Isnin, 4 April 2016

PANAS ~ Akhirnya Mahathir Mengakui Najib Betul..!


Jangan tersedak dedak dulu..! Baca dan fahamkan..!

NAJIB TERBUKTI BETUL

1. Menurut laporan akhbar, siaran ABC mengesahkan dana itu adalah hadiah yang boleh digunakan oleh PM sesuka hati.

2. Ini adalah berita yang sesungguh baik. Kini TV Kerajaan perlu menyiarkan berita ABC ini supaya semua rakyat akan mengetahui bagaimana betulnya Najib.

3. Tetapi jangan menyiarkan hanya sebahagian sahaja dan di luar konteks. Tunjuklah keseluruhan siaran ABC itu untuk membuktikan Najib tidak bersalah. Hanya selepas itu akan rakyat dapat diyakinkan. Bersikap jujurlah dan buktikan bahawa Najib bercakap benar, hanya yang benar, dan tidak lain daripada yang benar.

4. Untuk menunjuk bahawa beliau tidak bersalah, memandangkan “Pasukan Petugas Empat” dahulu telah dikebiri, dirikanlah sebuah Suruhanjaya yang terkecuali untuk menyiasat derma, mulai dari masa tugas pasukan petugas sebelum ini telah dihentikan sebelum dapat menyelesaikan tugas mereka.

5. Hanya kenyataan daripada Kerajaan sahaja, khususnya oleh ahli-ahli politik yang disangsikan, tidak meyakinkan orang ramai.

6. Kita perlu penulis surat, yang mendakwa beliau telah menderma wang, untuk menampil dan menjawab soalan-soalan mengenai sumber kekayaan beliau, bank beliau, cara beliau memindah jumlah wang yang besar ke akaun peribadi Najib. Terdapat juga percanggahan antara tarikh suratnya itu dengan masa orang ramai menemui dan mempersoalkan wang dalam akaun peribadi Najib pada 2014.

7. Surat yang bertarikh 1 haribulan November 2011 ini menjawab semua soalan-soalan yang hanya ditanya pada tahun 2014, selepas Wall Street Journal mendedah tentang USD 681,000,000 dalam akaun peribadi Najib. Jika sekiranya surat ini boleh dipercayai, ini bermakna pemindahan wang, termasuk USD 375,000,000 yang dinyatakan, telah dilakukan dalam jumlah yang berbeza berulang kali melalui bank syarikat yang dikenali sebagai Blackstone Asia Real Estate Partners Ltd yang merupakan syarikat Kepulauan British Virgin yang Blackstone Group AS sendiri menafikan sebarang pengetahuan mengenainya.

8. Surat ini, yang sepatutnya membuktikan bahawa wang itu adalah hadiah, mengandungi banyak percanggahan mengenai tarikh, jumlah wang dan kekerapan pembayaran.

9. Ianya seolah-olah penulis, yang kononnya ialah “Putera Arab Abdulaziz Al-Saud” pada tahun 2011 tahu bahawa pada tahun 2014 kewujudan “hadiah” akan ditemui, didedah dan penjelasan diperlukan. Ia adalah satu kes yang amat menakjubkan.

10. Tetapi penyiaran keseluruhan 1 jam episod oleh ABC akan menjelaskan segala-galanya.

Salinan Surat Saudi




Lu Fikir La Sendiri!!!

38 ulasan:

  1. Pusing sana pusing sini patut le proton dh nk bankrap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora Liberal 12:52/12:56/01:20

      Okeylah, katakanlah Bank Negara tahu akan transaksi duit derma berbilion masuk ke akaun Najib. Yang musykilnya duit itu untuk parti, tapi orang no 2 ketika itu langsung tak tahu pasal derma RM2.6 bilion masuk dalam akaun peribadi Najib, termasuk bendahari dan semua Ahli Majlis Tertinggi.

      Soalan Tambahan (Ingat....Soalan2 dulu masih belum terjawab):


      Apakah kejadahnya itu.......????? Adakah pimpinan2 UMNO (selain Najib) semua tunggul kayu? Adakah parti UMNO milik peribadi Najib?
      Mengapa dirahsiakan dari pengetahuan Tan Sri Muhyiddin serta semua Ahli MT? Cukup aneh & mencurigakan bila Najib senyap aje, ada udang di sebalik batukah? Bila dah kecoh, baru nak cakap. Jadi, apa guna fungsi Bendahari?

