Ahad, 9 Oktober 2016

Kenapa Malaysia Tak Hantar Bantahan..?


Bukan sahaja tak hantar bantahan malah berkata Malaysia akan memberikan sokongan dan bantuan..!  

Sampai sekarang tak dengar pulak si Pandi pergi berjumpa dengan pihak DoJ..! Takde pulak Amrin Audit atau PAC pergi untuk mendapat penjelasan lanjut bagi membawa balik harta dan duit negara yang telah dibekukan hasil dari rompakan? Kenapa AG, Khaled PDRM, SPRM dan Bank Negara tidak mengambil langkah untuk bertukar dokumen dan bukti bagi memperkukuh tuduhan terhadap penjenayah?

Kalau semuanya tipu, bohong, fitnah dan tuduhan jahat kenapa Malaysia senyap sepi? kenapa tak buat bantahan..! Mana bantahan diplomatik? mana tindakan lanjut? atau semuanya seronok pegang buah yang sedia lanjut???

Komplot media AS jatuhkan PM? Tak masuk akal, kata Duta

Beberapa pemimpin Malaysia sejak kebelakangan ini menuduh Amerika Syarikat (AS), media atau orang-orang Yahudi berkomplot untuk menggulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan menjejaskan kestabilan kerajaan.
Namun, memandangkan hubungan baik antara kedua-dua negara, sebarang dakwaan yang berkisar cubaan AS menggulingkan Najib dianggap 'tidak berasas', ujar Duta Amerika Syarikat ke Malaysia, Joseph Y Yun.
Yun berkata demikian kepada Malaysiakini dalam wawancara di pejabatnya di Kuala Lumpur, semalam.
"Hubungan baik ini meliputi tahap tertinggi kerajaan dan setiap menteri dan pegawai Malaysia yang saya temui benar-benar mahu membina hubungan antara kedua-dua kerajaan.
"Jadi, teori sedemikian bagi saya benar-benar tidak berasas dalam realiti dan kredibiliti. Saya juga tidak serius melihat perkara ini dan lihat kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengambil dakwaan itu secara serius," jelas Yun lagi.
Pada bulan Ogos yang lalu, Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ir Idris Haron mendakwa penfailan Jabatan Keadilan (DOJ) AS berkaitan skandal 1MDB adalah sebahagian helah politik bagi menjatuhkan Najib dan menyingkirkan pemimpin Melayu dari tampuk kuasa.
DOJ menerusi Inisiatif Pemulihan Aset Kleptokrasi memohon untuk mendapatkan aset bernilai AS$1 bilion di AS yang didakwa mempunyai kaitan dengan 'kecurian dana' daripada dana pelaburan milik kerajaan Malaysia.
Namun, Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr. Salleh Said Keruak pula dengan pantas menolak sebarang konspirasi sedemikian oleh kerajaan AS dan menyatakan tidak meletakkan sepenuhnya kesalahan atas media negara itu.
Pada bulan lalu, menteri berkenaan menuduh The Wall Street Journal dan The New York Times cuba mencemarkan nama baik isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor demi memburuk-burukkan imej Malaysia, menjejaskan kestabilan kerajaan dan menjatuhkan perdana menteri.
Tetapi teori Salleh itu juga tidak mempunyai kredibiliti, berkata Yun.
"Saya tidak fikir ianya munasabah. Maksud saya, tugas media adalah menyiasat. Itu tugas mereka. Jadi, saya tidak fikir ada apa-apa agenda di pihak media," kata Yun yang bakal menamatkan perkhidmatannya sebagai duta Amerika Syarikat minggu depan.
Ditanya jika dakwaan sedemikian menjejaskan hubungan AS-Malaysia setelah ianya datang daripada para pemimpin negara, Yun menambah: "Setiap orang bebas untuk bersuara. Walau menteri boleh menyatakan pendapat mereka."
Sebab tu pemimpin negara ni takde nilai di mata dunia..! memang semua orang berhak bercakap tapi kalau sekadar suka nak bercakap takde beza lah dengan orang gila..!
Lebih lagi kalau bercakap kerana nak mengampu dan menipu..!
Baru betul merapu...! Penyapu..!!!
Lu Fikir La Sendiri!!!

174 ulasan:

  1. Komplot evangelist masuk akalkan...

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Those behind this politically-motivated campaign care nothing for the damage caused by these false allegations

    BalasPadam
    Balasan
    1. Political motivated campaign???

      Tell that to the world!!!

      Anyway there is nothing wrong with campaigning to bring down the wrongdoer Najib Lanun Bugis.

      This shameless Prime Minister is nothing but trouble for Malaysia!!

      Padam
    2. we don't see any trouble yet so far, except for the troubles being brought by the bloody old man Matdey

      Padam
    3. My friends & relatives coming from all corners of the world are all gathered here (Spore) for my niece's wedding. Main topic of our chat transpired is the shameful & disgusting news splashed all over the world... the Muka Tembok, Najib & Pandir Ali's lying & non co-operation relating to Swiss AG's request. Both Muka Tembok are now regarded as the world's most laughing stock & distrusted persons.

      Padam
    4. Citer hal kenduri keluarga pula Othaman fasiq tolak abok
      Kat Sgpore tu, mlm kenduri puas ler tunggang air mabok
      Lantak ler keluarga biol korang mau cakap muka tembok
      Tapii klu berdepan ‘baju merah’ siap le makan penumbok

      Padam
    5. The Swiss AG's request since January 2016 from Malaysia is still being ignored, indicating that our govt is not cooperating and refusing to release the information requested.

      The lack of assistance from the Malaysian authorities to the Swiss AG and other foreign investigation bodies will only serve to affirm the allegations that the Raja Joget Ronggeng AG, is wilfully concealing evidence and impeding investigations into 1MDB and MO1 (Malaysian Official 1).

      This shameful and criminal act tarnishes the image of the country, and will drive foreign investors away. One way or another, the evidence will find their way into the hands of these investigators. The judicial and investigative machinery of Malaysia is in the hands of alleged criminals, and I'm sure would no more trust Apandi with confidential information than a prosecutor would trust a mafia lawyer.

      It's still lingering in our mind & ear....

      According to US Department of Justice (DOJ), US$3.5 billion was misappropriated from 1MDB. Earlier the Swiss Office of the Attorney General (OAG) reported that up to US$4 billion could be involved.

      According to the Public Accounts Committee (PAC) and auditor-general's audit report on 1MDB, as much as US$7 billion are unaccounted for/not traceable.

      Najib's strategy is seen simply clear to ignore requests for cooperation...for what..?? dDefinitely to save his buttock..!! Looking at what is happening in Sabah right now, “single biggest den of thieves” is showing what sort of govt we have now under Najib's administration.

      Padam
    6. Ini jer ler Othaman, kebolehan tuhan harun bapa dia beri
      Selongkar blog laiin, copy bahan dan bawa paste ke mari
      Tak ada hujah lain, itu je yang mampu digoreng hari-hari
      Kalau tak buat, tak ada ler dedak dari Matdey AlMalabari

      Padam
    7. 11.32
      Allah bagi deria kepada untuk kita..mata untuk melihat (kami lihat keluarga dia shopping sakan), telinga untuk mendengar (laporan PAC sendiri cakap hutang 1MDB dah 50b), otak untuk berfikir (kalau tak de pe2 dengan 1MDB, kenapa sampai perlu ada laporan PAC? kenapa bank BSI di Singapore di arah tutup? kenapa hampir 7 negara luar melakukan siasatan berkaitan urusniaga 1MDB?

      Bila berpeluang untuk menjawab, PM lari (nothing to hide program), kenyataan lebih banyak diberi oleh menteri2 (dulu bukan menteri pun, bila backing boss dapat menteri..salleh keruak, ketua puteri), bukti paling hebat dikemukakan pun hanya 1 surat dari arab..yang lain, bukti air liur je..

      Berani kerana benar. ini bila tanya, bila komen, kena pecat. Org tanya sila jawab, jangan lari..org tanya, tunjuk le bukti..org dah kasi peluang..kuasa yg dipegang bukan sampai bila2...nikmat tu sementara saja..

      1.04
      apa yg nak dihisab nanti bukan bangsa, bukan warna kulit, bukan pahlawan ke pe, tp amalan di dunia ni..kalau mencuri ttp mencuri dan meminta pencuri mengundur diri adalah lebih baik dari mempertahankan penyamun bugis...

      Padam
    8. pencuri?

      siapa tangkap?

      mana duit curi?

      go fly kite...

      Padam
    9. Pencuri?
      Najib laki bini, Jho Low, anak Rosmah, arab dogol abu dhabi, Suboh Yasin, Nik Faisal & Lembaga Pengarah 1mdb.

