Sabtu, 15 Oktober 2016

HOT ~ Muslihat Najib..?


Hubaya hubaya rakyat..!

Muslihat Di Sebalik Tuduhan Mohd Najib


APAKAH muslihat Perdana Menteri, (Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil) Mohd Najib Abdul Razak membuat kenyataan mengenai “dua individu” yang dituduhnya mengganggu dan mengancam perpaduan negara?

Dua individu yang dituduh berniat jahat tetapi tidak dinamakan itu tidak lain tidak bukan adalah Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad dan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Adakah Mohd Najib membuat kenyataan di radio Astro Awani itu kerana (1) Majlis Raja-Raja bersidang (2) Dr Mahathir dan Anwar saling sokong menyokong bagi menjatuhkan kerajaan Barisan Nasioal dan (3) menyiapkan landasan untuk menggunakan Akta Majlis Keselamatan Negara yang baru dikuatkuasakan?

Sebelum Majlis Raja-Raja bersidang minggu ini, Dr Mahathir telah menghadap Yang di-Pertuan Agong dan mengutus surat kepada Raja-Raja Melayu yang lain bagi mempersembahkan Deklarasi Rakyat.

Dr Mahathir berjumpa dan berbincang dengan Anwar di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur 5 September lalu dan seterusnya mengemukakan afidavit menyokong saman Anwar bagi menghalang pelaksanaan Akta MKN.

Pertemuan 5 September
Ini disusuli oleh “perisytiharan perdamaian” antara Dr Mahathir dan Anwar serta kesepakatan bahawa mereka akan berusaha ke arah melancarkan serangan bersepadu atas prinsip satu-lawan-satu ke atas BN dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin juga menemui Anwar selepas itu bagi memperkukuh rangka kerjasama blok pembangkang. 

Atau apakah serangan baru ke atas Dr Mahathir dan Anwar itu helah untuk mengalih pandangan rakyat jelata daripada gunung berapi 1MDB yang semakin ganas ledakannya?

Pada 12 Oktober, Pihak Berkuasa Mata Wang Singapura (MAS) mengarahkan penutupan Falcon Private Bank atas alasan kelemahan kawalan dan salah laku berkaitan urus niaga yang melibatkan 1MDB.

Dalam kenyataannya, MAS berkata bank persendirian Swiss itu telah mempamerkan kegagalan besar menyekat perbuatan mengalihkan wang haram (money laundering) dan salah laku oleh pengurusan kanannya di Switzerland dan Singapura.

Mei lalu MAS telah menutup BSI Bank yang juga berpangkalan di Switzerland atas sebab yang serupa. Kerosakan kolateral 1MDB sudah menjadi fenomena global. 

Tetapi ini mungkin sebab sampingan sahaja kerana Umno dan para penyokong Mohd Najib nampaknya menerima perbuatan haram oleh 1MDB yang beliau sendiri asaskan dan kawal sebagai perkara biasa atau sekadar fitnah.

Jadi kesangsian yang lebih mendalam ialah beliau sedang menyediakan alasan untuk menggunakan Akta MKN dengan menuduh Dr Mahathir dan Anwar berpakat melakukan hasutan bagi memecahbelahkan perpaduan kaum dan mengancam keselamatan negara.

Mohd Najib membuat tuduhan berat ini di saat-saat kegiatan provokasi oleh penyokong-penyokong Baju Merah beliau semakin rancak dan kasar. Dalam beberapa kejadian, perbuatan Baju Merah sudah boleh ditakrifkan sebagai ganas.

Apa pun alasan tersirat dan tersurat Mohd Najib dalam membuat tuduhan di Radio Astro itu dan apa jua tindak-tanduk beliau seterusnya, satu perkara yang jelas dan sahih ialah kelangsungan peribadi adalah matlamat pokok Mohd Najib buat masa ini.

Dengan apa cara sekalipun “survival” akan dipertahankan.

Dalam konteks ini, setiap daripada kita yang sedang berusaha menyelamatkan negara dan mengalihkannya daripada landasan kemusnahan hendaklah sentiasa berhati-hati dan sedar bahawa kita berdepan dengan suatu kuasa hitam - dark force - yang sangat berbahaya. Moga-moga Allah berikan petunjuk dan kejayaan kepada kita.

Wallahuaklam.


Bulat manusia kerana muafakat...!
Sepakat membawa berkat..!

Negara kita adalah tanggungjawab kita bersama..!

Kepada Allah Berserah..!

Lu Fikir La Sendiri!!!


174 ulasan:

  1. Panjang pangkat Bugis dia - Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil) Mohd Najib.

    Mcm mana datang nya Sultan Abd Jalil tuh? Ngapa nama tu tak nama Bugis jugak? Sultan di negeri Bugis ke? Ada sultan ke puak Bugis?

    Aku ada dengar pangkat panjang Bugis yang lain untuk dia. Tapi tak boleh di sebut di sini.

    Aku risau pangkat sekarang ini menjadi tanda soal nilai nya. Yang Berhormat pun ramai yang tak begitu. Harap masyarakat kita dapat balik nilai2 murni nya di suatu masa akan datang. Supaya hormat kpd semua yang berpangkat itu sesuai bagi mereka. Atau yang berpangkat itu live up to their titles.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semalam ada orang itu dalam pantun sampahnya menyatakan Najib pejuang Melayu sejati. Tun Mahathir pula dianggap gelabah, bedebah & sialan. TS Zeti yg telah dianugerahkan banyak kali Gebenor Bank Terbaik Dunia juga turut dicaci oleh Kejora. Cantik sungguh bahasa...!!

      Inilah kerja2 Kejora melontar fitnah terhadap Tun Mahathir tanpa bukti hanya dgn air liur basi saja. Heran...tak pulak dia buat laporan polis & kemukakan saman.. hanya setakat macam anjing kurap melalak bukit. Juga hingga kini tidak ada seorang pun (seantero dunia) kemuka saman terhadap Tun Mahathir, kecuali tohmahan kosong saja. Bahkan di sesi soal jawab di London baru2 ini, Tun Mahathir mempersilakan sesiapa jua untuk mendakwanya ke mahkamah jika ada bukti beliau melakukan jenayah rasuah. Itulah sikap pahlawan sejati.. berani bersemuka & mencabar sesiapa & di mana jua..!! Bukan macam Najib cabut lari di sesi 'Nothing to hide', juga kamu tak mampu mempertahan 'kenapa Najib menipu duit RM4 bilyon..sekejap kata duit 1mdb, sekejap kata duit derma arab dogol. Pejuang sejati kejadah apa atau jangan2 pejuang sekati, tak..??

      Lainlah halnya kami pejuang kebenaran.. akan berterusan menuntut keadilan terhadap penyelewengan Najib & 1mdb tanpa FEAR & FAVOUR.. Kini kebenaran dah mula ditunjukkan oleh Yg Maha Kuasa bila harta, akaun bank & orang2 yg terlibat telah didakwa di mahkamah, ada dah dihumban ke penjara..malahan bank yg berurusan dgn 1mdb didenda & ditutup operasinya. Hanya di Malaysia saja 1 mdb kebal sebab undang2 dipegang oleh si Raja Joget Ronggeng Pandir Ali & Najib.

      Antara Tun M dgn Najib bagai langit dgn bumi. Tun Mahathir diiktiraf sebagai World Class Statesman. Beliau seorang pemimpin yg memimpin bukan dipimpin oleh bini dan orang asing, terutama Zionis Yahudi APCO & Goldman Sachs. Beliau seorang ahli pemikir, tegas, cekal, gigih & berani. Beliau membangunkan negara selaras dgn kemajuan teknologi modern. Beliau juga meletakkan nama Negara di peta dunia hingga menjadi contoh kepada negara2 membangun & negara2 Islam.

      Najib apa ada? Menambahkan beban hutang negara adalah...!! Dah tuu.. pakai duit riba Yahudi & rakyat jelata pulak kena tanggung dgn GST (Gomen Suruh Tax 6%).

      Perlu saya ingatkan.. Imam Muslim meriwayatkan dari Jabir dia berkata, “Rasulullah saw melaknat pemakan riba, orang yang menyuruh makan riba, juru tulisnya dan saksi-saksinya. Baginda juga bersabda, mereka semua sama. Dan apa yang dilakukan oleh mereka itu termasuk tolong menolong atau bantu membantu dalam kemaksiatan dan dosa yang dilarang Allah swt".

      وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ

      Artinya “ Dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. dan bertakwalah kamu kepada Allah.” (QS. Al Maidah : 2)

      Wallahu Alam

      Padam
    2. Usmurtad Othaman bawa ayat Quran?
      Copy-paste siapa punya?

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh...

      Padam
    3. Untuk makluman semua, berikut adalah bukti Najib telah menipu kita dgn kenyataan flip-flopnya berhubung kait duit 1mdb berjumalh RM4 bilyon. Kenyataan Najib juga pernah disiarkan di semua stesyen2 tv di negara kita.

      THE STAR NEWSPAPER REPORT
      Wednesday, 11 March 2015

      Najib: RM4bil of 1MDB Cayman Islands funds parked in Singapore.

      KUALA LUMPUR: About RM4bil of 1Malaysia Development Bhd (1MDB)'s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions, said Datuk Seri Najib Tun Razak.

      "The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB's investment funds managed by the Cayman Monetory Autority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Singapore)," said the Finance Minister in a written reply to a question raised by Tony Pua (PKR-Petaling Jaya Utara) in the Dewan Rakyat Wednesday.

      "The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil," replied Najib, who is also Prime Minister.

      Padam
    4. Tak lama selepas itu, bila Najib dah kantoi ada pengaliran duit masuk ke akuan ambanknya, pulak dah....dia mengatakan duit itu adalah derma dari putera raja Arab. Peliknya dulu dia juga mengarahkan semua derma politik hendaklah kemukakan resit penerimaan..tapi kenapa dia sendiri kemut diam tidak beritahu awal2 yg dia dapat duit derma...dah ler tu, tak ada keluarkan resit pulak. Kan menipu tuu.. namanya....!!!

      Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetary Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".

      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing"; and suddenly...

      How on earth a 'mysterious monumental donation' dropped from the sky, got its way into Najib's personal Ambank account which he initially denied but later admitted. The most astonishing fact is that the amount is exactly similar to the RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands.

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & accountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Padam
    5. Pak Man:

      وَلَا تَلۡبِسُواْ ٱلۡحَقَّ بِٱلۡبَـٰطِلِ وَتَكۡتُمُواْ ٱلۡحَقَّ وَأَنتُمۡ تَعۡلَمُونَ (٤٢)

      Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semua mengetahuinya.

      (Al-Baqarah, ayat 42)

      Padam


    6. Othaman Ahmad14 Oktober 2016 7:28 PG
      TAJUK-TAJUK BERITA LUAR NEGARA YG AMAT MEMALUKAN GARA-GARA ANGKARA MURKA NAJIB, ROSMAH & 1MDB:

      Oct. 10, 2016
      Singapore Fines Three Banks in 1MDB Investigation
      Singapore’s central bank said it would withdraw the license of a Swiss private bank operating in the city-state and fine two large banks as part of an investigation into fund flows related to 1MDB.

      Oct. 11, 2016
      Criminal Charges Filed Against Two Ex-Bankers in 1MDB Case
      Prosecutors in Singapore charged two former private bankers with forgery and other charges related to the alleged misappropriation of billions of dollars from Malaysian state development fund 1MDB.

      Oct. 6, 2016
      Swiss Authorities Repeat Call for Malaysia’s Help in 1MDB Probe
      Swiss authorities said they are trying to advance a probe into the alleged misappropriation of billions of dollars from a Malaysian state investment fund but haven't yet received anticipated help from Malaysian counterparts.

      Sept. 12, 2016
      1MDB Scandal Around Malaysia Prime Minister Puts New Spotlight on Wife
      Documents show $6 million in credit-card spending drawing renewed scrutiny of Rosmah Mansor, amid allegations that her husband and people close to him siphoned more than $3 billion from a state investment fund, 1MDB.

      Sept. 6, 2016
      Behind the 1MDB Scandal: Banks That Missed Clues and Bowed to Pressure
      Suspected ringleaders of Malaysia’s 1MDB scandal allegedly cultivated bank executives, pressed compliance officers and obsessed about secrecy.

      How $1 Billion Made Its Way to PM Najib
      Investigators say at least $3.5 billion was misappropriated from 1MDB. Here’s how they believe $1 billion ended up in the bank accounts of Malaysian Prime Minister Najib Razak.

      Aug. 18, 2016
      Key Figure in 1MDB Probe Is Arrested
      Abu Dhabi authorities have arrested Khadem Al Qubaisi, who authorities say is a key figure in an alleged multibillion-dollar fraud related to a Malaysian sovereign-wealth fund, according to people familiar with the matter.

      Aug. 4, 2016
      Goldman Pressed by N.Y. Regulator for Details on 1MDB Dealings
      New York’s financial services regulator pressed Goldman Sachs Group for more information on the investigations into the firm’s dealings with a Malaysian investment fund at the center of a corruption scandal.

      Aug. 2, 2016
      1MDB Figure Bought Stake in Wall Street Firm Electrum Group
      Malaysian financier Jho Low’s Jynwel Capital made a $150 million investment in Electrum in 2012, purchasing a 7% piece of the firm.

      July 30, 2016
      Goldman Sachs Subpoenaed in U.S. for Documents Related to 1MDB
      U.S. authorities have issued subpoenas to Goldman Sachs for documents related to its dealings with 1Malaysia Development.

      July 27, 2016
      Deloitte Resigns as 1MDB Auditor
      The departure of a third auditor for the Malaysian government investment fund is putting focus on another global company that apparently failed to raise questions about what investigators are calling a large-scale fraud.

      July 21, 2016
      1MDB Case Shines Spotlight on U.S. ‘Kleptocracy’ Group
      The $1 billion in asset seizures linked to Malaysian fund 1MDB represents the biggest target to date for the Justice Department’s six-year-old ‘kleptocracy’ initiative, in which prosecutors aim to hunt down assets tied to foreign corruption.

