Ahad, 16 Oktober 2016

Hakikat Perasaan Rakyat Malaysia Hari Ini..!


Iman tidak dapat diwarisi..begitu juga amanah dan tanggungjawab..! Ianya bukan soal keturunan..!

BE SERIOUS..THIS COUNTRY IS FACING HEADWINDS!!

     I am quited disturbed by the various actions, opinions, remarks, comments , and bravado sabre rattling by some people ..in and outside of Government and politics.
   
First the destruction of the decades old sculpture in Kuala Lumpur. Then the attacks on that harmless , lifeless symbol of the Helang in Langkawi. It could have been our National flower the Hibiscus..or our famous animals..the Tiger and the Kancil.
    
No Muslim would EVER regard those symbolic structures as " objects of Worship " ! And erode our Aqidah !
    
Of course, some of those represent business opportunites to some..as the land upon which they are standing may have potential for making money.
    
There is talk of relocating my Alma Mater..and that of thousands of girls..that is the Convent Bukit Nanas. That has been denied ..and I do hope that denial is for good !
   
AND , in a curious , UNBELIEVABLE turn of events ..someone said that the Government can even bring down the TWIN TOWERS ..if it wanted to ERASE a former leader's legacy! 

     AM I HEARING RIGHT ?

THE TWIN TOWERS  IS NOT A PERSONAL LEGACY OF TUN as such..BUT A LEGACY OF THE COLLECTIVE GOVERNMENT OF THE TIME, which represents how far we have come as a rapidly developing Nation..
  
That the WORLD ACKNOWLEDGES..

ARE WE ADOPTING THE OSAMA BIN LADIN and THE TALIBAN approaches to things?
     Does not HERITAGE mean ANYTHING TO ANYONE IN AUTHORITY ?

OUR COLLECTIVE PAST...OUR HISTORY..

WHAT we stood and still stand for?

    AGAIN WE HEAR OF TALK OF MAY 13 STYLE of "Defending the MALAYS".

              I AM A MALAY.
   
....I DO NOT NEED TO BE DEFENDED BY XENOPHOBIC , UNTHINKING INDIVIDUALS..who wants to " support LEADERS to the last drop of blood". THAT BLIND , MINDLESS LOYALTY!
     
Why not be prepared to DEFEND MALAYSIA to ones last drop of blood?
    In fact Malays do NOT want such manner of " defending "..except perhaps the blinkered few.
    
We want peace..and harmony..AND RESPONSIBLE GOVERNANCE...so that this country can continue to integrate us into the mainstream of the Economic and Social Development. And for Malays to be  epitomes of Excellence..and worthy of Respect..AND  , because of our capabilities , and competencies..CAN COMPETE WITH ANYONE AT ALL..
    
PLEASE ..ALL OF  YOU WHO HAVE BEEN ENTRUSTED  WITH RUNNING THIS COUNTRY...
    CUT OUT THE TRIVIALITIES ..AND WHAT SOMETIMES ARE BORDERING ON THE RIDICULOUS AND INCREDULOUS ..

   CONCENTRATE ON  PUTTING THE COUNTRY BACK ON THE RIGHT TRACKS..CUT THE TALK and please get out of the DENIAL MODE ..

     THERE IS SO MUCH TO DO..PLEASE DO NOT WASTE ENERGY AND TIME ON POLITICAL SHENANIGANS...AND ON RABBLE ROUSING..
      T
HE HEADWINDS  ARE  RIGHT IN OUR FACE NOW...We may not have that resilience to face those challenges and come out minimally scathed..
    
Sighhhhh....

Tan Sri Rafidah Aziz

Lu Fikir La Sendiri!!!

110 ulasan:

  1. Kami bukan keluar Islam, Melayu'


    Mohd Rafiq (duduk, tengah) dalam sidang media hari ini. - Foto Sinar Harian

    AMPANG - Bekas Exco Pemuda Umno, Mohd Rafiq Naizamohideen berharap silaturahim dengan rakan-rakannya dalam Umno akan kekal walaupun selepas beliau umum keluar parti.
    Mohd Rafiq berkata, beliau berterima kasih kepada pemimpin-pemimpin Pemuda Umno di peringkat akar umbi yang banyak menyokong ketika beliau masih bersama Umno.
    "Saya percaya ramai di kalangan mereka akan marah dan tak bersetuju dengan langkah saya. Walaupun tak lagi bersama Umno dan berlainan ideologi politik, saya harap silaturrahim kita kekal abadi.
    "Saya dan rakan-rakan bukan keluar Islam, bukannya murtad. Kami juga tidak tukar bangsa dan warganegara, jadi janganlah marah sangat kami ini," katanya dalam sidang media bersama 28 bekas pemimpin Umno peringkat cawangan di sini, hari ini.
    Sementara itu, menjawab kenyataan Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor bahawa ada bekas ahli Umno yang merayu untuk kembali kepada parti, Mohd Rafiq berkata, perkara itu tidak akan berlaku kepada mereka.
    "Jika benar dakwaan Tengku Adnan bahawa ada ribuan ahli Umno yang dipecat merayu untuk diterima semula, saya cabar beliau senaraikan.
    "Tapi kami semua hari ini memang tak nak masuk balik Umno," katanya.

    BalasPadam
  2. Bukan saja FACING HEADWINDS. Dah merudum di buat Najib. 1MDB dan macam macam lagi punya hal.

    Mesti gantikan dia. Scepat mungkin kalau bleh. Kalau tak, lingkupkan dia, UMNO/BN di Pru14. Jahanam Malaysia kalau tak.

    BalasPadam
  3. Pelajari bahasa.