      Getting Older Means More Wisdom, got it?

      Speaking Without Fear And Favour,
      Othaman @ Othman Bin Hj Ahmad Arbaiee

      Padam
    2. Hey anak jalang tak bernama 12:37/12:46

      Di sini pulak kamu menyorok, merepek meraban. Semalam semua posting2 saya langsung kamu tak jawab setelah kamu lontarkan cemuhan bahasa kesat & kotor. Ya Allah aku mohon semoga keturunan kami jgn ada yg berperangai biadab seperti makhluk ini melebihi ifrit & iblis.

      Padam
    3. Masih tak malu ke kamu berlagak pandai tapi masih berhutang dgn tak menjawab soalan-soalan saya. So...Jgn banyak temberanglah

      Soalan pertama:
      Siapa nama sebenar kamu supaya kamu dipertanggung jawabkan bukan seperti baling batu sembunyi tangan.

      Soalan kedua:
      Jgn banyak ngoceh...cakap2 nie, dah sunat ke belum? Mulut laser, bukan main lagi semalam menuduh Tun Mahathir klepet derma mangsa Bosnia, Palestine & Melayu Thailand.
      Ayuh kita balik ke soalan2 berasaskan hujah2 kamu yg secara rambang membuat tuduhan berat terhadap Negarawan Ulung Kelas Dunia yg saya & rakan2 hormati kononnya beliau klepet duit derma.

      Sila perincikan maklumat itu dari siapa & bila? Juga nama penderma beserta jumlah & tujuan derma itu. Saya harap anda faham bahasa Melayu.

      Sila jawab (jgn tidak) kerana saya akan terus menjejakki kamu dunia akhirat selagi tidak mendapat penjelasan secara detail dari kamu.

      Speaking Without Fear And Favour,
      Othaman Bin Hj Ahmad Arbaiee

      Padam
    4. adoii ni apahal ni???kalau setakat nk main politik kene hina sikit pun nk touching..p jahit kain la othman oiii..org lain relaks je..madir kne hina pun x mennagis mcm hang ni..othman..p beli puting baby tu isap..kesian nak main politik tp xblh kene jentik..kikikiki

      Padam
    5. othman...kat sini org tak main gertak2 la..sini jawap bila ada isu..bukan nk tunjuk kau tu hebat ke ape..aq pun pro m .. malu dengan komen ko ni..bajet hebat sgt..ngn melayu berani ngn cina jilat puiiii

      Padam
    6. Kejora Liberal 2:27/2:30

      Walau apapun kamu berlakon, lagak talam dua muka kamu itu dapat ku cium dari bau bangkai kehadhiran mu.

      Jgn banyak cakap, mana dia jawapan kamu dari soalan2 saya itu? Hendak saya ulang tayang semula....???

      Padam
    7. Kejora Liberal....

      Saya bagi tempoh 1 jam dari sekarang. Sekiranya tak ada maklum balas, tayangan semula akan disiarkan untuk pengetahuan satu Malaysia, dan juga satu dunia.

      Sekian dan harap maklum.

      Padam
    8. Sblm muhdin sembah bekas bos dia...dia mengaku bhw cari dana adalah hak president spt diamal oleh mahdey ketika jd president umno.
      Mgkin dah dijanjikan sesuatu oleh mahdey...muhdin serang najib.Sedangkan wang dana n isu 1mdb telah diperjelaskan lbh 50 kali dlm mesyuarat MT.Sama ada dia pekak atau buat2 pekak krn 'sesuatu' yg luar biasa telah buat dia pekak dan buta.
      Klu najib bersalah...rasa2nya semua ahli MT akan tolak dia termasuk komponen2 parti bn yg lain.Apa lagi kekuatan najib krn ISA dan segala bentuk akta yg mengekalkan mahdey dah dimansuhkan skrg.Begitu juga pemilihan parti yg bnyak kelebihan utk president dh dimansuhkan.
      Kenapa muhdin cadang pemilihan parti ditangguhkan???!!!Adakah peluang dia naik mudah jika najib melepaskan segala jwtn atas desakan mahdey???Sapa2 saja berhak utk jadi president krn kouta era mahdey dah tidak digunapakai lagi.
      Skrg jelas...mrk sanggup jadi munafik krn gilakan kuasa dan harta.Harta utk waris dan kroni2 yg dulunya mewah serta mudah diperolehi ketika era mahdey.Harta yg diperolehi krn perjanjian bodo dan bangang yg menyusahkan rakyat tetapi menguntungkan waris dan kroni.

