Ahad, 14 Februari 2016

Jangan Jadi Bacul ~ Tun M..!


Layan...
Ahli UMNO tidak perlu takut jika dipecat daripada parti kerana mendesak Datuk Seri Najib Tun Razak meletak jawatan, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.
Bekas Presiden UMNO berkata, jika dipecat, ia bukan satu pengakhiran kepada sebuah perjuangan menuntut keadilan sebaliknya menjadikan mereka lebih berjiwa UMNO.
“Jadi janganlah fikir jika kita disingkir oleh Najib, habislah kita ….. Tak habis ! Kita orang Melayu, ini negara kita!,” katanya dalam satu temubual yang disiarkan di blog dinturtle.blogspot.
Bekas Perdana Menteri berkata, bukan mudah untuk mendapatkan keadilan dengan memberi contoh pengalamannya sendiri yang pernah dipecat UMNO.
“Bukan mudah hendak bertindak. Saya dulu biasa bertindak zaman Tunku (Tunku Abdul Rahman) dulu, saya pun kena buang. Tapi akhirnya saya dapat balik juga. Jadi kita jangan takut kena buang.
“(Kalau) dia buang, dalam hati kita, kita masih UMNO. Saya biasa resign daripada UMNO tapi saya masih berjiwa UMNO. Bila saya balik, saya balik sebagai UMNO,” tegasnya.
Dr Mahathir yang belum berputus asa untuk menjatuhkan Najib berkata, ahli UMNO kini mempunyai platform untuk menyatakan tidak puas hati terhadap kepimpinan UMNO menerusi Gabungan Ketua Cawangan UMNO (GKCM).
“Saya mahu gerakan ini (GKCM) aktif, kalau kita nak pergi seluruh Malaysia mungkin (melibatkan) belanja banyak, tapi tiap-tiap negeri mesti ada orang (wakil) yang gerakkan. Ini cukup baik,” katanya.
Hidup merupakan satu perjuangan..! Dalam perjuangan pasti memerlukan pengorbanan..! Barang siapa tak berani berkorban dalam berjuang...LEBIH BAIK JANGAN HIDUP..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

31 ulasan:

  1. Terbaiiikkkk....

    BalasPadam
  2. Kalau sekadar jadi pekakas kepada Najib untuk auta kepada orang ramai kononnya Najib dapat sokongan 3 juta ahli UMNO yang jadi tunggul membiarkan Najib mempergunakan parti untuk menyamun harta negara, apa gunanya?

    Lebih baik bersikap jujur mempertahankan parti walaupun dipecat dari parti oleh Najib daripada membiarkan diri menjadi pekakas, alat, hamba abdi Najib dengan hanya menjadi tunggul biarkan Najib bertindak sesuka hatinya.

    Saya kini merasa pelik dengan ahli UMNO, parti dikerjakan hingga porak peranda oleh Najib, maruah parti dicemarkan oleh Najib bila Najib tak pasal-pasal heret UMNO kononnya terima derma wang RM 2.6 bilion sedangkan tak ada satu sen pun wang itu diberikan kepada akaun UMNO, dalam akaun peribadi Najib, lepas tu Apandir Peguam Bela Najib kata wang itu RM 2.03 bilion dah dipulangkan semula kepada tok arab yang derma wang itu.

    Apa dah jadi dengan ahli-ahli UMNO, majoriti dah jadi tunggul ke? Biarkan Najib bertindak sesuka hatinya? Kalau betul wang RM 2.6 bilion itu derma kepada UMNO, pasal apa Najib simpan wang itu dalam akaun peribadi Najib? Pasal apa Najib tak berikan wang itu kepada akaun UMNO? Pasal apa Najib pandai-pandai sesuka hati pulangkan semula RM 2.03 bilion wang yang kononnya derma kepada UMNO itu kepada tok Arab pula? Ahli-ahli UMNO setuju ke Najib pulangkan semula wang RM 2.03 bilion itu kepada tok Arab itu?

    Ramai ahli UMNO yang jadi tunggul, jadi pekakas, jadi alat, biarkan Najib bertindak sesuka hatinya walaupun menjahanamkan parti dan negara, parti di maki hamun akibat perbuatan Najib, tapi ahli UMNO lebih rela jadi tunggul biarkan sahajalah.

    Oleh itu, apa nilai ahli UMNO sekarang ini? Apakah senilai dengan tunggul, senilai dengan sampah sarap, dipergunakan sesuka hati oleh Najib sahajakah?

