Rabu, 20 April 2016

HOT ~ Dari 'Cari Makan' Dah Jadi 'Editor'..?


Dalam kesempitan pun akan ada kesempatan..! Kenapa melibatkan Jho Low jer mesti nak sorok? mesti nak tutup? Apa lebihnya budak cina ni? lebih kepada siapa?

Sebelum tu layan dulu kenyataan akhbar dari Tan Seng Giaw dan rakan rakannya anggota PAC yang lain..! Ingat..! Tan Seng Giaw yang buat kenyataan..!!! TV3 mana TV3 suku..?




Nampak tu nama siapa? nama Tan Seng Giaw kan..! maka wajar lah di 'imani' oleh para macai..! Tak gitu?

Kenapa perlu di sunting tanpa pengetahuan anggota PAC yang lain?

Hasan dalam reaksinya dilaporkan berkata..

Hasan: Penyuntingan ayat tak jejas keseluruhan laporan PAC

Penyuntingan beberapa ayat dalam laporan akhir Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tidak menjejaskan keseluruhan laporan itu.
Pengerusi PAC Datuk Hasan Arifin berkata ayat berkenaan dikeluarkan kerana ia berstatus belum jelas atau dalam risikan serta bukan untuk pengetahuan awam.
"Perkara ini telah dimaklumkan ketika pembentangan laporan kepada semua anggota PAC pada 7 April lepas.
“Memasukkan pernyataan yang tidak jelas atau dalam risikan adalah sesuatu yang prejudis dan semua anggota PAC seharusnya memberi keyakinan kepada pihak berkuasa membuat siasatan lebih lanjut sebelum membuat kenyataan," katanya dalam kenyataan di Kuala Lumpur, hari ini.
Maknanya Hasan mengaku la membuat editing..! fullstop..!
Tindakan Hasan ini menambah harum 1MDB pada pandangan rakyat ke? tindakan Hasan ini mengeluarkan pandangan serong dunia terhadap 1MDB ke?
Sedangkan hakikatnya tindakan Hasan ini menambah parah layar dikembang sauh dilabuh..!
Layan...
Ahli Parlimen DAP, Tony Pua hari ini mempersoalkan tindakan Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), Datuk Hasan Arifin yang memadamkan 'dua ayat' yang terkandung dalam laporan jawatankuasa itu, yang kononnya tidak penting tanpa merujuk kembali kepada semua anggota PAC.
Lebih dari itu, anggota PAC tidak pernah memberi kuasa kepada Hasan untuk berbuat demikian sedangkan draf akhir telah diluluskan, katanya.
"Hasan sepatutnya memaklumkan kepada Parlimen dan semua yang terlibat, apa sebenarnya yang tidak jelas mengenai penemuan Bank Negara yang menyebut “penerima faedah utama Good Star Limited adalah individu tidak berkaitan dengan Petrosaudi International Ltd”?
"Penemuan itu penting kepada seluruh siasatan 1MDB kerana syarikat dan para eksekutifnya telah memberi keterangan kepada PAC bahawa Good Star adalah anak syarikat Petrosaudi," katanya dalam kenyataan.
Walau bagaimanapun, syarikat tidak dapat menyediakan bukti kukuh, seperti carian syarikat atau sijil penubuhan dari pihak berkuasa berkaitan, walaupun selepas diminta berkali-kali, untuk menyokong dakwaan Peguam Negara dan PAC, ujarnya.
Apa yang 1MDB dapat sediakan ialah surat tahun 2015 dari Petrosaudi kepada 1MDB mengatakan Good Star Limited adalah sebahagian daripada kumpulan Petrosaudi, jelasnya lagi sambil menekankan PAC tidak boleh mengiktiraf dokumen seperti itu.
"Oleh itu, apakah Pengerusi PAC mahu mempersoal dan mencabar penemuan dan siasatan Bank Negara Malaysia," tanya Pua.
Semalam, Pua menuduh Hasan menyunting laporan PAC mengenai 1MDB tanpa kelulusan jawatankuasa berkenaan dengan memadamkan ayat laporan itu mengenai keterlibatan Jho Low dalam firma Good Star Ltd.
Pua berkata ayat yang dikeluarkan berbunyi: "Bank Negara Malaysia dimaklumkan secara sukarela oleh pihak berkuasa negara itu bahawa Good Star Limited adalah sebuah syarikat yang dimiliki oleh individu yang tidak mempunyai kaitan dengan PetroSaudi Group".
Ayat berkenaan, katanya diluluskan oleh semua anggota PAC dalam draf kerja mereka, namun ia a tidak muncul dalam laporan akhir yang diterbitkan.
Tak ada beban...batu digalas..!
Sokong bawa rebah..!
Lu Fikir La Sendir!!!

