Ahad, 30 Oktober 2016

Lelong ~ Lelong..!


Berapa bilion lagi nak sign..?

Bahaya terlalu bergantung kepada China

Komen seorang kawan Facebook yang berbunyi: “Lumayan???? Apakah setiap kali peri (pergi)… Ada saja benda nak dijual kepada mereka…”
Petikan di atas adalah jawapan beliau kepada tampalan saya mengenai mesej Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengenai lawatannya ke China.
Dalam pesanan bertarikh 21 Oktober itu, Najib berkata: “Minggu hadapan, saya akan ke China pula. Doakan agar lawatan ini membawa kejayaan lumayan untuk negara kita.”
Pengulas yang curiga terhadap apa yang Najib akan rundingkan di China itu adalah seorang pesara PDRM berpangkat pengarah di Bukit Aman.
Kenyataan pegawai polis pencen itu mewakili perasaan ramai rakyat jelata Malaysia yang sedar mengenai bahaya terlalu bergantung kepada China.
Soalnya, tidakkah tindakan Najib seperti menggadaikan masa depan negara dan cucu cicit kita kepada China semata-mata kerana menimbus RM50 bilion hutang 1MDB?
Dalam beberapa hari selepas Najib meminta kita berdoa itu, dua perkembangan besar telah berlaku.
Pertama, Cai Zemin, Pengurus Besar Kereta Api China di Malaysia berkata sebuah Bandar bawah tanah terbesar di dunia akan dibina di Bandar Malaysia.
Cai Zemin menyifatkannya sebagai “permata yang bergemerlapan di koridor kereta api China.”
Ingat tu – “koridor kereta api China” - yang akan menghubungkan Asia Tenggara dengan Asia Timur, Asia Timur dan Asia Selatan.”
Seperti sesetengah orang telah sedia maklum, China Railway Group (CREC) dan rakan kongsinya, Inskandar Waterfront Berhad milik tauke Tan Sri Lim Kang Hoo kini memiliki 60 peratus saham syarikat yang akan memajukan Bandar Malaysia. Baki 40 peratus dipegang oleh 1BDB.
Kedua, pada 28 Oktober Kementerian Pertahanan mengumumkan melalui laman Facebooknya bahawa Malaysia akan menandatangani kontrak membeli kapal persisiran pandai daripada China.
Menurut agensi berita Reuters tampalan itu ditarik balik apabila pemberitanya meminta jurucakap kementerian mengulas ucapan Datuk Seri Hishammuddin Hussein itu.
Saya dimaklumkan ketika lawatan saya ke Jepun antara 10 dan 16 Oktober lalu yang kerajaan Jepun ingin menawarkan secara percuma bekas kapal pengawal pantainya kepada Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM).
Tapi kalau setakat membuat tawaran kepada APMM dan secara percuma mungkin susah berjaya sebab bila percuma tentulah tidak ada unsur komisen.
Dalam lawatan kali ini dia dipercayai akan cuba “menjual” beberapa buah projek raksasa lagi termasuklah kereta api laju Kuala Lumpur-Singapura dan Landasan Kereta Api Pantai Timur.
Jual harga lelong
Sebelum Bandar Malaysia, 1MDB yang Najib sendiri asaskan dan menjadi pegawai nombor satunya (MO1 kata Datuk Abdul Rahman Dahlan) telah menjual kilang penjana elektrik bebas (IPP) kepada China General Nuclear Company dengan “harga lelong” RM9.2 bilion.
Saya kata “harga lelong” sebab 1MDB membeli kilang-kilang IPP hujung usia itu daripada pemilik Cina, Melayu dan India Malaysia dengan harga tinggi.
Ikut perjanjian konsesi antara kerajaan dan pemilik IPP berkenaan, kilang-kilang itu akan jadi milik TNB apabila habis tempoh konsesi kalau tidak disambung dengan bayaran antara RM50 hingga RM100 saja.
IPP Malaysia itu adalah antara 13 kilang elektrik di lima buah negara yang dijual oleh anak syarikat 1MDB, Edra Global Energy, kepada China Nuclear tahun lalu.
Penjualan murah itu mencetuskan dua ramalan sensasi. Pertama 1MDB kesesakan wang dan sanggup tanggung kerugian dianggarkan RM3 bilion. Kedua RM3 bilion dibayar bawah meja bagi menyelesaikan sebahagian hutang 1MDB.
Tetapi 1MDB menafikannya. Ia berkata harga itu berpatutan kerana syarikat milik negara China tersebut turut mengambil alih hutang Edra.
Rancangan asal ialah menjual saham Edra untuk mengumpul modal tetapi dirasakan tidak “viable” apabila skandal 1MDB meledak.
Penjualan 60 peratus saham Bandar Malaysia kepada China Railway Group (CREC) dan Iskandar Waterfront Berhad juga menjadi tanda tanya kerana ia bukanlah pembangunan teknologi tinggi yang kita tidak ada kepakaran.
Kita tidak mampu?
Pertanyaan timbul apakah kita memerlukan modal dan kepakaran China untuk membina Bandar Malaysia, bandar kita sendiri, sedangkan kita ada banyak syarikat tempatan seperti Sime Darby, SP Setia, MRCB dan Boustead yang telah berjaya membina projek seperti itu atau lebih besar?
Kalau Sime Darby, SP Setia dan KWSP mampu membangunkan bandar orang putih di tapak kilang penjana elektrik Battersea di London adakah mereka tidak berdaya memajukan Bandar Malaysia?
Siapakah yang memajukan KL Sentral kalau bukan MRCB dan Kompleks Menara Kembar Petronas kalau bukan Petronas sendiri?
Apakah syarikat kita tidak ada modal sehingga perlu bergantung kepada China?
Siapakah yang meminjamkan modal kepada 1MDB untuk membeli tapak Bandar Malaysia dan TRX daripada kerajaan kalau bukan tabung-tabung pelaburan berkaitan kerajaan (GLIC) termasuk Tahung Haji, KWSP dan KWAP?
Apakah Tabung Haji, KSWP, PNB dan LTAT disuruh berpakat memajukan Bandar Malaysia menggunakan modal dan kepakaran tempatan?
Bukankan memberangsang bagi anggota dan pesara Angkatan Tentera Malaysia (ATM) kalau LTAT turut terbabit memajukan Bandar Malaysia kerana tapak itu dulunya milik TUDM?
Mengapa China?
Adakah kerana China ada modal dan kita telah kemuflisan modal?
Adakah kerana China ada kepakaran tetapi kita ketandusan kepakaran?
Atau adakah hanya China sanggup memberi hutang kepada kerajaan pimpinan Mohd Najib ekoran skandal global 1MDB?
Atau ada udang lobster gergasi di sebalik batu karang dalam penjualan aset negara kepada negeri China?
Seperkara lagi kalau kita tidak buta sejarah dan tidak buta politik, kita tentu sudah lama nampak bahawa China hari ini bukan China pada tahun 1405.
Pada tahun 1405 hingga 1433, Laksamana Zheng He atau lebih kita kenali sebagai Cheng Ho mengepalai armada China ke Asia Tenggara, Asia Selatan, Asia Barat dan barat Afrika dalam misi tinjauan dan persahabatan.
Hari ini armada Tentera Rakyat China melayari Laut China Selatan dan Utara bagi menunjuk kekuatan dan memperluas tuntutan.
Kalau kita ada otak, kita perlu berasa bimbang dengan hegemoni baru China ini. Lihat bagaimana "politik" China sedang mengganggu gugat konsensus Asean dan dasar berkecualinya!
Atau Najib secara sedar atau tidak sedang mematikan legasi Allahyarham Tun Abdul Razak yang mahukan Malaysia dan China 
bersahabat sama rata bukan China mendomasi kita dengan wang ringgit.
Aneh, di saat orang Umno dipropagandakan supaya takut dan benci kepada Cina DAP, presiden mereka sendiri sangat intim dengan negeri China sehingga menyerahkan projek strategik (kereta api dan kawalan laut) dan ikonik (Bandar Malaysia) kepada syarikat milik pemerintah China.
Boleh juga baca di sumber asal di kadirjasin.
Apabila maruah dah lama tergadai maka semuanya sudah tidak bermakna lagi..!
Maruah siapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

173 ulasan:

  1. Korang baca sejarah dak.....Persahabatan antara Melayu dg Negara Cana sudah pun berlaku sejak Tamudun Melaka lagi...Bahkan salah seorang permaisuri Raja Melaka is gadis bangsawan cina Hang Li Po.

    Pertalian sejak 800 tahun dulu di ikan kembali

    BalasPadam
    Balasan
    1. pembetulan di ikat kembali (bukannya di ikan kembali)

      Padam
    2. Nobody in this world respect melayu, evem among melayu themselves. They want respect on islam when they clearly themselves nevet respect islam.

