Rabu, 24 Februari 2016

Demi Sejilat Perjuangan..!


INI LAH YANG SAYA DAPAT KERANA MEMBERI NASIHAT DARI HATI ..DENGAN IKHLAS..

...DAN KERANA SAYANG PADA PARTI DAN NEGARA...

SAYA BERSERAH KAPADA ALLAH SWT YANG MAHA MENGTAHUI SEGALA2 NYA..

SAYA TIDAK JEJAS APA2 !!
NO SKIN OFF MY NOSE..LET ALONE MY BACK...

THIS IS HOW SOME PEOPLE COMMUNICATE...IN THEIR BEST LANGUAGE..BAHASA TERBAIK MEREKA...


Perjuangan apa???

Lu Fikir La Sendiri!!!

43 ulasan:

  1. Assalam Bro,Si Nazri cuba menunjukkan dia pembela Najib agar dia dapat sesuatu dari Najib.Kita faham mainan dia.......

    BalasPadam
  2. Tapi ingat, yang mengundi nazri bukan najib. Rakyat dah bosan dengan nazri. Aku sendiri walaupun ahli umno tapi aku dan keluarga bersumpah tidak akan mengundi BN pada pru14 nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan bersumpah bro... takut dimakan sumpah nanti..

      Padam
  3. Kepada menteri dan timbalan menteri serta orang politik yang bersubahat dengan Najib, sedarlah bahawa selepas Najib dihumban ke penjara, korang tu dah tak ada apa-apa lagi dah.

    Kepada Nazri Aziz dan Adnan Mansor yang perasan Tengku tu, hari ini korang hina Tan Sri Muhyiddin, tapi ingatlah selepas Tan Sri Muhyiddin menggantikan Najib sebagai Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional dan Perdana Menteri, maka kedudukan korang hanyalah sekadar sampah sarap sahajalah, tak ada tempat lagi dalam kerajaan atau dalam parti pada masa itu.

    Malahan Adnan Mansor yang perasan Tengku tu patutnya nanti diheret ke mahkamah kerana bersubahat dengan Najib dalam isu wang RM 2.6 bilion itu, kerana dia sebagai Setiausaha Agung UMNO pada ketika ini patutnya mengambil tindakan undang-undang terhadap Najib yang telah menggelapkan wang derma kepada parti berjumlah RM 2.6 bilion.

    Ini kerana Najib telah menerima dari Tok Arab sebagaimana kenyataan oleh Najib sendiri sebanyak RM 2.6 bilion yang merupakan derma kepada UMNO, tapi Najib tak pernah serahkan wang itu kepada akaun UMNO, sebanyak RM 570 juta telah dibelanjakan sesuka hati oleh Najib tanpa diketahui untuk apa dan ke manakah wang itu dibelanjakan, sebab tak ada resit, tak ada senarai perbelanjaan pun pasal wang itu.

    Malahan Najib juga kata Apandi telah 'memulangkan' wang RM 2.03 bilion daripada RM 2.6 bilion yang dikatakan derma kepada UMNO itu kepada 'penderma' itu semula. Tindakan Najib itu tidak mendapat kebenaran dari parti, tidak pernah dibincangkan di dalam parti, malahan ahli-ahli UMNO tidak tahu menahu dan tidak pernah memberi kebenaran pun wang itu dikembalikan. Itu pun kalau betul wang itu dikembalikanlah.

    Maka Najib telah pecah amanah, khianat terhadap parti, serba menyalahgunakan kedudukan untuk mencuri wang parti, patutnya Adnan Mansor buat laporan polis, sebab dia Setiausaha Agung UMNO, tapi kini Adnan Mansor dah jadi Khianatusaha Agung UMNO bila bersekongkol dengan Najib untuk mempelingkupkan parti.

    Sedarlah semua ahli UMNO sekalian, pertahankan parti, pertahankan hak ahli terhadap parti.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu ni bangang ka apa?

      Padam
    2. Tanpa Nama24 Februari 2016 12:50 PTG, apahal kau menerjah macam orang mabuk ketum sahaja ni?