47 ulasan:

  1. Pergh...laporan PAC pun dah edit? Kalau pemakan dedak haram najip masih tak sedar2 lagi memang bangang la...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemkn dedah suka...lompat2 lg sbb cina jho low tu ibarat role model mereka, berjaya diselamatkan. Pd mereka jho low dan lanun bugis tu kembar siam. Jgn lah korang cuba nak ckp buruk pasal jho low.

      Padam
    2. Selain Najib, si Tembam Jho Low juga adalah mastermind dalam kes penipuan 1mdb. Sebab itu si Hasan Mata Juling edit nama syarikat Goodstar kepunyaan si Tembam itu. Saya yakin ini juga arahan si Najib Bullshit.

      Padam
    3. Heran.. masih ada juga Melayu Islam mahu terus mendukung pentadbiran Najib sedangkan kumungkaran sudah jelas nyata. Saudara baru keluarga Najib & Rosmah, si Tembam ini dilindung oleh Hasan Juling dalam Laporan palsu PAC demi untuk cover line skandal 1mdb yg memalukan & meranapkan negara.

      Padam
    4. Saudara Othman,
      Kalau dah nama pemakan dedak, boleh ke nak sama pikirannya dgn pemakan nasi? Tu sebab tak boleh nak bezakan, yg salah pun dia tetap kata betul. Lagi satu hal, kalau dah bertuhankan duit mana nak nampak kemungkaran yg ada. Jadi tukang reka kemungkaran lagi ada la.

      Padam
    5. Macam mana acuan begitulah kuihnya.
      Putar 360 darjah utk diselaraskan dgn citarasa sendiri.
      Tak gitu??

      Padam
    6. Jangan nak tuduh najib yg suruh padam yer. Yg suruh tu jhlow. Jhlow akan kata saya call pm kalu tak padam. Macam bod 1mdb kata, kalu tak setuju saya call pm

      Padam
  2. Perghhh..kebal betul jho low nii..susah sgt ke nk panggil mamat nii untuk soal jawap..jangan2 mamat nii penyimpan harta karun mohd najib diluar negara...ProOO00ootTt

    BalasPadam
  3. Kelemahan paling ketara dalam isu 1MDB dan wang RM2,600 juta ini ialah disebabkan kegagalan Najib sendiri memainkan peranan utama menjawab serta menangkis pelbagai siri dakwaan, bukan saja oleh WSJ, tetapi juga oleh pihak-pihak lain terhadapnya.

    Berbeza dengan zaman Tun Mahathir dulu, apabila timbul sesuatu isu besar yang melibatkan persoalan dirinya, parti dan negara, bekas Perdana Menteri itu sendiri yang akan memainkan peranan utama menjawab, menangkis dan memberi penjelasan tanpa henti-henti.

    Tetapi, jelas, lihatlah sekarang ini, Najib seolah-olah bersembunyi dan takut membuka mulutnya, manakala tugas menjawab, menangkis dan memberi penjelasan itu lebih banyak diambil alih oleh Hasan 'Cari Makan', Salleh Said Keruak, Azalina Othman Said dan lain-lain menteri yang bertaraf rendah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun m mana ADA jawab ,yq aku tahu tun m jawab saya ADA Bini cina dekat singapore he.he.he bila ditanya solan sebenar hebat tun m cuba tukar topik Tanya oleh wartawan

      Padam
    2. Lihat si Haramjadah anak Sundal ini dah mula mentohmah yg bukan2. Apakah puak Najib & Rosmah memang diarah begitu?