      Siapa tangkap?
      7 buah negara, kecuali kerajaan korup BN/UMNO Najib.

      Mana duit curi?
      Dah melingkup masuk akaun bank Jho Low, anak Rosmah, arab dogol, Najib & Rosmah buat nyopping sakan, beli hartatanah rumah/aparment mewah/bungalow/jet mewah/kapal layar mewah/kasut mahal/handbag mahal/perhiasan emas berlian/bikin filem hollywood/rasuah ketua2 bahagian/kenduri tunang &
      kahwin anak/dandanan kecantikan & hiasan rambut Rosmah, dll.

      go fly kite?
      layang2 dah putus benang... tak boleh terbang lagi, fahammm...!!!

      Padam

    10. Save your breath, Encik Othman.

      Just ignore these delinquents and hoodlums.

      They are just nothing but provocateurs and agitators.

      Padam
  4. When It Comes To Hypocrisy, The Opposition Is Consistent!

    BalasPadam
    Balasan
    1. When it comes to menyamun 1MDB the government consistency in denying and protecting The world most famous Lanun Jibo is to the maximum level.

      Padam
    2. Johan's nonsencical utterance is against all odds. The fact that the shameful & disgusting news splashed all over the world... the Muka Tembok, Najib & Pandir Ali's lying & non co-operation relating to Swiss AG's request. Both Muka Tembok are now regarded as the world's most laughing stock & distrusted persons.

      Padam
    3. Othaman biol bahalol ni ada saja bawa balik citer merapu
      Agaknya di kendurii tu banyak makan kepala ikan kerapu
      Citer seperti inii siapa pun boleh karang bawa masuk tipu
      Kemain kata graduate, tapi otak hanya taraf tukang sapu

      Padam
    4. Othaman bapok pelir lembik ini tak habis kelentong aota
      Tidak serik lagii kena sekeh kepala inii cacai bahalol unta
      Ada ker hal kendurii famiily kat Singapore dibawak cerita
      Itu jer modal baghal tua bapok ini, umpat caci kata nista

      Padam
    5. Setelah puas bernyopping sakan dari duit perbendaharaan, Najib cuba alih perhatian dengan bersukan...KONON.....!!!

      Padam
    6. Kih kih..Othaman bapok cuba mau larii tiada jalan pintas
      Tadii tua munafiiq ini ada kat bawah kini dah lari ke atas
      Tapi dia tak dapat lari sebab Kejora kejar dengan pantas
      Kejap lagi pecut lari pula mcm kerbau tali hidung ditetas

      Padam
    7. pro tun berhujah dengan bukti..secara berhemah..puak jibbo hanya dengan memaki hamun org..mengelar org dengan nama yg buruk..dari situ pun sudah nampak siapa yg berotak dengan tidak..maki hamun bukan bukti..maki hamun sekadar utk memuaskan hati sendiri..jibbo..please send someone who has brain..kalau ini je kuli2 yang dapat dihantar, hantar pergi sekolah dulu..

      Padam
    8. Kah kah..cai anjiing bahalol bengap 1.28 sudah mati akal
      Teriingin dia nak masuk blog tapii biol otak cetek dangkal
      Meroyan raban biila hujah Kejora dia tiidak dapat sangkal
      Di dunia jadi bingai bangang, kat akhirat pula tiada bekal

      Padam
  5. Tumpang lalu....copy paste...

    Tanpa Nama9 Oktober 2016 6:19 PG

    ‘Ostad’ John Bodoe biingai bahlol bengap jatuh terjelepok
    Senang saja Kejora patahkan hujah nya yg mcm keropok
    Akiibat siifat fasiq munafiq dia, kepala dia Kejora hempok
    Daripada awalnya nampak mcm lelaki kini dah jadi bapok

    Balas

    Sapi Betina (Al-Baqarah):44 - Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebaikan, sedang kamu melupakan diri (kewajiban)mu sendiri, padahal kamu membaca Al Kitab (Taurat)? Maka tidaklah kamu berpikir?

    Benar2kah kamu beriman hai 6:19?

    Satu barisan (Aş-Şaf):2 - Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?

    Satu barisan (Aş-Şaf):3 - Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan.



    Al-Balad:17 - Selain dari (tidak mengerjakan amal-amal) itu, ia (tidak pula) menjadi dari orang-orang yang beriman dan berpesan-pesan dengan sabar serta berpesan-pesan dengan kasih sayang.

    Āli `Imrān:159 - Maka dengan sebab rahmat (yang melimpah-limpah) dari Allah (kepadamu wahai Muhammad), engkau telah bersikap LEMAH-LEMBUT kepada mereka (sahabat-sahabat dan pengikutmu), dan KALAULAH ENGKAU BERSIKAP KASAR LAGI KERAS HATI, tentulah mereka lari dari kelilingmu. Oleh itu maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yang mereka lakukan terhadapmu), dan pohonkanlah ampun bagi mereka, dan juga bermesyuaratlah dengan mereka dalam urusan (peperangan dan hal-hal keduniaan) itu. kemudian apabila engkau telah berazam (sesudah bermesyuarat, untuk membuat sesuatu) maka bertawakalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tumpang lalu....copy paste...

      Teriima kasiih lah untuk ayat-ayat itu 7.46 yang budiman
      Allah saja yang Mahatahu samada makhluknNya beriman
      John Doe karang fiitnah “Kejora mamak” cara tak siuman
      Sekarang Kejora nak ajar dia spt dulu kiita ajar Othaman

      Padam
    2. Ini untuk 7.46,
      bersempena 6:19 (surah 6, ayat 19)

      قُلۡ أَىُّ شَىۡءٍ أَكۡبَرُ شَہَـٰدَةً۬‌ۖ قُلِ ٱللَّهُ‌ۖ شَہِيدُۢ بَيۡنِى وَبَيۡنَكُمۡ‌ۚ وَأُوحِىَ إِلَىَّ هَـٰذَا ٱلۡقُرۡءَانُ لِأُنذِرَكُم بِهِۦ وَمَنۢ بَلَغَ‌ۚ أَٮِٕنَّكُمۡ لَتَشۡہَدُونَ أَنَّ مَعَ ٱللَّهِ ءَالِهَةً أُخۡرَىٰ‌ۚ قُل لَّآ أَشۡہَدُ‌ۚ قُلۡ إِنَّمَا هُوَ إِلَـٰهٌ۬ وَٲحِدٌ۬ وَإِنَّنِى بَرِىٓءٌ۬ مِّمَّا تُشۡرِكُونَ (١٩)

      Bertanyalah (wahai Muhammad): Apakah sesuatu yang lebih besar persaksiannya? (Bagi menjawabnya) katakanlah: Allah menjadi Saksi antaraku dengan kamu dan diwahyukan kepadaku Al-Quran ini, supaya aku memberi amaran dengannya kepada kamu dan juga (kepada) sesiapa yang telah sampai kepadanya seruan Al-Quran itu. Adakah kamu sungguh-sungguh mengakui bahawa ada beberapa tuhan yang lain bersama-sama Allah? Katakanlah: Aku tidak mengakuinya. Katakanlah lagi: Hanyasanya Dialah sahaja Tuhan Yang Maha Esa dan sesungguhnya aku adalah berlepas diri dari apa yang kamu sekutukan (dengan Allah Azza Wa Jalla).

      Padam
    3. Aku bukanlah pandai sangat pasal ugama ni, tapi aku ada mendengan Tok Tok Gura kata , apabila kita menghurai sesuatu ayat Al Quran kita perlu merujuk kitab2 tabsir yang muktabar dan syarah kpd hadith2 yang berkaitan,
      Ini kerana di bimbangi takut2 tersalah pengertian dan akan membawa kpd salah iktikad.
      Banyak sudah

      Padam
  6. Lihat gambar teratas dengan muka ketat, masam kena cuka, barrack obama memberitahu najib seperti berikut;

    "Jibbi you goin to jail, this hippi will follow you..."

    BalasPadam
  7. Nmpk trend... komen2 merapu akan menyusuli bagi menyembunyikan peringatan2 Allah.

    BalasPadam
  8. Kami menunggu

    BalasPadam
  9. Melihat gambar najib bermain golf dengan barrack obama, admin putra menghiris hati dan perasaan kami kerana di saat dan ketika itu, negara sedang menghadapi banjir besar, rakyat bertarung nyawa, menyelamatkan diri, ada yg terkorban, harta benda musnah, kayu balak berada depan rumah, atas bumbung rumah, DYMM sultan kelantan turun padang kadang kala tanpa diketahui umum.

