Isnin, 4 April 2016

Bubar DUN Terengganu..!


Kalau memang bersedia nak membazir duit dan menanggung malu..! Hadap ler..!

KEMAMAN – Adun Kijal, Datuk Seri Ahmad Said mendakwa Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman kini sedang menghitung hari untuk diturunkan daripada jawatan menteri besar.

Ahmad berkata, beliau menyampaikan mesej kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menghadap Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin sebaik sahaja tuanku pulang dari luar negara untuk meminta (perkenan) pertukaran menteri besar.

“Jangan sampai tuanku isytihar bubar Dun, (kalau terjadi macam itu) habis lah. Keadaan sekarang Umno kritikal, kalau (dilakukan) pilihan raya habislah (Umno berisiko kalah), jangan main-main.

“Jangan salahkan saya, saya telah beri ruang yang cukup, saya sayangkan Terengganu...apa yang dia (Ahmad Razif) buat semua saya tahu. Tunggu masa saya akan dedahkan, saya akan dedahkan perkara yang besar-besar yang pada saya ia merugikan kerajaan negeri dan rakyat,” katanya menyentuh mengenai sebab beliau menggesa pertukaran menteri besar.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Veteran Angkatan Tentera Malaysia Cawangan Kemaman Kali Ke-36, di Resorts World Kijal, di sini, semalam.

Bekas menteri besar itu mendakwa, Ahmad Razif juga merupakan salah seorang dalang yang terlibat dalam konspirasi menjatuhkannya sebagai menteri besar sebelum ini.

“Saya ‘gentleman’, saya buat depan orang ramai (cadang usul undi tidak percaya)...marah dalam dewan, yang dia buat (pada) saya? Saya tak nak cerita lagi tapi saya cerita sikit, dia (beliau) yang terlibat menjatuhkan saya.

“Tapi ingat, Insya-ALLAH dengan kehendak ALLAH SWT,  saya rasa menteri besar sekarang sedang menghitung hari. Apa yang jadi halangan sekarang kepada saya adalah Umno, kalau saya tak fikir Umno, hari itu (masa letak jawatan sebagai menteri besar) saya dah keluar kerajaan. Sebab itu (sayangkan Umno) saya (masih) tunggu,” katanya.

Menurutnya,  kerana sayangkan parti, beliau tidak menghadap sultan untuk meminta pembubaran Dun dilakukan sebelum meletak jawatan sebagai menteri besar, dua tahun lalu.

“Kalau saya jahat tak sayangkan parti, dalam kedudukan 17 kerusi BN dan 15 pembangkang (dalam Dun Terengganu), saya cuma perlu menghadap tuanku dan beritahu bahawa 10 orang (Adun BN) sudah tandatangan surat letak jawatan dan minta Dun dibubarkan.

“Kalau bubar Dun dalam keadaan sekarang ini iaitu dengan kes 1MDB dan cukai barang dan perkhidmatan (GST), kita (BN) boleh kalah. Saya sayang (khuatir) yang itu saja, takut DAP perintah, kalau Pas, PKR tak apa lagi. Sekarang DAP yang berkuasa,” katanya.

Pada Persidangan Dun pada 8 Mac lalu, Ahmad yang juga Ketua Umno Bahagian Kemaman mengemukakan cadangan usul undi tidak percaya terhadap menteri besar namun cadangan itu ditolak Yang Dipertua Dun, Datuk Mohd Zubir Embong.


Lu Fikir La Sendiri!!!

56 ulasan:

  1. Padan muka Najib!

    Majoriti rakyat tak sokong pentadbiran Najib yang zalim lagi korup Dan bukan umno!

    Ayuh Kedah lakukan perkara yang sama!!!!

    Sesungguhnya Allah S.W.T maha berkuasa lagi maha mengetahui keluhan majoriti rakyat negara ini!

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah, Mat Said boddo dijatuhkan drp jadi MB Terengganu.

    Mat Said bonggok, lembu pon lagi bijak drp kau mat said..

    rakyat termasuk aku pengundi tak suka kat kau haramjaddah.

    belom jadi MB janji macam macam, bila jadi MB lupa daratan..

    Wei Mat said sial, pukimak, padan muka kau..

    Siapa yg beri derma utk kau.. kau dah lupa, sombong takabur..

    tanya orang kijal, mat said memang pukimak wal haramjaddah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan menghina. Moga Allah beri balasan setimpal

      Padam
    2. nie dedak najib nie...xleh nak patahkan cakap matsaid ngan fakta...mencarut jer la...dedak...dedak...sebab org cam lu la UMngokNO di benci....

