Sabtu, 22 Oktober 2016

Bla..Bla..Bla..! Najib..! Bla..Bla..Bla..!


Oleh kerana pak kadiaq tak letak tajuk..! itu sebab gambar tu pun antara nampak tak nampak ajer..!

Layan...

A Kadir Jasin

PERDANA Menteri merangkap Menteri Kewangan, (Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil) Mohd Najib Abdul Razak membentangkan Belanjawan 2017 hari ini.

Saya ambil maklum dan baca di sana sini, tetapi berasa belum berkemampuan dan berinspirasi untuk mengulas mengenainya. Muse – sumber ilham – saya pun tidak begitu bersemangat menyalakan obor kreativiti saya mengenai bajet tersebut.

Saya harap Muse (dibunyikan “mius”) para pelawat dan pembahas lebih sedia bekerjasama jadi bolehlah berbahas dengan tuntas. Saya sediakan ruang untuk tujuan itu di sini. Tetapi kalau “Muse” saudara dan saudari juga kurang memberi kerjasama, boleh lawati LAMAN INI. 
 
Dalam mitos Greek dan Rom, Muse adalah sembilan puteri Zeus dan Mnemosyne yang dikatakan menjaga hal-hal berkaitan seni dan sains.

Tidak hairanlah Muse saya lebih cenderung mengheret saya ke arah sejarah, mitos dan legenda Rom. Mereka merujuk kepada saat-saat genting tamadun Rom apabila Julius Caesar mula berkomplot merampas kuasa untuk mengisytiharkan dirinya diktator.

Di kalangan pembesar Rom yang menentang cita-cita Caesar itu adalah pemikir Marcus Tullius Cicero.

Izinkan saya berkongsi dengan para pembahas dan pelawat sekalian satu perenggan dalam buku “Dictator” oleh novelis Inggeris Robert Harris seperti berikut:

“Perhubungan di antara Terentia dengan Cicero lebih beradab, selain satu hal rumit yang menjadi punca ketegangan sepanjang perkahwinan mereka – wang. Berbeza dengan Cicero, Terentia mengalu-alukan pelantikan suaminya sebagai gabenor. Dia melihatnya sebagai peluang keemasan untuk mengumpul kekayaan. Malah dia membawa bersama ketua orang suruhannya, Philotimus dalam perjalanan ke selatan supaya Cicero boleh memanfaatkan kepandaian Philotimus memeras keuntungan. Cicero menangguhkan perbualan dengan Terentia, tetapi Terentia terus membebel hinggalah ke hari terakhir mereka bersama apabila Cicero hilang sabar.

‘Ketaasuban awak dengan mencari kekayaan sangat-sangat tidak kena tempat.’

‘Keborosan awak membelanjakan wang tidak memberikan saya banyak pilihan.’

Cicero berhenti seketika bagi mengawal kemarahannya dan cuba menjelaskan kepada Terentia dengan lebih tenang. ‘Awak nampaknya tidak faham yang orang macam saya tidak boleh mengambil risiko melakukan tindakan salah. Musuh-musuh saya sedang menunggu peluang untuk mendakwa saya atas tuduhan rasuah.’

Kuasa, harta dan wanita adalah punca utama kemusnahan demokrasi Rom. Daripada kerajaan beraja ia bertukar menjadi republik, diktator dan akhirnya maharaja berkuasa mutlak.

Giaus Julius Caesar seorang yang bercita-cita tinggi. Ketika lemah, dia berkongsi kuasa kemudian apabila kuat dia merampasnya dan mengisytiharkan dirinya diktator ke akhir zaman sehinggalah kawannya sendiri, Marcus Junius Brutus menikamnya dari belakang sampai mati.

Berpidato mempertahankan tindakannya, Brutus berkata: “Kalau ada seorang kawan Caesar bertanya mengapa Brutus bangkit menentang Caesar, inilah jawapannya: bukan aku tidak cukup menyayangi Caesar, tetapi aku lebih menyayangi Rom.”