    Najib syok mempergunakan parti, pergunakan Barisan Nasional, pergunakan kerajaan untuk samun berbilion ringgit wang negara, tapi ahli UMNO jadi tunggul biarkan Najib bertindak sesuka hatinya, ahli UMNO bukannya dapat apa pun, ada ahli parti terima wang beberapa ratus ringgit setiap bulan dengan menyokong Najib ke? Langsung tak ada macam tu pun, tapi ahli-ahli UMNO tepuk tangan sampai terkinja-kinja sokong Najib tu apa kejadahnya? Jadi apa guna jadi tunggul dengan biarkan parti diperlakukan sedemikian oleh Najib, Najib syok melantak berbilion ringgit, ahli UMNO jadi bangsat, jadi barua, jadi tunggul dalam parti sendiri pula.

    Jika ahli UMNO nak kata saya hina ahli-ahli UMNO, maka patutnya ahli-ahli UMNO cermin diri terlebih dahulu, tengoklah sikap bodoh ahli UMNO yang menjadi tunggul dalam parti, dijadikan pekakas oleh Najib, korang biarkan parti lingkup, apakah layak untuk korang kritik saya yang menghentam perangai tunggul kayu korang ni?

    Nilailah diri, jangan jadi pekakas, biar dipecat dari parti, biar digantung keahlian dari parti seperti Pn. Anina, Datuk Hamidah dan 9 orang Ketua Cawangan UMNO di Bahagian Telok Kemang, mereka ini lebih bermaruah, walaupun dipecat, digantung keahlian, mereka inilah pejuang sebenar parti, bukannya ahli UMNO yang jadi tunggul dalam parti, biarkan parti diperlingkupkan oleh Najib sesuka hatinya, ahli UMNO jenis ini hanyalah sampah sarap sahajalah, ada dalam parti pun bukannya boleh pertahankan parti, dasar tunggul, bodoh, rela membangsatkan diri kerana kemaruk nak jadi ahli walaupun membiarkan parti diperlingkupkan.

    Tun Dr. Mahathir walaupun dah berusia lebih 90 tahun, tapi masih bersemangat untuk pertahankan parti, tapi ahli UMNO yang lain samada tua atau muda, lebih rela jadi tunggul kerana takut dipecat atau digantung keahlian dari parti, rela biar parti lingkup, kerana takut kepada Najib, inilah kebodohan ahli UMNO yang sangat teruk.

    Bersikap beranilah, pertahankan parti, pertahankan negara ini, pertahankan hak kita sebagai rakyat dan ahli parti, demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  3. Terbaaiiikkkk.....Kembalikan Perjuangan #UMNO United.Malays.Nation.Organisation. Bukan...Untuk.Macai.Najib.Only...

    BalasPadam
  4. Ahli UMNO dah jadi tunggul dalam parti, UMNO dah dijadikan sebagai parti tunggul oleh ahli UMNO, lebih kurang 3 juta orang ahli UMNO, begitu ramai yang jadi tunggul, biarkan pemimpin atasan yang menyeleweng untuk terus merosakkan parti, tak ada guna jika UMNO ada ahli sampai 10 juta orang sekali pun, sebab UMNO kini dah jadi parti untuk para golongan tunggul kayu yang menjadi hamba, pekakas, alat kepada pemimpin penyamun untuk menyamun harta negara, parti dibiarkan diperalatkan oleh pemimpin penyamun itu, ahli parti semuanya dah jadi bodoh, biarkan diri dibangsatkan sedemikian rupa.

    Ahli-ahli UMNO dah tak ada maruah, parti sendiri pun sanggup dibiarkan dipelingkupkan oleh pengkhianat, semua ahli UMNO pengecut, takut untuk pertahankan parti, maka apakah layak ahli-ahli UMNO untuk jadi ahli parti UMNO jika ahli UMNO sendiri tidak sanggup pertahankan UMNO?

    Saya mencadangkan ahli UMNO menjadikan menukar UMNO daripada United Malay National Organization kepada Untuk Macai Najib Only, sebab ahli UMNO kini bukannya nak pertahankan parti, tetapi lebih kepada menjadi macai dan barua serta bangsat yang diperkudakan oleh Najib sahajalah.

    Memalukan betul bila ahli parti takut untuk pertahankan parti sendiri, apa guna jadi ahli parti jika bila parti dipelingkupkan, tapi majoriti ahli parti itu hanya biarkan sahaja?