      Sila jawab soalan, kalau setakat komen sebaris dengan kualiti komen tak ubah seperti sampah sedemikian, apa guna Najib tabur dedak kepada kau, tapi Najib suka golongan bodoh, patutlah dia kutip mangkuk hayun bodoh macam kau ni untuk jadi cybertrooper dia.

      Jawab isu yang aku tanya, bukannya merapu tak tentu hala.

      Lihatlah kualiti cybertrooper di bawah seliaan Ahmad Maslan ni, jenis sampah sarap sahajalah, tak ada kualiti, dasar bodoh, tapi inilah golongan yang disukai oleh Najib, biar bodoh, yang penting ikut apa sahaja yang Najib cakap walaupun itu perkara bodoh.

      Ahli-ahli parti sekalian, tengoklah, pecacai Najib pun tak tak dapat nak berhujah lagi, sebab mereka berada di pihak yang salah, sebab itulah mereka tak boleh jawab soalan yang saya tanya itu.

      Marilah semua ahli UMNO yang sayangkan parti untuk mempertahankan parti, pertahankan hak sebagai ahli parti, harta parti adalah harta ahli, bukannya harta peribadi Najib sendirian sahaja.

      Oleh itu ahli UMNO kena bijak, perlu pertahankan parti dan pertahankan hak sendiri sebagai ahli parti.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Betul tuan abu bakar..saya sokong..

      Padam
    4. Haaa geng protun..tak caya daa

      Padam
    5. aloo ashburn nampak nya ko dah verify 2.6b tu derma pak arab. dulu ko tuduh wang mdb, nampak sangak temberang ko tu dulu.. tak menjadi.. kalu dermna masuk akaun najib apa masalah nya..tiada perlakuan jenayah pun... nampak sangat dah ko dan puak puak ko makin terdesak.. baca lah jugak blog rpk.. malaysia today... tuduh..tuduh.. bukti takdak.. 42billion hilang... last last kebenaran nya pinjaman beli aset mdb.. cukup cukup lah bohong sana bohong sini.. ptuihh...

      Padam
  4. Bro,
    Inilah kelompok sebenar PETUALANG bangsa Dan negara. Si Kitol modern. Siapà saja yang tidak sealiran pendapat akan dijadikan batu loncatan politik untuk mendapat publisiti dan perhatian presiden. Ampu selagi mau.. kalau tak, siapa la dia.. yang hanya "melukut di tepi gantang" dalam MT. Dah la begitu dapat jadi menteri lak tu. Jadi terpaksa la bodek... selagi mampu. Hancur ..

    BalasPadam
  5. Sungguh MEMALUKAN penjilat-penjilat Ah Ji Gor.
    Kalau Najib bermaruah dan berintegriti , dia PECAT si BIADAP Nazri.

    It is so embarrassing to have this kind of Minister .
    He is so INSOLENT .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu main kasar ..wa pun kain kasar....

      Padam
    2. Nazri kata perlu pertahankan Presiden, pertahankan Presiden kepala otak dia, kalau Presiden kaki songlap harta parti, kaki pelingkup parti, apa gunanya dipertahankan? Orang macam itu patutnya diheret ke balai dan dihumban ke penjara sahajalah, Presiden konon, tapi pelingkup.

      Najib kata tak patut Tan Sri Muhyiddin kritik Najib, apa yang tak patutnya, Najib tu penjenayah, songlap duit parti, Tok Arab beri derma kepada parti, Najib ambil simpan dalam akaun peribadinya, satu sen haram pun tak diberikan kepada parti, joli sana sini, lepas tu kata pulangkan bakinya kepada Tok Arab itu pula, bukti pulangkan duit tu pun tak ada, pulangkan kepala otak Najib sahajalah.

      Nazri Aziz ni bebal, Tan Sri Muhyiddin nak selamatkan parti dia maki macam-macam pula, Najib yang menyamun parti dia puji melambung pula, inilah golongan bodo piang yang disukai oleh Najib.

      Nazri sedarlah yang kau nak sound Tan Sri Muhyiddin tu apa kedudukan kau? Kau tu sekadar Ahli Majlis Tertinggi, Tan Sri Muhyiddin tu Timbalan Presiden, sedar sikit diri tu Nazri, sudahlah penyokong penyamun, bodoh pula tu.