Tetapi manusia yang tamak boleh mengubah cintanya daripada menyayangi Rom kepada mencintai Ceasar jika dia bangkit dari kuburnya dengan berkoyan emas permata. Emas permata boleh membuat manusia gelap mata.

Wallahuaklam.


Lu Fikir La Sendiri!!!

224 ulasan:

  1. Bajet RM85 juta Permata untuk beli permata ke rosmah? Kau duduk rumah diam2 jadi surirumah dah lah..teringin sangat jadi menteri, suruh laki kau lantik jadi senator.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau jadi Menteri, amat banyak mengarut le dia. Bila rakyat hebohkan anak dia Reza Aziz alih alih jadi kaya beli harta di London, New York, Los Angeles dll, dia keluarkan kenyataan akhar mengatakan ada "legacy of wealth", konon.

      Melenting SEMUA adik adik Najib mengeluarkan kenyataan akhbar BERTANDA TANGAN mengatakan bahawa bapak depa, Tun A Razak, tidak kaya.

      Berlepuk muka dia dan Najib kena tempeleng secara lisan. Tapi takda muka, buat derk aje.

      Padam
    2. Aku tertunggu2 bilalah Kak Ros hendak menjadi PM Malaysia. pembangkang Misti takut punya. Aku rasa Cik minah sokong saranan INI, lagipun pengundi pompuan ada sekitar 51%.

      Padam
    3. 3 bulan selepas Rozy jadi PM, negara Malaysia bankrap. Dia beli executive jet satu utk dia pakai ke Turkey, satu utk ke UK, satu utk ke US.

      Padam
    4. komen yang tak ilmiah, bodoh dan berasaskan benci...

      Permata tu bukan Rosmah yg punya...Dia penaung ajer.
      Yg buat kerja adalah pegawai kerajaan..

      Cukup cukuplah membuat fitnah!!



      Padam
    5. 8:08 PG ia lah komen Jing Jibo. ada dia kentot dan tahi Rozi dan Jibo pun wangi.

      Pedulikan dia. Bukan saja dia selalu fitnah, dia jugak mencoba tegakkan benang basah berlendir. Di basah lendirkan dek Jibo. Tak payah cerita dia basah-lendirkan dengan apa.

      Padam
    6. Pada dia kentot dan tahi Rozi dan Jibo pun wangi.

      Padam
    7. bertaubatlah....jgn jadi muflis diakhirat nanti

      Tunjukkan saya satu bukti ....

      Padam
    8. babi matdey 8.43 ni tiada modal lain, harap bawa keluar taik palat lapok busuk lubang puki mak dia tu saja...uweekkk...

      Padam
    9. Nak tanya sikit. Permata ni program di bawah Kementerian mana? Ada laporan intensif tak keperluannya? Ada laporan EPU? Atau dia cuma tabur duit dan duit itu ikut suka diorang juga camna nak belanja?

      Tanya je tau, kalau tak leh jawab cakap je tak leh jawab tau, jangan mencarut pulak..

      Fokus fokus fokus..

      Padam
    10. Genap 2 penggal najib pegang jawatan, malaysia mampu jadi seperti uganda atau zimbabwe. Tahniah najib!

      Padam
    11. Apa hal John Doe haram jadah ni nak lencong gi permata
      Fokus le ‘ostat’ anak haram jadah, ni budget punya cerita
      Rentikan lah John anak haram jadah, spin kelentong aota
      Rakyat cerdik wahai John Doe haram jadah bukan le unta

      Padam
    12. John doe..permata bawah JPM. Mana pernah audit duit permata. Ini macam program suka2..program abiskan duit. Satu tahun 85 juta, sebulan dekat 7 juta belanja bagi badak makan. Tu belum masuk peruntukan tambahan.

      Padam
    13. Bawah JPM, Rosmah dapat lagi duit untuk FLOM divisyen. Rizal mansor keje sana. Jutaan ringgit jugak divisyen ni dapat setiap tahun atur program lawatan rosmah. Buat perabih duit kerajaan. Rosmah najib memang laki bini pemboros.

