Ahad, 28 Februari 2016

Kuku Cagu Kot..!


Tolong la percaya..!


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak menegaskan bahawa kerajaan yang dipimpinnya bukanlah sebuah kerajaan diktator dan kuku besi.
Sebaliknya, kata beliau, kerajaan mengutamakan kestabilan politik selaras dengan demokrasi berparlimen.
"Kita bukan kerajaan kuku besi dan mengamalkan 'dictatorship'.
“Kita adalah kerajaan yang menyanjung tinggi prinsip demokrasi berparlimen di mana setiap lima tahun kita akan kembalikan kepada rakyat untuk memilih kerajaan yang dikehendaki," katanya.
Najib berkata demikian dalam ucapannya semasa merasmikan Kompleks Muhibbah di PPR Muhibbah, Puchong hari ini.
Kan bukti dah ada..! antara prinsip demokrasi transforbasi Malaysia ialah nafi..! nak saman..! pecat..! gantung..! buang..! tukar..! bubar..! ugut..! dedak..! dan yang sewaktu dengannya..! Mana ada kuku besi..!
Kalau kuku besi takkan rakyat dapat BR1M..! Kan harga kangkung dah turun..! Bersyukur la..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

24 ulasan:

  1. Kalau Najib merasakan kerajaan yang ADA hari ini bukanlah sebuah kerajaan diktator dan kuku besi...buktikan lah?

    Kenapa tidak lakukan sepertimana singapura lakukan?

    Kenapa tidak adakan PRU mengejut lebih awal Dari tarikh sepatutnya?

    Ada berani? Ada teloq? Bukankah Najib pernah mengatakan kesabaran itu ada batasnya?

    Bukankah zahid hamidi mengatakan Najib merupakan manusia paling penyabar di dunia Dan di akhirat?

    Yang mana satu betul? Bacul, bodoh bte bahalol, bangang Dan haram jadah kerana kami rakyat mempunyai pemimpin seperti ini!

    Bukankah Najib pernah ada sebut haram jadah? Bangang?

    BalasPadam
  2. Kerajaan tong besi yg diisi dedak Dan kadang2 simen jika perlu..

    BalasPadam
  3. Kita lihat negara jiran seperti Marcos filipina Dan Suharto indonesia Bagaimana kah bentuk pemerintahan mereka? Rakyat dianaiya sehingga hidup merempat! Sehinggakan terpaksa datang ke Malaysia untuk mencari rezeki!

    Jangan lupa Dan rakyat semua tidak pernah lupa bahawasanya Tun Mahathir lah yang memberi mereka peluang, membuka pintu untuk mereka mencari sesuap nasi Dan mencari rezeki yang HALAL!

    Bagaimana pula dengan Najib? Adakah duit "DERMA" itu halal? Apabila terang Dan jelas undang2 SPRM mengatakan Ianya adalah
    HARAM?

    Bukankah Najib ini sebenarnya diktator?

    BalasPadam
  4. Tan Sri Muhyiddin dipecat tanpa diberi ruang untuk bela diri, itu bukan kuku besi lagi ke perangai macam tu?

    Patutnya jika nak singkirkan Tan Sri Muhyiddin dari jawatan Timbalan Presiden UMNO pun, kena beri surat tunjuk sebab dulu, tapi pasal apa tak ada surat tunjuk sebab pun dikeluarkan oleh pihak parti?

    Malahan Tan Sri Muhyiddin sepatutnya diberikan peluang untuk membela diri di hadapan Lembaga Disiplin parti, dengar dulu penjelasan dari Tan Sri Muhyiddin sebelum nak ambil apa-apa keputusan, pasal apa tak ada ruang sebegini diberikan kepada Tan Sri Muhyiddin untuk pertahankan dirinya?

    Tindakan Najib dan kuncu-kuncunya dalam MT itu tak ubah seperti mereka ikat kaki dan tangan Tan Sri Muhyiddin lepas tu mereka ajak bertumbuk pula, sedaplah mereka bantai Tan Sri Muhyddin yang tak mampu pertahankan diri sebab diikat oleh mereka terlebih dahulu itu.

    Masa UMNO nak pecat Anwar dulu pun, Anwar diberikan ruang dan peluang untuk bela diri, diberikan ruang untuk menjelaskan kepada Majlis Tertinggi dan diberikan peluang untuk memeprtahankan diri di hadapan jemaah kabinet sebelum tindakan pemecatan diambil, itu pun sebab Anwar tak dapat nak buktikan yang dia tak terlibat dengan perkara itu, bukannya dipecat begitu sahaja.

