Selasa, 16 Februari 2016

PANAS ~ Video Kenapa AG Tak Ambil Tindakan Ke Atas PM Di Dedahkan..!


Dah terjawab..! Jadi jangan buang masa nak siasat Tun M la..!



Patut ler..! Selamatttt..!!!

Pastinya macai dedak akan spin isu ini untuk menyalahkan Tun M sebagai punca..! kesitu pulak..! 

Walhal isu sebenar gagal dan tak mampu nak dihujah..! Sedangkan masa Tun M jadi PM mana ada 1MDB..! mana ada isu duit KWAP..! SRC..! Derma..! dan macam macam lagi..!

Lagi pun masa tu rakyat bersatu teguh dibelakang Kerajaan kerana kemakmuran hidup yang dikecapi..! 

Tak payah nak mengeluh kenaikan harga barang..! tak payah nak risau kemasukan bangla 1.5..! tak payah nak dengar para Menteri merapu..!

Pendek kata hidup rakyat aman, makmur dan meriah..!

Sekarang???


Lu Fikir La Sendiri!!!

20 ulasan:

  1. Terbaiiiikkk...tugas macai sekarang ungkit2 kisah lama tun...kekayaan ank tun...nk ikotkan mohd najib juga juga jutawan...ProOO00ootTt dimuka nek tempoyak

    BalasPadam
  2. Tun mmg lebih baik dari najib, tapi dia zalim juga.
    Apa pun tun mmg lebih baik dari hampas najib...bini tun terbaik!
    Bini ajib mcm gampang

    BalasPadam
  3. Ada persoalan... Antara peranan PM menasihati Agung untuk melantik AG... Peranan PM menasihati Agung untuk memecat AG... Mengikut penjelasan pendek video ni... Seandainya Agung melantik dan memecat AG tanpa nasihat daripada PM... Adakah bermakna Agung melaksanakan sesuatu yang bukan dari bidang kuasa Agung?... Dan adakah Agung HANYA perlu sentiasa bersedia 'MENERIMA NASIHAT' SAHAJA daripada PM?... Bagaimana kalau Agung 'BERTINDAK' dengan kuasa yang ada TANPA 'MENERIMA NASIHAT' daripada PM?...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agong boleh menolak cadangan dari PM.. PM boleh terus desak Agong ikut kehendak dia.. itulah sistemnya.

      Agong kuasa dia tak besar mana.. sebab ada perlembagaan. Nak tak nak kena ikut perlembagaan

      contoh kalau ada rang undang-undang dibahas dan dipersetuji dalam parlimen. Agong boleh tolak .. tu dalam tempoh masa yang ditetapkan perlembagaan

      contoh macam rang undang2 MKN. Majlis raja2 hanya boleh mintak parlimen perhalusi je.. nampak ? Nak tolak mmg tak boleh.

      Cukup masa, majlis raja2 atau agong setuju atau tak rang undang2 kan termaktub secara automatik.

      disinilah kelemah sistem yang dikatakan tu kot ?

      tapi dalam kes ni saya tak setuju dengan dengan sebab apa pun undang2 adalah lebih tinggi dari najib (PM) .

      masalah dia adalah orang bukan sistem. mana ada sistem yang perfect selagi manusia berusaha untuk manipulasi sistem.

      Kalau AG ada moral dan intergriti ikut celah mana pun dia akan dakwa PM kalau ada kes. Betul atau tidak itu soal kedua.

      yang penting ikut sistem dan undang2.

      Nasib baik ini adalah Negara Malaysia. Rakyatnya punyai tahap kesabaran yang sangat tinggi

      kalau tak dah lama kena "BOM" pejabat AG :3

      Padam
  4. Based on my understanding of this ex judge's statements, i believe:

    1. That Najib, for as long as he is the PM, can never be prosecuted for any criminal offence he had, has and will commit in the future...the remedy SHALL be the pru14.

    2. That Apandi will never be able to prosecute najib based on ex judge's statement/question, "would AG prosecute the PM who has recommended and or advised Agong to appoint him?"

    3. That Apandi is smart enough to free najib so that in the event of external investigations by the swiss, singaporean, the american, the hongkongese, the french and the brits found him criminally indicted, he woukd just say thats the laws and courts of other countries. Apandi is clean as an angel.

    4. That only the Agong, by setting up the RCI would be able to force najib to face trials in the country.

    Hope i am proven wrong.