      Padam
    14. Salam & hormat saya Sdraku John Doe..

      Rumusan saya adalah...

      Pentadbiran Najib menciptakan rakyat jelata menjadi pengemis dgn pemberian Brim, hilang harga diri & negara dipandang hina seantero dunia dek pemimpin paling korup No. 1 di dunia.

      Pentadbiran Tun Mahathir melahirkan rakyat berpendidikan, berdikari, rasa bangga sebagai rakyat Malaysia yg dikagumi oleh negara2 membangun & negara2 Islam.

      Padam
    15. kau mencarut apa ni Othaman

      Padam
    16. Ada yg masih tak faham konsep BRIM...

      Tak apalah...kau pun bukannya dapat BRIM..

      Tapi sibuk nak menutup reeki org lain...

      Ini duit yg dipulangkan kepada rakyat yg terpaksa byr GST dan akibat penguragnan subsidi...kalau di kira jumlah RM 1200 ni adalah melebihi jumlah GST yg dibayar sepanjang tahun

      Padam
    17. kih kih kih

      Othaman Babi A/L Ahmad Arbaie Anjing A/L Fazli Berok A/L Shafiee Keldai barua cacai babi dungu Hindu bapok ni, bila posting reda, tukar posting lain, baru dia berani nak keluar...ptuiihh...

      Padam
    18. Mana2 penyokong Najib yg rasa teringin nak panggil 'ostat' John BoDoe dgn panggilan barua atau bangsat atau keparat atau lahanat atau fasiq atau munafiq atau anak haram atau haram jadah, tak perlu risau, John BoDoe tidak akan marah...dia dah keluar fatwa yg semua itu bukan mencarut...dia marah kalau ada yg mencarut kat blog ini...

      Padam
    19. Mana2 penyokong Najib yg rasa teringin nak panggil 'ostat' John BoDoe dgn panggilan barua atau bangsat atau keparat atau lahanat atau fasiq atau munafiq atau anak haram atau haram jadah, tak perlu risau, John BoDoe tidak akan marah...dia dah keluar fatwa yg semua itu bukan mencarut...dia marah kalau ada yg mencarut kat blog ini...

      Padam
  2. Di blog ini yang banyak bla bla bla ia lah anjing Najib yang di gelar Jing Jibo. Pos malam tadi Protun tak keluarkan CV nya, melanda landa dia mengarut hingga lebih 100 komen, kebanyakan nya karutan maki hamun dan carutan nya.

    Jing Jibo ada lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER di sini - di tugaskan ke blog ini supaya mencacah menyanyah to distract readers' attention from the blog post and from Protun comments in here. CV nya -

    Anjng Jibo

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa kau mencarut ni!!!

      Padam
    2. Carutkan kau, Jing.

      Padam
    3. babi matdey 7.21 ni tiada modal lain, harap bawa keluar taik palat lapok busuk lubang puki mak dia tu saja...uweekkk...

      Padam
    4. Marah matdey plak..selama matdey jadi pM ko jilat matdey...dasar umnongok bongok

      Padam
    5. woi babi matdey 9.43 bengap dungu

      dulu matdey tak seharam jadah sekarang, kasi pecah belah Melayu dan jilat Nuat penjubor dan Kit Siang bapak kominis....

      Padam
  3. Bla..bla..bla..najib potong belanjawan kementerian pun pak menteri boleh puji. Bla..bla..bla..menteri bodoh..bla..bla..bla..

    BalasPadam
  4. Anjing pemburu tuhan harun dah kluar fatwa dgn CV nya.

    BalasPadam
  5. Pembangkang naik angin dan naik darah bila GST tak naik, BRIM naik, belanjawan berimbang dan inklusif, komen mereka kata kerajaan nak bangkrap dan tak ada duit ternyata palsu..

    hehehe....itulah akibat baca blog ni dan kutip berita dari sumber yang memang penuh dengan fitnah, kebencian dan kepalsuan...

    heheh...berfikirlah !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. fitnah awal puak babi Matdey GST nak naik 8% dah kantoi...kih kih kih

      Padam
  6. Kadir Jasin ni penulis upahan....biasalah. Kalau tuan dia Tun M, maka semua yg dia tulis mestilah yg baik baik utk tuan dia dan semua yg jahat adalah musuh kepada tuan dia...


