Jumaat, 28 Oktober 2016

Balaci Didahulukan ~ Pengampu Diutamakan..!


Sebesar mana pun kuasa yang makhluk miliki tetap ada kuasa yang lebih besar dan hakiki..!
Ingat...hidup ini roda..!

Pengacara Bernama TV dakwa digantung kerana 'pendedak'

Pengacara popular Ruang Bicara Bernama TV, Dahlan Maamor digantung daripada menjadi hos program itu selepas mendakwa mendapat 'protes hebat daripada media Umno'.
Tindakan itu dikatakan dibuat selepas Dahlan menulis di Facebook mengenai pandangan peguam Adnan Seman yang memohon Datuk Seri Najib Razak berfikir secara serius untuk berundur.
Difahamkan Adnan sebelum itu dijemput sebagai tetamu dalam program berkenaan.
Dahlan berkata, tindakannya menyiarkan pandangan Adnan di media sosial dibantah oleh Setiausaha Bahagian Media Umno Malaysia, Datuk Ahmad Kamal Zailani.
Sambil menyertakan paparan kiriman WhatsApp oleh Ahmad Kamal, Dahlan berkata Pengerusi Bernama, Datuk Seri Azman Ujang kemudian bertindak menggantungnya. 
"Protes hebat daripada media Umno oleh Dato Kamal Zailani membawa kepada tindakan DS Azman Ujang yang tak profesional dan pendedak dalam pembikinan tanpa memikirkan sumbangan saya kepada Bernama TV bertindak "menggantung saya" daripada mengacarakan program Ruang Bicara.
"Kepada Azman Ujang teruskan perangai anda dengan menghukum tanpa kaji selidik dan sikap anda membuatkan ramai yang turut terkilan dan bosan," katanya.
Menulis di Facebook dengan tajuk 'Selamat Tinggal Ruang Bicara', Dahlan turut menafikan beliau mahu menjatuhkan kepimpinan Bernama, tetapi mendakwa menjadi mangsa pengamal media seperti Azman.
"Menuduh saya untuk menjatuhkan saf kepimpinan di Bernama agak keterlaluan. Dan ia bukan matlamat saya. Saya bukan orang politik tapi hari ini orang sekecil saya pun menjadi mangsa orang media seperti Azman Ujang," tulisnya.
Dah teruk sangat dah sakit puak puak ni..!
Apa nak buat?
Lu Fikir La Sendiri!!!

76 ulasan:

  1. Aku tak sedor ada begitu banyak sinonim untuk perkataan idiot -

    meaning: a stupid person.

    synonyms: fool, ass, halfwit, dunce, dolt, ignoramus, cretin, moron, imbecile, simpleton; informaldope, ninny, nincompoop, chump, dimwit, dumbo, dummy, dum-dum, loon, dork, sap, jackass, blockhead, jughead, bonehead, knucklehead, fathead, butthead, numbskull, numbnuts, dumb-ass, doofus, clod, dunderhead, ditz, lummox, knuckle-dragger, dipstick, thickhead, meathead, meatball, wooden-head, airhead, pinhead, lamer, lamebrain, peabrain, birdbrain, mouth-breather, scissorbill, jerk, nerd, donkey, nitwit, twit, boob, twerp, hoser, schmuck, bozo, turkey, chowderhead, dingbat, mook; vulgar slangasshat
    "that idiot was driving way too fast"

    MEDICINE archaic
    a mentally handicapped person.

    Kalau begitu, Najib, Rosmah, semua Menteri pun boleh di katakan idiots. Boleh di justifikasikan dengan sinonim2 itu.

    BalasPadam
  2. Padan muka..lawan bos mmg itu la akibatnya.sama ja dgn mana2 tmpt..bkn gov je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mcm tu jgk dgn blog ni..cuba lwn tuan yg bg dedak..mesti kena tibai

      Padam
    2. 135 itu pun idiot. Entah apa di maksudkan nya bila mengata "blog ni..cuba lwn tuan yg bg dedak.."

      Padam
    3. Patut la puak pmbgkang bebal belaka..maksud mudah pun xfaham

      Padam
    4. Blog cari makan

      Padam
    5. Patut lah puak Jing Jibo idiots belaka, tulis tak berapa patah, dah kena belasah baru nak beri penerangan

      Padam
    6. cacai, jing dan dedak jibo sume bodoh, hati dah hitam..mmg camti baghal pasai byk mkn dedak....maklumlah sumber haram kan...

      Padam
    7. Cai umnongok memang idiots..perompak dibela...ayam jantan pandai kokok tapi teloq tarak...dah kena pulas dengancina kapir Jho lo...memalukan melayu kalo kena pulas ngan cina kapir..

      Padam
    8. Cai umnongok memang idiots..perompak dibela...ayam jantan pandai kokok tapi teloq tarak...dah kena pulas dengancina kapir Jho lo...memalukan melayu kalo kena pulas ngan cina kapir..

      Padam
  3. Betul, hidup ini roda.. Tapi mana le idiots tu nak ingat. Depa selalu khayal di kayangan.

    Bila dah bersiung sini, siung sana dengan jet eksekutif, credit cards di bayar dek SRC anak syarikat 1MDB, rumah mewah di London, penthouse di New York, mahligai di Beverley Hills, mana nak ingat what goes up can go down. Walau pun yg dalam seluar.

    Lihat lah bila dah takda kuasa nanti. Silap silap bersemayam di Istana Bamboo River. Si bini di Kajang kot. Aku amat minat nak tengok keadaan itu. Tahu God is great tapi nak tengok jugak bukti nya ke atas dua ekor itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah lg teruk dari membunuh

      Padam
    2. Waaa, kamu taraf idiot yang lebih tinggi dari difinasi itu dan takda dalam senarai sinonim yg begitu panjang.

      Takda undang2 yg membayangkan sikit pun apa kau kata itu. Kalau membunuh lebih ringan padah nya dari memfitnah, dah bergelimpang mayat di sana sini di negara ini, malah di seluruh dunia.

      Walau pun kamu yang memfitnah sebab nampak nya menuduh dengan tak memberi penerangan langsung apa yang kamu maksudkan, aku masih mengata kamu idiot yang lebih buruk dari semua sinonim idiot itu.

      Padam
    3. 1:38...

      Mari kita dialog.. sila huraikan apa yg difitnah, atau kamu yg mereka-reka cerita benar dipusing gasing jadi fitnah.

      Padam
    4. Tak guna berdialog dgn puak pembgkg hati hitam xde nur.

