Jumaat, 26 Februari 2016

Negara Komunis..?



Layan...

Mahathir: M'sia mula jadi macam Korea Utara

Sekatan kerajaan terhadap portal berita The Malaysian Insider betujuan menyembunyikan kebenaran, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
“Ini untuk lindungan apa mereka (kerajaan) buat, untuk sembunyi apa yang mereka buat,” katanya.
Kerajaan juga, dakwa Mahathir, tidak mahu rakyatnya tahu apa yang berlaku dalam negara ini.
Bercakap kepada pemberita di Kuala Lumpur hari ini, Mahathir berkata Malaysia kini menuju ke arah negara diktator seperti Korea Utara.
Katanya, di negara ini, orang ramai kini bimbang diheret ke mahkamah atau dipenjarakan jika mengeluarkan kenyataan yang tidak menyebelahi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
“Mungkin tidak terlalu ekstrem tetapi orang ramai takut jika kata atau buat sesuatu terhadap Najib, kamu akan ditangkap, dipenjara atau didakwa di mahkamah,” katanya.
Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) semalam menyekat TMI kerana didakwa melanggar peruntukan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998
Seksyen 233 berkaitan penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian.
Ia berkaitan kandungan lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain.
Suruhanjaya itu tidak menyatakan dengan jelas tulisan yang mendorong sekatan itu dibuat.
Bagaimanapun, polis akan menyiasat laporannya mengenai syor yang dikatakan dibuat Panel Penilaian Operasi (PPO) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Pengerusi panel itu Hamid Bugo malam tadi menafikan pihaknya percaya terdapat bukti cukup untuk mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam kes kemasukan wang RM2.6 bilion ke dalam akaunnya serta siasatan kes SRC International.
Kalau kita soroti cerita sebelum ni semua perkara yang melibatkan 1MDB, derma 2600 juta, SRC dan yang sewaktu dengannya pasti akan terbit berita PECAT..! BUANG..! LUCUT..! BUBAR..! TUKAR..! TAHAN..! SIASAT..! GANTUNG..! dsb..dsb..!
Kenapa???
Lu Fikir La Sendiri!!!

18 ulasan:

  1. Tmi patut saman jer kerajaan. Korang tengok nanti belum masuk court, dah settle kat luar. Yg ada hak utk menyekat hanya perintah mahkamah.

    P/s sakit hati tgk cina gemuk habiskan duit rakyat berparti dgn paris hilton. Rakyat kena buat 3 kerja utk bayar kos hidup yg meningkat...cis, cis...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenape utk bayar hutang 1mdb ambik duit org mlyu taha dll..kenape x ambik duit org cine yg berlambak dlm bank ocbc dll..cube fikir2kn..sbb bile org mlyu dh x duit lansung..org cine akan dtg dari negeri cine seramai 80 juta utk jajah msia..dan kite akan dijajah..org mlyu akan ...itu lah transform yg dirancang..

      Padam
  2. Sekarang ni Najib dan gerombolan penyamun belaannya telah menjajah negara ini, mereka dah ubah negara ini sebagai negara Najib Darul Penyamun.

    Perlembagaan Malaysia telah mereka buang dalam lubang jamban, kini telah digantikan dengan Perlembagaan Najib.

    Undang-undang Malaysia dah mereka buang ke tempat pembuangan sampah dan digantika dengan undang-undang baharu iaitu Kanun Najib-Rosmah.

    Ikut perlembagaan baru dan undang-undang baru ciptaan Najib ni, segala harta negara ini adalah harta persendiriaan Najib, Najib, Rosmah, kuncu bebas buat apa saja, nafsu serakah mereka mengatasi semua peraturan di negara ini.

