Ahad, 14 Februari 2016

Namanya Pun Perlantikan Politik..!


Yang melantik orang politik..! yang dilantik pun orang politik..! Apa yang berkeluh kesah?

Pelantikan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din sebagai Ketua Kluster Dakwah Majlis Perundingan Islam (MPI) bukan satu bentuk penghinaan, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

Beliau yang juga Ketua Kluster Sosial MPI berkata Haron adalah tokoh paling tepat bagi mengepalai kluster terpenting MPI itu dan menyeru semua pihak agar tidak mempolitikkan pelantikan tersebut.

Katanya pelantikan itu adalah penghormatan tertinggi kerajaan kepada Haron yang akan memperinci segala pandangan dan cadangan berkaitan hal ehwal dakwah Islamiah sebelum diangkat bagi dibincang dan diputuskan oleh MPI.

"Hakikatnya, ramai mengenali dan menghormati Dr Haron sebagai tokoh dakwah negara berbanding tokoh politik, lama sebelum beliau dilantik sebagai Mursyidul Am PAS.

"Bahkan sehingga hari ini kawan mahupun lawan yg berbeza fahaman politik pun tetap merujuk buah fikiran beliau dalam hal-hal berkaitan dakwah," kata Asyraf Wajdi dalam laman Facebooknya, pada Sabtu.

Beliau berkata agenda dakwah Islamiah seharusnya diangkat sebagai agenda ummah dan merentasi ideologi politik kepartian yang rigid dan sempit.

"Sesekali alangkah molek untuk kita melihat sesuatu dalam kerangka yang lebih besar berbanding cuba menafsirkan setiap perkara daripada kaca mata politik yang memecah-belahkan," tegasnya.

Bekas Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa dilaporkan sebagai berkata, pelantikan Haron dalam MPI oleh Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi pada dua hari lepas merupakan satu penghinaan kepada parti Islam itu dan perlu ditolak.

Menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Salor, Kelantan itu, PAS perlu membuat satu keputusan politik bagi membetulkan perkara itu.

Apa yang perlu sekarang ialah pembuktian bahawa perlantikan tersebut tidak menghasilkan sesuatu yang semata mata politik..!

Macam mana?

Lu FIkir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. pemimpin pas pun manusia yang biasa walaupun mulut bila bercakap keluar bahasa arab. bila manusia biasa, kalu terima rasuah, itu menunjukkan kelemahan iman dalam menolak duniawi. itu dulu kata pemimpin pas sebelum mempunyai kuasa tawar menawar, tapi memang betul, jawatan politik untuk orang politik, biasala. rasuah politik.

    BalasPadam
  2. habis tu tak kan nak lantik lim guan eng pulak...kau org ni biasa.makan rasuah tu sbb ingat org lain pun camtu gak...otak taruk kat lutut..

    BalasPadam
  3. Aku suka Islam bersatu...PAS dan UMNO patut dah lama bersatu..tapi jika najib masih jadi PM...tak pening ke org PAS nak fikir pemimpin Islam mesti akhlaknya macamana??Kalau dah taubat nasuha bagus lah...tapi penerimaan rakyat macamana...dulu pemimpin Islam di pilih bukan lalu undi...mereka yg terbaik dari semua segi di angkat jadi pemimpin...tapi cikalang dari peti undi...org kapir pun boleh tentukan siapa jadi pemimpin..

    BalasPadam
  4. 4:08 nk lantik seikh haji najib yg tak tau apa itu najis mughallazah...
    Kihkihkih

    BalasPadam
  5. Tak habis2 si admin pemakan dedak kapiaq ni nak pecah belahkan orang melayu dan islam.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. ProOO00ootTt...

      Padam
    2. TELO BERAYONN..
      Tak habis2 si pemakan dedak ni memtekedarah dedak...org melayu sememangnya bersatu.. bersatu di luar umno selagi si penyamun jadi presiden!!..

      Padam
  6. puak2 kafir memang benci melihat perpaduan di kalangan umat Islam... dah tu ada pulak melayu2 yg lebih rela menjadi penjilat lobang najis puak2 kafir ni dgn memburuk2kan pemimpin melayu Islam...

    BalasPadam
    Balasan
    1. mrk ni tak tau agaknya erti dan beza apa dia mengumpat dan apa dia fitnah.
      kalau mrk betul-betul faham mrk takkan melakukannya, pasti insaf diri.
      atau admins bukan Melayu Islam?

      Padam
  7. 6:45 Kalau ko tu melayu islam yang tau hukum ko tak sokong pemimpin merompak 2.6b pemimpin penipu zalim sontot puki monggol, agaknya ko tu yang kapir.
    Sok pemimpin ko tu kena humban ke nerako dia bergayut kat blkng ko, sbb ko sokong dia masa kat dunia.

    BalasPadam