      I am a malay and a muslim and feel helpless. We have politicals who steal from the rakyat. We have religious leaders who are subservient to their political paymasters.

      As a malay, there is no longer the pride of being a malay. As a muslim, we have to prepare ourselves in the next individually.

      I do not trust any malay though i am a malay. I do not trust religious leader though i am a muslim. I submit myself to Allah alone.

      Laillahailla anta subhanakainni kuntuminazzalimiin

      Padam
    3. Ko tahu sejarah tapi tak detail...hang li po bukan puteri raja china..anak gadis kg yg di didik di istana untuk diserah kpd sultan mansur shah..maharaja china bukan bodoh dan tak sakit mental...pelayaran pertama orang2 china kemelaka menggunakan orng2 tua untuk meyakinkan melaka bahawa negeri cina sangat jauh dari bumi melaka...

      Padam
    4. Bila yang ko buat kajian tu, atau Uni mana yg buat kajian...
      ataau ko mimpi semalam saja. Ini bukan blog org meroyan macam ko

      Padam
    5. 7:40
      Tu komuniti Baba Cina yang mengiringi putri mereka datang ke Melaka, ko nak letak dekat mana dlm sejarah?

      Padam
    6. 7:35 PG,

      I understand your anxiety. But pls don't go so low.

      Have some self respect. You cannot erase your skin colour. Even the skin pigmentation process - now they know how to change black to white only.

      Instead of saying those, I suggest you use your time banging Najib and other "politicals who steal from the rakyat". Keep asking the voters not to vote them at PRU14.

      Padam
    7. 7:21 PG bunyi macam Jing Jibo, sentiaswa coba mengharumkan segala kentot si Jibo.

      Jing Jibo ada lah "NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER" yang di tugaskan ke blog ini yang pelawat nya dah dekat 8 juta dan banyak pengaruh kpd pengundi. CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    8. 7.21 ko kurang pembacaan..aku tonton channel History astto daa....ko tonton HBO mana dapat pengetahuan..baba dan nyonya tu datang sekali dengan hang li po laa...tapi jangan tertekan plak kerana. kurang pengetahuan..mcm kawanko kawan tuhan harun dan nek tempokoyak..ha3

      Padam
    9. 7.59,

      I understand your anxiety. But pls don't go so low.

      BUT ALL MALAYS HAVE BEEN THROWN TO THE DOGS BY THE MALAY POLITICAL LEADERS AND LET DOWN BY THE RELIGIOUS EXPERTS. STILL HOPING FOR THE BAR TO BE RAISED? THE LOW IS GOING TO BE PERPETUAL.

      Have some self respect. You cannot erase your skin colour. Even the skin pigmentation process - now they know how to change black to white only.

      WHAT RESPECT DO YOU EXPECT? THIS IS NOT AN ISSUE OF SKIN COLOUR OR PROCESS OF SKIN PIGMENTATION. THIS IS THE REALITY AND THERE IS NO 2 WAY ABOUT IT.

      Instead of saying those, I suggest you use your time banging Najib and other "politicals who steal from the rakyat". Keep asking the voters not to vote them at PRU14.22

      BANGING OR CURSING NAJIB DOES NOT OFFER THE SOLUTION. WE MALAYS AND MUSLIMS HAVE THE POWER BUT WE CONDONE BREACHES LEFT AND RIGHT INDISCRIMNATINGLY. WHEN VOTERS ARE DANGLED WITH RM50. FREE NASI LEMAK AND A BOTTLE OF WATER AND A FREE T SHIRT....THE BATTLE IS WON EVEN BEFORE IT STARTS.

      Bro, i may sound hopeless but the fact is i am stating the truth. Most of the malays and muslims will resort to "if u cannot beat them join them". The malays seem yo enjoy sharing the loot and they enjoy immunities. No comment by religious experts to paint the picture that appear yo condone all breaches.

      Padam
    10. Yg. si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP nak LELONG Negara ISLAM kami ni kat TERORIS KANIBAL/NECROPHILA NA*O/IS-rael tak pa pula ya, si kadiaqJUBOQ BABI OI! PI MAMPOS lu si JANTAN CELAKA HOMO!

      Dasar si parti-amat JIJIK PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PENYAMUN/PEMBUNUH/PEROGOL KAFIR HARBI ZioNAZI HOMO/PORNO/RASIS -

      D uboq
      A njing
      P anggang!!!

      OI si GoBLOG/TERORIS2 KANGKANG BABI si GILA2 BABI si HOMO2 JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      TAK pula lu si TERORIS PARASIT si GILA BABI DAPJUBOQ BABI - TERLOLONG mcm. PUAKA kat RASUAH BERBILLION dr. US-CIA/NED-Soros-IS(IS)rael HARAM JADAH ni kat BerSHIT/PembangKANGKANG-DAPJUBOQ BABI aaahhhh?! Di -
      http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

      US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

      August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

      While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

      Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

      Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

      And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

      "Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

      Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

      Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    11. 8:16

      ko kurang pembacaan..aku tonton channel History

      Apa punya logic ni?, siapa yang banyak tengok TV , siapa yg banyak membaca di perputakaan?.

      Padam
    12. Ooo ko banyak baca diperpustakaan..bagus lah bukan mcm geng2 ko skru kepala longgar..jangan banyak baca novel dan buku citer plak..ha3

      Padam
    13. Nek..skru kepala ko yg dah tercabut doktor cakap tak ada spare part lagi..model lama..dinegara cina pun tak adalagi..jadi otak ko permanent damage laa...cian ko nek..

      Padam
  2. Berapalah si Leornado ni kena byr utk buat fitnah?...Duit apa yg diseleweng?...Red granite buat filem dgn buat pinjaman...1MDB pun tak ada duit yg hilang....

    Cerita yahudi ni jugak yg dijsdikan kitab rujukan....

    Bodoh nyer!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah contoh melayu yang nobody trust. Kalau dia ini muslim, sapa nak respect kecuali jamal, ali etc.

      Masaalah melayu adalah berfantasi, suka berauta hidup penuh kepalsuan

      Padam
    2. Khairuddin Hassan dulu ko respect kan, sekarang ko respect lagi ke?

      Padam
    3. Ape ko peduli...perompak ko masih respect?

      Padam
    4. Sejak pak lah took over the reign from mahathir, my trust in the malays dwindled. When najib stepped in, the trust slid further and now with the 1MDB fiasco, the trust is totally not present.

      I do want to compare regimes of all PMs but the fact is deterioration of the malays and muslims immediately started when we went into deep slumber and never wake up to see the philandering. Worst still we malays and muslims were a party to these develish activities with no sign of regret, shame and feeling of guilt. Why....because we condone them. We have ourselves to be blamed

      Padam
    5. Nak wat cammana ramai lagi melayu rendah tahap pendidikanye..dengan kemiskinan hidup bergantung kpd bantuan..mudahlah jadi mangsa penipuan umnongok..

      Padam
    6. 9:06 PG,

      Setuju, kita blame diri sendiri. Mcm kaum pendatang pun blame depa sendiri.

      Robert Kuok pun marah the ungrateful ingrate Chinese, though he announced in Kajang that he has become "twin-footed" - one in Malaysia, the other in China. Hope one day his legs will be so stretched, pecah kelengkang dia dan berteraburan bola dia di Lautan CHina Selatan.

      Tapi tunjuk lah specifics. Siapa Melayu yang lebih bersalah, identify them, wallop them, so that hopefully the other Malays - esplly the young - won't follow their ways. Especially Malays yang korap.

      No point in talking generalities. Won't help much. Whack Cash Is King = Korap Najib, will be of considerable help.

      Padam
    7. 9.59,

      What is the point of whacking najib when the complacent malays are defending and protecting him?

      More meaningful to whack ourselves because we CONDONE NAJIB's ACTIONS. We are corrupt ourselves, we accepttake dedak without feeling of guilt, we shouted slogans to support najib, we hold demos to konon nak scare others, we want to shed blood to protdvt najib.....all these nonsenses. Following that, foreign intervention, conspiracy to strengthen their claim....whare these?

      I dream of true malays and muslims to stand up and tell najib off. But we chose to remain dumb, deaf and blind... not only village and rural folks but self proclaimed religious experts and islamic institutions.

      Sigh....

      Padam
    8. 10:16 PG,,

      Jawapan nya ada di komen 10:35 PG di bawah

      Saya suka kata kata anda yang spesifik itu -

      "I dream of true malays and muslims to stand up and tell najib off. But we chose to remain dumb, deaf and blind... not only village and rural folks but self proclaimed religious experts and islamic institutions."

      Kita teruskan cakap cara spesifik begitu le. Sampai ke PRU14 dan seterus nya.