      Padam
    3. 8.00 ada ropenya si fumakilla ni...chai, berilah sedikit fakta,ada isi supaya kami bleh balas,

      Kami suka komen chai, kerana ianya trigger untuk kami balas balik...

      Stakat tun ada bini cina ( kalau benar) lebih menarik dengar citer deepak jaikishan yg mengimpot pelbagai jenis bomoh untuk rosmah.

      Padam
    4. Sabar othman ahmad..bg cai anon0800 pm tu peluang..layan dia dgn kasih mesra..tgh overdose dedak tu..

      Padam
    5. Tak minat la cerita tun m ada bini cina,kalau cerita najib nk buat album dgn zz tu aku minat la...

      Padam
    6. Anon 8.00
      Tegamak ko kerana nak menangkan tuan dedak ko, ko sanggup terima dosa fitnah kata Tun M ada bini cina kat singapore. Punyalah bodoh. Satu Malaysia tahu Tun M ada satu bini je. Dari muda sampai tua itulah satu bini dia. Tun M bukan macam org lain ambik bini org. Sanggup ko tanggung dosa fitnah sampai akhirat ye. Ingat yg ko cakap tu dah dicatit malaikat pun. Di akhirat ko akan bertanggungjawab dgn fitnah ko tu dan disoal Allah Taala.

      Heboh kata org fitnahkan tuan ko tapi kalau dah ada semua bukti kenapa tak nak bersihkan nama?? Suruh rakyat terima dan percaya cerita kartun dongeng. Rakyat bukannya bodoh.

      Padam
    7. Apa ITU Cara tun m elak soalan dengan bikin cerita pada diri dia, bila wartawan Tanya soalan lain ,dia jawab lain tun m orang fitnah saya ada bini dekat Singapore ITU, orang tanya soalan lain 'lain dia jawab ITU cara putar alam punya orang tun m ini
      Siapa kata aku cakap tun m ADA Bini dua ,tiga ,aku cakap tun m pada elak soalan diberikan pada dia dengan cerita benda lain, anda tak kenal taktik tun m berpolitik

      Padam
    8. Tak payah pusing2 cakap, saya post kan semula....

      Tanpa Nama 20 April 2016 8:00 PTG
      Tun m mana ADA jawab ,yq aku tahu tun m jawab saya ADA Bini cina dekat singapore he.he.he bila ditanya solan sebenar hebat tun m cuba tukar topik Tanya oleh wartawan

      Padam
  4. Pengerusi PAC yang disangkakan telus rupanya sekadar standard pemakan dedak yang lain.

    Apa dia fikir, rakyat Malaysia kurang lebih setaraf pemikiran pengundi di kawasannya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa nak di herankan sangat "Batman" . Awal awal lagi kami dah bilang Hasan mata juling ni taraf sekolah atas pokok je .
      Ingat lagi komen beliau bila menang kerusi Rompin ? Dia bilang orang kampong gembira dgn adanya GST .

      Padam
    2. Ha aa ye.......mak aku kat kampong tu melompat-lompat gembira adanya GST. Tau tak mak aku mengeluh asik cakap barang mahal, bawang pun naik berbanding dulu, benda2 runcit lain pun dah naik. Tu tak masuk bapak aku hanta kereta utk major service maklum kereta dah lama, tahu tak GST kena RM36. Kata bapak aku kalau tak, duit GST RM36 tu boleh buat tuang minyak dapat gak tahan guna utk seminggu dua.

      Padam
    3. Eh.. Mak ko dah lama meninggal..mcamna lak ko tahu dia gembira..pelik aku..ooi saiko lah ya.. Tahap mamak madey

      Padam
  5. saya cari makan bang...

    BalasPadam
  6. Macai ini terdesak taip sendiri surat itu . itu macai pkr, kita akan lihat kemusnahan pkr yg dibuat oleh tun m
    Sikian terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. 'Sikian'..cai kasi hadam dedak dulu cai baru taip..

      Padam
  7. Dulu dengan gah nya bertanya dan mencari abu bakar.

    Hari ini rakyat marhaen pula bertanya pencacai ternakan najib; Fumakilla mana? Fumakilla? mana? Mana?

