Khamis, 7 April 2016

Terlebih Dedak..!


Orang UMNO dan penyokong kerajaan yang setia dalam mempertahankan parti, kerajaan dan pemimpin tentu tak semua merasa nikmat seperti mana yang budak kotak ni pernah dapat..!

Selepas berhempas pulas menentang, memijak dan membakar lalu pusing dengan bergelar Senator..! Habis tu diangkat pula menjadi Pengarah Komunikasi di Kementerian Kewangan..!

Akhirnya..!

Kotak tetap kotak..! Katak tetap katak..!

Yang totok dapat apa???

Lu Fikir La Sendiri!!!

54 ulasan:

  1. At least dia sedar diri, keluar setelah tidak tahan byk benda salah berlaku depan mata.

    Yg bugis pula lari dari tjawab. Salahkan orang bawah. Lanun laut pun tak mcm ni....hina sungguh.

    BalasPadam
  2. Drama seterusnya tun m nk usung tiang gol kemana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tiang gol apa plak nii..orang tanya lain..jawap lain..bingai..ProOO00ootTt

      Padam
    2. TDM nak tendang masukan duit 42 juta dlm gawang najib

      Padam
    3. Tanpa Nama7 April 2016 3:56 PTG, pasal apa laporan akhir oleh Ketua Audit Negara tidak dibentangkan bersama-sama Laporan Akhir PAC?

      Pandikar Speaker kata ia OSA dan belum dinyah OSAkan lagi, OSA apa lagi ni? Hari tu kata nak bentangkan dengan Laporan Akhir PAC, hari ni jadi lain pula, apa ni semua?

      Najib dan kuncu-kuncu bukan lagi percubaan alih tiang gol lagi dah ni, ni dah percubaann alih padang bola terus jadinya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Abubakar apa kau merepek ni...Alahai abu bakar abu bakar..taubatla jgn asyik baca wsj..baca la laporan kerajaan.

      Audit dan PAC kerjasama tu...fahamkan peranan audit dan PAc...terima lah kenyataan dan terimalah laporan tersebut...WSJ menipu la.

      Sapa2 boleh tolong aku yakinkan abu bakar audit dan PAC laporanya telus...minta tolong.

      Padam
    5. tak perlu... hati dia dah lah abu dan di bakar pula.. gone case.. go fly kite je lah ;-))

      Padam
    6. Tanpa Nama7 April 2016 6:00 PTG, kamulah yang merepek, kerana dalam penyata audit oleh Ketua Audit Negara itu adalah laporan yang lebih terperinci, terutama dalam isu pelaburan USD 700 juta antara 1MDB dengan Petrosaudi itu, apa dah jadi sebenarnya, perjanjian dah dibatalkan, wang tak dipulangkan, lepas tu beri lagi duit kononnya pinjaman murabahah sampai jumlah keseluruhannya mencecah USD 1.83 bilion, mana dia wang itu?

      Kita juga mau tau apa dah jadi dengan 'unit' yang kononnya bernilai USD 1.103 bilion di BSI Singapore Limited itu.

      Kemudian pelabuaran RM 15.4 bilion di Brazen Sky, GIL Fund, dan Aabar Deposit itu, apa dah jadi dengan pelaburan itu, ada untung ke, atau pelaburan itu hanyalah wayang semata-mata, pelaburan entah ke mana duit pun lesap entah ke mana.

      Manusia macam kau ni Tanpa Nama7 April 2016 6:00 PTG, kalau Najib tempek taik ke muka kau kata ubat untuk mencantikan wajah pun, kau akan percaya bulat-bulat walaupun kau dah bau busuk taik ditempek ke muka kau itu.

      Laporan PAC itu sebagaimana yang kita ketahui adalah tidak lengkap kerana tiada laporan akhir oleh Ketua Audit Negara, macam mana hendak disahkan perkara yang tidak lengakap?

      Itulah, lain kali gunakan akal bila berfikir, bukannya tak tentu arah menyerbu bagi komen merapu tak tentu hala.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    7. Aku dah kata ABu bakar dia masih ingat dia pegawai penyisat la..hmmm...

      Minta tolong kawan seperjuangan Abu Bakar nasihat kan dia...bertambah merepek ni...bila masa kerajaan lantik dia anggota PAC ni? lain macam plak laporanya...

      Padam
    8. Tanpa Nama7 April 2016 6:48 PTG, kau tu yang merepek tak tentu hala, soalan saya tidak pula kamu jawab, merapu ke laut, ke longkang sahajalah kamu ini.