      Padam
    3. Hidup dap... Patti ni saja mjadi sandaran terbaik rakyat.. Bebas dsri sdgala korupsi...sokong letak calun melayu dikawasan mjoriti melayu trutama di kelantan dan trengganu..

      Padam
  3. Ayuh negeri Kedah lakukan perkara yang sama! Kita hapuskan penipuan demi penipuan, maki hamun seperti 9.02 tanpa sebab Dan fakta, yang dilakukan oleh Najib Dan pencacai2nya.

    Tidak ada satu pun Kebaikan pentadbiran Najib ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. woiii lembu.. negeri Kedah terselamat dr geng celaka anakmamak botak. di Kedah semua Bahagian meluat dgn anakmamak botak. Sultan Kedah lantik MB baru tu. Alhamdulillah Kedah tenang elok. exMb penyangak Mat Said kpla samseng Kijal ni bodoh bngng dia ingt Sultan akn ikut ckp dia ke klu nk bubar DUN. Sultan ada budibicara. Panggil semua dulu. cara ugut ckp tu mat said mmg celaka. elok sgt buang parasit mcm ni.

      Padam
    2. Brapa lama Kedah boleh terselamat dengan keangkuhan pencacai yg maki hamun?

      Dengan kezaliman Dan korup
      najib , beliau ingat perbuatan menurunkan, menukar orang lain Dari jawatan mereka boleh kekal?

      Kini Najib umpama anjing yang sersepit, Dan terima lah hasil perbuatan beliau sendiri.

      Padam
    3. Orang Kedah tak akan buat perkara yg sama seperti Mat Said. Tak mau ikut cara Mat Bashah. Tapi bila sampai PRU nanti, Mat Bashah akan tersembam dgn penangan rakyat. Tak ada ketua bahagian yg boleh halang kuasa undi rakyat. Yang dok kalih bendera BN tu baru orang UMNO sendiri, belum rakyat jelata lagi. Walau apa pun kami akan buat dgn cara aman, tertib dan bersopan, sesuai dgn nama negeri kami Kedah Darul Aman.

      Mohd Najib akan hilang satu lagi negeri di PRU14 nanti. Insyaallah...

      Padam
    4. kemain syirik penyembah mamaktuntaik jd pak nujum tntang pru14. Kedah yg duk buat keja selama ni umno kedah ialah dato Ahmad Bashah. tp anak mamak boboi si botak masuk cuci kaki tangan tnjuk lagak jd mn part time. habis dia cantas dia mula nk cantas pm pulak. inicelaka punya makhluk. najib tk rasuah apa. bapak rasuah ialah bapak kpd boboi botak tu. 22 tahun merompak negara tk kenyang2. dia meroyan nk perjatuh najib sgt2 krn najib tolak rasuah dn kroni nya
      bkn pasal rakyat pon.

      dan INSYA ALLAH rakyat Kedah DarulAman akan terus beri sokongan padu pada UMNO BN krn rkyat Kedah dah serik masa pemerintahan PAS jd cacai DAPiG dulu. hbih jahanam. jd jgn risau acah2 geng tunmamak mereka pn join dgn dapig
      jd tkkn kemana

      Padam
    5. Kejora Liberal 10:01/1.06

      Hey anak jalang tak bernama..

      Di sini pulak kamu merepek meraban. Semalam semua posting2 saya langsung kamu tak jawab setelah kamu lontarkan cemuhan bahasa kesat & kotor. Ya Allah aku mohon semoga keturunan kami jgn ada yg berperangai biadab seperti makhluk ini melebihi ifrit & iblis.

      Padam
    6. Kejora Liberal 12:52/12:56/01:20

      Okeylah, katakanlah Bank Negara tahu akan transaksi duit derma berbilion masuk ke akaun Najib. Yang musykilnya duit itu untuk parti, tapi orang no 2 ketika itu langsung tak tahu pasal derma RM2.6 bilion masuk dalam akaun peribadi Najib, termasuk bendahari dan semua Ahli Majlis Tertinggi.

      Soalan Tambahan (Ingat....Soalan2 dulu masih belum terjawab):


      Apakah kejadahnya itu.......????? Adakah pimpinan2 UMNO (selain Najib) semua tunggul kayu? Adakah parti UMNO milik peribadi Najib?
      Mengapa dirahsiakan dari pengetahuan Tan Sri Muhyiddin serta semua Ahli MT? Cukup aneh & mencurigakan bila Najib senyap aje, ada udang di sebalik batukah? Bila dah kecoh, baru nak cakap. Jadi, apa guna fungsi Bendahari?