    Bantuan datang mencurah curah, satu malaysia membantu rakyat disana, Najib berjanji membina semula rumah2 di sana, adalah beberapa kerat rumah dibina.

    Bagaimana pula dengan negeri2 lain dilanda banjir? Hari ini janji najib tinggal janji sahaja.Adakah rakyat masih menaruh harapan janji najib? Masih boleh percayakah kita dengan pemimpin dan perdana menteri bernama najib ini?

    Apakah janji najib ketika mengangkat sumpah sebagai perdana menteri? Adakah memberi beg tangan berjenama birkin, hermes berharga sebuah banglo mewah kepada kak mah sebahagian dari janji najib?

    Hari ini rakyat di tindas, dizalimi dan dianaiya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tindas?

      Zalimi?

      Aniaya?

      Kalau zaman kukubesi Mahafiraun, buat citer ni, ada le manasabahnya!

      Padam
    2. Budak taik kejora... layannya begini...

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terluncat-luncat
      Kejora lalok siang & malam
      Banyak khurafat dunia akhirat

      Kenapa daun terjatuh rebah
      Daun berduri terpijak kaki
      Semak samun pantunnya sampah
      Memuji diri syok sendiri

      Sayang laksamana mati dibunoh
      Mati dibunoh dato' menteri
      Memang kejora bengap dan bodoh
      Bodoh ditutoh setiap hari

      Buang masa layan budak salah asuhan, tak habis sekolah. Sementara itu, setiap detik & saat, Najib/Rosmah & gerombolannya sedang diperhati, diperkata majoriti rakyat jelata, ...juga heboh satu dunia.

      Padam
    3. pantun?

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      pembayang & maksud tak sama bunyi?

      mam = lam?
      cat = rat?
      bah = pah?
      ki = ri?
      noh = doh?

      mencemarkan seni budaya kesenian bangsa!

      To those undergraduate taking Pengajian Melayu in Singapore, please avoid following this lousy dumb damn stupid old idiot Othaman, or otherwise you'll surely get an 'F' grade for the subject.

      kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh kiiiiihhhhh kiiiihhhh

      Padam
    4. Otaman anak sulong tuhan harun kata Kejora nak dilayan
      Tapi udah tak dengar apa dari dia punya mulut tempayan
      Kenapa tetiba si tua bahlol ini berhenti meraban meroyan
      Agak nya mcm adik bongsu dia kepala timpa buah durian

      Padam
    5. Bila kejora menyeringai 'kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh kiiiiihhhhh kiiiihhhh'.... saling tak tumpah macam Zahid Komidi tersengih ketika berucap omputih di UNGU baru2 ini. Ini juga jadi bahan ketawa kami di sini (Spura). PHD Zahid juga dipertikai orang seantero dunia. Kan lebih baik kalau dia berucap dalam bahasa ibunda atau pun Jawa.....????

      Padam
    6. Kalau itulah komen bodoh kejora, kenapa pantun pusaka turun menurun bebunyi begini...

      Dari mana punai melayang
      Darah sawah turun ke padi
      Dari mana datangnya sayang
      Dari mata turun ke hati

      Jika ada sumur di ladang
      Boleh saya menumpang mandi
      Jika ada umur yg panjang
      Boleh kita berjumpa lagi

      Memang kejora dasar bodoh tak boleh diajar.....!!!

      Padam
    7. Othaman bahalol kini udah bagai disampuk hantu polong
      Mestii tiap-tiap malam si tua bapok inii terpekik terlolong
      Kasihkan juga tengok ini tuhan harun punya anak sulong
      Turun le ke bawah (12.57) si rahman jpc tu minta tolong

      Padam
    8. di = ti?
      dang = jang?
      di = gi?

      kah kah kah kah kah kah kah kah kah...

      Padam
  10. Dah boss sama boss dah jumpa, org bawahan tak perlu jumpalah..
    (boss sama boss = Obama sama Najib, BUKAN Obama sama Mahathir )

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanti dia bole kowtim Mr. Trump ...klu gagal jatuhkan Jib pd GE 14..then

      You're fired..!!!

      p.s ada dengar cite Azmin ada pi jumpa Tun Daim dok kira2 nk angkat kaki krn bad vibes yg dikesan dikalangan akar umbi PKR

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  11. Madey main wayang, diia buka Bersatu sebagai panggong
    Dia udah jadi biol ikut kominis berak tak basuh punggong
    Kinii diajak rakyat menderhaka lawan yg dipertuan Agong
    Kalu Melayu jadi hancor adakah Matdey ini mau tanggong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Tun Penuh bermaruah,
      Sayang Tun pada rakyatnya,
      Demi masa depan bangsanya tidak diperah,
      sanggup melawan arus demi rakyatnya.

      Padam
    2. Tedung mati tinggalkan bisa
      Harimau pula tinggalkan belang
      Mahathir berbakti tinggalkan jasa
      Jibo menggila menimbun hutang

      Padam
    3. lang = tang?

      kih kih kih kih kih kih kih ...

      Padam
    4. Kalau itulah komen bodoh kejora, kenapa pantun pusaka turun menurun bebunyi begini...

      Dari mana punai melayang
      Darah sawah turun ke padi
      Dari mana datangnya sayang
      Dari mata turun ke hati

      Jika ada sumur di ladang
      Boleh saya menumpang mandi
      Jika ada umur yg panjang
      Boleh kita berjumpa lagi

      Memang kejora dasar bodoh tak boleh diajar.....!!!

      Padam
    5. di = ti?
      dang = jang?
      di = gi?

      kah kah kah kah kah kah kah kah kah...

      Padam
    6. Kenapa pantun pusaka turun menurun bebunyi begini...

      Pulau pandan jauh ke tengah
      Gunung daik bercabang tiga
      Hancur badan dikandung tanah
      Budi baik dikenang juga

      apa hal 'kah kah kah kah kah kah kah kah kah... mana logika kamu nie..belajar kat sekolah ulu mana nie...????

      Padam
    7. Dah lah gelojoh, pelahap pula
      Dah lah bodoh, bengap pula.

      Kenapa pantun pusaka turun menurun bebunyi begini...

      Sorang papan tarik papan
      Buah keranji dalam perahu
      Suruh makan dia makan
      Suruh mengaji dia tak tahu

      Nie ketawa gila 'kah kah kah kah kah kah kah kah kah, apa ke hal...?? Mana logika kamu nie..belajar kat sekolah ulu mana nie...????

      Padam
  12. Matdey gila, kata Sultan Johor, ialah sebesar-besar setan
    Cuba diiperdaya rakyat berlapiik title sebagai PM mantan
    Diia hasut rakyat keluar memberontak cara zaman hutan
    Semua dibuat untuk boboi manja, dia punya anak jantan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Tun Penuh bermaruah,
      Sayang Tun pada rakyatnya,
      Demi masa depan bangsanya tidak diperah,
      sanggup melawan arus demi rakyatnya.

      Padam
    2. Tedung mati tinggalkan bisa
      Harimau pula tinggalkan belang
      Mahathir berbakti tinggalkan jasa
      Jibo menggila menconteng arang

      Padam
    3. lang = rang?

      kah kah kah kah kah kah...

      Padam
    4. Kalau itulah komen bodoh kejora, kenapa pantun pusaka turun menurun bebunyi begini...

      Dari mana punai melayang
      Darah sawah turun ke padi
      Dari mana datangnya sayang
      Dari mata turun ke hati

      Jika ada sumur di ladang
      Boleh saya menumpang mandi
      Jika ada umur yg panjang
      Boleh kita berjumpa lagi

      Memang kejora dasar bodoh tak boleh diajar.....!!!

      Padam
    5. di = ti?
      dang = jang?
      di = gi?

      kah kah kah kah kah kah kah kah kah...

      Padam
  13. Matdey bangsat inii perasan dia macam dulu masih gagah
    Sejak dulu dia ni dgn PM atau TPM asyik saja dia sanggah
    Kini dia buat fitnah bikin rakyat porak peranda bertelagah
    Agenda perpecahan Matdey ini perlulah segera kita cegah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Tun Penuh bermaruah,
      Sayang Tun pada rakyatnya,
      Demi masa depan bangsanya tidak diperah,
      sanggup melawan arus demi rakyatnya.

      Padam
    2. Tedung mati tinggalkan bisa
      Harimau pula tinggalkan belang
      Mahathir berbakti tinggalkan jasa
      Sebab bini Jibo menyongsang

      Padam
    3. lang = sang?

      warghh kah kaahh kaaaahhhhh...

      Padam
    4. Kalau itulah komen bodoh kejora, kenapa pantun pusaka turun menurun berbunyi begini...