    Ahli UMNO lebih rela UMNO hancur kerana takutkan Najib, ahli UMNO takut dipecat dari parti, takut digantung keahlian dari parti, sedangkan mereka jadi ahli pun, sekadar menjadi pecacai dan barua, apa nilainya?

    Lebih bermaruah jika dipecat dari parti demi pertahankan parti dari menjadi tunggul dan barua dalam parti yang hanya biarkan parti lingkup tanpa sebarang pembelaan.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  5. PERTAMA: MARI LIHAT UMUR KITA, BERTAUBATLAH KPD ALLAH SEBELUM TERLAMBAT. DOSA FITNAH ADALAH LEBIH BERAT DPD MEMBUNUH.PENENTANG TAR PADA MASA TU DIPECAT. YG TERIMA BALIK OLEH TUN RAZA (AYAH ORANG YG DISERANG) SEBAGAI ORANG TUA, TAK WAJAR AJAR ORANG MUDA JADI KURANG AJAR.DULU MASA ADA KUASA JADI PM, APA DI BUAT SEMUA NYA BETUL.SEKARANG BILA PM BUAT SEMUA X BETUL.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hello kawan, dalam isu RM 2.6 bilion, katanya wang derma untuk UMNO, tapi tak ada walau satu sen pun wang itu diberikan kepada UMNO, mengikut Apandi Peguam Bela Najib tu, wang itu dah dipulangkan semula sebanyak RM 2.03 bilion kepada tok Arab yang dikatakan derma wang itu, mana buktinya? Lepas tu apa dah jadi dengan baki wang RM 570 juta yang tak dipulangkan itu? Dibelanjakan untuk apa? Mana resitnya? Mana senarai perbelanjaannya? Wang yang kononnya derma kepada UMNO, dipelingkupkan sedemikian rupa? Apakah kau nak bela juga perbuatan terkutuk sedemikian? Kau ni kalau betul ikut ajaran agama, tentu kau tak akan bela kegiatan mungkar sedemikian, tepi kerana kau ni pengikut ajaran CASH IS KING, maka kau akan sokong penyelewengan, kerana kau ditabur habuan, agama pun kau sanggup peralatkan.

      Berhati-hatilah dengan manusia jenis ini, inilah manusia berhati serigala di akhir zaman yang bertopengkan agama untuk bela kemungkaran. Semoga kita terselamat dari godaan manusia keparat sedemikian.

      Selamatkan Malaysia, Selamatkan Barisan Nasional, Selamatkan UMNO, demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  6. Ahli-ahli UMNO yang membiarkan Najib mempelingkupkan UMNO tanpa ada usaha dari ahli-ahli UMNO untuk halang perbuatan keji Najib itu adalah merupakan barua kepada Najib, mereka membaruakan diri sendiri kerana takutkan Najib, 3 juta orang ahli UMNO menjadi pengecut hingga biarkan pemimpin keparat merosakkan parti, merosakkan negara tanpa sebarang usaha untuk menyelamatkan parti dan negara.

    Apa nilai ahli UMNO yang jadi tunggul ini? Nilai mereka sekadar sampah sarap, ada dalam parti pun tak ada fungsi, mereka ini tak ada kesetiaan kepada parti, mereka biarkan parti lingkup, mereka biarkan parti dimusnahkan, mereka takut untuk pertahankan parti, mereka lebih takutkan Najib, mereka tiada sayang pada parti.

    Saya cabar ahli UMNO yang hanya biarkan Najib rosakkan negara ini tanpa sebarang tindakan untuk selamatkan parti untuk pertikaikan apa yang saya tuliskan ini, sila nyatakan di manakah yang saya tulis tak betul dalam komen saya ini.

    Saya cabar ahli-ahli UMNO sekalian, saya nak tengoklah berapa ramai ahli UMNO yang masih punya maruah diri, masih punya rasa sayang kepada parti, apakah semua ahli UMNO semua pengecut? Apakah ahli UMNO semua sudah menjadi bacul? Apakah ahli UMNO semua ini penakut?