      Padam
  2. Najib nak lari mana?

    Hari ini dah terbukti, najib sememangnya korup, hidup bermewah mewah, zalim dan menganaiya rakyat. Segala yang keluar di dada akhbar seperti wsj dan abc australia adalah sahih.

    Masih ingat lagikah, Pernah satu ketika pembodek najib mempersoalkan transaksi code"SWIFT" yang digunakan? malahan bloger terkenal kepunyaan najib juga turut sama mempersoalkan kredibiti transaksi code "SWIFT" ini.

    Hari ini, apa dah jadi? masih ingin memutarkan belit fatka yang terbentang luas?

    Tak heran jika dulu kena chop fitnah, hari ini pon pencacai cakap fitnah...

    Pencacai sekalian, inilah akibatnya apabila mematuk Dedak haram jadi taik sehingga naik ke sel2 otak berhubung dan ditambah pula campuran ketum dan ganja diadun dengan fumakilla.

    jawapan standard pencacai hanyalah maki hamun dan "fitnah" .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak lari mana??!!!
      Mahdey sampai skrg tak jumpa bukti.Cuma jadi munafik minum air kencing WSJ n Swk report jer selama ini.Akhbar yg jadi musuh dia ketika era 22tahun.
      Yang hebat jadi penyiasat alam maya nie..sekor pon tak tampil buat laporan polis.Hanya melayan kencing mahdey..muhdin..mukiz..pompuan minah saleh swk report dan dapigs.Sekor pon tak mampu membantu sprm...PAC dan raspussy pukiR dan dapigs.Sekor pon tak ada yg nak bantu mahdey dgn legasi 22tahunnya.
      Cai penjilat najis sr n WSJ...termasuk puak pakatun...korang dpt dosa kering jer buat fitnah.Ada bukti..majukan pada pakatun.Mrk berpengaruh dan bnyk wang utk bantu korang kemukakan laporan dan dakwa ke mahkamah.
      Ada berani kerrrrr???
      Atau takut krn memang tiada bukti langsung.

      Padam
  3. kalau baca pemakan2 dedak kat MyKemut..mcm hebat benor dia org tu..mcm2 cdgn pasal Proton..mb najib boleh bg dia org ganti Tun kat Proton...

    BalasPadam
  4. Untuk cai 12.37..agak2 ada tak duit Proton..pusing sana sini..lalu Arab..lalu US..lalu ntah mana2..masuk akaun peribadi Tun?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahdey ada 8 rumah agam di dlm dan luar negara.Bernilai jutaan dan puluhan juta ringgit sebuah.Aset kereta salah sorang anak dia lebih rm34juta.Belum lagi puluhan dan ratusan buah syarikat dimiliki.
      Tanpa kuasa besar pm yg sanggup jadi boneka mrk....adakah legasi kekayaan 22tahun mampu bertahan??Sblm INI pon pernah bangkrap tapi bapak tolong.Maklumlah dapat dgn mudah..hilang pon mgkin dgn mudah.Harapan bergantung dgn kuasa pm yg boleh diperkudakan...

      Padam
  5. Aduhh...kekadang menyirap tgk tv3..dh takde kredibiliti..rating pun semakin jatuh..hari2 cover cerita mappadulung mohd najib..utusan..? ProOO00ootTt

    BalasPadam
  6. dari dulu lagi menyirap tgk tv3...dari zaman reformasi lagi...zaman madey dh xtgk tv3...sian org madey dh xtau nk tgk tv mne...wat la tv baru..dedak tv...xpn madey tv

    BalasPadam
  7. sembang kasi bimbng..Najib itulah najib akhrnya jatuhla..najib tertangkaplah..najib checmate lah..akhrnya najib camtu jugak..asyik menjilat punkoq madir..stimlah sampai tahun depan..pooodahhh chit!!!