      Sedarlah ahli UMNO sekalian, Najib dan kuncu-kuncu penyamunnya dah kepanasan, maka takkan nak lihat parti dipelingkupkan oleh mereka ini, takkan nak biarkan harta parti yang merupakah hak ahli-ahli UMNO dijoli sesuka hati seolah-olah harta peribadi Najib dan kuncu-kuncunya sahaja.

      Bangkitlah ahli-ahli UMNO sekalian, pertahankan parti, pertahankan hak sebagai ahli dan hak terhadap parti.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. hahaahaa... abu bakar sudah verify duit derma dari pak arab.... maknanya dia sudah mengaku tuduhan diadulu dulu duit tu dari mdb ada lah auta dan bohong saja hanya dengan niat memburukan dsn.. cukup cukup lah fitnah ....

      Padam
    4. Xcrewborcostegas.

      Ada bukti ke duit tu dari pak Arab?

      Pernah ke rakyat ditunjukkan bukti 4 sampul surat yg mengiringi derma tersebut?

      Kenapa Najib tak jawab dlm masa 24jam sahaja selepas WSJ letupkan isu tersebut?

      Kenapa cakap berbelit2 hingga hampir sebulan baru nak mengaku?

      Ada bukti ke duit tu dah pulang balik?

      Mana dokumen bukti yg menunjukkan duit tersebut dah dipulang balik?

      Duit masuk 2.6b BNM tahu, duit pulang balik 2.03b, takkan BNM tak tahu, takkan tak ada rekod langsung.


      Cakap pakai air liur bolehlah.

      Tunjuklah bukti rekod penggunaan/pengurusan sebahagian duit yg dah dibalun dari 2.6b sebelum dipulangkan.

      Ada bukti?
      Rakyat bukan bodoh.

      Kalau telus, jadikan hasil siasatan SPRM tu sebagai dokumen awam.

      Ada berani?

      Padam
  6. Nama pun PELACUR, kalau kerja menyundal apa tugas beliau? Sudah tentu kerja dia "menjual" segala maruah yang ada sampai menjilat saki baki yang ada.

    Kalau dah takder maruah, dah tentu dia ada kepentingan besar dalam kerajaan, punahsial najib tau apa projek besar pelacur ni tengah bikin, Dah tentu pelacur ni kena kacau.

    Punahsial bertanyalah...."ehhhh ko diam sejak kebelakangan ni kenapa? Sunyi dan senyap? Langsung takder bunyi? Makan gaji buta? Langsung tak pergi menyundal?....punahsial beri amaran.

    Tersentaplah sang pelacur ni, baru tersedar dari tidur lena.

    Fahamilah rakyat marhaen sekalian betapa berkuasanya punahsial2 ini. Jangan pula tanya najib kerana beliau dah jadi bodoh hasil buatan si karung nangka.

    Sebab itulah juga, jika najib diseret ke mahkamah pastikan punahsial2 dan pencacai beliau juga turut dihadapkan ke mahkamah.

    Hari itu akan tetap tiba, antara cepat dan lambat, kami rakyat marhaen boleh bersabar, amat malang menjadi mangsa adalah parti umno yang banyak berjasa.

    BalasPadam
  7. Next pru keluarga aku semua pangkah dap. Nak muntah dgn menteri parti dan mabuk tiap malam. Perabis duit rakyat dengan projek tak berguna dan tak berkesan untuk negara. Apa nak jadi, jadilah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalah sekarang ni bukannya UMNO dan Barisan Nasional yang bersalah, yang buat taik adalah Najib dan kuncu-kuncu, lempar puak pengkhianat ni keluar dari UMNO dan Barisan Nasional, maka kita dapat selamatkan parti dan negara ini.

      Saya pun marah juga, tapi marah kepada Najib dan puak petualangnya itulah, bukannya kepada UMNO dan Barisan Nasional, saya tetap sayangkan UMNO dan Barisan Nasional.