    Kepada ahli UMNO sekalian, buktikan! Buktikan apakah nilai kamu semua! Apakah kamu semua pengecut, bacul, penakut, jenis tunggul yang hanya ada dalam parti sekadar ada tapi tak guna sesen pun, atau kamu semua memang ahli parti sejati dan sanggup bermatian mempertahankan parti dari marabahaya, sila buktikan kepada saya.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  7. KPD SDR BAKAR:JANGAN CAKAP SEDAP MULUT JER. MENGEMUDI NEGARA BUKAN SEMUDAH BERCAKAP. KAU TENGOK SENDIRI APA DAH JADI KPD PAS DAN PAKATAN RAKYAT. MAKHLUK JENIS APA DIA ORANG NI NAK MEMERENTAH NEGARA.KEPALA BABI/BADAN ANJING/EKOR CICAK/PERANGAI NAUZUBILLAH. YNG SOKONG LGBT/YANG ANTI-BUMIPUTRA/ ISLAM / YANG TERLEPAS KES "AFFAIR" DGN BINI ORANG/ YANG DI DAPATI BERSALAH (BUKAN 1 X TAPI 2X) MELIWAT (PERBUATAN KAUM NABI LUT YG DIBINASAKAN ALLAH) MASIH NAK DI JUNJUNG. CERMIN LAH DIRI DULU BILA NAK KUTUK ORANG !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengemudi negara kepala otak kau sahajalah, isunya kini pasal apa wang RM 2.6 bilion yang dikatakan derma kepada UMNO tapi boleh ada dalam akaun peribadi Najib, lepas tu Najib sesuka hatinya tanpa kebenaran ahli-ahli UMNO telah pulangkan wang RM 2.03 bilion kepada tok arab yang dikatakan derma kepada UMNO itu, itu pun ikut kata Apandi Peguam Bela Najib sahajalah, tak ada pun bukti Najib pulangkan semula wang itu kepada mana-mana tok Arab pun.

      Kemudian apa kejadahnya wang milik syarikat berkaitan kerajaan, milik penuh Kementerian Kewangan tak pasal-pasal masukkan wang RM 42 juta ke dalam akaun peribadi Najib? Lepas tu pembayaran kad kredit berjumlah berjuta-juta ringgit menggunakan wang milik SRC International, SRC Internatioanal belanja apa guna kad kredit?

      Perbuatan sedemikian bukannya mengemudikan negara, tetami menenggelamkan negara, pemimpin gila kuasa dan tamak harta salah guna kuasa untuk menyamun harta negara, menyeleweng sana sini, hanya orang bodoh macam kau sahajalah yang masih tak sedar, kau ni tentunya salah seorang pekakas Najib atau balaci bayaran Najib yang menyokong Najib kerana dibayar.

      Dalam isu PAS, PKR, DAP, Amanah tu, lantak merekalah, mereka nak melingkup pun itu mereka punya pasal, apa yang perlu kini adalah UMNO dan Barisan Nasional perlu diselamatkan, saya tak rela pengorbanan, usaha gigih, penat lelah, daya usaha bertungkus lumus, perjuangan berhempas pulas oleh pimpinan Barisan Nasional sebelum ini yang memajukan negara ini dipelingkupkan begitu sahaja oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

      Sila kau jawab komen aku, dari kau merapu tak tentu hala tu.

      Apa fungsi ahli UMNO dalam UMNO sekarang? Tak ada fungsi untuk selamatkan parti, hanya jadi alat dan pekakas kepada Najib untuk terus menyamun harta negara sahajalah, sebab ahli UMNO jadi tunggul, rela parti lingkup, kerana mereka takut kepada Najib, mereka takut dipecat atau digantung keahlian parti, sedangkan mereka ada dalam parti, jadi ahli parti pun tak ada guna apa pun, semuanya tunggul, bodoh, menjadi bangsat, rela dibangsatkan oleh Najib begitu sahajalah, maka tak ada nilai ahli-ahli UMNO sedemikian.

      Biar diri dipecat dari parti seperti Pn. Anina dan Datuk Hamidah, biar digantung keahlian parti seperti 9 orang ketua cawangan di Telok Kemang, biar dipecat dari jawatan dalam kerajaan seperti Tan Sri Muhyiddin, Datuk Seri Shafie Apdal, Datuk Seri Mukhriz, biar dituduh macam-macam seperti Tun Dr. Mahathir, tetapi itu lebih mula kerana mereka itu tegas mempertahankan parti, mereka rela berhadapan dengan bermacam tindakan kerana mereka sayangkan parti, sayangkan negara, dan tidak rela rakyat dijadikan mangsa oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

      Biar dikenakan tindakan demi pertahankan parti, dari menjadi si bacul yang hanya menjadi tunggul di dalam parti, parti lingkup dibiarkan sahaja, apa guna orang sebegini?