    Para sultan dan raja hanyalah tunggul yang membiarkan Najib buat ala saja walaupun rakyat menderita, yang penting para sultan dan raja tu dapat elaun bulanan berpuluh ribu ringgit setiap bulan. Tak payahlah rakyat nak menyerbu kd istana atau nak buat protes sana sini, sebab raja dan sultan tu hanya tau cakap saja, mereka bukannya faham apatah lagi nak pedulikan masalah kita, lantaklah mereka dengan dunia bangsawan mereka tu, nanti bila mereka mati pandai-pandailah mereka jawab dengan Malaikat Munkar dan Nankir, di akhirat kelakm di mahsyar, kita tengoklah macam mana mereka nak berhadapan dengan Allah Raja Segala Raja, kita tengoklah besar mana sangat daulat dan darjat para sultan dan raja itu di hadapan Allah kelak.

    Agensi kerajaan pula kini adalah harta peribadi Najib, Najib bebas pergunakan agensi kerajaan untuk tindas rakyat dan sorokkan segala salah laku dan jenayah yang Najib buat. Di negara Najib rakyat tak penting pun, yang diutamakan adalah nafsu serakah Najib, bini Najib, dan kunch Najib, rakyat boleh diperbuat sesuka hati mereka.

    Para mufti dan golongan agama dalam kerajaan pula bukanlah lagi berperanan untuk tegakkan ajaran agama, tetapi untuk jadi alat dan pekakas kepada Najib, bini Najib, dan kuncu Najib. Tugas mereka bukan lagi nasihat kerajaan ikut hukum agama dalam pemerintahan, tetapi tugad mereka cari dan reka dalil untuk kepuasan Najib dan kuncu bertindam seduka hat mereka. Sebab itulah kes 1MDB, RM 2.6 bilion, RM 42 juta wang yang meragukan, wang negara dalam akaun peribadi Najib, para mufti masing-masing buat tak peduli dengan kegelisahan masyarakat berhubung kes itu. 'Keredhaan' Najib lebih utama daru tanggungjawab terhadap agama dan masyarakat, sebab kedudukan jawatan dan pangkat lebih utama dafi tanggung jawab terhadap agama dan masyarakat.

    Siapa nak kata saya menghasut, fitnah, memberontak bagaim itu lantak siapa nak kata saya begitu. Saya bersikap kasar sebab hak saya sebagai rakyat dicabuli, dibuli, mana dia raja ke, sultan kem agensi kerajaan ke mufti ke, golongan agama dalam kerajaan ke, mana mereka ini semua sedangkan hak rakyat dicabuli, ditindas, diainaya, apa tindakan mereka itu semua?

    Kini hanya Allah da usaha kita sendiri sebagai rakyat yang boleh kita perjuangka untuk pertahankan hak kita sebagai rakyat.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  3. No point to saman kerajaan Najib...

    PRU14 ada titik nokhtah bagi UMNO kerana pemimpin yang penuh dengan skandal.
    Tanpa UMNO, Kelantan boleh hidup,
    tanpa UMNO, Penang boleh hidup
    tanpa UMNO, Malaysia boleh hidup.

    Ayuh melayu bersatu sokong PAS. Bye-bye UMNO.

    BalasPadam
  4. Cina babi gemuk konek pendek ada hati dengan paris hilton....
    Thuuuiiih!!!!
    Babi oooo babi najib bela kau ye...

    BalasPadam
  5. 12:06 setuju...setuju jom jom pakat ramai ramai benamkan umno.
    Tanpa umno singapura maju tanpa umno brunei jadi negara islam yang maju...
    Jahanam umno!!!

    BalasPadam
  6. sah blog ni dh masuk Pakatan Haprak.

    Cina sekor tu yg di jadikan objek utk main isu najib

    yg cinababi2 berekor2 dalam DAPig apasal ko tak letak jugak?

    Tony puaka, lim tokong, alvin babie, yg merupakan icon2 amat sial lagi jahat.. hari2 jahanamkan negara.. apasal boleh tak diserang??

    ooo sbb itu kau punya geng? geng pemusnah umno dan melayu.. pakai nama najib utk perdaya melayu tumbngkn UMNO.. pdhal ko sbrnya talibarut komunis!

    oo u sudah tukar kulit ka.. u sudah jadi babie jugak.. pura2 lah concern pasal umno.. cilaka blogger Putrababie nih.