    BalasPadam
  5. sekali lagi blog dedak habis modal. Yg skrg kita nk bukti mana yg ckp PM buat jenayah utk pendakwaan. Nampak kelam kabut dan tak jumpa punca untuk kaitkan Najib PM dgn salah laku.. dipusing2 cerita mcm2..

    dr Cayman Island ke Sgpore, dr Swiss bank ke FBI, lepas tu masuk chapter camna Arab 'gila' boleh bagi derma. Lepas isu Arab xjalan skrg balik ke plot ImDB.. Tan Sri Bakke pulak... hadoii laaa...

    wayang apa ni.. pecat je lah pengarah movie bodoh ni.. xkira lah mamak ke penyangak muflis ke.. xde strength lngsung nk bg rakyat percaya.

    yg pasti kasihan Mukhriz.. hahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hello macai Najib, dalam isu RM 2.6 bilion itu, apa buktinya wang itu adalah derma kepada UMNO? Kalau derma kepada UMNO pun, mengapakah masuk akaun peribadi Najib? Itu sahaja pun dah menunjukkan Najib pecah amanah, terima derma kononnya untuk parti, tapi tak serahkan kepada akaun parti, masuk akaun sendiri pula.

      Bukan setakat Najib tak serahkan wang yang dikatakan derma itu kepada akaun UMNO, malahan Najib membelanjakan sesuka hati wang itu kononnya untuk UMNO, tapi tiada resit perbelanjaan, tiada senarai perbelanjaan, entah betul entah tidak wang itu dibelanjakan kepada UMNO, sebab tak ada bukti pun wang itu dibelanjakan untuk kepentingan UMNO.

      Malahan RM 42 juta itu, macam mana SRC International boleh masukkan wang itu ke dalam akaun peribadi Najib pula? Macam mana SRC International boleh ada akaun peribadi Najib? Malahan pasal apa SRC International membayar penggunakan kad kredit sampai berjuta-juta ringgit itu pula, SRC International belanja kad kredit untuk apa?

      Dalam isu RM 2.6 bilion dan RM 42 juta dalam akaun peribadi Najib itu kes dah ada, Apandir sahajalah yang khianat buang kes, sebabnya Najib yang lantik Apandi tu jadi Peguam Negara. Dalam kes tersebut, penilaian untuk bawa kes itu ke mahkamah adalah ADA atau TIDAK wang RM 2.6 bilion dan RM 42 juta itu di dalam akaun peribadi Najib? Itu motif utama, dalam siasatan oleh SPRM terdapat kemasukkan wang RM 2.6 bilion ke dalam akaun peribadi Najib dan wang RM 42 juta ke dalam akaun peribadi Najib.

      Soal samada wang itu dari keluarga diraja Arab Saudi ke, raja Arab Saudi yang dah mati ke, anak raja Arab Saudi yang dah mati ke, dari mana-mana Tok Arab ke, Tok Yahudi ke, Tok Komunis ke, itu adalah tanggungjawab Najib untuk buktikan di mahkamah, sila tunjukkan bukti di mahkamah seperti dokumen slip bank, surat menyurat pasal derma bagai, dan bawa orang yang dikatakan sebagai penderma itu untuk berikan keterangan di mahkamah.

      Lagi satu Najib kata dia tak tau pula yang wang RM 42 juta dalam akaun peribadinya itu wang dari SRC International, maka bawa pegawai dari SRC International yang masukkan wang itu ke dalam akaun peribadi Najib untuk beri keterangan mengapakah dia masukkan wang itu ke dalam akaun peribadi Najib.

      Pecah amanah kalau ikut Kanun Keseksaan Seksyen 408, hukumannya adalah 14 tahun penjara dan sebatan serta denda.

      Dalam kes RM 2.6 bilion dan kes RM 42 juta wang dalam akaun peribadi Najib itu, kes itu terang lagi bersuluh patutnya di bawa ke mahkamah kerana pemunyaan wang yang sangat besar yang tidak sesuai dengan kedudukan seseorang serta melibatkan wang milik syarikat milik kerajaan.

      Sila Mangkuk Hayun 16 Februari 2016 2:03 PTG jawab komen saya di atas, sila beri hujah untuk pertikaikan apa yang saya tulis di atas.

      Korang ni macai Najib sekalian, nak bohong kambing bolehlah, itu pun sebab kambing tak tau bercakap macam manusia.