    Poli = kata awalan perkataan yg menunjukkan banyak

    Contohnya:

    Poligon = rajah tertutup dgn sisi-sisi garis lurus (banyak sisi)

    Polinomial = satu persamaan yg mana pembolehubahnya terdiri dari banyak sebutan dgn darjah kuasa berbeza (banyak sebutan)

    Polimer = satu struktur molikul yg mempunya banyak ikatan (bonb) unit yg serupa (banyak ikatan)

    Poligami = seorang suami dgn lebih dari satu isteri (banyak isteri)

    Poliklinik = satu klinik yg terdapat doktor2 dgn banyak kepakaran berbeza (banyak doktor)

    Politik = kepelbagaian teknik untuk memenangi kepercayaan orang baahan (banyak tektik)

    Di Malaysia, politik kerap bertukar jadi politaik (banyak taik) & yg paling banyak buat taik ialah Madey. Dia buat taik dgn Tunku, dgn Tun Hussain, dgn Ku Li, dgn Musa Hitam, dgn Ghafar Baba, dgn Anwar Ibrahim, dgn Pak lah dan terakhir dgn Najib.

    Maka, layak sangatlah Madey diberi gelaran raja taik! Ada juga tercatat di beberapa blog, dia diberi gelaran Tun Mahataik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Poliseleweng dan polisonglap

      Padam
    2. Cuba ko bandingkan zaman Tun dgn zaman skrg, di zaman siapakah yang paling banyak buat taik pada rakyat dan negara??

      Padam
    3. Ini Anjing Jibo. CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    4. Good job bro...I strongly recommend this valuable exposure of yours should be displayed on regular basis so that many more will not be deceived by the rascal, Kejora.

      Congratulation & Salam Perjuangan.

      Padam
    5. Bro 2:14 berkata,

      "Cuba ko bandingkan zaman Tun dgn zaman skrg, di zaman siapakah yang paling banyak buat taik pada rakyat dan negara?"
      ------------------------------------------------------------
      KOMEN SAYA PULAK:
      Cuba bandingkan raut wajah Najib & Tun Mahathir...Yg jauh tua tanpa kuasa kelihatan lebih berkharisma, energetik, segak, tenang, berkeyakinan, bebas ke sana sini tanpa takut & rasa malu.

      Padam
    6. Lama juga Kejora tidak masuk berdebat hati terasa rindu
      Macam selalu Kejora membukak kata dgn pantun syahdu
      Walau pun bunyi tidak hebat tapii kemas padat dan padu
      Mahu berlawan hujah dengan Othaman tua agama Hindu

      Padam
    7. Othaman’s reputation and dignity day by day get cheaper
      He’s nothing except an idiot bastard boast worst a slipper
      Any argument he brings we tear up, just like tissue paper
      Tonight he’ll get into trouble again, this Hindu worshipper

      Padam
    8. Othaman biiol tu Kejora tau semua dia punya cerita silam
      Nama dia Melayu tapi agama Hindu dan menyamar Islam
      Dia memiliki kemahiran seperti biawak, timbul dan selam
      Munafiq ini lakon watak Islam di luar tapii Hindu di dalam

      Padam
    9. Kita tunggu tengok ini Othaman, akal hampas otak sabut
      Kalu dengar sembang besar dia mengalahkan angin ribut
      Kejora keluar kisah dia jadi Hindu, dia mesti kelam kabut
      Malam ini sekali lagi, si tua bahlol unta ini akan lari cabut

      Padam
    10. 3 atau 4 tahun dulu dekat blog Parpukari kitorang beradu
      Masa tu Othaman jadi bengang bagai orang mabok candu
      Dia bawa hujah agama Islam ni berasal dari ajaran Hindu
      Apa lagi, teruk lunyai ler dia kena tibai melopong terkedu

      Padam
    11. Banyaknya maksud daripada poli ni ye.
      Tapi kesemua poli di bawah merujuk kpd individu yang sama.

      Politipu, polispin, policarut, polibodoh, polipantun, polihaprak dan polidedak.

      Siapa orangnya?

      Lu pikirlah sendiri

      Padam
    12. Suman...komen ko bandingkan air muka tun dan najib mcm kebudak2an.
      Lemah rupanya ko ni.

      Padam
  4. Hahaha, "the Government can even bring down the TWIN TOWERS ..if it wanted to ERASE a former leader's legacy!"

    Crazy. Mad. To even think of that. But there may actually be crazy and mad fellows in NJibo's omen. Like that foot-in-the-mouth, gangster looking and thug-talking bloke who claims he is loyal to the leader.

    Or that ikan bakar bugger. Who often talks through his assol.

    BalasPadam
    Balasan
    1. The ikan bakar bugger is not in the gomen. Hell if he is.

      But photographed with Jibo, got lots of money to buy Red Shirts etc giving the impression of being in Jibo's gomen.

      Padam
    2. Keruak juga mahu runtuhkan KLCC.

      Bongok punya bodek

      Yg tipubtabung haji, yapiem, beli bentley accident tak kena tax.



      Dr Vida pulak kena tangkap.

      Bodo TV3..bodo TV 3

      Padam
  5. UMNO is a sinking ship. Cabut le cepat2. Masuk Bersatu.

    BalasPadam
  6. لَا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ فِى ٱلۡبِلَـٰدِ (١٩٦)

    Jangan sekali-kali engkau (wahai Muhammad) terpedaya oleh usaha gerakan orang-orang yang kafir di dalam negeri (yang membawa keuntungan-keuntungan kepada mereka).

    (Al-'Imran, ayat 196)

    Dalam konteks Negara kita Malaysia ini, orang2 kafir harbi ini mengadu domba dan memperdaya kita umat Islam/Melayu. Mereka akan bertepuk sorak riang gembira apabila melihat kita sesama Islam bergaduh dan berpecah belah. Mereka memujuk kita untuk menentang dan menumbangkan kerajaan yg sekarang ini diterajui oleh pemimpin2 Islam/Melayu.

    Mereka nampak keuntungan yg akan berpihak kepada mereka apabila orang2 Melayu berpecah kepada banyak kelompok2 yg lebih kecil.

    Dengan itu, fikir-fikirkanlah ayat peringatan Allah ini.

    Jangan hanya kerana keuntungan dunia, kita sanggup dijadikan kaldai oleh puak kominis dajal bangsat ini yg mana kelak nanti agama kita akan hancur. Sedangkan sekarang ini mereka belum berkuasa, mereka sudah mengada-ngada dgn meminta dihapus tulisan Jawi pada penunjuk jalan, minta tidak digunakan pembesar suara di masjid bagi laungan azan dan ceramah agama. Bagaimana nanti jika mereka berkuasa? Mereka hanya akan mampu berkuasa apabila kita berpecah.