      Padam
  3. Najib macam "cengkurik" - small boy, heboh ke sana sini, trying to suck up to the big ones.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu org yang mengalami ganguan mental yang dinamakan dg izin"inferiority complex"

      Padam
    2. Bukan dia sorang...ramai lagi dlm umnongok termasuk menteri..

      Padam
  4. Nek tempoyak taknak komen kerr...takkan semua slh dap..kahkahkah 🚀🚀

    BalasPadam
    Balasan
    1. Skru kepala nek tempoyak dah tercabut

      Padam
  5. Ko memang lebih cedik dari DOJ..ko layak ganti peguam negara AS...hassan pin pengerusi PAC lapor 28 billion wang 1mdb tak dapat dikesan..ko kata wang 1mdb tak hilang...jadi ko lebih tahu dari hassan ...jadi elok najib kepala.perompak gantikan hassan dengan ko kerana ko tak sakit mental....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7:56..budah bodohan didikan yahudi..siapa perompak kalau bukau kau yang bodoh menuduh orang sewenang2..kau sekeluarga sebenarnya kepala penyamun perompak..otak ada tapi tak guna cuma ikut cakap fitnah orang..

      Padam
    2. Skru kepala ko dah longgar sama mcm kawan tuhan harun..tahik najib ko nak tutup dengan sehelai rumput..1dunia dah tahu najib merompak..tinggal ko masih duduk dlm gua tempurung..ha3..kalofitnah saman lah jangan takut..buktikan najib tak merompak..

      Padam
  6. Sekarang najib bergantung kepada negara china untuk dapatkan sumber kewangan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. budak otak sakit..tak faham pelaburan..dari melabur kt negara2 yg pro yahudi apa salahnya pelaburan dari china..market besar..memang puak2 hasad dengki..

      Padam
    2. PenAsihat najib yahudi bro..najib bukan melabor tapi melebur ngook...tanah trx dah pun dijual kpd china..tak tau per2 rupenye

      Padam
  7. "ko layak ganti peguam negara AS"

    Bila boleh, bila nak buat? Aku sokong 1000%

    Aku jugak sokong kau kata "najib kepala perompak". Bila dah ganti AG, tangkap dia dan heret ke mahkamah, ok?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila ko masuk ke pintu Immigration mereka terus bogelkan ko cek kut2 ko ISIS bawa bom kah..kah..kah..

      Padam
    2. 8:27 PG simpan bom dlm lobang bontot dia.

      Padam
    3. jenis makhluk sewel puak2 pembngakang..

      Padam
    4. Kalo ko tak sewel kenapa ko takut sangat nak tangkap cina jholo perompak..teloq ko dah kena pulas?

      Padam
  8. Dalam kepala Najib tak ingat lain daripa nak save dia punya "beleaguered PMship". Dia dah nak kiok, dah kalah undi popular di PRU13, hilang 2/3 majoriti di Parlimen, di kasi Tsunami Cina, dapat keputusan yang paling huduh dalam sejarah UMNO.

    Apa saja di buat nya untuk nak menang PRU14. Tapi, dengan skandal 1MDB dan mmcm mcm dia buat yg menyenangkan hati Cina tapi nampak mengkhianat dan mendengkikan hak dan kepentingan Melayu, kot dia dapat Tsunami Melayu jugak di PRU14. Baca lah c&p ini:

    Najib Pengkhianat, Pendengki Bangsa Melayu, Buang ISA, Buat Keputusan Buang Akta Hasutan dll.

    Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

    Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

    DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

    Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membimbing peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di ganti, pronto.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Satu dagi dah histeria, Masuk saja blog terus korang meroyan kena histeria

      Padam
    2. Takut kena sembur, ye, Jing Jibo?

      Dah cium kentot Jibo pagi ni?

      Padam
    3. Umnongok guna isu rasis untuk takutkan melayu..tapi sekarang makin ramai melayu cedik kerananampak yg tipu melayu adalah umnongok..bagi sikit heboh serata dunia...sedut balik banyak2 secara senyap...rembat pun senyap2..

      Padam
    4. budak2 mentah cerita politik elok berambus..merepek komen2 macam sampah..kau yang bertuan cina2 dapig tu bukankah penghianat sebenar bangsa melayu..majority yang kau dpt dari cina2 dapigs la....tlg kira berapa saja melayu pembangkang yg menang..lepas pru14 kau orang boleh bungkus..jangan nak berangan menang...

      Padam
    5. Komasih mimpi?..ko ingat dap tanding 222 kerusi?menang 38 kerusi ape dap boleh buat?..kenapa otak ko sakit?..kalo umno masih boleh menang ko gi tanye anuar musa nape merayu ahli2 bersatu kembali kpd umno termasuk mukhriz..ko tak tahu rupenye umno sedang nazak..bodoo

      Padam
  9. Yg. si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP nak LELONG Negara ISLAM kami ni kat TERRIS NA*O/IS-rael tak pa pula ya, si kadiaqJUBOQ BABI OI! PI MAMPOS lu si JANTAN CELAKA HOMO!

    OI si GoBLOG/TERORIS2 GILA BABI si HOMO JIJIK PENJILAT JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

    Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION selepas dok lahap TAIK rejim TERORIS KANIBAL IS-rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

    Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

    Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

    DAP Terima Latihan Dari Mossad?

    January 4, 2016 By WakeUp Malaya

    Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

    Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
    —–
    Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

    Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

    Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

    Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. ....... (teruskan membaca)


    Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAP memanglah, dah kena brainwash oleh British untuk membenci Melayu, PECAH DAN PERINTAH

      Padam
    2. Jeng,jeng,jeng....
      Dah datang!

      Padam
    3. Mula mula baca penulisan By WakeUp Malaya tuh, macam boleh caya.

      Tapi bila di akhiri dengan maki hamun dan carut Jing Jibo aka Nek Tempoyak basi, berdentum le apa yang di kata itu sebagai bohong fitnah anak haram anjing Najib tuh.

      Padam
    4. Nek..skru kepala ko yg dah tercabut doktor cakap tak ada spare part lagi..model lama..dinegara cina pun tak adalagi..jadi otak ko permanent damage laa...cian ko nek..

      Padam
    5. Umnongok brainwash melayu..kalo umnongok kalah dap akan perintah mesia..melayu jadi bangsat...sekarang pun masih ramai melayu bangsat walaupun umnongok dah perintah lebih 60 tahun..B40 majoriti melayu

      Padam
  10. Zaman najib ni zaman beli dan jual.....bila ada transaksi harga,dinaikkan..dan adapula kpnisyen...rakyat juga yg tanggung...pemimpin...sapu duit...bg depa,bukan korupsyen.tp...komisyen...
    komisyen.... halalan toyyib...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Piagam SPRM menyatakan bahawa derma pun rasuah.

      Berkelirat rasuah pada dan di sekeliling Najib. Nak biarkan Najib merintah apa lagi? Jangan undi dia dan UMNO/BN di Pru14. Telungkupkan depa.

      Padam
    2. Jangan duk anganlah, gi spr daftar dulu, kemudian baru angan2

      Padam
    3. Ko merepek daftar ape?sprm dah hantar laporan..AG pandir dah rampas kuasa hakim...buat2 tak tau plak..mental sakit jugak mcm geng ko kawan tuhan harun?

      Padam
  11. 8:27 PG nyata ia lah Jing Jibo -

    "Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini .. banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

    ",, bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut .. maki hamun dan mencarut."

    BalasPadam
  12. BLOGGER YAHUDI NI NNPK GELABAH
    MAKLUM YAHUDI YG BERI DANA FITNAH
    EKOK MALAYSIA BERALIH ARAH
    DARI PENJAJAH YANG BARUA SEMBAH

    SMLM BUDAK KADIR JASIN DAH GELABAH
    SI BUDAK SURUHAN MEDDEY KITTY
    ELOK SSGT MALAYSIA BERALIH ARAH
    TERNYATA GELISAH SEMUA BARUA YAHUDI


    kikikikiki..... senang ssgt posting maksydkan apa... Elok rasanya Malaysia masuk pakatan BRICS...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii,

      Padam
  13. PERANAN GORGE SORIS TERBUKTI SUDAH
    SUMBER DANA BERSIH DAN PENFITNAH
    MOLA LA PUAK PLURALIST MURTAD GELABAH
    SRMUA BARUA YAHUDI CEMAS GELABAH

    PARTI BERSATU TALIBARUT PENGKHIANAT
    PUAK ALJUBOORI PUN TURUT TERASA
    DC LEAKS DAH BOCOR KAN MAKLUMAT
    MAKIN PARAH BARUA YAHUDI DI MALAYSIA

    kikikiki..DC leaks dedah dana open society gorge soros mrmberi dana pada puak aljuboori pluralisma murtad dan Bersih.... barua yahudi tak panas montot...kikikikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo dah gunakan mode pantun pendek pendek dan huruf brsar.

