Khamis, 27 Oktober 2016

Betul Ke..?


Setakat ini macam tak berapa benar jer..!

VIPs can't escape the law, says Zahid

Influential people who are patrons of illegal organisations or groups that conduct illegal activities will not be spared the long arm of the law, said Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (pix).
The Deputy Prime Minister said the Government, especially enforcement agencies, tidak pilih warna atau bulu (do not choose colour or feathers) when it came to cracking down on illegal societies and their activities even if they have VIP patrons.
“Even if there are people in the Dewan Rakyat now who are patrons of such societies, be prepared to face the consequences in line with the existing laws,” he said in reply to a question by Datuk Seri Hasan Malek (BN – Kuala Pilah) in Parliament here Tuesday.
Penat nak ajak otak percaya..!
Percaya ke?
Lu Fikir La Sendiri!!!

122 ulasan:

  1. Hahaha, pagi pagi punya kelakar - VIPs can't escape the law, says Zahid.

    US Dept of Justice dah ambik tindakan mahkamah pasai "misappropriation of 1MDB funds and money laundering", apasal AG Malaysia tak buat apa lagi?

    Reuters laporkan AG dulu Gani Pattail sediakan Charge Sheet nak dakwa sipolan tuh atas salah laku 1MDB, apasal buang Gani serta merta tanpa notis tanpa sebab munasabah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inin namanya Kerajaan Malaysia Kerajaan Bangsat!!!

      BERSATU TEGUH UMNOnok ROBOH!!!

      Padam

    2. Ini bermakna Gani penakut, dia sepatutnya tak keluar dp kerusi AGnya dulu.

      Padam
    3. VIP memanglah ada yg kena.

      TAPI VVIP YANG ESCAPE.

      VVIP MERUJUK PERDANA MENTERI DAN TIMB PERDANA MENTERI .... kalau tak silap.

      anyway ckp2 semasa bergayut pada najib tkde nilainya.

      Padam
  2. Kenyataan Zahid TIDAK MASUK AKAL....

    Tetapi di Malaysia tiada apa yang berlaku. Kenapa senyap sunyi? Seolah-olah siasatan terhadap salahlaku oleh mereka yang terlibat secara langsung dalam skandal 1MDB tidak dikuatkuasakan! Siasatan terhadap bekas CEO Shahrul Halmi tidak diambil. Pengerusi dan Ahli Lembaga Pengarah yang berhenti tidak disiasat dan dilepaskan begitu saja. Tiada seorang pun dipecat atau dihadapkan ke mahkamah atas salahlaku yang dibuat oleh mereka. Yang nyata seolah-olah segala yang berlaku ini disahkan oleh Perdana Menteri. Peguam Negara yang baharu pun tidak menemui sebarang bukti untuk mendakwa sesiapapun yang terlibat dalam skandal 1MDB. Walaupun ada bukti RM42 juta wang SRC International masuk ke dalam akaun Perdana Menteri, tetapi Peguam Negara mendapati Perdana Menteri tidak melakukan apa-apa perbuatan jenayah. Pelik dan ajaib! Kalau seringgit pun duit syarikat milik kerajaan masuk ke dalam akaun penjawat awam tanpa ada sebab munasabah merupakan satu perbuatan rasuah, inikan pula RM42 juta masuk ke dalam akaun Perdana Menteri. Bagaimana Peguam Negara boleh mengatakan ini bukan perbuatan rasuah? Betapa rosaknya institusi Peguam Negara di bawah telunjuk Malaysian Official One!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ingat, Putra M dah keluarkan pos yang menunjukkan petikan dari kanun SPRM, yang terang terang mengatakan bahawa "derma" pun ada lah rasuah kerana konteks beri dan terima nya.

      Banyak mengarut dalam pemerintahan gomen sejak Najib pegang kuasa.

      Padam
  3. Apandi bekas Hakim dah pencen alih alih di lantik jadi Peguam Negara, jawatan yg lebih berkuasa dari PM dlm hal dakwa mendakwa, mana tak dia berterima kasih tak terhingga sampai mati.

    Bila begitu, awak ingat dia nak dakwa VIP yang terlibat dengan 1MDB? Yang seleweng dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun bank dia, akaun anak tiri dia?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apandir kata dia ikut quran..tapi tak tau ayat mana yg boleh bebaskan kepala perompak sebelum didakwa...bukti?...boleh mintak jer dengan DOJ...bila sprm nak siasat akaun pelaboran 1mdb diluar negara,Apandir tak bagi..didunia boleh lepas...di akhirat?

      Padam
  4. Oleh Nur Hazimah Shahrul Hasnni (Wartawan Pelatih)

    GEORGE TOWN, 25 Muharram 1438H, Rabu – Seorang lelaki bertindak terjun jambatan kedua Pulau Pinang setelah tidak tahan menanggung kos sara hidup yang tinggi sebagai jalan terakhir untuk melarikan diri dari masalah.

    Individu yang bernama Mohd Shukri Saad, 39, meluahkan isi hati di laman Facebook menggunakan nama Shukri Lahar Yooi, mengenai kepimpinan Malaysia yang dianggap zalim dan tidak berlaku adil kepada rakyat.

    Menerusi akaun Facebooknya, Shukri akan dipenjarakan kerana isu rampasan rokok pada tahun 2012 iaitu sebanyak RM160 tetapi diikat jamin sebanyak RM3,000 dan pada ogos lalu dia ditahan atas kesalahan yang sama, menjual rokok murah bernilai RM200.

    Mahkamah masih belum menetapkan hukuman ke atasnya berikutan kesalahan yang dilakukan pada Ogos lalu, didenda RM4,000 atau empat bulan penjara.

    Katanya, hukuman yang dikenakan tidak setimpal dengan yang dijatuhkan kepada orang yang berjawatan tinggi, berdasarkan wang jaminan yang ditetapkan.

    Selain itu, beliau turut memohon maaf kepada keluarganya atas bertindak diluar kawalan setelah saban hari mimpi lemas di laut dan sehingga bertindak untuk menamatkan riwayatnya.

    “Untuk isteriku Nur Azianti maafkanlah Abang kerana banyak buat Azian susah hati kerana kes rokok ini. Nanti pilihlah pengganti yang sayang Azian dan anak-anak sepenuh hati.