    Sayonara..
    dr awal aku dh agak.. musang berbulu anjing..

    so senang dah tahu dah. Musuh sebenar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai, wang RM 2.6 bilion yang kononnya derma kepada UMNO tu masuk akaun peribadi Najib ke atau akaun pemegang amanah? Kalau akaun pemegang amanah, pasal apa buka akaun tu tak sampai setahun tutup pula akaun tu? Apa sebab tutup, selalj kalau cara macam nim taktik pengubahan wang haram sajalah, buks akaun dalam masa singkat untuk elak di kesan.

      Kalau akaun tu akaun peribadi Najib, apa kejadahnya wang itu disimpan dalam akaun peribadi Najib? Pasal apa Najib tak serahkan kepada akaun UMNO? Pasal apa Najib 'pulangkan' wang itu kepada tok arab pula? Wang itu wang UMNO sebab kata derma kepada UMNO, yang pergi pulangkan balik tu apahal?

      Sila jelaskan perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Najib kata tak tau pun macam mana wang milik SRC International sebanyak RM 42 juta boleh ada dalam akaun peribadinya sepertimana kenyataan Apandi Ali masa buang kes berkenaan.

      Tapi peliklah macam mana SRC International boleh ada butiran akaun peribadi yang sangat rahsia tu? Macam mans SRC Inernational boleh dapatkan maklumat berkenaan ye?

      Adakah Najib dah pulangkan wang itu semula kepada SRC International?

      Adakah pihak polis siasat pegawai SRC International mana yang masukkan wang itu ke akaun peribadi Najib itu sebab apa dia buat macam tu?

      Pasal apa Apandi sesuka hati arahkan siadatan dihentikan dan kes ditutup begitu sahaja sedangkan 'misteri' RM 42 juta wang milik SRC International boleh ada dalam akaun peribadi Najib masih belum terjawab?

      Sila macai Najib jelaskan mengenai 'misteri'ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Bakar Babi, ada lagi kau kat sini rupanya..

      Dah minom air lendir mamakkutyy haramjaddah ka belon Bakar Babi ..

      hii hii,,.. Bakar Babi...kesian kau Babkar Babi, mamakutyy punya olang kuat pon dah kena Gantung.. tinggahlah anak bapak mukhriz tonggong sekor lagi.

      Bakar Babi melalaklah lagi..

      Jumpa kagi magkok hayyun yea.

      Padam
    4. Level ni je hujah cacai najis?
      Maki hamun org dgn harapan org percaya dan sokong najis..
      Najis dan cacai..bodoh selamanya

      Padam
  7. Lihat dari gambar mereka yang bergembira dengan keuntungan diperolehi,jadi pula malang pada pemimpin yang kena jual oleh kepandaian mereka.Menjadi bala bencana terhadap negara dengan memporak peranda sesama pemimpin tetapi kita tak ambil pot dengan mereka-mereka ini untuk disisat.Inilah nikmat yang dikecapi oleh mereka dengan terperangkapnya nafsu kita atas kelentong mereka.

    BalasPadam
  8. Itu dia tahap mentaliti pecacai Najib, tak reti jawab soalan maka saya pula dimaki sedemekian rupa.

    Ini membuktikan Najib, kuncu, dan balaci mereka dah hilang harapan, mereka langsung tak boleh jawab dengan jawapa yang waras pasal isu RM 2.6 bilion yang kononnya derma dari tok arab kepada UMNO dan pasal macam mana wang negra milik SRC International boleh ada dalam akaun peribadi Najib itu.

    Dalam satu isu ada berpuluh jawapan yang saling bercanggah yang diberikan oleh mereka.

    Buat ingatan kepada pecacai Najib dan para mufti serta orang agama dalam kerajaan, Najib bukannya tuhan, Najib tak ada kuasa pun untuk tentukan orang yang kritiknya masuk neraka dan para pengampu Najib janganlah ingat Najib boleb menjamin rezeki melimpah ruah kepada kamu semua sampai bila-bila dan jangan ingat Najjb tu tuhan yang boleh jamin syurga kepada kamu semua hingga kamu semua bergantung harap kepada Najib sedangkan yang Maha Berkuasa adalah Allah Taala, bukannya Najib.