      Dah kena potong barang dia kot, jadi pendek sekarang. Pakai huruf besar sebab dia dah inferiority complex.

      Tapi masih lagi guna mode bebudak kikikiki kikiki

      Sian. Pathetic.

      Padam
    2. Wikileaks pun bocorkan rahsia.
      Soros marah dgn obama kerana sign tppa dan berkawan dgn pm korup.
      Obama kena tipu dgn najib ug mengheret mslh peribadinya kemana shj dan dgn siapa shj beliau berkawan

      Padam
    3. Wikileaks dah bocor rahsia..? Bukti ada..? Tunjukkkan la bodooo... kikikiki...

      Padam
    4. Ooo kawan tuhan harun dah masuk..dah makan obat?tido cukup...kalo gitu bolehlah ko klentong lagi..

      Padam
    5. Ko dah check skru kepala ko?pagi ok lagi..petang nanti tercabut

      Padam
    6. Ko pun ada bukti?ato hentam kromo kerana skru longgar

      Padam
    7. Bukti penyelewengan 1MDB merata dunia yang cuba di spin oleh Baruah2 Menteri UMNOnok dan Anjing2 Pencacai2 Musibat Najib macam mana pulak ???!!!

      Padam
  14. Gambar di akhir post itu -

    ngapa banyak sangat kedut, di dahi, di bawah dagu ...

    tepi mata kiri itu, tanda plastic surgeon coba buang sepet ke ...

    tak pernah nampak Rozy pakai selain dari baju kurung, gamak nya main tenis pun berbaju kurung ...

    Going personal? Aoa peduli, kan ini perang politik, sapa kata ada anything personal tak personal dlm politik ..,

    Tengok lah Donald Trump kena sebat dengan cerita2 dia mainkan pompuan

    BalasPadam
  15. GAMBA PERSONAL PUN JADI BAHAN
    PULAU PINANG BANJIR DAN KARAM
    BLOGER BATUAPI PUN TAK BUAT LAPURAN
    MANA BOLE .. NANTI TAK MASYUK SEBULAN

    kikikikiki.... bodo punya blogger batuapi pulau pinang tengelam buat fitnah bodoh lagi... puiiiii.... bawak taubat.... kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mode bebudak lagi - puiii kikiki kikiki

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Padam
    2. Pahang tak banjir?

      Padam
    3. Jing 9.06,

      Sebelum ko nak citer pasal yahudi, plurasisma dan murtad, baik ko tanya najib dan kak mah, duit curi 1mdb kepunyaan rakyat, gunakan duit ni untuk hidup bermewah mewah, beri pada anak tiri berjoli sakan, minum arak, berjudi buat filem lucah halal tak?

      Padam
    4. Curi duit 1MDB oleh Najib sekeluarga dan kroni adalah HALAL okeh Anjing2 Najib sbb Musibat2 tu dapat bahgian aka dedak!!

      Padam
  16. DAH TAK MAMPU BERHUJAH MOLA HARAMJADAH
    FAKTA TAK ADA... APA LAGI NAK BOKTI
    MULA LA GRLISAH CEMAS DAN GELABAH
    WSJ..SR..SPORK ..SWISS.. RUJUKAN ABADI

    kikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dok copy paste aje kerja kau, ye Jing?

      Nanti Jibo potong kau punya dedak supply, kebulur.

      Padam
    2. Dah saman wsj dan Sr kerana fitnah?..najib dah saman harakah

      Padam
    3. @Anon 9:16...

      Kalau fitnah samanla Negara2 tu!!!

      Garta benda dirampas dan semua Pegawai Bank terlibat dihukom dan Bank2 terlibat ditutop!!

      Cuma haram jadah berotak dalam dubur jer yang menghalalkan perbuatan PM aka Penyamun Mega Malaysia aka Lanun Bugis!!

      Padam
  17. TAHNIAH TENGGELAM BANJIR P PINANG
    BLOGGER BATUAPI TENGGELAM SUMPAH SERANAH
    APE NAK BUAT TRADISI KAKI AUTA BODO PIANG
    DUIT DAN MASYUKK BUAT JE LA FITNAH

    kikikikiki..... macai macai meddey kutty...macai pluralisma murtad.. macai tokong makan babi elok gi pulau pinang...skkg prnduduk pulau pinang kebulur tak makan.... tahniah macai2 pengkhianat semua. . Kikikikiki....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penyakit mental Kawan tuhan harun dah datang balik..mula merapuu

      Padam
    2. Skru kepala kawan tuhan harun. dah longgar.. sape boleh tlng ketatkan..

      Padam
  18. PI MAMPOS lu si GoBLOG/TERORIS2 HOMO JIJIK PENYAMAQ si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI - TAK pula lu TERLOLONG psl. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT ZioNAZI Mkini/BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG dpt. RASUAH berBILLION dr. Soros-ISrael/MOSSAD-CIA serta mengHURU-HARAkan NEGARA ISLAM kami ni dgn. DEMO2 HARAM JADAH yg. GANAS mcm. BABI HUTAN SONDOL!

    OI si TERORIS2 HOMO si GILA BABI HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

    http://theflyingkick.blogspot.com/2016/10/sah-bersih-malaysiakini-dan-human-right.html
    SAH, BERSIH, MALAYSIAKINI DAN HUMAN RIGHT WATCH TERIMA DANA DARIPADA GEORGE SOROS!!!
    Saturday, October 29, 2016
    Berbanding 'pendedahan' yang dibuat oleh Sarawak Report atau Wall Street Journal dan New York Times, pendedahan yang dibuat oleh sekumpulan aktivis penggodam yang dikenali sebagai DC Leaks, kurang mendapat perhatian, malah cuba dipejam mata oleh mereka yang sangat sensitif dengan laporan-laporan negatif antarabangsa membabitkan Malaysia.

    Barangkali kerana pendedahan tersebut melibatkan figura-figura dan entiti-entiti utama yang terbabit dalam konspirasi menggulingkan Kerajaan Malaysia dan Najib Abdul Razak, maka ia perlu disenyapkan begitu sahaja. Bahkan perlu disokong dan diberikan bantuan.


    ........DC Leaks berjaya menggodam dokumen-dokumen dari Open Society Foundation (OSF) milik George Soros. DC Leaks juga merupakan organisasi sama yang telah menggodam e-mel Hillary Clinton yang mendapat liputan media dan kini sedang disiasat oleh FBI.

    Menerusi dokumen-dokumen yang digodam dari OSF, nama Malaysia dan 'Malaysia Program' kerap disebut. Namun yang paling menarik ialah membabitkan kegiatan George Soros yang sangat aktif ke arah 'pilihanraya yang bebas dan adil' di Malaysia sekaligus mengesahkan bahawa George Soros membiayai BERSIH, Merdeka Center dan Malaysiakini...... teruskan membaca

    Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!


    BalasPadam
    Balasan
    1. Nek..skru kepala ko yg dah tercabut doktor cakap tak ada spare part lagi..model lama..dinegara cina pun tak adalagi..jadi otak ko permanent damage laa...cian ko nek..

      Padam
    2. Nek tempoyak copy paste....kejora punya kerja...dah takder idea.

      Padam
  19. Blog tempat orang sakit jiwa meraung dan meroyan

    BalasPadam
    Balasan
    1. 10.10 serupa macam ko,makan la duit haram tu, rakyat dah ada bunuh diri, jawab la korang pencacai najib sekalian kat akhirat.

      Padam
  20. BANJIR PULAU PINANG KITO UCAP TAHNIAH KAN
    BLOGGER BATU API BOLUM BUAT LAPORAN
    BERITA TAK CANTIK WAT APA NAK WAR WAR KAN
    BAIK BUAT CITER FITNAH BOLE CARI MAKAN

    kikikiikikiki... tahniah pulau pinang darul pluralisma murtad... kikiki

    PULAU PINANG DARUL PLURALISMA MURTAD
    TEMPAT PEJUANG BARUA DAN PENGKHIANAT
    BANJIR YG DATANG TANDA TUHAN DAH AZAB
    SUPAYA TERBUKA HATI UNTUK BERTAUBAT

    Tuhan bagi peluang lagi tu... kikikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Skru kepala kawan tuhan harun. dah longgar.. sape boleh tlng ketatkan..

      Padam
    2. Haha ...mangkok hayun idop lagi ko nii ingat dh kojol...dh tua pun bongok.. FuuCcKkk

      Padam
    3. Jing 10.17,

      Sebelum ko nak citer pasal plurasisma dan murtad, baik ko tanya najib dan kak mah, duit curi 1mdb kepunyaan rakyat, gunakan duit ni untuk hidup bermewah mewah, beri pada anak tiri berjoli sakan, minum arak, berjudi buat filem lucah halal tak?