      Dari mana punai melayang
      Darah sawah turun ke padi
      Dari mana datangnya sayang
      Dari mata turun ke hati

      Jika ada sumur di ladang
      Boleh saya menumpang mandi
      Jika ada umur yg panjang
      Boleh kita berjumpa lagi

      Memang kejora dasar bodoh tak boleh diajar.....!!!

      Padam
    5. di = ti?
      dang = jang?
      di = gi?

      kah kah kah kah kah kah kah kah kah...

      Padam
    6. Dah lah gelojoh, pelahap pula
      Dah lah bodoh, bengap pula.

      Kenapa pantun pusaka turun menurun bebunyi begini...

      Sorang papan tarik papan
      Buah keranji dalam perahu
      Suruh makan dia makan
      Suruh mengaji dia tak tahu

      Nie ketawa gila 'kah kah kah kah kah kah kah kah kah, apa ke hal...?? Mana logika kamu nie..belajar kat sekolah ulu mana nie...????

      Padam
  14. Matdey guna polis hentak orang kat jalan masa reformasi
    Masa tu mamak gila ni terkenal sbg Mahafiraun kuku besi
    Kini jadi terbalik, dia ajak rakyat ke jalan berdemonstrasi
    Dia tak tau di belakang ada yg tunggu bersorak ‘Malay Si’

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Tun Penuh bermaruah,
      Sayang Tun pada rakyatnya,
      Demi masa depan bangsanya tidak diperah,
      sanggup melawan arus demi rakyatnya.

      Padam
    2. Tedung mati tinggalkan bisa
      Harimau pula tinggalkan belang
      Mahathir berbakti tinggalkan jasa
      Jibo & mama menambahkan hutang

      Padam
    3. lang = tang?

      warghh kah kaahh kaaaahhhhh...

      Padam
    4. Kalau itulah komen bodoh kejora, kenapa pantun pusaka turun menurun berbunyi begini...

      Dari mana punai melayang
      Darah sawah turun ke padi
      Dari mana datangnya sayang
      Dari mata turun ke hati

      Jika ada sumur di ladang
      Boleh saya menumpang mandi
      Jika ada umur yg panjang
      Boleh kita berjumpa lagi

      Memang kejora dasar bodoh tak boleh diajar.....!!!

      Padam
    5. di = ti?
      dang = jang?
      di = gi?

      kah kah kah kah kah kah kah kah kah...

      Padam
    6. Dah lah gelojoh, pelahap pula
      Dah lah bodoh, bengap pula.

      Kenapa pantun pusaka turun menurun bebunyi begini...

      Sorang papan tarik papan
      Buah keranji dalam perahu
      Suruh makan dia makan
      Suruh mengaji dia tak tahu

      Nie ketawa gila 'kah kah kah kah kah kah kah kah kah, apa ke hal...?? Mana logika kamu nie..belajar kat sekolah ulu mana nie...????

      Padam
  15. Matdey dulu bikin komplot untuk sumbat Nuat ke penjara
    Kini orang yang dia kata peliwat tak bermoral dibuat wira
    Dia ini bertekad mau rampas kuasa walau cara huru hara
    Kalu dia mampos beri dia title perosak keamanan negara’

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Tun Penuh bermaruah,
      Sayang Tun pada rakyatnya,
      Demi masa depan bangsanya tidak diperah,
      sanggup melawan arus demi rakyatnya.

      Padam
    2. Tedung mati tinggalkan bisa
      Harimau pula tinggalkan belang
      Mahathir berbakti tinggalkan jasa
      Sebab mama Jibo menyongsang

      Padam
    3. lang = sang?

      warghh kah kaahh kaaaahhhhh...

      Padam
    4. Kalau itulah komen bodoh kejora, kenapa pantun pusaka turun menurun berbunyi begini...

      Dari mana punai melayang
      Darah sawah turun ke padi
      Dari mana datangnya sayang
      Dari mata turun ke hati

      Jika ada sumur di ladang
      Boleh saya menumpang mandi
      Jika ada umur yg panjang
      Boleh kita berjumpa lagi

      Memang kejora dasar bodoh tak boleh diajar.....!!!

      Padam
    5. di = ti?
      dang = jang?
      di = gi?

      kah kah kah kah kah kah kah kah kah...

      Padam
    6. Dah lah gelojoh, pelahap pula
      Dah lah bodoh, bengap pula.

      Kenapa pantun pusaka turun menurun bebunyi begini...

      Sorang papan tarik papan
      Buah keranji dalam perahu
      Suruh makan dia makan
      Suruh mengaji dia tak tahu

      Nie ketawa gila 'kah kah kah kah kah kah kah kah kah, apa ke hal...?? Mana logika kamu nie..belajar kat sekolah ulu mana nie...????

      Padam
  16. Matdey nak rampas kuasa cara yang cukup jiijik dan hina
    Sanggup diia melutut rayu dgn DAP komiinis punya China
    Rela dijiilat ciium Nuat peliwat punya batang kepala bana
    Dia tidak peduli walau orang Melayu akan hancur merana

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Tun Penuh bermaruah,
      Sayang Tun pada rakyatnya,
      Demi masa depan bangsanya tidak diperah,
      sanggup melawan arus demi rakyatnya.

      Padam
    2. Tedung mati tinggalkan bisa
      Harimau pula tinggalkan belang
      Mahathir berbakti tinggalkan jasa
      Jibo & mama menconteng arang

      Padam
    3. lang = rang?

      warghh kah kaahh kaaaahhhhh...

      Padam
    4. Kalau itulah komen bodoh kejora, kenapa pantun pusaka turun menurun berbunyi begini...

      Dari mana punai melayang
      Darah sawah turun ke padi
      Dari mana datangnya sayang
      Dari mata turun ke hati

      Jika ada sumur di ladang
      Boleh saya menumpang mandi
      Jika ada umur yg panjang
      Boleh kita berjumpa lagi

      Memang kejora dasar bodoh tak boleh diajar.....!!!

      Padam
    5. di = ti?
      dang = jang?
      di = gi?

      kah kah kah kah kah kah kah kah kah...

      Padam
    6. Dah lah gelojoh, pelahap pula
      Dah lah bodoh, bengap pula.

      Kenapa pantun pusaka turun menurun bebunyi begini...

      Sorang papan tarik papan
      Buah keranji dalam perahu
      Suruh makan dia makan
      Suruh mengaji dia tak tahu

      Nie ketawa gila 'kah kah kah kah kah kah kah kah kah, apa ke hal...?? Mana logika kamu nie..belajar kat sekolah ulu mana nie...????

      Padam
  17. Matdey pukiimak tua bangsat hanya mahukan Najib jatoh
    Orang kutok kata dia menjilat ludah dia tak ada tersentoh
    Sanggup dia jilat jubor Kit Siang & Nuat punya pala butoh
    Mamak Kerala ni tidak peduli walau Melayu hancur runtoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Tun Penuh bermaruah,
      Sayang Tun pada rakyatnya,
      Demi masa depan bangsanya tidak diperah,
      sanggup melawan arus demi rakyatnya.

      Padam
  18. Matdey biol tua kutuk tak sedar diri dah nak masuk kubor
    Dariipada asal nak cantas Najib, kinii Umno dia mau lebor
    Rasanya si tua ini rela bagi kalau Nuat mintak tutoh jubor
    Kalau Melayu hancor, tak guna sesal nasi udah jadi bubor

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Tun Penuh bermaruah,
      Sayang Tun pada rakyatnya,
      Demi masa depan bangsanya tidak diperah,
      sanggup melawan arus demi rakyatnya.

      Padam
    2. Itu jer komen yg boleh dibuat caii kepala besar otak nipis
      Modal hujah tidak ada tapi marah perut kembong kempis
      Apa yang dilontar pasal si Matdey tak mampu nak ditepis
      Balik dgn kaedah bapok lama lah, harapkan copy & paste

      Padam
  19. Matdey sangat terkenal kotor dalam politik punya kancah
    Demi untuk cita peribadinya raja dan Agong pun dia acah
    Dia tidak pedulii kalau nanti bangsa nak hancor berpecah
    Sebab itu, tak salah kalau dajal ini dicaci dgn kata2 lucah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro..hina sgt kee jadii mamaq nii..sampai keturunan sendiri pun xmengaku..azeez rahimm..rizall marican..

