Khamis, 7 April 2016

Bila Pemimpin Dah Tak Boleh Di Harap..!


Itu sebab rakyat yang terpaksa bertindak..!

1. Dalam negara demokratik memang cara yang terbaik untuk menukar Kerajaan atau Perdana Menteri ialah dengan undi tidak percaya dalam dewan.

2. Di Malaysia perlembagaan memperuntukkan penyingkiran PM boleh dibuat jika ada bukti ia tidak mendapat sokongan dari majoriti ahli Dewan Rakyat dengan apa-apa cara yang jelas walaupun tidak ada usul dalam Dewan. Ini bermakna jika majoriti ahli Dewan (Kerajaan dan Pembangkang) mengemuka pengakuan secara tertulis, ditandatangani dan bersaksi, bahawa mereka tidak lagi percaya kepada Najib, maka Yang diPertuan Agong boleh bertindak menyingkir Najib. Ianya sama seperti yang Najib lakukan di Perak pada 2009 dan di Kedah baru-baru ini.

3. Tetapi, seperti kita semua maklum wakil rakyat BN yang menjadi majoriti dalam dewan sudah mengikat diri dengan Najib untuk tidak menandatangani sebarang deklarasi yang tidak menyokong Najib. Pengakuan oleh Shahrir Samad dan Ahmad Maslan serta kenyataan oleh Dato Nazir, adik Najib, bahawa dia telah diberi wang sebanyak US$ 7 juta untuk diagih kepada pemimpin BN, mengesahkan penerimaan sogokan oleh Najib.

4. Oleh itu untuk menjayakan usul tidak percaya kepada Najib tidak mungkin dilakukan. Percubaan telah dibuat untuk mengenalpasti 24 wakil rakyat BN yang tidak utamakan diri sendiri, yang berasa bertanggungjawab, yang prihatin terhadap negara yang sanggup menyokong undi tidak percaya kepada Najib walaupun bersama ahli-ahli dewan dari pembangkang. Percubaan ini gagal kerana walaupun mereka sedar akan kesalahan Najib, tetapi kerana kepentingan diri, kerana takut tindakan seperti yang dilakukan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal, takut juga kepada lain-lain tindakan oleh Najib, tidak ada yang sanggup menandatangani pengakuan menyingkir Najib. Oleh itu undi tidak percaya tidak boleh dibuat.

5. Membuat deklarasi mendesak Najib disingkir tidak ada dalam perlembagaan dan mungkin tidak berkesan. Najib tidak akan undur. Tetapi Raja-Raja Melayu akan termaklum berkenaan rintihan rakyat.

6. Semasa melawan Malayan Union, setelah Raja-Raja dipaksa oleh British menandatangani perjanjian menyerah negeri-negeri Melayu kepada mereka, rakyat bangun dan mendesak Raja-Raja supaya tidak menghadiri dan mengiktiraf pelantikan Gabenor bagi Malayan Union. Raja-Raja pun tidak hadir. British terpaksa batal rancangan Malayan Union mereka dan menubuh Federation of Malaya pada 1948.

7. Dari peristiwa ini kita boleh buat kesimpulan bahawa suara rakyat ada hikmat-nya.

8. Itulah sebab deklarasi rakyat penting.

Reti???

Lu Fikir La Sendiri!!!

39 ulasan:

  1. Memang reti penulis. Tun m terbaik!!! Najib terburuk!!!! Respect tun m. Reject the corrupt pm.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terbaik amendanya ajar rakyat tolak undang-undang .Tun M ingat rakyat sokong dia la ya,

      soalan mudah..

      Adakah ceramah dalam dewan dan demo ramainya cam kenduri kahwin dikatakan hebat?

      Jawap atas dulu putramerdeka ang the gang.

      Padam
    2. Apa kejadah bodohnya si Kejora Liberal menyenyeh pd jam 8:20..Undang2 apa yang dia maksudkan..undang2 ikut selera Najib ke........???????