    “Untuk anak saudara ku Hadi Radzi jagalah Tok elok-elok. Untuk kakak aku Nor Aini dan abang ipar ku Zamri Mat Ishak teruskanlah jaga kedai dan kalau tak mampu juallah pada yang berminat.

    “Pada yang ada hutang kat aku, aku halalkan. Dan yang aku hutang Mohd Hazril Jamaludin dan Mohd Naim boleh jumpa Kakak aku nanti dia tolong langsaikan sedikit-sedikit.

    “Chek tak ada pilihan. Maafkan saya,” katanya.

    Beliau turut menegaskan agar presiden PAS tidak terpedaya dengan pimpinan UMNO yang bakal membuatkan parti pembangkang berpecah.

    “Bersatulah kembali menjadi pembangkang yang kuat, agar nasib macam aku terbela. Nanti dah jadi kerajaan, media dah dikawal senang nak yakinkan rakyat tentang usul yang nak dibawa itu,” katanya yang terakhir.

    #Kredit no 1 Ismaweb.
    #Kredit no 2 celah gelagar (berita2 menarik, sila layari blog ini)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalah dg warga Malaysia terutama org Melayu ialah kalau boleh dia hendakkan pemerentah menghidangkan makanan setiap hari. Dia hanya goyang kaki saja bangun lewat kerja malas belagak macam org kaya tapi papa. memang tepat perpatah biar papa asal bergaya.

      Padam
    2. Ko dan cai2 bodoo umnongok yg nak begitu..kepala perompak pun tetap dipertahankan walaupun tahu rompak ni kerja mungkar...takut terlepas dedak..

      Padam

    3. Itu pendapat ko tanpa bukti yg di terima oleh mahkamah


      Padam
    4. Dah dibicarakan dimahkamah?

      Padam
    5. Sdra 7.53,

      Bukti hanya tunggu masa untuk diperdengarkan di mahkamah namun APANDI, KHALID berhempas pulas menjauhi najib the thief from the court....so how? Erani kerana benar and nothing to hide

      Padam
    6. Najib takut kerana benar...benar dia merompak yg dibela cai2 umnongok..

      Padam
    7. Aku setuju dengan pendapat selain dari Jing Jibo punya. Pendapat depa berdasarkan fakta.

      Ada yang pendapat tapi dah jadi fakta sebab berjuta rakyat memperakui nya.

      Jing Jibo cakap tak melalui otak - melalui lubang bontot dia. Macam di 7:53 PG.

      Padam
    8. Bila tau kerajaan tak bankrap, Othaman resah tak senang
      Kalu debat lawan geng pro-gomen diia sering tak menang
      Kinii menahan sebak kat wad hospital, air mata berliinang
      Agak nya, keluar nantii, dia terjun jambatan Pulau Pinang

      Padam
    9. NEK TEMPOYAK

      Nama pelek, komen tak guna
      Entah manusia spesis mana
      Komen gila sah macam tuannya

      Tulisan kosong cerca ada
      Entah bangsat terus gila
      Mengotori blog malu tiada
      Penampar othaman baru kena
      Otak berkocak tambah gila
      Yang dikata jadi auta
      Akibat fantasi tolak yang nyata
      Konon terror hahaha bodoh juga

      K.E.J.O.R.A

      KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
      EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
      JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
      OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
      RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
      AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

      KERIS BERAYON

      Keris ku berkarat
      Ego ku keparat
      Respon ku mengumpat
      Iblis aku berkawan rapat
      Syaitan aku juga bersahabat

      Bodoh sememangnya aku
      English tak erti BM kesukaanku
      Respek tiada dalam kamusku
      Auta dan fitnah juadah harianku
      Yang sedap dedak diberi padaku
      Only macais mengagumiku
      Najib yes....ketua penyamun ku

      Padam
    10. Setuju banyak banyak dengan komen 9:00 PG

      Padam
    11. Nek Tempoak/Kejora/KrisBerayon entah apa kejadah namanya ialah spesis MAKHLOK TERENCAT AKAL salah didik oleh Mak Bapak!!!

      Padam
    12. Maklok perosak bangsa melayu dan negara malaysia..nek sluor koyak tu ejen terorris yahudi

      Padam
  5. I am almost same age as zahid. He is a weak individual who is also a serial liar.

    1. Remember lahad datu case?

    2. Remember his quiet trip to singapore to apologize?

    3. Remember he blasted mahathir on nepotism and cronyism during anwar's days only to be silenced and humiliated later by the latter producing documents of his (zahid's) own involvement?

    4. Remember how he lied through his teeths on saudi prince's donation to najib cash is king?

    You may lie once due to self interest. You may lie twice to save you own skin. When lies are compounded with many more lies, you will get entangled in your own web of deceits.

    Believe in zahid? No.....not on my life

    BalasPadam
    Balasan


    1. Itu pendapat ko dan dan org2 yg seotak dg ko aja.


      Padam
    2. Aku setuju dengan pendapat 7:33 PG itu 100%. Pendapat dia berdasarkan fakta.

      Ada yang pendapat tapi dah jadi fakta sebab berjuta rakyat memperakui nya.

      Kamu 7:39 PG cakap tak melalui otak - melalui lubang bontot kamuj. Chehhh, busuk. Jing Jibo punya kerja.

      Padam
    3. Yang di gelar Jing Jibo di sini itu ia lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yang di tugaskan di sini sebab blog ini ramai pengunjung dan berpengaruh besar. CV nya -

      Anjng Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    4. 7.39 pendapat cai umnongok najib merompak tak salah....yg salah orang yg menentang kemungkaran najib..

      Padam


    5. Masaahnya ialah bila ko tak boleh jawab ko suka maki hamun org, macam budak2


      Padam
    6. Jing Jibo orang tua tapi selalu berotak bebudak -

      "Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. "

      Padam
    7. Yang bergelar JING JIBO disini ialah Anjing2 Najib Penyamun 1MDB pemakan dedak Terencat Akal!!!