      July 21, 2016
      Singapore Finds Lapses Related to 1MDB Funds at Banks
      Singapore said Thursday that a wide-ranging money-laundering investigation into fund flows connected with Malaysian state investment fund 1MDB found lapses at local units of DBS, Standard Chartered and UBS.

      July 21, 2016
      Malaysia Leader Under New Pressure From U.S. Lawsuit in 1MDB Case
      Prime Minister Najib Razak faced fresh calls to resign, but looked set to easily weather the latest storm after U.S. prosecutors moved to seize more than $1 billion in assets linked to the 1MDB fund..

      Padam
    7. TAJUK-TAJUK BERITA LUAR NEGARA :

      July 21, 2016
      U.S. Links Malaysia Prime Minister to Millions Stolen From Fund
      U.S. prosecutors have linked the prime minister of Malaysia to hundreds of millions of dollars allegedly siphoned from an economic development fund, and are seeking the seizure of more than $1 billion of assets.

      July 21, 2016
      Prosecutors Seize Millions of Dollars in Art in 1MDB
      Probe
      Swiss officials are seizing some of Jho Low’s holdings, including a drawing by Vincent van Gogh and two paintings by Monet, alleged in a civil lawsuit that they were bought with money stolen from 1Malaysia Development Bhd., a government investment fund in Malaysia known as 1MDB.

      July 20, 2016
      Swiss Working to Fulfill U.S. Assistance Request Over 1MDB
      Switzerland’s attorney general’s office is working to fulfill a request for assistance filed in May by the U.S. regarding bank documentation related to the investigation of Malaysian development fund 1MDB.

      July 20, 2016
      In Properties Targeted in 1MDB Case, a High-End House Tour
      Condos in New York, mansions in Los Angeles and a private jet are among assets U.S. government is moving to seize, alleging they were bought with funds misappropriated from Malaysian investment fund 1MDB.

      July 20, 2016
      U.S. Set to Seize $1 Billion in Assets Tied to Malaysian Fund 1MDB
      Federal prosecutors are poised to launch one of the largest asset seizures in U.S. history as they step up their investigation into billions of dollars siphoned away from a Malaysian government investment fund, according to people familiar with the matter.

      June 30, 2016
      Malaysia Delegation in Abu Dhabi for Talks to Resolve 1MDB Dispute
      The two government investment funds at the heart of a Malaysian financial scandal are disappearing as the two sides try to put the situation behind them even as they battle over billions of dollars that have gone missing.

      June 23, 2016
      Chief of Malaysian Antigraft Body Investigating 1MDB to Step Down
      Malaysia has announced the resignation of the head of its anticorruption agency, which has been carrying out an investigation into state investment fund 1MDB.

      June 7, 2016
      Goldman Probed Over Malaysia Fund 1MDB
      U.S. investigators are trying to determine whether Goldman Sachs broke the law when it didn’t sound an alarm about a suspicious transaction involving Malaysian state investment fund 1MDB.

      June 6, 2016
      Najib Cracked Down on Free Speech to Limit 1MDB Fallout, Journalist Says
      A Malaysian journalist who quit his job at a leading newspaper said the government has cracked down on freedom of speech as it tries to limit the fallout from a graft scandal surrounding a state investment fund.

      May 26, 2016
      Malaysia’s Probe Into 1MDB Fund Was Flawed
      Investigations ordered by Malaysia’s leader into graft allegations at a state-development fund have been undermined by political pressure and a lack of transparency, according to documents and interviews with people involved.

      May 26, 2016
      1MDB Unit Bought by China Nuclear Firm Was Distressed, Auditor Says
      An audit of a key energy-group sold by troubled state investment fund 1Malaysia Development Bhd. to a Chinese state-owned nuclear power company flagged deep uncertainty over the company’s viability.

      May 25, 2016
      Swiss Bank Is Charged Over 1MDB Dealings
      Authorities in Switzerland and Singapore took action against Swiss private bank BSI SA for allegedly failing to prevent suspected money laundering and bribery related to its dealings with a Malaysian development fund.

      May 18, 2016
      Investigators Studying Former 1MDB Official’s Payment to Ex-Goldman Banker
      International investigators are examining funds sent to a former senior Goldman Sachs banker from a lawyer with ties to a scandal-embroiled Malaysian investment fund.

      May 12, 2016
      Malaysian Leader Najib’s Stepson Allegedly Funded U.S. Property Deals With 1MDB Money
      At least $50 million allegedly diverted from a state investment fund in Malaysia was spent on luxury properties in New York and Los Angeles by the stepson of the Malaysian prime minister.

      Padam
    8. وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يُعۡجِبُكَ قَوۡلُهُ ۥ فِى ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَا وَيُشۡهِدُ ٱللَّهَ عَلَىٰ مَا فِى قَلۡبِهِۦ وَهُوَ أَلَدُّ ٱلۡخِصَامِ (٢٠٤)

      Dan di antara manusia ada orang yang tutur katanya mengenai hal kehidupan dunia, menyebabkan engkau tertarik hati (mendengarnya) dan dia (bersumpah dengan mengatakan bahawa) Allah menjadi saksi atas apa yang ada dalam hatinya, padahal dia adalah orang yang amat keras permusuhannya (kepadamu).

      (Al-Baqarah, ayat 204)

      Padam
    9. berapa kali pak man mau bawa copy-paste berita lapok tu, dak tak ada modal lain lagi ker pak kadok

      Padam
    10. Siapa yg menjemput, memberi lesen perniagaan kpd Zionis yahudi Goldman Sachs dan juga melantik Goldman Sachs sebagai Juru Perunding/Consultant bagi mendapatkan hutang riba RM42 bilyon? Kenapa Najib sanggup bayar upah khidmat kpd Goldman Sachs sebanyal US$500 juta (bersamaan RM2 bilyon)... kenapa beriya-iya benar bayar? Sebab....Najib & Rosmah giur meleleh nak memilikki duit berbilyon untuk berbelanja-sakan, membeli harta di luar negara, jet & kapal layar peribadi, emas-intan-berlian, handbag & kasut berjenama.

      Kesudahannya, Najib mengingkari arahan agama untuk menghindari amalan riba. Najib apa ada? Menambahkan beban hutang negara adalah...!! Dah tuu.. pakai duit riba Yahudi & rakyat jelata pulak kena tanggung dgn GST (Gomen Suruh Tax 6%).

      Perlu saya ingatkan.. Imam Muslim meriwayatkan dari Jabir dia berkata, “Rasulullah saw melaknat pemakan riba, orang yang menyuruh makan riba, juru tulisnya dan saksi-saksinya. Baginda juga bersabda, mereka semua sama. Dan apa yang dilakukan oleh mereka itu termasuk tolong menolong atau bantu membantu dalam kemaksiatan dan dosa yang dilarang Allah swt".

      وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ

      Artinya “ Dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. dan bertakwalah kamu kepada Allah.” (QS. Al Maidah : 2)

      Padam
    11. يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱدۡخُلُواْ فِى ٱلسِّلۡمِ ڪَآفَّةً۬ وَلَا تَتَّبِعُواْ خُطُوَٲتِ ٱلشَّيۡطَـٰنِ‌ۚ إِنَّهُ ۥ لَڪُمۡ عَدُوٌّ۬ مُّبِينٌ۬ (٢٠٨)

      Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.

      (Al-Baqarah, ayat 208)

      Padam
    12. Bagus, Sdr Othaman.

      Harap teruskan mengeluarkan laporan2 yang Sdr keluarkan di bahagian awal ruang komen ini dari masa ke masa bagi mengingatkan pengundi pengundi akan pembohongan, penipuan, penyelewengan dan pengsonglapan berbilion Ringgit yg di lakukan si Jibo.

      PRU14 tak sampai 2 tahun lagi, melainkan Jibo buat hal hingga tertangguh - pengundian parti Umno dah di tangguh nya, jadi apa saja mungkin di lakukan nya. Keadaan yang di panggil pemerintahan kuku besi atau diktator.

      Padam
    13. لَا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ فِى ٱلۡبِلَـٰدِ (١٩٦)

      Jangan sekali-kali engkau (wahai Muhammad) terpedaya oleh usaha gerakan orang-orang yang kafir di dalam negeri (yang membawa keuntungan-keuntungan kepada mereka).

      (Al-'Imran, ayat 196)

      Dalam konteks Negara kita Malaysia ini, orang2 kafir harbi ini mengadu domba kita umat Islam/Melayu. Mereka akan bertepuk sorak riang gembira apabila melihat kita sesama Islam bergaduh dan berpecah belah.

      Dengan itu, fikir-fikirkanlah ayat Allah ini. Jangan hanya kerana keuntungan dunia, kita sanggup dijadikan kaldai oleh puak kominis dajal bangsat ini.

      Pak Man pun cuba fikir dan renungkan juga...

      Padam
    14. بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)

      Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

      (An_Nisak, ayat 138)

      (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).

      (An-Nisak, ayat 139)

      Kalau nak dibandingkan dgn suasana politik di Malaysia sekarang, puak munafiq ini dulu sangat membenci dan bermusuhan dgn puak kafir kominis yg memusuhi orang Islam/Melayu.

      Tapi, apabila mereka mendapati kekuatan mereka tidak cukup untuk menumbangkan kerajaan yg ada, mereka pergi mendampingi puak kafir harbi ini, semata-mata untuk mencari/menumpang kekuatan. Sedangkan mereka sendiri tahu akan kejahatan puak kafir itu.

      Mereka puak munafiq ini lebih yakin dengan pertolongan kafir kominis berbanding dengan pertolongan Allah.

      Pak Man ada faham tak ayat kat atas tu?

      Padam
    15. Bukti yg bagi oleh blog pundak madey

      Othaman Ahmad sila jawab ,bukti macai protun bagi tak boleh pakai
      1)Receriver (penerima) Bank Wells Fargo
      2)sender (penguna) amislam bank
      3)kenapa hitamkan Swift code
      5)kenapa hitamkan nomber yg tulis itu
      6)dekat dekomen itu tak ADA pun disebut falcon private bank

      Dah cai jangan menipu orang dekat sini kalau orang menipua biar nampak betul

      Padam
    16. Usahlah nak berlakon lembut & alim...padahal kamu yg selalu meremehkan ugama. Lagipun kamu dulu menuduh saya, Tun Mahathir & Dr. Zakir Naik pembawa ajaran sesat dan, ...mana ada orang beriman sering mencarut kotor dgn perkataan 'butoh', 'fuck'', 'pukimak' seperti kamu.

      Anyway, I'm giving free lesson for you on how to write appropriate English:

      RM2,600 million is a monumental sum; it couldn’t possibly have come suddenly from a charitable well-wisher and just as quickly had disappeared. The criminal implication of the mysterious movements of such huge quantities of cash through the accounts of Najib is awesome, to say the least.

      The fact that the whole world is watching now that this mega scandal has made headlines in leading media around the globe. The government cannot afford to falter nor to fail to apply the necessary remedies, lest it will lose its credibility, with serious adverse consequences economically and politically.

      Question is now asked, what is the urgency of the bond (raised only 7 days after sealing the joint venture) since the joint venture with IPIC never took off the ground, if such massive cash was not urgently needed to fund Umno/BN’s election campaign for the imminent GE13? As for the local source of RM42 million, it came from SRC International which conveyed the money via two other companies to Najib’s other two accounts in AmBank in Dec 2014 and Feb 2015. SRC International, a company set up by 1MDB and later taken over by the Ministry of Finance, gained notoriety for having repeatedly failed to properly account for the RM4 billion loan it took from pension fund KWAP in 2011.

      Why should a ministry of finance entity pay such a large sum of money to the PM cum Finance Minister’s personal bank account? Isn’t this act alone a breach of the law, whatever the subsequent usage of the fund might be?

      Now, let's hear what's your answer?

      Padam
    17. Dasar najis setan..kau yg melingkupkan negara..kau tuduh orang lain..

      Padam
    18. 9:28 telah memetik ayat AlQuran surah Al-Imran:196 dan memberi tafsiran yg tidak tepat dan kemudian menyuruh orang lain memahami sebagaimana ia fahami. Ini cara yang salah.

      Mohon kongsi sedikit ilmu. In shaa Allah ini bukan ilmu sesat. Tidak dipetik semborono dan tidak bermotifkan faedah duniawi.

      Ayat di atas telah menggunakan kalimah 'taqallubu'. Apa maksud yg tepatnya?

      Kalimah ini berasal dari perkataan qallaba. Maksud tepatnya ialah bolak balik. Disebabkan itulah hati di dalam Bhs Arab disebut qalb sebab ia berbolak balik. Ada pula mulut yg bolak balik adalah tanda munafiq.

      Ramai tentu pernah dengar dan hafal doa 'ya muqollibal-qulub, thabbit qalbi a'la dinika wa thoa'tik' ia bermaksud 'wahai pembolak balik hati, tetapkanlah hatiku di dalam agamaMu dan ketaatan kepadaMu.

      Contoh mudah sifat bolak balik ialah jawapan yang bertukar2 bagi 1 soalan yang sama.

      Misal 1:
      S: adakah benar ada wang 2.6b masuk ke akaun tuan? Jwpn banyak keluar semuanya bolak balik.

      1. Diam
      2. Kalau saya nak menyamun takkan saya masukkan ke akaun dalam negara
      3. Itu adalah derma untuk politik
      kerana kami ahlussunnah
      4. Saya tak guna wang itu utk kepentingan peribadi.
      5. Penderma izinkan saya guna duit itu sesuka hati saya.

      Misal 2:
      1. Apabila kantoi labur wang awam di pulau pusat jenayah dia berkata 'baiklah, kami akan bawa balik yang tersebut'
      2. Apabila wang tidak kelihatan dan ditanya 'mana wang itu?' ia jawab "kami letak tunai di Bank Singapura sebab susah bawa masuk ke dalam bank negara kita".
      3. Apabila bank di Singapura nafikan dia kata pula "itu bukan wang tunai tapi unit".

      Inilah maksud sebenar kalimah 'taqallub' iaitu berbolak-balik.