      Padam
    5. Ayam jantan mana ada teloq..pandai kokok je..najib pun mana berani debat...idiots

      Padam
    6. Penyokong perompak ada nur?ko ambik dari kitab umnongok?..idiots

      Padam
    7. Friday, 28 October 2016

      PETANDA NAJIB BAKAL DIDAKWA DI SWITZERLAND

      AG Apandi Ali hari ini mengesahkan pejabatnya telah menerima permintaan daripada Pejabat Peguam Negara (OAG) Switzerland di bawah Bantuan Perundangan Bersama (MLA) berhubung penyelewengan dan pengubahan wang haram yang dikatakan melibatkan 1MDB.

      Ini adalah permintaan kedua untuk mendapatkan bantuan daripada rakan sejawatannya dari Malaysia di bawah Bantuan Perundangan Bersama, selepas pejabat peguam negara di sini mendakwa ia tidak menerima permohonan pertama.

      Bercakap kepada pemberita selepas dilantik sebagai adjunct professor oleh Universiti Utara Malaysia di Kuala Lumpur, Apandi berkata beliau akan membalas permintaan itu dengan sewajarnya.

      "Kami telah menerima dan ia sedang dalam proses untuk kita balas," katanya. Dilaporkan pada 6 Oktober bahawa pejabat peguam negara Switzerland telah menghantar permintaan MLA kedua untuk Malaysia.

      Apandi juga diminta mengulas mengenai posting blog terkini bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang menuduh beliau menyembunyikan laporan dan bertindak sebagai hakim untuk tidak mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

      Bagaimanapun peguam negara berkata beliau tidak mempunyai komen."Saya tidak tahu, saya tidak boleh mengulas mengenai apa yang dia katakan kerana saya tidak dengar," katanya.

      Apabila diberitahu ia adalah satu posting blog, Apandi berkata beliau tidak membacanya."Jadi perkara yang terbaik adalah no commentlah," katanya.

      Adakah ini petanda Najib Bakal Didakwa Di Switzerland?

      Source - Malaysia Kini

      Padam
  4. Kerana nila sanran binasa
    Kerana mulut bdn binasa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerana Jibo seleweng dan songlap
      berpuluh juta rakyat merana

      Padam
    2. Hidup aku tak merana..semua cukup.senang cari mkn.. selesa.alhamdllah berkat pimpinan yg cekap.. najib pm terbaik

      Padam
    3. Hahaha hohoho hihihi

      Kalo nak menganjing pun, jangan lah nampak sangat, Jing.

      Itu melayakkan kau di anugerah darjah kebesaran IDIOT.

      Padam
    4. 2.10 hadapi tekanan hidup akibat slh sendiri..pemikiran penuh negatif.(terencat)bkn salah kerajaan

      Padam
    5. "Kerana Jibo seleweng dan songlap
      berpuluh juta rakyat merana"

      BILLION BRO, BERIBU RIBU RIBU JUTA, bukan juga ratus, puluh juta atau juta, NAJIB SONGLAP BERIBU RIBU RIBU RIBAN JUTA!!!

      Padam
    6. Najib KAYA!!! Kami KAYAP!!!

      Padam
    7. 2.10

      "Kalo nak menganjing pun, jangan lah nampak sangat, Jing."

      Bro, Kajian kami mendapati, anjing najib sekor ni, sejak kebelakangan suka melompat lompat ala2 kangaroo, walaupun beliau sekor anjing.

      Mungkin najib dan habibul dah naikkan taraf dia kot.

      Padam
    8. 2.06
      PM yang terbaik..mmg terbaik..sebab dari hutang sebanyak 250b pada tahun 2010 dah naik dah jadi lebih kurang 670b pada tahun 2016..dalam tempoh 6 thn dah naik lebih sekali ganda dari hutang2 yg PM2 terdahulu pinjam...mmg terbaik..hutang2 tu nanti sampai anak cucu saudara kena bayar..tuiihhhhh..

      Padam
    9. 2.06--hidup senang sebab jadi balaci peromppak...halal haram tolak tepi...idiots

      Padam
  5. All those idiots (ketua bahagian, AP pro KERAjaan are being led by a female Arrogant & a male Ignorant.

    An ignorant hopeless fool under the spell & queen control of a witch and not self reliance is unfit to be a nation leader.

    BalasPadam
    Balasan
    1. An idiot tentulah tak mampu mengetuai 3J pengikut. ..Otak udang

      Padam
    2. 3J tu dia tubuh dan cari atau dia hanya warisi?

      Siapa tubuhkan UMNO hari ini selepas ia diharamkan sehingga ahlinya cecah 3j? Adakah dia masih bersama atau tubuhkan parti baru?

      Selepas ia ambik alih dgn 3j ahli, adakah jumlah ahli bertambah atau berkurang akibat ramai yang lompat ke PPBM. Belum dikira yang hati sudah meluat dan hanya tggu PRU untuk jadikan seperti Pmtg Pauh. Ahli saja majoriti tapi bila lawan tak pernah menang.

      Siapa sebenarnya otak udang, pak Man atau Kejora?

      Padam

    3. Hang baca dak buku Datuk Musa Hitam, semua cerita ada di situ.

      Padam
    4. Musa Hitam? Dah kena rebuttal dengan Tun siap tunjuk surat2 lama Musa sendiri nak buktikan Musa banyak menipu dalam bukunya. Kamu baca tak?

      Ya bro aku belum baca dan tak rasa nak baca seluruhnya buku tu sebab serupa hampas.

      Aku ada baca captions dari buku tu dan baca juga jawapan dari Tun.

      Sekali baca captions dalam buku tu banyak tak logik di antara kelakuan dan dakwaan. Musa yang tak suka Tengku li tapi lepas Tun M lantik Ku Li dia cucuk Ku Li lwn Tun M.

      Musa pernah kantoi bohong sah2 dlm TV kata Tun M ada di Malaysia semasa kejadian Memali sampai pengacara sebut Oh My God..

      Sekali dikorek bukti2 dokumntari spt suratkhabar Malaysia dan China mmg Tun M ada di China.

      Musa Hitam? A confirmed liar.

      Padam
    5. And let me humbly add:-


      Speaking frankly does not necessarily means speaking the truth. Musa did 'speak frankly' through that book, and when he had finally spoken, he had proven beyond any doubt what UMNO people had been saying about him all these while; ' a manipulator who thought of himself As a naga when other people look at him merely As an ular lidi'.

      Baca tak jawapan TS Sanusi pasal Musa ni pemimpin lemah dan tak perlu pakatan pun untuk jatuhkan dia seperti yg dia tuduh dalam buku dia tu? Sbg jawapan tuduhan2 Musa.

      Maaf bro. Sekadar menjawab soalan kamu tu.

      Padam
    6. Sdra John Doe...