    BalasPadam
    Balasan
    1. Kadiaq Jasin mangkaq pelaq tu salah sekoq babi yg Matdey bela dari dulu...Kadiaq babi ni dah cukup tembun gemok..

      Padam
    2. Kalau gitu jawablah dgn ilmiah apa yang dia tulis tu. Ni maki dan carut ja yang kamu tahu, camna nak percaya kat kamu?

      Kadiaq dibayar oleh Tun M? Sah ini ilmu psikologi kata seseorang yang dibayar dan membuat kerja semata-mata demi habuan akan menganggap orang lain juga sepertinya.

      Tak apa saudara. Jawab ja tulisan pak kadiaq tu.

      Fokus fokus fokus..

      Padam
    3. Entah apa ke benda John Doe babi lahanat ni main redah
      Ciiter Kadir Jasin dlm belanjawan tak ada apa pun faedah
      Apa kah ‘ostat’ barua anak haram ini sewel mabok dadah
      Tiidak tahu ke ini tajuk budget, ini John Doe haram jadah

      Padam
  7. "Berpidato mempertahankan tindakannya, Brutus berkata: “Kalau ada seorang kawan Caesar bertanya mengapa Brutus bangkit menentang Caesar, inilah jawapannya: bukan aku tidak cukup menyayangi Caesar, tetapi aku lebih menyayangi Rom.”....statement retorik !!

    hehehe....aku lebih sayangkan parti daripada individu..
    aku sayangkan Malaysia, sebab tu aku menentang Najib dan BN..

    Podahhhhh.....alasan ajer.

    Dulu masa Tun M memerintah pun, pembangknag kata macam tu...nak selamatkan Malaysia. Lim Kit Siang pun pernah kata Malaysia akan bangkrap masa tu bila lebh 200 billion dibayar kepada krooni...

    Sekarang, bila dia (Tun M) tak berkuasa lagi, dia bersekongol pulak dgn Lim Kit Siang yg kata dia macm macm dulu.....pelik, hipokrit dan itulah politik!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4 komen di atas nih ia lah komen Jing Jibo.

      Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Padam
    2. babi matdey 8.51 ni tiada modal lain, harap bawa keluar taik palat busuk lubang puki mak dia tu saja...uweekkk...

      Padam
    3. yg kau pulak Anjing apa??

      Jing Madey!!!

      Padam
    4. 9.01

      babi matdey 8.51 ni boleh juga kalau nak dipanggil Jing Jubo, penjilat Nuat kaki penjubo ha ha

      Padam
  8. Syabbas dan tahniah kerajaan BN atas budget cemerlang
    Ia menjadii pemangkiin negara menuju puncak gemiilang
    Melopong terkedu, cai2 barua babi Matdey hidung belang
    Baru tahu, mereka ni bertuhankan Matdey biol petualang

    BalasPadam
  9. Memang hebat pukulan dari UMNO-BN punya belanjawan
    Puak2 pembangkang babi terus jadii gelisah sasau sawan
    Keupayaan kerajaan BN biikin MP caii babi dlm kerisauan
    Mereka terlalu bengang terus bertindak lari keluar dewan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mental mereka tak stabil...

      Akibat penangan Najib...

      Syabas Najib.....

      Padam
  10. Mereka ni memang dengki khianat dan jauh sanagat dari rahmat dan hidayah Allah....

    Ya Allah berilah mereka hidayah..

    Malaysia dan BN akan terus cemerlang...

    Minta maaf, sekarang ni Malaysia tak ada alternative lain.


    Pemabangkang carca marba....tak ada kesatuan...semua nak jadi PM...kerjasama tak ikhlas....Malaysia akan hancur kalau pemabangkang menang..