      Oleh itu kepada ketua-ketua cawangan dan ahli-ahli UMNO peringkat cawangan, maka ambillah inisiatif untuk pulihkan parti, semua ahli perlu sedar bahawa masalah sekarang ini bukannya berpunca dari UMNO atau Barisan Nasional, tetapi semuanya berpunca dari Najib, mereka menyonglap wang negara, mereka pergunakan parti untuk sorokkan kegiatan jenayah mereka, kesannya tak pasal-pasal parti dapat nama buruk disebabkan jenayah Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Oleh itu ahli-ahli UMNO perlu pertahankan parti, selamatkan parti dari presiden pengkhianat seperti Najib ni, tanggung jawab ahli UMNO adalah untuk selamatkan parti, bukannya untuk takut kepada Najib, Najib bukannya tuhan yang boleh memasukkan kita neraka jika kita tak sokong dia, Najib tu manusia biasa, Najib perlu diajar, dia perlu diheret ke muka pengadilan sebagai pembalasan dan untuk mendapatkan keadilan kepada parti dan negara.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Aikkkk chai RBA 2.08 pun ada dalam blog ni?

      Padam
    3. Abu bakar....DNA umno semua sama saja. Kalau buang penyamun2 yg ada sekarang, akan datang timbul yg lain. Apa yg kita perlukan adalah satu parti melayu yg baru bersandarkan undang2 yg TIDAK memberi kuasa mutlak pada pemimpin. Cuba tengok negara maju seperti Jepun yg tidak memberi kuasa mutlak pada menteri2 mereka. Cuba tengok negara Australia yang memang kejam dengan perasuah. Dengan A$150 pun seorang menteri tidak dilepaskan. Malaysia??? Kita ketinggalan dalam segala segi. Nama saja negara islam tapi negara kafir lebih amanah dari kita.

      Padam
    4. 2.13 sokong 100%.

      "Apa yg kita perlukan adalah satu parti melayu yg baru bersandarkan undang2 yg TIDAK memberi kuasa mutlak pada pemimpin."

      Lagi sekali, sokong 100%, umno mempunyai nilai sentimental Dan jasanya, tetapi yang berada dalam parti ini tidak sedar diri sehingga menindas Dan menzalimi rakyat!

      Agenda utama?

      1.Memelihara memertabatkan agama Islam Dan hak istidat kaum bumiputra yang lain.

      2.meningkatkan taraf ekonomi Dan pelajaran orang melayu Dan bumiputra.

      3.menghapuskan sekolah vernacular.!

      Padam
    5. Tanpa Nama24 Februari 2016 2:31 PTG, UMNO dan Barisan Nasional jugalah yang membangunkan negara ini sejak dari zaman Dato' Onn hinggalah ke zaman Tun Dr. Mahathir, nak harapkan PAS hanya tau ceramah pung pang pung pang sahaja, nak harapkan DAP pula jenis komunis, nak harapkan PKR pula jenis semuanya kepentingan Anwar sahaja, nak harapkan Amanah mereka sendiri pun tunggang langgang.

      UMNO dan Barisan Nasional jelas sangat berjasa kepada negara dan rakyat negara ini.

      Kini yang buat taik adalah Najib dan kuncu-kuncu, mereka inilah yang perlu diterajang keluar dari UMNO dan Barisan Nasional, sebab UMNO dan Barisan Nasional tak perlu Presiden dan pemimpin jenis pengkhianat yang mempergunakan parti sampai rosak nama parti kerana nafsu serakah Presiden dan pemimpin jahat itu.

      Kepada ahli-ahli UMNO, tanggungjawab anda sebaga ahli parti adalah untuk mempertahankan parti, menyelamatkan parti, bukannya melindungi atau takut kepada Najib.

      Kepada ahli UMNO sekalian, Najib bukannya tuhan yang boleh memasukkan kita ke neraka kerana kita tidak menyokongnya, jangan takut dengan Najib, sebab Najib dan kuncu-kuncunya tidak akan mampu melawan kuasa ahli akar umbi jika semua ahli akar umbi bersatu menentang Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Pertahankan Malaysia, Selamatkan Malaysia, Pertahankan Parti, Selamatkan Parti, Buktikan Kesetiaan Sebagai Rakyat dan Ahli Parti Yang Setia.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Tiada siapa menafikan jasa umno. Tp kalau betul2 nak membangun kita kena tutup buku lama dan buka buku baru. Cuba fikir...duit badjet untuk negara siapa yg habiskan? Siapa punya projek? Awak sanggup tengok perkara ni berlanjutan sampai cucu cicit awak? Semua ini berlaku kerana kuasa yg mereka dapat.