      Cerita pembohongan si Musang nie memang saya dah tahu sejak tahun 1986 lagi. Dialah yg mengadu domba Tengku Razaleigh & Tun Mahathir. Tahukah kamu dia membohong & berlakon bila dia rujuk kembali dgn Datin Maria (wanita Peru)..sebenarnya itu hanya 'marriage of convenience' kerana kedudukannya sebagai Timbalan Perdana Menteri ketika itu. Gaya hidupnya mirip kebaratan hingga anaknya pun dinamakan 'Carlos Musa'. Musa masih tak insaf walau anaknya turut meninggal dunia di pangsapuri maksiat Highland Towers yg runtuh pada akhir 1993. Dia pendukung Melayu Liberal yg memusnahkan DEB di pembangunan Selatan Wilayah Iskandar sepanjang persisran pantai Selat Tebrau bermula sejak pentadbiran Tun Abdullah Badawi hingga ke kini.

      Musang ini tidak pernah mengahwini wanita Melayu walaupun perkahwinan pertamanya gagal. Pemimpin Melayu jenis apa dia?

      Padam
    7. Aku berpegang kpd
      "Kalau ko nak tahu kelemahan seseorang tanyalah pada musuhnya"
      Kecualila para ambiak, org solehin

      Padam
    8. Ya, pak Othman.

      Terima kasih kerana berkongsi.

      Ya, banyak cerita pasal Musa ni. Dulu2 semasa dia TPM saya dan adik beradik masa tu masih bersekolah suka panggil dia Musang Hitam. Kami buat lawak ja dengan dia ni. Rupanya bila dah besar sikit baru kenal siapa Musa.

      Sikapnya dan gaya hidupnya pun tidak ada apa hendak dibanggakan oleh orang Melayu Islam yang ada jatidiri. Jauh lebih baik Allahyarham Tun Ghafar.

      Musa dan Tun M amat jauh peribadi dan keupayaan keduanya tapi Musa dan orang-orangnya muka tak malu mencipta jenama 2M.

      Saya cuba elak membeurukkannya di sini terutama apabila ia tidak relevan. Tapi saya perlu sebut dan jawab sedikit sebab seseorang suruh saya baca buku Musa untuk kenali Tun M.

      Bagi saya apa sahaja cerita Musa perlu tabayyun. Dia dah bbrp kali kantoi menipu dan putar belit selain talam dua muka.

      Hari ini pun ada juga sorang muka tak malu yang dok peleceh sumbangan pemimpin lama dan dok angkat bakul yang tak sedar dah bocor dan busuk. PM lain mentadbir / memerintah melalui sokongan, dia melalui paksaan dan salah guna kuasa tapi mendabik dada dia lebih baik dari PM paling lama dalam sejarah.

      Maaf sekali lagi sebut perkara ini.

      Padam


    9. Terpulang pada masing2lah, tetapi aku lebih suka mendengar dari kedua2 belah pehak yang bertelagah.


      maaf jawab lambat


      Padam
  6. A TRUE NATURAL LEADER leads the nation not led by wife, self-cofident, caring but not pampering, courageous not hiding, build prosperity & progress and give the nation its dignity, integrity & pride.

    Tun Mahathir - My way.
    Najib. - No way.
    Rosmah. - Suwei

    BalasPadam
  7. Blog ini tempat orang jiwa kacau melepaskan perasaan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang untuk jiwa kacau macam ko balaci perompak..ayam jantan..ko risau teloq dah kena pulas dengan cina kapir jho lo sampai ko takut dengan cina kapir tu..idiot

      Padam
  8. Baru 69 hari ppbm ditubuhkan org kuat disebalik penubuhan ppbm telah mengumumkan keluar dari ppbm.Dilapurkan pengumuman keluar dari ppbm oleh sotong Khairudin disebabkan tidak berpuas hati berkenaan agihan jawatan didalam parti tersebut..wallahuaklam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lantak dia laa nak kluor ke nak masuk...perangai umnongok masih ada dlm tubuh dia...tak ada ape2 kesan pun kpd bersatu..

      Padam
    2. 4.07....ko jaga umngok dah cukup.
      Sukahati khairuddin nak masuk ke nak keluar bersatu. Lg pun dia kluar sbb nak lawan bugis jahanam di court. Dia taknak libatkan bersatu.

      Padam
    3. Kamu terencat akal, jugak idiot. Tak sebut punca malumat atau link kapada nya, siapa nak percaya kamu, Jing Jibo.

      Padam
    4. Aku jumpe kat pahang daily online..kharudin nak tumpu kes mahkamah..cai umnongok tak bagi tau sebab nye..saja nak gempak..tapi tak berani kutuk..

      Padam
    5. Ini saya dah jawab pada entry yang lepas. Jangan spin lagi. Sila rujuk jawapan saya di entry lepas.

      Peringkat pro-tem ni mana ada jawatan lagi. Semuanya pro-tem dan hanya 7 sahaja sperti requirement Socoeties Act.

      Kalau masih peringkat pro-tem bagaimana mahu bahagi jawatan?

      Alasan pun dah tak mengikut fakta lagi mau spin?

      Padam
  9. APO KOBA CIK RIZA





    APO KOBA

    CIK RIZA

    JANGGUT 

    ADA PANJANG

    FBI SEDANG CARI

    LU CABUT LARI?

    BalasPadam
  10. HAPPY DEEPAVALI KEJORA!!! JGN LUPA TANNI KUDINGGE!!!

    BalasPadam
  11. Jing Jibo tak melanda landa hari gamak nya ini sebab hari Jumaat.

    Hari Jumaat dia hormat, tapi hati busuk macam pntat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baguslah saudara bersangka baik dengan budak ni.

      Tapi saya rasa bukan itu sebabnya. Sudah berapa kali Jumaat dia melanda2 sampai peringkat menuduh bbrp orang dlm ni solat Jumaat di hari Sabtu.

      Sebabnya ialah dia rasa terkedu akibat banyak faktor.

      Faktor paling utama dan paling berkemungkinan dia dok seronok bagi pantun kata pak Othman tengah sakit kronik dan dok bersukaria dengan perkara itu tetiba pak Othman muncul.

      Terkedulah..

      Tengah jatuh semangat pun ada tu. Itu tandanya hati kecil sedang mengetuk beritahu dia 'sudah2lah mempertahankan kebathilan'.. Sebab tu dia kurang kencang.

      Dia di persimpangan sama ada mahu berundur atau teruskan. Kalau dia pilih teruskan maka dia perlu lakukan lebih dahsyat dari sebelumnya (saya pun tak tahu apa lagi yang lebih dahsyat daripada memeprolokkan kalimah Tuhan melalui syair Tuhan Harun ciptaannya).