    Boleh pilih pembangkang hanya kalau mereka bertanding PRU 14 nanti guna satu LOGO macam BN...kalau tidak, mereka ni hanyalak PENIPU RAKYAT...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saudara 8:54

      Betul saya setuju bahawa sistem BN adalah yang terbaik. Tapi sistem yang baik sudah tidak berguna lagi apabila pemimpin no. 1 mengamalkan kelepet @ kelptokrasi.

      Pembangkang memang banyak masalah. Saya akui ini. Saya pun tidak teruja dengan pakatan pembangkang ni.

      Tapi apabila perlu memilih di antara dua keburukan maka saya akan pilih:-

      1. Keburukan yang kurang di antara keduanya.
      2. Keburukan yang masih dalam jangkaan berbanding keburukan yang telah nyata.

      Najib telah diberikan peluang 'benefit of the doubt' untuk mentadbir negara ini dan dia dah buktikan dia hanya mampu menghancurkan. Terlalu banyak bukti dan rekodnya. Semua orang dan malahan seluruh dunia dah tahu, hanya Najib dan pendedak saja masih cuba menutup bangkai gajah dengan nyiru.

      Sudah masanya memberi peluang yang sama kepada satu pihak lagi.

      Padam
    2. Apa pula digorengnya, si John Doe haram jadah pendusta
      John Doe anak haram bangsat ni ingat rakyat pekak buta
      Udah le ‘ostat’ munafiq anak haram jadah, hentikan aota
      Orang udah tahu John haram jadah oii, ko ini hanya unta

      Padam
    3. siapa pemimpin no. 1 mengamalkan kelepet @ kelptokrasi...

      DOJ kata Najb tak terlbat..

      Lagipun kes tu pun tak kemana...

      Saman sivil dah ditarik balik...

      Sekarang ni ada isu lagi ke????

      Padam
  11. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

    Sekarang dia dah mula pantun memantun mcm kartun. Tak habis habis. Jangan pedulikan dia selepas ini. Kita hentam kelakuan buruk Jibo dan Rozy. Bla bla bla.

    BalasPadam
    Balasan
    1. babi matdey 8.55 ni tiada modal lain, harap bawa keluar taik palat busuk lubang puki mak dia tu saja...uweekkk...

      Padam
  12. Belanjawan yang dibentang membuat kita rasa amat lega
    Dgn kerajaan BN yang ada ini, rakyat sangat rasa bangga
    Komplen akan tiimbul darii cai2 babi mmg awal kiita duga
    Sebab kerja fitnah itu ikut suruhan Matdey kepala dongga

    BalasPadam
  13. Budget gemilang udah bikin cai2 babi Matdey mengelupor
    Makin kurang ler peluru cai2 babi ini nak terus bertempor
    Manakala piihak kerajaan kian banyak modal nak gempor
    Pasti ramai cai2 babi Matdey jadi mcm ayam berak kapor

    BalasPadam
  14. Puak cai2 babi Matdey biikin dakyah negara mau bankrap
    Ternyata tohmahan puak babi ini busuk mcm getah skrap
    Pukulan belanjawan 2017 udah kasi cai2 babi ini tertiarap
    Melopong terkedu le Matdey punya babi dan anjing kurap

    BalasPadam
  15. Kemampuan kerajaan BN biikin cai2 babi Matdey gelabah
    Sokongan jiitu rakyat terhadap BN pastii akan bertambah
    Dgn budget ni Najib akan jadi makin kuat tolak tak rebah
    Sebalik nya makin mengelupor cai2 babi Matdey bedebah

    BalasPadam
  16. Macam mana mereka boleh percaya Malaysia akan bangkap??

    Pertumbuhan adalah positf bukan negative.

    Belanjaan tahun depan membuktikan Malaysia terus ceemrlang didalam keadaan ekonomi yang tak menentu...

    Itulah akibat dari otak yg dah korup akibat dimasukkan segala berita fitnah, palsu ditambah dengan sifat dendam, benci, khianat, munafik .....menyebabkan mereka tak dapat berfikir dan jauh dari rahmat dan hidayah Allah...