      Padam
    2. ‘Ostad’ John Bodoe jenis keras kepala tak mau mengalah
      Kini dibuat tesis ‘Kejora tak ngaku mamak’ sebagai helah
      Kejora cabar dia suruh tulis:’Kejora ni mamak demi Allah’
      Apa lagi si bahalol munafiq ni lintang pukang cabut belah

      Padam
    3. Orang2 munafiiq inii agak ukar nak dikesan secara nyata
      Tetapii dalam Quran surah Al-Munafiqun Allah ada cerita
      Mereka kerap berseliindung di balik penampiilan & kata2
      Di mulut mereka kelihatan benar tetapii di hatii berdusta

      Padam
    4. Jika benar bagai dikata
      Kenapa sembunyi 'Tanpa Nama'
      Sembunyi tangan bak peribahasa
      Memukul curi takut didakwa

      Padam
    5. Apa le ngko ni Othaman bahalol nak dimegah pada nama
      Kalau hari-hari sesak nafas penuh dengan hingus gelema
      Lebih-lebih lagi bila sesat munafiq tiada pegangan agama
      Biar kita ini spt “air hon”, walau kecil tapii bunyi bergema

      Padam
  20. Adakah komen merapu sedang menyusuli peringatan Allah?


    An-Naml:4 - Sesungguhnya orang-orang yang tidak percaya kepada hari akhirat, Kami jadikan perbuatan-perbuatan buruk mereka kelihatan baik kepada mereka; oleh itu, tinggalah mereka meraba-raba dalam kesesatan.

    Al-Baqarah:15 - Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).

    BalasPadam
  21. Hati2... mungkin juga komen merapu cuba mengelirukan.

    BalasPadam
  22. Anon 8:11
    "Hari ini rakyat di tindas, dizalimi dan dianaiya."


    Balas

    Bangsa Romawi (Ar-Rūm):9 - Dan apakah mereka tidak mengadakan perjalanan di muka bumi dan memperhatikan bagaimana akibat (yang diderita) oleh orang-orang sebelum mereka? orang-orang itu adalah lebihkuat dari mereka (sendiri) dan telah mengolah bumi (tanah) serta memakmurkannya lebih banyak dari apa yang telah mereka makmurkan. Dan telah datang kepada mereka rasul-rasul mereka dengan membawa bukti-bukti yang nyata. MAKA ALLAH SEKALI-KALI TIDAK BERLAKU ZALIM KEPADA MEREKA, akan tetapi merekalah yang berlaku zalim kepada diri sendiri.

    Tempat yang tertinggi (Al-'A`rāf):96 - Jikalau sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertakwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya.

    BalasPadam
  23. Kerajaan pembangkang ini hidup umpama pokok ‘bonsai’
    Dah jadi seperti kucing tua tak ada kuku harapkan misai
    Harap mau bertahan dengan fiitnah 1MDB dibuat perisai
    Masalah aiir Selangor pun berapa lama tak boleh selesai

    BalasPadam
  24. Setuju.

    Jihad (holy fighting in Allah's Cause) is ordained for you (Muslims) though you dislike it, and it may be that you dislike a thing which is good for you and that you like a thing which is bad for you. Allah knows but you do not know. (2:216)

    ●Jihad by the tongue

    Jihad by the tongue; in Arabic: jihad bil lisan.

    It is defending Islam and spreading Islam by scholarly lectures, speeches and debates. It often overlaps with Da’awah (invitation to Islam, or spreading the message of Islam).

    In The Last Sermon, Prophet Mohammed (peace be upon him) asked the listeners whether he has passed on the message to them; and they confirmed affirmatively.

    Then the Messenger of Allah ordered all those present today to pass on the same message to those who are not here today; and the last person to hear the message should understand it better than the people here.

    ●Jihad by the pen/knowledge
    Jihad by the pen/knowledge; in Arabic: jihad bil qalam/ilm.

    This form of Jihad involves scholarly research of Islam in aiding the spread and defence of Islam; and publishing written articles in clearing misconceptions and correction lies against Islam.

    Examples of such Jihad include the research and discovery of scientific evidences, literature miracles and mathematical miracles from the Quran.

    Messenger of Allah once stated that the ink of a scholar is holier than the blood of a martyr; and one who is reading looks handsome in front ofAllah.

    BalasPadam
  25. Matdey sedar dia tidak boleh pakai kuku besii & tak kuat
    Dia dah jadi ibarat pen lama yang hampir kering dakwat
    Muka dah tak malu dicarii sokongan kominis dan peliwat
    Merata-rata kita dengar cara dia tu rakyat cukup meluat

    BalasPadam
  26. Hati2 lah dengan tipu daya dan lakonan. Syaitan penuh dengan tipu daya.

    “He (Shaithan) is extremely patient. He won’t get you in one shot. He’ll come at you and he’ll put a little bit and a little bit and a little bit until he destroys your character.
    Nouman Ali Khan

    BalasPadam
  27. “If the shaytaan looks at you and sees that you are consistent in an act of obedience to Allaah, he will try to come to you again and again. If he sees that you are persistent in your actions (despite his efforts) he will tire of you and leave you. But if he sees that you are one day like this and one day like that, he will have high hopes in you.
    al-Hasan al-Basri

    BalasPadam
  28. Puak Bershit5 ni elok je ‘baju merah’ lanyak kasi tersadai
    Yg Melayu ikut Tun Mahataiik sbb poliitik depa tak pandai
    Sebenarnya puak kominis DAP dah jadikan depa ni kaldai
    Puak kafir tu jerat kasi:’menang sorak kampong tergadai’

    BalasPadam
  29. Memang kotor dan licik permainan poliitik Matdey Kerala
    Kalau tidak tak kan Sultan Johor nak kata Matdey ini gila
    Dia main wayang saja lakonan konon: ‘rakyat nak dibela’
    Demi cita peribadi tak dikisah bangsa nantii ditimpa bala

    BalasPadam
  30. 9:48

    Selicik permainan politik anda?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya tidak bermain politik dan bukan le ada apa terdesak
      Masih sihat, rezekii cukup, siapa ketua pun tak jadi sesak
      Tapi melihat suasana politik Melayu, Matdey ni saya asak
      Demi masa depan tidak rela tengok bangsa hancur rosak

      Padam
  31. Cubaan menyembunyikan peringatan2 dengan komen2 merapu yg berjela2 sedang bermula.

    BalasPadam
  32. Matdey tipu sejak lawan Ku Li presiden punya pemilihan
    Dia perlekeh aruah Harun Din seperti tak percaya Tuhan
    Kini si Najib dan kerajaan BN pula dia jadikan belasahan
    Perjuangan untuk anak jadi PM mesti dia terus pertahan

    BalasPadam
  33. Blogger batuapi yg tak pernah padam apinyer .... blogger ini dibayar utk jadi baekkk punya batuapi... fakta dan bukti tak ada cuma terkinja kinja klu ada news dari WSJ..SR..Mkini..Spork..Panama... prnyambung lidah batuapi....

    BalasPadam
  34. Pembangkang umpama pokok bonsai
    Kuku rak ada cuma harapkan misai
    Harapkan fitnah dibuat perisai
    Air di Selangor bila nak selesai?

    Nak mandi junub pun susah MB ooi...

    BalasPadam
  35. Matdey inii kalu zaman dia berkuasa dulu ego amat tinggi
    Taapi kini untuk capai cita peribadi, maruah dia tiada lagi
    Dia saja nak untung tak fikir atau risau kalau bangsa rugi
    Asal mahu lawan Najib, si Nuat mintak jubor pun dia bagi

    BalasPadam
  36. Untuk pengetahuan pembahas semua.....sikejora gila babi tu sebenarnya bukan keturunan mamak,tetapi orang Melayu Islam yang murtad.Sigila babi ni dulunya penyokong PAS yang totok berasal dari Kelantan.Janganlah kita semua menuduh kepada gulongan mamak kerana gulongan ini walau pun kafir mereka sesekali tidak akan tergamak untuk menyumpah seranah kepada orang seperti Tun yang telah begitu banyak jasanya kepada Negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pendapat 10.42 anak tuhan harun ha ha

      Padam
    2. wahyu tuhan harun:

      "sumpah seranah Najib atau isteri tak apa, akan bertambah pahala"

      Padam
  37. TAK OAYAH LAYAN LA SI KEJORA TU!!

    DIA JECEWA SEBAB MAK/BINI DIA PELACUR ITU YANG BUAT DIA MELALAK PAT SINI DAN BUAT KACAU!!

    SEKARANG NI PULAK MAK/BINI JADI PELAKON FILEM LUCAH MANTAT DENGAN BABI ITU BUAT DIA SEMAKIN KECEWA!!

    Adios Kejora pukimak!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha ha 10.49 anak bongsu tuhan harun (acu)

      Padam
    2. Kejora, mana syair keluarga Tuhan Harun?