      Sekiranya pilihannya ialah yang ini, maka jiwanya akan bertambah sengsara.

      Kita tunggu dan lihat sajalah.

      Padam
    2. Satu lagi, barangkali juga yang muncul kali ini bukan Kejora. Kejora luar biasa sikapnya.

      Di mana dia? Wallahu a'lam. Tapi perbuatannya yang berulangkali menjadikan pak Othman bahan lawak dikatanya orang tua ini sedang nazak di wad memang perbuatan fujur (melampau batas). Saya hanya sekali sahaja jawab perkara ni dengan kalimah innalilaj wa inna ilaihi rajiun. Selepas tu saya tak jawab apa2 sebab budak Kejora ni lagi dicakap lagi melanda2 dia akan persendakan orang tu. Tak mahu dia terus menerus persendakan pak Othman, maka saya senyap ja lepas tu.

      Tup tup pak Othman muncul kembali dengan cerita dia turun padang.

      Mgkn Kejora tak ambik iktibar orang-orang yang persendakan umur Tun M kononnya Tun M akan pergi dahulu (guna kalimah biadab seperti kojol dan seumpamanyَa dan bercakap seolah-olah yakin mereka akan lebih lama dari Tun M) akhirnya mereka yang pergi dahulu sedangkan Tun M masih steady di usia 90an.

      Saya pernah kenal seorang lelaki ni yang memang bersifat fujur. Sana sini dia kenakan orang dan berbangga dengannya. Kalau ditegur makin menjadi-jadi. Pernah sepupunya sekeluarga repot pada ayahnya sikapnya itu dan dia saman balik keluarga sepupunya itu. Dia tak apalah banyak duit pakai peguam, kesian orang tua tu niat ikhlas repot kepada bapa saudaranya akhirnya dia yang disaman malu.

      Pada usia 40tahun budak fujur ini kena stroke dan lembik habis. Sehingga hari ini selepas bbrp tahun dia hanya terbaring seperti sayur sahaja. Wang yang dia kumpul dengan cara tak bersih akhirnya hanya mampu bayar tanggungan perubatan dan nursing care sahaja.

      Sengaja saya ceritakan untuk iktibar diri sendiri dan semua pembaca.

      Padam
  12. Tegur bekas Menteri: Speaker kabur dengan peraturan mesyuarat?
    Tindakan Speaker tegur bekas menteri tidak wajar
    WARTAWAN SINAR HARIAN - 28 OKTOBER 2016



    SHAH ALAM - Tindakan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia menegur sikap ketidakbertanggungjawaban beberapa bekas menteri yang juga merupakan ahli parlimen kerana didakwa mendedahkan maklumat kerajaan, adalah tidak wajar.

    Peguam Syahredzan Johan berkata, ucapan Ahli Parlimen Pagoh, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Ahli Parlimen Tambun, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah dan Ahli Parlimen Semporna, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal di dalam Dewan Rakyat sebelum ini adalah merupakan persoalan yang diutarakan dan bukannya merupakan pendedahan maklumat kerajaan.

    “Pada saya, tak ada apa-apa peraturan Parlimen yang dilanggar dengan persoalan diutarakan oleh mereka dan tak sepatutnya Speaker membuat teguran sebegitu.

    “Apa yang diutarakan oleh Husni sebelum ini adalah persoalan sebagai seorang ahli parlimen dan ia memang sepatutnya ditanya di Parlimen.

    “Persoalan diajukan itu adalah releven dan bukannya melanggar mana-mana peraturan Parlimen,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

    Pandikar menegur sikap sebilangan bekas ahli menteri yang juga merupakan ahli parlimen kerana didakwa mendedahkan maklumat kerajaan termasuk melanggar sumpah kerahsiaan.

    Pandikar berkata, sebagai Yang diPertua Dewan Rakyat, beliau hanya boleh mengingatkan tindakan itu dan sekiranya terbukti, pihak berkenaan boleh disiasat di bawah Akta Hasutan dan Peraturan Mesyuarat 36 (12).

    Dalam pada itu, Syaredzan memaklumkan bahawa Peraturan Mesyuarat 36 (12) memperuntukkan mana-mana ahli parlimen yang mengeluarkan kenyataan mengelirukan Dewan Rakyat adalah disifatkan menghina Majlis dan pihak berkenaan boleh dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan bagi kesalahan itu.

    “Jadi kalau betul kenyataan tersebut mengelirukan Dewan Rakyat, pihak kerajaan boleh membentangkan usul untuk rujuk mereka ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan.

    “Saya tak nampak bagaimana ia boleh melanggar Akta Hasutan mahupun Peraturan Mesyuarat 36 (12),” katanya.

    Beliau berkata, peranan Speaker Dewan Rakyat adalah berkenaan tatacara Parlimen itu diikuti sama ada peraturan dalam Parlimen itu dipatuhi mahupun tidak.

    Sebelum ini, Muhyiddin dalam ucapannya menegaskan, Kabinet tidak berunding mengenai pembentukan 1MDB dan merahsiakan kedudukan kewangannya sehingga skandal itu meletus.

    Selain itu, Husni dan Mohd Shafie turut melontarkan pelbagai persoalan mengenai 1MDB ketika berucap di Dewan sebelum ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandikar Amin TAK mulia Idiot

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Parlimen OCT 2016:
      MANTAP:Muhyiddin Yassin-Bahas Budget 2017,1MDB Dan Keparahan Najib Razak
      ------------------------------------------------------------
      1. Sila google di You tube dan dengar baik2 keluhan & rasa tidak puashati majoriti rakyat yg disampaikan melalui seorang wakil parlimen yg dipilih oleh rakyat.

      2. Hari Jumaat lepas saya dah nyatakan di blog ini.. Najib pasti akan cabut lari menghilangkang diri selepas ucapan budgetnya...dasar pengecut yg tak bertanggungjawab.
      PM jenis apakah Najib nie...???

      3. Orang2 yg salah guna kuasa, menyeleweng & menyamun duit 1mdb dibebaskan tanpa tindakan undang2 dikenakan terhadap mereka. Anehnya..orang yg menyiasat ada yg terbunuh kejam, ditukar jabatan, dibersarakan & diugut. Malah pemimpin no. 2 negara ketika itu dipecat hanya sebab bertanya perihal kehilangan duit 1mdb berbiliyon-bilyon.

      Benar2 Najib dah kena sakit GST (Gila, Sewel, Ting Tong) yg memenrintah KERAjaan Gila.

      Padam
  13. More than being idiots, BN leaders are hypocrites, says Tun Mahathir

    They are the reason Najib is still prime minister despite all the allegations against him, says the former prime minister -

    freemalaysiatoday.com.