      Maka terjemahan yang paling tepat untuk ayat di atas ialah 'janganlah kamu terpedaya dengan bolak balik orang2 yg kafir itu di dalam negeri".

      (Saya boleh huraikan juga kalimah kafir di dalam AlQuran adakalanya ditujukan kepada orang yang Islam pada zahir tapi kafir pada pandangan Allah, tapi saya elakkan ini kerana tiada keperluan mendesak dan tidak mahu ada yang menganggap mengkafirkan orang lain itu perkara remeh pula).

      Katakanlah kalimah kafir di atas memang ditujukan kpd kafir haqiqi, pengajarannya tetap terpakai ke atas org Islam juga, kerana nasihatnya berbentuk umum. Adakah membairkan diri ditipu oleh bolak-balik orang kafir sahaja tidak boleh tapi kalau ditipu oleh bolak balik orang Islam tidak mengapa? Sudah tentu tidak.

      Apakah nasihat umum di dalam ayat di atas? Nasihat umumnya ialah supaya kita orang2 Islam tidak terus terpedaya dgn bolak-balik para penipu di dalam negeri. Nasihat ini selari dengan hadith Nabi yg membawa maksud 'orang mukmin tidak akan jatuh ke dalam lubang yang sama dua kali'. Apatah lagi berkali2 sehingga boleh diistilahkan sbg 'bohong yg tdk berpenghujung'.

      Berdasarkan 2 misal yang saya berikan di atas siapakah yang sedang melakukan bolak balik di dalam negeri ini? Maka marilah kita semua turuti nasihat umum ayat tersebut supaya tidak berterusan membiarkan diri kita ditipu dan hadith nabi berkenaan jatuh lubang yang sama dua kali, dan mengatakan 'CUKUPLAH' kepada penipuan2 bolak balik ini.

      Ada juga ayat lain telah dipetik dan dituju kpd orang lain secara semborono. Disebabkan kekangan masa, cukuplah saya menjawab kpd ayat ini sahaja bagi kali ini.

      Wallahu a'lam.

      Padam
  2. Najib membuat kenyataan itu kerana (1) Majlis Raja-Raja bersidang (2) Dr Mahathir dan Anwar saling sokong menyokong bagi menjatuhkan kerajaan Barisan Nasioal dan (3) menyiapkan landasan untuk menggunakan Akta Majlis Keselamatan Negara yang baru dikuatkuasakan?

    (1) dan (2) itu dah tetap dan nyata. Dia khuatiir akan kedudukan nya.

    (3) itu kalau betul, merisaukan. Perlau di pantau - di tengok, lihat, perhatikan dan periksa perkembangan nya sentiasa.

    Sebab Akta itu membolehkan dia mengistiharkan keadaan dharurat di sesuatu kawasan. Dengan itu boleh tangkap orang tanpa waran dsb nya. Demokrasi di ketepikan. Kuasa begitu bahaya bila di tangan diktator.

    BalasPadam
  3. Syabbas DS Najib, di atas kesedaran awal anda.

    Akta MKN ini perlu wujud untuk membendung dan membenteras golongan puak pelampau belaan kafir komunis dan tali barut yahudi yg ditaja oleh puak2 dan juak2 bekas ahli UMNO yg kecewa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak ini merancang nak rampas/guling kuasa kerajaan secara pemberontakan bila gagal cara demokrasi.

      Padam
    2. Mereka, puak haluan kiri ini, sdg menghasut rakyat untuk mencemuh raja2 Melayu bila petisyen yg dibawa kpd Agong untuk melucut jawatan Najib ditolak Agong. Yg mencucuk jubor mereka untuk menentang MKN ini adalah puak kominis DAP. Puak penyokong peliwat ikut dari belakang sbb mereka talibarut dan kaldai kpd puak kominis itu.

      Padam
    3. Komen ini di tulis dek blogger yang di bayar, di tugaskan sebagai resident di blog ini, yang di panggil Anjing Jibo atau Jing Jibo, jadi tak boleh di percayai atau di terima pendapat nya.

      Untuk maaloman pembaca yg belom tahu, CV Jing Jibo itu ada lah seperti berikut:

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    4. tu dia 7.49 anak bongsu tuhan harun (khalifah-4) dah keluar dgn fatwa dia (wahyu dari tuhan harun) ha ha

      Padam
    5. Memang lawak jugak anak biiol tuhan harun yang bongsu
      Kerja memaki caci carut orang bagai hindu mabok samsu
      Buat citer hal mungkar-nangkiir miirip seorang nabi palsu
      Kerap kali si sewel ni ditibai Kejora hingga diam membisu

      Anak bongsu tuhan harun inii jeniis busuk hatii dan perut
      Tak ada apa satu pun hujah dia selaiin merapu mengarut
      Dia diberii tugas khas kerja makii cacii keji dan mencarut
      Bila marah jadi seperti anjing tua kembong kempis perut

      Khaliifah-4 ini udah teruk kita sekeh, maruah dia tercalar
      Masih keluar jugak lagii walau cacat merangkak menjalar
      Dia boleh bertukar rupa, sekejap jadii anjing sekejap ular
      Anjing biol seekor ini, “anjing sewel hindu” kita beri gelar

      Anjing sewel ini, kalu tak silap datang bumi dari Sarawak
      Bagi kitorang si dungu inii hanya setaraf badut pak lawak
      Selalu di waktu pagi anjing ni pergi buru babi dan biawak
      Sebab itu lah, perangai binatang2 itu dia selalu terbawak

      Anak bongsu tuhan harun yg Kejora paling seronok layan
      Bila dia marah mula membebel mengalah nenek kebayan
      Dulu dekat dusun, kepala diia kener hempap buah durian
      Sebab itu ler dia jadi sewel membebel meraban meroyan

      Padam
    6. Ha ha…ini je le yg anak tuhan harun sewel ini termampu
      Meratus, membebel melalak meroyan meraban merrapu
      Inii lah jadii nya bila bodoh biingai bahalol biol otak tepu
      Kasihan si bebal 7.49 ni asyik diperhambat dgn penyapu

      Padam
    7. Ada pembahagian tugas kat dalam kubu Madey Malabari
      Cai Jing Jubo7.49 ni tugas tetap mencarut dia dah diberi
      Tapi dia kena sekeh lanyak ganyang boleh kata tiap hari
      Udah kerap sangat anak tuhan harun sekor ini cabut lari

      Padam
    8. Anak bongsu tuhan harun ni komen secara lepas geram
      Bukan nya tak boleh berhujah cara baik aman tenteram
      Dia tak tahu Kejora inii lebih dulu darinya makan garam
      Kinii dia rasa lah akibatnya ini anjing barua anak haram

      Padam
    9. MKN saja lah alat terakhir yg ada pd najib.

      besar kemungkinan PRU14 UMNO/BN akan tumbang.

      kesan nya amat merisaukan semua yg selama ini bergelumang dgn rasuah n salah guna kuasa.

      'we propose GOD disposes'

      kita merancang tetapi Allahswt adalah perancang yg terbaik.

      'we can plan but GOD is d best of planners'.

      Padam

    10. Salam & greeting Pak Rahman jpc..


      Spot on Sir...let's stay & keep on focus on sound reason why Najib and notably, the scumbag Kejora's belligerence pertaining to their ridiculous 'skating on thin ice' nonsense and be pushed on edge.

      Padam
    11. kah kah kah

      Ntah apa dia mengarut ini Otaman bapok aloya kuih lapis
      Ingiin berlagak pandai tapi dungu kepala besar otak nipis
      Dibawak mari ayat Quran konon hujah Kejora nak ditepis
      Itu pun dapat satu je, tah dari blog mana curi copy-paste

      Padam
    12. Copy-paste...why not? I merely keeping track with the latest technology of obtaining facts at the tip of the finger.

      Not long ago, Najib declared,

      "Satu usaha menjatuhkan kerajaan yang dipilih rakyat dan saya akan menyaman WSJ hari Selasa ni. Dia orang tak tahu saya ni Pahlawan Bugis pantang dicabar tau!

      Laungan berkobar-kobar Najib juga disiarkan LIVE di tv1, tv2 & tv3 dalam slot berita perdana jam 8.00 malam. Masih ingat kawan2..?? Tapi apa dah jadi..sampai sekarang tak saman lagi... dah berapa Selasa berlalu, ya....???.

      Padam
    13. spin pakmman, jgn tak spin

      Padam
  4. Zaman Matdey perintah dulu (popular dgn gelaran Mahafiraun kuku besi oleh PKR dan PAS) lagi teruk.

    Dia sekat keistimewaan raja-raja Melayu dan kuasa yang dipertuan Agong. Dia nak semua di bawah kuasa perdana menteri.

    Kini bila dia tersepit dia pula nak minta tolong Agong dan raja2 Melayu. Lepas tu nak tentang pula Majlis Keselamatan Negara (yg akan menyekat kegiatan subversive dia bersama pembangkang).

    BalasPadam
  5. Tertarik dengan istilah "muslihat" yang di gunakan Dato A Kadir Jasin, bekas Ketua Pengarang Kumpulan New Straits Times itu.

    Dia berkelulusan universiti, berpengalaman begitu banyak dalam bidang kewartawanan dan sebagai Pengarang, luas pemandangan "world view" nya dan cekap dalam penggunaan kata kata dan istilah Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.

    Dewan Bahasa Dan Pustaka menyenaraikan makna "muslihat" itu sebagai -

    1 daya upaya; ikhtiar: Ia mencari ~ utk melepaskan dirinya. 2 = tipu ~ tipu daya; helah: tipu ~ perang taktik perang

    Pembaca boleh lah pilih mana satu yang sesuai sebagai makna istilah "muslihat" yang di gunakan oleh Kadir Jasin itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PS:

      Istilah itu telah di gunakan dalam ayyat pertama pemulisan A Kadir Jasin yang menjadi isi pos Putra M itu -

      "APAKAH muslihat Perdana Menteri ... Najib .. "

      Padam
  6. Najib biijak, dipandang ke depan pelampau punya telatah
    Bila ditubuh saja Akta MKN ini Matdey terus jadii melatah
    Seperti kata bidalan ‘siapa makan nangka dia kena getah’
    Dgn akta inii, rencana jahat mereka akan mudah diipatah

    BalasPadam
  7. Selain anak-anak tuhan harun, anjing pengesan tuhan harun pun turut hantar komen di sini.
    Dalam komen anjing pengesan tuhan harun ni, mesti ada tulis CV yg diulang-ulang sepertimana lazimnya anjing pengesan yg menyalak.

    BalasPadam
  8. Tun M jumpa YDP Agong serahkan Deklarasi Rakyat, tak lama lepas itu jumpa Anwar, bersalaman dll, Presiden PKR Wan Azizah pun keluar kata kata yang "paving the way for reconciliation" dan kerjasama bagi menombangkan Najib at PRU14.

    Mana tak Najib gentar. Kena awasi gerak geri dia bila terdesak dek cabaran dua jaguh barisan Pembangkang mengaturkan langkah nak lingkupkan pemerintah kuku besi Najib, UMNO dan BN itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun kata dia jugak hantar surat kpd Raja Raja Melayu - di percayai berkenaan Selamatkan Malaysia

      Padam
  9. Komen ini nak di tukar letak di sini tapi keluar jugak lagi di atas. Jadi, di ulang di sini -

    Bagus, Sdr Othaman keluarkan laporan2 berita di bahagian awal ruang komen iniitu.

    Harap teruskan mengeluarkan nya dari masa ke masa bagi mengingatkan pengundi pengundi akan pembohongan, penipuan, penyelewengan dan pengsonglapan berbilion Ringgit yg di lakukan si Jibo.

    PRU14 tak sampai 2 tahun lagi, melainkan Jibo buat hal hingga tertangguh - pengundian parti Umno dah di tangguh nya, jadi apa saja mungkin di lakukan nya. Keadaan yang di panggil pemerintahan kuku besi atau diktator.

    BalasPadam
  10. Anak sulong tuhan harun, cuba nak buat pendekatan cara agama ha ha
    Anak kedua tuhan harun pula, buta jahil terus pasal agama hi hi

    BalasPadam
  11. Rakyat dah faham sangat pembangkang punya niat jahat
    Tak mampu secara demokrasi, fitnah 1MDB jadii muslihat
    Mereka mahu rampas kerajaan dgn cara yang tiidak sihat
    Udah masuk dua tahun, tiada apa dakwaan pun kita lihat

    BalasPadam
  12. Sebenarnya DS Najib ni adalah pejuang Melayu sejati
    Kalau kita selidikii memang dia telah banyak berbakti
    Dalam melaksana pentadbiiran dia nyata sangat teliti
    Kiita boleh lihat pelbagai kemakmuran rakyat nikmati

    Prinsip atau motto ‘rakyat didahulukan’ itu dah mesti
    Kesenangan rakyat memang menjadi janji yang pasti
    Merata desa dan kota banyak kemudahan serta utiliti
    Di bawah kerajaan UMNO atau BN itu ada lah gerenti

    Tetapii biasalah di mana-man pun ada juga yang anti
    Yang paliing ketara ialah keling mamak Matdey Kutty
    Semua orang tahu apa pasal Madey terlalu sakiit hati
    Salah satu sebab anak tidak dapat jadi PM pengganti

    Marah Matdey dengan Najib ibarat macam mau gusti
    Lalu dia berkomplot tohmahan dan fiitnah tiada henti
    Dengan Amerikaa dia ciipta hantar palsu punya bukti
    Antara caii-cai yang jadi tali barut ialah si betina Zeti

    Matdey bertuhan nafsu, tak pernah rasa puas dii hati
    Tak puas lagii zaman dia dulu udah kaut duiit berpeti
    Heran sungguh si tua kutuk nii tak ada ke ingat mati
    Diia rela kalau Melayu pecah tubuh baru punya partii

    Madey mahu bohong tiidak tahu agak-agak, dia tak reti
    Tidak pernah terfikir ke dia balasan di hari akhirat nanti
    Citer konon dia bijak berbelanja amat menggelikan hati
    Berjimat kumpul duit gajii 29 tahun nak buka kedai roti