    Sebab itu Allah perintahkan kita agar tidak berpecah belah,

    وَٱعۡتَصِمُواْ بِحَبۡلِ ٱللَّهِ جَمِيعً۬ا وَلَا تَفَرَّقُواْ‌ۚ وَٱذۡكُرُواْ نِعۡمَتَ ٱللَّهِ عَلَيۡكُمۡ إِذۡ كُنتُمۡ أَعۡدَآءً۬ فَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِكُمۡ فَأَصۡبَحۡتُم بِنِعۡمَتِهِۦۤ إِخۡوَٲنً۬ا وَكُنتُمۡ عَلَىٰ شَفَا حُفۡرَةٍ۬ مِّنَ ٱلنَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنۡہَا‌ۗ كَذَٲلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ لَكُمۡ ءَايَـٰتِهِۦ لَعَلَّكُمۡ تَہۡتَدُونَ (١٠٣)

    Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam) dan janganlah kamu berpecah-belah dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang Neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliah), lalu Allah selamatkan kamu dari Neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayatNya.

    (Surah al-'Imran ayat 103)

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Jangan hanya kerana keuntungan dunia, kita sanggup dijadikan kaldai oleh puak kominis dajal BANGSAT ini yg mana kelak nanti agama kita akan hancur."

      Eloknya bahasa...? Di iringi dgn ayat2 suci?

      Quran says...

      (4:142) Behold, the hypocrites seek to deceive Allah, but it is they who are being deluded by Him. When they rise to Prayer, they rise reluctantly, and only to be seen by men. They remember Allah but little.

      (4:143) They dangle between the one and the other (faith and disbelief), and belong neither to these nor to those completely. And he whom Allah lets go astray, for him you can find no way.





      Padam
    2. بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)

      Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.
      (An_Nisak, ayat 138)
      (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
      (An-Nisak, ayat 139)
      ____________________________________________

      Kalau nak dibandingkan dgn suasana politik di Malaysia sekarang, puak munafiq ini dulu sangat membenci dan bermusuhan dgn puak kafir kominis yg sangat memusuhi orang Islam/Melayu.

      Tetapi kini, bagi puak2 munafiq ini, apabila mereka terdesak dan mendapati kekuatan mereka tidak cukup untuk menumbangkan kerajaan yg ada, mereka dengan menggadai maruah pergi mendampingi puak kafir harbi ini untuk meminta pertolongan. Puak kafir yang dulu mereka labelkan sebagai kominis, musuh negara, musuh Melayu dan musuh Islam ini, sanggup mereka jadikan kawan untuk bersandar kekuatan
      Tindakan puak munafiq ini adalah semata-mata untuk mencari/menumpang kekuatan. Dan mereka berharap akan mendapat kemuliaan jika berjaya menumbang kuasa Islam/Melayu yang ada sekarang. Namu Allah tegaskan mereka tidak mulia di sisiNya sebab Allah katakan tidak patut mereka berbuat begitu. Mereka melanggar larangan Allah, sedangkan mereka sendiri tahu akan kejahatan puak kafir itu.

      Mereka, puak munafiq ini lebih yakin dengan pertolongan kafir kominis berbanding dengan pertolongan Allah…

      Padam
    3. True meaning of Kafir
      Kafir is not simply a non muslim....Kafir is one that COVERS up the truth!!

      Classical arabic language that is what a kafir is.....If some one doesnt know the truth then how can they cover it up?!Being simple not muslim does not make one a kafir...What would make one a kaffir is they learn about Islam recognize it is the truth and in insolence turn away from Islam

      a good example of a kafir from the Quran would be pharoh...HE had seen all the signs manifest right before his eyes...He knew Allah was the only God and he covered the truth up because of his arrogance...This is why when he was drowning he said he believed in the God of Moses...So all the time he had been covering up the truth....

      Padam
    4. orang2 munafiq ini akan spin apa shj, walau ayat Quran sekali pun

      mereka kuat dgn ajaran tuhan harun ha ha

      Padam
    5. Tanpa Nama16 Oktober 2016 2:50 PTG

      Tukang pantun dah masuk dah...Ingat!....Jangan kamu campur adukkan yang benar dengan yang salah, dan jangan pula kamu sembunyikan yang benar sedang kamu mengetahuinya. Bersubahah dan mempertahankan 1MDB tu dosa tak?

      BALAS


      Quran says...

      4:83. When there comes to them some matter touching (public) safety or fear, they make it known (among the people), if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). Had it not been for the Grace and Mercy of Allah upon you, you would have followed Shaitan(Satan), save a few of you.

      Certainly, Allah loves those who put their trust (in Him).” (Surah Imran 3:159)


      Padam
    6. Salam hormat sdraku 2:48.

      An excellent original write-up from a scholar who I think I know who he is. That also can serve as English lesson for Kejora.

      A job well done..keep it up & Salam Perjuangan.

      Padam
    7. Lama juga Kejora tidak masuk berdebat hati terasa rindu
      Macam selalu Kejora membukak kata dgn pantun syahdu
      Walau pun bunyi tidak hebat tapii kemas padat dan padu
      Mahu berlawan hujah dengan Othaman tua agama Hindu

      Padam
    8. pak man kadok bengang tension dan jeleous bila tengok kejora fasih berbahasa inggeris. malam tadi dia kena henyak rapat dgn kejora, siap dgn pantun in English pulak tu. dia harap sembang besar jer, sebuah pantun in English pun tak reti dibuatnya, abok pun tarak ha ha

      Padam
    9. Othaman’s reputation and dignity day by day get cheaper
      He’s nothing except an idiot bastard boast worst a slipper
      Any argument he brings we tear up, just like tissue paper
      Tonight he’ll get into trouble again, this Hindu worshipper

      Padam
  7. Kata - kata Tan Sri Rafidah :

    "THE TWIN TOWERS  IS NOT A PERSONAL LEGACY OF TUN as such..BUT A LEGACY OF THE COLLECTIVE GOVERNMENT OF THE TIME, which represents how far we have come as a rapidly developing Nation.."