    BalasPadam
  14. berpusinglah ikut mana pun,dah lebih 6 tahun si admin blog berkokok pertuduhan terhadap Najib merompak berbillion ringgit melalui 1MDB,bukti yg didokumenkan - makna kata ada hujah untuk difailkan pendakwaan.

    Kata si admin blog lagi - Najib kebal di Malaysia sebab semua badan perundangan dikuasai mereka yg diberi Dedak- jadi segala "dokumen" pembuktian hanya disimpan didalam kotak@media maya (macam kisah Ezam Mohd Noor).

    Tapi dokumen itu telah digunakan untuk menjalankan pendakwaan di US, Singapura dan Switzerland -

    tetapi yg kelakarnya bukan pendakwaan akta jenayah kolar putih. Nama NAjib menjadi "taboo" kepada DOJ - bertukar jadi MO1 (lucunya - disertakan HINT 99persen merujuk kepada Najib) hehe.

    Ada dua sebab golongan yg bodoh atau memperbodohkan, ditunggang atau menunggang-di Malaysia wajar diberi anugerah -.
    1) org politik bersama pengikutnya
    2) NGO2 bersama matlamatnya

    Pertamanya inilah dua golongan di
    malaysia yg lebih "bijak" dan "berani" - walaupun mereka tidak menyiasat (siasatan yg berdalil dan benar) - tetapi mempercayai tanpa was-was pada hasil siasatan golongan kafir - tetapi dengan yakinnya menuduh - Najib merompak berbillion ringgit melalui 1MDB.

    Sedangkan si kafir yang "menyiasat" - mengikut terma dan syarat-syarat yg terikat pada undang-undang, tetapi dihebahkan secara bermuslihat untuk menampakkan "sesuatu" - namun tidak "seberani" ataupun "seyakin" dua golongan yg disebut di Malaysia.

    Dan kamu sepatutnya berbangga kerana memiliki Najib Tun Abdul Razak sebagai Perdana Menteri atas sebab ia menjadi "subjek" yg diberi perhatian khusus kuasa besar kapitalis kafir, tetapi menjadi "taboo" untuk mereka mengambil tindakan hatta untuk menuliskan namanya mendatangkan keresahan akan akibatnya.

    Pernah dengar pesan orang tua zaman lalu - kerana takut atau sekadar mengikut

    1). Sang Harimau diberi gelar sebagai Pak Belang.
    2). Sang Gajah diberi gelar sebagai Orang Kuat.
    3). Sang Buaya diberi gelar sebagai Sang Bedal.

    Inilah si Muslim yg bernama Najib Tun Abdul Razak yg diberi kuasa pemerintahan oleh Allahswt dan ditujukan kepadanya sebesar-besar dugaan oleh si kafir dan si Muslim yg jahil secara bersepadu.






    BalasPadam
    Balasan
    1. Idiot original

      Padam
    2. Setuju "Unknown" itu idiot original.

      Dia Jing Jibo, sabenar nya. Tak berhenti henti menyamar itu ini.

      Padam
    3. Spot on bro 7:51.

      In spite of his disguise as 'Anonymous' to 'Tanpa Nama' to 'Unknown', he is still Kejora.

      Padam
    4. Mr Unknown..

      Jelas kamu yang putar belit dan mengatakan orang lain pula.

      Kamu bercakap berbunga-bunga tapi faktanya tiada. Kekadang faktanh juga meleset. Siapa pun boleh bercakap sebegitu.


      Banyak isu 1MDB tak dijawab, diOSAkan dsbgnya, lagi kamu nak cakap pasal bukti.

      Dulu cakap tunggu laporan audit tapi bila selesai diOSAkan. Ini adalah bukti yang disorok dan dkkawal ketat melalui undang-undang .

      Apa cerita 4bilion wang KWAP sekali drawdown oleh SRC untuk projek nhtah apa2 hingga penjawat awam dpaksa kerja sehingga umur 60.

      Apa cerita beli ipp dengan harga luar biasa dan lepas tu jual balik kepada negara china.

      Busuk bangkai gajah sudah cukup untuk membuktikan ada bangkai di bawah nyiru.

      Apa cerita 2.6b? Dermakah? Siapa derma? Janganlah bodohkan diri dengan percaya itu adalah derma.

      Ia adalah bolak-balik yang jelas selain 'tali pendek'.

      Apa cerita 42m masuk akaun dia pasy dia kata dia tak tau siapa masuk dah cukup untuk terlepas. Ini adalah an insult to human intelligent and a mockeryn to the AG post.

      Banyak penipuan dan rompakan di siang hari tapi kamu masih nak berpusing2 bercakap tanpa fakta?

      Padam
    5. Pak Othman

      I dont think he is Kejora. The differnce is too obvious. Kejora mempunyai bahasa yg sharp walaupun kuat mencarut.

      Mr unknown bahsanya sedikit merewang walaupun tulisannya sopan.

      Kurang ajar atau sopan boleh diubah tetapi ketajaman berbahasa seseorang itu kekal.

      Maaf mr unknown saya tidak berniat menghina.

      Padam
  15. Allah SWT telah memberi kuasa untuk beliau memerentah kerana ingin menguji orang2 disekelilingnya untuk bermuasabah, menguji keimanan pengikut dan pecacainya, menguji ketakwaan pembodeknya dan pejilatnya, menguji rezeki siapa yang beri dan menguji betapa taksubnya mereka sehingga menebalkan muka "in the state of denial"

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju..

      And may i humbly add..

      for the sake of dedak

      Padam
    2. sekiranya kamu dipihak yang benar, mari kita buat pertimbangan secara umum.

      Lihatlah keadaan kamu yg dikerumuni golongan non muslim yg membawa bersamanya pelbagai niat dan tuntutan.

      Mereka memberikan "pertolongan" tetapi tidak memberikan "bai'ah" kepada kamu. bahkan kamulah yg memberi bai'ah sebagai balasan dari pertolongan mereka.

      Diantara akidahmu dan kepercayaan mereka tiada lagi batasnya - mereka "membenarkan" dan kamu dituntut untuk "membenarkan" juga kepercayaan mereka -

      semua agama mengikat penganutnya kepada kebaikan - ini fahaman pluralisme agama - maka bersatulah diantara kepercayaan mereka bersama akidahmu.

      sedangkan iktiqad si Muslim adalah - setiap kebaikan yg diperbuat manusia adalah di atas kesempurnaan akidah Islam walaupun si pelakunya adalah non muslim dan mereka mendakwa kebaikan yg ia lakukan adalah diatas ajaran kepercayaannya - maka inilah iktiqad yg membezakan diantara kepercayaan mereka kepada akidahmu.

