Rabu, 17 Februari 2016

Dush..! Ada Yang Sakit Kepala..!


Layan...


Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan bahawa beliau tidak akan menyerah kalah dalam usahanya bagi menumbangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meskipun sudah setahun melakukan ‘serangan’.
Katanya lagi, beliau berpegang kepada prinsip untuk bangun kembali apabila jatuh dan terus mencuba.
“Saya berpegang apabila kita jatuh, kita perlu bangun semula dan cuba lagi dan lagi. Ia sama ada apa yang kita lakukan itu berbaloi atau tidak,”katanya memetik laporan MalaysiaKini.
Ketika ditanya bahawa usaha yang dilakukan oleh beliau sejak April 2015 hampir pudar untuk menjatuhkan Najib, Mahathir berkata, undang-undang di Negara ini tidak dilaksanakan dengan betul dan adil.
“Undang-undang sedia ada tidak dilaksanakan dengan betul. Undang-undang baru kemudian digubal untuk tujuan menangkap dan membicarakan orang.
“Saya tahu semasa zaman saya ada ISA, tetapi saya tidak gunakannya untuk menangkap orang yang kritik saya. Hanya apabila mereka melakukan sesuatu kepada Negara,”jelas beliau.
Tambah bekas Perdana Menteri yang berkhidmat selama 22 tahun itu lagi, undang-undang di negara ini digunakan berbeza dan bergantung kepada siapa individu tersebut.
“Jika kita kritik kerajaan sekarang, kita akan ditahan, disoal dan dibicarakan. Jika tidak boleh kritik, maka dimanakah demokrasi?
“Undang-undang yang digunakan berbeza bergantung kepada siapa diri anda. Jadi seseorang mesti mengatakan sesuatu. 
“Saya katakan kerana saya mahu negara ini mempunyai reputasi yang baik,”ulas Tun Mahathir.
Ujar Tun Mahathir lagi, beliau tidak pernah menyarankan agar kekerasan serta keganasan digunakan bagi menuntut perubahan dalam kepimpinan.
“Hari ini reputasi negara adalah teruk. Orang tanya kepada saya apa yang telah berlaku kepada negara awak? Ia adalah memalukan. Semua kerana kepimpinan seorang lelaki.
“Jika kita membuat kesilapan, kita perlu mengubah dengan cara yang aman. Saya tidak sokong keganasan.
“Tetapi apabila saya bersuara, saya diganggu dengan ugutan penangkapan,”ujarnya.
Beliau berkata demikian dipercayai merujuk kepada gesaan pemimpin UMNO tertentu yang berkata bahawa penulisan beliau diblognya mempunyai unsur ugutan.
Perjuangan suci demi Agama, Bangsa dan Negara..! Berpantang maut sebelum ajal..!
Berani kerana benar..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

67 ulasan:

  1. Umno dah checkmate,najib dan mahathir sudah berpatah arang dan sudah tidak ada jalan pulang.Syabas tuan punya bloger serangan anda dan kawan2 benar-benar melumpuhkan Umno/BN.Sudah sepatutnya mereka ditukar di pru akan datang.Kita bina kerajaan baru yang lebeh berseh

    BalasPadam
  2. Assalam Bro,Aku mohon agar UMNO tidak disalahkan.Najib yang bertanggungjawab jadi singkirkan Najib.Najib yang bermasalah dan mengheret UMNO untuk menyelamatkan diri dia.Sokong UMNO buang Najib.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu....
      Kerana nila setitik...

      Padam
  3. Buang PM RM2.6 Billion dan Baruah2 nya!!!

    BalasPadam
  4. Panik sgguh nmpknya blog dedak expired nih.
    Sapa yg tido xlena skrg ni... hahaha.. isu Najib satu dunia xlyn dh.. Pakai nama AG Swiss pn xjln.. last2 balik ke sarang domestik., kitar semula jilat lendir lama.. kait semula dgn imdb.. hutang 42 biklion.. tan sri Bakke cpt2 cantas puak meroyan ni nk bohong lg.. Alhamdulillah jln2 mereka nk menipu semakin tertutup.

