Isnin, 29 Februari 2016

Paluan Gendang Semakin Nyaring..!




Lu Fikir La Sendiri!!!

42 ulasan:

  1. Negara tak rugi apa-apa pun bila TDM keluar parti.
    Tak da sapa peduli pun.....

    BalasPadam
  2. Berapa kali la orang tua ni keluar masuk UMNO....?

    BalasPadam
  3. Yezzz ayahanda! Kita pun nak keluar gaks. Rasa free dari dibelenggu oleh penipu dan penyamun sekelian....horey.

    BalasPadam
  4. Tak peduli la aku dia nak keluar UMNO....
    asal esok jangan minyak naik harga sudah...

    BalasPadam
  5. Alhamdullilah...

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah.. itu satu keputusan yg tepat Tun .. jgn risau - kami tetap sokong Tun !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sangat. Tun telah membuktikan beliau seorang pejuang bangsa Dan negara tulen. Tidak kira bangsa dan agama, Rakyat yang berfikiran waras dan tidak pemakan dedak pasti akan memberikn sokongan 100% kepada Tun.

      Padam
  7. Tak menyumbang, tak menambah...
    Baik la belah...

    BalasPadam
  8. Secara langsung juga, Tun Mahathir sebenarnya mahu membuktikan siapa yang lebih diterima rakyat, sama ada dirinya atau pun Najib.

    #PRU14

    BalasPadam
  9. Hahaha...komen untuk sodapkan hati. Tun keluar bersama penyokongnya....ramai tu. Tun keluar with style.

    BalasPadam
  10. Oleh itu, siapa yang akan mengikut Tun Mahathir keluar UMNO tidaklah penting kerana yang jauh lebih mustahak ialah berapa ramai di kalangan rakyat dan pengundi yang sedia bersama-sama beliau dalam memastikan UMNO dan BN dapat dikalahkan dalam pilihanraya nanti.

    Jika semasa beliau keluar UMNO pada kali pertama, keputusan pilihanraya merudum daripada 198 kerusi pada 2004 kepada 140 kerusi pada pilihanraya 2008, berbekalkan 133 kerusi pada 2013 lalu, berapakah yang tinggal pada 2018 nanti?

    BalasPadam
  11. Memang tak ada kesan apa pun, sebab kita belum mengundi lagi. Najib dan pemakan dedak tetap masih berkuasa.
    Tetapi yang herannya blog pro najib pun siarkan juga cerita ni...macam risau jer bunyi nya..
    Memang untuk kali ini tak ada orang yang menangis bila tun istihar keluar parti umno najib. Sebabnya orang yang nak menangis tu dah meluat dan termuntah dengan najib dan kuncu2nya. Jadi perasaan sayang pada parti umno dah tak ada. Dan bersedia melihat umno jahanam didepan mata. Hanya itu saja jalan yang ada untuk mengajar najib..
    Tindakan tun amat dialu2kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak2 dia billionaire..Datok Madey dulu Raja Mogul India..ramai tak tahu

      Padam
    2. HAHAHA.........BLOG-BLOG pemakan dedak semua mengamuk!!!.
      Ada yang cakap tak menangis, ada yang kata selamat jalan, ada yang kata Tun kena talak tiga. Yang maki hamun macam Nek Tempoyah, toksah cakaplah. And yet dia cakap Tun keluar Umno takda kesan pun!!!!.........KIHKIHKIH.
      Kalau takda kesan, kenapa mengamuk, maki hamun, meraung-raung macam dah kena rasuk pelesit .......?????

      Padam
  12. masaalah nya ramai lg Melayu yg sdh menyampah dgn UMNO skrg ni... UMNO skrg dh jd parti utk org2 bangsat yg taw melahap dan mentekedarah harta negara dan rasuah... paling tidak pun melayu2 yg dh menyampah dgn pemimpin2 haramjadah dlm UMNO tidak akan keluar mengundi, klu pn tidak undi pembangkang... sbb undi UMNO skrg dh jd mcm undi pembangkang... baik tok payah ngundi... celaka lah mana2 pemimpin yg telah mengkhianati kepercayaan rakyat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sayanglah undi kalau tak keluar mengundi, disamping kita berharap untuk najib jatuh, kita kena juga berusaha walaupun dengan satu undi. Kalau dapat pengaruh keluarga, kawan2 itu dah dikira baik..

      Padam
    2. Elok belah ramai2....Dap is a good party

      Padam
    3. Saya setuju sangat dengan komen 10.01
      Umno mmg parti haramjaddah untuk pemimpin2 bangsat dn penyokong bangsat....
      Makin cerah harapan umno berkubur pru14 nanti...
      Yaaahoooo...