      Padam
  6. Jhi lo perompak pun Jahid komedi takut nak tangkap...sembang jer lebih tapi teloq takdak....loyar buruk negara Apandir dah mendahului hakim bebaskan najib kepala perompak..

    BalasPadam
    Balasan

    1. Zaman Tun m boleh la, Tengah2 malam pergi kerumahnya dan angkut dan sumbat ke ke penjara ISA kemunting.
      Sekarang DS Najib telah nyakkan undang2 rimba itu


      Padam
    2. Sdra 7.45,

      2 wrongs do not make thing right.

      Unless a dumb cannot distinguish that, clearly a dedakian who has been "bomohed".....

      Padam
    3. Jing Jibo di 7:45 PG kata ISA itu "undang2 rimba". Kepala hotak dia. Bodoh bangang tak tahukan bahawa US, yang di ketahui sebagai negara yang paling moden, pun gunakan undang2 mcm ISA, tahan tanpa bicara, di Guantanamo Bay.

      Obama nak buang Guantanamo Bay pun bertahun2 tak boleh.

      Singapore pun masih ada ISA.

      Jibo buang ISA nak ambik hati DAP Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng (yang dua dua dah kena ISA) nak pikat undi Cina. Dengan itu, Jibo telah khianati kaum Melayu sebab, kalau tak, senang nak tahan depa yang subversif atau anti-Melayi, anti-Islam.

      Padam


    4. Dlm BM saja dilayan




      Padam
    5. Isa hilang...Osa?

      Padam


    6. SOSMA kena bicara dulu ISA tak perlu bicara


      Padam
    7. Tapi disalah guna..boleh tahan 30 hari tanpa bicara..

      Padam
    8. 8.01,

      Kesian. Dulu suruh belajar inggeris tak mahu. Mana nak maju. BM setakat malaya boleh eksyen

      Padam
    9. At Anon 7:45 Pagi...

      Kalau sekarang dizaman Tun M pon bagos.. Orang macam Najib awal2 lagi dimasokkan dalam ISA supaya Negara Aman dan Makmur, Bangsa tak berpecah belah!!

      Padam

    10. Kalau Najib tak buangkan ISA, org2 seperti ko dah lama ada di penjara ISA kemunting

      Padam
  7. ".. patrons of illegal organisations or groups that conduct illegal activities .."

    Dah begitu ramai sangat penjangak mcm nih. Terutama nya akibat Najib buang ISA, Restricted Residence Act dan Emergency Ordinance yang menyebabkan beribu penjenayah di lepaskan dari Penjara Simpang Renggam dll. Timbul lah illegal organisations or groups that conduct illegal activities.

    Maka yang konon nya "ada pangkat" pun jadi patron nya, celaka nakkan duit. Dah ramai yang bergelar Dato pun penjenayah. Dato Sulu, Dato beli, pengkelakar, pembakar ikan pun dapat jadi Dato, walau pun belom ada cucu.

    Bertambah pula bila "Malaysian Official 1 (MO1)" pun di namakan dek US Dept of Justice dalam kes "misappropriation of 1MDB funds and money laundering", melibatkan berbilion Ringgit.

    Teladan yang amat buruk di buat MOI, jadi orang lain tak ikut melanun, merompak, mengkorap ke?

    Mesti gantikan MO1 itu secepat mungkin, jangan undi dia, UMNO/BN di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biarlah polis siasat, kalau ko ada masa bolehlah tolong mereka


      Padam
    2. Sdra 7.48,

      What can police do????

      Kes yang ada sekarang pun membisu. Sebab itu saya kata kebisuan, kebutaan dan kepekakan rakyat bawah parti umno termasuk segelintir melayu islam yang terajui agensi penguatkuasa sangat luar biasa dan sukar difahami.

      Wallahuaklam

      Padam


    3. Itu hanya pendapat ko saja


      Padam
    4. Polis siasat aper? Siasat 1mdb sampai sekarang tak selesai..fbi siasat money laundering dah boleh saman sivil..khalid pegi bangkok beberapa kali siasat justo yg dikatakan jual fitnah pun senyap..alih2 dah berapa puluh kali selasa najib takut jugak nak saman pihak yg fitnah dia merompak..

      Padam
    5. Aku setuju dengan pendapat selain dari Jing Jibo punya. Pendapat depa berdasarkan fakta.

      Ada yang pendapat tapi dah jadi fakta sebab berjuta rakyat memperakui nya.

      Jing Jibo cakap tak melalui otak - melalui lubang bontot dia.

      Padam
    6. Sdra 8.06,

      Bukan pendapat saya seorang malahan pendapat majoriti rakyat. Orang semacam andalah yang akan membantu penyamun, melayu islam dalam umno, agamawan, dan ketua agendi kerajaan membawa negara to the dogs....

      Apabila nasi dah jadi bubur, baru nak bertindak.....too late. Slogan KERANA BANGSA AGAMA DAN NEGARA boldh disemadikan hingga dibangkit di akhirat kelak.

      Wallahuaklam

      Padam
    7. Umnongok peduli ape dengan bangsa ugama dan negara...dia orang ini peduli tembolok jer..dedak

      Padam
    8. 840 -

      Najib Pengkhianat, Pendengki Bangsa Melayu, Buang ISA, Buat Keputusan Buang Akta Hasutan dll.

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membimbing peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di ganti, pronto.

      Padam
  8. Sdra Admin,

    Divert sikit saje....nak tanya mans mana agamawan dalam blog ini..

    APA ITU BOMOHISM? BETULKAH BOMOH BOLEH MEMBISU, MEMBUTA DAN MEMEKAK MANUSIA?

    Setahu saya dedak boleh tapi untuk satu masa tertentu sahaja. Saya lihat kebisuan, kebutaan dan kepekakan dalam negara ini sangat luar biasa.....mesti ada satu pengaruh yang tersangat kuat. Pembohongan adalah juadah wajib yang rakyat telan, like it or not..

    Sapa2 yang sudi komen?

    Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agamawan tak penting lagi dalam masyarakat yang Jibo dah korapsikan dengan penyelewengan dan pengsonglapan nya berbilion Ringgit masuk akaun nya.