    Gahnya "Twin Tower" adalah nak menunjukan yang pada luar bahawa tiba masanya (pada ketika itu) orang luar memandang tinggi pada Malaysia kerana selama sebelumnya..mereka merendahkan kita....secara tersirat...orang luar bilamana datang Malaysia..akan MENDONGAK KEPALA padabila ia ingin Melihat "Twin Tower".. hatta Mendiang LKY pun mendongak...itulah tingginya darjat,maruah kepimpinan negara ketika itu...

    Tetapi bila seorang menteri ungkapkan kata2 yang kedengaran bodoh sekali....nak robohkan...Twin Tower bukan milik Tun...tapi milik negara..maruah negara....

    Sihhhh.... nak buat macamana...bos dia pun sengal.....

    #selamatkanmalaysia #bersatu  

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, bos dia Jibo bukan saja sengal, bisul di depan belakang kepala nya.

      Padam
  8. Begitu pesat dan bersemarak semangat UMNO sejak penubuhan di tahun 1948.

    Sekarang malap, malang, celaka (satu makna malang kata DBP), bersepai, si Jamal Ikan Bakar macam cengkurik, lari sana lari sini, heboh itu heboh ini nak bikin kacau.

    Tak pernah dlm sejarah UMNO Presiden nya korap bagi nak mampos. Gila, songlap berbilion Ringgit masuk akaun dia, anak tiri dia dll. Kalau bapak dia Tun Razak tahu, kot meronta ronta roh nya dalam kubur nak tempeleng anak nya.

    Dah takda hormat lagi rakyat kpd UMNO sekarang. Ha nya penyokong tegar di kampong dan pemakan dedak di kota yang masih banggakan UMNO.

    Dari sekarang hingga PRU14 akan berterusan ahli2 UMNO - ahli biasa dan yang berjawatan di peringkat Cawangan, Bahagian dll - umumkan mereka keluar parti itu. Yang keluar diam diam tak masuk berita pun mesti ramai.

    Ayoh rakyat sekelian. Masuk lah Bersatu ramai ramai. Gulingkan Najib di PRU14 sebab dia jatuhkan nama Malaysia dan bebankan rakyat dengan hutang 1MDB dll. Dan UMNO yang tak ambik tindakan ke atas hal2 itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam gengster -

      Sungai Besar Umno chief Jamal Md Yunos, who leads the anti-Bersih red shirts movement, has apologised in the event his men had indeed manhandled journalists.

      He was responding to the incident yesterday where a group of red shirts roughed up members of the media outside Giant supermarket in Kuala Selangor.

      Bendaklah tu di Dubai, jalan sana jalan sini, dapat bahagian dari pengsonglapan berbilion 1MDB, gamak nya.

      Padam
  9. Khas untuk raja ponton ape ke bende tu sebelum masuk dalam blog ini. Ingat! Jangan kamu campur adukkan yang benar dengan yang salah, dan jangan pula kamu sembunyikan yang benar sedang kamu mengetahuinya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo tuh terkenal sebagai pemutar belit. Dia asyik twist dan spin. Terutama nya bila dia tak makan pil sakit jiwa dia. Ligat. Pantun memantun mcm katun.

      Padam
    2. 2.15 anak bongsu tuhan harun (khalifah-4) keluarkan fatwa ha ha

      Padam
    3. Ha ha…ini je le yg anak tuhan harun sewel ini termampu
      Meratus, membebel melalak meroyan meraban merrapu
      Inii lah jadii nya bila bodoh biingai bahalol biol otak tepu
      Kerap si dungu 2.15 inii asyik diperhambat dgn penyapu

      Padam
    4. Ada pembahagian tugas kat dalam kubu Madey Malabari
      Cai Jing Jubo2.15 ni tugas tetap mencarut dia dah diberi
      Tapi dia kena sekeh lanyak ganyang boleh kata tiap hari
      Udah kerap sangat anak tuhan harun sekor ini cabut lari

      Padam
    5. Memang lawak jugak anak biiol tuhan harun yang bongsu
      Kerja memaki caci carut orang bagai hindu mabok samsu
      Buat citer hal mungkar-nangkiir miirip seorang nabi palsu
      Kerap kali si sewel ni ditibai Kejora hingga diam membisu

      Padam
    6. Anak bongsu tuhan harun inii jeniis busuk hatii dan perut
      Tak ada apa satu pun hujah dia selaiin merapu mengarut
      Dia diberii tugas khas kerja makii cacii keji dan mencarut
      Bila marah jadi seperti anjing tua kembong kempis perut

      Padam
    7. Khaliifah-4 ini udah teruk kita sekeh, maruah dia tercalar
      Masih keluar jugak lagii walau cacat merangkak menjalar
      Dia boleh bertukar rupa, sekejap jadii anjing sekejap ular
      Anjing biol seekor ini, “anjing sewel hindu” kita beri gelar

      Padam
    8. Anjing sewel ini, kalu tak silap datang bumi dari Sarawak
      Bagi kitorang si dungu inii hanya setaraf badut pak lawak
      Selalu di waktu pagi anjing ni pergi buru babi dan biawak
      Sebab itu lah, perangai binatang2 itu dia selalu terbawak

      Padam
    9. Anjing hutan Sarawak ni selalu biawak dan babi dia buru
      Tapii bila Kejora berpantun dia jadii risau resah cemburu
      Dia cuba juga usaha nak buat tapii tak retii tergaru-garu
      Kini bersarang kepala kena ledakan Kejora punya peluru

      Padam
    10. Anak bongsu tuhan harun ni komen secara lepas geram
      Bukan nya tak boleh berhujah cara baik aman tenteram
      Dia tak tahu Kejora inii lebih dulu darinya makan garam
      Kinii dia rasa lah akibatnya ini anjing barua anak haram

      Padam
    11. Anak bongsu tuhan harun yg Kejora paling seronok layan
      Bila dia marah mula membebel mengalah nenek kebayan
      Dulu dekat dusun, kepala diia kener hempap buah durian
      Sebab itu ler dia jadi sewel membebel meraban meroyan

      Padam
    12. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama.

