT THE BEST AVAILABLE RATES
    We offer certified and verifiable financial bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.
    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    PRICE = 32%+2%
    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded,
    loan financing by providing you with yearly.
    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days
    I will be glad to share with you our working procedures.
    Name : Stacy Gabriele
    Email : Stacygabriele07@gmail.com
    Whatsapp: +1(209) 800-4843
    Skype:Stacygabriele07@gmail.com

    BalasPadam