    Kepada Mufti dan orang agama dalam kerajaan apakah kamu lebih harap 'redha'Najib lebih dari kamu harap kepada redha dari Allah? Apakah kamu lebih takut kepada Najib lebih daripada kamu nak ikut suruhan Allah?

    Pasal apa para mufti dan orang agama dalam kerajaan tidak nasihatkan kerajaan supaya berlaku adil dalam semua perkara? Pasal apa biarkan undang-undang dirosakkan, pasal apa mufti dan orang agama dalam kerajaan tidak peduli dengan perbuatan pemimpin korup seperti Najib itu menyelewengkan undang-undang dan merosakkan negara ini?

    Semoga para mufti dan orang agama dalam kerajaan boleh hidup gembira walaupun membiarkan negara dirosakkan, membiarkan rakyat menjadi mangsa pemimpin korup yang dijunjung oleh para mufti dan orang agam dalam kerajaan sekarang ini. Nikmatilah habuan dunia yang ditabur oleh Najib itu, macamlah Najib tu tuhan yang boleh menjamin kamu semua hidup selama-lamanya.

    Kini kita sebagai rakyat, hanya kepada Allah kita mampu berserah, hanya Allah Taala yang boleh bantu kita sekarang ini, marilah kita usaha sendiri untuk pertahankan negara kita dan hak kita semua sebagai rakyat, kini kita perlu pertahankan hak kita dengan daya usaha kita sendiri, para sultan dan raja yang kononnya payung negara dan payung rakyat tak boleh diharapkan, mereka tidak pernah faham, tidak pernah menghadapi cabaran hidup seperti kita, mereka dari lahir sampailah mati hidup dalam seba kemewahan hasil wang negara dan hadil cukai dari kita. Tak payahlah peduli dengan mereka, lantaklah mereka dengan darjat, istana, kebesaran bangsawan mereka itu, besar mana sangat darjat dan kebesaran mereka itu dihadapan Allah Rabbul Jalil di mahsyar kelak.
    Para agensi ketajaan yang mana pegawai dan kakitangan mereka dibayar gaji dan operasi agensi itu dibayar menggunakan wang negara dan wang cukai dari rakyat, biarlah mereka membangsatkan diri mereka kepada Najib hinggakan tanggungjawab mereka terhadap negara dan rakyat diketepikan begitu sahaja.

    Buktikan kuasa rakyat dengan membuat peralihan pemerintahan kelak, samada ahli-ahli UMNO dan Barisan Nasional kekalkan kuasa dengan membuang pengkhianat negara sepertj Najib dan kuncu dari parti, atau ahli UMNO dan parti komponen Barisan Nasional lebih rela membangsatkan diri dan mengharam jadahkan diri menjadi hamba Najib hingga Barisan Nasional ditolak oleh rakyat.

    Jangan salahkan rakyat jika Barisan Nasional kalah pilihanraya PRU 14 kelak, kerana majoriti ahli UMNO dan partk komponen Barisan Nasional yang bodoh biarkan perkara itu terjadi.

    Marilah kita pertahankan negara kita dan pertahankan hak kita sebagai rakyat sedaya upaya kita.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  9. Menteri2 pun tak boleh jawab isu 2.6b
    Macai macai level longkang apa lagi kepandaian dia selain dari memaki hamun.
    Klau tkde isu imdb ko taktau ke negara ni dh jadi negara najib rosmah???
    Aku tau lama dah....
    Ko lambat pickup la bro.... altantuya mati kena letup...ko tak minat nk cerita ke???
    Sape yg suruh bunuh pompuan monggol tu...
    Mana dpt c4???
    Hehehe...
    Umno tong taik!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib ni patut dihukum gantung bersama kuncunya itu sebab khianat negara dan melakukan jenayah kejam.