      Bomohism apatah lagi, ha nya kot Rozy anuti nya kerana tak mahu hilang kemudahan yang ada pada nya sejak Jibo pegang kuasa. Ya Allah, punya banyak keistimewaan, cincin RM24 juta, beg tangan Gucci, Hermes, Herpes (hehe), Birkin, ke sana sini naik jet eksekutif, bermcam lagi.

      Padam
    2. Zaman Najib Agamawan sudah tak penting sebab Cash lebih penting itu sebab sanggop menyamun sehingga Berbillion2 Dolar.

      "CASH IS KING" sounds familiar???!!!

      Padam
    3. Saudara 7:47

      Saya mohon untuk beri pendapat.

      Walaupun saya percaya peranan sihir yang boleh mengubah takdir (telah saya terangkan dulu) tapi saya tidak percaya apa yang berlaku dalam negara ini semuanya melalui bomoh. Kalau ada bomoh yang kata dia telah pukau seluruh negara utk itu adalah penipu yang nak sakau sebahagian duit curi pak Ajib. Sama geng dengan Jamal Yunos yang bercabang lidah dan penuh kepuraan itu.

      Isunya bukan setakat dedak. Dedak itu makanan haiwan dan tak semua manusia yang sudi menjamahnya. Masih ada yang menyokong pak Ajib bukan disebabkan dedak tapi disebabkan jiwa bangsa Melayu yang amat tebal feudalistik, hormat, tolak ansur dan beralah. Juga terikat dengan nostalgia jasa UMNO di bawah 6 presiden yang pertama, selain dimomokkan dengan hantu Cina.

      Panjang kalau saya nak ulas ni. Lihat saja perlaihan kuasa dari satu Sultan ke satu Sultan, semuanya teratur dan bersifat mewarisi. Hampir semua berlaku mati dulu baru ada pengganti. Lihat saja UMNO dan PAS, asal Timbalan Presiden sahaja pasti naik Presiden. Jangan mana2 naib cuba rebut, nanti tersungkur. Malah lihat sahaja peralihan kuasa PM semunya baton diserahkan ketika ia masih dipegang. Tiada siapa yang pertaruhkan UMNO untuk selamatkan diri. Hanya zaman Pak Ajib saja dijajanya 'PM hanya boleh diturunkan melalui pilihanraya'. Diletakkannya UMNO sebagai taruhan dan perisai sednagkan isunya adalah diri sendiri yanَg diselubungi skandal-skandal tipu, mungkir dan khianat (skandal seks dia saya tak nak sebut juga sebab itu peribadi). Saya percaya saudara boleh faham maksud saya.

      Kalau PM Najib ni duduk di Pakistan, India, Libya ataupun Mesir kebarangkalian untuk ia mengalami nasib2 seperti individu pemimpin tertentu adalah lebih tinggi berbanding di Malaysia di mana bangsa terasnya adalah Melayu yang suka beralah.

      Tentang jawapan saudara 8:09 itu memang saya setuju. Di zaman pak Ajib ini segalanya haru biru. Orang macam Kejora pun sudah jadi agamawan petik ayat AlQuran sesuka hati dengan cara yang paling hina lagi keji. Apa sahaja yang boleh jual mereka akan jual. Tabung Haji pun beli tanah TRX dgn harga mahal dan tak leh jual balik (Tabung Haji tu bukan BSN,sebaliknya institusi rukun Islam), duit KWAP pun dirembat 4billion sekaligus hilang tanpa audit. AG pun boleh ditukar sekelip mata dan AG baru yang sangat kelakar keputusan dan alasannya. Banyak lagi senarai ini tapi memadailah.

      Satu lagi faktornya ialah peluru. Lihat saja apa yang berlaku kepada Dato Husni. Baru tanya soalan saja sudah ditembak dan dihebahkan skandal2nya yang entah betul entah tidak. Kalau betul kenapa tidak dulu, kenapa sekarang? Sebab peluru disimpan untuk tujuan ugutan. Dari dulu saya telah menyangka Ghani Patail hanya akur dengan Pak Ajib disebabkan peluru rahsia dan bukan dedak. Bila berlaku kepada Dato Husni maka makin jelaslah bukti keadaan ini. Soalan tidak dijawab tapi yang bertanya yang diserang.
      Apa lagi cara mereka nak buat, kalau dah lantik UPCO sebagai perunding imej, pinjam wang melalui Goldman, bagi komisen luarbiasa seperti rasuah, dan kadar riba yang tinggi, maka cara zionistlah mereka gunakan, dan kemudian tuduh pula orang lain barua Zionist. Lihat sajalah Kejora alkazib.

      Akibatnya ramai yang memilih untuk senyap. Melainkan anda benar2 bersih, lebih baik anda diam.

      Tun M, Tan Sri Sanusi, TSMY, DSMM dan team mereka. TSMY juga ditembak dengan skandal yang entah betul entah tidak. Yang lain2 dituduh dgn tuduhan spin dan kebudakan sahaja.

      Bandingkan mereka ini dengan Najib, Zahid, Nazri, Azalina, Saleh Keruak dan Rahman Dahlan. Siapakah sebenarnya pilihan ramai.

      Kalau disuruh pilih di antara individu ini saya pasti 100% yang tidak mkn dedak akan pilih team pertama. Tapi bila disuruh pilih di antara UMNO dan bukan UMNO sebahagian besar di antara mereka ini (tidak bermaksud majoriti tapi signifikan) akan memilih UMNO dan menutup mata keopada kebobrokan individu disebabkan sifat2 feudalistik bangsa Melayu yang masih tebal.

      Itulah pendapat saya.

      Wallahu a'lam

      Padam
    4. Sdra john doe,

      Much appreciate your coments. It was put here on purpose in trying to draw out hopefully positive comments...which you have excellently deliberated.

      The real purpose was find out WHY MUFTIS, FATWA COUNCIL, AND THOSE SELF DECLARED ULAMA FAILED TO "CORRECT ERRONEOUS NON ISLAMIC BELIEFS?" You see when come to isdue of khalwat or those not fasting during ramadhan, these self professed ulamas have been quick to shore up this and that acts/syariah laws etc etc to combat such unislamic actions. Dosa pada Allah orang berkhalwat ditanggung oleh two parties caught in proximity, and the parents. Same goes for those who did not fast, the culprit berdosa pada Allah. But in the event of national thievery and abuse of power, there are too many being inflicted, from the nation, religion, race, rakyat etc etc. Apa ini tak penting?