    Ya Allah...berilah mereka hidayah!!! Amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pertumbuhan ke perbutu.an?

      Padam
  17. Bn tak boleh pakai dah...bajet berbilion2 tp sdp bercakap je...lg nk crita pasal lampu jalan...hahaha...opps silap ,lagi nak cerita pasal TIANG lampu jalan...bajet pendidikan pun menurun...padahal banyak yang tak buat lagi dlm bajet 2016...Akhir kalam pantang pendekar berundur konon, #nothing to hide apa cerita ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bajet 2016 memang ada masalah...sebab perlu dipotong dipertegahan jalan sebab tiba tiga hga minyak merudum..

      Sebagai langkah untuk selesai masalah pendapatn, baje tahun 2016 telah dikurangkan dan bajet kepada kemeterian jga telah dikurangkan...

      Itu sebab tahun ni agak sukar sedikit...kena berjimat (Ada hikmah Nye)

      Tapi tahun depan, Insya Allah tak ada potongan jika harga minyak maintain. Lagi bagus kalau harga minyak naik sedkit lagi...dah tentu pembangknag akan susah hati, bila tiba tiba tahun depan kerajaan tambah BRIM jadi RM 1500 jika tiba tiba ekonomi dunia betambah baik dan harga minyak melonjak....

      Padam
    2. Setuju Bn tak boleh pakai dah. Jibo punya sebab.

      Padam
    3. babi Matdey 10.14 komen posting dia sendiri, 9.12..
      kih kih kih...dah mati akal babi sewel Matdey sekor nih..

      Padam
  18. Cai2 babi Matdey tuduh kata Najib provoke pembangkang
    Wal hal MP mereka yg dulu cuba nak tiikam dari belakang
    Mereka bawa sepanduk ‘MO1’, serupa jalang terkangkang
    Mmg itu cara politik kotor ajaran Madey mamak tongkang

    BalasPadam
  19. Takkan kena provoke terus keluar dewan macam monyet??

    Bodoh dan tak ada jati diri...lembik!!!

    Memalukan...!!

    BalasPadam
  20. Cai2 babi Matdey tergamam bila Najib muncul bagai wira
    Budget gemiilang dibentang untuk kemakmuran nnegara
    Mereka jadi terkedu, tiada modal, terus cakap sandiwara
    Memang kerja cai2 babi Matdey ini bikin cetus huru hara

    BalasPadam
  21. Jijah kata pembangknag kuar sebab belanjawan tak realistic!!!

    Bodoh punya statment dari ketua PKR

    Pemebentangan bajet hanya cadangan dan akan dibahas nanti.

    Kenapa perlu keluar dewan?? Kalau rasa tak puas hati, bahas lah nanti. Bajet pun belum disahkan lagi.

    Inilah mentality yang menyebabkan aku tak akan undi pembangkang sebab bodoh sangat dan tak tahu peraturan dewan serta mensia siakan harapan pengundi dikawasan mereka..

    Ini belum jadi kerajaan dah tunjukkan kebodohan dan ketidak matangan

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau puak2 babi matdey ni yg bengap dungu ni perintah, lingkup punah ler nagara kita ini..

      Padam
  22. Bila tahu kerajaan ada duit, caii2 babi Matdey hatii panas
    Belanjawan yg diibentang Najib sangat beriisi dan bernas
    Puak cai babii mahu komplen atau lawan tapii tiada lunas
    Lari keluar dewan ler puak biol keldai kominis pengganas

    BalasPadam
  23. Bajet ini dinamakan bajet pilihanraya tahun depan.

    Perhatikan peruntukan perbelanjaan untuk setiap jabatan ditapis dan disekat.

    Perhatikan minyak masak dan lain2 barang keperluan dinaikkan.

    Brim dinaikkan hanyalah 2-3 ratus setahun, manakala cukai gst+sst masih pada paras menggila, cukai gst+sst ini dikenakan terhadap rakyat SETIAP HARI.