      This immature moron is trying to belittling us with such an idiotic question. So, why should we respond when he owe us so many unanswered questions brought to him.

      Mana jawapan kamu bagi soalan2 saya yg masih tergantung-gantung. Kamu tu masih budak mentah, pergi jauh2 selagi kamu belum jawab soalan2 saya tempoh hari. Atau kamu dah terlupa, nak saya ulangtayang.......?????? God damn it.....!!!!

      Padam
    3. Satu persatu telah diperlondehkan
      ..akhirnya semua bakal terburai.

      Dah tiba masanya giliran Kak Najib & Bang Rosmah menerima cash atas perbuatan mereka. Bukankah 'Cash is King' anutan mereka berdua?

      Padam
    4. jawapan dibawah ya

      Padam
    5. Soalan tertangguh yg belum dijawab oleh Kejora Liberal:

      Okeylah, katakanlah Bank Negara tahu akan transaksi duit derma berbilion masuk ke akaun Najib. Yang musykilnya duit itu untuk parti, tapi orang no 2 ketika itu langsung tak tahu pasal derma RM2.6 bilion masuk dalam akaun peribadi Najib, termasuk bendahari dan semua Ahli Majlis Tertinggi.

      Soalan Tambahan (Ingat....Soalan2 dulu masih belum terjawab):


      Apakah kejadahnya itu.......????? Adakah pimpinan2 UMNO (selain Najib) semua tunggul kayu? Adakah parti UMNO milik peribadi Najib?
      Mengapa dirahsiakan dari pengetahuan Tan Sri Muhyiddin serta semua Ahli MT? Cukup aneh & mencurigakan bila Najib senyap aje, ada udang di sebalik batukah? Bila dah kecoh, baru nak cakap. Jadi, apa guna fungsi Bendahari?


      Padam
  2. Nak harap raja dan sultan...mereka hnya bersuara bila telor dah pecah..waktu itu barulah mereka tahu bgaimana jd raja dan sultan atas kertas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada berita baik nie di Selatan Tanah Air. Baca nie....

      Sultan Ibrahim Sultan Iskandar has urged stakeholders to consider replacing the Johor Causeway with a bridge in a bid to improve traffic flow between the state and their neighbour, Singapore.

      Sultan Ibrahim Sultan Iskandar has urged stakeholders to consider replacing the Johor Causeway with a bridge in a bid to improve traffic flow between the state and their neighbour, Singapore.
      The Sultan of Johor said he felt sorry for the “thousands of Malaysians and Singaporeans” who were stuck in traffic at the Causeway daily due to the congestion.

      The situation, he noted, was worse during holidays and festive seasons, resulting in many commuters preferring instead to walk into Singapore daily rather than endure the traffic.

      “I am sure if you work with Singapore, they will accept (the proposal) as it will be a win-win situation for both countries, but you will have to give a good reason to replace the Causeway,” English daily The Star quoted the Sultan as saying
      Apart from the worsening traffic situation along the Causeway, the Sultan talked about a variety of other issues affecting his state and said both Malaysia and Singapore should put aside their differences and “come up with solutions to improve mobility.”

      He spoke of the need for the rapid transit system (RTS) from Singapore to Johor Baru to improve connectivity and urged the Malaysian Immigration Department to keep booths open at all times.

      Touching on education, a subject close to his heart, the Sultan called for more international schools to be opened in his state so more Malaysians could study locally.

      He said this in response to reports that Malaysians were travelling across the Causeway for “better education”, and added that it was both “worrying and alarming” that these days, a child’s father spoke better English than his own children.

      On the issue of the rapid development in the state, Sultan Ibrahim said Johor needed better infrastructure projects to cope and cited Pontian where he felt an airport and seaport should be constructed.

      Planning of such projects, he added, should be done carefully and “without those with political agendas” participating in the projects.