    Perbuatan Najib ini adalah sangat zalim, di Israel sendiri pun, tak ada Perdana Menteri Israel yang sesuka hati pecat mana-mana menteri kerana kritik Perdana Menteri Israel itu, malahan Perdana Menteri Israel Ehud Olmert juga dipenjarakan kerana terlibat dengan kes rasuah, tapi di Malaysia, Najib bebas bertindak sesuka hatinya, pecat orang itu dan ini, gantung keahlian orang itu dan ini, gantung jawatan orang itu dan ini, agensi kerajaan dipergunakan sesuka hati untuk sorokkan kegiatan salah laku Najib, malahan Peguam Negara pun bukan lagi berkhidmat untuk Malaysia, tetapi dah jadi peguam peribadi kepada Najib, sebab itulah beria benar Apandi Ali tak bagi Najib didakwa sedangkan bukti terbentang di depan mata.

    Jika Najib dan kuncu-kuncu fikir mereka ada kuasa politik dan kuasa pentadbiran untuk berbuat sesuka hati mereka, maka mereka perlu tahu juga bahawa kita juga ada Allah yang sentiasa mendengar dan memakbulkan doa hamba-hambanya yang dizalimi.

    Kalau MT UMNO, pemimpin UMNO pak turut Najib, para sultan, para raja, para mufti, para agensi kerajaan bergantung harap kepada Najib supaya mengekalkan jawatan dan kedudukan serta elaun mereka dan dicalonkan dalam PRU 14 sebagai calon, maka kita rakyat pula bergantung harap kepada Allah Taala untuk memberikan hidayah dan pembalasan terhadap perbuatan mereka itu dan perbuatan Najib dan kuncu-kuncunya itu.

    Selamatkan negara ini, selamatkan hak rakyat, marilah kita semua rakyat yang ada hati budi pertahankan negara ini, pertahankan hak kita sebagai rakyat.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  5. Najib ni bukan setakat kuku besi dah, tapi dah jadi gigi besi dan taring besi dah pun, mencekik rakyat, menindas rakyat, mengianaya rakyat, malahan pemimpin yang baik dalam parti dan dalam kerajaan dicekik dan ditindas serta diainaya dengan begitu kejam.

    Pertahankan kebenaran, pertahankan negara ini, tanah tumpah darah kita, tanah air kita, tempat kita berteduh, pertahankan hak kita sebagai rakyat!

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  6. Didesak undur tapi itu jawapannya.

    BalasPadam
  7. Kalau najib tumbang, nk ganti dgn siapa abu bakar, bukankah zahid jawa bodoh tu akan naik sbg pm...
    Klau zahid jd pm...dia akan buat benda2 yang sama...
    Eloknya biar najib perintah smpai pru...
    Biar rakyat ajar cukup2...
    Pembangkang menang semua dajjal2 umno ni merengkok dlm penjara...
    Aamiin.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama28 Februari 2016 1:09 PTG, apa punya bodo pemikiran kau ni? Kalau Najib tiba-tiba mati, maka hancurlah Malaysia sebab tak ada orang yang boleh jadi Perdana Menterilah ye?

      Tan Sri Muhyiddin masih ada, walaupun digantung jawatan, tapi hakikatnya Tan Sri Muhyiddin masih Timbalan Presiden UMNO yang dipilih oleh ahli-ahli UMNO.

      Tak teringin langsung aku nak berperdana menterikan penipu seperti Zahid Hamidi tu, dia boleh ke penjara bersama Najib, heret sekali Salleh Keruak, Nazri, Ahmad Maslan, Adnan Mansor yang perasan Tengku, serta kuncu-kuncu mereka itu.

      Malaysia adalah negara kita semua sebagai rakyat Malaysia, kita ada tanggungjawab untuk pertahankan negara ini, ayuhlah pertahankan negara ini.

      Malaysia ini adalah tanah air kita, kita ada hak terhadap tanah air kita, ayuh marilah kita pertahankan hak kita terhadap tanah air pertiwi tercinta ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  8. Kalau Najib beri alasan terbaharu kononnya wang RM 2.6 bilion itu adalah wang simpanannya sejak berkecimpung dalam dunia politik sejak 40 tahun lalu, maka setiap bulan sejak 40 tahun lalu, Najib kena simpan RM 5,416,666.67 setiap bulan.

    Selama ni ada ke pendapatan bulanan Najib sebagai orang politk sebanyak RM 5.4 juta itu?