      Padam
    4. Kawan tuhan harundah cakap curi rompak 1mdb tu fitnah yahudi..skru kepala dia longgar..tak boleh fikir waras lagi...yg menentang rompakan plak kena azab..kawan tuhan harun ni ikut kitab mazhab umnongok..kikikikik..

      Padam
    5. Bro 1048 pg...

      Lanun Bugis dan bini dia si rambot sarang tebusn sedap merompak Berbillion2 Dolar.

      Anjing2 nya menjilat dapat sdak setotet.. Anjing2 Najib tak sedar dorang kena main pantat dengan Lanun Bugis!!

      Hehehe...

      Padam
  21. CINA MANAKAH

    YANG BERUNDING

    JUAL HARTA

    TANAH MELAYU

    PADA CINA?

    BUKAN CINA DAP

    BUAT KERJA

    INI KERJA JAHAT

    MENTERI 

    CINA MCA 

    PEKARA INI

    AHLI PARTI

    KETUANAN MELAYU

    TIDAK TAHU

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini apa cakap mcm orang gila nih. Huruf besar, 2-3 perkataan se baris, cakap pasal KETUANAN MELAYU dengan tak beri maksud atau keterangan nih, nak kena bedal ke? Jing Jibo ke?

      Bodoh.

      Padam
    2. Bila ko nak tangkap jho lo kalau ada teloq..repot polis dah lama..

      Padam
    3. Sori bro tu dari blog tukar tiub anti jubo..

      Padam
  22. 8:26 PG,

    Not ALL MALAYS HAVE BEEN THROWN TO THE DOGS BY THE MALAY POLITICAL LEADERS AND LET DOWN BY THE RELIGIOUS EXPERTS. Many, yes, not ALL.

    Not ALL have lost their self respect. You are stating your opinion that the LOW IS GOING TO BE PERPETUAL. I do not agree. There are many Malays out there (they constitute about 60% of the country) who can "raise the bar", but have not come out in the open yet because, for example, of what has been termed "pemerintahan kuku besi", threats of recrimination, Akta Hasutan, SOSMA, POTA, Akta Keselamatan Negara, etc.

    Not having self respect that you talked bout is NOT AN ISSUE OF SKIN COLOUR? I disagree with you there, too. The Chinese have some 3,000 years of recorded history, suffered, tormented, disgraced, humiliated (heard of the "Opium War" where the Brits forced them to accept opium from British India for Chinese silk etc?), economically down trodden like during communist Mao Zedong's rule, treated as pariahs by the West until only 2-3 decades ago, yet they are now the 2nd largest economy in the world.

    And Najib goes crawling to kiss some more the Chinese President's feet. Like said in the blog post. So, all Malays have no self respect? No, only Najib and the likes of him, motivated largely by his need to win the votes of the Chinese in Malaysia.

    You said BANGING OR CURSING NAJIB DOES NOT OFFER THE SOLUTION. What else can be your solution? Saying WE MALAYS AND MUSLIMS HAVE THE POWER BUT WE CONDONE BREACHES LEFT AND RIGHT INDISCRIMNATINGLY is still talking in generalities, no specifics.

    It would be a specific if you say WHEN VOTERS ARE DANGLED WITH RM50, throw Najib out. That'd be a specific suggestion to solve the problem.

    Be specific, bro. Then it'd be a meaningful dialogue, a worthwhile discussion.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Specific solutions are aplenty albeit threat of whatever laws they may impose upon you.

      1. Umno malays (3 mil in nos?) wake up and confront najib. Dare to do it.....if not....you ask yourself

      2. Religious scholars come forward, stamp their foot down...dare to say it....if not ask hourself

      3. Get the Rulers to speak to AG, IGP.


      Afterall, all are muslims and malays, are they not?

      Waiting for GE14 to oust najib....well keep on dreaming. Do not blame others but ourselves who are muslims.

      You cannot be more explicit than what i have stated above. If the laws werd to hold you back, then dream and dream. Going to the dogs is not a choice but a definite destination

      The end results of such actions could be explosive...

      1. Najib removed, not the government
      2. Get an interim leader before getting elected/appointed one through normal process.
      3. Replace of enforcement agency heads
      4. Get justice for the rakyat through normal legal channel

      Padam
    2. Good to see your specific suggestions, bro.

      A lot has been done along the lines you suggested, including Tun Dr Mahathir mengadap Sultan Kedah di Kedah. But dia YDP Agong in the last weeks of his reign, jadi tak mahu bawak ke Majlis Raja Raja pun.

      Kita kena sentiasa dan terus kemukakan semua itu di blogs, lain2 media, di gerai, di sembang mana mana pun.

      Satu c&p yang boleh kita sebar sebarkan:

      Yang di-Pertuan Agong ada kuasa singkir PM, kata peguam Tun M

      Mohammed Haniff Khatri Abdulla kata, undang-undang tertinggi negara iaitu Perlembagaan Persekutuan dengan jelasnya menyatakan, “kuasa melantik termasuk kuasa untuk menolak,”.

      “Ada pihak mempersoal kuasa Agong terhadap Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak). Bagi saya, jawapannya ada dalam perlembagaan.

      “Perkara 40 (2) (a) menyatakan Agong boleh bertindak menurut budi bicara dalam pelantikan Perdana Menteri. Ia tidak menyentuh soal kuasa memecat Perdana Menteri.

      “Tetapi dalam Seksyen 29 Jadual ke-11, undang-undang bertulis menyatakan bagi individu atau pihak yang diberi kuasa membuat pelantikan ke mana-mana pejabat, kuasa yang sama hendaklah ditafsirkan sebagai termasuk kuasa untuk membuang kerja atau menggantung individu yang dilantik dan melantik orang lain buat sementara bagi menggantikan individu yang digantung sedemikian.

      “Lagipun, Perkara 43 (6) Jadual 6 memerlukan seorang Perdana Menteri mengangkat sumpah untuk menegakkan, melindungi dan mempertahankan perlembagaan,” katanya.

      Padam
    3. Satu lagi c&p, bro:

      Majlis Raja Raja telah bermesyuarat "Pre-Council", antara mereka sendiri tanpa PM dan Menteri2 Besar hadir, pada 5 Oktober, 2016. Ia itu sebelom sidang Majlis Raja Raja yang resmi pada 6 Oktober 2016.

      Pre-Council Meeting Majlis Raja Raja itu telah mengeluarkan kenyataan akhbar yang, antara lain, mahukan kerajaan menyelesaikan secepat mungkin siasatan berkaitan dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan mengambil tindakan tegas yang sewajarnya terhadap pihak-pihak yang terlibat.

      "Penemuan siasatan ini hendaklah dilaporkan secara lengkap dan telus supaya rakyat dapat diyakinkan akan keikhlasan kerajaan yang sama sekali tidak akan melindungkan fakta dan kebenaran."

      "Kegagalan memberikan penjelasan dan jawapan yang meyakinkan, dikhuatiri telah mengakibatkan berlakunya krisis keyakinan.

      "Akibatnya rakyat percaya, sama ada dengan realiti mahupun secara persepsi, bahawa ia turut menjadi antara sebab yang telah mempengaruhi kejatuhan nilai mata wang Ringgit Malaysia secara mendadak, sehingga memberi impak negatif ke atas pasaran kewangan dan iklim ekonomi negara dan sekali gus telah menjejaskan pandangan dunia terhadap Malaysia."

      Ia juga dikhuatiri berkemungkinan pula menjejaskan ketenteraman awam serta keselamatan negara.

      "Duli-duli Yang Maha Mulia Raja-raja Melayu ada tanggungjawab fardu kifayah untuk memastikan keamanan dan kemakmuran negara dapat berlangsung dalam suasana politik yang stabil dan rakyatnya hidup dalam harmoni," kata kenyataan itu. – Bernama

      Padam
    4. Yet another c&p, bro - kita coba lah mana yang boleh, tak perlu khuatir sangat walau pun perlu jangan melanggar undang undang:

      Appeals court: No one should be afraid of criticising govt / public officers conduct

      Federal Constitution allows people to exercise freedom of speech, court says in written judgment when setting aside defamation suit by Pahang MB against newspaper.

      PETALING JAYA: The public should not be afraid to talk about government and public officers’ conduct, says the Court of Appeal.

      In a 31-page written judgment by Court of Appeal Judge Justice Idrus Harun, in the case of Pahang Menteri Besar Adnan Yaacob suing Utusan Melayu for defamation, he noted the people should discuss their government and public officials’ conduct without being subjected to civil actions for their opinion

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/06/08/appeals-court-no-one-should-be-afraid-of-criticising-govt/

      Padam
    5. Dear scholars;

      Its good to see you guys changing opinions intelligently.