      Getting Older Means More Wisdom, got it?

      Speaking Without Fear And Favour,
      Othaman @ Othman Bin Hj Ahmad Arbaiee

      Padam
    7. Masih tak malu ke kamu berlagak pandai tapi masih berhutang dgn tak menjawab soalan-soalan saya. So...Jgn banyak temberanglah

      Soalan pertama:
      Siapa nama sebenar kamu supaya kamu dipertanggung jawabkan bukan seperti baling batu sembunyi tangan.

      Soalan kedua:
      Jgn banyak ngoceh...cakap2 nie, dah sunat ke belum? Mulut laser, bukan main lagi semalam menuduh Tun Mahathir klepet derma mangsa Bosnia, Palestine & Melayu Thailand.
      Ayuh kita balik ke soalan2 berasaskan hujah2 kamu yg secara rambang membuat tuduhan berat terhadap Negarawan Ulung Kelas Dunia yg saya & rakan2 hormati kononnya beliau klepet duit derma.

      Sila perincikan maklumat itu dari siapa & bila? Juga nama penderma beserta jumlah & tujuan derma itu. Saya harap anda faham bahasa Melayu.

      Sila jawab (jgn tidak) kerana saya akan terus menjejakki kamu dunia akhirat selagi tidak mendapat penjelasan secara detail dari kamu.

      Speaking Without Fear And Favour,
      Othaman Bin Hj Ahmad Arbaiee

      Padam
    8. Istimewa untuk peringatan Kejora Liberal 10:01/1.06

      Ada link atau bukti si Gusto itu upahan Tun Mahathir. Jika ada, saya tuntut kamu tunjukkan buktinya supaya kamu juga tidak kelihatan pembohong seperti Puan Najib. Ingat.....kamu juga masih berhutang soalan2 saya yg lain. Saya tetap memburu kamu dunia akhirat.

      Padam
    9. INSYA ALLAH rakyat Kedah DarulAman akan terus beri sokongan padu pada UMNO BN... Jangan mimpilah Anon 4 April 2016 1:06 PTG

      Ahli UMNO sendiri dah kalih bendera. Mat Bashah PHD tu tahap lembu makan dedak saja. Sebab tu lah Kedah jatuh kepada PAS pada PRU12. Dan akan jatuh sekali lagi pada PRU14 ni. Sama2lah kita tengok nanti...

      Padam
    10. Ajis Bujang Lapok bertango pukul 3.00 pagi.
      jho Low bertango, rakyat kena bayar gst.

      Adakah patut?
      Tak patut..tak patutt.!!!!

      Padam
    11. Perbuatan melampau Najib menipu, membohong, menyamun, menganiaya, menindas rakyat, membuat kami bangkit mahu beliau diadili mengikut undang2 setimpal dengan perbuatannya. Malahan kami tidak rela jika beliau hanya diusir mendapat safe passage ke negara lain sambil terus menikmati hasil samunanannya meratah duit rakyat & perbendaharaan negara. Kami mahu Najib mendapat hukuman yang setimpal sebagai peringatan kepada pemimpin-pemimpin lain - jangan sekali2 ambil kesempatan atas amanah yang rakyat beri kepada kamu. Ingat.... KUASA RAKYAT mengatasi kuasa kamu yg kami rakyat pinjamkan. Kamu hanya pemegang amanah.
      Bila kamu ingkar & pecah amanah, nah.... sekarang kamu terimalah hakikatnya.

      Jawab kejora...jangan tak jawab....!!!!

      Padam
    12. Biar saya bantu kesudahan dari copy paste di atas oleh Nek Tempoyak/Kejora Liberal.

      Najib dgn bengongnya pula bersubahat & bersekongkol dgn puak fake Jew ini yg dikenalpasti sebagai Yehudi Zionist, Illuminati, Freemasons & Knights Templar bertujuan menguasai dunia sejagat.

      Alangkah bodohnya Najib...!!! What says you, punky?

      Padam
    13. Reminder buat si Kejora Liberal:

      Si pelesit belaan Najib/Rosmah sering berhalulinasi (syok sendiri cakap sorang-sorang). Walau apapun dia menyamar, kelibat bau bangkainya serta sikap pengecutnya, tetap tak terhindarkan.

      Mana jawapan balas kamu terhadap soalan saya itu sehingga kini masih tergantung-gantung tak bertali.....??? Masih bersembunyi di sebalik Tanpa Nama....?????