    Pelbagai rancangan jahat diusahakan oleh Matdey sialan
    Hasut pelajar ajak jadii pemberontak punya gerombolan
    Para mahasisiswa diajak berarak dan berguling kat jalan
    Bila tidak dapat sambutan Matdey terasa sangat terkilan

    Bila nampak rakyat tak sokong Matdey jadi kian gelabah
    Bagai mana gaya pun Najib, dia nak kasi tumbang rebah
    Dlm keadaan terdesak dia tidak kisah jadii hina bedebah
    Dengan Kit Siang DAP dia miinta tolong berlutut sembah

    Matdey resah biila lihat Najib dan kerajaan tenang tabah
    Tak mahu kalah, Matdey usahakan lagi rencana musibah
    Dia gi jilat pula si Nuat penjubor dari hina punya lembah
    Kih kih kih konon peliwat itu dah jadii baik insaf berubah

    Demi untuk anak si Boboi, Madey tidak pernah putus asa
    Tektik kotor era 80an-90an diguna, tak kiira pahala dosa
    Dia tubuh parti baru nama Bersatu ikut dia punya citrasa
    Tak peduli dia walau Melayu akan berpecah rosak binasa

    Matdey semakin kelam keliibut gundah gelisah matii kutu
    Jalan untuk naikkan anak si boboi jadii PM semakin buntu
    Maka dia ajak Muydiin buat partii baru iaitu partii Bersatu
    Namun parti ini tiada sambutan orang Melayu tidak restu

    BalasPadam
  13. Awal2 lagi puak pembangkang udah bikin lawak kelakar
    Matdey cadang Muydin jadi PM mereka mula bertengkar
    Belum apa-apa pun, pasal pilih PM puak ni dah bercakar
    Tidak sempat PRU rasanya puak murtad inii gulong tikar

    Matdey pengerusi Bersatu ini penderhaka yang maa cibai
    Belum lagi PRU, jawatan PM dah berebut serabut serabai
    Tidak sedar diri dah tua bangka, kubor sedang melambai
    Pasal tu kalu jumpa keling dgn ular, keling dulu kita tibai

    Madey cadang Muydin jadi PM pembngkang jadi bergolak
    Masa dilantiik presiiden PPBM, Khairuddin awal lagii tolak
    Cadangan Madey tu DAP & PKR pulak bantah & tempelak
    Matdey jadi kian kalut, he he…kitorang tunggu nak gelak

    BalasPadam
  14. Matdey kian cemas, spt ikan naiik ke darat menggelepar
    Takut Muydin hilang penyokong, kat Johor biikin gempar
    Tapii macam selalu ler si Matdey mulut diia agak celupar
    Dia terkedu lagii bila Sultan Johor nyaris kasii penampar

    Macam selalulah Matdey ni dia keras kepala tak reti adab
    Dekat kampong halaman orang masiih nak tunjuk biadab
    Nyaris saja Sultan Johor mahu titah minta dia mengadap
    Namun baginda sergah juga si Matdey dgn kata ‘shut up’

    Namun dia masih merasa tak puas hati si Matdey Kerala
    Biila raja pulau, perangaii celupar yg lama diia buat pula
    Dibuatnya pelbagaii tohmah kepada raja dan PM dia tala
    Kali inii Sultan Johor titah: ‘jangan dilayan itu orang gila’

    Memang parti Bersatu idea si Matdey tu parti dajal celaka
    Mereka ini nak hasut ajak rakyat Melayu jadi penderhaka
    Puak inii nak suruh raja & Agong ikut mereka punya suka
    Pasal itu Sultan Johor kata Matdey giila sbb terlalu murka

    Matdey ni, Sultan Johor udah label hilang akal sakit otak
    Tak reti kenyang 22 tahun harta kerajaan dia dah lantak
    Kinii nak menderhaka lagi, dihasut rakyat memberontak
    Tujuan dia hanya lah nak naikkan jadi PM si boboi botak

    Memang kotor dan licik permainan poliitik Matdey Kerala
    Kalau tidak tak kan Sultan Johor nak kata Matdey ini gila
    Dia main wayang saja lakonan konon: ‘rakyat nak dibela’
    Demi cita peribadi tak dikisah bangsa nantii ditimpa bala

    BalasPadam
  15. Bila anak tak dapat jadii PM, jadi kalut lah Matdey keling
    Fitnah 1MDB lepas itu dia ajak rakyat kat jalan berguling
    Tetapi idea aota dia tidak laku, majority rakyat berpaling
    Lepas tu diajak Muydin cari tandatangan, merata keliling

    Matdey kutip tandatangan guling Najib, komiinis DAP taja
    Merata petiisyen diusung mengemiis, sambil fiitnah dijaja
    Kini si keling tua ni hasut rakyat derhaka menentang raja
    Bagi cai-cai biol bingai, serupa tahap dewa Matdey dipuja

    Semua rencana yangg diibuat nampak tak berjaya belaka
    Kaedah memorandum, tandatangan palsu pulak diia reka
    Dia gii mengadap Agong mengadu tidak malu tebal muka
    Bila Agong tolak memo itu, dia hasut rakyat menderhaka

    Matdey makin tempang ibarat orang yang kaki dah patah
    Tambah resah biila petisyen Agong tolak mentah-mentah
    Mcm krisis perlembagaan dulu si tua inii kembali melatah
    Dihasut pulak rakyat untuk menderhaka dan membantah

    Matdey tidak kenyang2 selama 22 tahun rakus melantak
    Maka dia cari jalan mahu naikkan jadii PM si boboi botak
    Tak dapat cara demokrasii diihasut rakyat memberontak
    Kalau zaman dahulu, Matdey inii dah layak ditikam tetak

    Perjuangan Matdey adalah perjuangan bangsat yang hina
    Dia tubuh partii Bersatu yg arah hala tuju entah ke mana
    Dia merayu dgn Nuat peliwat dan rela jilat komiinis China
    Biila Agong tolak dia, kita diajak berontak secara durjana

    Matdey ini memang sudah hilang maruah muka tak malu
    Miintak tolong dgn Agong yg dia nak lucutkan kuasa dulu
    Bawak memo, suruh lucut jawatan Najib tiiada segan silu
    Biila Agong tolak dia dihasut kita serang raja bertalu-talu

    Bila parti Bersatu nampak tak laku, Matdey jadi meroyan
    Makin biol le dia, bila petisyen taik palat Agong tak layan
    Maka dihasut rakyat berontak & macai pasang semboyan
    Namun tidak mudah tertipu rakyat, walau petani nelayan

    Matdey makin seharii makin biol, sumbang gerak langkah
    Dia tiidak fikir soal nasib bangsa, bertuhan nafsu serakah
    Dekat nak masuk kubor bukan mau ingat pergi ke Mekah
    Dengan PM dan Agong, diihasut ajak rakyat berteliingkah

    Madey main wayang, dia buka Bersatu sebagai panggong
    Dia udah jadi biol ikut kominis berak tak basuh punggong
    Kini diajak rakyat menderhaka lawan yg dipertuan Agong
    Kalu Melayu jadi hancor adakah Madey ni mau tanggong?

    Bila Agong tolak petisyen Matdey tak terdaya lagi bangkit
    Mahu karam pulak Bersatu yang taraf hanya sebuah rakit
    Caii-cai Madey buat tohmahan, kerajaan BN tak ada sakit
    Sebaliknya cai-cai yang jadii ibarat anjing menyalak bukit

    Matdey seperti terdesak mahu jatuhkan Najib dgn segera
    Dia rasa tidak jalan cara demokrasi, dibuat perangai kera
    Bila Agong meluat dengan dia, mulalah nak buat angkara
    Tunggu lah PRU nanti kalu nak guna cara pungutan suara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah kerja2 Kejora melontar fitnah terhadap Tun Mahathir tanpa bukti hanya dgn air liur basi saja. Heran...tak pulak dia buat laporan polis & kemukakan saman.. hanya setakat macam anjing kurap melalak bukit. Juga hingga kini tidak ada seorang pun (seantero dunia) kemuka saman terhadap Tun Mahathir, kecuali tohmahan kosong saja. Bahkan di sesi soal jawab di London baru2 ini, Tun Mahathir mempersilakan sesiapa jua untuk mendakwanya ke mahkamah jika ada bukti beliau melakukan jenayah rasuah. Itulah sikap pahlawan sejati.. berani bersemuka & mencabar sesiapa & di mana jua..!! Bukan macam Najib cabut lari di sesi 'Nothing to hide', juga kamu tak mampu mempertahan 'kenapa Najib menipu duit RM4 bilyon..sekejap kata duit 1mdb, sekejap kata duit derma arab dogol. bESAR PUNYER PENIPU...!!

      NAJIB 'Pejuang Sejati' ker atau PEJUANG SEKATI....??

      Padam
    2. Apa tanpa bukti pulak, semua yg di atas itu kenyataan lah Pak Man oi...

      Padam
    3. لَا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ فِى ٱلۡبِلَـٰدِ (١٩٦)

      Jangan sekali-kali engkau (wahai Muhammad) terpedaya oleh usaha gerakan orang-orang yang kafir di dalam negeri (yang membawa keuntungan-keuntungan kepada mereka).

      (Al-'Imran, ayat 196)

      Dalam konteks Negara kita Malaysia ini, orang2 kafir harbi ini mengadu domba kita umat Islam/Melayu. Mereka akan bertepuk sorak riang gembira apabila melihat kita sesama Islam bergaduh dan berpecah belah.

      Dengan itu, fikir-fikirkanlah ayat Allah ini. Jangan hanya kerana keuntungan dunia, kita sanggup dijadikan kaldai oleh puak kominis dajal bangsat ini.

      Pak Man pun cuba fikir dan renungkan juga...

      Padam
    4. بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)

      Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

      (An_Nisak, ayat 138)

      (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).

      (An-Nisak, ayat 139)

      Kalau nak dibandingkan dgn suasana politik di Malaysia sekarang, puak munafiq ini dulu sangat membenci dan bermusuhan dgn puak kafir kominis yg memusuhi orang Islam/Melayu.

      Tapi, apabila mereka mendapati kekuatan mereka tidak cukup untuk menumbangkan kerajaan yg ada, mereka pergi mendampingi puak kafir harbi ini, semata-mata untuk mencari/menumpang kekuatan. Sedangkan mereka sendiri tahu akan kejahatan puak kafir itu.

      Mereka puak munafiq ini lebih yakin dengan pertolongan kafir kominis berbanding dengan pertolongan Allah.

      Pak Man ada faham tak ayat kat atas tu?

      Padam
    5. Kat atas nu pun ada ayat dari surah Al-'Imran dan An-Nisak ni, takut Pak Man tak terperasan pulak...

      Kena mengaji Quran ni Pak Man oi, jangan hanya tahu satu ayat jer, itu pun curi copy-paste entah dari mana blog.

      Padam
    6. Kamu tuu budak setahun jagung. Saya 6 tahun belajar Agama di Sekolah Aljunied Spura (agaknya waktu tu kamu belum lahir pun). Almarhumah ibu saya adalah guru mengajar kanak2 di berek polis di Spura dulu. Sebenarnya ilmu agama kamu banyak menyongsang. Macam mana kamu boleh percayakan tuhan? Kita orang Islam hanya percaya pada Allah. Dah lah tuu..kamu nodai nama Allah dgn perkataan kesat-keji dgn 'Sial, Sial, Sial Lu'....ajaran mazhab mana tuu....???? And...your english is sucked....!!!!

      Padam
    7. siapa pun boleh kalu setakat nak jual temberang ni Pak Man oi..

      Padam
    8. kih kih kih ...

      sekolah agama? kalau sekolah agama Kristian kat Singapore tu pembaca boleh percaya ler..dia pun ada pernah citer dulu kat satu blog lain...

      bertobat ler pak man, rumah dah kata pergi, kubor dah kata mari...

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh......

      Padam
    9. Kejora,

      If you goon have the time, pls google at You Tube, on topic "David Wood FAILS to answer a question by Zakir Hussain".

      Zhakir Hussain 5 months ago
      +Doug Ribot we Muslims have proof that Allah is the Lord of the heaven and earth and Allah is your lord and my Lord and everybody else's Lord! Allah provided signs and proof that Allah is owner of all things!
      Reply

      Othman Ahmad 4 months ago
      I attended both faith study (12 years in an Anglican Missionary School & 6 years in Islamic School). My late grandfather was a Islamic Religious Teacher & Imam. I have great respect to all my teachers & fellow students in that seminary school who accepted me as a lone Muslim student. I thanked my late father for his vision in sending me to that school so that I can be fluent in English language & have better understanding of Christianity.

      It is interesting to note that according to the bible, Isaiah 53 never predicted the crucifixion of Jesus took place. Psalm 116, 117 & 118 indisputably prove that Jesus never got crucified. Jesus early disciples & the early Christian's doctrines clearly declare that Jesus never got crucified. Also Hebrew 5: 7 & 8 declare the same. Some of St Peter's apocalypse were banned from the current Bible, and these Epistles contain what Islam claims - that Jesus didn't get crucified on the cross and it only appeared that he was. These are the parts of the Bible that only few people in the world know about. Furthermore, none of Jesus' disciples witnessed the crucifixion. The crucifixion never happened, and Jesus never died on the cross even according to the Bible Itself. According to the NT's accounts themselves (Luke 24:1-8, Mark 15:40-47, Mark 16:1-8, John 19:38-42, John 20:1-29), Jesus Christ was NEVER buried underground. He was placed in a rich man's tomb (a cave like a bear's or mountain lion's cave) for three days above the ground, laying on the floor there. He rested for 3 days in the cave, which was his so-called "tomb", which was above the ground and was not a grave, nor a coffin. It was an open cave, and he rested on the floor in it. He was healed and massaged with medicine. This is how he "ROSE" from the so-called "dead". He never actually died. He's always been physically alive and receiving massaging, and medical treatment, during those three days,

      Reply

      cracken lord 4 months ago
      +Othman Ahmad thank you!