    Kita nk tgk kes madey jd penyangak terhormat dlm kes dahsyat REPCO HOLDING tu.. jenuh laa cai dedak blog lendir nk cover.. belum cerita kes Memali lg... CASH Tuhan nk tunjuk kukubesi mahazalim xtenang hidup kepas pencen. Goerge Bush lg tenang dr madey rasanya ... hahaha cpt2 blog dedak cover byk skit entry lendir sblm kerala dijemput check in sblh sel Ketom Nuar... aminnnn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakahkah..
      Kes berpuluh taon lepas org bercerita..
      Kes masih dlm mahakamah, satu dunia xlayan dh..
      Kahkahkah..
      Ko cerita ape ni cai.kes memali tu modal anwar dan pas pis pus yg najis nk cium skrg

      Padam
  5. Tag line cai blog dedak basi kt bwh sekali tu aku rase nk muntah hijau sgt2... puihhhhhh... pecat mufti krn larang maksiat, prtndgn ratu cntik.. org mcm tu ke 'suci' bela Agama.. ank dia sndiri oon xkenal Tuhan.. bela Agama atau bela penyangak. Uweekkkkkk.. hakkk tuihhhh...

    Vincen tan pon ketawa tawww klu tgk tagline blog jilat lendir nihh...

    BalasPadam
  6. Cai Najib 9.23

    Terserah kalu pihak berwajib nak siasat apa dikatakan..setakat tulis TANPA BUKTI... Cai Najib memang terrer..sampai SEKARANG..LANGSUNG TIADA BUKTI...hanya MAKIAN, CERCAAN saje...

    Berbanding isu sekarang..JELAS ADA SALAH GUNA KUASA...ANTARANYA 2.6 BILLION MASUK KE AKAUN PRIBADI....42 JUTA MASUK KE AKAUN PERIBADI....Ini Pemimpin JENIS APA? MEMALUKAN MELAYU,MALAYSIA,UMNO...

    Kepada Cai Najib, JATUHKAN NAJIB..BUKAN JATUHKAN KERAJAAN BN...

    BalasPadam
    Balasan
    1. EHhhh...DUSHH.. KEPALA CAII MAMAK YG SAKITTT...kott?? Kahh..kah.. kejap 42 billion.kejap 12 billion.. kejap 2.6billion arab 'gila'... kah..kah box office kott movie arahan madeyy ranjikani nihh??...




      hhh cai lendir protunmadey. tkkn cuit sikit melatahhhh dh kott.. bg pngkat kt org cai najib? Kah..kah..kah.. xde sape buat kecoh pegi report ke polis swiss pon.. awat hng melatah sgt ni... ooowh maybe ade RAHSIA busuk akn terburaii kottt... 2.6 billion movie buatlh plot bg logik sket.. bosan maa.. director movie nmpk penipu sgt...

      Next.. welcome mamak kerala.. to sungai buloh inn resort... or maybe kajang inn.. check in sblh Ketom blh chit chat pnjnggg... kah..kah..kah..

      Padam
    2. Xde melatah pun..

      PERSOALAN TIDAK ADA JAWAPAN...HAHAHAHA
      JELAS...CAI TETAP CAI....

      Padam
    3. 923,929,947 ( PENYAPU YG SAMA )..

      .. bukan main megah lagi Macai Penyapu Tetap Dan Berpencen a.k.a. Pemakan Dedak Tegar mengomen..
      Isi komen macam biasa lar.. bodoh bodoh belaka sebodoh mad maselan..
      .. perkataan kah kah.. itu mcm biase larr.. nak tunjukkan lah dia cool la konon (padehal BEBAL)..yg ngko MELATAH, MERACAU, MEGHOYAN setiap kali admin kuar artikel baru, ngko tak perasan pulak..alaaahai macai PENYAPU.. ngko nak muntah hijau tu pasal ngko banyak makan DEDAK!!..pasal tu la asyik nak muntah.. ngko kalo makan gelojoh pulak tu!!..

      p/s: make sure kalo makan jgn letak penyapu atas meja, engko tu gelojoh, dah la dedak ngko telan, kang penyapu pun ngko telan jugak.. huhuhuhu!!!!