      Selamatkan negara ini, selamatkan Barisan Nasional, selamatkan UMNO, demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  8. The momentum has to pick up, GKCM needed to do the leg work 10,000 X faster cause the Chief-Pirate had begun his jetsetting since 2 weeks ago. Who knows he's cutting deal and especially now in America with TPPA in the bag for the US, Obama can easily do his fingers do the talking with the Swiss, Singapore, UK and France! Its no big deal to canned or boxed or the least chain-balled dragged their investigations only to make the Chief-Pirate alleviated from his already 'pariah' status in the corrupted Malaysia and in the eyes of the world!

    Western democracy works by convenience so, Malaysia is now technically had its 2 nuts (the Chief-Pirate's nuts) held tight, thus it is already pawned in a big way....the Conference of The Rulers indeed to be invoking its very rare interference with the damages that is being done to the principle and integrity of Institutions like AGC, PDRM, BNM, SPRM......and PAC?

    If there is precedence when the Monarchy sacked a sitting government (as in Australia 1975), then it won't be as much 'new' news to begin with!

    MLN

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama 12.35,

    Mesej yang anda sendiri tulis di atas wajib dituju pada anda sendiri especially, "MARI LIHAT UMUR KITA, BERTAUBATLAH KPD ALLAH SEBELUM TERLAMBAT. DOSA FITNAH ADALAH LEBIH BERAT DPD MEMBUNUH".

    Blind loyalty is as good as pepatah melyu " sperti lembu dicucuk hidung"

    Dulu tak pernah dengar umno percaya membabi buta

    Dulu tak pernah dengar pm1 hingga pm6 terima duit donation/investment keudian hantar balik RM2.6 bil dalam akaun PERIBADI pm6!

    Pernah dulu isu kroni ke rasuah ke viz perwaja, mas, proton, bmf dll tapi its done in transparent manner. Some failed some successful...so that WERE all issues before.

    Sekarang ni scandal 1MDB is not only a failure but loss of nation's assets, waste of tax payers money, foreign criminal investigations or what have , caused embarassment to the country and sufferings to the rakyat..etc etc.

    So...baca, baca dan terus baca. Jangan ikut resmi najib..bohong, bohong dan terus bohong. Tak dengar apa yg najib cakap dalam video di bawah ini?

    https://youtu.be/yTMalGitxyk

    BalasPadam
  10. UMNO sudah xde ummmmmph
    Siapa sesudah Nj..
    TSMY .. X cukup power
    DSZH .. X cukup bijak
    DSHH .. X cukup rajin
    DSSA . x cukup resepi
    KJ. .. X cukup harta
    Sharizatt...lawan izzah pun kalah
    TRH.. X cukup stamina
    PAS
    President..out
    PKR
    President laki Bini out
    Azmin...
    TS Khalid...
    Fikir fikirkan lah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa yang nak dinaikkan untuk ganti Najib itu selepas Najib dijatuhkanlah, sekarang bukannya masa nak pilih siapa yang gantikan Najib, sekarang masanya adalah untuk tumbangkan Najib terlebih dahulu, kerosakkan yang dibuat oleh Najib selama ini perlu dihentikan.

      Selepas itu tengoklah siapa yang layak untuk gantikan, mungkin perlu ada jawatankuasa pentadbiran terlebih dahulu sebelum pengganti yang sesuai ditemui.

      Siapa ganti Najib tak penting buat masa sekarang, keutamaan adalah menumbangkan Najib terlebih dahulu, negara ini perlu diselamatkan dari kerakuksan dan kebuasan Najib dan kuncu-kuncunya, ini yang utama.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  11. UMNO sudah xde ummmmmph
    Siapa sesudah Nj..
    TSMY .. X cukup power
    DSZH .. X cukup bijak
    DSHH .. X cukup rajin
    DSSA . x cukup resepi
    KJ. .. X cukup harta
    Sharizatt...lawan izzah pun kalah
    TRH.. X cukup stamina
    PAS
    President..out
    PKR
    President laki Bini out
    Azmin...
    TS Khalid...
    Fikir fikirkan lah

    BalasPadam
  12. mereka yg boleh membakar diri seperti lilin saja yg boleh jadi pemimpin kami...dengan gaya berlagak,kereta besar,harta banyak ,hanya bercampor dgn cina dgn melayu dia pandang lekeh tak layak jadi pemimpin kami...bukan itu aje dia juga mesti membantu saudara muslim kita di luar secara fizikal dan hantar tentera melindungi mereka dari musuh itupun pemimpin kami.