      Padam
    7. Tanpa Nama24 Februari 2016 3:22 PTG, apahal pula nak tutup buku buka buku pula ni? Selama ni kalau UMNO dan Barisan Nasional melingkupkan duit negara ini maka tak adalah Malaysia maju seperti sekarang ni.

      Cuba buka sikit mata tu, jangan lalok sangat.

      Masalah sekarang ni bukannya salah UMNO, bukannya salah Barisan Nasional, tapi salah Najib, Najib yang merembat wang negara, Najib pelingkupkan UMNO, Najib menjahanamkan Barisan Nasional.

      Malaysia, UMNO, dan Barisan Nasional adalah mangsa kerakusan Najib.

      Kepada pembangkang pula, diri sendiri pun tunggang langgang ada hati nak memerintah, tengok macam PAS, PKR, DAP, Amanah tu, sesama mereka pun bercakaran dan saling guna mempergunakan, tikam menikam, puak macam tu kalau diberi kuasa memerintah, alamat Malaysia jadi macam Syria dan Afghanistan pula gamaknya, bertelingkah tak tentu hala.

      Walau apa pun Najib mesti dihumban keluar dari UMNO dan Barisan Nasional, selama Najib berkuasa, banyak kerosakkan dibuat, negara, parti dan rakyat tidak mampu untuk terus tanggung penyelewengan dan pengkhianatan Najib ini, makin hari makin teruk.

      Negara ini perlu diselamatkan, UMNO dan Barisan Nasional perlu dipertahankan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  8. Sya bersyukur tk pernah undi umno/BN dan tk akan undi umno/BN untuk selama2nya...
    InsyaAllah...
    Kalau tk dosa menteri2 jahanam ni terhadap rakyat malaysia sya kena jwb juga dekat akhirat nanti...
    Kussss semangat, minta seliseh!

    BalasPadam
  9. aik Malaysiakini?? adoi memang sahla bangang bin bahlol pnya admin

    BalasPadam
  10. Masalahnya skrg kalau buang najib, ganti org lain dari puak umno juga perkara yg sama akan berlaku...jadi lebih baik biarkan najib tersungkur dan terkubur sekali dengan umno...
    Sekian.
    U

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hello kawan, masalah sekarang ni bukannya disebabkan oleh UMNO atau pun Barisan Nasional, masalah sekarang ni adalah disebabkan oleh Najib dan kuncu-kuncu, itu yang sebenarnya.

      Saya tahulah kamu ni kuncu puak pembangkang, tapi tak payahlah nak cucuh api kepada UMNO dan Barisan Nasional pula, yang buat taik adalah Najib dan kuncu-kuncunya, malahan UMNO dan Barisan Nasional menjadi mangsa akibat perbuatan buruk Najib itu.

      UMNO dan Barisan Nasional tak rembat duit 1MDB, SRC, Tok Arab bagai tu, yang rembat duit adalah Najib dan kuncu-kuncu, duit yang kata derma kepada UMNO pun Najib rembat, itu pun kau nak tuduh macam-macam kepada UMNO lagi ke?

      Perlu disedari bahawa UMNO dan Barisan Nasional adalah mangsa kepada perangai buruk Najib dan kuncu-kuncunya oleh itu ahli-ahli UMNO, ahli-ahli parti komponen Barisan Nasional perlu segera menyelamatkan parti, parti perlu dipertahankan, hak ahli dalam parti perlu dilindungi dan dipertahankan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  11. Aiik itu aja komen ko 2:27...
    Jawabla 2.6 billion mana? Memang sah ko ni bahlol wal bangang...
    Hehe

    BalasPadam
  12. Dia mestilah kena tunjuk dia baguih sebab dia dah berkira-kira nak ganti tempat si Zahid....mana tau tuah badan......

    BalasPadam
  13. Berita untuk cybertrooper belaan Najib:

    http://nypost.com/2016/02/20/fbi-gathers-clues-in-massive-goldman-sachs-money-scandal/

    Pihak FBI pun dah mula dapat petunjuk dalam siasatan mereka mengenai penyelewengan wang 1MDB.

    Sama-samalah kita nantikan, itu baru di Amerika, di Switzerland, Singapura, Hongkong juga tengah rancak jalankan siasatan.