      Padam
  7. Penyingkiran Najib boleh dilakukan sama ada melalui tekanan dalaman sebagaimana yang sedang diusaha-gigihkan oleh Tun Mahathir sekarang atau jika ia berlarutan sehingga ke tarikh PRU 14 akan datang, maka tiada pilihan lain selain memastikan UMNO dan BN ditanggalkan kuasanya daripada mentadbir negara ini.

    BalasPadam
  8. Tiada sesiapa, kecuali pencinta dedak, yang sanggup melihat Najib terus menjadi Perdana Menteri selepas tahun 2018 nanti kerana ia hanya akan menjadikan negara terus terperosok dalam ketidaktentuan yang memeritkan semua orang.

    Jika kita terus gagal menyingkirkan Najib, kita seharusnya malu dengan negara-negara jiran seperti Filipina, Indonesia dan Thailand yang lebih dulu ada kesedaran berbuat demikian.

    Marcos, Suharto dan beberapa Perdana Menteri Thailand yang dipenuhi skandal dan kebejatan sehingga busuknya menerobos ke seluruh dunia, lebih awal disingkirkan dan ditolak demi satu tujuan iaitu menyelamatkan negara.

    Malah beberapa negara di rantau Arab dan Afrika juga sudah pun berbuat demikian sejak beberapa tahun yang lalu.

    Apakah kita bangsa Melayu dan beragama Islam yang sembahyang lima waktu, puasa, selalu berumrah serta menunaikan haji, masih juga tidak dapat menilai antara pemimpin yang baik dengan pemimpin yang penuh dengan masalah?

    Apakah juga, melalui sembahyang, puasa, umrah dan haji, kita masih tiada kesedaran dan kekuatan dalam  mentafsir betapa hitamnya imej dan masa depan negara disebabkan pemimpin yang dipenuhi skandal peribadi itu?

    Apa sebenarnya masalah sebahagian kita sehingga pemimpin penuh masalah peribadi seperti Najib masih mahu dikekalkan lagi?

    Menolak dan bersama-sama menyingkirkan Najib bukanlah untuk memberi kemenangan kepada Tun Mahathir atau sesiapa, tetapi segala-galanya untuk kepentingan dan masa depan negara serta anak cucu kita juga. (SH 17/02/2016).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sendiri buat andaian.. sendiri jilat.. ye lah2... mukeriss kn adee.. si lembik tu blh take over 'perjuangan' bapak.. mokhzani dh kantoi.. mirzan pon mkn xckup skrg ni... hadoiii ciann madeyyu..

      Najib makin kukuh skrg slps isu derma tu cleared. Malah pasaran niaga saham kembali menokok, matawang melonjak naik.. sml bdh 4,1 per usd brbnding 4.5 per usd..

      Sediu benorr lerr cai madeyy.. hbis juta2 projek benam Najib,.. yg nknterbenam ialah madeuy... ciannnnnn.... rekalh mcm2 citer drama... skrg pujuk rayu plk... mcm le blog lendir ni 12 juta org bacer... hadoiiii laaa caii oiii... come laa cash king madey failed!!

      Padam
    2. 953 (PENYAPU YG POYO)..

      .. dulu si Macai Penyapu Tetap Dan Berpencen a.k.a. Pemakan Dedak Tegar ni meghoyan kat blog KD.. la ni dia meracau racau kat sini..penyakit si macai Penyapu ni mmg da kronik.. memaki TDM..mmg zikir harian ( kalo tak buat bole hilang seleta makan )..
      Si macai Penyapu mmg ternanti nanti artikel baru admin.. supaya dapat lah dia menunjukkan skil mengomen level penyapunya..
      Macai penyapu ni jugak hidup dalam ilusi (dlm komen bodo dia mesti ade ayat ketawa).. sbb terlebih menyantak dedak!!..