    BalasPadam
  13. lu orang kat sini jer bergegar gegar.... ha.hahaa... najib jugak pm next pru.... ambik ko....hahahaaa..

    BalasPadam
  14. laaaa dia ni jadi bacul lama dah, takkan tun m baru sedar penyamun bugis ni bacul...
    ko jugak yg lantik dia jd pm skrg kan dh susah...kira macam sitanggang durhaka la ni...

    BalasPadam
  15. GKCM dah bermula, 30000 tandatangan dh dapat, kalau siperompak dgn tino gomok puaka tk berambus jg dari putrajaya mmg rakyat malaysia bacul

    BalasPadam
  16. Pemimpin pemimpin umno bodoh penyokong sama bodoh!
    Aku suka kalau Khalid Ibrahim jadi PM,low profile bini pun menutup aurat macam orang kampung aja, tk pakai cincin juta juta,rantai gekang juta juta tk pakai hbag ratusan ribu macam babi gomok putra jaya, tak ikut kehulu kehilir nenyelit dgn jantan2 tk main senggol2 dpn halayak, negara pun dapat simpan banyak duit...mcm selangor dulu,rakyat pun dpt kesenangan, jom buang najib dn babi gomok,
    Kita angkat Khalid Ibrahim jadi PM...

    BalasPadam
  17. Ahli umno yang dipecat kerana nk buang najib,masuk aja parti lain, buang terus najib dgn umno sekali....
    Yeaaahoooo....
    Ringan sikit kerja pembangkang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umno bkn najib punya.
      Lawan najib xberti musuh umno.
      Cuba jgn jdk bodoh

      Padam
    2. Sokong kenyataan Tanpa Nama14 Februari 2016 5:33 PTG, kita lawan Najib sebab sayangkan UMNO, walaupun Najib itu Presiden UMNO, tapi Najib khianat UMNO, Najib peralatkan UMNO, Najib sanggup fitnah UMNO.

      Buktinya wang RM 2.6 bilion yang dikatakan wang derma untuk UMNO dari seorang Tok Arab, pasal apa wang itu ada dalam akaun peribadi Najib? Megapakah Najib tak pernah serahkan wang itu kepada akaun UMNO? Apa hak Najib nak pulangkan semula RM 2.03 bilion wang yang didermakan itu kepada Tok Arab itu semula?

      Ada pernah ahli UMNO diberitahu bahawa parti terima derma sebanyak RM 2.6 bilion?

      Ada pernah ahli UMNO diberitahu oleh Najib bila dia nak pulangkan RM 2.03 bilion itu kepada Tok Arab yang bagi derma kepada UMNO tu?

      Ada pernah Najib hormat akan hak ahli UMNO terhadap wang RM 2.6 bilion itu?

      Najib sendiri yang khianat parti, dari RM 2.6 bilion itu, Apandi Peguam Bela Najib kata dah pulangkan sebanyak RM 2.03 kepada Tok Arab tanpa pengetahuan dan kebenaran dari ahli UMNO pun, itu pun entah betul pulangkan atau rembat ke lain pula.

      Malahan RM 570 juta wang dari wang RM 2.6 bilion itu, apa Najib buat dengan wang itu? Wang itu tidak pernah diserahkan kepada akaun UMNO, apa dah jadi dengan wang itu? Apa yang dibelanjakan dengan wang sebanyak itu, resit tak ada, senarai perbelanjaan tak ada, Najib perlu jelaskan apa yang dah dibuat dan sila kemukakan bukti apa yang dia katakan itu, jangan tabur air liur saja.

      Ahli-ahli UMNO walau dikhianat sebegini rupa, diperbodohkan sedemikian rupa, diperhinakan sebegitu rupa oleh Najib, apakah korang ni tunggul yang rela diri korang dikhianat, ditipu, diperbodohkan, diperhinakan, diperbangsatkan hingga sebegitu rupa oleh Najib?

      Apakah ahli-ahli UMNO kini sangat hina hingga begitu pengecut membiarkan hak mereka dicabuli, hak parti dipelingkupkan oleh Najib?

      Apa erti sebagai ahli UMNO jika ahli UMNO takut untuk pertahankan parti, apa guna jadi ahli jika parti dipelingkupkan dengan begitu biadap, tetapi ahli-ahli hanya menjadi seperti barua, jadi tunggul, jadi bodoh membiarkan parti diperlakukan dengan begitu hina sedemikian rupa?

