Sabtu, 13 Februari 2016

Apasal Kelam Kabut Jer Tu..!


Nilai apa yang ada bagi  penyangak@perompak???

Ahli perniagaan kontroversi, Low Taek Jho yang dikaitkan dengan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dikatakan menjual koleksi lukisannya daripada pelukis terkemuka Claude Monet, Pablo Picasso dan Jean-Michel Basquiat, lapor media antarabangsa Bloomberg.
Beliau lebih dikenali sebagai Jho Low terkenal dengan kehidupan mewahnya didakwa menjual semua karya jauh lebih rendah berbanding harga sebenar iaitu pada harga AS$54 juta (RM225 juta), dedah 2 individu yang yang tidak mahu dinamakan.
Lukisan tersebut dilelong pada acara lelongan Sotheby di London bulan ini dan ketiga-tiga lukisan dicagarkan sebagai sebahagian daripada cagaran untuk pinjaman sebanyak AS$100 juta (RM416 juta) daripada perkhidmatan kewangan Sotheby.
Jho Low sebelum ini dikehendaki Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi membantu siasatan berkaitan dengan SRC International Sdn. Bhd.
Pengarah Siasatannya, Datuk Azam Baki berkata, selain Jho Low, mereka yang diminta menghubungi badan itu ialah Pengarah Urusan SRC International, Nik Faisal Ariff Kamil dan Pengarah SRC International Sdn Bhd, Datuk Suboh Md. Yassin. 

Kalau benar la tentu ahli keluarganya akan berusaha untuk menyelamatkan karya yang cukup bernilai tu..! Itu pun kalau dibeli dari hasil kekayaan keluarga la..!

Tapi kalau dari sumber lain? apa yang nak heran???

Lu Fikir La Sendiri!!!

9 ulasan:

  1. Hahaha...rahsia dah nk terbongkar...jho taiik proksi saja...nek tempoyak taknk komen pasal cina kesayangan mohd najib nii kee...? ProOO00ootTt

    BalasPadam
  2. Nasib baik lukisan monet, picasso dan basquiat.. da tentu tentu ader org beli.. kalo lukisan muka nek tempoyak keparat, jgn kate beli.. dinding pun runtuh kalo di gantung...

    BalasPadam
  3. Wow.. syeikh jho low alKetum ade koleksi lukisan mahal. Hebat.
    Inilah melayu kebanggan najib. alhamdullilah bertambah org kaya islam dimsia

    BalasPadam
  4. Idola najib kan loosemah taste tinggi tkkan ko tk faham...
    Ala ala imelda gitu, besan pun yang sewaktu dengannya

    BalasPadam
  5. Rekod Dunia Zaman Bernajis

    BalasPadam
  6. Kononnya dia tgh dicari..tu elok je dia tu. Apsal tak suruh interpol tolong bawa balik ke Malaysia?

    Cover up....

    BalasPadam
  7. Selain dari Jholor yang menjual lukisan yang amat berharga itu dengan nilaian di bawah harga semasa bagi membolehkan wang didapati dengan mudah ... 1MDB juga sibuk menjual assetnya di Malaysia.

    Terkini 1MDB sedang menjual assetnya di Penang. Persoalannya kenapa Najib hendak jual awal sangat ... sedangkan sepatutnya ianya dijual dalam bulan june nanti, kerana itu adalah tempoh bayaran balik hutang 1MDB yang masih berbaki.

    Kemusykilannya adakah ianya dijual untuk ....
    1. Pengumpulan dana untuk PRN Serawak / Sabah.
    2. Pengumpulan dana untuk membiayai balaci Najib yang bersembunyi di luar negara kerana semua negara telah membekukan aset 1MDB.
    3. Pengumpulan dana untuk membiayai kos operasi semasa 1MDB, contohnya gaji Arul Kanda.
    4. Pengumpulan dana untuk pembiayaan Najib di luar negara, kerana pada tahun lepas lebih kurang RM 40 juta Najib dan keluarga habiskan semasa lawatan kerja dan main golf dengan Obama.
    5. Pengumpulan dana untuk semua di atas.

    Cuba2lah engkau siasat tengok.

    BalasPadam
  8. Memang BABI yg untung..

    Semua ni kerana PM bodoh.

    Beli MAHAL jual murah2..

    Babi GEMOK ENJOI MAIN BETINA HOLLYWOOD..

    Rakyat kena bayar GST.

    Sial bbetul..dah ka bodoh ..tak mau turun ..

    BalasPadam
  9. Muka laki bini tu dah tebal, cam kena tampal dgn kulit vavi, tktau malu dah, tk ada maruah puaka setan betina gemok dan menguasai.

    BalasPadam