    BalasPadam
  8. Tun Mahathir patut malu dengan Ingvar Kampard dari Selatan Sweden kerana walaupun memiliki kekayan berpuluh billion dollar serta menjadi pemilik pasaraya IKEA yang memiliki 300 premis perniagaan diserata dunia cuma sekadar memandu sebuah Volvo 244 GL lama untuk melihat premis perniagaannya.

    Tidak seperti Mahathir yang sedang memperjuangkan rakyat dan baru-baru ini telah pun mengisytiharkan deklarasi rakyat ‘Selamatkan Malaysia” tetapi hadir pada perhimpunan bantah GST petang tadi dengan menaiki kenderaan SUV mewah jenis Porsche Cayenne.

    Memalukan apabila sesaorang bercakap untuk berjimat cermat dan menyokong menghapuskan GST kononnya membebankan rakyat tetapi dalam masa yang sama Mahahtir menunjukkan betapa mewahnya hidup beliau walaupun kerajaan mengenakan GST, beliau masih mampu membeli kenderaan mewah seperti itu.

    Jika di ungkit kisah lama Mahathir pernah berkata bahawa beliau bukanlah seorang ‘ahli’ perniagaan dan bukan seorang yang kaya dan gaji beliau sebagai Perdana Menteri juga tidak lah banak seperti seorang ahli perniagaan atau korperat, Tetapi dengan hadir pada himpunan jalanan dengan manaiki kenderaan SUV mewah bolehkah cakap-cakap orang ini di percayai.mm1

    Orang ramai tidak sedar dalam senyum Mahathir telah menghina mereka yang berhimpun dengan memberi tahu bahawa cukai untuk keretanya sahaja sudah sama nilainya dengan sebuah kereta Proton Primas buatan tempatan, dalam senyum mahathir beri tahu bahawa orang bodoh yang membantah GST.

    Dengan mengambil contoh bayaran cukai GST keretanya sahaja mencecah RM65 ribu yang dikatakan amat membebankan rakyat, sedangkan rakyat yang terbeban tidak akan membeli sebuah SUV mewah Porsche Cayenne, Mahathir dari dahulu suka membodohkan rakyat

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye ke ni?? cibai punya TUN!!

      Padam
    2. await tak caya ka? tun baik no..tu bukan keta dia..tu keta tukang kebun dia laaaa..dia mana ada harta..xpa2..jgn segan2..jilat lagi semua...ok..tun ok ja..kikikiki

      Padam
    3. Satu lagi babak hallusinasi (cakap sorang2) si Pengecut Kejora Liberal Tanpa Nama melalui skrip 2:40, 2:41 & 2:42. Dah faham benar....tok sahlah nak cong........!!!!!!

      Padam
  9. sy pernah teserempak dengan tun, memang dia bawa SUV ni..dlm hati sy ketika itu..patutlah Proton xkemana..ckp je lebih..

    BalasPadam
  10. Kesian .. cai najib .. harapkan kpd dedak .. utk menyara keluarga ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu jelah komen2 pjilat juboq tun kikikiki dedak..sy bukan itik la bodoh bab kata ku li..kikikiki

      Padam
    2. ade ke dia kata kita sara keluarga dengan dedak??kikiki..bodo ka apa dia ni..dia yg binatang kot..dok jilat tun hari2..kalau inilah mentaliti pnyokong tun...memang sahlah bodo cmpuir baral dh ni

      Padam
  11. Hantar surat asal tersebut ke Jabatan Kimia (Luar Negara) untuk disahkan samaada ianya betul-betul dikeluarkan pada 1 Nov 2011. Nampak ayat dari surat tersebut pun macam dah boleh disyaki bertujuan untuk melindungi sesuatu yang menjadi persoalan sekarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebok nak hantar luar negara.Otak puak pakatun tu patut cuti pakai bahan kimia.Tak habis2 meroyan menyalak dan dikencing Sarawak Report dan WSJ.