      Padam
    13. Bro 3:47,

      Genius lah bro.. gambaran/cv ttg Kejora yg RENGKAS, TEPAT & PADAT...!!! Syabas & Salam Perjuangan.

      Padam
    14. Lama juga Kejora tidak masuk berdebat hati terasa rindu
      Macam selalu Kejora membukak kata dgn pantun syahdu
      Walau pun bunyi tidak hebat tapii kemas padat dan padu
      Mahu berlawan hujah dengan Othaman tua agama Hindu

      Padam
    15. Othaman’s reputation and dignity day by day get cheaper
      He’s nothing except an idiot bastard boast worst a slipper
      Any argument he brings we tear up, just like tissue paper
      Tonight he’ll get into trouble again, this Hindu worshipper

      Padam
  10. itulah namanya umno. Tiada satu apa pun janjinya boleh dipercayai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu dah berambus dari umno buat cara dah berambus. .... ko bela ajerrr bersatu murtad ko tuhhh..

      Padam
  11. Budak pidah bila kalah parti terjerit jerit nngisnye... tak ade isu ada puak nihhhh.... klcc nk letup la... DOJ..FBI..Spork...Swiss ...la satu pun x jalan.. bodo bodo... gi tgk arul kanda pubya jelajah 1mdb lgi bagus... ada fakta dan bukti suma dispinn puak fitnah... medey..boboi lansung x jawab isu jelajah arul... tony phua dari dulu mcm aysm pencen kah kah kah..... bodoooo bodooooo

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama.

      Padam
    2. Bro 3:49,

      Genius lah bro.. gambaran/cv ttg Kejora yg RENGKAS, TEPAT & PADAT...!!! Syabas sekali lagi & Salam Perjuangan.

      Padam
    3. Lama juga Kejora tidak masuk berdebat hati terasa rindu
      Macam selalu Kejora membukak kata dgn pantun syahdu
      Walau pun bunyi tidak hebat tapii kemas padat dan padu
      Mahu berlawan hujah dengan Othaman tua agama Hindu

      Padam
    4. Othaman’s reputation and dignity day by day get cheaper
      He’s nothing except an idiot bastard boast worst a slipper
      Any argument he brings we tear up, just like tissue paper
      Tonight he’ll get into trouble again, this Hindu worshipper

      Padam
  12. Aduhaii..sedih plk tgk muka mohd najib atas tuu..�😒😒😞😣😔🐺🐱🐭🐹🐸🐘🐵💰💰🌃🆗📶🚾

    BalasPadam
  13. Assalamulaikum Admin,

    Mohon untuk dimasukkan blog saya ke blok tuan. Blog saya:

    http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.my

    Sekiranya sudah dimasukkan harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

    Terima kasih.

    BalasPadam
  14. Assalamulaikum Admin,

    Mohon untuk dimasukkan blog saya ke blok tuan. Blog saya:

    http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.my

    Sekiranya sudah dimasukkan harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

    Terima kasih.

    BalasPadam
  15. Tukang pantun dah masuk dah...Ingat!....Jangan kamu campur adukkan yang benar dengan yang salah, dan jangan pula kamu sembunyikan yang benar sedang kamu mengetahuinya. Bersubahah dan mempertahankan 1MDB tu dosa tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2.50 anak bongsu tuhan harun beri fatwa lagi ha ha

      Padam
    2. Ha ha…ini je le yg anak tuhan harun sewel ini termampu
      Meratus, membebel melalak meroyan meraban merrapu
      Inii lah jadii nya bila bodoh biingai bahalol biol otak tepu
      Kerap si dungu 2.50 inii asyik diperhambat dgn penyapu

      Ada pembahagian tugas kat dalam kubu Madey Malabari
      Cai Jing Jubo2.50 ni tugas tetap mencarut dia dah diberi
      Tapi dia kena sekeh lanyak ganyang boleh kata tiap hari
      Udah kerap sangat anak tuhan harun sekor ini cabut lari

      Memang lawak jugak anak biiol tuhan harun yang bongsu
      Kerja memaki caci carut orang bagai hindu mabok samsu
      Buat citer hal mungkar-nangkiir miirip seorang nabi palsu
      Kerap kali si sewel ni ditibai Kejora hingga diam membisu

      Anak bongsu tuhan harun inii jeniis busuk hatii dan perut
      Tak ada apa satu pun hujah dia selaiin merapu mengarut
      Dia diberii tugas khas kerja makii cacii keji dan mencarut
      Bila marah jadi seperti anjing tua kembong kempis perut

      Khaliifah-4 ini udah teruk kita sekeh, maruah dia tercalar
      Masih keluar jugak lagii walau cacat merangkak menjalar
      Dia boleh bertukar rupa, sekejap jadii anjing sekejap ular
      Anjing biol seekor ini, “anjing sewel hindu” kita beri gelar

      Anjing sewel ini, kalu tak silap datang bumi dari Sarawak
      Bagi kitorang si dungu inii hanya setaraf badut pak lawak
      Selalu di waktu pagi anjing ni pergi buru babi dan biawak
      Sebab itu lah, perangai binatang2 itu dia selalu terbawak

      Anjing hutan Sarawak ni selalu biawak dan babi dia buru
      Tapii bila Kejora berpantun dia jadii risau resah cemburu
      Dia cuba juga usaha nak buat tapii tak retii tergaru-garu
      Kini bersarang kepala kena ledakan Kejora punya peluru

      Anak bongsu tuhan harun ni komen secara lepas geram
      Bukan nya tak boleh berhujah cara baik aman tenteram
      Dia tak tahu Kejora inii lebih dulu darinya makan garam
      Kinii dia rasa lah akibatnya ini anjing barua anak haram

      Anak bongsu tuhan harun yg Kejora paling seronok layan
      Bila dia marah mula membebel mengalah nenek kebayan
      Dulu dekat dusun, kepala diia kener hempap buah durian
      Sebab itu ler dia jadi sewel membebel meraban meroyan

      Padam
    3. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama.