      Bukankah Tun M telah lama mencadangkn agar jambatan dibina bagi menggantikann Tambak Johor ? Tapi si Tun Dol & Najib kecut telur dgn pemerintah Spore.

      Padam
  3. Nak harap raja dan sultan...mereka hnya bersuara bila telor dah pecah..waktu itu barulah mereka tahu bgaimana jd raja dan sultan atas kertas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku dah agak mesti ada hentam Raja..Lepas tu bila sembang bergaya macam Abu Bakar hakikatnya racun dan perosak bangsa.

      Nasib sahabat ni atas kapasiti bkn UMNO yg Abu Bakar mengaku UMNO tapi nak hiina Raja.

      Padam
    2. Apa kejadah bodohnya si Kejora Liberal menyenyeh pd jam 8:22..Undang2 apa yang dia maksudkan..undang2 ikut selera Najib ke........???????

      This immature moron is trying to belittling us with such an idiotic question. So, why should we respond when he owe us so many unanswered questions brought to him.

      Mana jawapan kamu bagi soalan2 saya yg masih tergantung-gantung. Kamu tu masih budak mentah, pergi jauh2 selagi kamu belum jawab soalan2 saya tempoh hari. Atau kamu dah terlupa, nak saya ulangtayang.......?????? God damn it.....!!!!

      Padam
    3. jawapan kat bawah lagi

      Padam
    4. Soalan tertangguh yg belum dijawab oleh Kejora Liberal:

      Masih tak malu ke kamu berlagak pandai tapi masih berhutang dgn tak menjawab soalan-soalan saya. So...Jgn banyak temberanglah

      Soalan pertama:
      Siapa nama sebenar kamu supaya kamu dipertanggung jawabkan bukan seperti baling batu sembunyi tangan.

      Soalan kedua:
      Jgn banyak ngoceh...cakap2 nie, dah sunat ke belum? Mulut laser, bukan main lagi semalam menuduh Tun Mahathir klepet derma mangsa Bosnia, Palestine & Melayu Thailand.
      Ayuh kita balik ke soalan2 berasaskan hujah2 kamu yg secara rambang membuat tuduhan berat terhadap Negarawan Ulung Kelas Dunia yg saya & rakan2 hormati kononnya beliau klepet duit derma.

      Sila perincikan maklumat itu dari siapa & bila? Juga nama penderma beserta jumlah & tujuan derma itu. Saya harap anda faham bahasa Melayu.

      Sila jawab (jgn tidak) kerana saya akan terus menjejakki kamu dunia akhirat selagi tidak mendapat penjelasan secara detail dari kamu

      Padam
  4. Dalam masa Tun mengerakkan deklarasi rakyat untuk menyingkirkan Bijan, jangan ada pihak dungu dari PKR yang cuba menyelit agenda parti mereka sendiri dalam gerakkerja ini, hal nak membebas al juburit laknatullah tidak merupakan kehendak majoriti rakyat.

    Jangan heret keadilan dan kebebasan mahkamah ke dalam ajenda politik sempit mereka .. tolonglah faham 'keutamaan'.

    Kalau mereka faham dengan kehendak perlembagaan dan peraturan untuk menyingkirkan bijan, mereka juga kena faham tatacara urusan kehakiman, tidak ada suara rakyat yang boleh membebaskan seorang penjenayah .. jangan sia siakan saksi dan bukti terutama pengadu dalam isu ini, yg telah memakan masa selama 6 tahun !!

    Ramai orang awam teragak agak bila PKR bertindak bebal dalam perkara ini ..fahamilah !!

    Jangan rosak dan gagalkan usaha Tun !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yg kau merepek ini?

      Tun M buat wayang DSAI main perempuan ...main belakang tapi yg kena dakwa masuk penjara rasuah cakap...Rasuah cakap tau ..itu pun ada yg kata DSAI kena perangkap.