    Malahan kalau Najib kata dia simpan sejak tahun dia lahir ke dunia ini, maka umur Najib sekarang ni 63 tahun, maka Najib kena simpan RM 3,439,159.44 setiap bulan untuk mencukupkan jumlah RM 2.6 bilion itu, dari mana Najib ambil wang sebanyak RM 3.43 juta itu setiap bulan dari dia baru lahir ke dunia untuk simpan dalam bank tu?

    Kalau berdasarkan data di atas, adalah sangat tak munasabah jika Najib kata wang itu adalah wang simpanannya sejak dia lahir sekalipun.

    Selamatkan negara ini, ini tanah tumpah darah kita, ini tanah air kita, marilah kita pertahankan tanah air tercinta kita ini, sebab kita ada hak terhadap negara ini dan kita perlu pertahankan hak kita sebagai warga Malaysia.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  9. Kenapa kuku besi?

    BalasPadam
  10. Tunggu saja pada mahkamah agung di sana..confirm tak boleh lari..peace...

    BalasPadam
  11. "Kita lihat negara jiran seperti Marcos filipina Dan Suharto indonesia Bagaimana kah bentuk pemerintahan mereka? Rakyat dianaiya sehingga hidup merempat! Sehinggakan terpaksa datang ke Malaysia untuk mencari rezeki!"

    Bukan setakat rakyat indonesia Dan filipina yang sanggup menyabung nyawa semata mata mencari rezeki HALAL, ianya meliputi termasuklah juga negara Thailand, kemboja, vietnam, Myanmar, Dan Asia selatan seperti Nepal, Bangladesh, India, Sri Lanka, Pakistan Dan tahukah rakyat marhaen Ianya juga meliputi sehingga Iran dan afghanistan.

    Tak percaya? INI adalah fakta betapa makmur, aman damai Dan sejahteranya Malaysia sehingga ada yang sanggup menyabung nyawa semata mata ingin mencari rezeki yang HALAL!

    Hari ini Bagaimana pula keadaannya di negara Malaysia ini dibawah pentadbiran bernama Najib ini?

    Najib, zahid hamidi beserta dengan kroni2 nya bercadang membawa pendatang Dari Bangladesh berjumlah 1.5 JUTA!

    Tatkala negara berhadapan dengan penindasan, kezaliman, pengganguran, penganaiyaan, tekanan ekonomi dan hidup ditambah dengan pelbagai musibah yang melanda negara ini!

    Nah sekarang Persoalannya,

    Adakah Najib seorang diktator?

    Tepok Dada Tanyalah selera, kuman diseberang laut nampak, bangkai gajah yang mati didepan mata hasil makanan terlarang Dan HARAM boleh kita abaikan?

    Diamanahkan kebenaran yang dituntut agama? bolehkah kita sekadar melihat Dan abaikan?

    Fikir2kan lah demi masa depan anak2 kita, jangan kita musnahkan masa depan mereka malahan agama kita! semata mata kepentingan segelintir pemimpin yang makan hasil duit HARAM rakyat TIDAK IZINKAN!

    BalasPadam
  12. Aku sudah tidak percaya padu lagi Najib, Najib

    Lebih baik kau segera angkat kaki,

    Benci, benci pada kezalimanmu

    Bosan, bosan dengan penyelewenganmu

    Nyayi dalam rentak irama 'Angakt Kaki' oleh Sheeda

    BalasPadam
  13. Najib jauh lebih adil dr tun m. Bukak mata, jgn mendewakan sgt tun m.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yang adilnya Najib tu? Pn. Anina tanya pasal RM 2.6 bilion tak jawab, lepas di bawa ke mahkamah, maka pecat pula Pn. Anina, lepas tu Datuk Hamidah Osman hadir ke program yang melibatkan Tun Dr. Mahathir, maka sebab itu Datuk Hamidah dipecat, 9 orang ketua cawangan UMNO di Telok Kemang minta Najib berehat dari jawatan Presiden UMNO supaya siasatan dapat dijalankan dengan telus, tetapi 9 ketua cawangan itu pula yang digantung keahlian UMNO selama 6 tahun, Tan Sri Muhyiddin dan Datuk Seri Shafie Apdal tanya pasal wang RM 2.6 bilion dan RM 42 juta dalam akaun Najib, terus mereka berdua dipecat oleh Najib dari jawatan kerajaan, Datuk Seri Mukhriz dipecat dari jawatan Menteri Besar Kedah walaupun rakyat Kedah menyokong penuh kepimpinan Datuk Seri Mukhriz, hanya mangkuk hayun 6 orang yang diketuai oleh Bashah Boboi sahajalah yang kemaruk nak singkirkan Datuk Seri Mukhriz, malahan terbaharu, kerana berterusan tanya Najib pasal RM 2.6 bilion dan RM 42 juta dalam akaun peribadi Najib tu, maka Tan Sri Muhyiddin digantung jawatan dalam UMNO.