      I must agree with you and would not split hair on the malays viz the feudal system. There again our ulamaks have failed miserably as none came out to call a spade a spade..is that munafiq sdra john doe? Please enlighten us.

      Wassalam and good day sdra john doe

      Padam



    5. In John Doe jika org Melayu tidak mempunyai sifat mengalah, Maka Mahathir lah org pertama yg menerima nasib seperti pemimpin2 di Selatan Asia dan Timur Tengah




      Padam
    6. Saudara 12:18

      Terima kasih kerana meminta pendapat saya. Saya jawablah berdasarkan pendapat saya.

      Sebelum itu kepada saudara kakak tua 12:48 yang hanya tahu ulang cakap dan ubah individu tanpa berpandu kepada subjek saya hanya jawab ringkas seperti berikut;
      Sebab itulah adanya mati syahid, mati katak, dan mati kufur. Polis yang mati cuba menangkap penyamun, bystander yang mati ketika polis cuba menangkap penyamun, dan penyamun yang mati ketika bermatian pertahankan diri dari ditangkap; kesemua mereka ada perhitungan masing2. Pilihlah pilihan anda nak mati sebagai yang mana.

      Berbalik kepada soalan tadi. Saya percaya para agamawan ini akan memberi berbagai alasan di atas keengganan memberi komen. Ada yang telah pun memberikan alasan sebagai tidak mahu komen perkara yang ia tidak tahu. Ini jawapan selamat.

      Anehnya semua dah tahu, ada 42m wang SRC masuk ke akaun orang tu dan sebahagian ia belanjakan bayar hutang kad kredit. Ada 2.6b yang masuk ke akaun orang tu tanpa sumber yang sahih melainkan 50jwpn berbeza. Kenapa tiada siapa minta tabayyun kalau betul tak tahu?

      Tidak salah mereka memilih jalan selamat sebab mereka ada perhitungan sendiri. Barangkali mereka akan berlindung di sebalik ayat AlQuran yang memberi pengecualian kpd orang-orang yg lemah drpd berhijrah. Barangkali juga mereka akan berlindung di sebalik hadith nabi yang mengatakan tidak redha dalam hati adalah selemah2 iman.

      Jawapan saya yang ikhlas ialah mereka tidak cukup berani untuk bersuara. Walaubagaimanapun ini tidak menjadikan mereka rakan subahat.

      Ada satu hadith Nabi berbunyi 'اعظم الجهاد قول الحق عند سلطان الجاءر (او كما قال الرسول) yang bermaksud sebesar-besar jihad adalah berkata benar ke atas pemimpin yang jahat.

      Kerana ia sebesar jihad, maka hanya yang bukan calang2 sahaja yang berani sahut cabaran ini. Tabik kepada semua yang telah buktikan keberanian ini.

      Yang tidak berani asalkan mereka tidak bersekongkol kita janganlah hukum mereka. Kalau dah jadi macai pembela tak apalah sebab mereka ini sah bersubahat.

      Sekarang soalan saya untuk sdr kakak tua 12:48.

      Hadith di atas menggunakan kalimah "sultan" yang bermaksud istilahnya orang yang 'sedang' memegang kekuasaan. Sekrang sdr tunjukkan saya hadith sepertinya yang sebut tentang 'mantan' juga termasuk kategori jihad ini.

      Sultan dalam istilah merujuk kepada kekuasaan yang dipegang, dan bukan pengaruh tanpa kuasa.Ia juga merujuk kepada orang yang 'sedang' memegang kekuasaan itu dan bukan yang 'pernah' memegangnya.

      Ini saya cakap dalam konteks tajuk yang dibincangkan. Nanti ada spinner yang diupah akan cakap kenapa panggil sultan juga kepada bekas2 sultan. Sebab itulah disebut bekas, dan kadang di'qualified' untuk menujukkan sifat 'mantan/bekas' itu seperti diletakkan tarikh kekuasaan dan seumpamanya.

      Ketika Sultan Muhammad al-fatih (baginda naik takhta apabila bapanya turun takhta dan serahkan padanya) mengarahkan bapanya menyertai peperangan ini lafaz masyhurnya; "kalau ayahanda sultan, ayahandalah yang mesti memimpin angkatan ini sebagai sultan, kalau anakanda sultan maka sebagai sultan anakanda peritahkan ayahanda pergi berperang." lafaz ini menunjukkan sultan merujuk kepada yg sedang memegang kekuasaan dan bukan bekas. Tidak mungkin kedua-duanya sultan.

      Soalan berikutnya untuk saudara kakak tua;

      1.Siapakah yang memegang kekuasaan ini sekarang? Tun M atau Pak Ajib?

      2.Adakah pak Ajib memerintah melalui sokongan dan pengaruh ke atas majoriti atau bergayut di dahan kuasa melalui salahguna kuasa yang berturut2.

      3. Bgmnkh Tun M turun dari kekuasaannya? Jatuh terhempas seperti nangka busuk atau turun secaara bermaruah?

      Ada banyak lagi saya boleh masukkan tapi cukuplah sbg jawapan kepada yang bertanya ikhlas dan jawapan juga kepada yang mengulangi kata-kata saya seperi burung kakak tua.

      Saya menunggu jawapan saudara kakak tua pula.

      Wallahu a'lam .

      Padam
  9. Skandal seks Husni Hanadzlah mula disebar portal pro Najib


    KELANTANGAN mantan Timbalan Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Husni Hanadzlah yang mempersoalkan tentang 1MDB di dewan rakyat nampaknya tidak dijawab sebaliknya dibalas dengan pendedahan skandal seks oleh portal pro Najib.

    Sudah menjadi kebiasaan Umno akan gunakan isu seks untuk membunuh karakter sesiapa yang menentang mereka. Sebelum ini bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin turut diserang dengan isu skandal seks dengan isteri seorang hakim.