      Walaupun saya bukan ahli PAC, tetapi apa yang jelas adalah mana perginya RM 15.4 bilion pelaburan di Brazen Sky, GIL Fund, Aabar Deposit itu? Mana perginya wang 'pinjaman murabahah' kepada Petrosaudi sebanyak USD 1.83 bilion, apa dah jadi dengan 'unit' yang kononnya di simpan di BSI Singapore Limited yang kononnya bernilai USD 1.103 bilion itu?

      Soalan saya pun kamu terkial-kial nak jawab, lepas tu merapu tak tentu hala, kepada system baru, memang terok, musang hitam, dina, adi, hadi, semangat cash is king, anak nogori, sman, dkds dan pecacai di MyKMU.net, silalah tolong kawan korang yang bengong ni.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    9. Cai,, caiii, tetap cai Najib sampai ke sudah.. Penatlah melayan kebodohan penggemar Dedak Najib Brand RM4.91Bln, upgraded from brand RM2.6B.
      Minta tolong korang nasihat kat PM Malaysia yang masih in house itu agar tidak malukan Negara.. Kalau betul berani kerana benar, tunjukkanlah segala bukti yang boleh menyakinkan rakyat Malaysia dan Dunia.. Urusan rasmi dalam segala hal pun pasti ada berekod dan berdokumentasi kurang2 pun ada NOTA E-mail. Kami malu punya PM dayus lagi bacul cam niee mengalahkan Si Rafizi Pondan, kena tangkap dan ke mahkamah pun steady jeee. Umno telah sesat oleh mainan Jibul

      Padam
  3. Biasalah...cari dahan baru..dahan yg ada sekarang rapuh...dia tau mohd najib akan tumbang..nk cari boss barulah tuu..ProOO00ootTt

    BalasPadam
  4. "Mereka berbohong untuk menutup bohong yang lagi satu."

    Kat akhirat boleh lepas ker? Berbohong dan Menyiarkan berita palsu? Makan dedak haram, rakyat tak izinkan? Maki hamun, menghina orang lain yang berjuang menegak kebenaran?

    Pencacai jawab la kat akhirat!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di akhirat yg mula confirm kena jawab 42 billion lesap ke tak?

      Jgn tungu akhirat brader PAC pun tak lepas apa citer bohong ja memanjang.
      Kat dunia lagi bohong alahai camna citer ni...sapa nak tolong hapuskan fitnah ni atau nak teruskan fitnah pasai tak takut Allah.

      Padam
    2. 5.57

      42 billion hilang bohong? Siapa yang perlu bertanggunjawab diatas salah laku 1mdb atau 1mdb tak salah?

      Siapa yang berbohong dengan wang rakyat lesap? Atau nak ikut kata najib 1mdb pinjam bank dan bukan wang rakyat?

      Siapa yang berbohong jika tiada siasatan dilakukan terhadap skandal 1mdb ini? Bagaimana pula dengan hutang 50 billion? Kemana perginya tujuan asal 1mdb? Adakah 50 billion digunakan untuk faedah rakyat? Dimanakah perginya 50 billion hutang 1mdb?

      Maka memang betul lah 42 billion hilang dan selepas disiasat ternyatanya jumlah sebenarnya adalah 50 billion.

      Hilang atau hutang, siapakah yang perlu bertanggungjawab?

      Amat mudah apabila bekas CEO dipersalahkan, apabila perdana menteri iceland meletak jawatan secara sukarela walaupun beliau tidak didakwa kerana kebocoran maklumat skandal panama.

      Padam
  5. (MMO) – The Public Accounts Committee (PAC) does not hold Datuk Seri Najib Razak responsible for any of the alleged missteps taken by 1Malaysia Development Board (1MDB) as the prime minister had merely acted as adviser.

    PAC deputy chairman Dr Tan Seng Giaw said during the committee’s investigation on 1MDB, it was made known that Najib was not directly involved in the firm’s management.

    Tan, who is a DAP lawmaker, said the actual decision-makers in the firm were its board members and management.

    “So these people we have to probe — that will be the correct thing to do,” he said when approached by reporters at the lobby of the Dewan Rakyat here.

    “Legally speaking, how can you take action on those who have done nothing,” he added, referring to Najib.

    “From our investigations, we found that he (Najib) is not directly involved. His name only appears in the board of advisers,” Tan explained further.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apasat DAP ni sokong Najib..ini yg buat aku naik angin.

      Padam
    2. Mengapakah Najib dan Lembaga Penasihat 1MDB tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak-pihak yang dituduh membuat penyelewengan seperti Shahrol Halmi Ibrahim itu?