    BalasPadam
  8. Akhirnya kenyataan mp pembangkang jg yg boleh dipercayai,semua kenyataan yg berkaitan dgn umno najib, boleh masuk dlm bakul sampah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah hati ko kelam nak wat camna..ko kena tipu dgn geng haprak pun ko caya..

      Padam
  9. Tlg semua jgn marah ok.
    Hasan cuma mahu cari mkn..

    Part laporan PAC ni go fly kite dan bangla lum bace lg.

    Senangla nk kena tipu

    BalasPadam
  10. Kah kah apakah kata kata tan seng giaw najib tak bersalah pun kena edit...... ko org nak apa sebrnarnya.......2 tahun lagi ko nk bagi prlingkup semua pun x pe...... yg pasti kami akan pastikan momok dan baka2 dia akan tertangkop.... itu sumpah kami.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.06 fumakilla,

      Kami nak jawab part mana?

      Padam
    2. Cai,sesumpah xmkn dedak cai..mkn serangga..

      Padam
    3. Let's put The 1001 nite storty of Najib like this....

      After so many denials, Najib finally admitted having RM2.6b pumped into his bank accounts. What he did deny is that he did not use the money for his personal interest. So how did he use those 2.6b and what is or is not considered as personal interest?

      Let's take a few guesses. He could have used the money for election purposes, like inviting those singers from S Korean to do a "Gangnam Style". He could have given the money to his step-son to do a movie or buy assets in foreign soils worth hundred of millions. He could have given millions to his wife Rosmah to go-a-shopping in Dubai, Australia, Paris, London etc. See! None of those are for personal use. Being a PM cum FM, he doesn't need to touch those money because whatever expenses he incurred will be fully paid for, by the rakyat of course.

      Najib is an honest man, if he said he did not use the fund for personal use, he meant it. If all the cabinet members& ketua2 Bahagian believe and support him, they may even have a few million extra in their bank accounts.

      That's it....!!

      Padam
    4. Kejora Liberal (9:09)

      Pls brush up on your horrible BM & English if you wanna defend Najib & the govt .-- how to be taken seriously like that, if you cannot even express what you guys want to say? Surely there are cybertroopers on your side who can deliver sensible comment/threads. People around the world is judging you what sort of level you are by your thread. All your comments to-date are really suck - sounds nonsense with full of craps & bullshits. Take my advice.

      Padam
    5. Free lesson for Kejora Liberal on how to write appropriately:

      RM2,600 million is a monumental sum; it couldn’t possibly have come suddenly from a charitable well-wisher and just as quickly had disappeared. The criminal implication of the mysterious movements of such huge quantities of cash through the accounts of Najib is awesome, to say the least.

      The fact that the whole world is watching now that this mega scandal has made headlines in leading media around the globe. The government cannot afford to falter nor to fail to apply the necessary remedies, lest it will lose its credibility, with serious adverse consequences economically and politically.

      Question is now asked, what is the urgency of the bond (raised only 7 days after sealing the joint venture) since the joint venture with IPIC never took off the ground, if such massive cash was not urgently needed to fund Umno/BN’s election campaign for the imminent GE13? As for the local source of RM42, it came from SRC International which conveyed the money via two other companies to Najib’s other two accounts in AmBank in Dec 2014 and Feb 2015. SRC International, a company set up by 1MDB and later taken over by the Ministry of Finance, gained notoriety for having repeatedly failed to properly account for the RM4 billion loan it took from pension fund KWAP in 2011.

      Why should a ministry of finance entity pay such a large sum of money to the Prime Minister cum Finance Minister’s personal bank account? Isn’t this act alone a breach of the law, whatever the subsequent usage of the fund might be?

      Now, let's hear what's your answer?

      Padam
  11. Yur advice.....????fuckkkkkkk u...........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pls brush up on your horrible BM & English if you wanna defend Najib & the govt .-- how to be taken seriously like that, if you cannot even express what you guys want to say? Surely there are cybertroopers on your side who can deliver sensible comment/threads. People around the world is judging you what sort of level you are by your thread. All your comments to-date are really suck - sounds nonsense with full of craps & bullshits.