    Kali ini nampaknya giliran Datuk Husni Hanadzlah pula apabila sebuah portal pro Najib mendakwa kononnya beliau telah banyak kali dituduh melakukan gangguan seksual dan banyak laporan dibuat terhadap beliau daripada wanita-wanita yang menuduhnya meraba buah dada dan punggung mereka.



    Datuk Husni turut didakwa kononnya tidur dengan isteri orang dan rahsianya itu kini akan kembali menghantui kerana beliau berpura-pura sebagai seorang lelaki yang alim, padahal dia sebenarnya adalah miang dan bangsat tulis portal pro Najib tersebut.

    Sama-sama kita nantikan apakah episod selanjutnya tentang tuduhan ini? Mungkin salinan laporan polis daripada pengadu mangsa raba Datuk Husni pula akan didedahkan. Mungkin juga pengakuan suami yang isterinya telah ditiduri oleh Husni akan disebarkan.

    Dulu masa Husni dalam kabinet Najib kenapa tak mahu dedahkan skandal ini?

    Adakah semasa Husni masih menteri kabinet, raba buah dada dan punggung wanita bukan satu kesalahan?

    Adakah masa Husni jadi menteri dulu tidur dengan isteri orang bukan satu dosa?

    "Sokong Najib jadi malaikat, lawan Najib jadi syaitan..."


    Read more: http://www.milosuam.net/2016/10/skandal-seks-husni-hanadzlah-mula.html#ixzz4OElxAhiU

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silap pergi ke blog milosuam tuh.

      Patut pergi ke blog milobasi.

      Padam
    2. Ko takut?ini keje biasa umnongok..kalo raka citer umnongok no1

      Padam
    3. Orang dah muak...lawan tokey keluarlah citer dan video sex rekaan ...tak ada idea yg lebih bernas untuk hentam lawan?..otak umnongok dah jumud kerana fikir nak songlap jer..

      Padam
    4. 8.35,

      matdey le yg mula perkenalkan kaedah ni masa dia nak pedajal Anwar tahun 1998 dulu...tak kan nak marah warisan ajaran matdey pulak..

      Padam
  10. Vip kelas najib selamat mcm jho lo....vip setaraf kelas Jahid selamat kalo tak lawan najib..vip dibawah kelas jahid tak selamat..

    BalasPadam
  11. Cakapnya sudah.
    "Undang-undang tak pilih bulu".

    Bikinnya yang belum pasti.

    MALAYSIA TANAH TUMPAH DARAHKU.

    BalasPadam
  12. Ada 2 cara najib messenger boys tulis dalam mana2 blog

    1. Apabila tak pandai berdebat sebab tak ada fakta, mereka akan kata,"Itu pendapat ko"....

    2. Apabila sesaorang mula bercakap benar, mulalah cetita skandal seks berkumandang. Namun apabila skandal khalwat najib dengan ziana timbul, cai2 mula senyap....sebab bukti yang nyata. Tak caya tanya Jabstan agama islam NS. Ingat mahathir tak der bukti? Apa dah jadi pembohongan musa hitam? Mengapa kandungan surat azizah tentang anwar tidak mahathir londehkan?

    Speak the truth only then respect comes naturally.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umnongok mana reti speak the truth...the truth hak umnongok Tentukan..

      Padam
    2. Where got respect for Anjing Jibo. Baling dengan batu, ada.

      Cara cara lain Anjing Jibo pakai - pantun memantun mcm katun. Keluarkan tempoyak basi, yang gunakan durian busuk.

      Padam


    3. Nasihat untuk pengampu2 semua

      Setiap manusia ada keaiban dan kelemahan
      jadi sifirnya mudah

      Koalau ko "melondeh seluar orang"
      Maka bersedialah "orang akan melondeh seluar ko pula"




      Padam
    4. Rahsia perompak tak boleh didedahkan?ramai lah perompak terutama dlm umnongok...dibiarkan peronmpak bebas..

      Padam
    5. Yang paling berkesan ialah Anjing2 Najib akan Berpantun yang macam Mak dia punya mak punya mak punya mak menyemak!!!

      Siapa nama dia?? Kejora?? Kejadah?? Haram Jadah??

      Padam
  13. Selamat hari deepavali kejora, jgn lupa blanja kitaorg thanni kudingge...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandai bahasa India Jing Jibo nih. Nampak nya betul lah yang ada pengkomen kata dia tuh keturunan India, selalu maki hamun cakap kotor walau pun antara anak beranak.

      Jing Jibo tuh asyik mencaruut di sini. Di masa pagi dia belom naik sakit jiwa asyik mencarut nya.

      Padam
    2. Ooops, 937 tuh menghentam Jing Jibo. Setuju. Kasi dia sampai gol. Kiok.

      Padam
  14. TPM dah kasi ingatan, lantak lah korang tak mau percaya
    Tapi apa yang pasti, Bershit kominis memang lah bahaya
    Mereka tunggu saja kerajaan tumbang, puak kafiir buaya
    Ketua pula si tua biol nyanyuk, tiiada iman punya cahaya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketua perompak lagi bahaya..najib kepala perompak ada cahaya iman? Kat mana..?cai2 subahat pun ada cahaya iman? Ajaran kitab umnongok..

      Padam
    2. 9.56,

      TPM dah kasi ingatan, lantak lah korang tak mau percaya

      A SERIAL LIAR BAGI INGATAN? JUST LIKE A BOY CRY WOLF....YOU MAKE ME LAUGH...HAHAHA

      Tapi apa yang pasti, Bershit kominis memang lah bahaya

      YANG ANDA KATA PASTI ADALAH FANTASI DAN AUTA. YANG REALITINYA ADALAH KETUA PENYAMUN DIBIAR LEPAS, DILINDUNGI APANDI DAN DIJAGA KHALID. ISU BERSIH KE KOMUNIS KE HANYA SECUKUP RASA UNTUK MASAKAN SERIAL LIAR DAN CAI2 PENYAMUN UNTUK TAKUTKAN RAKYAT

      Mereka tunggu saja kerajaan tumbang, puak kafiir buaya

      KERAJAAN TAK AKAN TUMBANG KALAU ANDA DALAM DUNIA YANG NYATA. JANGAN LINDUNGI PENYAMUN, BERCAKAP BENAR DAN BERFAKTA. YANG DITUKAR KETUA PENYAMUN DAN KITA SEMUA SELATKAN NEGARA DARI "GOING TO THE DOGS"

