Jumaat, 14 Oktober 2016

PANAS ~ 2 Orang Yang Najib Maksudkan..?


Saat gembira la katakan..!

Layan...

ANTARA DUA INDIVIDU YANG DISEBUT NAJIB DAN DUA INDIVIDU LAIN DI SISI NAJIB


Bercakap dalam satu rakaman audio mengenai perpaduan, Najib Razak secara terbuka melahirkan kebimbangannya terhadap dua individu yang dianggapnya merupakan ancaman kepada negara.

Walaupun tidak menyebut nama, dua individu itu tidak lain ialah bekas Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad.

Meminjam kata-kata Abdul Rahman Dahlan, hanya orang bodoh saja yang tidak memahami siapa individu yang dimaksudkan Najib itu.

Kata Najib, fasa pertama kepada ancaman perpaduan itu timbul  pada 2008 melalui beberapa isu perkauman dan kes mencabar Perlembagaan, manakala fasa kedua apabila seorang pemimpin lama menubuhkan parti politik baru yang mengakibatkan kuasa politik Melayu berpecah kepada lima.

Tambahnya, ancaman fasa ketiga dijangka akan berlaku berikutan pemimpin fasa  pertama dan fasa kedua itu sudah berbaik-baik dan bersalaman sekarang ini.
Benarkah Anwar dan Tun Mahathir merosak perpaduan dan merupakan ancaman kepada negara?

Apa dan di mana rosaknya perpaduan yang diakibatkan oleh Anwar dan Tun Mahathir selama ini?

Tidakkah Anwar dengan perjuangannya dan Tun Mahathir juga dengan perjuangannya dan mereka berpadu tenaga sekarang ini adalah merupakan sebahagian usaha yang murni ke arah penyatuan rakyat dan seterusnya menyelamatkan negara?

Bukankah perpaduan yang longgar dan timbulnya pelbagai isu mengenai perpaduan selama ini lebih banyak berpunca  daripada kelemahan Najib sendiri dalam menangani pelbagai isu yang timbul?

Hakikatnya, perpaduan tidak ada masalah di negara ini. Sesama rakyat masih boleh hidup akan harmoni sama ada berjiran, makan semeja, bekerja sepejabat, saling menumpang kereta, berpakat dalam perniagaan dan sebagainya lagi.

Masalah kita bukan perpaduan. Masalah kita ialah kehidupan rakyat makin tertekan yang diakibatkan kelemahan pemimpin mengurus negara dan memberi kesejahteraan kepada rakyat, sambil berlakunya aktiviti pencurian dan samunan di siang hari.

Jika mahu disebut mengenai kemelut dalam negara, selain kerana kelemahan Najib sendiri dalam memimpin negara, harus disedarinya juga bahawa ada dua individu lain yang lebih merosakkannya.

Pertama, Rosmah Mansor dan kedua, Jho Low.

Jika Rosmah tidak kalut dengan kemewahan dan pembaziran sehingga menjadi bualan hangat di dalam negara dan juga antarabangsa, malah berperanan sebagai isteri yang sebenar sebagaimana watak Tun Siti Hasmah atau Dr Wan Azizah ketika Tun Mahathir dan Anwar menggenggam kuasa, barangkali banyak kekalutan dalam negara ini dapat dielakkan.

Sejak 2009, isu campurtangan beliau, kemewahan, pembaziran dan perbelanjaan juta-juta yang dikaitkan dengan dirinya, terus menjadi  antara penyebab letihnya bibir rakyat mengomel dan berbicara.
Selepas PRU 2013 pula di mana timbulnya isu 1MDB dengan beban hutang tinggi tetapi ada poket yang tiba-tiba berisi, malah beberapa negara sudah mula mengambil tindakan, nama Jho Low tiba-tiba hangat membasahi gusi.

Malah untuk fasa-fasa seterusnya, selagi Najib memimpin negara ini, nama Jho Low akan terus menjadi buah mulut sesiapa dan di mana jua. Malah, Rosmah bukan saja akan kekal sebagai isterinya, tetapi juga dengan wataknya yang seperti selalu.