      Demikian juga mereka menuntut agar kamu membuang akan batas bangsamu - lalu kamu merelakannya dengan hujah yg kuat tetapi diatas asbab yg salah - "Allahswt tidak melihat kepada bangsamu melainkan kepada akidahmu" - lalu jadilah kamu golongan yg rugi kerana tidak mengenal akan hikmah dan amanah yg menjadi asbab kejadian manusia yg berjenis bangsa.

      Sila rujuk kepada roh dan jasad penubuhan PKR dan PAN.

      Sebetulnya kamu sedang berjual beli pada akidah dan bangsamu sendiri. sedangkan gerombolan si non muslim itu hanya memperdagangkan sebuah pertolongan yg palsu.

      Hehe, kamu benar-benar berfikir tiada kerosakan, kezaliman hasil dari pekerjaan tangan2 kamu ??

      Sebenarnya hasil siasatan 1MDB tidak di ISO kan. bukankah sebahagian dari pemain politik yg kamu sewakan itu juga adalah sebahagian dari pasukan PAC - dan mereka mengakui akan hasil siasatan

      Tetapi segala urusan dalaman 1MDB yg diletakkan di bawah akta rahsia rasmi kerajaan. kerana ia melibatkan urutan tertinggi sebuah kerajaan yg berdaulat.

      Kamu ibarat si buta yg menuntut untuk dibekalkan sebuah novel untuk dibaca.





      Padam
    3. Nabi Musa AS mengajar & mengingatkan umatnya melalui kitab Taurat kejahatan & penipuan riba (usury) yg boleh menjahanamkan umat manusia terus menjadi abdi kepada orang kaya - pemberi hutang.

      Begitu juga Nabi Isa AS dalam ajaran kitab Injil... hingga pada satu ketika baginda murka & menghalau pendita2 bani Israel yg melakukan perniagaan terkutuk ini di dalam tempat ibadat mereka.

      Rasululullah SAW juga mengajar (melalui al quran) umat Islam kemudaratan perniagaan riba yg boleh membuat manusia sesat dek pengabdian kepada hutang tak habis-habis dek bunga riba.

      Namun Najib & Rosmah tidak menghiraukan ajaran2 semua kitab2 yg diwahyukan oleh Allah SWT kerana ghairah untuk memilikki wang berbilyon-bilyon hingga sanggup bersekongkol dgn sykt perbank Zionis Yahudi, Goldman Sachs.

      Waulahu A'lam.

      Padam
    4. Salam & greeting to you bro John Doe..

      Perhatikan yat Unknown @ 9:03 pm, "Hehe, kamu benar-benar berfikir tiada kerosakan, kezaliman hasil dari pekerjaan tangan2 kamu ??"

      Itu adalahlah stigma Kejora, terutama sekali sengihnya 'hehe' yg amat memualkan. Lagi satu ayat sumbangnya... "Sebenarnya hasil siasatan 1MDB tidak di ISO kan".

      Setahu saya ISO itu adalah anugerah kualiti taraf dunia (World Certification Qualty Award). ISO adalah singkatan International Standardization Organization yg berpusat di Geneva.

      Bukankah kita dah masak dgn perangai Kejora yg selama ini berlagak pandai tapi sebenarnya kurang ilmu pengetahuan.

      Padam
    5. Salam pak Othman.

      Barangkali pak Othman lebih mengenali Kejora sebab sepanjang saya kenalinya dia hanya kaki carut.

      Tentang lack of knowledge itu memang sangat jelas sekali dimiliki oleh UNKNOWN. Di antaranya:-

      1. Ia menyangka BN adalah sebuah pertubuhan dan tidak dapat membezakan di antara pertubuhan dan gabungan.

      2. Menyangka BN ada presiden sendiri dan tidak tahu BN ditadbir oleh core group Majlis Presiden. Ia malah ketawakan gabungan pembangkang dsn dengan sinis menyuruh gabungan ini daftar dgn Guiness.

      3. Tidak tahu bahwa kerajaan campuran wujud di dunia ini dan BN sendiri adalah kerajaan campuran.

      4. Menyangka rule of law itu hukum rimba sedangkan tuannya itu sedang merosakkan sistem dengan mengamalkan rule by law (pasti dia tak dapat bezakan keduanya).

      5. Tidak dapat bezakan di antara PAC dan Auditor General, dan fungsi masing-masing.

      6. Tidak tahu beza ISO dan OSA.

      7. Tidak tahu fungsi OSA.

      Banyak lagi boleh lihat UNKNOWN punya lack of knowledge, giving comments on facts uNkNoWn to him tapi memadailah yang di atas untuk tunjukkan ia memang seorang yang betul2 kekurangan pengetahuan.

      Barangkali ia Kejora juga. Wallahu a'lam .

      Padam
  16. Mr Unknown.

    Kenapa tetiba ubah topik yang kamu sendiri mulakan iaitu 'admin kelentong isu 1mdb' dengan tiba2 isu agama? Jelas kamu sendiri alih tiang gol sbb tak mampu jawab fakta yang aku tanya balik.

    Baiklah, hanya ringkas sahaja sebab tahaluf siyasi dah banyak kali disebut PAS. Jadi aku tk nak cakap pasal tahaluf ini.

    1.kamu menuduh yang menetang kleptokrasi oleh pemimpin bergelar muslim sbg menjual aqidah. Inilah tuduhan yang tidak benar dan pertaruhkanan agama utk sokongan.

    2. Apabila deklarasi rakyat dimulakan siapakah yang dibaiah sbg ketua? Tun M. Skrg pun Tun M yang mengetuai. Adakah Tun M pada bila2 masa bertolak ansur kepada perjuangan Alif ba ta? Tidak, malah Tun M juga tegaskan BERSatu membawa perjuangan UMNO cuma ia menentang pemimpin kleprt yg kuasai UMNO hari ini. Klepet inilah yang banyak bersekongkol dgn kafir harbi dan erodekan agama dan bangsa drpd UPCO, Goldman, TTPA, 1Malaysia dan sbginya.

    3. Kenapa sudah payah tubuh PPBm sedangkan boleh saja join pKR atau PAN? Sebab ruh perjuangan UMNO kekal.

    4.kamu faham 'fiqhul-aulaiyyat' iaitu fiqh memahami keutamaan? Sbb itu aku selalu kata aku tak teruja dengan pakatan pembangkang ini tapi di antara semua kejahatan dgn kejahatan keleptokrasi yang menggila aku akan pilih menolak kejahatan ini dulu. Inilah kejahatan paling utama di negara ini hari ini.