      Padam
    4. Bro 3:50,

      Genius lah bro.. gambaran/cv ttg Kejora yg RENGKAS, TEPAT & PADAT...!!! Teruskan & Salam Perjuangan.

      Padam
    5. Lama juga Kejora tidak masuk berdebat hati terasa rindu
      Macam selalu Kejora membukak kata dgn pantun syahdu
      Walau pun bunyi tidak hebat tapii kemas padat dan padu
      Mahu berlawan hujah dengan Othaman tua agama Hindu

      Padam
    6. Othaman’s reputation and dignity day by day get cheaper
      He’s nothing except an idiot bastard boast worst a slipper
      Any argument he brings we tear up, just like tissue paper
      Tonight he’ll get into trouble again, this Hindu worshipper

      Padam
  16. Tukang pantun. Bukan fatwa...."Jangan kamu campur adukkan yang benar dengan yang salah, dan jangan pula kamu sembunyikan yang benar sedang kamu mengetahuinya". Ayat 42: 2 Al-Baqarah

    BalasPadam
    Balasan
    1. 3.01 anak tuhan harun keluar fatwa ha ha

      Padam
  17. Dajjal akan taborkan harta dan emas kpd manusia supaya taat perintah nye dan supaya manusia tidak beriman kpd tuhan lagi...sifat ini sama dengan najib yg taborkan dedak supaya. ahli2 umno taat kpd dia..

    BalasPadam
  18. Seronok dapat nasihat tukang pantun. Dapat lah pahala insyaAllah bila tukang pantun berhenti menfitnah dan mula bertubat.

    BalasPadam
  19. Bersatu ini lahir dari idea puak pengkhianat yang kecewa
    Mereka ini ialah puak yg tak tahu kenyang bak ular sawa
    Tidak yakin hidup, mereka cari DAP & PKR mintak nyawa
    Kesudahan nya akan hangus lungkup jadii bahan ketawa

    BalasPadam
  20. Najib bila nak mampus???

    BalasPadam
  21. Memang tak kan panjang umur partii bunga raya Bersatu
    Pengerusi pun hanya harapkan jilat ludah lepas satu satu
    Presiden pula si Muydin kakii betina playboy nombor satu
    Setiiausahanya si Ainina kemetot udah terdiam mati kutu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib bila nak mampus???

      Padam
  22. Pengerusi Bersatu jilat ludah, maruah diri tidak berharga
    Dia menghasut rakyat berontak dan rakyat nak kasi laga
    Hampr semua rakyat bencikan ini mamak kepala dongga
    Tapi dia tetap dgn angan2 mimpi ular lidi nak telan naga

    BalasPadam
  23. Matdey guna polis hentak orang kat jalan masa reformasi
    Masa tu mamak gila ni terkenal sbg Mahafiraun kuku besi
    Kini jadi terbalik, dia ajak rakyat ke jalan berdemonstrasi
    Dia tak tau di belakang ada yg tunggu bersorak ‘Malay Si’

    BalasPadam
  24. DS Najib jenis berlembut dan banyak guna cara diplomasi
    Bukan cara zaman Madey firaun dulu guna cara kuku besi
    Cuba lah imbau balik tengok 1998-1999 zaman reformasi
    Akibat menentang Madey berapa ramai masuk pagar besi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib bila nak mampus???

      Padam
  25. Najib anak haram

    BalasPadam
  26. Tukang pantun mana ada modal dan fakta untuk rakyat faham duit rakyat lesap berbilion. Benda basi berulang ulang dengan cut & paste je. Klentong kerjanya untuk bagi bini anak cucu dia makan kedarah.

    BalasPadam
  27. Quran says....

    Al-'Aĥzāb:48 - Dan janganlah engkau menurut kehendak orang-orang kafir dan orang-orang munafik dan janganlah engkau hiraukan usikan dan celaan mereka, serta berserahlah kepada Allah (memelihara keadaanmu); dan cukuplah Allah menjadi Pelindung (yang menyelamatkanmu).

    BalasPadam
  28. The tension among BN component parties continues. MIC has announced the seats they want to contest at PRU14 even before talks with UMNO etc. Now The Sun Daily says

    MCA chief mum on whether Umno should act against red shirts

    MCA president Dr Liow Tiong Lai today stopped short of declaring whether Umno should take action against its members allegedly involved in incidents of attacks against the ongoing Bersih 5 nationwide convoy.

    They will fight among themselves and weaken. UMNO and BN will perish at PRU14.

    BalasPadam
  29. Memang cai-cai bahalol ni jenis suka gadoh dan berbalah
    Mereka ikut perangai boss besar mereka Matdey juga lah
    Diia gaduh dgn PM darii zaman Tunku sampai era PakLah
    Agong bertindak ikut perlembagaan dia kata Agong salah

    BalasPadam
  30. Matdey nak rampas kuasa cara yang cukup jiijik dan hina
    Sanggup diia melutut rayu dgn DAP komiinis punya China
    Rela dijiilat ciium Nuat peliwat jubor haram jadah durjana
    Dia tidak peduli walau orang Melayu akan hancur merana

    BalasPadam
  31. Matdey biol tua kutuk tak sedar diri dah nak masuk kubor
    Dariipada asal nak cantas Najib, kinii Umno dia mau lebor
    Rela disembah Kit Siang kominis dan Anuar kaki penjubor
    Kalau Melayu hancor, tak guna sesal nasi udah jadi bubor

    BalasPadam
  32. Othaman biiol tu Kejora tau semua dia punya cerita silam
    Nama dia Melayu tapi agama Hindu dan menyamar Islam
    Dia memiliki kemahiran seperti biawak, timbul dan selam
    Munafiq ini lakon watak Islam di luar tapii Hindu di dalam

    BalasPadam
  33. Lama juga Kejora tidak masuk berdebat hati terasa rindu
    Macam selalu Kejora membukak kata dgn pantun syahdu
    Walau pun bunyi tidak hebat tapii kemas padat dan padu
    Mahu berlawan hujah dengan Othaman tua agama Hindu

    BalasPadam
  34. Othaman’s reputation and dignity day by day get cheaper
    He’s nothing except an idiot bastard boast worst a slipper
    Any argument he brings we tear up, just like tissue paper
    Tonight he’ll get into trouble again, this Hindu worshipper

    BalasPadam
  35. Kita tunggu tengok ini Othaman, akal hampas otak sabut
    Kalu dengar sembang besar dia mengalahkan angin ribut
    Kejora keluar kisah dia jadi Hindu, dia mesti kelam kabut
    Malam ini sekali lagi, si tua bahlol unta ini akan lari cabut

    BalasPadam
  36. Apa yg ditulis tan sri rafidah aziz adalah situasi dan keadaan negara dimana ekonomi berada dalam keadaan merundum dan keselamatan negara terancam sebagai contoh perbuatan provokasi geng merah.