Dalam kepimpinannya dan apa yang berlaku kepada negara sekarang, mahu tidak mahu, Najib seharusnya lebih menginsafi mengenai kehadiran dua individu yang rapat dan selalu dikaitkan dengan dirinya itu.

Sejak 2008, baik Anwar mahupun Tun Mahathir, kedua-dua mereka tiada kuasa untuk berbuat sesuatu yang boleh merosakkan negara berbanding dua individu lain yang bukan saja selalu berada di sisi Najib, tetapi rapat dengan kuasanya sebagai seorang Perdana Menteri.

Malah, tanpa kuasa dengan seorang sekarang berada di penjara dan seorang lagi sudah 91 tahun usianya, merekalah kini sandaran dan harapan rakyat untuk menyelamatkan masa depan negara.

Kepada Rosmah dan Jho Low, apa yang boleh kita sandarkan pengharapan kepada mereka?


Cuma..dalam hidup tak setiap masa akan menempuh saat gembira..! Tak gitu?

Lu Fikir La Sendiri!!!

23 ulasan:

  1. Dasar si TERORIS PENIPU GOBLOG HOMO JIJIK PENJAJAH PARASIT DAPJUBOQ BABI HARAM JADAH - Hutang DALAM NEGARA itu dlm. RM JUTA bukan BILLION dan bukan dlm. US$; lagipun kena bandingkan PERATUS hutang pd. GDP! Lihat di - http://politikputramerdeka.blogspot.com/2016/10/dasar-pengampupenyapu.html, 13 Oktober 2016, Dasar Pengampu@Penyapu..! Mana PU – buatlah REPOT POLIS atas PENIPUAN BLOG ni!

    Lagi pun, itu bukan "FOREIGN/EXTERNAL DEBT" yg. menJAHANAMkan NEGARA pd. instutusi GLOBAL spt. IMF; WB dsbnya - di mana MALAYSIA antara negara TERENDAH; dan Barat/ISrael serta SingaPORK/Jepun antara paling TERTINGGI di mana hutang adalah US $17,437,745 (hamapir 18 JUTA) – lihat di -https://www.gfmag.com/global-data/economic-data/xtegh9-external-debt-in-countries-around-the-world?page=12 , Countries With The Most External Debt, November 19, 2015!

    Dan antara negara2 yg. mempunyai hutang kerajaan yg. paling tinggi, adalah US/Barat-ISrael dan SingaPORK/Jepun - iaitu US$10.5 TRILLION utk. Jepun; dan US§$17.6 TRILLION! Sbb. itu depa ni asyik nak MEROMPAK/MENJAJAH Dunia Islam/Dunia Ketiga yg. KAYA minyak/gas skrg. di LAUT DALAM Lautan Pasifik-Laut China Selatan/Lautan Hindi-Langkawi (sbb. itu NA*O-ISrael bersama KULI2nya, terutamanya dr. Jep*n/Kor*a Selatan/SingaPORK/Ind*a mahu MENAKLUK Selat Melaka kami – lihat di http://www.utusan.com.my/bisnes/ekonomi/singapura-antara-yang-tinggi-hutang-1.76879 , Singapura antara yang tinggi hutang, FADZIL ZAINOL | 04 April 2015!

    Lihat juga di:

    - http://www.forbes.com/sites/mikepatton/2014/09/29/the-seven-most-indebted-nations/#2bbdf8ac2cb3 , The Seven Most Indebted Nations, Mike Patton, Sep 29, 2014;

    di - https://www.statista.com/statistics/268177/countries-with-the-highest-public-debt/ , The 20 countries with the highest public debt in 2016 in relation to the gross domestic product (GDP);

    di - http://www.businessinsider.com/wef-countries-highest-level-of-government-debt-vs-gdp-2016-4?op=1 , The 17 countries with the highest level of government debt, Lianna Brinded , 3.04.2016;

    dan di -http://www.visualcapitalist.com/by-this-measure-the-u-s-has-the-2nd-highest-national-debt/ , By This Measure, the U.S. has the 2nd Highest National Debt, Jeff Desjardins, on September 24, 2015;

    di - http://articles.economictimes.indiatimes.com/2016-04-01/news/71977563_1_debt-management-policy-external-debt-non-government-debt , India's external debt went up to $480 billion at end-December: Finance Ministry, By ET Bureau | Apr 01, 2016;

    dan di - http://english.yonhapnews.co.kr/news/2016/01/31/0200000000AEN20160131000600320.html, , S. Korea's national debt to top 600 tln won mark soon, 2016/01/31.

    Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI si GoBLOG TERORIS si JIJIK GILA BABI HOMO PENYAMAQ si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA psl. si TUAN lu, si TERORIS DAPJUBOQ BABI dpt. RASUAH HARAM JADAH yang berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!!

      OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga KURAP!!

      TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA kat RASUAH BERATUS BILIION utk. INDUSTRI2 SENJATA Barat/ISrael - apabila depa MENYERANG/MENJAJAH Dunia Islam dgn. amat KEJAM! Dahlah memBUNUH umat ISLAM dlm. GENOSID sesuka hati bersama IS(IS)rael termasuk MENUBUHkan IS/IS! Dasar puak TERORIS JUBOQ BABI BARAT/ZIONIS!

      Dan lihat siapa si TERORIS ZIONIS Soros-PERASUAH-PENGGUBAH WANG HARAM /PENIPU/PEROMPAK -no-1 dunia ni – yg. juga Leftenan KANAN empayar ZIONIS Rothschild-si PENUBUH rejim TERORIS KANIBAL ISrael serta pertalian Soros dgn. Bank-bank Switzerland yg. juga amat pro-RASUAH & terlibat dlm SINDIKET global SENJATA/DADAH - lepas tu K’jaan Switzerland/US-Barat nak MENYIASAT 1MDB kami; dasar si PENIPU/PENYANGAK nak MAMPOS) ! Di - http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm, GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION:

      …..Who was George Soros?

      ….The official story says that he was born in 1930 to Jewish parents and as a teenager had been chased from Budapest by the Nazis…..

      William Engdahl knows this to say about him:

      “Soros speculates on the world’s financial markets via his secret off-shore company Quantum Fund NV, a private Investment fund that handles a portfolio of four to seven billion US$ for several “clients”. The Quantum Fund is registered in the tax haven of the Netherlands Antilles in the Caribbean. In order to evade control of his financial activities by the U.S. administration not a single U.S. citizen sits on the board of Quantum. Its directors are a curious mixture of Swiss and Italian financiers.

      “Soros has been identified as a front man of the Anglo-French Rothschild banking group. Understandably neither he nor the Rothschilds want this important fact to be public, so the tight links to his friends in the London ‘City’, in the British foreign ministry, in the state of Israel and to his mighty friends in the American Establishment would stay concealed.”
      Among the members of the board of the Quantum Fund is one Richard Katz. He is at the same time head of the Rothschilds Italia S.p.A. in Milan and is also on the board of the commercial bank N.M. Rothschild & Sons in London. Another member of the board is Nils O. Taube.

      He is a partner in the London investment group St. James’ Place Capital which counts Lord Rothschild among its main partners. A frequent partner of Soros in several of his speculations – especially in the driving up of the gold quotation – is Sir James Goldsmith, a relative of the Rothschild dynasty. On the board of Quantum we also find the heads of some highly “discreet” Swiss private banks (who help the syndicated of organized crime – weapons and drugs – to launder their money)…….

      Jadi, si HOMO JIJIK, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    2. aik!!! timbul lagi hamba Allah ini.

      ulasan 'off topic'.

      najib tak sedar bahawa dia n rosmah lah menjadi ancaman kpd Negara yg terbesar.

      najib salah anggap lagi. olih kerana perbuatan beliau lah rakyat Malaysia berbagai kaum lebih bersatu sekarang.

      undurlah kerana awak sudah menjadi 'failed leader'.

      Padam
    3. Yg. akan diKUBURkan adalah parti PENJAJAH ZioNAZI PARASIT PEMBUNUH/PEROGOL/PENYANGAK/LANUN:

      Duboq
      A njing
      P anggang!