      Kepada ahli-ahli UMNO semua, apakah korang masih sayangkan UMNO? Apakah korang masih setia kepada UMNO? Apakah kamu ini semua masih ahli UMNO sejati?

      Bersambung...............

      Padam
    3. Sambungan..............

      Kalau betul korang ahli UMNO sejati, kalau betul korang ni sayangkan UMNO, kalau betul korang ni setia dengan parti, mengapakah bila parti dipelingkupkan, diperalatkan, dijadikan seperti harta peribadi Najib dan kuncu-kuncu, korang pasal apa tak bertindak pertahankan parti? Pasal apa korang tak berusaha menyelamatkan parti?

      Kalau beginilah pengecutnya ahli-ahli UMNO, maka elok korang tak payahlah nak mengaku sebagai ahli UMNO, korang cananglah ke seluruh dunia bahawa korang adalah barua kepada Najib, korang adalah orang bangsat yang rela diperkudkan oleh Najib, sebab korang sanggup biar parti hancur sebab korang takut kepada Najib, 3 juta ahli UMNO takut kepada Najib, sangat memalukan, sangat menghinakan ahli UMNO sekarang ini.

      Apa lagi yang korang nak bangkang apa yang saya tuliskan ini? Apakah tidak benar tulisan saya itu? Nilailah sendiri apa yang saya tulis dan nilailah sendiri dengan apa yang ahli UMNO buat ketika parti sedang nazak dipelingkupkan oleh Najib dan kuncu-kuncu, apa yang ahli UMNO buat? Korang jadi tunggul, korang jadi bangsat yang begitu takutkan Najib, korang takut dipecat dari UMNO, apa guna korang jadi ahli UMNO kalau UMNO diperbuat dengan begitu hina pun korang tak ada usaha nak bantu?

      Memalukan, sangat memalukan ahli-ahli UMNO, 3 juta orang ahli UMNO menjadi pengecut, menjadi bacul, menjadi penakut kepada pengkhianat seperti Najib itu, parti dilingkupkan pun tak ada apa yang dibuat oleh ahli-ahli UMNO untuk selamatkan parti, ahli jenis apakah ini? Ini ahli UMNO atau barua dan macai kepada Najib sebenarnya?

      Selamatkan negara ini, pertahankan hak negara ini sebagai bukti kita rakyat yang setia, biarkan ahli UMNO menjadi barua yang pengecut, lantak mereka, biarlah maruah mereka dilayak seperti sampah, mereka tak berani untuk pertahankan parti sendiri pun, maka jangan haraplah mereka nak pertahankan negara ini.

      Bersatulah rakyat Malaysia sekalian, selamatkan negara ini demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  18. Sdr Abu Bakar,
    Ahli umno ni nk bergerak sikit semua nk duit, tkde duit tak bergerak la dia orang, dia orang dh dididik macam tu...duit duit duit...
    Tak mcm pembangkang sanggup keluar duit poket sendiri, sanggup kena gas pemedih mata demi nk memperjuangkan kebenaran...
    Ahli umno sanggup ke???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu buktinya ahli UMNO tak setia kepada parti, ada dalam parti pun kerana menunggu habuan, UMNO sekarang tak serupa dengan UMNO dulu, UMNO dahulu perjuangan kepentingan Agama, Bangsa, dan Tanah Air, ahli UMNO sekarang pula hanya menjadi macai kepada Najib, tak ada kesetiaan kepada parti, rela jadi bangsat membiarkan parti lingkup, mereka lebih takutkan Najib daripada nak setia kepada parti.

      Sebab itulah saya nyatakan, apa fungsi ahli UMNO sekarang ini jika ahli UMNO ini tak ubah seperti tunggul, pengecut tak tentu hala, sanggup biarkan parti dilingkupkan oleh Najib, ramai ahli UMNO yang biarkan parti dipelingkupkan, cuma segelintir yang bermatian pertahankan parti seperti Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan sampai beliau ditangkap dan dilokapkan, Pn. Anina dipecat dari parti, Datuk Hamidah dipecat dari parti, 9 orang ketua cawangan di Telok Kemang digantung keahlian, Datuk Seri Mukhriz, Datuk Seri Shafie, Tan Sri Muhyiddin dipecat dari jawatan dalam kerajaan, malahan Tun Dr. Mahathir yang dah berusia lebih 90 tahun, tetapi tegas dan bersemangat untuk pertahankan parti, tapi ahli-ahli UMNO yang lain, hanya menjadi tunggul, jadi burung kakak tua, rela membodohkan diri, rela membangsatkan diri, rela menjadi hina kerana takutkan Najib, mereka takut dipecat dari parti, tetapi mereka tak ada maruah dan pengecut sebab biarkan parti dipelingkupkan dengan begitu khianat oleh Najib, itu ahli jenis apa kalau macam ini, apa guna jadi ahli kalau parti sendiri pun dibiarkan lingkup tanpa dipertahankan, tanpa ada usaha untuk diselamatkan, biar dipecat dari parti, tapi jiwa parti masih tersemat kukuh dalam sanubari, itulah baru pejuang parti, ahli parti yang sejati dan taat setia kepada parti.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  19. Kalau pasal berhibur berzumba bagilah pada ahli umno.