      Teruskan perjuangan wahai blogger Putra Merdeka, jangan takut dengan ugutan Najib dan Apandi atau Khalid Abu Bakar atau Tengku Adnan atau Zahid Hamidi atau kuncu-kuncu mereka yang lain, mereka telah mencabuli undang-undang, perbuatan mereka itu sangat keji, kini mereka memperlakukan undang-undang seperti sampah sarap, nafsu serakah mereka telah mengatasi undang-undang dan Perlembagaan Malaysia, kita tidak boleh biarkan perkara ini berterusan, kita perlu pertahankan kedaulatan undang-undang, keluhuran Perlembagaan Malaysia, serta mempertahankan hak negara ini serta hak kita sebagai rakyat negara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  6. Tk lama lg jahanam la perompak 2.6 belion tu, jgan takbur! Sampai bila nak duduk kat atas nun, satu hari tertiarap jugak.

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama 2.03 ptg,

    1. Jangan pura2 tak faham. Teruskan sokong najib tak mengapa.

    2. InsyaAllah dalam masa terdekat salah sebuah dari 5 negara akan memulakan tindakan ke atas bank2 yang berkaitan dan mereka yang terlibat. Selepas itu, satu persatu akan ambil tindakan. Dengan izin Allah akan terbuka luaslah alkisah the grand robbery and conspiracy involving our beloved PM Najib....sabar ya Tanpa Nama 2.03 ptg

    3. Di kala itu berlaku, boleh tak hubungi saya dalam blog ini atas nama BadMah. Saya akan belanja awak di kuala lumpur kak The Eden Restaurant....ok tak?

    Trigger saya, jangan tak trigger... wallahu'aklam

    BalasPadam
  8. blog ni sembang kasi bimbangla..p tnya dia PuTRA ni dia lahir ka belum zaman madir jd PM dlu..setakat sekolah menengah jgn dok sembang la dedak..ni nak habaq pasai apa zaman madir dlu dok makmur sgt..IT pun belum ada lagi bai..zaman sapa masa tu sapa tak sebulu ngn dia terus pecat..oiiii PUTRA telo mana?? puiiila...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau ni baru sedar dari koma selama 30 tahun ke? Zaman Tun Dr. Mahathir ekonomi berkembang pesat, banyak peluang kerja, banyak peluang niaga, ramai orang bumiputera samada, Melayu, orang Asli, bumiputera Sabah dan Sarawak menjadi ahli perniagaan atas daya inisiatif kerajaan pimpinan Tun Dr. Mahathir sebelum ini.

      Zaman Tun Dr. Mahathir, beribu kawasan perindustrian wujud di negara ini, dari Perlis hinggalah ke Sabah.

      Zaman Tun Dr. Mahathir, Malaysia berjaya menjadi satu-satunya negara di ASEAN yang berjaya menghasilkan kenderaan jenama sendiri iaitu Proton dan Perodua, malahan menghasilkan motosikal jenama sendiri iaitu Modenas.

      Zaman Najib apa yang ada? Buat 1MDB hutang berpuluh bilion ringgit, lepas tu wang hutang tu pun banyak yang lesap, kemudian pelingkup harta negara untuk bayar hutang 1MDB, stesen janakuasa elektrik dijual kepada syarikat milik kerajaan asing, tanah strategik di Bandar Malaysia, lebih 100 ekar dah terlepas kepada syarikat milik kerajaan asing.

      Kemudiannya mencekik rakyat dengan GST, tak puas lagi seksa rakyat, naikkan tambang pengangkutan awam, lepas tu tindas lagi rakyat dengan naikkan kadar tol.

      Balaci Najib kata kenaikan tol adalah disebabkan perjanjian konsesi zaman Tun Dr. Mahathir, sedangkan hakikat sebenarnya adalah syarikat konsesi tol itu sendiri adalah syarikat milik kerajaan, macam PLUS, macam Prolintas, ANIH Berhad, dan berbagai lagi syarikat konsesi yang milik kerajaan yang menguasai berpuluh konsesi lebuhraya di negara ini, itu semua syarikat milik kerajaan, takkan kerajaan tak ada kuasa terhadap syarikat miliknya sendiri pula?

      Juak-juak Najib nak menipu orang ramai, mereka ni yang ketinggalan zaman, mereka tak sedar yang kini zaman teknologi maklumat, zaman internet, penduduk di kampung pun boleh dapatkan maklumat mengenai sesuatu perkara.