      Reply

      Abu taj md mahbub Ul alam 2 months ago
      +Othman Ahmad
      Salam .
      Great reply .
      We Muslim need intelligent people like you to expose the lies . Good work . Also please read the books and watch debate by DR.BART EHRMAN , professor , North Carolina university at chapel hill , USA .Dr.Bart is a brilliant bible scholar who after 30 years of research on bible , came to conclusion that present bible is mostly false and changed , corrupted .So he left Christianity. All debates are there in YouTube .

      Allah Hafez .If you goon has the free time, pls google at You Tube
      ---------------------------------------------------------
      That to prove a point that I never lied about my early education & schooling. Also, I'm not like you who spend round the clock at this portal. I spent a lot of times propagating Islam in the internet globally, especially refuting those who discredit Islam. Put this in your head.

      Padam
    10. As you wish Othaman.

      You may compose an essay of one hundred pages to tell everything superior about yourself.

      Maybe there are somebody who are willing to believe you.

      But to me you are nothing, except an arrogant stubborn old man who is so proud of himself, always like to show off, looking down to others as if no one else cold be more knowledgeable or better than him.

      Fuck you Othaman!

      Padam
    11. Kejora cannot accept truth and fact. I've asked him to check on You Tube as evidence for my honesty, yet he arrogantly and rudely refuting without reasonable ground. Just look at his last words... **uck you Othaman. Is this a trait of a righteous person....????

      Padam
    12. aku dah agak, Othaman munafiq ni akan selongkar blog, cari bahan copy-paste bawa ke mari

      atau pun dia pergi cari kawan Kristian dia, minta tolong dapatkan sumber hujah dari bible

      boleh belah le lu Othaman murtad haram jadah bangsat!

      Padam
    13. othaman 12.41

      memang ungkapan carut lucah saja yg sesuai untuk layan manusia haram jadah bangsat mcm ngko ni

      tak sedar diri, datang menumpang negara orang, nak tunjuk samseng besar kepala

      Padam
    14. Anda siapa nak jatuh hukum memutadkan orang. Kalau setakat percayakan tuhan selain Allah...dan menodai nama Allah dgn kalimat keji 'Sial Sial Sial Sial Lu', tak payah ler...!!. Apa nama anda? Siapa bapak anda? Mana dan sampai tahap mana anda sekolah? Apa pekerjaan anda?

      Kalau nama sendiri pun tak tahu, jgn lah bullshit & jual obat di sini...fahammmmmm...????

      Padam
    15. Dari aku mengenali sifat ngko hampir 3 tahun, aku dah baca semua isi hati ngko, Othaman.

      Dengan orang lain ngko boleh kelentong la pak kadok oi.

      Ngko boleh berlakon mengguna nama Allah dgn orang lain yg mungkin baru mengenali ngko sebulan dua, tapi bukan dgn aku.

      Memang aku tidak ada kuasa untuk menetapkan ngko murtad munafiq, tapi aku ada pengetahuan untuk menentukannya.

      Padam
    16. Memang nama ngko nama Melayu dan Islam dlm I/C, Othaman bin Ahmad, tapi ngko bukan Islam dlm jiwa...Allah Maha Mengetahui...

      وَهُوَ بِكُلِّ شَىۡءٍ عَلِيمٌ۬
      dan Dia Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu

      Padam
    17. يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ فِى ٱلۡبِلَـٰدِ

      9:28 telah memetik ayat AlQuran surah Al-Imran:196 dan memberi tafsiran yg tidak tepat dan kemudian menyuruh orang lain memahami sebagaimana ia fahami. Ini cara yang salah.

      Mohon kongsi sedikit ilmu. In shaa Allah ini bukan ilmu sesat. Tidak dipetik semborono dan tidak bermotifkan faedah duniawi.

      Ayat di atas telah menggunakan kalimah 'taqallubu'. Apa maksud yg tepatnya?

      Kalimah ini berasal dari perkataan qallaba. Maksud tepatnya ialah bolak balik. Disebabkan itulah hati di dalam Bhs Arab disebut qalb sebab ia berbolak balik. Ada pula mulut yg bolak balik adalah tanda munafiq.

      Ramai tentu pernah dengar dan hafal doa 'ya muqollibal-qulub, thabbit qalbi a'la dinika wa thoa'tik' ia bermaksud 'wahai pembolak balik hati, tetapkanlah hatiku di dalam agamaMu dan ketaatan kepadaMu.

      Contoh mudah sifat bolak balik ialah jawapan yang bertukar2 bagi 1 soalan yang sama.

      Misal 1:
      S: adakah benar ada wang 2.6b masuk ke akaun tuan? Jwpn banyak keluar semuanya bolak balik.

      1. Diam
      2. Kalau saya nak menyamun takkan saya masukkan ke akaun dalam negara
      3. Itu adalah derma untuk politik
      kerana kami ahlussunnah
      4. Saya tak guna wang itu utk kepentingan peribadi.
      5. Penderma izinkan saya guna duit itu sesuka hati saya.

      Misal 2:
      1. Apabila kantoi labur wang awam di pulau pusat jenayah dia berkata 'baiklah, kami akan bawa balik yang tersebut'
      2. Apabila wang tidak kelihatan dan ditanya 'mana wang itu?' ia jawab "kami letak tunai di Bank Singapura sebab susah bawa masuk ke dalam bank negara kita".
      3. Apabila bank di Singapura nafikan dia kata pula "itu bukan wang tunai tapi unit".

      Inilah maksud sebenar kalimah 'taqallub' iaitu berbolak-balik.

      Maka terjemahan yang paling tepat untuk ayat di atas ialah 'janganlah kamu terpedaya dengan bolak balik orang2 yg kafir itu di dalam negeri".

      (Saya boleh huraikan juga kalimah kafir di dalam AlQuran adakalanya ditujukan kepada orang yang Islam pada zahir tapi kafir pada pandangan Allah, tapi saya elakkan ini kerana tiada keperluan mendesak dan tidak mahu ada yang menganggap mengkafirkan orang lain itu perkara remeh pula).

      Katakanlah kalimah kafir di atas memang ditujukan kpd kafir haqiqi, pengajarannya tetap terpakai ke atas org Islam juga, kerana nasihatnya berbentuk umum. Adakah membairkan diri ditipu oleh bolak-balik orang kafir sahaja tidak boleh tapi kalau ditipu oleh bolak balik orang Islam tidak mengapa? Sudah tentu tidak.

      Apakah nasihat umum di dalam ayat di atas? Nasihat umumnya ialah supaya kita orang2 Islam tidak terus terpedaya dgn bolak-balik para penipu di dalam negeri. Nasihat ini selari dengan hadith Nabi yg membawa maksud 'orang mukmin tidak akan jatuh ke dalam lubang yang sama dua kali'. Apatah lagi berkali2 sehingga boleh diistilahkan sbg 'bohong yg tdk berpenghujung'.

      Berdasarkan 2 misal yang saya berikan di atas siapakah yang sedang melakukan bolak balik di dalam negeri ini? Maka marilah kita semua turuti nasihat umum ayat tersebut supaya tidak berterusan membiarkan diri kita ditipu dan hadith nabi berkenaan jatuh lubang yang sama dua kali, dan mengatakan 'CUKUPLAH' kepada penipuan2 bolak balik ini.

      Ada juga ayat lain telah dipetik dan dituju kpd orang lain secara semborono. Disebabkan kekangan masa, cukuplah saya menjawab kpd ayat ini sahaja bagi kali ini.

      Wallahu a'lam.

      kredit kepada saudara John Doe

      Padam
  16. Cara hidup Othaman munafiq ni kita rasa agak menyayat
    Jahil fasiq sepertii dia mau main Quran dan hadis riwayat
    Itu pun dapat dia selongkar curi copy-paste hanya 1 ayat
    Bertobat ler, balik ke jalan benar sebelum berakhir hayat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita orang Islam hanya percaya pada Allah. Dah lah tuu..kamu nodai nama Allah dgn perkataan kesat-keji dgn 'Sial, Sial, Sial Lu'....ajaran mazhab mana tuu....???? And...your english is sucked....!!!!

      Padam
    2. Kejora, @ 10:50 ptg berkata...
      Apa tanpa bukti pulak, semua yg di atas itu kenyataan lah Pak Man oi...
      ------------------------------------------------------------
      KOMEN BALAS SAYA:
      Mana & apa buktinya? Jika ada, kenapa tak seorang pun dalam dunia ini menyaman Tun Mahathir ke muka pengadilan? Malah Tun Mahathir dari dulu lagi cabar sesiapa pun jua, baik dalam negara maupun di luar negara (contoh di London baru2 ini) menyaman & hadapkan beliau di mahkamah. Kenapa di sesi 'Nothing To Hide' anjuran puak Najib, tapi Najib menyembunyikan diri... malah mengupah Ali Tinju buat kacau menggelupur tak tentu pasal di sesi tersebut. Kenapa hingga sekarang Najib tak berani bersekemuka bertentang mata dgn Tun Mahathir...????

      Padam
  17. Apa jadah dah jadi ini Othaman munafiq hati perut busuk
    Adakah dia inii bermimpii atau jin iblis apa yg dia terasuk
    Atau pun diia ada jatuh, kepala dia benda tajam tertusuk
    Heran betul, si jahil fasiq ini, ayat Quran dia bawa masuk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora, @ 10:50 ptg berkata...
      Apa tanpa bukti pulak, semua yg di atas itu kenyataan lah Pak Man oi...
      ------------------------------------------------------------
      KOMEN BALAS SAYA:
      Mana & apa buktinya? Jika ada, kenapa tak seorang pun dalam dunia ini menyaman Tun Mahathir ke muka pengadilan? Malah Tun Mahathir dari dulu lagi cabar sesiapa pun jua, baik dalam negara maupun di luar negara (contoh di London baru2 ini) menyaman & hadapkan beliau di mahkamah. Kenapa di sesi 'Nothing To Hide' anjuran puak Najib, tapi Najib menyembunyikan diri... malah mengupah Ali Tinju buat kacau menggelupur tak tentu pasal di sesi tersebut. Kenapa hingga sekarang Najib tak berani bersekemuka bertentang mata dgn Tun Mahathir...????

      Padam
    2. Kita orang Islam hanya percaya pada Allah. Dah lah tuu..kamu nodai nama Allah dgn perkataan kesat-keji dgn 'Sial, Sial, Sial Lu'....ajaran mazhab mana tuu....???? And...furthermore, your english sucked....!!!!

      Padam
    3. suck suck apa pak man? suck and fuck ker?
      mcm ko hisap pelir sebelum kena tutoh jubor dgn Nuat?

      maaf pak man, saya tak pandai English

      kah kaahhh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh....

      Padam
    4. Otaman is well known with selfish and arrogant character
      He thought that he’s the best and no one could be better
      But dealing with the verses in Al-Quran, he didn’t master
      That’s why, whatever he did usually end up with laughter

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaahhhh

      Padam
    5. Kejora poor chap..

      Jelas level bahasa Inggeris kamu amat lemah. Istilah bidalan 'you sucked' itu bermaksud 'kamu memualkan' juga 'menjelekkan'. Dasar anak tak sekolah habis..selalu berfikir kotor & mencarut saja.

      That's right, your lack of socializing with the outside world demonstrate your command of English is so damn bloody poor.

      Padam
    6. but Othaman, sorry to say, in behavior, manners, politeness, courtesy, social being and faith to Islam, you are damn bloody poor...

      Padam
    7. Kejora the poor soul, cannot accept truth and fact. I've asked him to check on You Tube as evidence for my honesty, yet he arrogantly and rudely refuting without reasonable ground. Just look at his last words... **uck you Othaman. Is this a trait of a righteous person....????

      Padam
    8. othaman 12.51

      memang ungkapan carut lucah saja yg sesuai untuk layan manusia haram jadah bangsat mcm ngko ni

      tak sedar diri, datang menumpang negara orang, nak tunjuk samseng besar kepala

      Padam
    9. Anda siapa nak usir...saya warga negara sini, ayah & ibu berasal & lahir di sini. Saya dah banyak bawa masuk pelaburan asing di sini & memberi peluang pekerjaan kpd rakyat, khusunya kaum bumiputera. Saya juga pernah jadi ahli panel mahkamah perusahaan mewakli Majikan2 Malaysia (MEF), Pengerusi Lembaga Penasihat Institiut Lathan Perindustrian (ILP) dan AJK Persekutuan Pengilang2 Masysia (FMM).

      Apa jasa mu pada tanah air?

      Teruskan carutan kamu itu. setakat percayakan tuhan selain Allah...dan menodai nama Allah dgn kalimat keji 'Sial Sial Sial Sial Lu', tak payah ler...!!. Apa nama anda? Siapa bapak anda? Mana dan sampai tahap mana anda sekolah? Apa pekerjaan anda?

      Kalau nama sendiri pun tak tahu, jgn lah bullshit & jual obat di sini...fahammmmmm...????

      Padam
    10. Memang nama ngko nama Melayu dan Islam dlm I/C, Othaman bin Ahmad, tapi ngko bukan Islam dlm jiwa...Allah Maha Mengetahui...

      وَهُوَ بِكُلِّ شَىۡءٍ عَلِيمٌ۬
      dan Dia Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu

      Padam
    11. Referring to your thrash pantun @ 11.:47. My gosh, do you call that English..That is utterly rubbish & gibberish, kiddo..!


      Look, don't degrade yourself for goodness sake. If you can't speak or write proper English, better shut up so as not to make you like a dumb bloody idiot. Your English is so SUCK equivalent to a primary school level of my time, you know that...!!!

      Padam
  18. Kejora apa ke benda. Mengiakan yang salah tu dosa kan? Jangan dok tipu. Lebih malang kalau tipu diri sendiri. Kesian....kesian. Yang dituduh buat der je, ape ke bende ni je yang dok cari dosa kering. Nanti dapat batuk kering baru tauuuu.