      Apa yang jelas adalah Najib adalah berkuasa penuh untuk meluluskan sebarang pelaburan oleh 1MDB, maka segala pelaburan 1MDB itu mendapat kelulusan oleh Najib, maka macam mana Najib dikatakan tidak terlibat sedangkan Najib tidak pernah dipanggil oleh PAC untuk menerangkan apa yang beliau lakukan sepanjang menjadi Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB itu.

      Rakyat menantikan jawapan mengenai pelaburan sebanyak RM 15.4 bilion di dalam Brazen Sky, GIL Fund, dan Aabar Deposit, kita mau tahu apakah pelaburan itu benar wujud dan jika ada pun, apa dah jadi dengan pelaburan itu? RM 15.4 bilion bukan jumlah yang kecil, kalau ambil duit RM 50 dan ikat satu ikat ada 100 keping, RM 15.4 bilion itu akan jadi 3.08 juta ikat, tak cukup ruang lori untuk isikan wang sebanyak itu. Boleh bina sebanyak 308,000 buah rumah kos rendah yang kos binaanya RM 50,000.00 sebuah.

      Selain itu, apa dah jadi dengan 'unit' di dalam BSI Singapore Limited itu? Jumlahnya juga besar, USD 1.103 bilion, kalau tukar dengan nilai RM sekarang lebih kurang RM 3.8, maka nilainya adalah RM 4.1914 bilion boleh bina sebanyak 83,828 buah rumah kos rendah yang kos binaannya RM 50,000.00 sebuah.

      Untuk dua perkara ini sahaja, sebanyak 391,828 buah rumah kos rendan dengan nilai kos binaan RM 50,000.00 sebuah yang sepatutnya dapat dibina, tetapi tak dapat dibuat dan tak tahulah apa dah jadi dengan wang RM 15.4 bilion + RM 4.1914 bilion bersamaan RM 19,519,400,000.00 @ RM 19.5194 bilion itu.

      Ini adalah duit negara, bukannya duit persendirian Najib serta pegawai-pegawai di 1MDB, duit itu patutnya dapat bantu rakyat dalam memiliki rumah kos rendah, dapat bantu biaya subsidi, dapat bantu beri biasiswa kepada pelajar yang dari keluarga yang kurang kemampuan, tetapi tengoklah apa dah jadi dengan wang-wang itu semua, lesap entah ke mana.

      Saya teringin nak baca buku pasal laporan oleh PAC itu, kita nak lihat apa dah jadi dengan RM 19.51914 bilion itu sebenarnya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Berdasarkan laporan oleh PAC juga, tidak terdapat maklumat wang RM 2.6 bilion itu berasal dari 1MDB, tetapi kita peliklah, apahal 1MDB masukkan wang ke sebuah syarikat yang namanya mirip dengan anak syarikat IPIC, bukan sikit, berbilion jugalah.

      Anak Syarikat IPIC Abu Dhabi adalah Aabar PJS Investment PJS, tetapi 1MDB masukkan wang ke sebuah syarikat yang namanya hampir sama iaitu Aabar PJS Investment Limited.

      Perkara ini adalah pecah amanah korporat, lebih-lebih lagi melibatkan wang milik negara yang menjadi hak rakyat.

      Ini adalah sangat memalukan dan sangat jijik.

      Kita berharap laporan daripada PAC yang mengarahkan tindakan siasatan diambil oleh pihak berkuasa terhadap 1MDB ini akan membolehkan Khalid Abu Bakar mencekup Shahrol Halmi, Mohamad Bakke, Lodin Wok Kamaruddin, Ismee Tabung Haji, Ong Gim Huat, Ashvin J. Valiram dan lain-lain termasuklah Arul Kanda untuk disiasat mengenai salah laku yang berlaku di dalam 1MDB itu.

      Najib, Sidek Hassan Mantan KSN, Ali Hamsan KSN sekarang, Noor Mohamed Yakcop, Irwan Serigar KSU Kementerian Kewangan, Chen Zhen Ming CITIC Group China, Sheikh Hamad Qatar, Khaldoon Khalifa Al Mubarak Mudadala UAE bolehlah jadi saksi nanti di mahkamah.

      Kita tengoklah sampai bila Lembaga Penasihat terutama Ketua Lembaga Penasihat iaiatu Najib boleh bertahan jika kes ini di bawa ke mahkamah, sila hari bulan dengan negara-negara seperti Qatar dan UAE yang terlibat dengan 1MDB ini pun akan jadi mangsa cemuhan antarabangsa akibat penyelewengan yang begitu ekstrim di dalam 1MDB ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. ha ha ha sekarang semua baru tahu apa itu audit negara...kan bagus semua tunggu ni tidak si bangsat WSJ yg jadi kitab suci...bagus camni la taat pada audit negara.