      Zaman Tun Dr. Mahathir dulu berapa ramai yang kena pecat dari parti? Tak ada pun seramai yang kena pecat macam zaman Najib ni. Habis dari ahli biasa, ketua cawangan, menteri, timbalan perdana menteri, menteri besar, dipecat sesuka hati oleh Najib, kerana nak tunjukkan kononnya dia ada kuasa besar, sekarang bolehlah eksyen, nanti masa pemilihan parti, masa pilihanraya, ada orang nak peduli dengan kau punya eksyen itu ke Najib? Masa tu baru kau sedar yang kau eksyen macam mana pun, kuasa memilih adalah hak rakyat, bukannya hak peribadi kau laki bini dan kuncu-kuncu.

      Selamatkan negara demi perjuangan Agama, Bangsa, dan tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  9. "Why did Dr Mahathir give Libyan-American Sadeq Mustaffa RM440 million to set up InventQjaya Sdn Bhd?

    Why did Dr Mahathir grant Indah Water Konsortium a concession to manage the national sewerage system and gave them RM1.4 billion on top of that?

    Why did Dr Mahathir not sell Malaysian Airlines System (MAS) through an open tender instead of giving it to Tajuddin Ramli who had no knowledge whatsoever about running an airline? And why did Dr Mahathir buy back MAS at RM8.00 a share when the shares were being traded at only RM3.60?

    Why did Dr Mahathir bail out Time Dotcom Bhd, which had debts of RM5 billion? Furthermore, why did Dr Mahathir bail out Time Dotcom Bhd using RM904 million from Kumpulan Wang Amanah Pencen thereby incurring an instant loss of RM280 million? And did Dr Mahathir not also ask EPF to buy 81.6 million Time Dotcom shares at RM3.30 when the shares were being traded lower hereby incurring a loss of RM100 million?

    Why did Dr Mahathir bail out Projek Usahasama Transit Ringan Automatik Sdn Bhd (Putra), which belonged to Renong, and Sistem Transit Aliran Ringan Sdn Bhd (Star) using almost RM600 million of EPF’s money and which resulted in EPF having to write off RM135 million with a share loss of RM96 million?

    Why did Dr Mahathir award a RM24.3 billion contract to PSC Industries Berhad together with an advance of more than RM2.5 billion to build naval patrol boats?

    The list can go on and on but it is beginning to become very tedious listing down the hundreds of ‘why did Dr Mahathir yada, yada, yada’. Did Dr Mahathir ever prove he was not guilty of any wrongdoing or swear on the Qur’an that he is innocent?...." (Raja Petra Blog)

    My question to Mr Blog Admin...
    Tun M ni setaraf Khalifah Umar Abd Aziz ke masa dia memerintah dulu..??
    hebat sungguh tuan jilat pungkoq Tun M ni...???

    BalasPadam
    Balasan
    1. 424.. Raja Petra Blog??!! Raja Petra yg sign Statutory Declaration mengatakan najib terlibat dengan pompuan mongolia tu dan rosmah juga turut berada di tempat kejadian??!!
      Raja Petra yang menyokong civil movement ( hak samarata, tak kira agama, bebas murtad )??!!
      Raja Petra yg melarikan diri ke UK, skrg ini da bukak kopitiam di Manchester dan memandu BMW 7 series terbaru??!!
      Raja Petra yg dikehendaki polis malaysia..err itu dulu larr.. sekarang tak tau la pulak status kes!!.. ,ye lah sekarang da jadi personal mouthpiece utk najib penyamun!!..
      Raja Petra yg tak berhenti henti berkempen utk Pakatan terutamanya DAP, tiba tiba memjadi kesayangan macai macai najib.. wahai pemakan dedak, kami tak makan dedak dan tak sebodoh kamu!!
      Adakah najib terlalu suci sehingga tak bole dikritik dan di persoalkan ker??!!

      Padam
    2. Bodoh punya Tanpa Nama16 Februari 2016 4:24 PTG, apa yang dibuat oleh Tun Dr. Mahathir itu mendatangkan keuntungan kepada negara, banyak pembangunan di Malaysia semasa Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri, ramai rakyat Malaysia terutama orang bumiputera menjadi usahawan berjaya, ramai pelajar-pelajar bumiputera menjadi golongan profesional yang berjaya melalui dasar Pandang Ke Timur.

      Kalau kau rasa Tun Dr. Mahathir menyeleweng banyak sangat, sila kau buat laporan kepada pihak polis atau SPRM sahajalah.

      Apa yang jelas rakyat hidup selesa, negara membangun pesat, negara menjadi makin maju semasa Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri.

      Bukannya macam Najib, melingkupkan negara, menyusahkan rakyat.