    Apakah pengundi sepatut lakukan?

    Mengundi parti pembangkang pada PRU akan datang...

    BalasPadam
  37. 3 atau 4 tahun dulu dekat blog Parpukari kitorang beradu
    Masa tu Othaman jadi bengang bagai orang mabok candu
    Dia bawa hujah agama Islam ni berasal dari ajaran Hindu
    Apa lagi, teruk lunyai ler dia kena tibai melopong terkedu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu banyak sangat makan budu
      Memutar belit aje le keroje kamu

      Padam
    2. A lunatic entity kejora also known as jingila,
      You think you're a hero representing the whole of Malaya,
      No facts, nothing, you're just an excellent liar,
      You're a confirmed ex-inhabitant of Tg Rambutan villa...

      Spending years in Tanjung Rambutan straight jacket he was strapped,
      A lunatic cursing psycho beware of his trap,
      Now released, but on frequent medicines to stabilise his health,
      A real loser doing anything for fortune and wealth..

      You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
      They're way above you, don't cry, don't be sad though,
      Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
      You're an outcast who sleep and shout in street corridors..

      Wow, such an expert in cursing and smearing,
      At times self-proclaimed fighter like Lord of The Ring,
      By fact you're just a coolie of the person reigning,
      You're protecting him by means of dedak taking..

      You're such a disgust to society as a whole,
      Cursing, foul words, Al- Quran verses, together you scroll,
      You're a damned lunatic person under his payroll,
      When he is over, you'll be jumping into the deepest hole..

      Dear Othman, Tok Rahman and John Doe,
      Thank you for blasting this lunatic servant of jibbo,
      Smearing, distorting, cursing he's the vendor,
      No amount of perfumes could hide his unbearable odour...

      Kredit kepada Fan Tun

      Padam
  38. SEDUTAN DIALOG ANTARA KEJORA DAN SAYA DI BLOG PARPUKARI:

    Anonymous June 30, 2013 at 7:51 AM
    ... in the real fact, childish and narrow minded people usually fail to think ... especially when they get older ... their mind tends to get stubborn and stagnant ... they just talk or write what the want or what they feel to do so ... they are actually the orthodox kind of people ... with their dogmatic way of looking to others views or opinion ... to them what they had herd or what they had learnt before is always true and cannot be challenged or denied ... (taksub & fanatik) ... apart from that they’ll look to others ideas as fool and stupid ... as if younger people by no mean will be better than the old folks ... they simple thrown away what is not in line or not parallel to their thought ... and pity to say ... that is the kind of heroes that umno is having as their members or supporters ... Their style is very simple for us to conclude: “FOR WHAT EVER REASON, FOR WHAT SAKE ... HEVEN OR HELL ... I JUST DONT’T WANT THIS!” what I am saying right now is just something in general, not directing to any particular individuals but ... malay idiom says: who ate the chily, he’ll taste the hotness ... and this kind of old stakes can be noticed or recognised if we keep on following this blog ...
    --------------------------------------------------------------------
    My response (Othaman Ahmad):
    Yes.... I am a Malay, western educated but a staunch & fundamentalist Muslim. I strongly believe in righteousness & sincerity as taught in Islam since the day of our forefather, prophet Adam AS.

    I used to be young but don't rebel without just cause & reason. I learned a lot from the seniors due to their invaluable experiences. I was brought up & taught by my parents to respect the elders and always be grateful to Allah SWT and those who have contribute to us.

    As for you, pls read this if you are a true Muslim :-

    Keikhlasan hati kepada yg Maha Pencipta adalah amat terpenting dalam apa jua pun yg kita lakukan, baik dari ibadah (solat, puasa, sedekah dll), pekerjaan, perniagaan, pergaulan maupun berpolitik. Saya sering diingatkan Allah SWT suka orang yg ikhlas walau baktinya sebesar biji sawi. Apapun ibadah & pekerjaan kita semuanya kerana Lillahi Ta'ala, bukan kerana mengampu orang, habuan, pangkat ataupun takut kepada orang yang berkuasa, termasuk Tun Mahathir. Justeru, saya tidak menggunakan Anonymous tapi nama sebenar saya kerana rezeki, ibadah, mati & hidupku ikhlas kerana Allah SWT. Hari ini penyelewengan, rasuah, penipuan dan segala kemungkaran berleluasa kerana ketidak ada keihlasan hati terhadap Allah SWT. Mereka alpa dgn nikmat dunia dan lupa Allah sentiasa berada di sampingnya, melihat dan mendengar.

    Itulah respons saya atas tohmahan sdra terhadap saya. Taksub saya hanya kepada yang Haq..... Allah Subhan Wa Ta'ala, bukan Najib, bukan Tun Mahathir, dan juga bukan Anwar Ibrahim....!!!!