    BalasPadam
  19. Bloody Othaman tried to show off that he’s good in Islam
    But audience know he is a real hypocrite with ‘hati kelam’
    Get beaten by Kejora for sure tonight he’ll ‘kencing tilam’
    And tomorrow he’ll be hiding his head like ‘burung gelam’

    BalasPadam
  20. Udah tak nampak kelibat lagi Othaman biol beruk mawas
    Dengan Kejora, si iblis fasiq munafiq ini terlentang tewas
    Pasti sehari dua ni si tua bingai tolol ni kencing tak lawas
    Barulah pak kadok ni tau bila bertemu buku dengan ruas

    BalasPadam
  21. Kih kiih…Othaman bingai bahalol cuba mau tunjuk pandai
    Tidak sedar dirii dia hanya taraf lembu baghal unta kaldai
    Kejora guna pantun jer tapi kencangnya bagai ribut badai
    Othaman Kadok tiada pilihan, malam ini awal tutup kedai

    BalasPadam
  22. Othaman bapok tua kutok tiiada piilihan lain terpaksa lari
    Tiada hujah lagi si tua bangsat ni dapat nak pertahan diri
    Pastii sekarang menyelongkar blog, bahan modal dia cari
    Tunggu saja nantii apa benda copy-paste dibawa ke mari

    BalasPadam
  23. Kesiian sungguh Othaman biiol jahil fasiiq kepala dongga
    Keadaan dirii malang ibarat “sudah jatuh ditimpa tangga”
    Dia seperti ular lidii nak telan Kejora yang umpama naga
    Itu ler ‘kalu kail hanya sejengkal laut dalam usah diduga’

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora, put this into your head....

      Kita orang Islam hanya percaya pada Allah saja, bukan percaya tuhan kerana orang kafir juga percaya tuhan. Dah lah tuu..kamu nodai nama Allah dgn perkataan kesat-keji dgn 'Sial, Sial, Sial Lu'....ajaran mazhab mana tuu....???? And...furthermore, your english sucked....!!!!

      Jelas level bahasa Inggeris kamu amat lemah. Istilah bidalan 'you sucked' itu bermaksud 'kamu memualkan' juga 'menjelekkan'. Dasar anak tak sekolah habis..selalu berfikir kotor & mencarut saja.

      That's right, your lack of socializing with the outside world demonstrate your command of English is so damn bloody poor.

      Padam
    2. but damn bloody idiot Othaman... sorry to say, in behavior, manners, politeness, courtesy, social being and faith to Islam, you are more damn bloody poor...

      Padam
    3. Kejora cannot accept truth and fact. I've asked him to check on You Tube as evidence for my honesty, yet he arrogantly and rudely refuting without reasonable ground. Just look at his last words... **uck you Othaman. Is this a trait of a righteous person....????

      Padam
    4. othaman 12.44

      memang ungkapan carut lucah saja yg sesuai untuk layan manusia haram jadah bangsat mcm ngko ni

      tak sedar diri, datang menumpang negara orang, nak tunjuk samseng besar kepala

      Padam
    5. Sah-sah....Kejora cannot accept truth and fact. I've asked him to check on You Tube as evidence for my honesty, yet he arrogantly and rudely refuting without reasonable ground. Just look at his last words... **uck you Othaman. Is this a trait of a righteous person....????

      Padam
    6. othaman 12.54

      memang ungkapan carut lucah saja yg sesuai untuk layan manusia haram jadah bangsat mcm ngko ni

      tak sedar diri, datang menumpang negara orang, nak tunjuk samseng besar kepala

      Padam
    7. Anda siapa nak usir...saya warga negara sini, ayah & ibu berasal & lahir di sini. Saya dah banyak bawa masuk pelaburan asing di sini & memberi peluang pekerjaan kpd rakyat, khusunya kaum bumiputera. Saya juga pernah jadi ahli panel mahkamah perusahaan mewakli Majikan2 Malaysia (MEF), Pengerusi Lembaga Penasihat Institiut Lathan Perindustrian (ILP) dan AJK Persekutuan Pengilang2 Malaysia (FMM).

      Apa jasa mu pada tanah air?

      Padam
    8. aku lagi banyak jasa, tapi bukan jenis nak menunjuk mcm ngko tu pak kadok oi

      ko bawak pelebur skim pyramid cepat kayap ker?

      panel mahkamah? kah kah kah...kalu panel tingkap aku percaya (window pane) ha ha

      Padam
    9. Punkie,

      Pls brush up on your horrible BM & English if you wanna defend Najib & the govt .-- how to be taken seriously like that, if you cannot even express what you punk want to say? Surely there are cybertroopers on your side who can deliver sensible comment/threads. People around the world is judging you what sort of level you are by your thread. All your comments to-date are really suck - sounds nonsense with full of craps & bullshits. Got it....???

      Padam
    10. meroyan ker bang hi nhi

      Padam
  24. Memang jenis muka tak malu Othaman babi haram jadah
    Larii darii Singapura, si dajal bangsat ini datang meredah
    Mengeji dan menghina orang ini jenis biawak punya lidah
    Huerghh tuiihh…hingus kahak muka dia ini aku nak ludah

    BalasPadam
  25. Memang ler muka tak malu Othaman babi anak gampang
    Entah dulu dari keluarga miskin melarat berkain selepang
    Larii darii Singapura, dajal inii datang ke sini menumpang
    Kalu dia lalu area Tg karang, nak suruh Jamal pelempang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anda siapa nak usir...saya warga negara sini, ayah & ibu berasal & lahir di sini. Saya dah banyak bawa masuk pelaburan asing di sini & memberi peluang pekerjaan kpd rakyat, khusunya kaum bumiputera. Saya juga pernah jadi ahli panel mahkamah perusahaan mewakli Majikan2 Malaysia (MEF), Pengerusi Lembaga Penasihat Institiut Lathan Perindustrian (ILP) dan AJK Persekutuan Pengilang2 Malaysia (FMM).

      Apa jasa mu pada tanah air?

      Teruskan carutan kamu itu. setakat percayakan tuhan selain Allah...dan menodai nama Allah dgn kalimat keji 'Sial Sial Sial Sial Lu', tak payah ler...!!. Apa nama anda? Siapa bapak anda? Mana dan sampai tahap mana anda sekolah? Apa pekerjaan anda?

      Kalau nama sendiri pun tak tahu, jgn lah bullshit & jual obat di sini...fahammmmmm...????

      Padam
    2. bull shit you othaman...

      Padam
    3. Memang nama ngko nama Melayu dan Islam dlm I/C, Othaman bin Ahmad, tapi ngko bukan Islam dlm jiwa...Allah Maha Mengetahui...

      وَهُوَ بِكُلِّ شَىۡءٍ عَلِيمٌ۬
      dan Dia Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu

      Padam
    4. Dari aku mengenali sifat ngko hampir 3 tahun, aku dah baca semua hati budi ngko, Othaman.

      Dengan orang lain ngko boleh kelentong la pak kadok oi.

      Ngko boleh berlakon mengguna nama Allah dgn orang lain yg mungkin baru mengenali ngko sebulan dua, tapi bukan dgn aku.

      Memang aku tidak ada kuasa untuk menetapkan ngko murtad munafiq, tapi aku ada pengetahuan untuk menentukannya.

      Padam
    5. Teruskan carutan kamu itu. setakat percayakan tuhan selain Allah...dan menodai nama Allah dgn kalimat keji 'Sial Sial Sial Sial Lu', tak payah ler...!!. Apa nama anda? Siapa bapak anda? Mana dan sampai tahap mana anda sekolah? Apa pekerjaan anda?

      Kalau nama sendiri pun tak tahu, jgn lah bullshit & jual obat di sini...fahammmmmm...????

      Biasanya kalau seseorang itu malu nak nyatakan nama atau tak bernama & tak tahu siapa ayahnya.. itu macam anak luar nikah...maaflah yer....!!!

      Padam
    6. Mcm budak2 kecik je perangai orang tua ni..eee geli...

      Padam
    7. Apa le ngko nii Othaman bahalol nak dimegah pada nama
      Kalau harii-hari sesak nafas penuh dengan hingus gelema
      Lebih-lebih lagi bila sesat munafiq tiada pegangan agama
      Biar kita ini spt “air hon”, walau kecil tapii bunyi bergema

      Padam
    8. Kalau banyak pemakan dedak Najib tahap level Kejora, itu lagi bagus.

      Dgn cara dia.....mencarut, mengeji orang tak kira orang itu jauh lebih tua, mencampur aduk ayat suci dgn maki-carut, nama Allah dinodai dgn 'Sial, Sial, Sial Sial Lu', memutar belit tohmahan palsu tanpa fakta bernas....
      itu tentu banyak membantu UMNO/BN bakal tumbang & musnah. Apatah lagi melihat pantun sampah dari seorang SASAUWAN yang tak bernama, sekolah di mana & sampai darjah berapa?

      Macam mana nak kata dia nie cerdik boleh diikut...sedangkan nama dia pun dia tak tahu..!! Apa lah punya baghal...???

      Padam
    9. Demi Allah, Kejora tidak pernah menggunakan ungkapan 'Sial, Sial, Sial Sial Lu',spt yg difitnahkan oleh Othaman barua dajal bangsat haram jadah itu...

      Sila ko tampil pulak, Othaman haram jadah, aku cabar ngko, tuliskan:
      "Demi Allah, Kejora maki-carut, nama Allah dinodai dgn 'Sial, Sial, Sial Sial Lu".

      Padam
    10. Kejora nie sebiji dua biji macam Najib..tak pernah nak mengaku. Yang kamu tebarkan kat blog Anak Seberang hari itu, apa kejadahnya. Ini buktinya....

      YA ALLAH! Apahal ni KDN/PDRM?!ATM - TOLONG ambil ALIH; Kembalikan KEDAULATAN dan KESELAMATAN kpd. MAJORITI Rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera Islam/Melayu dan NEGARA ISLAM kami ni! Tengoklah si puak TERORIS warga ASING OMPUTIH JUBOQ BABI HARAM JADAH LUCAH/PORNO/HOMO telah mengHINA ISLAM/umatnya, Kesultananan Islam/Melayu, Bendera Maalysia kita serta NEGARA ISLAM kita ni - dgn. memakai BENDERA Malaysia kita sbg. SELUAQ DALAM! BABI, BABI; BABI! Kat Barat pun, TAKkkan terjadi JENAYAH TERORISMA JUBOQ BABI ni – kerana di Barat pun yg. SANGAT mengHORMATI bendera NEGARA depa!

      TANGKAP cepat semua TERORIS WARGA ASING OMPUTIH/DAPJUBOQ BABI-PKRHOMO KURAP ni! HUKUM dgn. PENJARA dan SAMAN BERATUS RIBU! HALAU emua WARGA ASING ni dan JANGAN biaqkan masuk NEGARA ISLAM kiat ni SELAMANYA! Dan HARAMkan terus lumba litar HOMO/PORNO kat SEPANG ni - mengHABISkan duit RAKYAT dan PETRONAS sj juga!

      Dan si umat ISLAM/Melayu yg. MELIHAT aja ni dan berDIAM DIRI mcm. si PENAKUT atau si KITOL psl. ni kat SEPANG tu; aku HARAP lu dan semua KETURUNAN lu yg. juga JAHAT/PENAKUT mcm. lu akan MAMPOS diPANAH PETIR! SIAL, SIAL, SIAL lu!

      Padam
  26. Suman bawak pelabur ka bawak pelebur... kah kah kah.... berapa banyak yg dilabur dan bape banyak yg dah lebur..? Majiksn2 di Malaysia lu pejuang apa utk majjikan..? Jadi lemnaga majikan utk platform mrlobi dari prlabur utk dilebur.... puiiiiii.... sejarah awk dulu x mmpi bungkus api fitnah semata utk perut sendiri...

    BalasPadam
    Balasan
    1. pelaburan pyramid skim cepat kaya kot pak kadok ni

      mcm yg ada datok2 kena tangkap

      kalau yg itu kita boleh percaya ha ha

      Padam
    2. Terima kasih mendedahkan tahap keperibadian & kelayakan anda menerusi kata2 yg kamu lontarkan. Bahasa itu lambang keperbadian...INGAT TUU...!!!

      Padam
    3. dan lebih teruk tahap keperibadian & kelayakan ngko pak kadok

      perangai ngko sedikit pun tak melambangkan sifat diri yg ngko cuba mengaku itu

      you behavior never match at all the characteristics of yourself that you claim

      Padam
    4. Bahasa yg elok tak melambangkan peribadi yg elok bila bahasa itu dari orang munafiq

      وَإِذَا رَأَيۡتَهُمۡ تُعۡجِبُكَ أَجۡسَامُهُمۡ‌ۖ وَإِن يَقُولُواْ تَسۡمَعۡ لِقَوۡلِهِمۡ‌ۖ كَأَنَّہُمۡ خُشُبٌ۬ مُّسَنَّدَةٌ۬‌ۖ يَحۡسَبُونَ كُلَّ صَيۡحَةٍ عَلَيۡہِمۡ‌ۚ هُمُ ٱلۡعَدُوُّ فَٱحۡذَرۡهُمۡ‌ۚ قَـٰتَلَهُمُ ٱللَّهُ‌ۖ أَنَّىٰ يُؤۡفَكُونَ (٤)

      Dan apabila engkau melihat mereka, engkau tertarik hati oleh tubuh badan mereka (dan kelakuannya) dan apabila mereka berkata-kata, engkau juga (tertarik hati) mendengar tutur katanya (kerana manis dan petah sekalipun kosong). (Dalam pada itu) mereka adalah seperti batang-batang kayu yang tersandar (tidak terpakai kerana tidak ada padanya kekuatan yang dikehendaki). Mereka (kerana merasai bersalah, sentiasa dalam keadaan cemas sehingga) menyangka tiap-tiap jeritan (atau riuh rendah yang mereka dengar) adalah untuk membahayakan mereka. Mereka itulah musuh yang sebenar-benarnya maka berjaga-jagalah engkau terhadap mereka. Semoga Allah membinasa dan menyingkirkan mereka dari rahmatNya. (Pelik sungguh!) Bagaimana mereka dipalingkan (oleh hawa nafsunya dari kebenaran)?

      (Al-Munafiqun, ayat 4)

      Padam
    5. Kejora....