      OI si TERORIS HOMO si PENYAMAQ SPESIS KANGKANG PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    4. TERENCAT AKAL SI NONOK TEMPOYAK NI!!!

      Padam
    5. Kalau Nek Tempoyak timbul meroyan, itu bermaksud posting DT mmg ada hujah bernas, tepat dan masuk akal.

      Dah lama aku perhatikan perkara ini.

      Padam
  2. Bahru nampak si FLOM senyum dan ketawa. Dengan Pak Arab. Apa istimewa nya Pak Arab? Ada duit. Derma ke apa? Fikir lah sendiri.

    Kalau sesiapa nampak gambar si FLOM senyum atau ketawa dengan orang kita yg tidak seperti nya, tolong kasi tahu link nya. Harap dia tidak pandang rendah kpd kita dan ada senyum dan ketawa dengan rakyat marhaen atau rakyat jelata.

    BalasPadam
  3. Setuju, dalam hidup tak setiap masa akan menempuh saat gembira. Perdana Menteri Ukraine pun di dakwa US DoJ atas tuduhan jenayah serius - misappropriation of State funds and money laundering. DoJ dakwa di mahkamah dan berjaya. Baca lah:

    American Prosecutors as Democracy Promoters: Prosecuting Corrupt Foreign Officials in U.S. Courts

    Matthew J. Spence
    114 Yale L.J. 1185 (2005)

    On June 3, 2004, a jury in a San Francisco federal court convicted former Ukrainian Prime Minister Pavel Lazarenko of twenty-nine counts of money laundering, wire fraud, interstate transportation of stolen property (ITSP), and conspiracy.

    The jury found that Lazarenko stole tens of millions of dollars from the Ukrainian people, which he then concealed in U.S. banks. For only the second time in history, a foreign head of government had been successfully prosecuted in the United States.

    A leader of a foreign country was convicted in a U.S. court in part for breaking his own country's laws. The U.S. offenses with which Lazarenko was charged criminalize transactions involving money obtained from an underlying illegal act. While these underlying criminal activities typically occur within the United States, Lazarenko stole property and committed extortion within Ukraine. Nevertheless, the district court instructed the jury that it could find him guilty of violating U.S. laws against money laundering, wire fraud, ITSP, and conspiracy if it found that his activities in Ukraine violated Ukrainian law.

    In effect, the U.S. government helped Ukraine enforce its own laws where Ukrainian courts had failed. Although Lazarenko's corruption was well known in Ukraine, at the time his own country's courts and prosecutors lacked the independence to convict such a powerful political figure.

    BalasPadam
  4. Sultan kelantan xde isteri.
    Lps dia naik agong bolehlah mak badak bergaya pakai title first lady of malaysia dgn rasminya.

    BalasPadam
  5. "dua individu yang lebih merosakkan (perpaduan negara) .. Rosmah Mansor dan kedua, Jho Low .. (Rosmah) kalut dengan kemewahan dan pembaziran sehingga menjadi bualan hangat di dalam negara dan juga antarabangsa .. campurtangan (kerajaan), kemewahan, pembaziran dan perbelanjaan juta-juta yang dikaitkan dengan dirinya, terus menjadi antara penyebab letihnya bibir rakyat mengomel dan berbicara."

    Selalu jugak terlintas di fikiran aku - menyesal ke tidak Najib mengurat dan jath cinta dengan sipolan itu dulu. Tapi malas nak melayan fikiran itu. Yang aku tahu dia mesti merasa berbagai masalah akibat perwatakan dan tingkah laku yang di terangkan di atas itu.

    Aku jugak yakin bahawa kejatuhan bossman itu banyak disebabkan bini nya. Kemungkinan besar penyelewengan 1MDB dan pengsonglapan berbilion Ringgit itu di dorong, malahan di gesa, dek si bini, yang di katakan is hell of a woman - "Hell hath no fury if she is scorned", sikit menciplak William Shakespeare.

    Untuk menyelamatkan negara ini, aku sangat sangat berharap rakyat dan pengundi akan singkirkan Najib dan UMNO di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. DYMM Sultan Kelantan sudah mengambil alih tugas dan fungsi DYMM YDP Agong. Harap dia akan memberi perhatian terhadap Deklarasi Rakyat dan Selamatkan Malaysia.