      Padam
  13. Harap para pengikut Mahathir gi lah blah bersama beliau.Perangai budak tadika ,merjauk konon tak ada siapa pun nak pujuk ,menyampah lagi ada.Cukup menggelikan hati.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya...betul betul..isi borang DAP chepat2

      Padam
    2. bukan merajuk tapi khianat dan sabotaj tak sudah2.
      IKut suka dia lah... bukannya budak2. dh tua mereput 90 tahun dh... patut semakin baik jiwa lembut... atok yg penyayang tp terus kekal sbg Mahafiraun tua!

      cepat2 la isi borang DAPig blh amik calon dgn lim kit sial.. utk jd Pee Emmmm semula pru14 ni....kottt...laaa

      Padam
    3. Kahkahkah

      Tengok komen dah tau, korang ni baru nak belajar hidup.

      Walaupun nampak sprt tak memberi kesan, tapi makin ramai yg nampak gelisah dan meroyan.

      Sabar bro.
      Org tua tu dah keluar.
      Apa yg nak difobiakan lagi.

      Baik g tengok Munafik.

      Padam
  14. Pengunduran diri Dr Mahathir adalah tendangan celah kangkang (a kick to the groin) kepada Umno.

    Tetapi Mohd Najib dan penggilap epal serta pemakan dedak beliau mungkin berasa amat lega kerana duri yang menjadi selumbar di punggung mereka luruh dengan sendirinya.

    Walaupun terlalu awal untuk meramalkan berapa ramai ahli Umno yang akan menurut jejak langkah beliau namun ia cukup untuk melemahkan lagi semangat ahli parti yang sudah pun merudum.

    BalasPadam
  15. Kalau itu yg Tun nk....silakan. Pembangkang akan take over next PRU14. Baru padan muka melayu. Tun xpedulik pun sape perintah lepas ni. Dia cuma nk jaga airmuka dia setelah bermacam2 cara nk jatuhkan Najib tak berjaya hingga sanggup turun ke jalan dlm bersih 4.0 . Dulu dia jugak yg ckp kalo xsuka kerajaan sedia ada, tunggu pilihanraya. Skrg dia pulak nk jadi penaung dlm kempen turun jalanan utk jatuhkan Najib. Mahathir mudah lupa, melayu2 mudah lupa. Ini bukan sbb nk selamatkan negara, tp nk kan kuasa. Protun ni sbnrnya sokong buta2 sbb menganggap apa saja yg keluar dr mulut Tun semuanya benar. Panjang kalo nk diceritakan psl Tun ni, tp xpelah, dia pun dah keluar dan protun akan mengikut...biarlah melayu duduk bwh cina pulak. Puas lah hati Tun...janji dia nk menang jugak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Engkau peduli ke apa jadi kat MELAYU.....????
      Come on, jangan jadi hipolah.
      Kalau boleh ko nak penuhkan kocek dengan dedak.
      Kalau kau benar-benar sayang MELAYU, kau tentu
      nak KICK NAJIB OUT.
      Dia yang jadi punca segala masalah.
      Najib keluar, kiamb ang bertaut balik.

      Padam
    2. Bila masa yang tun nak jatuhkan najib melalui jalanan??
      Satu perhimpunan tertutup mungkin diadakan beserta ucapan. Ini hanya macam perhimpunan yabg macam najib buat i love pm tu. Bukannya membuat rusuhan jalanan dengan buat kecoh bakar itu ini.
      Ini sebahagian perancangan awal dalam menghadapi pru saja.. ya kami akan jatuhkan najib melaui proses demokrasi. Tak ada orang yang nak belakangkan undang2 kecuali najib saja yang berbuat demikian

      Padam
    3. ayat pro jibby nak menakutkan org melayu. org melayu skrg dah tak bodo mcm zaman ko la weii.. dulu ayat ni laku la skrg sorry la weii... yg penting jibby dan kuncu kuncu mesti ditumbangkan dan kemudian diheret ke penjara after PRU 14

      Padam
    4. Tun dah keluar dah.

      Mengapa pulak ko yg nampak menggelupur.
      Makin fobia kot.

      Belajar2lah analisa keputusan PRU12 ye.
      Kita tengok, keris Bugis panjang ke pendek?

      Mungkin tak sempat cabut kot?

      Padam
  16. Melayu tknk duduk bawah melayu haramjaddah ada faham????