    Kepada Apandi Ali, dah berikan ke bantuan undang-undang kepada pihak penyiasat Switzerland yang minta bantuan itu secara rasmi awal bulan Februari 2016 lagi?

    Sampai bila Najib nak membohong, Najib mungkin boleh tutup mulut beberapa orang yang tak ada integriti sampai sanggup jual maruah seperti Ahmad Maslan, Salleh Keruak, Zahid, Nazri Aziz, dan kuncu-kuncu yang lain dengan memberi habuan itu dan ini, tapi Najib tam mampu nak tutup mulut orang lain di seluruh dunia untuk membicarakan kegiatan jenayah Najib itu.

    Pertahankan negara ini demi agama, bangsa, dan tanah air.
    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  14. Kami generasi muda sokong 100% pandangan 2:31
    Kami tknk umno parti lambang keris bogel zaman kuno, kami tknk BN lambang dacing zaman kuno,kami tau wlau umno ada jasa terhadap negara, tp umno pun bnyk menipu sejarah sejak dulu, menteri2 umno kaki rasuah, kaki betina, kaki songlap...
    Jadi kami taknak UMNO/BN.
    Jom tukar, Parti cap apa pun tkpa janji bukan umno/BN.
    Sekian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudahlah merapu, saya tahulah kau tu dari parti pembangkang yang dari dahulu hingga sekarang kamaruk nak berkuasa.

      Tapi kalau macam puak pembangkang di Malaysia sekarang ni, tak payahlah, buang masa sahaja, tak ada kualiti.

      UMNO dan Barisan Nasional tetap terbaik cuma perlu humban keluar Najib dan kuncu-kuncunya sahajalah, barulah UMNO dan Barisan Nasional akan jadi kuat, dan negara menjadi aman.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar.

      Padam
  15. Lagu remeh temeh ini ditujukan kepada penjilat NAJIB

    RELA JADI TUNGGUL
    RELA JADI PATUNG
    TUNGGU DILELONG
    SURUH ANGGUK ANGGUK
    SURUH GELENG GELENG

    OH PUJILAH AKU
    AMPULAH AKU
    SENANG HIDUPMU
    ADA TANGAN TADAH
    ADA MARUAH CAMPAK

    BalasPadam
  16. Sudahlah Abu Bakar jangan berangan kisah silam...jgn menoleh kebelakang lama lama ini zaman terajang najib dan umno sekali.
    Umno dah busuk sampai usus buat apa nk pulihkan lagi, dah tak boleh pulih dah.Jangan buang masa...
    Buang kuncu2 najib, timbul kuncu2 umno baru, perkara yang sama akan berlaku...
    Zaman dah berubah, terima hakikat umno/BN parti tua dah relevan untuk jenerasi baru...JANGAN KEMARUK KUASA nk perintah sampai kiamat...
    Dah sampai masanya umno/BN duduk dibawah buat lap kaki.




    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama24 Februari 2016 4:16 PTG, kau ni pasal apa sentap sangat?

      Macam DAP tu bagus sangat ke? DAP tu bodoh, kira kertas undi CEC parti pun tak reti, jumlah kertas undi hanyalah lebih sikit 1,800, itu pun ambil masa sampai 19 hari kira baru selesai, lepas tu tak reti eja, sampaikan nama Zairil Khir Johari pun boleh bertukar dengan nama Vincent Wu, itu pun selepas orang bising pasal apa tak ada orang Melayu yang terpilih jadi ahli CEC.

      PAS pula apa yang tahunya, ceramah sana sini, merapu tak tentu hala, gunakan agama untuk tipu masyarakat supaya sokong mereka. Nak buat sesuatu projek pun mintak derma sana sini, tak ada arah tujuan, tak ada hala tuju, apa guna parti macam ni?

      PKR pula hanya tau nak menyokong apa yang Anwar buat sahajalah, betul atau salah belakang kira, kerana kemaruk sangat Anwar nak jadi orang berkuasa, maka dia paksa Tan Sri Khalid letak jawatan Menteri Besar, bila Anwar dipenjarakan, maka lantik bini pula jadi calon ganti Anwar, lepas tu terus paksa Tan Sri Khalid untuk letak jawatan sebab nak lantik bini Anwar jadi Menteri Besar Selangor, bila Tan Sri Khalid enggan, maka Tan Sri Khalid dipecat dari parti pula. PKR ni adalah parti Anwar dan keluarga sahajalah, bukannya parti untuk rakyat pun.