      Baru betul ....baru jadi rakyat malaysia yg faham undang2.

      berkenaan korang nak bg pandangan itu bagus cuma jgn takut isu ni bkn sembang kat laman blog kampung tapi parlimen malaysia.....Faham tak ni


      Kepada semua kaki fitnah terimalah akibatnya...wah bkn main kata 42Billion lesap pastu duit 2.6 Billion sumber dari 1MDB...

      Ingat ya kami pejuang kerajaan akan pastikan kamu tunduk pada instirtusi kerajaan bkn WSJ ada faham...

      Minta jgn gunakan PAC sudah makan dedak...aku belasah nanti.

      Padam
    5. Tak pernah Tun Dr. Mahathir kata RM 42 bilion itu lesap semuanya, tetapi sekurang-kurangnya RM 27 bilion yang tak dapat dikesan, misalnya RM 15.4 bilion pelaburan di GIL Fund, Brazen Sky, dan Aabar Deposit itu, boleh ke 1MDB berikan buktinya, kerana bila pihak KPMG dan Ernst and Young minta bukti pelaburan pun 1MDB putar sana sini sampai tukar juru audit kepada Deloitte pula.

      Lepas tu apa dah jadi dengan USD 1.83 bilion 'pinjaman murabahah' kepada Petrosaudi itu, pasal apa tak boleh bawa balik wang itu sampai sekarang ni?

      Malahan apa dah jadi dengan 'unit' yang kononnya bernilai USD 1.103 bilion di BSI Singapore Limited itu?

      Kamu tu yang hanya bersembang di tepi longkang, berlagak macam pandai, tapi tak faham isu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Abu bakar tak perlu jadi pemakan dedak Tun M ya...aku cabar sapa2 ada contact Tun M nafika dia pernah bercakap 42 Billion lesap..siap la Tun M...kau ingat tun M cakap pkai lutut la ya..semua ada dalam artikelnya.

      Padam
    7. Kau tengok sendirilah dalam internet, Tun Dr. Mahathir kata 1MDB hutang dengan banyak RM 42 bilion, lepas tu berdasarkan laporan, sekurang-kurangnya RM 14 bilion tidak diketahui ke mana lesapnya, kemudian berdasarkan laporan yang lebih lanjut, sekurang-kurangnya RM 27 bilion wang yang tidak dapat dikesan, itu kenyataan dari Tun Dr. Mahathir.

      Jadi kau tak payah nak membohonglah, macam Najib jugalah, kata Tun Dr. Mahathir tuduh dia lesapkan RM 42 bilion, tak pernah pun Tun Dr. Mahathir buat begitu, Najib tu yang bengong tak reti isu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    8. aku bkn cabar engkau...untuk pengetahuan Najib yg tibai Tun M bab 42Billiom kita tengok la Tun M ada telor ke tak..

      Padam
    9. Tun Dr. Mahathir dah saman Najib di mahkamah dah pun, kau baru keluar dari gua ke?

      Najib sekadar tuduh di khalayak ramai terhadap Tun Dr. Mahathir, kalau Najib tu ada telur, sila ambil tindakan terhadap Tun Dr. Mahathir selama ini, selama ini Tun Dr. Mahathir berucap di khalayak ramai mengenai salah laku Najib dan 1MDB, pasal apa Najib tak saman Tun Dr. Mahathir sampai sekarang ni?

      Kau tu yang buta kayu sebenarnya, baru keluar dari gua, setakat Najib berceramah kutuk Tun Dr. Mahathir kau dah bangga sangat, tapi bila Tun Dr. Mahathir datang ke program Nothing to Hide, Najib larikan diri pula, sekarang siapa yang pengecut sebenarnya? Tak payah nak putar sana sinilah, Tun Dr. Mahathir dah jelas keberaniannya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  6. Memang betul kata ah pek DAP tu. Walaupun Jibby pengerusi, kesalahan (fizikal atau arahan) dibuat oleh Pengurus dan Lembaga Pengarah. Jadi Jibby tidak terlibat secara terus, ikut cara siasatan lah.

    Tapi, bab 1MDB ni Jibby tak takut. Itu pasal dia sokong PAC buat siasatan. Penasihat dia dah buat perkiraan awal-awal dah. Yang dia orang takut ialah siasatan keatas SRC International. Sebab ada unsur kaitan terus dengan Jibby. Itulah sebab dua ekor tu hilang entah kemana, sementara si CEO 1MDB dulu masih makan gaji kat Pemandul.