      Padam
  12. Anon..2.40..2.41...2.42....2.42......2.59....3.01 org yg sama...kasihan mat...x cukup org nak diberi tugas...dedak dah byk yg kena sekat kut

    BalasPadam
  13. Apa hal membisng nih...apanama 1mdb ni banyak persepsi dari reality. ..apanama yg paling fakta fanclub botak dah janji demo tiap minggu... apanama klu nk demo nnti bawak sun glass.. pelindung mata maklum la musim panas silau kuat apanama klu x jadi demo sekeh la pala botak laaa..apanama kalu bole bawa porshe ... apanama kalu x mampu bawa poshe sedut asap porshe pun cukup la...

    BalasPadam
  14. Pemuda UMNO..muda2..ramai lagi yang pakai keter lagi hebat dari Tun..tak caya..tggu je lar PAU...berlagak lar mereka tu dgn kereta hebat masing2...sdgkan makcik2..pakcik yang betul berjuang utk UMNO dtg naik bas...duduk atas lantai..Tun pakai Cheyenne..bukan keter baru..Cheyenne ni banyak masuk recond..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Elehh....aset keta dia lebih rm34juta.
      Klu nak tunjuk baik...patut mahdey naik teksi jer...

      Padam
  15. Apa hebatnya DAP, PKR dan PAN. Kata Dulang, Paku Serpih. Kata Orang Dia yang Lebih.

    Macamlah! pembangkang dengan cai2 depa ni baguih sangat. Terlajak bangang adalah!

    Pembangkang dari dulu, kini, dan selamanya memang pembohong dan pembelit. Satu bakti yang berterusan untuk rakyat pun tiada. Cuma wang dedak untuk anak2-anak itik sahaja yang ditabur.

    Tunjukkan apa bakti berterusan untuk rakyat jika ada. Buat malu jadi pembangkang penipu dan hina. Apa pun putar belit dan fitnah Najib tatap menjadi Pujaan Hati Kami. Hangpa ambillah lubang hidung Madey jadi pujaan hati hangpa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat Tatapan Kejora Liberal:

      Lagi2 nafi..nafi..fitnah..fitnah! Lepas tu maki hamun, mencarut hingga benda sulit emak bapak sendiripun dijaja murah.

      Kenapa ye "Penyata Kewangan" 1mdb pun tak siap mengikut jadual sejak penubuhannya, selalu lembab & terhegeh2 sampai CEO silih berganti. CEO sekarangpun dah nak calibut lari sebab dah kering idea nak cover line.

      Lim Guan Eng kalau salah memang patut diberi hukuman setimpal. Tapi berapalah sangat kalau nak dibandingkan dgn kes 1mdb & SRC yg melibatkan ribuan & puluhan juta. Penyangak2 osmah dibiarkan bebas lari ke luar negara. Rtm & TV tiga suku pulak lebih menitik beratkan rasuah keciput tapi yg bangkai gajah berbilion-bilion hingga masyhur sedunia tak berkutik sejentik pun. Baru2 ini kes RM100 juta di Kem Belia & Sukan tak pun dihebahkan. Lepas tu ada pulak kes baru melibatkan RM17 juta di Kem yg sama tapi buat dekk aje. Apa kejadahnya semua ini...?????

      Ini kerajaan telus ke kerajaan tak ada telur?

      Padam
    2. Cai...dah lbh 3000 org ditaja pegi haji dgn Wang 1mdb.
      Tokong ada????Peliwat tua tu ada????
      Errrrr...mahdey n sons ada?????

      Padam
    3. Ditaja dengan wang disyaki songlap? Utk cuci dosa ke? Sebijik macam money laundering...alangkah bodohnya cai najib 7.29 tu..kah kah kah

      Padam
  16. Othman Ahmad teruskan perjuangan menyebar fakta yg benar, semoga perjuangan anda diberkati

    BalasPadam
  17. Assalam...kita sebagai org islam hendaklah kembali kepada al quran....x baik kita menuduh tanpa bukti....pada yg empunya diri saudara othman ....igt lah allah maha mngetahui....perlu di igt....najib di pilih sbagai PM adalah kehendaknya bukan di pilih olih kita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kembali kepada alQuran..pemimpin MESTI amanah!

      Menuduh tanpa bukti? Apandee sendiri cakap bukti tak cukup untuk proceed. Bukan dia cakap langsung takde bukti. Lagipun ada si suspek nak pertahankan diri? Islam menitikberatkan maruah diri. Takde apa yang dia buat selain menghentam orang tua yg baling kaca pun tak pecah..what a shame!

      Padam