      Boleh kau terangkan apa kejadahnya SRC International masukkan wang RM 42 juta ke dalam akaun peribadi Najib tu untuk apa? Macam mana SRC International boleh ada nombor akaun peribadi Najib?

      Lepas tu, duit RM 2.6 bilion tu, katanya derma dari keluarga diraja Arab Saudi, tapi Menteri Luar Arab Saudi menafikan itu wang derma dari keluarga diraja Arab Saudi, tapi dari warga Saudi, itu pun bukannya wang derma, tapi wang pelaburan, pelik sungguh, wang pelaburan jadah apa yang boleh masuk dalam akaun peribadi Najib tu? Apa perniagaan antara Najib dengan warga Arab Saudi tu?

      Najib dan jemaah kabinet bodohnya kata wang itu derma untuk UMNO, tapi pasal apa tak diserahkan kepada akaun UMNO dan Najib membelanjakan wang itu sesuka hatinya begitu sahaja?

      Najib kata dia dah pulangkan RM 2.03 kepada Arab Saudi, hello, wang tu kata derma kepada UMNO, yang Najib pandai-pandai pulangkan RM 2.03 bilion tu kepada Arab tu balik pasal apa? Ahli-ahli UMNO tahu ke Najib pulangkan balik wang itu? Ahli-ahli UMNO bagi ke Najib untuk pulangkan balik wang itu?

      Mana dia slip bank yang menyatakan wang itu telah dipulangkan? Atau sahajalah Najib dan kuncu-kuncu termasuk pecacai seperti Tanpa Nama16 Februari 2016 4:24 PTG ini.

      Selamatkan Malaysia demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  10. jawabla admin!! dia dok sebuk kata sokong najib makan dedak..dia dok dijilat pungkok madir xsedak dirika?? maksum sgt ka madir..p suh dia dok kat Proton..proton melingkup

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sorang lagi pengampu Najib meracau.

      Sila jawab ini terlebih dahulu:

      Boleh kau terangkan apa kejadahnya SRC International masukkan wang RM 42 juta ke dalam akaun peribadi Najib tu untuk apa? Macam mana SRC International boleh ada nombor akaun peribadi Najib?

      Lepas tu, duit RM 2.6 bilion tu, katanya derma dari keluarga diraja Arab Saudi, tapi Menteri Luar Arab Saudi menafikan itu wang derma dari keluarga diraja Arab Saudi, tapi dari warga Saudi, itu pun bukannya wang derma, tapi wang pelaburan, pelik sungguh, wang pelaburan jadah apa yang boleh masuk dalam akaun peribadi Najib tu? Apa perniagaan antara Najib dengan warga Arab Saudi tu?

      Najib dan jemaah kabinet bodohnya kata wang itu derma untuk UMNO, tapi pasal apa tak diserahkan kepada akaun UMNO dan Najib membelanjakan wang itu sesuka hatinya begitu sahaja?

      Najib kata dia dah pulangkan RM 2.03 kepada Arab Saudi, hello, wang tu kata derma kepada UMNO, yang Najib pandai-pandai pulangkan RM 2.03 bilion tu kepada Arab tu balik pasal apa? Ahli-ahli UMNO tahu ke Najib pulangkan balik wang itu? Ahli-ahli UMNO bagi ke Najib untuk pulangkan balik wang itu?

      Mana dia slip bank yang menyatakan wang itu telah dipulangkan? Atau sahajalah Najib dan kuncu-kuncu termasuk pecacai seperti Tanpa Nama16 Februari 2016 4:24 PTG ini.

      Selamatkan Malaysia demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. 433.. kalo setakat sumber dari raja petra ( sape bayar, dia balun, ).. kirim salam banyak banyak lerr..
      Najib takder 'telor' ker ambik raja petra dok serang TDM.. gentleman larr.. kate pahlawan bugis!!.. sembang kencang

      Padam
    3. Ha pemakan pemakan dedak.. ngko jawab pulak hujah hujah bakar ..tak paya kona baring sana sini tegakkan benang basah!!

      Padam
  11. Walaupun aku tak sokong dan suka Najib pd masa sekarang berbanding dahulu,kita mesti menerima jasanya jugak seperti MRT dalam pembinaan,pertambahan tren komuter dr 3 gerabak ke 6 gerabak utk keselesaan rakyat.Tapi skandal 2.6 billion yg merosakkan imej nya

    BalasPadam
    Balasan
    1. 555.. bro, projek MRT ni sebelum najib jadi PM lg da on..setakat tambah tren komuter tu hasil cadangan pihak management komuter..

      Padam