      Biasa2nya lah kalau seseorang itu malu nak nyatakan nama atau tak bernama & tak tahu siapa ayahnya.. itu macam anak luar nikah...maaflah yer....!!!

      Henceforth.... Take my word & hear me good ...I SHALL RELENTLESSLY LAMBASTE YOU whenever you appear with your stupid & vulgar post. Keparat kamu, kenapa kamu kelmarin di blog Putra Merdeka membohong. Kamu kata nama kamu 'Kejora Bin Musytari' tapi masih pakai 'Tanpa Nama'. Besar punya penipu harami, jgnlah cuba2 nak kelirukan orang dgn macam2 samaran, faham....!!!!! Kamu akan terus ku jejakki biar dunia tahu betapa pembohong & pengecutnya kamu, tak tumpah macam idola kamu si Najib.. That's endurance on my part and you can be rest assured of that.

      Nama ku Othman @ Othaman Bin Hj Ahmad Arbaie bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee.

      Apa nama mu wahai Kejora, takkan sebagai pejuang kebenaran masih nak pakai nama samaran 'tanpa nama' lagi...atau kamu nie memang pengecut takut besok2 bakal dicari & didakwa kerana dah terlalu biadab, memaki-carut, mentohmah membabi buta tanpa bukti. So, till then, shut up or you'll get endless torment from me. Got it.....????

      HIDUP BERSATU...HIDUP MALAYSIA....!!!!

      Padam
    6. untuk orang tua yg berkelakuan budak kecik:

      Apa le ngko nii Othaman bahalol nak dimegah pada nama
      Kalau harii-hari sesak nafas penuh dengan hingus gelema
      Lebih-lebih lagi bila sesat munafiq tiada pegangan agama
      Biar kita ini spt “air hon”, walau kecil tapii bunyi bergema

      Padam
    7. othaman

      besok ngko gi jumpa pope kawan ngko kat gereja tu, mintak dekat dia do'a yg boleh ubah perangai ngko jadi mcm orang dewasa

      Padam
    8. Tuan2 & puan pembaca blog sekelian...

      Saksikanlah sendiri si Kejora nie melarikan diri dgn berbagi bermacam alasan bila ditanya namanya, siapa bapanya, pendidikan agama & persekolahannnya. Punyalah bebal * benaknya dia, dulu dia kata Tun Mahathir sebagai pope sedangkan pope itu Ketua Paderi Gereja Katholik. Tun Mahathirkan seorang Muslim. Tun ada nama...Mahathir Bin Mohamad. Saya Othman Bin Ahmad. Kejora...??? Bin ?????

      Padam
    9. untuk orang tua yg berkelakuan budak kecik:

      Apa le ngko nii Othaman bahalol nak dimegah pada nama
      Kalau harii-hari sesak nafas penuh dengan hingus gelema
      Lebih-lebih lagi bila sesat munafiq tiada pegangan agama
      Biar kita ini spt “air hon”, walau kecil tapii bunyi bergema

      untuk soalan yg sama, jawapannya seharusnya sama...

      Padam
    10. Tak tau lah Othaman biol mireng ni mari dari mana hutan
      Cara pembawaan diri tu,nampak sepertii kerasukan setan
      Agaknya dulu kulup pelir dia kerat tak habis masa khatan
      Rasanya si dajal inii sebulan dua lagi, he he Tg Rambutan

      Padam
  27. Pandai Othaman munafiq ini berlakon dgn bahasa syahdu
    Trick dia spt meletak paku payung di bawah karpet baldu
    Tapi dengan Kejora susah ler dia aota, melopong terkedu
    Barua inii antara dua, kalau tak Kristian dia agama Hindu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau beginilah perangai penyokong Najib, maka tak lama lagi Najib akan bungkus. Kamu ingat orang akan bertukar 'sayang' dan percaya kepada Najib selepas membaca makian & sumpah seranah kamu? Dengan menuduh sesaorang itu... 'kalau tak Kristian dia agama Hindu'... kamu ingat orang akan kembali suka dan respect PM penyamun kamu tu?

      Memang jelas kamu bangang seperti Najib. Kalau ya pun nak mencuri, jangan la curi duit hutang... kerana hutang perlu dibayar-balik.

      Padam
    2. Dulu pun Kejora pernah menuduh saya, Tun Mahathir & Penceramah Terkenal Zakir Naik sebagai Kafir Hindu di blok 'parpukari'...astaghfirullah!!!

      Inilah spesi yg ilmu tak seberapa, belajar tak habis, percayakan tuhan selain Allah, menodai nama Allah dgn kalimat keji 'Sial, Sial, Sial Lu'...dah memandai-mandai menjatuhkan hukum seperti yg dia merapu dalam pantun sampahnya tertera di atas..

      Harap maklum adanya.

      Padam
    3. RD 2.27,

      ini tak ada kena mengena dgn Najib. Ini antara aku dengan Othaman haram jadah bangsat...

      Padam
    4. Othaman 2.32 tak akan merasa apa takut untuk buat fitnah, sebab dia bukan Islam dan tidak takutkan Allah.

      Saya berani bersumpah, demi Allah, saya tidak pernah mengatakan Dr Zakir Naik sbg Hindu. Dia akan tuduh semua orang yg menentang pendapat dia sebagai Kejora. Bahkan Nek Tempoyak pun dia panggil Kejora.

      Othaman sudah mencecah tahap gila...

      Padam
    5. Othaman munafiq, aku harap kau tak kan lagii berhelah
      Aku cuma nak buktikan bahawan tuduhan ngko tu salah
      Haranya ngko beri jawapan dan jangan nak cabut belah
      Sila tuliskan : ‘Kejora kata Zakir Naik Hindu, demi Allah’

      Padam
    6. oopps..lupa pulak, Othaman munafiq mana nak takut kalu bersumpah dgn nama Allah pun, dia bukan Islam...

      kalau suruh bersumpah dgn nama Vesnu atau Jesus mungkin dia takut...

      Padam
    7. Macam mana orang tak tuduh kamu Kejora atau Nek Tempoyak, kalau kamu guna tak guna Nama-sendiri. Yang guna 'Tanpa Nama'... buat apa. Kalau kamu nak bela Najib, berilah fakta yang bernas dan guna nama yang boleh orang kenal.

      Padam
    8. aku kurang ingat sepenuhnya kisah di blog Parpukari itu, tapi yg masih boleh ingat sikit2, si Othaman bangsat ni bawa cerita menyamakan agama dan kepercayan Islam dgn agama dan kepercayaan Hindu dgn menamakan beberapa tuhan Hindu ada persamaan bunyi dgn Islam...dan masih ingat lagi dia dikutuk teruk di blog itu ketika itu...

      Padam
    9. memang nyata puak2 pencacai ni munafiq

      dulu ada seorang 'ostat' beriya-iya tuduh aku mamak dan suruh geng dia gelar aku mamak tongkang

      bila aku suruh dia tulis: "Kejora ni mamak, demi Allah", 'ostat' munafiq bahalol tu lari lintang pukang

      Padam
    10. dan Kejora tidak pernah guna ungkapan 'Sial, Sial, Sial Lu'...spt yg didakwa atau difitnahkan si Othaman barua bangsat itu, sekali lagi demi Allah...

      Padam
    11. Dulu ada seorang Munafik branded/hukum saya sebagai kafir & pengamal ajaran sesat bila saya memperakui sebagai peminat Dr. Zakir Naik. Sekarang ternyata tuduhan si Munafik Laknat itu meleset dan boomerang/jatuh kepada dirinya. Itulah sifat2 munafik yg diguna pakai Kejora Liberal.

      Untuk pengetahuan sidang pembaca2 blog, Dr. Zakir Naik adalah murid & pewaris kpd Sheikh Ahmad Deedat, seorang penceramah Islam yg fasih & hafal Bible. Kedua-duanya digeruni oleh pihak gereja sedunia & pendakwah Kristian kerana mereka sendiri tidak dapat menghafal Bible.

      Saya meminati Sheikh Ahmad Deedat sejak membaca buku2 pd tahun awal 1980an. Banyak kaedah2 ilmunya saya gunakan ketika berhujah dgn teman2 Kristian. Kebetulan saya dulu menuntut di Sekolah Dakwah Gereja Anglican kepunyaan Inggeris di Spura dari Primary 1 sampai Pre-University. Dalam pada itu saya juga menuntut di Sekolah Agama Al Islamiyah Aljunied untuk ilmu akhirat selama 6 tahun. Saya juga agak fasih dgn Bible. Ramai kenalan Kristian saya tidak sedar latar belakang saya dan mereka agak terkejut bila saya sebutkan ayat2 bible. Hingga kini saya masih aktif di You Tube berdebat dgn paderi, penganut Kristian & Atheis.

      Padam
  28. Pity him, poor bloody Othaman. He got no choice but to run away and escape. Otherwise he’ll get more injured being walloped by Kejora. He thought that he is smart enough, but he’s actually nothing, except boasting. Allah the mighty won’t be on the side of the hypocrites or the non-believers. More over if the person is of the arrogant and overbearing kind.

    BalasPadam
    Balasan
    1. So you think... The Almighty Allah will be on the side of a leader who stole Rakyat's money.

      And if The Almighty Allah is not on the side of non-believers why are Muslim countries, all over the world, at the mercy of prosperous and powerful Kafir nations?

      Therefore... does it not cross your mind that the reason why The Almighty Allah is not on the side of Muslim countries are because of embezzlement or corruption and abused of powers of its leaders?

      Padam
    2. RD, it's the dispute between me and Othaman, it's personal...ko tak faham ke, ini perbalahan antara aku dgn Othaman barua haram jadah tu. What does me has to do with stealing money or prosperity?

      Padam
    3. Of-course it has everything to do with you... because you're supporting a corrupt leader of a Muslim country and you thought Allah is on the side of a thief. And you despise people who are against 'Cash is King'.

      Padam
    4. Sorry RD, I'm quite tired right now and I need a rest. I won't spare time to debate with you regarding the matter. Perhaps we can meet again some other times. Tonight's scuffle and scramble is more personal between me and Othaman the bastard.

      Padam
    5. RD..salam to you.

      He always said I'm running away, fainted, kO'd etc, whereas in actual fact it was him who disappeared in midst of our exchange of words. Not only to me, he also bragged that to others like John Doe, Rahman 2 from Sarawak, etc. Nope..for a rude punk like him, I'm always ever ready to have a face on scuffle.

      Salam perjuangan.

      Padam
    6. Syabas Tuan Othaman,
      Teruskan usaga baik tuan. Ternyafa sudah sekarang ni Malaysia dijajah pimpin oleh elemen syaitan2 hitam yg dibantu anjing2 dajjal yang bermulut longkang. Ternyata selama ini ahli2 kumpulan ini hanya pandai selindung dibelakang topeng Islam dan Bangsa Melayu.
      Tuan telah berjaya mengupas kulit topeng mereka, dan kami dapat libat dengan jelas muka sebenar mereka ini yang hudoh dan berpalit najis yang amat busuk. Terima masih da teruskan perjuangan

      Padam
  29. korang semua boleh terpedaya dgn lakonan Othaman munafiq sbb korang baru mengenali dia tapi Kejora dah mengenali dia lebih dari 3 tahun di alam cyber ini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooooooooo dah lebih 3 tahun kau dalam blogs ye, Jing Jibo? Kesian le pembaca yg selalu dengar maki hamun dan carut kamu. Kot ramai yg scroll over bila baca 1-2 ayat dan tahu itu kau.

      Aku tau kau orang tua. Kau ada terlepas cakap 1-2 kali di sini. Kau selalu tak tidur, blogging pagi petang siang malam hingga pukul 2,3,4 pagi. Tapi maki hamun dan mencarut itu membayangkan kau ada penyakit jiwa.

      Bila google psychiatry di internet, penuh cerita macam macam jenis penyakit itu. Kau punya gamak nya jenis yang banyak mood. Jadi kau punya komen pun menunjukkan banyak mood. Jugak banyak "mode"- menipu, menyamar, dll. Rancak kau bila on the "high" mood.

      Aku tak jangka kau pemakan dadah. Tapi kau pemakan dedak. Aku faham, ramai bloggers yang di bayar, ada yang alih alih dapat BMW sebiji, nampak hidup lumayan, pusing 180 darjah pendirian depa. Habis lenyap perinsip, lintang pukang tunggang langgang di buang decency dan gaya hidup yang bermakna, duit punya pasal. Jadi pengikut Mr Cash Is King in toto, converted, jadi pendakyah, propagandist totok, mempertahankan penyelewengan dan pengsonglapan berbilion Ringgit wang rakyat.

      Pahal pun, aku mintak bila kau tak on the "high", pikir lah sikit, jangan memaki hamun dan mencarut. Buat macam masa kau stable tuh - komen yang siuman, sekali sekala mcm gentleman. Selalukan yg macam itu.

      Padam
    2. udah2 ler tu pak man, bawa mengucap, ingatkan mati

      Padam
    3. There you are, this Kejora jerk is certainly in the state of confusion labeling others as me. Poor dillusioned chap...!!

      Padam
  30. Aku sokong Othaman dan respek dia punya pendirian dan hujah hujah.

    Aku anggap Kejora itu tahi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. udah2 ler tu pak man, bawa mengucap, ingatkan mati

      Padam
    2. Ingatkan benap ajer...rupa2nya buta dalam celik. Orang lain pun dikatakan saya. Hey coward, I'm not like you hiding behind without a Name...I'm always proud to display my name given by my old folks.

      Padam
  31. Bagi saya Anon yg pertahankan Si najib tu disini datuk nenek, emak dan bapa seketurunan dengan Haram Jadah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. udah2 ler tu pak man, bawa mengucap, ingatkan mati

      Padam
    2. 6.33, 6.34, 6.35

      nak mengucap apa ke benda, orang tua tu bukan Islam

      Padam
    3. Jing Jibo 6:57 PG,

      Kau balas/ jawab / sokong komen kau sendiri di 6.33, 6.34, 6.35 tu ye?

      Bebudak betul kau nih.