      Padam
    14. Khusus untuk Kejora Liberal:

      TS P Ramlee hanya perlu modal sekeciput untuk memberi pulangan keuntungan berjuta-juta kpd pihak Shaw Brothers sewaktu zaman kegemilangannya di Spura. Selain itu beliau meletakkan keharuman Bangsa Melayu di peta dunia dgn meraih pelbagai Anugerah Antarabangsa di bidang seni hingga diberi jolokan "The Charlie Chaplain of Asia'.

      Reza Aziz anak Rosmah dgn laki lain sewenang-wenangnya berbelanja ratusan US$juta (duit hutang kerajaan) untuk bikin filem lucah, apa manfaat & hasil boleh dibanggakan? Yang ini sampai ke akhirat pun akan rakyat jelata tuntut.

      Padam
    15. Kejora Liberal..


      Baiklah kalau itu pendapat kamu yg bersekolah tinggi. Sekarang kami nak bertanya dari sumber mana si Razi dapat modal ratusan US$juta bikin filem di Hollywood? Adakah ayah kandungnya seorang billionaire? Atau Rosmah itu seorang usahawan berpendapatan ratusan US$juta setahun, sedangkan kita tahu dia fulltime housewife kpd PM saja. PM kita pun hanya dibayar gaji RM22,826 ribu sebulan. Cuba jelaskan.
      Harap kali ini tak hampakan kami semua di blog ini seperti yg sudah2.

      Padam
    16. Kejora Liberal Yg Masih Tak Diketahui Asal Usulnya.....

      Dah terbuti ape kebendenye, di pembicaraan mahkamah mana? Itukan pendapat berat sebelah AG Pak Pandir yg bertindak sebagai Hakim sendiri tanpa berlandaskan The principle of Natural Justice, a person is guilty or innocent until proven in the court/trial. Kebetulan, mantan AG Tan Sri Talib juga tidak setuju dgn AG pak Pandir menutup kes tanpa pembicaraan mahkamah kerana ini melibatkan kepentingan Rakyat or shall I say Public Interest.

      By the way, mana hutang2 kamu, bila nak jawab soalan2 saya? Nak ikut jejak macam Najib ke.. muka tak makan saman asyik larikan diri aje. Jawab...jgn tak jawab......!!!!

      Padam
    17. Kejora Liberal Tanpa Nama & Yg Masih Tidak Diketahui Asal Usulnya.

      Siapa yg sekarang kena main dgn Yehudi Zionis... kan puak itu kepercayaan & consultant Najib & Rosmah buat mengisi tembolok mereka? Jgn nak putar belit dgn ngocehan fuck-auta kamu itu.

      Dengar sini baik2. Tun Mahathir tetap konsisten pendiriannya terhadap puak Yehudi Zionust. Siapa yg lantang di perhimpunan bangsa2 bersatu di New York mengutuk kekejaman Israel & USA, malah menuntut President G Bush dihadapkan ke Tribunal Antarabangsa kerana serangan ke atas Iraq? Siapa pemimpin dunia berani memboikot buatan UK dgn slogan 'Buy British Last'? Siapa berani menyelar OIC sebagai 'Oh I See' kerana kemunafikan negara2 teluk/Arab yg pro barat/USA? Siapa pemimpin ASEAN yg tidak mudah tunduk & berani memboikot persidangan APEC anjuran USA?
      Siapa pulak yg menjilat presiden USA bagai nak rak seenaknya bermain golf sedang negara ditimpa bencana banjir. Tun Mahathirkah yg mengundang President USA ke negara ini?
      Siapa yg berani menghantar istrinya mengetuai misi bantuan kemanusiaan ke Semenanjung Gaza ketika Israel menyembelih warga Palestine...Najib/Rosmah kah?

      Kamu lahir tahun brape..sekolah kampungan Jenis kebangsaan takat standard brape..ahhh...????

      Ingat...kamu masih gagal melangsaikan hutang untuk mengemukakan jawapan terhadap soalan2 saya tempohari. Jadinya..usah temberang berlagak pandai dgn cemuhan2 jijik bagai anak jalang di belakang lorong2 sundal.

      Padam
    18. Istimewa untuk Kejora Liberal Pengkagum Najib & KJ:

      Tedung mati tinggalkan bisa
      Harimau mati tinggalkan belang
      Mahathir berhenti tinggalkan jasa
      Najib pergi menimbun hutang

      Pahlawan sejati bila melangkah
      Tak takut mati walau disergah
      Membujur lalu melintang patah
      Selagi pembohong tak jatuh rebah

      Tidak seperti pahlawan itu
      Mendabik dada saman tak mahu
      Bila ditanya jawab merapu
      Nothing to hide langkah seribu

      Jawab......Jangan tak jawab.......!!!!!!