      Tak macam Najib serahkan kpd undang2...walaupun makan tahun dan perbicaraan terpanjang di dunia akhirnya bersalah atas pendakwaan yg betul...Jadi rakyat tak marah psal tu takda demo bkn macam zaman Tun M.


      Kesimpulanya..siapa nak percaya Tun M ya?

      Padam
    2. Apa kejadah bodohnya si Kejora Liberal menyenyeh pd jam 8:25..Undang2 apa yang dia maksudkan..undang2 ikut selera Najib ke........???????

      This immature moron is trying to belittling us with such an idiotic question. So, why should we respond when he owe us so many unanswered questions brought to him.

      Mana jawapan kamu bagi soalan2 saya yg masih tergantung-gantung. Kamu tu masih budak mentah, pergi jauh2 selagi kamu belum jawab soalan2 saya tempoh hari. Atau kamu dah terlupa, nak saya ulangtayang.......?????? God damn it.....!!!!

      Padam
    3. jawapan dibawah ....ooooh banyak betul copy and paste ni...aku suka cara macam ni.
      salah satu cara banyakkan komen secara tak langsung blog putramerdeka nampak fanas dan meriah

      Padam
    4. Soalan tertangguh yg belum dijawab oleh Kejora Liberal:

      Ada link atau bukti si Gusto itu upahan Tun Mahathir. Jika ada, saya tuntut kamu tunjukkan buktinya supaya kamu juga tidak kelihatan pembohong seperti Puan Najib. Ingat.....kamu juga masih berhutang soalan2 saya yg lain. Saya tetap memburu kamu dunia akhirat.

      Padam
    5. jgn layan bro OA ni.. nampak dah hilang akal dgn soalan loyar buruk dia .. nak cari hiburan ada byk cara bukan layan TDM yg gila kuasa tu ... ;-))

      Padam
  5. Baru2 ni sembang kat kedai kopi...bkn kedai mamak la psal kedai mamak mahal gila.

    Ada seorang veteran UMNO ni dia kata Tun M susah nak menang ni...bkn apa dia takda kawan. Aku kata dia 22 tahun tak kan takda kawan2 seperjuanmgan?

    Veteran UMNO itu tarik nafas dia kata memang takda kawan seperjuangan. Apa yg aku nk bgtahu korang Tun M takda member tau..dia lone ranger selama ni.Kawan yg ada semua ada kepentingan.

    Apa yg aku nk sampaikan Tun M bersama PAKATAN bkn kerana perjuangan setia sekata tetapi masing2 ada tujuan.Kalau tujuan tak tercapai maka siaplah ...Setiap individu ada tujuan..

    Berita terbaru Deklarasi Rakyat bakal terkubur..Aku tau korang semakin hilang semangat.

    Komen chedet pun dah tk banyak menurun mendadak sampai 50%..tengok jela yg terbaru pun baru 19 org..artikel proton yg komen 38 org...Hancur...geng2 Tun M ramai yg dah hilang.

    Kalau malaysiakini lagii hancur komen2 yg otai2 semua dah blah...bertambah teruk nampak gayanya...

    Berita terbai BN bakal menag besar di SARAWAK.

    Soalan mudah brapa kali Tun M melawat SARAWAK sepanjang 22tahun pemerintahanya.

    a) 52 kali (macam Najib)
    b) tak tahu
    c) tak ingat
    d) ada kot

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kuat Berangan ko nii...ProOO00ootTt

      Padam
    2. Syabas broi kasi ajar itu geng.jawapan aku pd soalan distas adalah c.

      Padam
    3. Orang Sarawak selama ini memang pun tak rela UMNO ditubuhkan di bumi Kenyalang. Entah apa ke malangnya, Najib dah celupar mulut konon dia bersih tak curi kayu, hutan & balak. Pasti ini membuat Taib Mahmud & KM Adenan Satem berdesing telinga. Terlajak perahu boleh gostan, terlajak kata bungkuslah alamatnya.