    Buka siasatan ke atas SRC International ? Forget it, won't happen. This is the big one dia orang nak protect. Tactic mudah sahaja. Jangan bukak cerita pasal SRC International (seperti yang dibuat oleh Pandi dan Pandakar), tunggu Zeti turun, naikkan Serigala. Baru lah Jibby and gang akan kata, siasatlah SRC International sekarang. Pasti takkan jumpa apa-apa....sebab yang jaga SRC dulu sekarang dah control Bank Negara. Ha Ha! Bijak...bijak...tapi 2018 kantoi jugak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jgn jadi bangsat ya..selama ni kau hentam kaw2 1MDB tiba2 jadi pemakan dedak nampak.

      Padam
    2. 6.29

      Betul atau tidak ada kesalahan 1mdb ini?

      Padam
    3. Tanpa Nama7 April 2016 6:29 PTG, dalam isu penyelewengan di 1MDB, apakah Najib dan Lembaga Penasihat 1MDB yang diketuai oleh Najib tidak mengetahui penyelewengan besar-besaran dalam 1MDB itu?

      Nasiblah kau Shahrol, percaya sangat dengan Najib tu, akhirnya kau yang kena heret ke mahkamah.

      Apa lagi Shahrol, kau bongkarlah semuanya, tapi sebelum tu sembunyikan ahli keluarga kau terlebih dahulu, bawa lari mereka ke luar negara, bukan apa, takut ahli keluarga kau akan dijadikan sebagai alat untuk ugut kau pula nanti, Najib ni mana peduli pasal orang lain, dia hanya peduli nafsu serakah dia sahajalah.

      Pengaliran wang besar-besaran dari 1MDB ke syarikat-syarikat di BVI adalah suatu perkara yang jelas, sudah tentu dalam beberapa tempoh tertentu Najib akan minta pembentangan laporan terhadap prestasi 1MDB, takkan Najib tak boleh kesan pengaliran wang besar-besaran ke syarikat-syarikat di British Virgin Islands (BVI) itu?

      Macam Tan Sri Muhyiddin ceramah di Akademi UMNO di Janda Baik Pahang sebelum inilah, Najib patutnya buang semua pengarah yang bermasalah, tapi pasal apa tak buang, sebabnya mungkin penyebab masalah itu adalah Najib, Najib yang arahkan kepada CEO dan Lembaga Pengarah untuk buat ikut selera Najib, bila dah terbongkar, Najib jadi cuak, tak buang semua pengarah itu dan takut nak ambil tindakan undang-undang terhadap CEO dan pengarah di 1MDB kerana takut rahsia sebenar terbongkar.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Abu Bakar apa yg kau nak merepek teruskan..seperti aku kata tadi akhirnya rakyat mesti tunduk pada institusi kerajaan bkn WSJ atau panama list ada faham...

      Aku hari ni rasa cukup gembira bkn kerana masalah Najib salah ke atau tidak tetapi di zaman Najib ketelusan sudah terbukti..

      Hari ni semua rakyat tergamam kerana Audit bkn sahaja menjalankan tugas dgn profesional malah yg paling manis bila PAC yg dianggotai oleh pembangkang bersama-sama menjaga ketelusan negara...

      Padam
    5. Tunduk kepada istitusi kerajaan apa lagi? Pasal apa Najib yang meluluskan segala pelaburan 1MDB tidak dipanggil untuk memberikan keterangan kepada pihak PAC?

      Najib adalah mempunyai peranan yang besar dalam penggunakan wang 1MDB, tetapi tidak dipanggil untuk memberikan penjelasan, ini menunjukkan bahawa Pengerusi PAC tidak telus, siap beri jawapan jika panggil ramai-ramai sangat, nanti tak cukup masa, bukannya nak siasat dengan teliti.

      Kita tengoklah berapa lama Khalid Abu Bakar nak cekup si Shahrol yang dituduh mendalangi segala penyelewengan di 1MDB itu, kita tengoklah, beribu episod sinetron akan dibuat oleh Khalid Abu Bakar untuk lengahkan masa untuk tangkap si Shahrol ni.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Nak cekup kena ada bukti..berkenaan isu 1mdb jgn risau di parlimen kira dah lantik Adun untuk berbahas...terimalah kenyataan ABu Bakar kalau citer kau depa anggap angan2 mat jenin.

      JAdi sabar la ya...tahu la PDRM buat kerja...

      sebelum lupa Abu Bakar itu ari PDRM,,,SPRM..dan Bank negara dah buat siasatan pun duit 2.6B bkn dari 1MDB cuma kau jenis banyak mulut payah dan kau jenis percaya WSJ...ini msalah engkau ABu BAkar. Kau kena tanam keyakinan percaya pada institusi negara bkn WSJ..