      Padam
    3. Tersebut le kisah akan keluarga tuhan harun punya cerita
      Mereka semuanya ni berada dalam kesesatan yang nyata
      Dalam alQuran disebut orang fasiq yang membawa berita
      Bukan le kelentong, tapi surah al-Hujurat Allah yang kata

      Anak sulong tuhan harun dari Singapore sangat kuat aota
      Kerja diia bawa copy-paste bahan, selongkar blog merata
      Dengan PM & isterii, iblis inilah yang paling kuat mengata
      Banyak kalii diia tertangkap kerana berbohong dan dusta

      Inii pulak kiisah seorang ‘datok’, anak kedua tuhan harun
      Dia inii memang lah pakar dalam jampi serapah menurun
      Dah banyak diugut gempar dgn jampi nak kasi kita gerun
      Nyata ‘datok’ sultan Melaka inii sesat fasiq turun temurun

      Anak ketiga tuhan harun pula banyak buat komen semak
      Diia berlakon berlapiik agama menyamar ‘ostad’ pukimak
      Dia mengkhusus buat tesis mau menghiina kaum mamak
      Menyalahgunakan ayat alQuran pun si fasiq inii tergamak

      Inii pulak cerita pasal anak biol tuhan harun yang bongsu
      Kerja memaki caci carut orang bagai hindu mabok samsu
      Buat citer hal mungkar-nangkiir miirip seorang nabi palsu
      Kerap kali si sewel ni ditibai Kejora hingga diam membisu

      Anak bongsu tuhan harun yg Kejora paling seronok layan
      Sebelum ni dia jadi awak-awak kerja dengan bot nelayan
      Dulu dekat dusun, kepala diia kener hempap buah durian
      Sebab tu le dia jadi mireng membebel meraban meroyan

      Suku sakat tuhan harun ni keturunan dayus tiada jati diri
      Selalu saja mereka gunakan tektik bapok main pukul curi
      Malam kelmarin biila Kejora mengamuk mereka habis lari
      Setakat empat ekor ituu kita pukul hanya dgn tangan kiri

      Padam
    4. Anak bongsu tuhan harun kinii sudah diam kelu menyepi
      Agaknya si dajal ni terus pergi tidur hanyut dibuai mimpi
      Tak diisangka nya, lawan Kejora serupa terjun telaga api
      Tu belum le lagi Kejora pukul betul2 tepat hanya sipi-sipi

      Padam
    5. salam sdr2 Othman n john doe,

      saya tlh merayu supaya admin menapis hujah2 yg bercamour dgn carutan.
      napak gaya tiada respon.

      saya sendiri tlh merayu juga kpd yg suka mencarut n merepet/merapu ini tetapi tidak juga d indahnya.

      yg lagi serious adalah selalu mempersenda kan anugerah dymm sultan Selangor sungguh pun saya tlh beberapa kali memberi peringatan.

      saya tlh mendapat pandangan drpd peg kanan MCMC n PDRM bahawa jelas jenayah siber tlh d berlaku.

      mengikut mereka,mengenal pasti perlaku nya bukan lah tugas yg susah.

      saya harap mendapat bantuan sdr2 utk mengumpul segala hujah2 lucah nya serta ayat2 yg mempersendakan anugerah sultan Selangor.

      saya bercadang utk membuat laporan resmi kdp MCMC n PDRM sebaik saja saya menerima 'input'drpd sdr2.

      buat masa sekarang sdr2 harus elak kan berhujah secara lucah dgn hamba Allah ini.

      fyi dt sri dr halim pengerusi MCMC adalah rakan karib saya sejak kami berdua menuntut d uni lagi. manakala dato acryl sani ,ketua bgh jenayah commercial adalah sahabat baik rakan saya.

      pls respond asap.

      dato Abdul Rahman jpc DSSA

      Padam
    6. kalu pak Rahman nak rayu berhenti mencarut, pak Rahman kena merayu juga dekat si biol 10.49 pg kat atas!

      tak boleh sebelah pihak jer pak Rahman, orang Najib carut salah, orang Matdey carut tak apa pulak

      if you are a genuine wise man, than you shouldn't be double standard pak rahman

      Padam
    7. tak payah nak ugut2 ler, datok zahid hamidi, TPM sekarang tu dulu boss saya kat unit EDP, PNB (Permodalan Nasional Berhad) kat bangunan lama (bangunan MIDF sebelah Ampang Park), masa saya kerja PNB tahun 1983

      tak ada ler saya nak besar diri, beberapa orang menteri dan timbalan menteri adalah rakan saya masa belajar kat UM dulu

      Padam
    8. Datok Khalid Ibrahim bekas GM saya kat PNB

      Tun Ismail Md Ali was chairman of the company that time and I have even be together with him in a car, attending an Annual General Meeting of one of our subsidiary company at the Hilton Hotel

      Padam
    9. Assalamualaikum Pak Rahman....

      Kudos to you for identifying yourself without Fear and Favour and you have my deepest respect for showing your courage.

      Unlike those cowards 1:10, 1:18 & 1:22 who bragged with shrinking balls hiding behind 'Tanpa Nama', too scared to expose their true identity in order not to be traceable and face consequenses. I merely have the 3 little words for them, 'Go To Hell'..... Damn it Coward....!!!

      SPEAKING WITHOUT FEAR AND FAVOUR

      Padam
    10. To Kejora, 1:10, 1:18 & 1:22....

      Jika benar bagai dikata
      Kenapa sembunyi 'Tanpa Nama'
      Sembunyi tangan bak peribahasa
      Memukul curi takut didakwa

      Padam
    11. Dia bikin lawak lagii ini Othaman bahalol pukiimak celaka
      Tak habis meroyan meraban lagi serupa iblis setan puaka
      Othaman oi, tak kan cempeak boleh bertukar jadi nangka
      Ngko tak tau ke munafiq tu, tingkat paling bawah neraka

      Padam
    12. Apa le ngko ni Othaman bahalol nak dimegah pada nama
      Kalau hari-hari sesak nafas penuh dengan hingus gelema
      Lebih-lebih lagi bila sesat munafiq tiada pegangan agama
      Biar kita ini spt “air hon”, walau kecil tapii bunyi bergema

      Padam
    13. aa aa...Othaman cakap 'go to hell' tu, dia tau ke maknanya

      Padam
    14. 2.01

      Agaknya dia dapat wahyu dlm mimpi dari mendiang bapak dia tuhan harun.

      Tuhan harun boleh tau siapa akan ke syurga/neraka.

      Padam
    15. tq sdr Othman.

      saya serious dgn rancangan saya.

      pls help me kumpulkan segala penulisan lucah hamba Allah ini.

      insya'allah sekurang kurang nya kita akan dedah kan identity nya.

      let us c what wil happen next.

      mengikut rakan MCMC saya, pemilik blog ini mungkin akan terpalit juga. salam.

      Padam
    16. That's the reason why I quoted "Camkan betul2 dia", to mark all his vulgar and lewd postings. I, with full optimism & confidence, will sooner or later find out who the shit this son of cannon ball is.

      Good day to you Sir & Salam Perjuangan.

      Padam
    17. jangan lupa kumpul juga bahan mencarut anjing sewel yg sekor tu
      dan juga
      pengikut2 yg mengamal jampi sesat 'kliaun' tuh

      Padam
    18. Otaman mengelupor geram seperti anjing yg kena rantai
      Mana tidaknya, dengak Kejora dia asyik saja kena bantai
      Dia nak bermegah diri, ingat dia sorang saja le yang otai
      Kalau takut dilambung ombak, usah berumah tepi pantai

      Padam
  38. Madey sanggup pergi berlutut dgn Nuat demi sifat tamak
    Diia terlupa dulu Nuat pernah tutoh Munawar tua mamak
    Nuat pulak, asal saja lobang jubor, tua pun dia tergamak
    Tak mustahil nanti kalu Nuat tutoh jubor Madey pukimak

    BalasPadam
  39. Putrayahudi ni cari makan dengan jadi batuapi... dibayar lumayan tiap2 bulan... semata mata jadi batuapi. ... fakta dan bukti ehsan dari brrita fitnah WSJ..SR..Mkini...Spork...Swiss... maka terkinja kinja lah jadi pelapor batuapi baekk punya.... bawak2 lah bertaubat ...

    BalasPadam
  40. Tanpa Nama9 Oktober 2016 10:01 PG

    Saya tidak bermain politik dan bukan le ada apa terdesak
    Masih sihat, rezekii cukup, siapa ketua pun tak jadi sesak
    Tapi melihat suasana politik Melayu, Matdey ni saya asak
    Demi masa depan tidak rela tengok bangsa hancur rosak


    BALAS


    Almdulillah rezeki cukup. Perkongsian sekadar  peringatan.