      Kalau diambil kira 22 tahun pemerintahan, logiknya Tun lebih banyak melawat Sarawak, tapi itu tak penting. Lagipun hubungan Tun dgn Taib Mahmud memang akrab & tak pernah menyakiti hati pemimpin kesayangan mereka dgn sindiran2 menusuk kalbu. Orang Sarawak Tidak Mudah Lupa.

      Padam
    4. apa yg kau merepek ni othman..bila masa UMNO buka di sarawak...Othman boleh jgn sembang UMNO tak busuk la..

      UMNO parti yg ditubuhkan semenjak sebelum merdeka tau.dan UMNO yg perjuangakan kemerdekaan Malaysia.

      Apa yg aku nak sampaikan UMNO dia satu organisai tersusun..bkn sembang kedai kopi..semua ada minit mesyuarat..

      Nak fitnah UMNO kunun.

      Padam
    5. Pertanyaan pencacai 8.36,

      "Soalan mudah brapa kali Tun M melawat SARAWAK sepanjang 22tahun pemerintahanya.

      a) 52 kali (macam Najib)
      b) tak tahu
      c) tak ingat
      d) ada kot....."

      Jadi lebih baik kita baca komen orang sarawak...

      Salam Datuk

      Najib dan Rosmah telah "ditelanjangkan" oleh agensi berita dan penyiasat luar negara..
      Namun ape reaksi dari Najib?...tetap membisu...seperti biasa anjing belaannya akan menyalak...

      Maaf Datuk...izinkan saya guna bahasa Melayu Sarawak...bukan apa.. kebelakangan ini Najib terlalu kerap menziarahi Sarawak...munkin belau dapat faham bahasa local sebab ucapan KM Adenan selalunya dalam bahasa Melayu lokal atau Iban...

      Orang Sarawak madah...kamek udah lejuk ndengar hal Najib tok. Sik abis abis cerita hal duitnya nok sik pandei abis ya...Laki bini sama jak...mun duit ya dah banyak gilak...coba mun datang Sarawak ya di berik barang dikit ke kamek orang tok...duitkan raja..ya ndak?...Mun orang dah madah kitak duak ya kuat belanja diluar negara...ngakon ajak...mun sik ada..sik orang berani madah sik tentu pasal...lagik pon mun kitak sik ngakon...banyak lagik cerita di padah sidak ya...

      Sigik lagik...kitak ya selalu gilak datang Sarawak apa hal?...Kitak pikir kitak ya pemos di Sarawak tok?...kamek orang tok...sik perlu dengan orang kedak kitak ya...nyuruh kamek orang tok terpalit sama jak...walo pon ari dah dekat no pilihanraya...kamek orang tauk sapa nok dipilih jadi merintah menua kamek tok...sik iboh kitak gago datang sitok...mencemar menoa kamek ajak!...

      Kamek orang disitok udah nyaman kedirik...mun orang bagus kamek sambut dengan bait...tapi mun orang yang udah pemos macam kitak ya...malu kamek...

      Wasallam

      -Kredit kepada Putera kraken & blog AKJ.

      Padam
  6. Kah kah apanama bila dah WSJ tak laku lagi tetiba pulak panama paler... kah kah
    Apanama paper ka atau panama paper nihhh...ish ish yg ni ako cepat konpius nih..
    Apanama panama paper ni paper fitnah jugak ke.. ishh ishh yg ni aku konpius lagi
    Apanama panama paper ni mcm bohjan tua mcm tok nenek tiri mamak mudah lupa kot
    Apanama bila WSJ dah tak larat nk fitnah panama peper plak muncul plak
    Apanama ni semua mamak tua punya kerja bila wsj dah kantoi fitnah
    Apanama budak botak pun terkinja kinja mengulas tajuk berita panama paper....macai bbohjan tua pun turut menari tarian fitnah lagi....game mamak ni cukup mudah utk difahami... mudah ssgt game budak botak dan bonjan tua ni...anak beranak punya game...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa kejadah bodohnya si Kejora Liberal menyenyeh pd jam 8:59......???????