    4. Kegilaan yang berlaku ini adalah situasi darurat dan hukum darurat telah berlaku. Faman idthurro ghoira baghin wala a'din fala isma a'laihi (aku anggap kamu faham maknanya). Berpakat setakat keperluan mengatasi darurat dan tidak sampai menjual agama, tiada dosa padanya.

    Kelepet wang negara dan rosakkan segala institusi negara utk sorokkannya berdosa atau tidak?

    5. Apa pula dharurat mengambil UPCO, Goldman Sachs, TTPA dan jual hartanah kepada negara luar bukan Islam? Sekarang kamu pula bertiahu apa daruratnya semua ini dibuat? Terlibat dgn komisen (rasuah) dan riba luar biasa dgn zionist. Ini kamu panggil pemimpin pilihan Allah?

    6.Hasil siasatan 1MDB tidak diOSAkan? Jelaslah kamu langsung tak tahu fakta. Malah ISA dan OSA pun kamu tak dapat beza. PAC dan Auditor General pun kamu tak tahu beza.

    Salah satu sebab aku tahu kamu bukan Kejora kerana Kejora lebih berfakta dan hanya suka auta sedangkan kamu suka rodong bercakap perkara yang kamu tak tahu. Banyak kali aku spot, tapi kebanyakan aku diamkan kerana remeh. Kamu sebut 6 tahun admin pusing isu ini juga tunjukkan kamu tak tahu fakta dan hanya berpandu kpd 'since April 2009'.

    7. Siapa sebenarnya sedang bawa kerosakan kepada negara ini dan siapa yang cuba selamatkan? Siapa buat hutang dan hilangkan wang 1MDB dengan berbagai helah? Baiklah, yg ni kamu tak perlu jawab.

    8. Kembali kpd tajuk pilihan kamu ubah tiang gol. Ketika Pakistan Timur mengisytiharkan merdeka, Pakistan Barat menghantar tentera mereka dan melakukan penganiayaan ke atas warga Pakistan Timur. Siapakah yang selamatkan mereka? Iaitulah tentera2 India yang rata2nya kafir. Adakah para ilmuwan Islam Pakistan Timur menolak kemasukan ini? Tidak bahkan mereka yang terimanya. Ini kerana kejahatan saudara seagama mereka lebih dahsyat dan mereka bekerjasama dgn bukan kafir setakat keperluan melepaskan diri dari kejahaatan itu. Aqidah dan pegangan mereka kekal. Apa kamu nak tuduh saudara dari Bangladesh apabila terima pertolongan India untuk bebas dari Pakistan? Kafir? Jual agama?

    Urusan rasmi sebuah kerjaan berdaulat? Kamu jelas tak tahu fakta. Sejak bila urusan GLC jadi rahsia kedaulatan? Audit dan laporan semua GLC yg ada sejak 60 tahun juga dibuat public 1MDB kami kata rahsia kedaulatan?

    Pernah baca OSA? Aku beritahu kamu, matlamat OSA adalah lindungi rahsia yang boleh ancam negara. 1MDB? Ia bukan ancaman kepada negara, tapi kepada salah laku sang kelepet.

    Nah, sekarang siapa yang sebenarnya buta tapi meminta novel utk dibaca?


    BalasPadam
    Balasan
    1. bila Tun Mahathir dengan deklarasi rakyatnya dan ataupun PPBM diberikan bai'ah sebagai kuasa pemutus dari kalangan perebut kuasa pemerintahan yang bercampur baur itu ?

      Sesungguhnya kamu hanya didustakan akan adanya ikatan tahaluf siasyi dari lahirnya Barisan Alternatif kepada Pakatan Rakyat dan kini menjadi Pakatan Harapan.

      Selagimana tiada diberi bai'ah untuk melantik kuasa pemutus didalamnya - inilah "darurat" yg paling utama untuk tuan2 politik kamu selesaikan terlebih dahulu.

      Mari kita lihat kerosakan yg hasil dari sifat tahaluf songsang mereka

      1. DAP musuh PAS di P.Pinang - matinya Pakatan Rakyat, lahir Pakatan Harapan - ditadbir mengikut acuan DAP.

      2. PAS musuh DAP di Kelantan- matinya Pakatan Rakyat. ditadbir mengikut kehendak PAS.

      3. PKR mengikat DAP dan PAS - lahirnya Pakatan Harapan tetapi hidup juga Pakatan Rakyat ?. ditadbir mengikut "muafakat" PH plus PR ??.

      Dan kini dimana pula tuan2 politik kamu hendak letakkan PPBM didalam hearaki aneh yg mereka ciptakan.

      Sekiranya hukum rimba menjadi kiblatnya - aku cadangkan agar setiap dari tuan politik kamu itu agar bertanding di semua kerusi DUN dan Parlimen seperti yg dilakukan pada PRN Sarawak-PRK sungai besar dan Kuala Kangsar tempoh hari.

      Dan hasil darinya akan diketahui siapa akan memegang kuasa pemutus.

      Nauzubillah .. inikah golongan yg kamu sangka berpakat demi menumbangkan segala macam kezaliman dan mengembalikan keadilan ??





      Padam
    2. Apakah KERA-jaan Najib bukan pemerintahan yang bercampur baur?

      7 tahun mentadbir negara...longokan hutang KERA-jaan menimbun-nimbun tanpa manfaat bermakna (significant contrubtion) kpd rakyat, negara & dunia Islam kecuali penipuan, penyamunan, persekongkolan dgn zionis yahudi/amerika & MALU BESAR MARUAH NEGARA.

      Padam
  17. setiap dari GLC adalah merupakan sebahagian dari kedaulatan sesebuah negara.

    1MDB adalah bersifat GLC sepertimana Petronas, Tabung Haji, Khazanah dll.

    Membuka urus tadbir dalaman sebuah GLC mengundang ancaman yg bukan sedikit.

    Sekiranya kamu menyangka urusan dalaman GLC tidak mengancam keselamatan negara - aku berikan kamu suatu percubaan yg paling mudah.

    Sila mohon kepada GLC negeri Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan untuk menyiarkan kepada umum (atau sekurang-kurangnya untuk bacaan pentaasubnya) suatu yg paling kurang berisiko berupa "minit mesyuarat" bulanan GLC mereka.

    Selepas itu tuntut juga supaya disiarkan segala bentuk MOU GLC tersebut kepada umum. selepas itu barulah kamu mengerti ancaman apa yg akan melanda kerajaan kecil tuan2 politik kamu.

    BalasPadam
  18. Saudara unknown jelas sekali kamu tidak menjawab begitu banyak soalan2 saya dan sekali lagi alih tiang gol, selain menjawab dengan fakta yang tidak betul. Saya tidak akan bertanya semula semua soalan2 itu sebab ia dah jelas kali pertama ia ditanya, dan sudah jelas kamu tak mampu menjawabnya.