    BalasPadam
  20. Kita tunggu dan tengok si zalim KuNan memecat ahli ahli UMNO yang menyokong gerakan ini, biar Ah Jib Gor dengan penjilat2 nya SEDAR hanya tinggal kurang dari 300+ ahli UMNO bila PRU14 tiba!!!!!

    alfie

    BalasPadam
  21. Melayu kutuk melayu hina melayu tipu melayu fitnah melayu negara melayu 5 orang terkaya d msia bukan melayu akhirnya bangsa melayu akan jadi layu. Kenapa negeri melaka d jajah portugis kerana pembesar melayu berbalah sesama sendiri dan terima rasuah . Sedarlah wahai melayu adalah kita nak jadi seperti bangsa arab berbunuh sesama sendiri...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa nk buat..berbeza pendpt.
      Tp yg keji ada yg dibayar utk berbeza pendpt

      Padam
  22. Saya dlm UMNO sejak sekian lama daftr masih sokong UMNO dan TUN M memang gemilangkan Negara krna pemikiran dia bersubjek 10-20 tahun kehadapan.Najib senantiasa taat x lawan Tun.M x lawan Pak Lah sb menunggu peluang shja,serupa jga TSMY taat kpd Najib...
    Sesudah Najib pegang dia x mahu kekalkn keharmonian dari Tun.M dan PakLah penasihat Najib...Zahid nk cpt jd PM sb kemelut Najib dia bodek2 lebih.
    Najib sukar nk percaya utk legasi Tun M masih membara di kalangan pengikutnya...satu ..satu Org2 Tun M di tendang kluar...
    Najib cari yg bole bodek dia masukn dlm.peti poketnya...
    Najib ubah polisi dasar dan pemikiran org2 Umno dgn kontek pemberian dan rasuah mengiler2....rakyat d suap BRIM,KRIM,SLIM ,TEKSIM,STIM dll...IMDB idea gilernya...
    Semua badan agensi dan kewangan di punggah isinya utk membayar IMDB ,hingha TH masuk jerat ,KwSp di mamah,KWAP di sesah,Polisi Petronas dh di ratah,Rakyat sush merungut,bersungut,hingga ke daerah dalaman hingga sarawak di rayu sabah trus d jaja hasilnya utk tmpat kubu kuat dia,
    Negeri Jhr yg tegas tiada GST MB jhr berbelah bahgi,KM Melaka melatah ,MB n
    N.9 yg x takut d pecat,MB Kedah jd maangsa kpd Status SRP asal boleh dipapah...Yg lain senyap sepi...MP MT terus melaga ,melatah ikut perintah...Yg tegur gugur yg sanggah bisu,x berani ..lpas ni aku ke yg "KENA" OH BACULNYA...NAIB PRESIDEN NK JD TIMBALAN PRESIDEN dah pon dpt,TPM di pecat ,Zahid yg dapat,sayap2 mcm kura2 takut nk berjalan kepala x nmpak...apakah buta dan tuli ahli2 UMNO 3 JUTA sokong Presiden katanya...
    DS Hishamuddin takut tp takut bantah ikutvje perintah meluluskan bulat2 tah apa yg di dapat...terpalit taik dipaksa buat.

    Nah aku tetap sokong UMNO tapi ku x akan pangkah depa ....walaupun 8 undi ku ini keramat buat parti dh nk rebah...kapal nk karam muncung ke depan belakang yg menjunam ke bawah....
    Mudah bg aku x sokong x akan bawa padah ..ingin perdana menteri dan kuncu2nya belah biar mereka kalah tapi UMNO TETAP GAGAH.

    BalasPadam