      Padam
    19. Tanpa blog ini menyiarkan pun, berita sensasi skandal 1mdb, Mr. Rosnah & Puan Najib tetap dapat liputan utama di mainstream media seantero dunia. Kalau tak ada apa-apa, takkan tempua bersarang rendah. Mana logiknya, hanya Najib & gerombolannya saja yg betul... Sementara satu dunia tak betul.

      Natijahnya...1Malaysia/1mdb lawan 1 dunia. It goes without saying, Najib is fighting against all odds.

      Kejoral Liberal,
      Jawab...Jangan tak jawab........!!!!

      Padam
    20. Kejora Liberal Tanpa Nama & Tidak Diketahui Asal Usulnya,

      Sila jawab (jgn tidak)...

      1. Apa kejadahnya 1mdb bayar US$500 juta kpd banker yahudi Goldman Sachs?

      2. Kenapa penubuhan 1mdb, business plan 1mdb, govt guarantee untuk pinjanan 1mdb tidak dalam senarai Malaysia Plan & juga budget kerajaan hingga Timb Perdana Menteri & Menteri2 kabinet pun tidak tahu? Kenapa..kenapa..kenapa?

      Speaking Without Fear And Favour,
      Othaman Bin Hj Ahmad Arbaiee Bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee

      Padam
    21. Kejora Liberal Tanpa Nama...

      Takyah songel pot-pet..pot..pet banyak2.

      Fucked-auta anda yg menyatakan konon Tun Mahathir terima derma sumber makluman dari siapa, dan bila? Selain itu siapa penderma, berapa jumlahnya?Sewaktu saya belajar & bekerja, semua itu diambil kira sebelum pembentangan (presentation) bagi menyokong kesahihannya.

      Andaikata anda gagal berbuat demikian, anda adalah pembohong, mereka cerita mengikut selera sendiri.

      Semua pembaca blog & tuan admin, harap ambil perhatian & kita tunggu bersama jawapan Tanpa Nama ini.

      Padam
    22. Kejora Liberal Tanpa Nama....

      Kamu masih belum jawab soalan2 saya berhubung kait
      tuduhan kamu terhadapy Tun Mahathir kononnya beliau klepet duit derma. Sila perincikan maklumat itu dari siapa & bila? Juga nama penderma beserta jumlah & tujuan derma itu. Saya harap anda faham bahasa Melayu.

      Sila jawab (jgn tidak)...

      Speaking Without Fear And Favour,
      Othaman Bin Hj Ahmad Arbaiee Bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee

      Padam
    23. Kejora Liberal Tanpa Nama,

      Hari ini hari Selasa
      Hari esok bertukar Rabu
      Hari hari dunia bertanya
      Bila lagi nak saman malu

      Tanpa nama @ Kejora Liberal,

      Jgn buat malu kem Najib dgn carut marut awal pagi lagi. Ayuh bersikap sopan & balik ke soalan2 berasaskan hujah2 kamu yg nembuat tuduhan berat terhadap Negarawan Ulung Kelas Dunia yg saya & rakan2 hormati kononnya beliau klepet duit derma. Sila perincikan maklumat itu dari siapa & bila? Juga nama penderma beserta jumlah & tujuan derma itu. Saya harap anda faham bahasa Melayu.

      Sila jawab (jgn tidak)... Kerana saya akan terus tuntut pertaanggung jawaban tuduhan2 yg amat dahsyat itu. Jika terbukti benar, saya akan sokong Najib.

      Speaking Without Fear And Favour,
      Othaman Bin Hj Ahmad Arbaiee Bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee

      Padam
    24. Aduhai Kejora Liberal Pemuja KJ/Najib Tanpa Nama beserta Nenek Tempoyak yg seangkatan,

      Walau apapun samaran kamu berdua di sini maupun di blog2 lain, bau kamu yg hanyir lagi busuk tetap menyengit. Perjuangan sia-sia kamu membela kebathilan dah sampai ke penghujung hayat.

      Najib & Rosmah, Malaysia's Bonnie & Clyde, setelah 'cash & carry' have 'nowhere to hide'. Kuasa rakyat mengatasi kebathilan walau dilindungi Ketua Polis Negara dan A Thorny General. Fullstop...!!