      Ketua pula si tua biol nyanyuk, tiiada iman punya cahaya

      JASA MAHATHIR WALAU TAK SEMPURNA SANGAT DIHARGAI. KALAU NYANYUK DAH TENTU TAK SIMPAN SURAT MUSA HITAM. KALAU DAH NYANYUK SUDAH TENTU SUDAH LONDEHKAN ISI SURAT WAN AZIZAH. KALAU DAH NYANYUK, TENTU KES KHALWAT NAJIB DENGAN ZIANA ZAIN DILIHAT PERLIHAT PADA UMUM. SEBAB ITU MAHATHIR DENGAN BERIMANLAH TELAH BEFJAYA MENERAJUI MALAYSIA 22 TAHUN ALBEIT IMPERFECTIONS

      Wallhuaklam

      Padam
    3. Memang madey biol kerana buat pwtc tempat perompak2 berhimpun..kalo madey biol tak buat pwtc perompak2 umnongok berhimpun di stadium bukit jalil laa..eik stadium bukit jalil pun madey biol jugak buat...habis najib kepala perompak buat aper?..hutang negara dah lebih 600 billion..aper dia buat...jadi sibiol tua ni lah yg banyak jasa kpd negara...jahat2 madey ingat jugak nak angkat mertabat negara...najib?rompak jeer..

      Padam
    4. Ko masih duduk dlm gua tempurung?mana ada kominis lagi sekarang...Pengotor saje tak suka BERSiH mcm ko..haaa3..berselindung disebalik melayu..melayu nak tipu melayu

      Padam
  15. Jing Jibo dah mula pantun memantun macam katun.

    Fasa kedua dalam watak multiple personality. Sakit gila, sabenar nya.

    BalasPadam
  16. Semalam pemuda umno penang demo depan pejabat Guan End desak CM letak jawatan..guan blm disabitkan mahkamah pemuda umnongok tunjuk bodoo..pemuda umnongok tak bertelor takut demo depan ofis zahid komedi desak tangkap cina perompak jho lo yg rampok bilion2 ringgit...memang pemuda umnongok tarak otak..tinggal yg bodooo2 dlm umnongok..ha3..cai2 umnongok lagi bodoo sejati..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 10.02,

      Sangat bersetuju dengan anda

      Ada cai najib kata, guan eng dah kena tindakan mahkamah (ketua pendakwaan adalah AG sendiri....lucu), jadi kita mesti demo dan turun kan dia, LGE

      Apa yang cai2 ini lupa, najib sepatutnya dibawa ke mahkamah namun terselamat dengan abuse of power by najib. Kalau apandi rasa tak pandai nak prosecute najib, get other prominent lawyer....bolehkan? Ingat kes liwat anwar, shafie jadi lead prosecutor!!!!!! Sebab itu najib tak dapat dituduh walaupun bukti melambak. InsyaAllah kalau najib dituduh dimahkamah.....rakyat dapat keadilan yang sewajarna

      Wallhuaklam

      Padam
    2. "Kalau apandi rasa tak pandai nak prosecute najib"

      APANDI tak akan prosecute NAJIB sebab APANDI adalah PROSTITUTE NAJIB!!

      Padam
    3. bro...bukan Apandi tapi APANDIR...ramai apandir dlm umnongok..united melayu no Otak..patut dibungkus dibuang kelaut dlm PRU14..tak berguna lagi kpd majoriti bangsa melayu..

      Padam

    4. Apa pasal ko tak buat pemohonan mintak jawatan AG tu kpd ko sendiri

      Padam
    5. Sebab Najib klepet dah tau kalau aku jadi AG dia mesti kena naik court. Sebab tu dia takkan bagi aku jadi AG. So aku buat kerja halal je lah.

      Padam
  17. Melayu sokong ph bodoh.. sama macam blog ni..nak melantak ssh slhkn gov.usaha malas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai umnongok yg malas usaha..tau nak dedak free jer..nak songlap

      Padam
    2. Melayu sokong umno lagi bodoh especially blog mykmu. Blog PM hendak sedarkan rakyat....tak salahkan kerjaan. Kalau salahpun, mesti juga tegur. Kita bukan bisu, buta atau pekak. Lain lah blog mykmu....najib dan kerajaan mesti betul. Mencuri betul, menipu betul, salahguna kuasa betul..tak boleh ditegur. Ditegur terus kena tindakan

      Nah sapa bodoh?

      Padam
    3. Melayu yg bodoh ha nya kamu dan bos kamu. Itu pun kalau kamu Melayu. Kalau tak Keling - kalau marah di panggil Keling, bodoh 2 kali. Tamil yg tak mahu di panggil org Keling dari Kalinga, India, bodoh jugak. Ramai Keling yang kata depa tak heran kalau di panggil Keling. Tapi Melayu bodoh hingga tukar nama Tanjong Keling di Melaka. Dah jadi Tanjung Bugis Lanun kot.

      Si Bugis bos kamu tak ngaku pun Melayu. Dia kata dia Bugis. Bila seleweng 1mdb dan dan songlap berbilion Ringgit, di gelar Bugis Lanun.

      Hah, kena lantak korang. Tak sedor gomen di bawah Najib dah tak tentu arah hala nya. Hutang 1MDB RM53 bilion tak tahu apa di buat nya. Sekarang dah jadi beban rakyat. Korang hamsat.

      Padam
    4. Melayu sokong UMNOnok/Najib Baghal sama dengan Anon 1027 kuat makan dedak dan terencat akal!!

      Padam
  18. Cermin laa diri sendiri dulu...sokong mungkar(rompak)ajaran kitab mana?..kitab umnongok?..yg bodoh saja tak tau bezakan salah dan benar..

    BalasPadam
  19. Dulu aku berpendapat kalau jumpa loyar dan Ular lebih baik kita hentam loyar tu dulu sampai mati sebab loyar lebih membelit.