    Masalah ekonomi negara bertambah berat dan merudum dengan negara mempunyai pemimpin menyamun wang dan harta negara.

    Hari ini hutang negara dianggarkan berjumlah 700 hingga 850 billion dan bakal mencecah 1 TRILLION.

    Siapakah yg bakal menerima bala dan malapetaka ini? Jawapannya adalah rakyat Malaysia.

    Bagaimana pula dengan pemimpin dan pemakan dedaknya?

    Hidup mereka hari ini terlalu mewah, senang lenang dan kaya raya, mereka hanya perlu beri gambaran bahawa keadaaan negara semuanya baik2 belaka.

    Hakikatnya rakyatlah yg menerima segala azab dan sengsara, tidak perlu pandang jauh, lihat disekeliling anda.

    Apakah yang perlu kita rakyat lakukan?

    Tiba masanya parti najib ditumbangkan, jika kita inginkan perubahan yang lebih baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau dan suku sakat kau je yg azab sengsara sbb hati busuk kotor dengki dan sangka buruk.
      Tak guna kerajaan layan species monyet mcm yg dalam dewan semalam.
      Berambus lagi baik. Hidup menyusahkan orang lebih baik mampus.

      Padam
    2. Puak cai2 babi ini telah diajar oleh Matdey tektik dan cara
      Bila nampak jalan kelam saja, cai2 babi ni buat huru hara
      Kerja caii2 babi ini sampai bila pun mencetuskan angkara
      Sebab itu le dlm dewan rakyat pun perangai monyet kera

      Padam
    3. Hutang kerajaan adalah lebih kurang 600 billion iaitu 55 % dari KDNK...Tapi selepas takrifan baru hutang luar Negara, maka jumlah telah menjadi 850 billion. Ini disebabkan byk bon bon yg dibeli oleh rakyat asing di Malaysia telah dikira sbg hutang luar Negara..

      Hutang 55% dari KDNK adalah jumlah yg masih boleh diterima.

      GST apa masalah?? Memang dikenakan kepada semua rakyat termasuk orang miskin. Sebab tu ada BRIM. Jumlah yg dikutip diberikan semula kepada rakyat. Mungkin jumlah BRIM jauh lebih byk kalau dibandingkan jumlah GST yg dibayar oleh mereka...GST di Malaysia antara yg terendah.

      Rakyat susah akibat disusahkan dari segi pemikiran oleh pembangkang...Mereka membuat finah, beri fakta palsu dan tak tepat.
      Peniaga2 yg pro kpd pebangkang menaikkan harga sesuka hati untuk memburukkan imej kerajaan...

      Pembangkang mensabotaj ekonomi dengan buat fitnah pasal 1MDB...sampai sekarang tak ada saman yg dikenakan kepada 1 MDN baik dalam dna luar Negara. Cuma sekadar penyiasatan yg sekadar untuk meburukkan imej dan akhrnya tak ada bukti yg boleh dibawa ke mahkahmah...

      Kenapa nak tumbangkan kerajaan g berjuang utk rakyat ??

      Kenapa nak pilih pembangkang yg carca marba, gila kuasa, asas perjuangan yg tak jelas, dengki, dendam, khianat...semua nak jadi PM...

      Padam
    4. "parti najib ditumbangkan" - di PRU14.

      Padam
    5. Masih ada lagi yg bodoh!!!

      Otak dah korup

      Padam
  24. Bajet 2016 memang ada masalah...sebab perlu dipotong dipertegahan jalan sebab tiba tiba harga minyak merudum..

    Sebagai langkah untuk selesai masalah pendapatan Negara yg berkurang, bajet tahun 2016 telah dikurangkan dan bajet kepada kemeterian juga telah dikurangkan...

    Itu sebab tahun ni agak sukar sedikit...kena berjimat (Ada hikmah Nye)

    Tapi tahun depan, Insya Allah tak ada potongan jika harga minyak maintain. Lagi bagus kalau harga minyak naik sedikit lagi...dah tentu pembangknag akan susah hati dan dengki, bila tiba tiba tahun depan kerajaan tambah BRIM jadi RM 1500 jika tiba tiba ekonomi dunia betambah baik dan harga minyak melonjak....