      Speaking Without Fear And Favour,
      Othaman Bin Hj Ahmad Arbaiee Bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee,

      Padam
    25. Kejora Liberal
      Keris Berayon

      Listen me now & listen me good
      Stop your bickering like a deadwood

      In light of the treacherous act of Najib & Rosmah, who have humiliated themselves and the nation, where the world look upon us with scorn & shame, the rakyat trust will plummet. Henceforth, the rakyat of all backgrounds & political differences have joined hand in hand with one ultimatum to depose Najib as PM in order to quickly prevent further damage and save Malaysia from ruin.

      Padam
    26. Meh aku tolong jawab, bagi pihak Mohd Najib.

      1. Apa kejadahnya 1mdb bayar US$500 juta kpd banker yahudi Goldman Sachs?
      Mohd Najib: Eleh Man, releks la... Aku bagi dedak lebih sikit saja dari biasa. Dema pun dah tolong ari modal (hutang) banyak utk 1MDB. Lain kali senang aku nak pekuda Yahudi ni...

      2. Kenapa penubuhan 1mdb, business plan 1mdb, govt guarantee untuk pinjanan 1mdb tidak dalam senarai Malaysia Plan & juga budget kerajaan hingga Timb Perdana Menteri & Menteri2 kabinet pun tidak tahu? Kenapa..kenapa..kenapa?
      Mohd. Najib: OTHMAN! (dgn suara marah sikit) kamu tak sedar2 lagi ke dema semua ni lembu makan dedak. Mana ada otak nak fikir. Sia2 saja kalau aku bagitau pun. Biar dema angguk sudahlah... Kalau yg ingat dema tu cerdik sikit, berani sikit, sila ikut Muhyiddin. Tak ada tempat dalam kabinet aku utk orang2 yg tak sehaluan dgn aku. Kamu faham Othman!

      Ini parti aku... Parti UNTUK MOHD NAJIB ONLY. Suka hati akulah nak buat apa. Aku ada kuasa, aku kaya... One Malaysia is in my hand now... Ha ha ha ha ha... Mahathir si tua kerepot tu pun tak boleh buat apa...

      Ha ha ha ha ha... Aku Mohd Najib. Prime Minister of Malaysia yang cemerlang, gemilang, terbilang... Sato Dunia Pun Tao... Ha ha ha ha ha...

      Othman, lain kali jangan tanya sini, anjing2 aku tu bukan pandai sangat. Nanti aku jemput kamu ke Putrajaya, kita buat sessi soaljawab. Aku akan panggil tv1,2,3,4,5,6...

      Dah, aku sibuk ni. Nak buat 'Deklarasi Diktator' pulak...

      Saya yang menjalankan perintah,
      Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone
      Haji Mohd Najib bin Tun Abdul Razak

      Padam
    27. Pandai......barulah itu anak jantan.....!!!!!

      Padam
  4. hairan plak aku semenjak Demo GST tinggal tulang..Sebelum itu tandatangan Deklarasi rakyat hanya sekadar cukup stadium mini kajang pendokong2 komen pro mahathir lemvap dan lemah dan cukup lemah...


    pelik la wei...semua kaki komen dah mati ke?
    Najib hidup lagi la...
    inilah semangat taik kucing pendokong2 Tun M...
    Tun M dah lah tua tapi semnagat macam orang muda...yg engkorang semua sah pemakan dedak...... dapat dedak baru buka mulut dah confirm masuk dalam perut...... baru nak bising macam tukang jual itik salai..

    BalasPadam
  5. Hai la AhJibNgoK!!!!

    Apa yang kau da lakukan pada Bangsa Dan Negara!!!???

    BalasPadam
  6. Mat Said!!!

    Bongkar jer lah jangan tunggu lagi

    Melayu memang sudah hancur pon.. Kalau memang untuk kebaikan lakukan jer.

    Biar padan muka AhJibNgok dan pemakan dedaknya!!

    BalasPadam
  7. Budak botak nak buat demo tiap2 minggu.... kita tunggu minggu ini.... sila bawa sun glass atau alat pengimbas mata dari sinar kilauan nnanti rosak mata nnti...jangan lupa bawa porsche dan sewaktu dng
    nya... kita tunggu minggu ini.... kalau tak jadi sekeh palo smpi bersinar kilauan .....

    BalasPadam
  8. demo haram jadah anti gst hambar mcm nasi bubur basi campor dedak expired...Takde sambutan.. PAN PGAYR cacai DAPiG kerah ahli satu negara tu.. blh bilng yg dtg. Tuh kira habis power dh ler TunMahthaik turun pon dedak tklakuu... anti Gst dgn Porche Caymm. kencing meleleh laahh Mat Sabutoh. tokong lim penang pn trkial2 nk lari cabut ke hongkong tkthn kena hambat skandal.