      Padam
    7. Bongok betul kau ni, yang dalam laporan PAC itu bukan bukti lagi ke? Nak tunggu ada orang hempuk muka Khalid Abu Bakar dengan buku laporan PAC itu baru nak ambil tindakan?

      Malahan Najib sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB, bila nak buat laporan polis pasal masalah salah laku korporat dalam 1MDB itu?

      Apakah Najib menjadi tidak bertanggungjawab membiarkan salah laku dalam 1MDB tanpa membuat laporan polis supaya polis menangkap orang yang dikatakan buat salah laku itu?

      Kau tanyalah Najib, apa peranan dia dalam 1MDB tu, tunggul ke?

      Tak payah putar sana sinilah, kita tengoklah apa tindakan 1MDB seterusnya, apakah Arul Kanda atau Najib akan buat laporan polis terhadap salah laku yang dipaparkan oleh pihak PAC di parlimen hari ini itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  7. http://thehearttruths.com/2016/04/07/panama-papers-how-singapore-is-involved/

    ha ha link kat atas itu list panama kpd singapura...kalau tengok berita singapura bkn kemain hentam 1MDB bila kena batang hidung langsung gunakan akta isa..

    Sekarang korang faham tak peranan media asing..korang ingat jujur la ya..ikhlas la ya...wah selama ni malaysia malu la...banyak isu la...singapura lagi teruk ngok tapi mana beritanya? dunia senyap ja...tang malaysia bkn kemain sembang...


    Hong Kong, Singapore implicated in ‘Panama papers’ rich people scandal (The Rakyat Post)

    “The documents show the myriad ways in which the rich can exploit secretive offshore tax regimes and among the tax havens identified are Hong Kong and Singapore in Asia, while the rest are mainly in the Caribbean vicinity.”

    Singapore has 48 clients, 135 beneficiaries, 2,275 shareholders and 4,081 companies – one of the highest in the world.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku dengar dengar cioter la ada satu mamat ni anak bekas PM 22 tahun ada dalam list la...alahai doa jgn kantoi harap semua citer tipu ja...kacau ni...semenjak ahmad maslan handle cybertrooper kalau dia dapat maklumat ni mahu mamat ni blah dari malaysia...jadi pelarian ni.

      Padam
    2. Kalau ada nama dalam senarai Panama Paper itu pun, siasatlah, kita bukannya kira itu anak Tun Razak ke, anak Tun Dr. Mahathir ke, salah tetap salah, kita sokong bukan kerana individu, tetapi kerana integriti.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. sabar Abu Bakar...jgn kelam kabut...kalau dulu kau bg tahu najib bulan 6 kena tendang...aku plak nak bgtahu bulan 6 ada yg kena tendang...ha ha ha sabar2 semua...


      Audit dan PAC keluar ja semua sudah mengelupur..datang plak panama list hmmm entah lah...aku harap semnangat korang masih berkobar2 la bkn apa..komen2 disemua laman pakatan dan protun sudah bertambah parah...kesian aku...jgn tinggal satu komen cukup..

      Di laman putramerdeka ada masa aku bg semnagat kat korang...kalau ada msa la...banyak tugas nak bantu rakyat ni...

      terbaru Najib sudah bg duit deposit rumah...celaka punya najib cash is king...macam mana UMNO tak menang PRU..asyik-asyik tabur dedak.

      Padam
    4. Bila masa saya bagi tau dalam 6 bulan Najib akan kena 'tendang', sila berikan faktanya.

      tetapi apa yang jelas adalah mana perginya RM 15.4 bilion pelaburan di Brazen Sky, GIL Fund, Aabar Deposit itu? Mana perginya wang 'pinjaman murabahah' kepada Petrosaudi sebanyak USD 1.83 bilion, apa dah jadi dengan 'unit' yang kononnya di simpan di BSI Singapore Limited yang kononnya bernilai USD 1.103 bilion itu?

      Soalan saya pun kamu terkial-kial nak jawab, lepas tu merapu tak tentu hala, kepada system baru, memang terok, musang hitam, dina, adi, hadi, semangat cash is king, anak nogori, sman, dkds dan pecacai di MyKMU.net, silalah tolong kawan korang yang bengong ni.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. bkn kau ya...kadir jasin latu...maaf ya abu bakar ..

      rupa2nya kau tak tahu ya isu bulan 6 najib kena letak jawatan...teruk la kau ni abu bakar...baca la semua blog jgn harapkan blog protun ja...kacau kau ni..