      Pemecatan yang dibuat itu tidak pula dipanggil untuk membela diri, itu adil dimana tu, adil kepala butoh jenis apa ni? Sila terangkan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Dalam isu ini tak ada pun yang mendewakan Tun Dr. Mahathir, perkara yang dibincangkan adalah jenayah Najib, tak ada pun komen-komen yang mendewa-dewakan Tun Dr. Mahathir, yang ada komen mendewakan Najib macam yang dibuat oleh Tanpa Nama28 Februari 2016 1:41 PTG ni adalah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Abu bakar...jgn lupa sebelum segala pecat memecat berlaku, MB Terengganu adalah orang pertama yg dipecat kerana tidak mahu TIA dan hasil minyak Terengganu dijadikan sandaran pelaburan. Malahan Sultan Terengganu pun tidak bersetuju. Kemudian barulah TIA ditukar nama kpd 1mdb.
      Bayangkan apa berlaku kpd negeri Terengganu skrg jika tiada MB yg mempertahankan negeri Terengganu. Hasil minyak tergadai, duit masuk akaun bugis celaka.

      Padam
    4. Tanpa Nama28 Februari 2016 3:00 PTG, maaf saya terlupa masuk dalam senarai dalam komen saya di atas.

      Meskipun begitu, selepas Datuk Seri Ahmad Said dipecat dari jawatan Menteri Besar Terengganu, apakah rancangan Najib untuk mempergunakan telaga petroleum dan gas asli di perairan Terengganu sebagai cagaran untuk berhutang itu dibatalkan terus? Dengan situasi sekarang ini, dengan keadaan kerajaan Najib yang kekurangan wang, dengan 1MDB yang dah tenat kewangannya, tidak mustahil dengan Menteri Besar baharu yang dilantik oleh Najib akan memberikan lampu hijau kepada Najib untuk mempergunakan telaga petroleum dan gas asli di perairan Terengganu sebagai cagaran untuk berhutang untuk menyelesaikan masalah kewangan Najib dan 1MDB sekarang ini.

      Najib ni jenis tak ada hati budi, dia sanggup buat apa sahaja, perkara ini perlu perhatian serius, warga Terengganu patut kritikal berhubung perkara ini, demi kepentingan anda sebagai rakyat Malaysia di Terengganu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  14. Assalam Bro,walaupun aku ahli UMNO aku amat meluat dengan perangai sebilangan pemimpin UMNO.Aku bimbang UMNO/BN akan kehilangan kuasa memerintah pada PRU 14 nanti makin bertambah parahlah orang melayu.......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro

      99.99 % will happen.

      Padam
  15. Kah kah kah pengkid kena gelak dgn pakar undang2. Dahlah salah guna term 'coup', nak takutkan konon tsmy ada plot nak guling pm. Sah dibawah undang2 negara seorg tim pm mempunyai tjawab dan hak mengetahui hal2 keselamatan negara.

    Pengkid ni dulu pun rasuah juga...sprm jumpa duit cash dlm bonet kereta dia. Masa tu dia jawatan menteri. Lps tak boleh jawab asal usul duit tersebut, dia dipaksa berundur. Klu bertumbuk dlm disco sbb pompuan semua org tahu.

    BalasPadam
  16. "Pemecatan yang dibuat itu tidak pula dipanggil untuk membela diri, itu adil dimana tu, adil kepala butoh jenis apa ni? Sila terangkan."

    Abu Bakar - Cuba terangkan perjuangan A BA TA ko dgn perkataan "kepala butoh" tu? Jgn simply guna A BA TA....gunalah perjuangan 3M ke . Jgn jadi munafik ye.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg lu nk kecoh dgn nama dia apahal?
      Lu kasi lu punya hujah. Sembang jgn temberang

      Kepala butoh ape bugis kata fitnah, tp dlm akaun ade 2.6B? Muhyidin xde duit dlm akaun yg kena pecat. Bangsat sgtkah melayu nk dibodohkan sebegitu rupa

      Padam
  17. A BA TA...hahaha...A BA TA A BA TA A BA TA
    Sbnrnya perjuangan A B C.

    BalasPadam