    Yg Ikhlas
    Bukan Anonymous tapi Nama Sebenar Othaman Ahmad

    I speak WITHOUT PREJUDICE, FEAR or FAVOUR.
    ---------------------------------------------------------------------

    Saya serahkan kpd budi bicara pembaca blog untuk membuat penilaian siapa yg ikhlas & benar dalam perjuangan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SEDUTAN DIALOG ANTARA KEJORA DAN SAYA DI BLOG PARPUKARI:

      Anonymous June 30, 2013 at 7:13 PM
      “BULLSHIT YOU … DON'T PLAY AROUND WITH THE WORDS FROM THE QURAN … FOR WHATEVER SAKE … HEVEN OR HELL … I WON’T STAY AWAY FROM MY WORDS …”
      and that kind of statement will surely come out from stubborn stagnant old minded folks ….
      --------------------------------------------------------------
      My Response:
      OTHAMAN AHMAD JULY 1, 2013 AT 12:51 AM

      Is that all you can say? The above statement is your insinuation and certainly not mine. I'm not playing around with surah Al Ikhlas... but I mean bsusiness...real business with it. That's the problem in our society now, they are not sincere in whatever endeavours. For example, how come until now you still remain to be anonymous. Where is your sincerity, man....??????
      --------------------------------------------------------------
      Saya serahkan kpd budi bicara pembaca blog untuk membuat penilaian siapa yg ikhlas & benar dalam perjuangan.

      Padam
    2. apa yg ngko cuba nak tunjuk ni othaman bapok?

      nak bagi tahu ngko ni tok 'alim, imam, ustad?

      nak bagi tahu ngko ada sebut Allah banyak kali dlm hujah ngko?

      sudah lah munafiq tua...

      Padam
    3. othaman, ngko tak bawak mari ke dari blog parpukari tu, artikel yg ngko jadi pak anggok, setuju dgn cadangan matdey supaya jawatan presiden Umno tidak dipertandingkan

      tapi bila dekat blog putra ngko kutok kata najib penakut, satu2nya presiden yg tak bertanding bagi jawatan itu

      ngko tak payah kelentong ler othaman hindu...

      Padam
    4. othaman hindu, ngko tak bawak mari ke dari blog parpukari tu, artikel ngko mencerca kutuk caci hina Anwar Ibrahim peliwat

      kat sini ko sanjung puja pula kaki penutuh jubor tu

      Padam
    5. othaman, ngko tak bawak mari ke petikan2 dari kitab hindu yg ko muatkan dan cuba sebarkan dlm blog parpukari tu

      petikan nama2 tuhan hindu dan beberapa ungkapan sembah tuhan oleh orang hindu yg menyamai Islam untuk menguatkan hujah ngko yg Islam berasal dari ajaran hindu

      Padam
    6. ngko nak bawak tunjuk yg baik saja ke othaman sbg lakonan?

      Padam
    7. SEDUTAN DIALOG ANTARA KEJORA DAN SAYA DI BLOG PARPUKARI:

      ANONYMOUS JULY 30, 2013 AT 9:40 AM
      En Othaman, pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu" ini sebelum ini telah menghilangkan diri selama seminggu lebih setelah dihentam teruk. Setelah dia bermunajat dgn 'Baghwan Visnu'nya, dia mendapat semangat 'Alkaki Autha'nya semula dan kini memberanikan diri semula untuk tampil kembali.
      Wow bravo, old stupid idiot feeling young again and not behaving like an old wise educated man, but worst more than a sick mad monkey. Bullshit you obsolete old coward Alkaki Autaman .. ahh.. mad!

      AnonymousJuly 30, 2013 at 9:40 AM berkata:
      En Othaman, pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu" ini sebelum ini telah menghilangkan diri selama seminggu lebih setelah dihentam teruk. Setelah dia bermunajat dgn 'Baghwan Visnu'nya, dia mendapat semangat 'Alkaki Autha'nya semula dan kini memberanikan diri semula untuk tampil kembali.

      Anonymous July 30, 2013 at 9:43 AM berkata:
      Mr Ahmad is visnu and maha-thir worshipper .. that is surprising!!
      ------------------------------------------------------------
      My Response:
      OTHAMAN AHMAD JULY 31, 2013 AT 12:27 AM

      Anon di atas nampaknya dah kehabisan modal dan merepek dgn tuduhan tidak berasas.

      Saya memang meminati pendakwah Almarhum Sheikh Ahmad Deedat dan Dr. Zakir Naik yang berani berhujah dan berdebat menegak kebenaran haq agama Islam dgn pendita hindu & evangelist kristian. Kedua tokoh yang terkenal ini telah banyak kali datang ke sini atas undangan kerajaan Malaysia. Nah sekarang saya nak tanya pada anon liberal berkenaan, jika Dr. Zakir Naik itu menyimpang dan sesat, kenapa kerajaan kita mengundang beliau membuat ceramah perdana ke negara kita.

      Saya harap beliau akan menjawab soalan saya itu kerana tududan beliau terhadap saya amatlah berat sekali.
      ------------------------------------------------------------
      Seperti biasa dia memutar belit kenyataan saya & menuduh konons Islam berasal dari Hindu India. Sebenarnya dia yg tidak menjawab soalan balas saya, 'jika Dr. Zakir Naik itu menyimpang dan sesat, kenapa kerajaan kita mengundang beliau membuat ceramah perdana ke negara kita'?

      Saya serahkan kpd budi bicara pembaca blog untuk membuat penilaian siapa yg ikhlas & benar dalam perjuangan.

      Padam
  39. ngko tak petik bawa mari ke othaman, dari blog parpukari tu, dakwaan ngko yang agama Islam ni berasal dari ajaran Hindu?

    nanti, kalau ada masa lapang, aku akan tolong cari

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenapa bersembunyi kat sini

      kenapa tak pergi posting baru, bapok?

      Padam
  40. kesimpulannya othaman bukan Islam, dia master dlm ajaran Kristian dan Hindu tetapi tidak master dlm Islam

    kalau dia bukan penganut Hindu atau Islam, dia adalah seorang free thinker

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmmm....kesian nyer..merepek, melalut, sebab belajar sekerat jalan dan melawan guru & tak hormat pada orang tua. Kesudahannya meracau, melolong siang malam macam anak polong tak diberi makan.

      Padam
  41. Rafidah...suro tun m jgn ganggu pentadbiran skrg. Baru boleh move-on dr melayan serangan2 org yg gila kuasa.
    Satu lg rafidah...AP-AP zmn tun dulu beri pd sape? Duduk diam2 sudah..

    BalasPadam
  42. Get daily ideas and methods for making $1,000s per day ONLINE for FREE.
    GET FREE INSTANT ACCESS

    BalasPadam