    Tapi sekarang aku dah ubah pendapat... Kalau jumap Ular, Loyar dan Najib baik hentam Najib dulu sampai mampos sebab Najib Penyamun Besar dan cakap berputar belit!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku nak hentam anjing dia jugak. Tak bising berdekung dekung bila kejar bos dia.

      Padam


  20. Siapa yang cerdik bin pandai bin bijak bin geliga bin cmerlang
    boleh menang pru14
    Siapa yang bodoh bin bingai bin bahlol bin terencat-otak
    sila gulung tikar


    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko khayal laa..sabah ubah..kedah dan johor dah retak..2 kali pru hilang majoriti 2/3..selangor dan penang umnongok tak mampu nak ambik balik...undi cina dah lari ke Dap kerana kes dakwa guan end..undi melayu umnongok dah pecah...ape lagi peluang yg umnongok ada..fixed deposit dah susut...cash dah tinggal sikit kerana bank di AS dah kena sita dan disingapork dah kena tutup...melopong lah cai2..ko nangis lah kali ni

      Padam
  21. Bodoh pny Melayu ph..kalau tak thu agenda dap utk malaysia baik diam dari melalak kat blog takda hasil ni..

    BalasPadam
  22. Agenda umnongok dah ramai yg tahu...nak hentam kekayaan negara...ape DAP boleh buat dengan tanding 50 kerusi jer...melayu lagi ramai ngook...yg bodoh melayu umnongok...tau nak rebut harta jeer..tipu lah lagi...pasal dap ni dah lama citernye...umnongok pakat dengan cina mca dan keling mic bolot kekayaan negara...ekonomi orang melayu sekarang dah jatuh no3 dibelakang cina dan india..lepas ni jatuh no4 plak dibelakang orang asli..ha4 kalau umnongok masih diberi peluang...rompak dan rembat...ringgit jatuh pun najib tak mampu nak pulihkan..tol akan naiklagi..harga barang dah melambung..nganggur tambah ramai..bajet tipu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jatuh sbb Melayu mcm ko ni.. thu komplain melalak siang mlm..krj mls usaha malas..bangsa asing takda politik 24j..dorg rebut peluang yg byk kat negara ni..bongok pny Melayu haprak

      Padam
    2. OK?
      Cuba ko senaraikan saudagar2 melayu yg ada jet peribadi

      Padam
    3. Apelagi cai umnongok bodoo nak tipu?..tipu..tipu kerja umnongok..melaysia makin terkebelakang dari singapork yg kacik..korea selatan dari jauh dibelakang dah potong mesia jauh kedepan..umnongok mengkhayalkan melayu dengan mimpi indah..menakutkan melayu dengan DAP..pemimpin2 umno baham berjuta2..

      Padam
    4. Tu lah Melayu haprak.. niaga terus nk beli jet..cina india ramai ke yg ada jet mangkuk.baru niaga nk kaya raya bodoh..angan xabis pastu slh gov

      Padam
    5. Dari ko sibuk psl Singapore n korea tu baik ko usaha keras tuk ubah nasib ko dulu..jgn nk tipu la lancau..kat negara ni bersepah peluang nk maju asl rajin

      Padam
    6. Poorah..dah kena rembat dan rompak nak maju mcm mana ngook..

      Padam
    7. Kalo mcm tu mcm mn plk ekonomi org cina n india blh maju..ni la alasn Melayu haprak..mals cipta alasn berjuta..slhkn gov n negara nk bangkrap..dlm ko kata negara nak bgkrp cina india dh makin kedepan tglkn ko yg tido tggu bln jatuh keriba..haprak

      Padam
    8. Kepala hotak 12:12 PTG penuh cacing bila mengata

      "Melayu mcm ko ni.. thu komplain melalak siang mlm..krj mls usaha malas..bangsa asing takda politik 24j.."

      Jing Jibo menyalak lebih dari 24 jam. Bila tutup mata pun menyalak, bila dah mampos 6 kaki bawah tanah pun roh dia menyalak.

      Buat mcm tak tahu pulak bahawa DAP Red Beans melalak 28 jam sehari, bodoh bangang mengata Cina tak berpolitik 24 jam.

      Padam
    9. Melayu diajar bergantung dengan bantuan kerajaan.kenaikan kos sara hidup tanpa kawalan kerajaan melemahkan melayu..peluang pekerjaan terhad..ramai sangat niaga tak ada plak pembeli..kerajaan sendiri tak ada kajian berapa ramai yg patut ada dlm setiap sektor untuk keseimbangan...pemimpin singapork ada songlap?

      Padam
    10. Statement bangang..ramai niaga takda plak pembeli

      Padam
    11. Red bean dibyar ribu2 sbln ngok

      Padam
    12. 1.04 ko yang bengong..dah semua nak niaga kerana tak de kerja..sape pembeli..jadi barter trade ngook..

      Padam
    13. 1.23 jgn jadi bodoh..ada ke negara kat dunya ni semua niaga..jgn pikir mcm katun

      Padam
  23. Kaitannya dengan bajet adalah jelas. RM53 bilion hutang 1MDB kini ditanggung oleh kerajaan. Tetapi malangnya, Malaysian Official One tidak menjelaskan secara terperinci bagaimana hutang piutang ini hendak dibayar oleh kerajaan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai bodoo umnongok per tahu..melalak jer

      Padam
    2. Dinegara lain ada perompak dibiarkan bebas?

      Padam
  24. 12.12-yg malas nak free umnongok..dapat projek jual ambik untung atas angin..nak dapat projek kena jadi kroni dulu..

    BalasPadam
  25. Wah, nampak nya ramai yang tak suka Ahmad Zahid jugak - 104 komen sekarang, sejak 7:09 PG.

    Aku ingat ha nya Najib yang rakyat tak suka. Nampak nya menjangkit kpd Zahid.

    Ke bukan sebab menjangkit? Sebab Zahid sendiri watak nya pun satu macam. Abang dia dapat kontrek bawa masuk berjuta Bangla dan Imigeresn di bawah Zahid. Nampak bebenor.

    Aku tak caya dia cakap fotin klioun. Tapi aku tahu bahasa Inggeris nya kiok. Tapi bukan bahasa punya pasal nih. Kalau nak cakap tak habis berjam.

    BalasPadam