    Sapi Betina (Al-Baqarah):126 - Dan (ingatlah), ketika Ibrahim berdoa: "Ya Tuhanku, jadikanlah negeri ini, negeri yang aman sentosa, dan berikanlah rezeki dari buah-buahan kepada penduduknya yang beriman diantara mereka kepada Allah dan hari kemudian. Allah berfirman: "Dan kepada orang yang kafirpun Aku beri kesenangan sementara, kemudian Aku paksa ia menjalani siksa neraka dan itulah seburuk-buruk tempat kembali".

    Binatang Ternak (Al-'An`ām):44 - Maka tatkala mereka melupakan peringatan yang telah diberikan kepada mereka, Kamipun membukakan semua pintu-pintu kesenangan untuk mereka; sehingga apabila mereka bergembira dengan apa yang telah diberikan kepada mereka, Kami siksa mereka dengan sekonyong-konyong, maka ketika itu mereka terdiam berputus asa.

    Binatang Ternak (Al-'An`ām):45 - Maka orang-orang yang zalim itu dimusnahkan sampai ke akar-akarnya. Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam.

    Al-'A`rāf:95 - Setelah (mereka tidak juga insaf) Kami gantikan kesusahan itu dengan kesenangan hingga mereka kembang biak (serta senang-lenang) dan berkata (dengan angkuhnya): "Sesungguhnya nenek moyang kita juga pernah merasai kesusahan dan kesenangan (sebagaimana yang kita rasakan)". Lalu Kami timpakan mereka (dengan azab seksa) secara mengejut, dan mereka tidak menyedarinya.

    BalasPadam
  41. Betul tu ..... cukup2 la jgn buat dosa kering buta2 muflis kat sana nnti.. bawak2 istigfar dan taubat banyak2

    BalasPadam
  42. The signs of a hypocrite are that when he speaks he lies, when he promises he breaks the promise, when he is entrusted he betrays & when he is in an argument he screams & yells. Hypocrisy is to display outwardly that which is contrary to the inward condition. It is important that each one of us works very hard to identify such weaknesses within ourselves & remedy them as best as we can. This will help purify the heart & make all our acts of worship much more satisfying & meaningful. May the Almighty protect us from all forms of hypocrisy. Aameen.” (Mufti Menk - 8 October 2011)

    BalasPadam
  43. 27:93 He will show you His signs, and you will recognize them. And your Lord is not unaware of what you do."

    BalasPadam
  44. bukan sahaja orang munafiq (nama dan I/C Islam) yg pandai bermain dgn ayat al-Quran, orang2 kafir Kristian dan Yahudi pun sekarang ini ramai yg dah terlatih dgn bukan shj ayat Quran tetapi juga hadis-hadis

    mereka ini lebih cekap dari 'ostad' kita

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yelah.....macam al 'hush start' kejora yang berimankan tuhan selain Allah. Dan juga berdoa dgn mula menyebut 'Ya Allah' dan mengakhiri dgn kalimat 'SIAL, SIAL, SIAL, SIAL LU'.

      Padam
    2. kih kih kih Wak Seman Kadok meroyan...

      Padam
  45. Kalau nak berlawan puak2 munafiq ni dgn ayat2 Al-Quran, tak boleh jalan, sbb mereka akan permainkan kita balik

    puak munafiq ni hanya boleh diajar dgn kata makian dan cacian

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendapat yang diberi itu Kejora tersangat lah rasa setuju
      Munafiq ini, dalam bidang Quran-Hadis mereka pun maju
      Mereka ni sukar dikenal sbb sering bersalin kulit dan baju
      Elok guna cerca maki pulak puak2 setan dajal ni kita tuju

      Padam
    2. Sudah terang lagi bersuluh....

      Perakuan kejora pd 11:16 & 11:21 mengesahkan dia adalah al 'hush start' kejora yang berimankan tuhan selain Allah. Dan juga berdoa dgn mula menyebut 'Ya Allah' dan mengakhiri dgn kalimat 'SIAL, SIAL, SIAL, SIAL LU'.

      Padam
    3. kih kih kih Wak Seman Kadok meroyan...

      Padam
    4. Inilah BUKTI Kejora menulis & menyamar jadi al 'hush start' dgn amalan bacaan doa bermula "Ya Allah" & penutup doa "SIAL, SIAL, SIAL, SIAL Lu".

      YA ALLAH! Apahal ni KDN/PDRM?!ATM - TOLONG ambil ALIH; Kembalikan KEDAULATAN dan KESELAMATAN kpd. MAJORITI Rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera Islam/Melayu dan NEGARA ISLAM kami ni! Tengoklah si puak TERORIS warga ASING OMPUTIH JUBOQ BABI HARAM JADAH LUCAH/PORNO/HOMO telah mengHINA ISLAM/umatnya, Kesultananan Islam/Melayu, Bendera Maalysia kita serta NEGARA ISLAM kita ni - dgn. memakai BENDERA Malaysia kita sbg. SELUAQ DALAM! BABI, BABI; BABI! Kat Barat pun, TAKkkan terjadi JENAYAH TERORISMA JUBOQ BABI ni – kerana di Barat pun yg. SANGAT mengHORMATI bendera NEGARA depa!

      TANGKAP cepat semua TERORIS WARGA ASING OMPUTIH/DAPJUBOQ BABI-PKRHOMO KURAP ni! HUKUM dgn. PENJARA dan SAMAN BERATUS RIBU! HALAU emua WARGA ASING ni dan JANGAN biaqkan masuk NEGARA ISLAM kiat ni SELAMANYA! Dan HARAMkan terus lumba litar HOMO/PORNO kat SEPANG ni - mengHABISkan duit RAKYAT dan PETRONAS sj juga!

      Dan si umat ISLAM/Melayu yg. MELIHAT aja ni dan berDIAM DIRI mcm. si PENAKUT atau si KITOL psl. ni kat SEPANG tu; aku HARAP lu dan semua KETURUNAN lu yg. juga JAHAT/PENAKUT mcm. lu akan MAMPOS diPANAH PETIR! SIAL, SIAL, SIAL lu!

      Padam
    5. Kih kih kih…Othaman munafiq kembali lagi dengan fitnah
      Beginilah keadaan orang bila hati dan jiwa dah bernanah
      Kejora ada identiti sendiri, tak kan tak tau tafsir kerenah
      Bertobat le Wak sebelum nko masuk 7 kakii dalam tanah

      Padam
    6. Othaman jadi geram, hatinya pedih bagai dikoyak-koyak
      Habiis iktiar nak dikenakan Kejora dibuat perangai dayak
      Kalu dah biol sangat, cacai angkat tong najis je dia layak
      Dia sendirii bukan nya tak tahu itu komen nek tempoyak

      Padam
    7. Kih kih kiih..mlm ini pasti Othaman Kadok meroyan sakan
      Mcm mana dia kiilas pun, dgn Kejora dia tak boleh makan
      Malang baginya harii ini, dia tak dapat bantuan dari rakan
      Tengah mlm nanti tengok le dia meracau yg bukan-bukan

      Padam
    8. Poor soul...he's exposing his idiocy and retardness.

      Padam
  46. Certainly, Allah loves those who put their trust (in Him).” (Surah Imran 3:159)

    Truly, Allah loves those who turn unto him in repentance.” (Surah Baqarah 2:222)

    BalasPadam
  47. Tanpa Nama9 Oktober 2016 11:16 PG

    Kalau nak berlawan puak2 munafiq ni dgn ayat2 Al-Quran, tak boleh jalan, sbb mereka akan permainkan kita balik

    puak munafiq ni hanya boleh diajar dgn kata makian dan cacian


    BALAS

    Al-`Aşr:2 - Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian -
    Al-`Aşr:3 - Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan KEBENARAN (bkn kesesatan, kepalsuan) serta berpesan-pesan dengan SABAR.

    Haji (Al-Ĥaj):8 - Dan di antara manusia ada orang-orang yang membantah tentang Allah tanpa ilmu pengetahuan, tanpa petunjuk dan tanpa kitab (wahyu) yang bercahaya,

    BalasPadam
  48. Tanpa Nama9 Oktober 2016 8:21 PG

    Aku bukanlah pandai sangat pasal ugama ni, tapi aku ada mendengan Tok Tok Gura kata , apabila kita menghurai sesuatu ayat Al Quran kita perlu merujuk kitab2 tabsir yang muktabar dan syarah kpd hadith2 yang berkaitan,
    Ini kerana di bimbangi takut2 tersalah pengertian dan akan membawa kpd salah iktikad.
    Banyak sudah

    BALAS

    Mohonlah perlindunganNya....