      Padam
    6. Tanpa Nama7 April 2016 7:03 PTG, apa yang kau merepek lagi ni, isu 6 bulan tu lantaklah, itu mereka yang kata, bukannya saya.

      Tetapi isu yang saya tanya di atas tu pasal apa tak jawab, tak reti nak kelentong lagi ke?

      Aku baca banyak blog, dalam blog Dr. MIM sebelum ini pun aku main redah semacam je, korang tu sampai suruh blogger Dr. MIM tu sekat komen aku.

      Sedarlah semua.


      Selam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    7. 7.03 komen chai...

      "bkn kau ya...kadir jasin latu...maaf ya abu bakar .."

      Inilah akibatnya kombinasi ketum, ganja berperisakan fumakilla.

      Padam
  8. Kita menunggu Khalid Abu Bakar mencekup Shahrol Halmi, Mohamad Bakke, Lodin Wok Kamaruddin kerana mereka eksekutif samada menjadi pernah menjadi CEO atau Pengerusi Lembaga Pengarah 1MDB.

    Kita tengoklah berapa lama Khalid Abu Bakar Ketua Polis Negara nak main wayang tak mau tangkap mereka ini dengan alasan buta kayu yang dia akan bagi nanti.

    Kalau orang lain bukan main cepat lagi tangkap, baru keluar parlimen pun kena tangkap, tapi jika juak-juak Najib atau Najib sendiri, beribu alasan diberikan oleh Khalid yang dah jadi macam ahli kumpulan penyamun gamaknya, harap pakai pakaian seragam polis sahajalah.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sabar ABu Bakar malaysia ada undang2 .malaysia bkn negara koboi la..nak tukar PM main demo ja..itu negara takda undang2.

      Begitu juga CEO 1MDB...sabar tahu la PDRM buat kerja...kan bagus jadi rakyat yang taat pada PDRM..sabar...tau la depa buat kerja.


      Jadi pejuang kerajaan senang hati kerana matlamat yg jelas dan mengikut undang2...ini tidak asyik asyik percaya pada AG swiss la hong kong la...tapi percaya kat WSJ paling teruk...

      Padam
    2. Tak kisahlah, apa yang penting sampai sekarang Arul Kanda masih belum dicekup walaupun laporan polis telah dibuat terhadap Arul Kanda melibatkan isu-isu di dalam 1MDB.

      Sekarang ni Shahrol Halmi pulak, dah diberikan syor di parlimen oleh PAC supaya tindakan diambil terhadap Sharol Halmi dan pihak pengurusan 1MDB yang terlibat, entah bilalah mereka semua ini akan ditangkap.

      Kau tak payah nak putar belit lagilah, apa yang jelas dalam laporan PAC itu memang jelas 1MDB melakukan kesalahan yang sangat serius melibatkan pecah amanah, tetapi tiada sebarang tindakan undang-undang diambil kepada pihak yang berkenaan.

      Silalah kau jawab pasal hal ini, tak payah merapu ke longkang lagilah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  9. Abu bakar.....apasal itu? Apasal ini? Kahkahkahkah.....sama je macam ayat wsj dan sr.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa mangkok 7.56?

      Rakyat tak boleh tanya? Mana hilangnya wang 1mdb?

      Padam
  10. Jgn sedih semua..
    Saya hanya nak cari makan..
    Kikikiki

    BalasPadam
  11. Dr Tan Seng Giaw, timbalan pengerusi PAC menyebut bahawa PM tidak boleh dipersalahkan jika ada kelemahan dalam 1MDB. Adakah timbalan pengerusi PAC dari DAP ini telah dibeli? Atau sejak awal lagi memang Tun Mahathir menipu untuk kepentingan peribadinya? Kitab SR dan WSJ dah jadi rujukan utama Tun untuk dakwaannya. Namun, aku yakin Tun pasti tidak akan duduk diam dimalukan oleh PAC, akan ada lagi taik2 fitnah baru disebarkan. Baik dedak berbanding taik.

    BalasPadam
  12. Semua ceo 1mdb tu mesti disuruh lari keluar negara...tk pun tngkap sorang dua jdkan kambing hitam...
    Mcm kes bunuh antuya tu juga.najibulshit tu terlepas jg akhirnya.

