Isnin, 22 Februari 2016

Buat la..!


Buat la..kuat kuasakan la apa jua undang undang..! Kebenaran tetap akan mengatasi kebathilan..!

Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan mencadangkan undang-undang digubal supaya penulis blog wajib mendaftar dengan Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM) sebagai usaha mengekang bahan penulisan berunsur fitnah dan tidak bertanggungjawab.

Timbalan Menterinya, Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata cadangan kepada KKMM itu bertujuan memastikan mutu bahan penulisan dalam laman blog atau pengguna laman sosial dibuat secara betul, sah, beretika serta tidak menyalahgunakan Internet.

Beliau berkata KDN hanya mengawal penerbitan akhbar melalui Akta Mesin Cetak tetapi ia tidak cukup untuk mengawal penulisan blog berunsur fitnah dan tidak beretika.

"Jadi kita (KDN) hendak bantu kementerian berkaitan dalam usaha mereka menggubal undang-undang baharu bagi tujuan tersebut," katanya kepada pemberita pada majlis rumaah terbuka Terbuka Tahun Baharu Cina 2016 di Kompleks Tan Sri Mohamad Rahmat, di Johor Baru hari ini.

Beliau berkata banyak negara termasuk Singapura turut menguatkuasakan pendaftaran itu dan tidak menolak kemungkinan model yang diguna pakai di negara jiran terbabit dijadikan panduan dalam menggubal undang-undang baharu tersebut. – Bernama


Media yang mengancam keamanan..! media yang menyeru kearah perpecahan..! Melanggar adab dan budaya serta gagal menjunjung agama mesti dibasmi..! Jangan lupa perangi juga media maya yang hanya tahu berbohong@menjilat@mengampu yang secara tak langsung bersubahat dalam penyelewengan dan rompakan yang berlaku..!

Jangan pilih bulu..! Sebab rakyat dah lama berbulu..!

Berani kerana Benar..!

Apa yang nak ditakutkan???

Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. ai goyang ke admin tarak telo kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yg admin goyang nya..??

      Admin sahut cabaran apa..

      Dan admin suruh buat..

      # Kebenaran tetap akan mengatasi kebathilan..!

      Padam
    2. Najib pasal apa goyang bila nak saman WSJ?

      Kini sudah lebih 30 kali hari Selasa sejak Najib ancam nak saman WSJ pada bulan Julai 2015, sampai sekarang tak saman WSJ lagi apahal? Baru-baru WSJ dalam sebuah wawancara televisyen sekali lagi menegaskan wang RM 2.6 bilion dalam akaun peribadi Najib itu dari pelbagai syarikat berkaitan 1MDB, tapi Najib masih takut nak saman WSJ, pasal apa goyang ni Najib? Apa yang Najib takut sangat nak saman WSJ itu? Cer citer.

      Berani kerana benar, takut kerana salah, kita tengaklah bila Najib begitu takut nak saman WSJ, sedang WSJ dengan beraninya dengan penuh ketegasan mempertahan wang RM 2.6 bilion ada kaitan dengan 1MDB.

      Perthankan negara ini, pertahankan hak rakyat.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Nek Tempoyak dah uzur atau dah 'jalan'? Tuh yang 12:58 sesekali kasi 1-2 line benak hanya kerana tak boleh berak?

      Kepala-Lanun kamu dah nak game over, tuh yang last desperate attempt to now silenced Bloggers yang bukan golongan BANGANG yang lanun-bugis kasi kaw kaw!

      Dedak dapat dapat berguni hasil satu line bodoh jer.....dah tukang kasi dedak pun sama bodoh nak buat macam mana!

      Padam
  2. Hehehe mmg aku cukup meluat dgn pengampu tv3suku...dh bertahun aku tknk dgr berita jam 8 malam.
    By

    BalasPadam
  3. Dictator in the making

    BalasPadam
  4. Semua ni angkara lanun bugis dan pasangannya puaka minang...

    BalasPadam