      This immature moron is trying to belittling us with his silly comments. So, why should we respond when he owe us so many unanswered questions brought to him. Don't waste our time.

      Mana jawapan kamu bagi soalan2 saya yg masih tergantung-gantung. Kamu tu masih budak mentah, pergi jauh2 selagi kamu belum jawab soalan2 saya tempoh hari. Atau kamu dah terlupa, nak saya ulangtayang.......?????? God damn it.....!!!!

      Padam
    2. tu dia...sampai kesini jawapan yg sama...othman othman kau ingat nak jawab semua solan pakai jawapan yg sama la ya...


      liberal ni yg aku faham la nak lawan undang2..cth UMNO semua MT dan bahagian sokong Najib..yg liberal jenis nak lawan undang2 UMNO..cth macam engkau la..

      othman kalau takat jadi ahli UMNO..keluar je la ..bila kau keluar berganding bersama-sama Tun M .Ini tidak dibiarkan Yun M lone ranger..

      bgtahu tun M nak lawan najib perlu ada organisasi bkn main terjah ja macam citer koboi..lain la malaysia ni negara redindian boleh la.

      Padam
    3. Lain hulu lain parang, lain dulu lain sekarang.

      UMNO Dulu - (United Malay National Organisation).
      UMNO Dulu - (Under Mahathir No Opposition - 2/3 majority).
      BN Dulu - (Barisan Nasional - 2/3 majority).

      UMNO Kini - (Untuk Mohd Najib Only).
      BN Kini - (Barang Naik - menang cukup makan saja. Undi popular 48% saja).

      Kesimpulan - Tak yawkwee (tak ingin) nak jadi ahli UMNO Najib.

      Padam
    4. Soalan tertangguh yg belum dijawab oleh Kejora Liberal:

      Dah terbuti ape kebendenye, di pembicaraan mahkamah mana? Itukan pendapat berat sebelah AG Pak Pandir yg bertindak sebagai Hakim sendiri tanpa berlandaskan The principle of Natural Justice, a person is guilty or innocent until proven in the court/trial. Kebetulan, mantan AG Tan Sri Talib juga tidak setuju dgn AG pak Pandir menutup kes tanpa pembicaraan mahkamah kerana ini melibatkan kepentingan Rakyat or shall I say Public Interest.

      By the way, mana hutang2 kamu, bila nak jawab soalan2 saya? Nak ikut jejak macam Najib ke.. muka tak makan saman asyik larikan diri aje. Jawab...jgn tak jawab......!!!!

      Padam
  7. Memang betul Panama List bikin kacau daun la ha ha ha..

    Aku suka cara Putin..cara dia jwab mudah ja..itu kerja Amerika kepala tak betul...rakyat russia semua sokong ok bagus..

    tang presiden china plak lagiii power tak jawab pun kira ikut stail Najib..rakyat china plak sokong..bagus..

    cuma di malaysia lain WSJ kitab suci jgn dimaki...terbaru untung la korang kitab suci baru PANAMA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Soalan tertangguh yg belum dijawab oleh Kejora Liberal:

      Siapa yg sekarang kena main dgn Yehudi Zionis... kan puak itu kepercayaan & consultant Najib & Rosmah buat mengisi tembolok mereka? Jgn nak putar belit dgn ngocehan fuck-auta kamu itu.