      Padam
    2. 8:19
      Para sultan dan raja tak mkn dedak selama 22tahun dr tun.

      Padam
  6. Beza Najib dgn Tun M, Najib takut dgn bini dan pernah ditempeleng oleh FLOM,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minat nak tahu butir2 lanjut peristiwa itu, kalau boleh. Dan punca berita nya, kesahihan nya.

      Padam
  7. Kesian kat Najib bila baca laporan di atas.... jelas otak Najib dah berserabut dan tak mampu nak berfikir secara rasional.

    Mula2 Najib bercakap tentang perpaduan nasional dengan mengaitkan ketua pembangkang yang memainkan isu perkauman pada tahun 2008, kemudian beliau bercakap tentang perpaduan bangsa Melayu pula bila mengaitkan seorang pemimpin lama yang membentuk satu lagi parti politik Melayu.

    Akhir sekali Najib beri amaran bila kedua pemimpin fasa 1 dan fasa 2 itu sudah mula bersalaman dan berbaik2 ! ?

    Seriusli la .... Najib ni bercakap tentang Perpaduan kaum atau tentang Survival Politiknya ?

    Bukankah bagus bilamana dua pemimpin yang mewakili ribuan pengikut bersalaman ? Adakah perkara itu dianggap sebagai faktor perpecahan perpaduan hanya kerana tidak melibatkan Umno ? 

    Apakah bila Umno terlibat saja baru boleh dikatakan sebagai perpaduan ? 

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya suka komen seperti di atas ini. Mutu tinggi.

      Komen2 macam ini yang menyebabkan ramai yang masuk blog ini.

      Jing Jibo dengan komen2 saperti di bawah ini? Jangan pedulikan, beb. Scroll over aje.

      Padam
    2. Ko yg faham sbnrnya.

      Padam
  8. PI MAMPOS lu si GoBLOG/TERORIS2 HOMO JIJIK si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI - TAK pula lu TERLOLONG psl. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT ZioNAZI BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG dpt. RASUAH berBILLION dr. Soros-ISrael/MOSSAD-CIA serta mengHURU-HARAkan NEGARA ISLAM kami ni dgn. DEMO2 HARAM JADAH yg. GANAS mcm. BABI HUTAN SONDOL!

    OI si TERORIS HOMO si GILA BABI HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

    Siapa lu si PENJAJAH2 PARASIT ZioNAZI BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP nak sewenangnya GULINGKan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kami dan NEGARA ISLAM TERCINTA kami ni, si SUNDAL2 BABIga-chin JUBOQ2 BABI KAFIR HARBI oi?!

    TAK ke KELAKAQnya ni - mcmlah US tu KETUA POLIS Dunia sedgkan hampir kesemua rejim2 US, yg. sudah diKUASAI ZIONIS/IS(IS)rael (lihat di - http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008) adalah si PEMBUNUH/PEROGOL/PEROMPAK umat Islam-no 2; selepas rejim TERRIS KANIBAL IS(IS)rael! Lihat shjlah Dunia ISLAM yg. amat KAYA MINYAK-GAS yg. habis diROMPAK dlm GENOSID2 di Iraq/Syria/Libya/Afghanistan/Palestin/Mali/Somalia dsbnya, oleh si PARASIT/PENJAJAH/LANUN/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL/PERASUAH US-Barat/NATO/ZIONIS-IS(IS)rael tu!

    Lihat di -
    http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

    US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

    August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

    While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

    Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

    Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

    And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

    "Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

    Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

    Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    BalasPadam
  9. Sebenarnya komen nenek durian basi tu dah lama wujud sebelum pru dulu. Even blogger umno yg rasional dulu pun tak suka maki hamun tu.
    Macai bugis copy paste setiap hari...ulang2 sebab dah diupah dedak.

    BalasPadam
  10. Quran says...

    Lebah (An-Naĥl):98 - Apabila kamu membaca Al Quran hendaklah kamu meminta perlindungan kepada Allah dari syaitan yang terkutuk.