    Hidup Najib!
    Hidup Najib!
    Hidup Najib!

    Hancur Pakatan Haprak Hancur!

    BalasPadam
  9. Semua PM dan pemimpin dari utara mme sah haprak fakta yg cukup terang lgi bersuluh...suma pemimpin daru utara haprak sllu guna slogan islam tapi ternyata suma jadi barua yahudi yg merosakkan islam...terkini mamak mudah lupa bersekongkol dng pluralism. ..komunis dan syiah lagi.. pemimpin pembangkang dari utara pun perguna islam tetnyata pengamal ajaran syiah...dan pluralist murtad skg duk sg bloh...2 PM dari utara di negeri kelahiran depa pun direject dan jatuh ke tangan pembangkang...2 PM dari selatan tun razak dan tun hussain suma negari dlm kjaan...malaysia makmur masa tu tak mempergunakan srntimen islam secara keterlaluan pun...singapura keluar malaysia hasil tangan PM dari utara juga...pulau pinang dirampas inggris hasil dari pimpinan kerabat utara juga...senang bangang jer bagi pulau yg stratigik pada orang lain...suma ketja haprak PM utara...klu tak otg selatan yg support PM utara jgn dok mimpi la jadi PM.... najib mewarisi pimpinan haprak PM utara dari 5 negeri jatuh ke pembangkang 2 nrgeri sudah kembali dlm kjaan..alhamdulillah...fakta ni weiii.. klu nak pilih PM lepas ni perlu dari selatan..fikir2 kan lah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua PM dan pemimpin dari utara mme sah haprak fakta yg cukup terang lgi bersuluh...
      Betul. Kalau Tengku + Mahathir + PakLah pun memang takleh lawan dgn Mohd Najib + Rosmah. Dua laki bini ni femes seantero dunia. Pasangan PM TERHAPRAK Malaysia.

      suma pemimpin daru utara haprak sllu guna slogan islam tapi ternyata suma jadi barua yahudi yg merosakkan islam...
      Betul. Mohd Najib pun sama, Sadler, APCO, Tim Leisner, Goldman Sachs. Dema ni lah yg Mohd Najib jemput masuk Malaysia utk perah 1MDB dan masukkan hasilnya ke kocek siapa ntah... Anak cucu rakyat Malaysia yg akan tanggung hutang 1MDB tu nanti.

      I lov PM
      Hidup Najib
      #RespectMyPM

      Padam
    2. Bila fakta tak ada pasal tu kalut...kelam kabut padan ssgt la dng nama tuh....kikiki

      Padam
    3. Stakat tulah yg kamu boleh ulas, sebab dalam komen aku takde perkataan 'fakta'. Adehhh... kesiannya...

      Sama gak ngan Mohd Najib "MAC sudah sahkan wang itu bukan dari 1MDB. Selesai!" Dengan umat UMNO boleh le cakap macam tu. Suruh angguk saja, tak boleh tanya tak boleh soal. Sebab tulah bodoh. Tak reti dan tak faham pun angguk saja. Maka jadilah parti 'Untuk Mohd Najib Only'. Parti hamba abdi.

      #RespectMatMaslan sebab ajar korang tahap dedak lantai saja...

      Padam
  10. Tuan Ibrahim PAS ada cakap, demo tidak mengambarkan kekuatan sebenarnya sesebuah parti.

    Adakan referendum, malahan PRU umum untuk mengetahui kekuatan parti Najib.

    Umno hari ini dah lemah longlai, tunggu masa untuk ditalkinkan je...

    Tak percaya?

    BalasPadam
  11. Najib sendiri umpama dead man walking, dah takder daya upaya, yang dia tau pecat, buang, Dan tukar jawatan orang yang menentang beliau.

    Umno hari ini akan menempa sejarah dengan Najib bertanggungjawab sepenuhnya keruntuhan parti ini.

    Semuanya hasil perbuatan korup, menganaiya rakyat Dan kehidupan bermewah mewah beliau.

    BalasPadam
  12. Parti Najib ni dah songsang, dulu umno menjaga hak kepentingan orang melayu, hari ini dah tukar menjadi menjaga kepentingan Najib Dan pencacainya.

    Yang ada dalam umno hari ini, masing2 hanya menumpukan tembolok masing2 sahaja.