      Dengar sini baik2. Tun Mahathir tetap konsisten pendiriannya terhadap puak Yehudi Zionust. Siapa yg lantang di perhimpunan bangsa2 bersatu di New York mengutuk kekejaman Israel & USA, malah menuntut President G Bush dihadapkan ke Tribunal Antarabangsa kerana serangan ke atas Iraq? Siapa pemimpin dunia berani memboikot buatan UK dgn slogan 'Buy British Last'? Siapa berani menyelar OIC sebagai 'Oh I See' kerana kemunafikan negara2 teluk/Arab yg pro barat/USA? Siapa pemimpin ASEAN yg tidak mudah tunduk & berani memboikot persidangan APEC anjuran USA?
      Siapa pulak yg menjilat presiden USA bagai nak rak seenaknya bermain golf sedang negara ditimpa bencana banjir. Tun Mahathirkah yg mengundang President USA ke negara ini?
      Siapa yg berani menghantar istrinya mengetuai misi bantuan kemanusiaan ke Semenanjung Gaza ketika Israel menyembelih warga Palestine...Najib/Rosmah kah?

      Kamu lahir tahun brape..sekolah kampungan Jenis kebangsaan takat standard brape..ahhh...????

      Ingat...kamu masih gagal melangsaikan hutang untuk mengemukakan jawapan terhadap soalan2 saya tempohari. Jadinya..usah temberang berlagak pandai dgn cemuhan2 jijik bagai anak jalang di belakang lorong2 sundal.

      Padam
  8. Tak payah menceceh sekarang.
    Orang dah tak larat lagi dengan NAJIB & his kabinet dapor.
    PKR pun PKRlah asal bukan Najib.
    DAP pun aku akan pangkah./
    Apa ada hal beli banglo below market price,
    bukan songlap duit rakyat berbilion atau guna
    duit anak yatimbeli simulater golf.

    BalasPadam
  9. othman ngan abu bakar bukanya cerdik pon, sama2 bangang, sb terlampau lama dok menjilat pungkoq tun hasmah..dah lama dah kahakahakaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Soalan tertangguh yg belum dijawab oleh Kejora Liberal:

      Seniman Agung, TS P Ramlee hanya perlu modal sekeciput untuk memberi pulangan keuntungan berjuta-juta kpd pihak Shaw Brothers sewaktu zaman kegemilangannya di Spura. Selain itu beliau meletakkan keharuman Bangsa Melayu di peta dunia dgn meraih pelbagai Anugerah Antarabangsa di bidang seni hingga diberi jolokan "The Charlie Chaplain of Asia'.

      Reza Aziz anak Rosmah dgn laki lain sewenang-wenangnya berbelanja ratusan US$juta (duit hutang kerajaan) untuk bikin filem lucah, apa manfaat & hasil boleh dibanggakan? Yang ini sampai ke akhirat pun saya beserta rakyat jelata tetap akan tuntut.

      Padam
    2. Adakah ayah kandungnya seorang billionaire? Atau Rosmah itu seorang usahawan berpendapatan ratusan US$juta setahun, sedangkan kita tahu dia fulltime housewife kpd PM saja. PM kita pun hanya dibayar gaji RM22,826 ribu sebulan. Cuba jelaskan.
      Harap kali ini tak hampakan kami semua di blog ini seperti yg sudah2.

      Padam
  10. Menarik sekali bila Cik Minah mentafsir definasi rasuah.Rasuah bagi Cik Minah hanya bila geng Najib melakukan nya.Kalau bukan geng Najib 'tiada apa hal nya'.Kalau Cik Minah nak tahu itulah namanya hipokrit.Seperti mana yang Cik Minah tuduh yang geng Najib tu sebagai pemakan dedak,Cik Minah ni nak letak dikatogeri mana pulak.Kelakar lah orang nama Cik Minah ni.

    BalasPadam
  11. Kepada 9:59 yang tak pasal2 nak babit nenek aku si Tun Hasmah apa hal, kau memang bodoh ke bahlul tahap sialll. Kalau nak bodek si Rosmah pun tak perlu nak libat individu lain yang tak de kaitan. Nenek aku jadi isteri PM 22 tahun pun takde menghabis duit rakyat Malaysia macam mak cipan kau rosemak tuu.

    BalasPadam