    Lebah (An-Naĥl):101 - Dan apabila KAMI LETAKKAN SUATU AYAT DI TEMPAT AYAT YANG LAIN sebagai penggantinya padahal Allah lebih mengetahui apa yang diturunkan-Nya, mereka berkata: "Sesungguhnya kamu adalah orang yang mengada-adakan saja". Bahkan kebanyakan mereka tiada mengetahui.

    Pembeda (Al-Furqān):77 - Katakanlah: "Tuhanku tidak mengindahkan kamu, melainkan kalau ada ibadatmu. (Tetapi bagaimana kamu beribadat kepada-Nya), padahal kamu sungguh telah mendustakan-Nya? karena itu kelak (azab) pasti (menimpamu)".

    Lebah (An-Naĥl):107 - Yang demikian itu disebabkan karena sesungguhnya mereka mencintai kehidupan di dunia lebih dari akhirat, dan bahwasanya Allah tiada memberi petunjuk kepada kaum yang kafir.

    Lebah (An-Naĥl):104 - Sesungguhnya orang-orang yang tidak beriman kepada ayat-ayat Allah (Al Quran), Allah tidak akan memberi petunjuk kepada mereka dan bagi mereka azab yang pedih.

    Lebah (An-Naĥl):105 - Sesungguhnya yang mengada-adakan kebohongan, hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada ayat-ayat Allah, dan mereka itulah orang-orang pendusta.

    Sapi Betina (Al-Baqarah):210 - Tiada yang mereka nanti-nantikan melainkan datangnya Allah dan malaikat (pada hari kiamat) dalam naungan awan, dan diputuskanlah perkaranya. Dan hanya kepada Allah dikembalikan segala urusan.

    Lebah (An-Naĥl):108 - Mereka itulah orang-orang yang hati, pendengaran dan penglihatannya telah dikunci mati oleh Allah, dan mereka itulah orang-orang yang lalai.

    Wanita (An-Nisā'):109 - Beginilah kamu, kamu sekalian adalah orang-orang yang berdebat untuk (membela) mereka dalam kehidupan dunia ini. Maka siapakah yang akan mendebat Allah untuk (membela) mereka pada hari kiamat? Atau siapakah yang menjadi pelindung mereka (terhadap siksa Allah)?

    *********

    Yang bertekuk lutut (Al-Jāthiyah):6 - Itulah ayat-ayat Allah yang Kami membacakannya kepadamu dengan sebenarnya; maka dengan perkataan manakah lagi mereka akan beriman sesudah (kalam) Allah dan keterangan-keterangan-Nya.

    Az-Zumar:18 - YANG BERUSAHA mendengar perkataan-perkataan yang sampai kepadanya lalu mereka memilih dan menurut akan yang sebaik-baiknya (pada segi hukum ugama); mereka itulah orang-orang yang diberi hidayah petunjuk oleh Allah dan mereka itulah orang-orang yang BERAKAL SEMPURNA.

    BalasPadam
  11. Heheh...tak heran la komen Putra Merdeka ni..

    Dia ni memang dua alam...dan tak ada prinsip.

    Sebenarnya betul apa yg dikatakan Najib kepada 2 orang ni..

    Anwar & Mahathir akan jadi pasangan yang akan merosakkan Negara ni....

    Disebabkan doa orang orang alim, doa org yg pergi haji setiap tahun dan doa khatib ketika berkhutbah, Allah masih nk pelihara Negara ini.

    Sebab tu semua perancangan 2 orang ni GAGAL!!!

    Anwar dah masuk penjara sebab nafsu serakah dia.

    Mahathir tak tahu lagi....ada kemungkinan juga join Anwar di penjara sebab penyalahguanaan kuasa, krooni, rasuah dan byk lagi yg diletak bawah karpet yang masih belum didedahkan...

    Masanya akan tiba bila semuanya itu akan dibongkar...

    Dulu tak ada internet. Semua media cetak & elektronik dia control. Siapa menentang dia akan ditangkap & masuk ISA.

    Sekarang zaman dah berbeza....

    Disebabkan UMNO masih menghargai jasa beliau (Mahathir)....sebab tu semua tu tak didedahkan secara total...

    BalasPadam