      Padam
  9. Apa yg Najib perlu buat:

    1. Bercuti.Lepaskan jawatan sbg PM
    2. Saman mereka yg buat "fitnah"
    3. Terangkan dlm mahkamah perkara berhbg dgn RM2.6 billion yg "lesap" masuk akaun peribadi
    4. Kalau dah "menang" dan didpti tidak bersalah oleh mahkamah Najib bolehlah menuntut balik jwt PM.
    5. Kalau bersalah beranilah menerima padah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ohhh ye kee chaii... ooo camtu yerr... kah..kah..kah.. najib bace kott jp lg posting ko.... uwekkkkkk

      Padam
    2. 1007 ( SI PENYAPU NI LAGI ).. itu la dok makan dedak, dah tu gelojoh plak tu,..itu yg asyik nak muntah!! ..
      p/s: seluar dalam gambo najib ngko da ader bape helau??!!..

      Padam
  10. Najib memang bodoh, bodoh yang dimaksudkan adalah bahalol. Ini bukan dicop chop macam pencacai, saja suka suka gelar orang itu ini.

    Cuba tanya najib;

    15 - 9 = ?

    BalasPadam
  11. Bodoh tahap tepu.

    BalasPadam
  12. Meroyann kronikk nyer penjikat lendir dedak expired nih... ko xmalu ke nk pkse2 najib turun... klu dia xmo turun ko nkbwtpe?

    Botak mukeris ade telor ke lncar gerakan desak Ketua Bahagian 156 tu desak najib turun?

    Klu ade telor aku sokobglh mukeris ex mb lembap tu jd piiii emmmm... jahh..kahh..

    Cai dedak main pujuk2 plk.. ari tu ckp FBINnk arrest najib.. kah..kah drama bohong xjd masuk panggung,,.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chai 10.05, Lama x dengar berita? Dedak dah habih ke?

      Padam
    2. 1005 (mcm biasa.. si PENYAPU).. si macai Penyapu mmg selalu terputus bekalan dedak.. gelojoh kalo makan..

      Padam
  13. Kebodohan tahap tepu ini adalah gara gara dan angkara Rosmah, beliaulah yang mengimport pelbagai jenis bomoh yang mengakibatkan najib menjadi bodoh tahap tepu ini, tujuan rosmah ada dua sebab;

    1.supaya najib hanya sayang dan ikut perintah rosmah.
    2.meninggalkan betina2 yang najib dampingi (yang ni najib x bodoh, najib cakap rosmah macam karung nangka)

    Tak percaya?

    Tanya Deepak Jaikishan (ohhh... sebelum terlupa, koling ni pun dah kena beli oleh rosmah)

    BalasPadam
  14. Abih segala menteri, peguam termasuk hakim pun terpaksa ikut cakap dia, mujurle ada Tun M.

    BalasPadam
  15. Hari ini dan esok, Majlis Raja2 akan bersidang. Marilah kita semua berdoa pada Allah swt agar raja dan sultan melayu dapat bertindak dalam kuasa mereka untuk menubuh RCI.

    Malulah kalau mana2 tindakan dari pihak negara2 lain mendapati PM kita involved in corruption of highest degree dan "mencuri" khazanah negara.

    BalasPadam
  16. Tanpa Nama 10.12 am tak habis-habis dengan Rosmah kau ni.Bawa mengucaplah dengan mempersenda dan sesuka hati menfitnah orang tidak ada satu pun nas yang boleh membantu.Tak kemana kita tinggi2 pun umur sampai 70 ke 80 thn saja.Taksub dengan kebencian pun ingat dosa pahla tu.Ada kau nak minta maaf pada dia selepas ini..tentu tidak kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rosmah ader mintak maaf kpd rakyat ka??.. dia berlagak ncm dia la PM..!!

      Padam
    2. Chai 10.40,

      Tanyalah deepak tu dia yang cakap...ada dalam youtube, apa fitnah plak?