      My short comment on this topic would be:-

      Kita buat saja apa yang kita mampu. Selebihnya kita serah kepada Allah. Adakalanya pertolongan itu datang pada saat akhir. Sebab apa? Pada pandangan saya ada dua sebab.

      Pertama.

      Sebab Allah mahu melihat makhluknya berusaha 'untuk melihat siapa di kalangan kamu yang lebih baik amalannya'. Anggap saja ini peluang yang Allah beri kepada kita untuk melihat apa tindakan yang kita pilih untuk lakukan.

      Kedua

      Sebab Allah mahu berikan tempoh kepada si zalim. Supaya nanti bila pertolongannya benar2 sampai si zalim dan penyokongnya tidak lagi boleh berkata 'kami tidak diberi tempoh'. Tempoh lama diberikan hanya untuk membuktikan bahawa semakin diberi tempoh semakin banyak kezaliman dilakukan.

      Iktibar dari kisah Nabi Musa dan Harun, dua anak kecil Bani Israel yang menentang sedikit demi sedikit Firaun Ramses. Setiap satu penentangan akan dibalas dengan kezaliman yang lain oleh si penguasa.

      Sehingga akhirnya pertolongan Allah benar2 sampai dan si zalim tidak lagi diberi tempoh.

      Sementara itu kita lakukanlah apa yang patut.

      In shaa Allah kemenangan akhir akan berpihak kepada yang benar.

      'Katakanlah, telah datang kebenaran dan telah lenyap kebathilan. Sesungguhnya yang bathil itu akan/telah lenyap'.

      Wallahu a'lam

      Padam
  23. Pelajar tahfiz lawat Najib disuruh pegang plakad "terima kasih PM"




    PERDANA Menteri, Najib Razak memberitahu melalui akaun twitternya bahawa beliau menerima kunjungan imam-imam dan para pelajar tahfiz.

    Najib turut berkongsi gambar-gambar pertemuan tersebut.

    Apa yang dilihat menyedihkan, para pelajar tahfiz yang datang berkunjung untuk bertemu perdana menteri disuruh bergambar sambil memegang plakad-plakad berwarna-warni untuk mengampu beliau.


    BalasPadam
    Balasan
    1. hati kau dah rosak untuk menerima kebenaran..hasad dengki kau macam tabiat syaitan..

      Padam
    2. Yg rompak lah geng setan..tak ikut perintah tuhan

      Padam
  24. "Apakah syarikat kita tidak ada modal sehingga perlu bergantung kepada China?"

    Jawab nya senang... Berurusan dgn Negara China takde orang tahu bila $$$$ Jibo masok!!!

    Dasar Lanun Bugis!!!

    BalasPadam
  25. Melake dah mula kering..air di empangan takongan mula susut..boleh pegi sembah tokong penang mintak air...orang melaka akan mati kekeringan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Deris harun boleh mintak tolong kawan tuhan harun...kikikikik..tapi hati2 skru kepala kawan tuhan harun dah longgar...dia mudah nerapu rapu..

      Padam
  26. Hari ini dibawah pentadbiran najib sudah ada rakyat membunuh diri akibat kezaliman najib.

    Menteri2, punahsihat dan pencacai2nya turut bersubahat dan bersekongkol dengan menyokong pentadbiran zalim ini.

    Korang jawab la di akhirat nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau bila lagi?..mungkin dah bijak pandai dapat msg dari mangsa yang bunuh diri sebab yg itu yang dia bunuh diri..atau kau cakap tak guna otak tapi nafsu syaitan kau..

      Padam
  27. MELAKO X UJAN MELAKO X KORING KAN
    ISU KEK PULAU PINANG CUBO NAK DIALIH
    TOKONG TAK HIRAU LOTAK JAWATAN
    ASAL BOLEH SAKAU SELAGI BOLEH

    Kikikkikikiki... bala kat pulau pinang pasal TOKONG tak.letak jawatan... kikikikkkki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari ini dibawah pentadbiran najib sudah ada rakyat membunuh diri akibat kezaliman najib.

      Menteri2, punahsihat dan pencacai2nya turut bersubahat dan bersekongkol dengan menyokong pentadbiran zalim ini.

      Korang jawab la di akhirat nanti.

      Padam
    2. Kawan tuhan Haron !!bila ko nak tangkap cina jholo ni..teloq ko. mana?jholo dah pulas?..sembang kencang..

      Padam
    3. Kalo tokong sakau lagi ko gi repot polis laa...najib dan jholo merompak ko bisu..

      Padam
    4. Ko tak tahu 2hari Deris sembahyang hajat mintak hujan..kotak tahu sebab teloq ko cina dah pulas...kikikikik

      Padam
  28. najib tiada pilihan lagi. hanya Negara china lah yg salah satu Negara 'totalitarian' yg besedia bersubahat dgn nya.

    saperti saya saran kan tempuh hari. projek 'easr coast rail line' perlu d odit olih pakar perkereta apian.

    kos rm55bill yg d umumkan najib tidak langsung masuk akal.

    Negara china tidak keberatan utk memberi pinjaman yg akhir nya akan d bayar olih rakyat jelata. yg penting sekarang ia lah utk najib mencari jln utk membayar hutang 1MDB melaui projek2 raksasa yg d gelembung kan harga nya. 'its a win win situation where d rakyat is being robbed in bright day light'.

    pengkhianat Negara akan menerima azab nya. Insya'allah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KO SAPA NAK BAGI SARANAN
      BARUA YAHUDI YG MAKAN UMPAN
      BUKTI TAK ADA HANYA MAIN SANGKAAN
      PERANGAI YAHUDI PENGIKUT SETAN

      kikikiki... lu sapa.nak bagi saranan... ada BUKTI dan fakta yg sokong hujah lu setann.. kikikiki KO

      Padam
    2. Hari ini dibawah pentadbiran najib sudah ada rakyat membunuh diri akibat kezaliman najib.

      Menteri2, punahsihat dan pencacai2nya turut bersubahat dan bersekongkol dengan menyokong pentadbiran zalim ini.

      Korang jawab la di akhirat nanti.

      Padam
    3. Setuju projek itu mesti di oditkan.

      Jangan pedulikan cakap Jing Jibo yg sekarang pakai huruf besar selalu - dia dah complex-stricken, terasa kecil, barang nya hampir takda.

      Padam
    4. Jing tu susahhati sebab cina dah pulas teloq dia..dia ingat tak de orang tahu..

      Padam
    5. teloq dah kena pulas sampai skru otak longgar...teloq melayu kena pulas dengan cina..ape jenis melayu ni?..masih jantan lagi ker?...KIKiKIKIkIK...macammana plak cina boleh pulas teloq melayu ni..malu melayu lain..melayu umnongok memang tak ada kemaluan..sewel...KaHkaHKah

      Padam
  29. Tempat yang tertinggi (Al-'A`rāf):96 - Jikalau sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertakwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. elok dituju pada puak2 munafiq belaan dapigs..

      Padam
    2. Hari ini dibawah pentadbiran najib sudah ada rakyat membunuh diri akibat kezaliman najib.

      Menteri2, punahsihat dan pencacai2nya turut bersubahat dan bersekongkol dengan menyokong pentadbiran zalim ini.

      Korang jawab la di akhirat nanti.

      Padam
  30. PLURALISMA MURTAD BUKTI KEZALIMAN
    AJARAN SONGSANG TAJAAN YAHUDI
    DAH DIBERI TAUHID DEPA MAIN MAINKAN
    TUNGGU SAJA LA AZAB NYA NANTI

    kikikikiki.... mudah tuduh org lain zalim... suluh jubo macai aljuboori dulu sapa yg zalim... kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko selalu main suluh jubo ke, Jing Jibo?

      Tapi pahal ko biarkan orang main jubro kau selalu?

      Padam
    2. Hari ini dibawah pentadbiran najib sudah ada rakyat membunuh diri akibat kezaliman najib.

      Menteri2, punahsihat dan pencacai2nya turut bersubahat dan bersekongkol dengan menyokong pentadbiran zalim ini.

      Korang jawab la di akhirat nanti.

      Padam
    3. Perompak dibela ajaran kitab mazhab umnongok...kikikiki..

      Padam
    4. Teloq ko dah kena pulas dengan jholo..malulah cina dah pulas teloq melayu..

      Padam
  31. Balasan
    1. Fuckoff- teloq ko pun cina jho lo dah pulas..ko biarkan ..teloq melayu kena pulas dengan cina..

      Padam
    2. Jing Jibo pakai nama Keris Berayon "bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - mengarut .. maki hamun dan mencarut.

      Padam
  32. Hari ini dibawah pentadbiran najib sudah ada rakyat membunuh diri akibat kezaliman najib.