    BalasPadam
  13. Tembolok yg nk mampos skg kroni mamak mudah lupa pasal tu sggup sekongkol dng yahudi pluralist komunis dan syiah. ... cakap islam bergegar gegar org utara ni... ekor penuh taik puiiii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni hang ni mengutuk Najib ke? Bersekongkol dengan Yahudi? Macam Najib dengan Paul Stadlen, Apco dan Goldman Sachs? Bersekongkol dengan komunis? Macam yang Najib pi jual harta benda negara kepada negara bapak komunis tu?

      Padam
    2. apsal xpakai acc lu nek tempoyak oiii...malu ker...hahahaha...kutip dedak najib campak tu...ayaq juboq die jgn lupa jilat skali...hahahah

      Padam
  14. Bercerita tentang yahudi, adakah kita lupa najib sendiri mengupah syarikat bernama APCO, jho lo,goldman sachs dan bank eropah yang membiayai pinjaman 1mdb juga penyokong fahaman zionist ini?

    berbicara tentang yahudi, pencacai boleh mengelar pelbagai nama...tu tanggung la kat akhirat ya.

    BalasPadam
  15. UMNO kan kuat. Rakyat kan bersama PM. Buat je la referendum. Apa susah. Konfem menang. Takut apa. Mwahahaha.

    BalasPadam
  16. Kejap pinjaman kejap derma...tony pua chicken pox dan rafizi clara bohsia yg memulakan 1mdb pun dah sunyi sepi tetiba mamak tak sedar diri pulak yg kepoh kecoh.... yahudi WSJ tulis benda fitnah terkinja kinja la puak mamak menyahut apa yg WSJ lapor walau pun berita fitnah.....

    BalasPadam
  17. 12.53 chai, tony phua dan rafizi sudah mempersoalkan kredibiliti 1mdb sejak penubuhan 1mdb tu lagi.

    Semuanya berfakta dan terbukti, jika wsj tak betul kenapa tidak saman aje wsj tu?

    Bukan kah najib tak bersalah? Bukankah najib hanya luluskan pengeluaran ber billion2 duit rakyat kepada 1mdb? Bukankah najib juga yang menjual pelbagai aset negara?

    Kenapa najib perlu takut?

    BalasPadam
  18. Persoal jer tanpa fakta.... malah budak botak dan mamak bohjan tu smpi la ni persoal jugak... yyg pelik bila persoalan tu nak dijawab dlm debat tony phua dan arul lansung tulur tony phua the chicken pox bisu.... sahutan utk debat smpi la ni bisu... ko nk tulis bio ada fakta la.... ko ni jenis suka dengar ceramah tongong patut la kena goreng jer

    BalasPadam
    Balasan
    1. Stakat tulah yg kamu boleh ulas, sebab dalam komen aku takde perkataan 'fakta'. Adehhh... kesiannya...

      Nah ini FAKTA
      >> Mohd Najib tak berani tunjuk muka dalam program 'Nothing2Hide' berdepan dgn Mahathir.

      >> Mohd Najib cirit birit tak dapat sua muka di Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa di belakang rumahnya.

      Cara balas korang sama gak macam ngan Mohd Najib "MACC sudah sahkan wang itu bukan dari 1MDB. Selesai!" Selesai! The End! Tutup Buku!

      Dengan umat UMNO boleh le cakap cam tu. Suruh angguk saja, tak boleh tanya tak boleh soal. Sebab tulah bodoh baghal. Tak reti dan tak faham pun angguk saja. Maka jadilah parti 'Untuk Mohd Najib Only'. Parti hamba abdi.

      #RespectMatMaslan sebab ajar korang tahap dedak lantai saja...

      Padam
    2. bang qalamqabut...bukan ngan umat Umno...ngan umat dedak jer cam nek tempoyak tu, ape najib cakap sume percaya...psl kenyang makan dedak tu jadi buduh tu...hahahhahah...aku pun umno bang tp nak najib dturunkn...insyaallah pilihanraya nti dun rengit, parlimen batupahat kurang 1 undi...tu jer aku mapu janjikan...

      Padam
    3. Orait dik, aku faham. Aku mintak maaf kalau kamu terasa. Lepas ni aku tukar jadi 'umat UMNO yg menyembah Mohd Najib'. Tentu dah tak termasuk orang2 seperti kamu.

      Aku tabik kamu sebab berani mengaku orang UMNO dan sanggup utk menukar pemimpin. Harap ramai lagi seperti kamu yg menjunjung perjuangan bukan menyanjung pemimpin

      Padam