      "Tak kemana kita tinggi2 pun umur sampai 70 ke 80 thn"

      Tak kemana ko cakap? Nak biarkan aja kah perbuatan rakus dan kezaliman najib dan rosmah? Ni masa depan negara tau tak? Masa depan anak2 kita, jangan sampai mereka hidup susah, merempat kat negara orang?

      Kalau sampai 70, 80 tahun...kalau tengah taip keyboard cam mana plak?

      Padam
  17. Sedih dengan penjilat PM Najib yang sorang2 dok memaki hamun mereka yang memberi komen yang tidak sealiran dengan kegiatan jenayah penyelewengan Al-JIbry. Nampak sangat si PM pemakan rasuah ini dah kepanasan hingga para balaci yang tinggal pun semua tahap paling bodoh dan berbahasa kotor sekeji perbuatan pemberi makan dedak yang memakan lendir rasuah.

    BalasPadam
  18. eleh yang pjilat pungkoq madir mcmlah suci sgt komen..puiii..yg untgnya admin togong ni..pakar pecahkan melayu..woii admin..telo mane telo?await hang igt kami kesah ka madir nak bunyi? suh dia p baiki proton tu, mahai ja lebih..buat malu ja, kata hebat..pas ni macai dedak akan compare lihatlah toyota honda pun pnh pgil bali kikikiki..dasar jilake

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chai 10.58, cer sanggah kenyataan Tun, sertakan bukti, bukan tabur tulisan tak da isi, tin kosong je.

      Malahan kami sedia membantu teknik2 untuk membalas hujah2 pihak lawan.

      Amacam chai? Perlukan bantuan?

      Padam
  19. betui tu,,admin memang xde telo hahahaha

    BalasPadam
  20. sebab tu sy selalu habaq kat dia..kalau ada telo keluarla UMNO..buat semak ja..woiii admin ni nak tya lagi ni..telo mane telo??madir pegang ka ??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Telo admin da tentu tentu bukan dalam seluar ABAH ngko!!

      Padam
    2. 11.02, Umno tu najib punya? Oh ya tak ya nama dah tukar united macai najib only...kah kah kah!

      Padam
  21. abih tu telo abah ko ke admin pnya???ooooooo soryla bro xthu pun abah ko pnya telo tu admin pnya..

    BalasPadam
  22. tanpa nama 11.06 sayang sgt kat adimin,,ke admin yang tulis hahahahahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Er..Aikkk..SENTAP ker??!!..berani tanye, berani la adap!!..PTUIIHH!!

      Padam
  23. bagusla tu pjilat dedak tanpa nama 11.06 tlg jawapakan..nak harap admin..p kerat jela teloq..kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak bagi hujah sokong najib sipenyamun, tak bersambut, tak sape pun layan, org kahak lagi ader lah.. so skang ni bagi komen pasal telo.. janji ader komen.. alaaahaii pemakan dedak si penyamun....huhuhuhuhu!!!

      Padam
    2. Betul apa yang 11.27,

      Tulisan dia trigger pembaca bertambah marah pada najib.

      Terimakasih chai kerana membantu.

      P.s

      kami sedia membantu memberi tip cara dan teknik2 untuk membalas hujah2 pihak lawan.

      Amacam chai? Perlukan bantuan? Kalau nak cakap nak...jangan segan.

      Padam
  24. sembang kasi bimbangla..dah jilat telo admin ka??p suh org tue kutuk tu jaga proton sudaaa..kikikiki buat malu ja..konon hebat puiiiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1132.. ngko jaga jer la Penyapu ngko..TDM mmg jaga proton...sbb beribu ribu anak melayu keje proton.. buka mcm si penyamun, berjuta juta bangla nak di bawak masuk..

      Padam
    2. sokong bro 11.41,

      Baca dan hayati pembaca sekalian,

      Ini antara komen hujah balas amat berkualiti dan bermutu berbanding tin kosong 11.32.