    Menteri2, punahsihat dan pencacai2nya turut bersubahat dan bersekongkol dengan menyokong pentadbiran zalim ini.

    Korang jawab la di akhirat nanti.

    ....................

    Sifat tolong menolong di antara satu sama lain memanglah digalakkan oleh Islam dengan syarat ianya di dalam perkara kebajikan dan ketaqwaan, bukannya di dalam perkara dosa dan maksiat. Firman Allah Ta'ala :

    Tafsirnya : " Dan hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertaqwa, dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa (maksiat) dan permusuhan."


    ( Surah al-Mai'idah : 2 )


    Adapun bertolong-tolongan di dalam perkara dosa dan maksiat bukan sahaja dilarang, bahkan Islam memerintahkan setiap orang Islam itu diperintahkan membanteras akan segala kemungkaran mengikut kemampuan masing-masing, sama ada dengan kekuatan tangan (kekuasaan), dengan lidah (nasihat) dan yang sekurang-kurangnya dengan hati iaitu dengan membencinya. Ini jelas sebagaimana hadis yang diriwayatkan daripada Abu Sa'id al-Khudri, dia berkata :�

    Maksudnya : "Aku mendengar Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wasallam bersabda "Sesiapa di antara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah dia mengubahnya dengan tangannya, jika sekiranya dia tiada berkuasa, maka hendaklah dia mengubahnya dengan lidahnya, jika sekiranya dia tiada juga berkuasa, maka hendaklah dia mengubahnya dengan hatinya, dan yang demikian itu (iaitu mengubah dengan hatinya ) adalah selemah-lemah iman."


    (Hadis riwayat Muslim)


    Berkata Imam Ibnu Hajar al-Haitami di dalam kitabnya Fath al-Mubin li Syarh al-Arba'in dalam mensyarah kalimat� di dalam hadis yang tersebut di atas bahawa mengingkari dengan hati itu ialah : "Membenci akan kemungkaran itu dengan hatinya dan dia berazam jika dia berkuasa (mengingkarinya) dengan kata-kata atau perbuatan,(nescaya) dia akan menghapuskannya, kerana membenci maksiat wajib hukumnya. Maka orang yang redha (tidak membenci) maksiat adalah (dikira) bersekutu dan bersubahat dengan orang yang melakukan maksiat itu. Jika redhanya itu kerana menghalalkannya (beri'tiqad bahawa kemaksiatan itu tidak haram) sedangkan hukum kemaksiatan itu haram dengan ijma' dan telah diketahui umum iaitu ma'lum min ad-din bi adh-dharurah, maka dia dihukumkan kufur. Manakala jika redhanya itu kerana menurutkan hawa nafsu ( tidak beri'tiqad bahawa kemaksiatan itu tidak haram), maka dia dihukumkan fasiq, tidak kufur dengannya. Perkara ini ( membenci kemungkaran) adalah wajib 'ain ke atas setiap orang kerana semua orang berkuasa pada melakukannya".�

    BalasPadam
  33. PLURALISMA MURTAD ALJUBOORI PERJUANGKAN
    LGBT GAY LIBRALISMA DI BAWA SKALI
    BELAGAK ISLAM TAPI PEJUANG SONGSANG
    SEMUA KESUCIAN ISLAM DIA CABULI& LIWATI

    kikikikiki... bawak2 tobat ALJUBOORI. ..macai kutty skali... kikikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenape menteri ko takbenteras...aljubori dah liwat jubok ko?...sebab dia tahu ko pengecut...teloq dah kena pulas dengan. cina...kikikikik

      Padam
    2. Aljuboripun tahu skru kepala ko dah longgar sejak makan dedak haram 1mdb...jadi ko pun biarkan cina jholo pulas teloq ko...memalukan melayu

      Padam
  34. Musyawarah (Ash-Shūraá):27 - Dan jikalau Allah melapangkan rezeki kepada hamba-hamba-Nya tentulah mereka akan melampaui batas di muka bumi, tetapi Allah menurunkan apa yang dikehendaki-Nya dengan ukuran. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui (keadaan) hamba-hamba-Nya lagi Maha Melihat.

    BalasPadam
  35. Pencacai 11.50,

    Jika bertanya kepada semua pemgomen2 dalam blog ini semua bersependapat dan bersetuju dengan persoalan berikut;

    Adakah kamu menyokong "LGBT GAY LIBRALISMA"?

    Jawapannya TIDAK.

    Adakah kamu menyokong aktiviti LIWAT?

    Jawapannya sama TIDAK.

    Adakah kamu menyokong berjuang menentang dan menjatuhkan kezaliman, penganaiyaan dilakukan oleh pentadbiran Najib dan penyamunan wang dan harta rakyat?

    Kesemuanya akan berkata : YA dan SOKONG perjuangan ini!

    Terang dan jelaskan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi Jing jubo bodoo...putarbelit

      Padam
    2. Saudara 12:17

      Terang dan jelas sekali.

      Pendedak juga faham tapi selain menipu dan bermain dengan perkara remeh temeh mereka juga perlu mencipta isu.

      Dan LGBT, pluralist dsbgnya adalah isu2 yang mereka ciptakan untuk divert isu kleptokrasi yang sedang menggila ini.

      Itupun demi sesuap dedak.

      Padam
  36. Waah dah sampai 130 komen, baru sampai pukul 12 suku.

    Mana tak nya blog Putera M ni popular, mana tak nya Najib gobar, tugaskan anjing dia di sini.

    BalasPadam
  37. Anjing dia tak berteloq dah kena pulas dengan cina jholo..jholo umpan dedak 1mdb..skru kepala terus longgar..

    BalasPadam
  38. MACAI KITTY PENUH MAKI HAMUN
    MACAI ALJUBOORI TUMPANG SEKAKI
    HARAP KAN SAMAN TAK JALAN
    APA LAGI YG BOLE HANYA CACI MAKI


    kikikikiki... dah saman tapi tarik balik.. dah kantoi kena teeruskan gak... apa lagi yg tinggal ... sisia fitnah perlu diteruskan jugak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sape ajor ko saman tarik balik....bagi bukti..nak tunjuk booodoo..najib tak pernah cakap saman dah ditarik balik..

      Padam
    2. Saman tarik balik dng saman tak jalan ada beza ke... bodooo bodooo. ... kikikiki..

      Padam
    3. Kalo dah ditarik balik saman balaslaa pengecut....najib sendiri takut nak cabar dOj/fbi supaya bersihkan nama dia..tolol skru kepala longgar

      Padam
    4. Yg ko terkinja kinja nak mintak yg ko tuduh nak saman balik apa hal... terpulang pada dia la nak buat ka tak... bodooo bodooo...kikikiki...

      Padam
  39. Allah says in in the Quran:

    “O you who believe. If you help Allah, Allah will help you; and establish your feet firmly. But those who disbelieve, for them is destruction and Allah will make their deeds vain.” [Surah Muhammad :7]

    “Mereka menjawab: “Kami mendapat nasib yang malang, disebabkan kamu dan juga dengan sebab pengikut-pengikutmu!”  Berkata (Soleh): “Perkara yang menyebabkan baik dan malangnya nasibmu ada pada sisi Allah, (bukan kami yang menjadi penyebab), tetapi kamu kaum yang sedang diuji.” (Surah 27 An-Naml: Ayat 47)

    BalasPadam
  40. Pencacai 11.50,

    Jika kamu bertanya kepada pengomen2 dalam blog ini tentang persoalan diajukan oleh kamu, kesemuanya akan berkata;

    Adakah kamu menyokong LGBT GAY LIBRALISMA PLURASIMA?

    Kesemuanya akan berkata TIDAK!

    Adakah kamu menyokong perbuatan aktiviti LIWAT?

    Kesemuanya juga akan berkata TIDAK!

    Jika kamu bertanya, adakah kamu menyokong dan berjuang menentang kebatilan, kezaliman dan penganaiyaan Najib dan serta penyokongnya terhadap rakyat negara ini termasuklah penyamunan dan penyelewengan 1MDB?

    Kesemuanya juga akan berkata demi agama, bangsa, tanahair dan masa depan anak2 kami, YA DAN SOKONG!

    Mudah dan Jelaskan?

    BalasPadam
  41. Al-'Aĥzāb:70 - Wahai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah, dan katakanlah perkataan yang tepat - benar (dalam segala perkara),

    Al-'Aĥzāb:71 - Supaya Ia memberi taufiq dengan menjayakan amal-amal kamu, dan mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan (ingatlah) sesiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya, maka sesungguhnya ia telah berjaya mencapai sebesar-besar kejayaan.

    Sapi Betina (Al-Baqarah):141 - ......; baginya apa yang diusahakannya dan bagimu apa yang kamu usahakan; dan kamu tidak akan diminta pertanggungan jawab tentang apa yang telah mereka kerjakan.