      Amanah pula, parti tunggang langgang, tak tentu hala sana sini.

      Walaupun saya mengkritik Najib dengan begitu keras dalam komen-komen saya, tetapi di hati saya tetap saya sokong UMNO dan Barisan Nasional, sebab itulah saya tak sokong pembangkang, kerana pembangkang tak ada kualiti, sedangkan Barisan Nasional dah terbukti berkualiti, cuma kena buang Najib dan kuncu-kuncunya dari UMNO dan Barisan Nasional sahajalah, untuk pulihkan parti dan memperkasakan parti semula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  17. Tuan Abu Bakar, saya faham dan setuju dengan apa yang tuan maksudkan, soalnya apakah kaedah dan cara untuk saya dan juga yg lain untuk mempertahankan parti UMNO ni. Kalau kita sibuk berhujah sahaja tanpa sebarang tindakan yang berkesan,ianya tidak membantu mempertahankan parti UMNO ni. Tolong bagi cara dan jalan untuk kita sama-sama mengatasi permasaalahan ini. T.Kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Caranya adalah pada bulan Mac nanti akan diadakan mesyuarat tahunan peringkat cawanga-cawangan UMNO di seluruh negara.

      Pada mesyuarat itu, ahli-ahli UMNO perlu bersatu hati, utamaka parti dengan membuat usul supaya Najib direhatkan dari jawatan Presiden dan pihak Lembaga Disiplin Parti hendaklah menyiasat tindakan Najib mengambil wang derma untuk parti sebanyak RM 2.6 bilion dengan memasukkan ke dalam akaun peribadinya sendiri itu dan membelanjakan sesuka hati wang itu sebanyak RM 570 juta serta 'memulangkan' baki RM 2.03 bilion itu adakah mengikut peraturan parti? Ini kerana harta parti adalah hak semua ahli, bukannya hak Najib secara persendirian, maka Lembaga Disiplin perlu mengambil tindakan memecat keahlian Najib kerana telah menggelapkan wang milik parti, RM 2.6 bilion itu bukannya satu jumlah yang kecil, sangat besar, parti kerugian wang yang sangat besar disebabkan perbuatan Najib menggelapkan wang tersebut.

      Najib menyatakan dia pulangkan RM 2.03 bilion daripada RM 2.6 bilion yang kononnya didermakan kepada parti oleh Tok Arab, maka terdapat RM 570 juta yang tidak dipulangkan, apa yang Najib buat dengan wang itu? Mana dia senarai perbelanjaan serta mana dia resit pembayaran jika wang itu telah dibelanjakan?

      Malahan Najib perlu jelaskan tindakan dia 'memulangkan' wang berkenaan sebanyak RM 2.03 bilion itu, pasal apa Najib pandai-pandai buat macam itu tanpa kebenaran parti, dan tak mendapatkan persetujuan dari ahli-ahli parti pun? Malahan Najib kena tunjukkan bukti slip bank yang dia dah pulangkan wang itu kepada Tok Arab yang derma tadi tu.

      UMNO sebuah pertubuhan yang ada undang-undang, ada peraturan, tindakan Najib menjadikan harta parti sebagai hartanya adalah salah dan melanggar peraturan parti, malahan melanggar undang-undang negara, apatah lagi melanggar hukum agama.

      Sewajarnya Najib diheret ke Lembaga Disiplin Parti, tindakan ini boleh dilakukan jika cawangan-cawangan yang bermesyuarat pada bulan Mac nanti membuat usul beramai-ramai supaya Najib diheret ke Lembaga Disiplin Parti, dan Najib direhatkan dari jawatan Presiden sehingga kes siasatan oleh Lembaga Disiplin Parti selesai berhubung kehilangan wang RM 2.6 bilion yang kononnya didermakan kepada parti itu.