      Padam
  25. await sy x sentap kikiki..await hang sentap ka?blh la join grop madir n the sentap kahakahakahakahakah

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.33...apa yang klako? Syok sendri ka?

      Padam
    2. 1133.. ( si Penyapu la, sape lagi ).. si penyapu ni da kembong dedak.. tu yg dok tergelak sensorang..

      Padam
  26. salam nak tanya? ni bloq apa ni? admin macam tak boleh dkritik je...kritik orang lain boleh, kene kritik mengamuk..sampah!! memalukan

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.35 admin plak?

      Padam
    2. 1135.. yg konfem konfem sampah dan memalukan adalah hujah macai najib kalo mengomen..

      Padam
  27. Nak buang najib, kena buang dgn umno umno sekali.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Elok sgt la tuu..laa ni sblm buang UMNO harap admin p la keluaq dr UMNO..tu pun kalau ade telo la kahakahakahakah..

      Padam
    2. 1206..alaahaiii Penyapu.. tak abis abis dengan telo..ngko ketawa ker meraung??!!..

      Padam
  28. Tklama lg nasib penyamun 2.6 billion sama macam marcos la...
    Balik kg sumatera dgn sibetina puaka busut tu jadi orang kampung atau orang pulau hawaii..
    Sipuaka boleh pakai kemban2...
    Tk sabar nk tunggu ending filem 2.6 billion ni....
    Hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. YE KE EN..DH LAMA DENGAR CERITA CAMNI..ALIH2 OK JE..YG XOKNYA MUKRIS NGN MADIR..BERANGAN JELA

      Padam
    2. 1205 .. dlm citer tu watak ngko tetap sama.. mencacai sambil pegang penyapu..

      Padam
  29. Mukeris tu tk sanggup jadi balaci penyamun 2.6 billion...dia ada maruah.
    Lebih baik letak jwtn.
    Yg ada dgn najib skrg tinggal yg bodo bodo...
    Ko tk percaya najib tu bodo cuba soal najis mughallazah tu apa...

    BalasPadam
  30. TAPI LAGILAH BODO BILA KENA PECAT ATAU GANTI KAN KRIK KRIK KRIK..KALAU DAH HEBAT BAIK MENGUNDUR AWL..BARULA GENTLEMAN AWAIT DAH MAKIN BODO PENGIKUT TUN SKNG NI???

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1218.. kau komen pakai huruf besar, kau yg patut simpan sikit bodoh kau tu!!..najib penyamun tu gentleman ker? .nape pemilihan di tangguh..nape halang timb. presiden berucap??!!.. kau yg ikut si penyamun tu, hebat ker??!!..

      Padam
  31. sokong bro 11.41,

    Baca dan hayati pembaca sekalian,

    Ini antara komen hujah balas amat berkualiti dan bermutu berbanding tin kosong 11.32.

    BalasPadam
  32. await baru tau ka pngkut Tun ni bodo belaka kakaka..tgkla ayat atas nuu..dia letak jawatan konon, padahal sebelum tu drama macam2..kahakahakaha..kesian tp nak habaq saya amat setujula kenyataan geng tun semakin bodo dan kuat berangan sekian kikikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1220..hujah si Penyapu ni..kakaka, kikiki, bodo..itu ajer.. patut lar rating najib penyamun ni makin jatuh..ader macai (tak ramai mana pun).. serupa macam takder!!.. tapi dedak habis jugak..alaaahaiii!!..

      Padam
  33. Dah lah bodoh pengecut! Dpt bini puaka, selera sentiasa membusut, hancur negara!

    BalasPadam
  34. Masalah nya BUKAN UMNO TAPI NAJIB...

    BalasPadam
  35. Dari berpuluh komen yang muncul ni aku kira hanya tak lebih dari 5 orang saja yang terlibat.Mereka berbalas serangan macam filem combat... kelakarlah bro.Salah sorang pengkomen ni dari pro pembangkang.Itu aku tak mahu cakaplah kau orang bacalah sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Err.. tambah ngko jadi 6 la..ye tak..

      Padam