    BalasPadam
  42. Blog penabur fitnah..lihat pada wajah najib bercahaya akibat dpt pahala fitnah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha3 bodoonye Jing jibo tak berteloq ni...pengecut

      Padam
    2. Ya...wajah Najib bercahaya...TAPI BUKAN PADA KERANA ITU....KERANa DAHI DS NAJIB LUAS...KENA CAHAYA MATAHARI...sbb itu bercahaya...

      Padam
    3. Rompak dapat pahal?ajaran kitab mazhab umnongok..cai pun jadi bongok..

      Padam
    4. Bro 1 06,

      "KENA CAHAYA MATAHARI."

      Hari ini didunia ini najib kena cahaya matahari.

      Di akhirat najib dan pencacai akan dibakar dan digoreng dengan api neraka berulang ulang kali.

      Sebelum tu kena pelangkung dengan malaikat nangkir kerana suka bertukar tukar bentuk, rupa dan wajah dihadapan malaikat yg bertanya.

      Padam
  43. Najib pegi negara arab dapat derma raja arab 2.6 billion..najib pegi negara china plak agak2 dapat berapa billion?

    BalasPadam
  44. DULU BUDAK SUMAN GELAR AL ANUS@ALJUBORI
    SEBAB DIA BAWA PLURALISMA MURTAD YAHUDI
    SKG DIA JILAT SBB SENTAP JAWATAN PENGERUSI
    NAK BUKTI..?BILA DAH SENTAP DIA JILAT KEMBALI

    kikikiki.. tanya budak suman.. masa jadi pengerusi tetap UMNO 5 penggal dia gelar anwar al anus sbb gerakan pluralisma murtad diblog parpukari.... bila sentap jawaran pengerusi 5 penggal dia jadi barua yahudi penjajah... jilat balik...Sokong BERSATU bersama pluralisma murtad...DAP komunis evanglista..PAN syiah kafir bukti apa lagi yg ko nak..? Depan mata pun buto... kikikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib barua yahudi..sape pakai penahat yahudi APCo?kikikik..sape2 boleh reka citer untuk. buat bukti..hihihi

      Padam
    2. Dlm umno ramai ulamak dan ostaz tak ada pun citer pasal ni..kosorang jer merapu..

      Padam
    3. Kejora...

      Amboi sedapnya cakap mengata orang. Mari kita berdebat, siapa sebnarnya bersahabat dgn Yahudi Zionis...kamu dgn Najib atau saya dgn Mahathir...???

      Berani....????

      Padam
    4. Kejora 1:18 ptg...

      Saya mulakan perdebatan kita....

      Siapa yg menjemput, memberi lesen perniagaan kpd Zionis Yahudi Goldman Sachs dan juga melantik Goldman Sachs sebagai Juru Perunding/Consultant bagi mendapatkan hutang riba RM42 bilyon? Kenapa Najib sanggup bayar upah khidmat kpd Goldman Sachs sebanyak US$500 juta (bersamaan RM2 bilyon)... kenapa beriya-iya benar bayar? Sebab....Najib & Rosmah giur meleleh nak memilikki duit berbilyon untuk berbelanja-sakan, membeli harta di luar negara, jet & kapal layar peribadi, emas-intan-berlian, handbag & kasut berjenama.

      Kesudahannya, Najib mengingkari arahan agama untuk menghindari amalan riba. Dah lah bersekutu dgn Amerika & Yahudi Zionis, berjoli dgn duit riba... rakyat jelata pulak kena tanggung dgn GST (Gomen Suruh Tax 6%).

      Perlu saya ingatkan.. Imam Muslim meriwayatkan dari Jabir dia berkata, “Rasulullah saw melaknat pemakan riba, orang yang menyuruh makan riba, juru tulisnya dan saksi-saksinya. Baginda juga bersabda, mereka semua sama. Dan apa yang dilakukan oleh mereka itu termasuk tolong menolong atau bantu membantu dalam kemaksiatan dan dosa yang dilarang Allah swt".

      QS. Al Maidah: 2 pula menyebut...وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ
      Artinya “ Dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. dan bertakwalah kamu kepada Allah.”

      Nabi Musa AS mengajar & mengingatkan umatnya melalui kitab Taurat kejahatan & penipuan riba (usury) yg boleh menjahanamkan umat manusia terus menjadi abdi kepada orang kaya - pemberi hutang.

      Begitu juga Nabi Isa AS dalam ajaran kitab Injil... hingga pada satu ketika baginda murka & menghalau pendita2 bani Israel yg melakukan perniagaan terkutuk ini di dalam tempat ibadat mereka.

      Padam
  45. Strategi baru cai2 pengecut umnongok membela najib dan perompak2...rompakan 1mdb adalah fitnah..saman DOJ pun satu fitnah..tiada duit 1mdb yg hilang..saman doj dah ditarik balik..skru dikepala longgar..

    BalasPadam
  46. 1.18

    "Sokong BERSATU bersama pluralisma murtad...DAP komunis evanglista..PAN syiah kafir bukti apa lagi yg ko nak..?"

    ...........

    Jika kamu bertanya persoalan ini, kesemua pengomen akan berkata TIDAK SOKONG sebaliknya hanya bersetuju dan bekerjasama untuk menjatuhkan najib dan pendedak2nya yg terbukti menganaiya dan menzalimi rakyat.

    BalasPadam
  47. PENKHIANAT BANYAK SLOGAN
    ISLAMIK STATE HADHARI DAN MADANI
    NAK NNPK GAH BARUA SORANG PEJUANG
    AKHIRNYA DILACURKAN ISLAM YG SUCI

    nak bokti lagi ka...? Atau buat2 pekak buta tuli... perangai barua yahudi babi.... kikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.49

      "Atau buat2 pekak buta tuli... perangai barua yahudi babi...."

      ..........

      Nabi Ibrahim adalah seorang berketurunan yahudi, kamu menyebutnya berulang kali dalam solat kamu.

      Adakah kamu menghina nabi ibrahim?

      Padam
    2. Salah tuu...2:01. Fakta sejarah & ajaran agama menyatakan bangsa yahudi (termasuk arab) berasal dari Nabi Inrahim AS, bukan sebaliknya. Nabi Ibrahim AS bukan berbangsa Yahudi.

      Baca nie....
      The word "Jew" (in Hebrew, "Yehudi") is derived from the name Judah, which was the name of one of Jacob's twelve sons. Judah was the ancestor of one of the tribes of Israel, which was named after him. Likewise, the word Judaism literally means "Judah-ism," that is, the religion of the Yehudim.

      Padam
  48. KITA SOLAT CARA NABI
    PLURALISMA MUTRAD SOLAT MCM HANTU
    KITA IKUT SOLAT CARA NABI
    ADA YG MINTAK SOLAT JUMAAT HARI SABTU

    kikikikiki.... bodo bodo...puak pluralisma murtad nak solat jumaat pada ari sabtu... nak bukti ka ketja haramjadah depa semua.... gi google lu tau sapa punya kirja... pluralisma murtad punya kirja... bodooo.. bodooo...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora @ 2:10..

      Tak pakai istilah sembahyang lagi ker?

      Insya Allah..kami akan turun berhimpun pada hari Sabtu demikian kerana janji hari Selasa Najib tak kunjung tiba.

      Kamu ada dalil, nas, qias atau ijmak memurtadkan orang kerana berhimpun pada hari Sabtu bersama-sama rakyat jelata dari semua lapisan masyarakat & etnik warga Malaysia. Siapa yg mengajar kamu.. buku panduan mana kamu rujuk..?? Itulah padahnya kalau belajar sekerat jalan (macam Najib)...!!

      Hijo de tu puta madre.. de qué demonios estás hablando, estupido? Adios amigo..el stupido....!!!!

      Padam
  49. Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):65 - Hai Ahli Kitab, mengapa kamu bantah membantah tentang hal Ibrahim, padahal Taurat dan Injil tidak diturunkan melainkan sesudah Ibrahim. Apakah kamu tidak berpikir?

    BalasPadam
  50. "puak pluralisma murtad nak solat jumaat pada ari sabtu"

    ...............

    Tak kan begitu tipis iman kamu bila Allah anugerahkan akal untuk kamu berfikir mana yg betul dan salah?

    Begitu jugalah dengan skandal penyelewengan 1mdb, bukti dah bertimbun dan berbukit bukit menunjukkan kesalahan najib.

    BalasPadam
  51. Dah ada bukti bawak la ke mahkamah bodooooo...

    BalasPadam
  52. 2.38 dah bawa ke mahkamah mesia, tetapi kenapa najib asyik nak menepis je? Jadi jantan lah najib, lawan secara terbuka di mahkamah!!!

    Oh ya, kami menunggu teloq najib tumbuh.

    BalasPadam