Jumaat, 12 Februari 2016

Benci Jangan Di Cari ~ Bala Jangan Di Nanti..!


Berkuasa dan menguasai..!

Patut la Mukhriz kena tendang..! awat hang tanya bab 1MDB..! Awat hang gebang bab 1MDB..! 1MDB ni kan sesuci embun pagi..! suci macam gambar percutian kat atas tu..!

Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak sendiri telah menegurnya kerana membangkitkan secara terbuka persoalan mengenai 1MDB dan skandal 'derma' RM2.6 bilion.
"Jadi, sebenarnya, dan ini pun telah diakui sendiri oleh perdana menteri kepada saya secara peribadi, dia tak puas hati, sakit hati dengan ucapan saya (mengenai 1MDB dan RM2.6 bilion... (tidak jelas didengar)," kata Mukhriz dalam rakaman video beliau menceritakan mengenai perkara itu kepada para penyokong
Rakaman selama tujuh minit 52 saat itu kelihatan seperti satu sesi ceramah yang disiarkan di Laman Facebook Mukhriz Mahathir FC (Fan Club) pada hari Selasa.
Menurut Mukhriz, ini adalah juga mengapa beliau terpaksa melepaskan jawatan MB, bukan kerana perkara lain, seperti yang dibangkitkan oleh ADUN Umno yang membawa kepada penyingkirannya sebagai ketua kerajaan negeri Kedah.
Dalam video itu, Mukhriz berkata Najib memberitahunya secara peribadi mengenai perkara itu.
Katanya, Najib memberitahunya bahawa "tak patut seorang menteri besar kata lagu tu pada dia, oleh kerana tu kena lepaskan jawatan.
"Sepanjang satu jam setengah saya duduk dengan dia, tidak sekalipun dia sebut yang dia kecewa dengan saya kerana saya tak reti tadbir Umno atau saya gagal tadbir kerajaan negeri," katanya.
Menurut Mukhriz lagi, yang disebut oleh Najib hanyalah beliau rasa marah kerana beliau (Mukhriz) menyebutnya dalam ucapan berkaitan dengan isu 1MDB dan derma RM 2.6 bilion.
Khabarnya juga semalam...
Tujuh hari selepas mengangkat sumpah sebagai menteri besar baru untuk Kedah Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah hari ini diumum dilantik pula sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri menggantikan Datuk Seri Mukhriz Mahathir.
Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata jawatan Ahmad Bashah sebagai timbalan sebelum ini diisi Datuk Seri Mahdzir Khalid yang juga Menteri Pendidikan.
“Saya telah diarahkan oleh Presiden Datuk Seri Najib Razak untuk memaklumkan tentang perubahan jawatan dalam parti di peringkat negeri Kedah.
Namun khabar dan berita hangat yang menyelubungi rakyat dan negeri Kedah la ni ialah...
Depa duk sebok berebut kerusi, rakyat duk sebok gergaji..!
Benci jangan di cari..! Bala jangan di nanti..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. aku rakyat kedah..sorilah nak undi BN terutama UMNO..bagi balik pd PAS

    BalasPadam
  2. Kalau ikut benchmark blogger MYKMU dan mereka sewaktu dengannya, gambar atau berita bendera diterbalik adala berita yang tak SAHIH dan FITNAH yang dilaknat oleh Allah swt.

    Saya juga "terikut2" MYKMU punya standard iaitu berita dari kedah itu adalah fitnah.

    Ingatlah gambar diatas adalah FITNAH ke atas najib mengikut standard MYKMU.

    Ingatlah derma RM2.6 bil adalah cerita karut. Skandak 1MDB adalah cerita rekaan rakyat terhadap "anugerah Allah"
    Fitnah, fitnah dan semuanya fitnah. Ingat tu!


    BalasPadam
  3. Pulaukan segala aktiviti politik mereka.

    BalasPadam
  4. Politik taiiikk...! Yg penting sebelum pru14 mohd najib akan letak jawatan juga akhirnya...itu pastii...ProOO00ootTt

    BalasPadam
  5. Semua org kat atas tu macam gampang!!!

    BalasPadam
  6. Look like gampang haramjadah!

    BalasPadam
  7. Mangkok berayun dh tgk belum gamba ni.

    BalasPadam