Isnin, 4 April 2016

Ada Berani?


Itu pun kalau ada telur dan akal tidak dipasung..!

Pendakwah bebas, Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah berkata, mereka yang mempersoalkan kedudukan Islam di Malaysia perlu dikenakan Akta Hasutan.
Beliau berkata demikian sebagai ulasan lanjut terhadap pembentangan Felo Utama Pusat Kajian Syariah Undang-Undang dan Politik Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Prof Madya Dr Shamrahayu A Aziz pada majlis Muzakarah Ulama Fiqh Muwatanah yang diadakan semalam di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).
Prof Shamrahayu dalam pembentangannya semalam berkata, apa-apa isu mengenai kedudukan agama Islam di negara ini tidak sepatutnya dipersoalkan oleh mana-mana pihak.
“Agama Islam yang dipaksikan dalam Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan adalah perkara pokok yang menjadi identiti negara,” katanya.
Ustaz Ridhuan sebagai menyokong kenyataan itu menegaskan bahawa undang-undang adalah tetap undang-undang.
“Islam mendapat tempat yang istimewa dalam Perlembagaan, rujuk perkara 3 hingga perkara 12 dan lain-lain. Kenapa perlu persoal kedudukan Islam?
“Islam tidak pernah menyusahkan agama lain. Hak orang bukan Islam sentiasa terjamin. Apa lagi yang orang bukan Islam mahu?,” katanya, kepada Ismaweb hari ini.
Beliau turut memberi contoh beberapa keadaan di Malaysia yang menunjukkan bahawa orang bukan Islam tidak sepatutnya gusar dengan kedudukan Islam di negara ini.
“Misalnya walaupun Islam agama persekutuan, masjid, surau kita tak sampai pun 30,000 meskipun kita majoriti.
“Orang bukan Islam walaupun mereka minoriti, terdapat lebih 400,000 rumah ibadat. terlebih rumah ibadat dari keperluan penganut.
“Selain itu, yang dapat kita lihat, misalnya kes perebutan mayat saudara baharu. Banyak kes kita kalah. Mayat diberikan kepada orang bukan Islam sebab kita tak cukup dokumen.
“Kadang kala saya pelik, bila kes menyebelahi Islam kita bising. Tetapi banyak kes menyebelahi mereka, mereka senyap,” katanya.
Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Dan islam juga dipergunakan oleh najib dan pencacai yang meminta beliau letak jawatan.

    Ayat popular pencacai yang makan dedak haram lagi najis gunakan adalah...

    "Islam melarang kita menentang pemimpin, taat kepada pemimpin"

    BalasPadam
  2. There is nothing wrong in pushing forward this agenda. However, it look so bad that you have a muslim as leader who broke all rules that Islam put in place as way of life!

    What did the Pirate do....?

    -LYING
    Lie 1- in Parliament when Cash morphed into just UNITS?
    Lie 2- initial lie refusing to acknowledge MONEY did gets into his personal bank account until he was found out!

    -CHEATING
    -Abuse of Power
    -Corruption
    Call it whatever but, giving reward for Haj/Umrahs passage are just one fine example except the money does NOT come from his own pocket or own wealth!

    -Extravagance SPENDING....a lifestyle of RICH & FAMOUS when it is known the Bugis-Pirate did not inherit FILTHY SUM of wealth from his father or forefathers....is there?

    But, to go on is tiring so I'd just leave at that!

    BalasPadam
  3. Ketajaan Najib sambung kontrak YTL untuk bekal elektrik di stesen janakuasa elektrik Paka, cybertrooper Najib kata YTL kroni Tun Dr. Mahathir, pasal apa kerajaan Najib masih sambung kontrak dengan YTL yang dikatakan kroni Tun Dr. Mahathir itu?

    Lihat ini: http://www.sinarharian.com.my/nasional/apa-isu-stesen-janakuasa-elektrik-paka-1.505693

    Sila cybertrooper ulas mengenai perkara ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  4. Ketegasan pemerintah adalah perlu untuk menangani isu rumah ibadat terutama gokong dan kuil kecil di tepi jalan dan bawah pokok yang sudahlah tidak mendapat kebenaran dari pihak berkuasa untuk membinanya, malahan membahayakan orang ramai.

    Kita faham akan keperluan agama orang lain, tetapi adakah perlu tokong dan kuil di tepi jalan, di bawah pokok itu?

    Malahan pihak berkuasa perlu juga ambil perhatian terhadap isu petkuburan bukan islam di kawasan majoriti umat islam.

    Apakah sangat perlu buat kawasan jirat cina di kawasan yang lebih 90% orang melayu islam? Apahal tak buat di kawasan majoriti cina? Ini menunjukkan pihak berkuasa samada dalam jemaah menteri dan jabatan kerajaan yang majoriti jawatan besar dipegang oleh orang melayu islam tidak peduli sangat dengan bangsa sendiri.

    Saya bukan rasis, tetapi saya pertikaikan sikap menteri, timbalan menteri, ahli perlime n, adun, exco, mb, pm, tpm, pegawai daerah dan pegawai-pegawai melayu islam yang bodoh membiarkan kawasan melayi islam ditempatkan dengan jirat cina, buatlah di kawasan majoriti cina, malahan jirat cinz sebuah pun kawasannya sampai seluas 10 buah kubur orang islam? Ini menyebabkan tanah dikawasan orang islam makin kurang bila jirat cina dilambakkan di kawasan orang islam, tanah di kawasan cina selamatlah.

    Kalau nak tuduh saya rasis, sila nyatakan di mana saya rasis, malahan kepada pm, tpm, menteri, timbalan menteri, exco, mb, km, ahli parlimen, pegawai daerah dan pegawai besar dikalangan orang melay, sila beri hujah jika apa yang saya nyatakan itu tak betul.

    Sila bri penjeladan.

    Sedarlah semua,

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  5. Jangan lupa tuan Tee, tolong nasihat kat pemimpin jangan jadi zalim dan rasuah. Tak Kira apa bangsa pun asalkan sudah dipertanggungjawab jadi pemimpin. Yang pasti sorang bugis dan sorang Cina Melaka niee sama2 pengajian dalam bidang akauntansi. Kebijaksanaan mereka dalam bidang kira2 wang telah disalahgunakan dengan menyonglap duit negara dan negeri demi kepentingan diri.

    BalasPadam
  6. Kitaorang ni penyokong umno yg kecil2 nk tunggu jawapan ajib yang bernas dan yg. boleh ditrima pakai....kalau alasan yahudila .komunisla lgbt ker sory ler minta maafla alasan tu tk. bole pakai...kalau nk cakap ajib ni pejuang islam pun tk bole gak. ROSMAH pun tak pakai tudung, nampak macam ajib ni takut bini...comeon lah jib jawablah dengan jujur..jgan bagi kitaorang.malu sokong.kau tu hari mana nak letak muka jib,,,tolong la jib....tu hari ketua bahagian umno bagi penerangan pasal 1mdb dia ckap duit tu derma ,nampak sangat bohongnya diaorang kitaorang bodoh macam diaorang kot...manaada derma kt orang kaya yang kitaorang tahu derma bagi kt orang susah, ajib ni org susah ker kalau kau tk jawab jib nampak sangat kitaorang silap sebab pilih ajibngok dulu

    BalasPadam
  7. Kbs 100 m,jakim dh tak suci,lembu jadi kondo, mara 5 orang kantoi,kapal selam 30 million, apa nk jadi dengan umno ni nampak sangat tamaknye...yang buat salah semua melayu islam tapi dh jadi lebih terok dari yahudi....otak beku bnyak makan taik

    BalasPadam