    Tun M secara de facto adalah leader deklarasi rakyat. Itu sudah jelas. Baiah bagaimana lagi yang kamu mahukan? mula2 kata tiada ketua. Sekarang kata ketua tiada baiah pula.

    Hukum rimba? Aduh, sangat tidak kena perumpamaan itu. Tapi ikut suka kamulah sebab Malaysia di bawah Najib memang dah haru biru.

    Kamu tidak boleh berikan satu contoh pun audit GLC yang diOSAkan selain 1MDB dan kemudian kamu bagi contoh pula suruh bagi audit GLC Penang dan Selangor.
    Seluruh audit semua syarikat lain boleh dilihat, tidak ada yang diOSAkan.

    With that i rest my case.

    Slmt mlm.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wahai John doe, dengan jalan apa lagi kamu mampu menafikan tiadanya bai'ah diantara tuan politik kamu ??

      Deklarasi rakyat yg disokong pencari kuasa kamu anggap sebagai tanda bai'ah terlantiknya kuasa pemutus ?

      Maka seharusnya PPBM kini adalah pemegang kuasa pemutus dari kalangan tuan2 politik di sana - sila ikat "bai'ah" itu dengan pendaftaran kepada ROS. terlalu naif atau hanya menyedapkan hati ??

      Jika bukan hukum rimba yg terpakai dikalangan tuan2 politik kamu - mengapa begitu memualkan keadaan mereka di selangor, p.pinang dan Kelantan

      - bilamana dua puak yg saling bermusuhan "menubuhkan" sebuah kerajaan di Selangor - itu hukum syariat ke ??.

      PRK Sungai Besar di Selangor tanda jelas permusuhan diantara PAS dan DAP - lalu atas dasar apa mereka "terikat" sebagai sebuah kerajaan negeri ??

      Jangan bicara mengenai kezaliman pemerintah diwaktu kamu hanya berteriak, dan bekeluh kesah atas kesulitan hidup - sedangkan kamu masih terpelihara hak2 sebagai marhean.

      Jangan bermimpi bagaikan didalam perjuangan - sekiranya kamu tidak mengenal siapa pemegang kunci kuasa pemutus dari kalangan tuan2 politik kamu.

      hehe, audit kewangan sebuah GLC memang tidak di ISO kan .. yang di ISO adalah urusan detial dalaman GLC . apakah kamu sanggup mengerjakan sesuatu yg paling mudah - memohon kepada tuan politik kamu yg menguasai GLC negeri agar disiarkan "minit mesyuarat" mereka ?? ia tidak ISO tetapi kamu tidak akan pernah dapat "membacanya".

      Nasihatku jadilah si.muslim yg mahu menggunakan akal,ilmu dan iman.









      Padam
  19. Inilah cara unknown berhujah. Ia akan kalih tiang gol setiap kali tidak boleh menjawab soalan balas yang saya kemukakan. Akhirnya ia mengulangi sahaja isu2 yang remeh yang telah dijawab.

    Ia mulakan dgn komen kononnya admin bergantung pada 'laporan kafir' selama 6 tahun untuk menuduh 'pemimpin pilihan Allah katanya'. Kemudian bila saya jawab dgn isu2 yang diakui sendiri oleh kelepet dan AG Ronggeng, ia kalih isu pula kepada agama.

    Mana dia jawapan tetang 2.6b konon derma, 42m masuk akaun peribadi, 4B wang KWAP?

    Kemudian ia bangkit isu agama. Bila saya jawab tentang fiqh aulaiyyat dan hukum darurat ia kalih lagi. Ia masih belum jawab soalan saya apakah daruratnya bersekongkol dan terlibat dgn riba, rasuah dan tunjuk ajar UPCO, Goldman,TTPA dan menjual hartanah negara kepada negara luar?.

    Bila saya jawab tentang fiqh aulaiyyat dsn hukum darurat keperluan untuk ketepikan kelepet ini lebih penting dari apa2 kejahatan lain, ia kalih pula tentang tiadanya ketua di kalangan pembangkang. Bila dijawab tentang Tun M adalah de facto leader ia kalih lagi tentang baiah dan pendafatran dengan ROS. Disuruhnya berdaftar dengan ROS pula. Inilah tahap pemikirannya yang menyibuk dengan rumah orang apabila rumahnya sendiri punyai kotoran 50billion.

    Itu belum saya hanya tentang filem separa lucah WOTWS.

    Bila dikatakan tidak pernah ada mana2 audit GLC yg diOSAkan melainkan 1MDB sahaja kini ia cakap tntg minit mesyuarat GLC lain pula.

    Mula2 disebut PAC tidak diISO (ISO?). Kemudian bila dibezakan di antara PAC dan AG dia pusing lagi. Kali ini ia kata pula kedaulatan negara terletak kepada audit sebuah GLC (lihatlah taraf pemikirannya bila berkata begini).

    Mula2 saya ingat ISO tu typo bila banyak kali keluar tahulah saya dia mmg tak dapat bezakan apa itu ISO dan apa itu OSA.

    Mengapa tidak diikat dengan pendaftaran dengan ROS? Ini saya dah jawab sebelum ini pun iaitu adanya keperluan gabungan 7 anggota sebelum boleh menggunakan logo yang sama.
    (Sudah pasti ia juga tidak tahu perkara ini).

    UMNO ditubuhkan pada 1946 dan BN yang ada pada hari ini hanya diikat pada 1969. Perjalanan BN itu sendiri panjang sebelum ada pada hari ink (dan dirosakkan oleh pengerusi BN yang ada hari ini).

    Setiap perjalanan 1000 langkah akan perlu dimulakan dengan langkah pertama. Bila PPBM ditubuhkan sebagai di antara langkah2 awal yang dipersoalkan ialah tiadanya cawangan. Bagaimana mahu ada cawangan apabila ia masih di peringkat pro-tem?

    PPBM melalui ketuanya Tun M in shaa Allah slow and steady di dalam menumbangkan kelepet dsn membswsnya ke pengadilan di atas keleptokrsi itu.

    Jawapan saya tentang Tun M adalah de facto leader kini dia pusing pula tiada baiah.

    Kemudian ia pusing lagi tentang tiada pakatan sebenar di negeri2 pembangkang. Bercakap tentang syariat pula sedangkan tuannya itu satu dunia dah tahu mencuri dan khianat kpd negara sendiri.

    Apa isu sebenar dia ni? Merewang sungguh bila berhujah. Berkali2 alih tiang gol bila soalan balas saya tidak dijawab, dan kembali kepada soalan remehnya yang telah pun dijawab.










    BalasPadam