    BalasPadam
  17. UMNO dh terpesong.. kepada siapa lg kita nk menaruh harapan.. Jahanam NegaraKu..

    BalasPadam
  18. sekarang bukan masaalah kerajaan atau umno......yg org dah menyampah sangat tuuu najib pembohong.........

    jadi masaalahnya bukan nak tunggu PRU, klu boleh sekarng jugak najib kena belah......selamtkan umno......tapi umno sekarng ni mati2 nak selamtkan najib.......jadi lebih baik belah........biar najib dgn umno nanti sapu sampah kt petaling street tuh.....

    aku duk luar, dah lama......setiap kali jumpa org malaysia......belum pernah lg aku jumpa yang cakap najib bagus.......awal2 dulu aku back up jugak......tapi sekarng dah meluat pulak aku tengok najib........yg sedih tu, bila org luar ni tanya pasal najib, pasal malysia, pasal 2.6 b.......maluuuu......isu 2.6 b dah isu international.....belum pernah lg jadi org malaysia malu nak ngaku........sebab najib, habis taik dia ada dimana2........org lain yg kena........najib memang mangkok!

    BalasPadam
  19. Malulah sikit. Jangan nak salahkan Tun M. Dah macam2 dia buat dan cakap tapi Umno tetap sokong penyamun, tetap sokong pm yg tak tahu duit berbillion masuk akaun sendiri.
    Aku kalau Tsmy masih Timbalan pm, aku tak kisah lg, masih ada harapan. Timbalan sekarang ni sudah berbagai kes kita dengar. Paling menyahat hati video budak lelaki yg kena pukul muka dgn besi sampai pecah sbb dating anak dia. 3 kereta lawan 1 org...ko bayang.
    Pendek kata aku tak sanggup nak undi umno lg dan takde apa nak tunggu lg. Sayonara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Entah2 anaknya dicubit pun tidak. Hahaha

      Padam
  20. Satu kenyataan yang sangat benar keluar dari mulut Lim Kit Siang yg beliau luahkan di-blog nya beberapa bulan lepas...bunyi nya seakan begini...

    "Mahathir seorang pemimpin Melayu yg sangat berjasa pada kaum nya suatu masa dahulu dan di angkat di tempat yg tinggi...sehingga kami label kan dia sebagai seorang rasis dan perkauman tetapi...kini orang UMNO juga yg terdiri dari Melayu menghina dia hingga ke paras yg bawah...tidak kah orang Melayu tahu berterima kasih??" memang betul kata Mahathir Melayu Mudah Lupa...


    BalasPadam
  21. Hahaha...penyokong Tun M meroyan melampau2 nape ek?

    Jgn lah marah syg, follow lah buntut Tun. Dia buat kerana kuasa. Dia nk jd mcm Lee Kuan Yew, tp Ku Li, Pak Lah, Najib xnk ikut. Tu sbb sume nk dikacau nya. Zaman dia main forex guna BNM terlingkup 30b xde sape nk komen? Ke korang mudah lupa? Ke tak membaca? Ke korang diberi kain pelikat? Melayu mudah lupa....dan gemar memuja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Depa kutuk UMNO tong taik la bla2.. tp Mukeris ngok lembik tu terhegeh2 nk duk dlm tong taik sampai skrg.. xpadan dgn lembik... awat madey tak paksa ketrunan dia keluar UMNO...

      bodoh dn bongok le org tua ni.. dia maki segala mcm kt UMNO.. tp anak dia duk dlm UMNO... jilat ludah kahak bapak diaaaa mukeris oiiii!!


      MAdey keluar UMNO bkn sekali... dh talak 3 dah.. tak laku dah... aku takut mamak nyayok tu yg gila talak nanti PRU14 kalau dia panjng umur!

      Padam
  22. umno sekarang hanya tinggal tulang saja. soongan dari ahli mt dan ajk bahagian pemakan dedak saja. dagingnya dah busuk mereput sedikit demi sedikit angkara perbuatan najib..

    BalasPadam
  23. Waktu rakyat marhaen tidur baru nak masuk komen?

    Berbeza dengan pencacai ternakan najib yang makan duit HARAM (sprm menyatakan sebarang bentuk derma itu adalah menyalahi undang2 sekaligus ianya adalah haram)

    Kami rakyat marhaen perlukan tidur yang secukupnya untuk mencari rezeki yang HALAL!

    BalasPadam
  24. mamak kerala mudah lupa

    BalasPadam
    Balasan
    1. "mamak kerala mudah lupa"

      Itu jer chai? Cuba jelaskan persoalan yang dihadapi najib tu?

      Padam