      Padam
    2. Saudara Othman,
      It's understood that proper English is definitely not for an idiot. You'll need to waste half a million years to teach an idiot.

      Padam
  12. Kenapa nak edit???
    Kalau rasa tak bersalah kenapa takut???
    Babi betul!!!

    BalasPadam
  13. Tan is already given the best answer to you....what's else you want actually....4 red bean army dog of LGE.... just wait 2 yrs from now..case closed...okeyy...

    BalasPadam
  14. DR ZAKIR NAIK UMNO DAN PAS BERGABUNG DEMI PENYATUAN UMAT ISLAM.... BANYAK PLURALIST/SYIAH/KOMUNIS PANAS MONTOT....!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus2 !!tahniah..najib kasi turun..barulah lebih mapan dan dinamik..

      Padam
  15. Kejora Liberal (10:29)...

    Is the Donation Issue Really Over? Is the 1mdb fiasco issue is really "settled"? No, I and the majority of the rakyat don't buy that & we think it is far than over.

    Do you know in the latest development, IPIC has confirmed they will not pay the US$50 million interest on the sovereign bonds.
    On June 4, 2015, IPIC assumed 1MDB's obligation to pay the interest due on the bonds in a bailout plan that was to see 1MDB in exchange undertaking to transfer assets and cash as compensation to IPIC.

    However, IPIC now says that 1MDB and the Ministry of Finance are now liable for all claims arising from the bonds, including paying for the interest, as it had terminated the rescue deal claiming that 1MDB and the ministry have failed to live up to their end of the bargain.

    This has to do with the repayment due to IPIC and the real Aabar which according to their management Aabar did not receive. 1MDB says they did pay. What sort of game is 1MDB playing, man...it is outright cheating.....!!!

    In the first place, the gross mismanagement and losses of hundreds of millions in 1MDB, with Najib's signature all over as required by Act 117 of the 1MDB rules? Now we are supposed to accept that he is not responsible for anything he signs?
    The unaccounted-for US$5 to 7 billion from 1MDB? Where has it gone?
    The missing US$3.5 billion from the IPIC deal?
    The RM42 million into SRC, that the AG claims Najib thought was the 2013 "donation" when it actually arrived in 2014?
    The RM60 million allegedly charged to personal expenses? Or, are the luxury hotel stays, jewellery, Chanel and cars all for anak yatim?
    If all issues are "settled" then why are 6 nations actively still pursuing the case? Or are we supposed to believe that the relatives who received the money are as "unaware" as the Bugis worrier himself?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saudara Othman,
      Let me answer on behalf of them
      (because I'm sure they can't answer you).
      The perfect answer is as follows:
      1. Wait till Tuesday
      2. Tak tahu
      3. We are cheated
      4. Nothing to hide
      5. It's all fitnah
      6. Case is closed
      7. Let's move on

      Padam
    2. Apa saja pngakuam dari men.luar arab saudi mana geng ko nak terima.ko hanya nak dengar apa yg ko nak dengar saja.duit mdb dicuri..itu saja yg ko nak dengar..jenis hati kelam dan busuk..

      Padam
    3. Joe labu, jgn terikot sgt bodoh mat maslan tu..
      Rakyat bkn nk dgr najis nk saman selasa depan..
      Rakyat juga bkn nk dgr duit tu xmasuk dlm akaun peribadi dan xdiguna utk kpentingan peribadi.
      Rakyat nk tgk bukti.
      Paham joe labu bodoh?
      Saman wsj.
      Saman mamak.
      Saman semua yg fitnah najis.
      Tunjukkan semua bukti dimahkamah.
      Bkn goreng sana sini dgr ckp itu ini..
      Paham dah cai?
      Tlg habaq kt master hang

      Padam
  16. Apa bukti lagi ko nak??sudah diakui derma dari arab saudi..menteri dia dah jelaskan..banyak sangat komar geng anc ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukti itu sesuatu yg bertulis. Yg boleh diketahui benar atau palsu.
      Bkn pakai air liur..
      Pandai x joe labu bodoh?

      Pembunuh mngaku tidak membunuh. Lepas dh hukuman.. mcm tu ye labu bodoh?

      Padam