      Dalam isu Altantuya, memang kes ni cacamarba, hakim yang buat penghakiman pun macam orang gila, motif pembunuhan tidak diambil peduli, suspek utama Razk Baginda boleh lepas bebas tanp dibicarakan sedangkan dia dapat komisen kapal selam RM 137 juta walaupun dia bukannya tentera atau pakar kejuruteraan kapal selam pun. Altantuya jadi penterjemah dalam perbincangan kontrak kapal selam tu.

      Ahli UMNO sendiri rela membangsatkan diri dan mengharamjadahkan diri sendiri menjadi hamba abdi Najib. Kalau beginilah keadaannya, sudah tak ada sebab untuk rakyat terutamanya orang melayu untuk sokong UMNO lagi, UMNO sekarang bukan memperjuangkan agama, bangsa, dan tanah air lagi, UMNO sekarang adalah harta dan alat Najib untuk merampas hak rakyat negara ini.

      Apa lagi pilihan untuk rakyat yang rakyat ada untuk terus sokong UMNO dan Barisan Nasional sedangkan kini UMNO dan Barisan Nasional bukan lagi perjuangkan hak rakyat, tapi jadi alat dan pekakas Najib untuk menjahanamkan negara ini, untuk apa rakyat sokong UMNO dan Barisan Nasional lagi?

      Kita sebagai rakyat ada hak terhadap negara ini, kita ada tanggungjawab terhadap negara kita ini, pertahankan hak kita sebagai rakyat, pertahankan negara ini sebagai tanda kesetiaan kita sebagai rakyat.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Najib ni patut dihukum gantung bersama kuncunya itu sebab khianat negara dan melakukan jenayah kejam.

      Dalam isu Altantuya, memang kes ni cacamarba, hakim yang buat penghakiman pun macam orang gila, motif pembunuhan tidak diambil peduli, suspek utama Razk Baginda boleh lepas bebas tanp dibicarakan sedangkan dia dapat komisen kapal selam RM 137 juta walaupun dia bukannya tentera atau pakar kejuruteraan kapal selam pun. Altantuya jadi penterjemah dalam perbincangan kontrak kapal selam tu.

      Ahli UMNO sendiri rela membangsatkan diri dan mengharamjadahkan diri sendiri menjadi hamba abdi Najib. Kalau beginilah keadaannya, sudah tak ada sebab untuk rakyat terutamanya orang melayu untuk sokong UMNO lagi, UMNO sekarang bukan memperjuangkan agama, bangsa, dan tanah air lagi, UMNO sekarang adalah harta dan alat Najib untuk merampas hak rakyat negara ini.

      Apa lagi pilihan untuk rakyat yang rakyat ada untuk terus sokong UMNO dan Barisan Nasional sedangkan kini UMNO dan Barisan Nasional bukan lagi perjuangkan hak rakyat, tapi jadi alat dan pekakas Najib untuk menjahanamkan negara ini, untuk apa rakyat sokong UMNO dan Barisan Nasional lagi?

      Kita sebagai rakyat ada hak terhadap negara ini, kita ada tanggungjawab terhadap negara kita ini, pertahankan hak kita sebagai rakyat, pertahankan negara ini sebagai tanda kesetiaan kita sebagai rakyat.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  10. Setuju dgn Abu Bakar,Najib akan melakar sejarah selepas PRU 14 iaitu Presiden UMNO dan BN yg pertama menjadi ketua Pembangkang.Pengundi
    atas pagar telah tidak menyokong BN lagi akibat skandal 2.6B

    BalasPadam
  11. Abu Bakar ko ni kadang2 boleh ngam dgn aku, tapi kadang2 ko buat aku menyampah sbb ko masih nk cuci to g taik umno...
    Keluar lah dari dlm tong taik tu, busuk sgt la...9:17 tu aku la...
    Nama aku erra, klau lelaki pandang tk cukup sekali tau...
    Aku mmg anti najib dn rosmah

    BalasPadam