    Sapi Betina (Al-Baqarah):186 - Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.

    Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):8 - (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan karuniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; karena sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi (karunia)".

    Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):147 - Tidak ada doa mereka selain ucapan: "Ya Tuhan kami, ampunilah dosa-dosa kami dan tindakan-tindakan kami yang berlebih-lebihan dalam urusan kami dan tetapkanlah pendirian kami, dan tolonglah kami terhadap kaum yang kafir".

    BalasPadam
  49. Othaman munafiq fasiiq tua bapok kinii udah kembali
    Datang menyerah dirii sebagai makanan & bahan buli
    Pantun lawak bodoh nya bikin hatiku rasa sangat geli
    Himpun sampai seratus baru Kejora nak jawab sekali

    BalasPadam
    Balasan
    1. Poor soul...he's exposing his idiocy and retardness.

      Padam
  50. Memang lawak giiler mamat tua Sgpore sii Aotaman Taro
    Udah tahu dirii cacat tempang masih lagi nak tunjuk hero
    Bapok munafiq ni mahu lagak pandai juga walhal IQ zero
    Baik ngko gi Filipin le Wak, berjuang bersama puak moro

    BalasPadam
    Balasan
    1. Goodness...he's exposing his idiocy and retardness.

      Padam
  51. 'Āli `Imrān:7 - Dia lah yang menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab Suci Al-Quran. Sebahagian besar dari Al-Quran itu ialah ayat-ayat "Muhkamaat" (yang tetap, tegas dan nyata maknanya serta jelas maksudnya); ayat-ayat Muhkamaat itu ialah ibu (atau pokok) isi Al-Quran. Dan yang lain lagi ialah ayat-ayat "Mutasyaabihaat" (yang samar-samar, tidak terang maksudnya). Oleh sebab itu (timbulah faham yang berlainan menurut kandungan hati masing-masing) - adapun orang-orang yang ada dalam hatinya kecenderungan ke arah kesesatan, maka mereka selalu menurut apa yang samar-samar dari Al-Quran untuk mencari fitnah dan mencari-cari Takwilnya (memutarkan maksudnya menurut yang disukainya). Padahal tidak ada yang mengetahui Takwilnya (tafsir maksudnya yang sebenar) melainkan Allah. Dan orang-orang yang tetap teguh serta mendalam pengetahuannya dalam ilmu-ilmu ugama, berkata:" Kami beriman kepadanya, semuanya itu datangnya dari sisi Tuhan kami" Dan tiadalah yang mengambil pelajaran dan peringatan melainkan orang-orang yang berfikiran.

    'Āli `Imrān:8 - (Mereka berdoa dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya.

    “So when you want to recite the Qur’aan, seek refuge with Allaah from Shaytaan (Satan), the outcast (the cursed one)”
    [al-Nahl 16:98]

    Auzubillah minashaitan nirajeem
    "Aku berlindung kepada Allah dari Syaitan yang direjam"

    BalasPadam
  52. Binatang Ternak (Al-'An`ām):57 - Katakanlah: "Sesungguhnya aku berada di atas hujjah yang nyata (Al Quran) dari Tuhanku, sedang kamu mendustakannya. Tidak ada padaku apa (azab) yang kamu minta supaya disegerakan kedatangannya. Menetapkan hukum itu hanyalah hak Allah. Dia menerangkan yang sebenarnya dan Dia Pemberi keputusan yang paling baik".

    BalasPadam
  53. Kasiihan benar dengan si tua dungu Othaman memerang
    Dia bingai bahalol tak ada ilmu hanya mengharap berang
    Kemain lagi digagahinya buat pantun tapi tak tau karang
    Berguling-guling kat lantai ni Kejora gelak sorang-sorang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmmmm.....akhirnya terpacul juga dari mulutnta sendiri.. dia di sini 'sorang-sorang'...sendrik menyonyeh & sendrik komen.

      Padam
  54. Nabi Ibrahim ('Ibrāhīm):10 - Berkata rasul-rasul mereka: "Apakah ada keragu-raguan terhadap Allah, Pencipta langit dan bumi? Dia menyeru kamu untuk memberi ampunan kepadamu dari dosa-dosamu dan menangguhkan (siksaan)mu sampai masa yang ditentukan?" Mereka berkata: "Kamu tidak lain hanyalah manusia seperti kami juga. Kamu menghendaki untuk menghalang-halangi (membelokkan) kami dari apa yang selalu disembah nenek moyang kami, karena itu datangkanlah kepada kami, bukti yang nyata".

    Al-Kahf:58 - Dan Tuhanmu Maha Pengampun, lagi melimpah-limpah rahmatnya. Jika Ia mahu menyeksa mereka (di dunia) disebabkan apa yang mereka telah usahakan, tentulah Ia akan menyegerakan azab itu menimpa mereka; (tetapi Ia tidak berbuat demikian) bahkan ditentukan bagi mereka satu masa yang mereka TIDAK sekali-kali akan dapat sebarang tempat perlindungan, yang ialah daripadanya.

    An-Nūr:5 - Kecuali orang-orang yang bertaubat sesudah itu (dari kesalahannya yang tersebut) serta memperbaiki amalannya, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

    BalasPadam
  55. Biila Matdey kena pelakong Othaman pukimak jadii resah
    Dia cuba mahu jawab cara berpantun tapi ternyata susah
    Belakang parang tumpul karat dia gagahi jugak nak asah
    Kesudahan nya lintang pukang le cabut larii kena belasah

    BalasPadam
    Balasan
    1. His vulgarity clearly exposes his upbringing and retardness.

      Padam
  56. Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):11 - Biarkanlah Aku bertindak terhadap orang yang Aku telah menciptakannya sendirian.

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):17 - Aku akan membebaninya mendaki pendakian yang memayahkan.

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):18 - Sesungguhnya dia telah memikirkan dan menetapkan (apa yang ditetapkannya),

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):20 - kemudian celakalah dia! Bagaimanakah dia menetapkan?,

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):21 - kemudian dia memikirkan,

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):22 - sesudah itu dia bermasam muka dan merengut,

    BalasPadam
  57. Besi (Al-Ĥadīd):9 - Dialah yang menurunkan kepada hamba-Nya ayat-ayat yang terang (Al-Quran) supaya Dia mengeluarkan kamu dari kegelapan kepada cahaya. Dan sesungguhnya Allah benar-benar Maha Penyantun lagi Maha Penyayang terhadapmu.

    Jamuan (Al-Mā'idah):98 - Ketahuilah, bahwa sesungguhnya Allah amat berat siksa-Nya dan bahwa sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

    Penghuni-penghuni gua (Al-Kahf):58 - Dan Tuhanmulah yang Maha Pengampun, lagi mempunyai rahmat. Jika Dia mengazab mereka karena perbuatan mereka, tentu Dia akan menyegerakan azab bagi mereka. Tetapi bagi mereka ada waktu yang tertentu (untuk mendapat azab) yang mereka sekali-kali tidak akan menemukan tempat berlindung dari padanya.

    BalasPadam
  58. Saya bersetuju dengan pandangan Dato Rahman yang TUAN BLOG INI PUTRA MERDEKA sepatutnya menyekat komen2 yang menjatuhkan maruah seseorang.Kalau tidak blog ini hanya dilihat seperti tempat orang2 yang tidak berperi kemanusiaan ini meluah dan menghina orang sebaigamana penghinaan terhadap YAB Tun.Sebenarnya kita tidak pernah mendengar orang menghina YAB Tun seperti berok seekor yang sakit otak ni.Kerana diblog2 lain perbuatan seperti ini disekat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooh...menghina PM tak apa pulak beruk no..?

      Padam
    2. 'datok' jampi tu dah mati kutu

      Elok ko cadang je kat admin, block semua komen proNajib, siarkan komen proTun saja. Lepas tu korang syok sesama sendiri.

      Padam
    3. berdailog secara sihat harus d galak kan. perbezaan umur tidak seharus nya menjadi batu penghalang.

      saya tidak pernah mati kutu tetapi sara 'cemuih' bila membaca ulasan2 yg lucah serta 'off topic'.

      saya yakin jika aduan d buat kpd PDRM n MCMC, tindakan setimpal akan d ambil.

      memang betul. jika admin tidak menapis nya maka dia akan d tuduh sebagai bersubahat.

      Padam
    4. I'm behind you with great support.

      Padam
    5. Maaf pak Othman dan pak Rahman sebab jarang masuk.
      Saya bizi sikit bbrp hari ni.

      Pak Rahman buatlah apa yang baik. In shaa Allah saya sokong.

      Padam