Ahad, 21 Februari 2016

Wayang Bangla..!


Tak pernah selamat pun para pengkhianat yang mengkhianati amanah agama, bangsa dan negara..!

Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali menasihati rakyat di negara ini supaya tidak teruja dengan janji timbalan perdana menteri yang menyatakan pengambilan seramai 1.5 juta pekerja Bangladesh kini dibekukan.
Katanya, tindakan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi itu hanyalah bertujuan hanya untuk meredakan kemarahan rakyat semata-mata.
“Saya ingin menarik perhatian, kita jangan mudah teruja dengan drama, di mana saya bimbang setakat penangguhan ini untuk meredakan kemarahan rakyat.
“Sebenarnya pekerja Bangladesh ini akan dibawa ke Malaysia dengan jumlah 1.5 juta,” katanya melalui rakaman video yang dimuat naik oleh blogger Minaq Jinggo.
Jumaat lalu, kerajaan mengumumkan penangguhan pengambilan pekerja asing dari semua negara sumber sehingga berpuas hati terhadap keperluan sebenar tenaga kerja oleh pihak industri.
Zahid berkata penangguhan itu juga bagi membolehkan kerajaan meneliti semula keputusan berkaitan pembayaran levi dua kategori.
Kata Ibrahim lagi, perkara itu bukanlah suatu baru kerana sebelum ini kabinet secara senyap meluluskan pelbagai kuota.
“Saya ingin tegaskan, sebelum ini sudah ada pengumuman kabinet membekukan keputusan itu dan ini. Tetapi dalam senyap-senyap mereka meluluskan pelbagai kuota termasuk pekerja asing peringkat demi peringkat,” katanya.
Mengulas lanjut, bekas Ahli Parlimen Pasir Mas itu menggesa kerajaan tidak bermain wayang, sekali gus memutarbelitkan rakyat dengan keputusan yang tidak tetap.
“Jangan terus bermain drama, terus memutarbelitkan rakyat kerana yang kita nak lihat, pembatalan terus secara muktamad, tidak ada lagi pekerja warga asing.
“Masalah kekurangan pekerja boleh kita uruskan dengan cara yang lain, banyak lagi kaedah dan bukan dengan jalan yang mudah,” tegasnya.
Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. Perghhh...kalah wayang tamil...belit sana..belit sini..nilah akibatnya melantik pemimpin yg tak berwibawa...rakyat juga yg disalahkan...ProOO00ootTt

    BalasPadam
  2. Sedih pula tengok nasib si Najib sekeluarga menjadi bahan maki hamun dan cacian sekalian rakyat Malaysia. Malah ada juga pendatang haram jadah yang berniaga di Malaysia yang ringan mulut keji Najib sebagai penyebab harga barang runcit di Malaysia ini naik melambung. Pendatang Haram jadah nie ingat dia kat tempat asal dia boleh hidup senang lenang dan cukup makan keee??? Kalau betul dia orang tidak hidup miskin hina dina tak cukup makan, mustahil sanggup susah payah berharam jadah mencuri masuk cari rezeki di bumi Malaysia. Malangnya kerajaan ini juga yang nak bawa masuk lagi ramai kaum pendatang yang tidak sedar diuntung. Kasihan Najib dan barisan cabinet beliau. Seikhlas hati kami rakyat Malaysia tak kira parti politik bermohon kepada beliau agar kembali ke pangkal jalan dan insafi segala kesalahan yang telah dilakukan baik secara sengaja mahu pun tidak. MOga berkat kasih sayang Illahi maka bumi Malaysia akan kembali aman damai dan terus maju jaya. Aamiin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin 8.37! Insaflah Najib seterusnya bertaubat! Bukan pula sepertimana si karung nangka yang hanya TAU BUAT pelbagai sihir terhadap suaminya.

      Tak percaya? Tanya deepak jaikishan!

      Padam
  3. Harga rumah naik jika bangla 1.5 j tak jadi masuk...ini cinabeng yg cakap...mereka tak pangkah bn pun...apasal nak ikut cakap mereka...rumah naik harga sbb mereka yg naikkan...rampas saja lesen binaan mereka dan serah pada kerajaan utk uruskan pembinaan rumah..buat 1 glc baru...kontraktor bumi baru ada kerja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8.50, tak perlu pandang jauh!

      Disebalik pencacai Najib yang memperlekeh, mencaci Dan menghina Tun dan kaum cina kunun2 mereka ini kroni Tun,

      Najib sendiri bersekongkol Dan bersubahat dengan mereka2 ini, ini adalah fakta Dan bukti yang tidak boleh disangkal oleh Najib,

      Iaitu,

      jho lo Dan kontraktor yang terlibat dengan projek PRIMA adalah segelintir atau sekumit Dari kroni2 Dan rakan subahat Najib.

      Tak percaya? Semak sendiri fakta2 ini samada benar atau tidak.

      Padam
  4. Nak komen keluar tajuk...
    Aku suka kalau najib perintah sampai pru14...
    Tambah senang nak bagi umno melingkup dan bungkus.
    Sekian.

    BalasPadam
  5. Majlis ulang tahun 40 Najib ..orang ramai tak datang..

    Bila kalah pru 14..yakinlah..akan ada orang ludah muka pm dan bini..

    Tengok apa jadi Khir toyol..

    Bagi penyapu akhirnya di sapu..

    BalasPadam
  6. Cepat tangkap dalam kepala,bila ada pengumuman pengambilan pekerja asing ditangguh. Berapa juta pati yang ada di Msia? Baru berapa kerat yang imigeresen cekup? Tok Him maksudkan tu Wayang kulit atau wayang gambar?

    BalasPadam