      Padam
  32. Othaman bapok bangsat lari tidak tahan Kejora pelakong
    Tersembam tertiiarap ini barua penjilat jubor DAP tokong
    Menyamar lagi pak kadok biol ini bagai hantu jerangkong
    Konon mahu buktiikan yang dia itu ada ramai penyokong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaahhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lagi contoh kau orang tua berkelaku mcm bebudak, Jing Jibo.

      Ghentikan le, kata orang Bota, di tepi Sungai Peghok.

      Nampak bodoh sangat kamu.

      Padam
    2. Apa punya spesies kau ni?

      Kesian emak bapak kau dapat anak barbarian macam kau. Tak beradab!

      Kau gelar 'Madey Malbari'. Kau tu keturunan apa? Kayangan ke?

      Sampai masa nyawa di kerongkong baru kau tahu bahana sumpah seranah kau di sini.

      Buatlah blog sendiri. Nama sendiri walau samaran pun tak mampu nak beri. Malu beb!

      Dalam blog sendiri kau bebas maki hamun adab yg kau belajar dr kecik tu. Terus bebas berPANTUNPANTA*.

      Mcm ini punya dedak pun ada?

      Padam
    3. Kau spesis beruk makyeh lagi kasihan dgn mak bapak kau dapat anak beruk!

      Ini pelir tajam pun nampaknya spt ada pembawaan ajaran sesat tuhan Harun.

      Kalau gelar Madey Malabari tak beradab, berdosa tapi
      kalau gelar Najib Jibo dan Rosmah Hipo tak apa, bersopan santun dan dapat banyak pahala...

      Korang semua masuk lah ke syorga cai, syorga tuhan Harun ha ha

      Padam
    4. Apa punya spesies kau ni?

      Kesian emak bapak kau dapat anak barbarian macam kau. Tak beradab!

      Kau gelar 'Madey Malbari'. Kau tu keturunan apa? Kayangan ke?

      Sampai masa nyawa di kerongkong baru kau tahu bahana sumpah seranah kau di sini.

      Buatlah blog sendiri. Nama sendiri walau samaran pun tak mampu nak beri. Malu beb!

      Dalam blog sendiri kau bebas maki hamun adab yg kau belajar dr kecik tu. Terus bebas berPANTUNPANTA*.

      Mcm ini punya dedak pun ada?

      Padam
    5. Kau spesis beruk makyeh lagi kasihan dgn mak bapak kau dapat anak beruk!

      Ini pelir tajam pun nampaknya spt ada pembawaan ajaran sesat tuhan Harun.

      Kalau gelar Madey Malabari tak beradab, berdosa tapi
      kalau gelar Najib Jibo dan Rosmah Hipo tak apa, bersopan santun dan dapat banyak pahala...

      Korang semua masuk lah ke syorga cai, syorga tuhan Harun ha ha

      Padam
  33. قُلۡ إِنِّىٓ أَخَافُ إِنۡ عَصَيۡتُ رَبِّى عَذَابَ يَوۡمٍ عَظِيمٍ۬ (١٣) قُلِ ٱللَّهَ أَعۡبُدُ مُخۡلِصً۬ا لَّهُ ۥ دِينِى (١٤) فَٱعۡبُدُواْ مَا شِئۡتُم مِّن دُونِهِۦ‌ۗ قُلۡ إِنَّ ٱلۡخَـٰسِرِينَ ٱلَّذِينَ خَسِرُوٓاْ أَنفُسَہُمۡ وَأَهۡلِيہِمۡ يَوۡمَ ٱلۡقِيَـٰمَةِ‌ۗ أَلَا ذَٲلِكَ هُوَ ٱلۡخُسۡرَانُ ٱلۡمُبِينُ (١٥) لَهُم مِّن فَوۡقِهِمۡ ظُلَلٌ۬ مِّنَ ٱلنَّارِ وَمِن تَحۡتِہِمۡ ظُلَلٌ۬‌ۚ ذَٲلِكَ يُخَوِّفُ ٱللَّهُ بِهِۦ عِبَادَهُ ۥ‌ۚ يَـٰعِبَادِ فَٱتَّقُونِ (١٦)

    Katakanlah lagi: Sesungguhnya aku takut jika aku menderhaka kepada Tuhanku, akan azab hari yang besar (soal jawabnya). (13) Katakanlah lagi: Allah jualah yang aku sembah dengan mengikhlaskan amalan agamaku kepadaNya. (14) (Setelah kamu mengetahui pendirianku ini wahai kaum musyrik dan kamu masih juga berdegil) maka sembahlah kamu apa yang kamu kehendaki, yang lain dari Allah, (kamu akan mengetahui akibatnya). Katakanlah lagi: Sesungguhnya orang-orang yang rugi (dengan sebenar-benarnya) ialah orang-orang yang merugikan dirinya sendiri dan pengikut-pengikutnya pada hari kiamat (dengan sebab perbuatan mereka memilih kekufuran atau kederhakaan). Ingatlah, yang demikian itulah kerugian yang jelas nyata. (15) Bagi mereka (yang kafir disediakan) lapisan-lapisan dari api menyerkup di atas mereka dan lapisan-lapisan (dari api) di bawah mereka; dengan (azab) yang demikian, Allah menakutkan hamba-hambaNya: Oleh itu, bertakwalah kepadaKu wahai hamba-hambaKu! (16)

    (Surah Az-Zumar, ayat 13,14,15,16)

    BalasPadam
  34. إِنَّ ٱلَّذِينَ يُجَـٰدِلُونَ فِىٓ ءَايَـٰتِ ٱللَّهِ بِغَيۡرِ سُلۡطَـٰنٍ أَتَٮٰهُمۡۙ إِن فِى صُدُورِهِمۡ إِلَّا ڪِبۡرٌ۬ مَّا هُم بِبَـٰلِغِيهِۚ فَٱسۡتَعِذۡ بِٱللَّهِۖ إِنَّهُ ۥ هُوَ ٱلسَّمِيعُ ٱلۡبَصِيرُ (٥٦)

    Sesungguhnya orang-orang yang membantah mengenai maksud ayat-ayat Tuhanmu dengan tidak berdasarkan sebarang bukti yang sampai kepada mereka (dari pihak yang diakui benarnya), tidak ada dalam dada mereka melainkan perasaan mahukan kebesaran (untuk mengatasimu), kemahuan yang mereka tidak sekali-kali akan dapat mencapainya. Oleh itu mintalah perlindungan kepada Allah (dari angkara mereka); sesungguhnya Dialah jua Yang Maha Mendengar, lagi Maha Melihat.

    (Surah Al-Ghafir, ayat 56)

    BalasPadam
  35. Raja ponton ape ke benda! Jangan kamu campur adukkan yang benar dengan yang salah, dan jangan pula kamu sembunyikan yang benar sedang kamu mengetahuinya

    BalasPadam
    Balasan
    1. udah2 ler tu pak man, bawa mengucap, ingat mati...

      Padam
    2. Kesian dia...dah ler bengap, buta pulak...!!

      Padam
  36. Sesungguhnya orang Mukmin itu ialah pabila saudaranya terselamat daripada lidah & tangannya.

    Jadi renungkanlah jenis spesies apa org yg kerap memaki hamun Tun M, Othaman di sini.

    Daripada tutur kata kita boleh kenal sama ada orang itu berBANGSA @ tidak. Tahap pendidikannya, sosio-demografinya. Kasihan.

    Jika benci sekalipun kenapa sampai tahap maki hamun keturunan orang. Guna kata-kata kesat. Me'lacur'kan seni berpantun turun temurun pusaka bangsa.

    Jika taksub pd MO1 @ Najib sekalipun tak perlulah memperlihatkan perangai barbarian.

    Siapa yg nak baca makian, seranah melulu ikut sedap lidah. Siapa nak layan pantun memanta* yg mencemarkan seni luhur budaya moyang sejak berzaman.

    Insaflah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ini saya setuju. Memang orang mukmin sebenar orang lain akan merasa selamat dari kejahatan lidahnya.

      Lidah siapa yang jahat? Penuh maki hamun, caci carut dan label2 fasiq? Lidah Pak Othman atau lidah Kejora?

      Dan beza fasiq dgn munafiq, orang fasiq berdosa tapi malu dgn dosa itu dan menyorokkannya.

      Adapula orang munafiq berbangga dengan dosanya dan menaganggap itu tanda dirinya hebat.

      Berterusan dalam kekejian adalah tanda2 kefasiqan. Apabila kekejian itu dibangga-banggakan maka jadilah pelakunya itu bersifat munafiq.

      Siapakah yang berbamggan dnegan lidah fasiq yang ia miliki dan mengaaggap itu satu kehebatan? Pak Othman atau Kejora.

      Sesungguhnya saya bersaksi akan kedua2nya siapa yang memiliki ciri-ciri fasiq dan munafiq.

      Semoga Allah berikan pengajaran ke atasnya. Aamiin.

      Padam
    2. Yang ini saya setuju. Memang orang mukmin sebenar orang lain akan merasa selamat dari kejahatan lidahnya.

      Lidah siapa yang jahat? Penuh maki hamun, caci carut dan label2 fasiq? Lidah Pak Othman atau lidah Kejora?

      Dan beza fasiq dgn munafiq, orang fasiq berdosa tapi malu dgn dosa itu dan menyorokkannya.

      Adapula orang munafiq berbangga dengan dosanya dan menaganggap itu tanda dirinya hebat.

      Berterusan dalam kekejian adalah tanda2 kefasiqan. Apabila kekejian itu dibangga-banggakan maka jadilah pelakunya itu bersifat munafiq.

      Siapakah yang berbamggan dnegan lidah fasiq yang ia miliki dan mengaaggap itu satu kehebatan? Pak Othman atau Kejora.

      Sesungguhnya saya bersaksi akan kedua2nya siapa yang memiliki ciri-ciri fasiq dan munafiq.

      Semoga Allah berikan pengajaran ke atasnya. Aamiin.

      Padam
  37. Sesungguhnya orang Mukmin itu ialah pabila saudaranya terselamat daripada lidah & tangannya.

    Jadi renungkanlah jenis spesies apa org yg kerap memaki hamun Tun M, Othaman di sini.

    Daripada tutur kata kita boleh kenal sama ada orang itu berBANGSA @ tidak. Tahap pendidikannya, sosio-demografinya. Kasihan.

    Jika benci sekalipun kenapa sampai tahap maki hamun keturunan orang. Guna kata-kata kesat. Me'lacur'kan seni berpantun turun temurun pusaka bangsa.

    Jika taksub pd MO1 @ Najib sekalipun tak perlulah memperlihatkan perangai barbarian.

    Siapa yg nak baca makian, seranah melulu ikut sedap lidah. Siapa nak layan pantun memanta* yg mencemarkan seni luhur budaya moyang sejak berzaman.

    Insaflah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pelir tajam biol, ngko nasihatkan sama Seman bapok tua tu

      ngko tak tengok ke pemfitnah barua bangsat haram jadah tu cabut lari bila aku cabar dia...

      Padam
    2. ko tak payah nak bersyarah nak tunjuk watak baik le pelir tajam, aku tahu hati budi korang semua

      kalau dari penyokong matdey, mencarut maki hamun sumpah seranah mcm mana pun ngko akan kata baik

      belah le ko munafiq

      Padam
    3. memang begini sifat puak2 munafiq ini

      haram jadah membela haram jadah

      Padam
    4. nak suruh orang insaf, diri sendiri tak insaf

      seperti anjing melarang anak makan tahi

      Padam
    5. satu lagi sifat puak2 munafiq ni, letak nama dan megah dgn nama, tapi abok pun tak ada, hanya lakonan dan kepura-puraan yg jelas nyata

      Padam
    6. A lone jerk fighting against all odds, what a pity....!!!

      Padam
  38. Othaman biiol bapok namanya sudah rosak dan tercemar
    Dia buat jugak komen secara sembunyi kat dalam kamar
    Tidak puas hati dgn Kejora, guna tanpa nama menyamar
    Kesudahan nanti, rasanya iblis ni akan kena angin ahmar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Not once and not twice
      I've given you my advice
      Do away the trash pantoon
      Making you a real goon

      Padam
  39. Siapa dia MO1?

    Lawyer? Bukan
    Magistrate? Bukan
    Doctor? Bukan
    Architect? Bukan
    Engineer? Bukan
    Businessman? Bukan
    Millionaire? Bukan

    Jadi siapa?
    Billionaire
    Yg mana satu? MO1
    Apa tu mcm Formula 1 je? Tak... PM
    PM yg mana? Tanya la Rahman Dahlan

    Byk nau tanya

    BalasPadam
  40. Sekadar berkongsi dgn tuan blogger dan penolong2nya...

    Quran says...

    4:83. When there comes to them some matter touching (public) safety or fear, they make it known (among the people), if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). Had it not been for the Grace and Mercy of Allah upon you, you would have followed Shaitan(Satan), save a few of you.

    Pengampunan (At-Tawbah):68 - Allah mengancam orang-orang munafik laki-laki dan perempuan dan orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu bagi mereka, dan Allah melaknati mereka, dan bagi mereka azab yang kekal.

    Pengampunan (At-Tawbah):69 - (keadaan kamu hai orang-orang munafik dan musyrikin) adalah seperti keadaan orang-orang sebelum kamu, mereka lebih kuat daripada kamu, dan lebih banyak harta dan anak-anaknya dari kamu. Maka mereka telah menikmati bagian mereka, dan kamu telah menikmati bagian kamu sebagaimana orang-orang yang sebelummu menikmati bagiannya, dan kamu mempercakapkan (hal yang batil) sebagaimana mereka mempercakapkannya. Mereka itu amalannya menjadi sia-sia di dunia dan di akhirat; dan mereka itulah orang-orang yang merugi.

    Pengampunan (At-Tawbah):78 - Tidaklah mereka tahu bahwasanya Allah mengetahui rahasia dan bisikan mereka, dan bahwasanya Allah amat mengetahui segala yang ghaib.

    Pengampunan (At-Tawbah):82 - Maka hendaklah mereka tertawa sedikit dan menangis banyak, sebagai pembalasan dari apa yang selalu mereka kerjakan.

    BalasPadam