    BalasPadam
  13. Kah kah apanama manak bohjan suka2 mak bapaknya mudah lupa dah kantoi penipu besooo... laporan audit PAC dah kuar duit billion x ilang da pelaburan 1mdb dah mula untung... lebuhraya pan borneo x payah tol .. tu yg gang mamak dan botak terdesak nk msmpos buat kerja fitnah... semalam Panama Repot kuar tetiba ari ni senyap sunyi.. ari ni kuar statement seluruh bank doonia citer pasal 1mdb.... sama mcm WSJ kaki fitnah maka seluruh akhbar citer burukkan 1mdb... maka terkinja kinja mamak tua dan gang buat fitnah di Malaysia. .. skrip dan storyline masih samakan... pada budak bakar dan suman amat minggu ni acara wajib kena turun dataran jangan lupa bawa spaek mata ... silau kuat mana tau najib undur plakk... kiikikiki...Apanama semua pemimpin dari utara mme haprak suka jaja citer fitnah. ...puiiii

    BalasPadam
  14. Bunga-bunga dah ada,,,,, walaupun lambat berdikit-dikit, bangkai gajah terungkai jua... Dahulu kemain lagi kata 1MDB dan PM sebersih-bersih dan secemerlang bintang di langit. Langsung tiada salah laku kata PAC. KIni kata ada pula wujud kelemahan dan menyalahkan bekas CEO, lambat laun akibat dah tak cukup orang nak dipersalahkan, maka ramai2 yang membuka mulut. Masa itu Kak Ros pasti berlari sampai tertanggal kain mengejar laki botak dia yang berlangkah panjang... Itu sebabnya, jangan naya orang, doa2 orang yang teraniya pasti makbul... Selamat dan pulihlah Negaraku tercinta ini, Insya Allah.

    BalasPadam
  15. Apanama suma pemimpin dari utara baik bekas PM dan pemimpin pembangkang lg laen suka menipu...
    apanama mereka suka menipu sambil jaja nama islam...
    apanama dah berkuasa mereka jaja abis agama islam sambil kroni anak pinak kaya raya
    apanama mereka penipu lagi sambil jaja islam
    bila pilihan raya tiba 3 negeri utara masa mamak berkuasa jatuh pembangkang..kedah..ganu dan klantan
    apanama bola pak lah berkuasa sambil jaja islam la pulakkk 5 negeri jatuh
    apanama negeri sendiri pun jatuh minta sokong dari selatan yg tolong
    apanama bola dah ilanh kuasa suma jadi barua yahudi rothchilad... ada barua pluralist. ..barua syiah..barua komunis pun baru muncul... yg baru muncul ni barua pakej suma ada pluralist ada.. syiah ada dan.komunis pun ada semata mata demi fitnah depa bersekongkol...
    apanama dulu pulau pinang.. Singapork depa dari utara yg punya kerja serah bangang mcm tu aja pada orang asing... mme babi kerabat utara nih..
    apanama lepas ni budak botak yg kat negeri sendiri pun kena rejek bercita cita nak jadi PM
    maka pada rakyat malaysia kena pilih org selatan jadi PM
    Apanama tun razak dan hussin onn dari selatan malaysia makmur dan semua negeri dlm kerajaan
    Cuma Najib mewarisi pimoinan haprak utara dari 5 negeri jatuh ke pembanhkang 2 negeri dah kembail alhamdulillah.... teruskan perjuangan Datuk sri najib...takbir...

    BalasPadam
  16. Hari ini sudah terbukti terdapat salah laku 1mdb, yang jadi mangsa si shahrol tu, yang terima duit 4 billion dalam akaun Najib boleh dilepaskan.

    Sepertimana AG apandi, hari ini PAC juga melakukan perkara yang sama iaitu melepaskan Najib Dari sebarang salah laku pecah amanah.

    Begitu mudah Najib boleh dilepaskan, apabila bukti terlalu banyak Dan sukar untuk ditutup Dan dikambus. Adakah Najib, punahsihat2, AG Dan PAC hasan melihat rakyat negara ini bodoh?

    50 billion HILANG atau Najib, pencacai dakwa HUTANG, manakala aset dan harta negara dijual dengan sesuka hati, untuk menampung bayaran balik hutang Dan masih tidak selesai.

    Hari ini Najib boleh hidup bermewah mewah, saksi2 salah laku beliau boleh ditutup Dan ada yang dilenyapkan terus Dari mukabumi ini.

    Keadilan Dan kebenaran tetap akan timbul Dan tidak boleh dipadamkan, apabila tiba masa Dan ketikanya sudah pasti Najib tidak berupaya untuk melakukan apa2 lagi.

    Najib dan Para pencacainya tetap akan menerima balasan yang setimpal hasil perbuatan mereka di dunia Dan di akhirat.

    Kami rakyat marhaen boleh bersabar.

    BalasPadam
  17. dajal dah masuk kenegerian apahal???

    BalasPadam