      Samada Najib kata dia gunakan RM 570 juta daripada RM 2.6 bilion itu untuk kepentingan parti, maka Najib bawalah segala bukti itu kepada Lembaga Disiplin, malahan jika Najib kata dah pulangkan wang itu kepada Tok Arab, sila bawa bukti dokumen seperti kebenaran dari Bank Negara untuk membawa keluar wang tersebut kerana transaksi wang melibatkan RM 50 juta perlu mendapatkan kebenaran dari Bank Negara dan slip bank yang menunjukkan wang itu telah benar-benar dipulangkan ke akaun Tok Arab itu serta pengesahan dari bank tersebut bahawa akaun tersebut adalah akaun Tok Arab dan Najib telah kembalikan wang tersebut.

      Jika Najib tidak dapat mengemukakan bukti tersebut, maka Najib adalah bersalah dan wajar Najib dipecat dari parti dan Najib perlu dihadapkan ke mahkamah atas dakwaan pecah amanah.

      Jika ahli-ahli UMNO bersatu hati untuk pertahankan parti, saya rasa kita boleh berjaya selamatkan bukan setakat parti, malahan negara dan rakyat dapat diselamatkan dari kekejaman dan kerakusan Najib ini.

      Persoalannya kini adalah apakah ahli-ahli UMNO ada rasa tanggungjawab terhadap parti? Apakah ahli-ahli UMNO berani mempertahankan parti? Apakah ahli-ahli UMNO sayangkan parti? Ini isu utama, jika ahli-ahli UMNO begitu takut dengan Najib, sedarlah yang Najib tu bukannya tuhan yang boleh memasukkan ahli-ahli UMNO ke neraka jika ahli-ahli UMNO membuat usul supaya Najib direhatkan dari jawatan Presiden dan Najib disiasat oleh Lembaga Disiplin Parti. Maka ahli-ahli UMNO tak perlu takut pada Najib, Najib tu manusia biasa sahaja, dia bukan tuhan puna, buat apa takut dengan Najib, utamakan parti terlebih dahulu, selamatkan parti, itu yang utama.

      Selamatkan parti, selamatkan negara, selamatkan rakyat demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Kalau perkara ni tak berlaku, abu bakar nak buat apa? Aku pasti benda ni tak berlaku sbb masing2 nak pertahankan jawatan masing2, jadi berbagai usaha akan dilakukan. Dari dulu pun macam ni juga.
      Muntah darah pun tak berlaku wahai abu bakar. Sebesar kuman pun aku tak harap lg pada umno, melainkan tubuh parti baru dgn terms dan undang2 yg baru.

      Padam
    3. Mmglah negara maju sbb dulu mkn kecik dan sorok2. Sekarang mkn besar dan terangan. Ko tanya pegawai kerajaan, nnti ko faham maksud aku.

      Padam
  18. Betul apa yang 6.21 komen, hari ini rakyat sudah muak dengan pucuk pimpinan termasuk yang berada di KB.

    Apa yang rakyat inginkan adalah konsep baru dimana umno bukan lagi dominan sebaliknya berkongsi kuasa dengan lain2 parti melayu dan bumiputra termasuklah ngo2 yang ada.

    Tujuannya adalah check and balance.

    Tidak pula bersekutu dengan parti DAP serta proksi2nya seperti amanah, pan, pkr dan lain2 lagi.

    Agenda dan ideologinya adalah;

    1.Memelihara memertabatkan agama Islam Dan hak istidat kaum bumiputra yang lain.

    2.meningkatkan taraf ekonomi Dan pelajaran orang melayu Dan bumiputra.

    3.menghapuskan sekolah vernakular.!

    BalasPadam
  19. Alahai wahai YAB PM Malaysia ke Enam, tolonglah lepaskan jawatan Presiden Umno secara sukarela dan baik2 aje... Lalu bertaubatlah moga Allah terima taubat anda sekeluarga.. Lepas itu bolehlah joint Obama berehat di Hawaiii sambil main golf. Kalau ada rezeki berbaki mungkin Jho Low hantar celebreties Hollywood sebagai peneman. Maka boleh Kak Ros berehat pula... Lu Seronok di syurga dunia dan kami rakyat Malaysia terus Aman dan Maju Jaya.. Barulah berkonsep menang-menang. Orait lah tuuuu.

    BalasPadam