    BN still the best. So far we don't have good alternative.
    Opposition useless and not reliable.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "bila tiba tiba tahun depan kerajaan tambah BRIM jadi RM 1500"

      Brim naik dua tiga ratus je satu tahun, GST dikenakan tiap tiap hari, mana lebih teruk?

      Padam
    2. Kalau orang gaji 3000, perbelanjaan bulanan yg dikenakan GST mungkin contoh RM 1000. GST 6 % maknanya kena byr extra RM 60 sebulan. Kalau setahun RM 720....Tapi dpt BRIM 1200.

      Buatlah calculation sikit. Jgn asyik copy and paste fakta palsu yg tak tepat

      Padam
    3. "GST dikenakan ..". Silap silap Jibo buat GST No.2. Kenakan 20% sebab duit gomen dak tak cukup.

      Padam
    4. 22 Oktober 2016 10:20 PG
      Itu cakap org bodoh yg tak ada idea...Elok diam dari tunjukkan kebodohan ajer

      Padam
    5. ulasan biol sewel babi matdey 10.20...dah mati akal dek pukulan belanjawan...kih kih...

      Padam
    6. Anon 10.10
      Belanja apa yang sekadar rm 1000 dari gaji rm 3000 ini....cuba terang sikit....belanja makanan harian ke....habis yg lain2 tu tak masuk kira ke....ingat belanja makanan aje kena gst....yang lain2 tu x ada ye
      Ambil kira mudah aje kau ye...ingat kira-kira campur tolak sekolah rendah

      Padam
    7. Salam Sdra Zahari Zam..

      Sejak dah bersara ini, saya sering menemani isteri pergi berbelanja di wet market. Dulu RM50.00 bakul penuh untuk ration 3 hari. Tapi kini hanya dapat tampung 3/4 bakul, ration pun hanya sekadar untuk 1 1/2 hari saja. Dah ler harga naik melambung gara2 GST, RM kita berterusan susut hari demi hari. Ringgit Malaysia (RM) berterusan susut, tapi
      RM (Rosmah Mansor) bertambah gemuk & mewah.

      Padam
    8. Zahari.....hang tak cerdiklah..

      Hang kira sendiri berapa byk GST yg hang dah byr sebulan??

      Kenalah objecktif sikit...jgn asyik copy n paste info tak tepat pembangkang..Itupun kalau betul nak cari kebenaran...

      Padam
    9. Othaman....RM 50 bakul penuh??

      Skrg pun nak penuhkan bakul pun boleh tapi bukan bayar RM 50..mungkin.lebih. Itu hakikat.
      Kalau pembangknag perintah pun, kau ingat brg akan turun ke???

      Kalau sbb GST pun hanya tambah 6 % iaitu RM 3...so, kalau dulu belanja RM 50 sekarang RM 53 ajer..

      Yg harga melambung tu bukan sbb Najib atau BN, harga brg ikut pasaran...yg kerajaan control harga brg yg dikawal..


      Tanyalah peniaga keturunan "ca alif ca ya" yg pro pembnagknag yg sengaja naikkan harga supaya rakyat maarah pada kerajaan...

      Harga Ringgit turun sbb byk factor:



      Padam
    10. Othaman Babi A/L Ahmad Arbaie Anjing A/L Fazli Berok A/L Shafiee Keldai barua dungu Hindu tua bapok cacai babi Matdey:

      Dulu tahun 60an, RM10 boleh beli barangan untuk sebulan makan. Kenapa ngko dilahirkan untuk jadi manusia yg sebegitu bahalol, kenapa Allah ta'ala tidak mencipta ngko jadi lembu sahaja, supaya ngko boleh jadi tuhan yg disembah oleh puak2 Hindu.

      Kat mana di dalam dunia ini yg harga barangan tidak naik tetapi turun dari masa ke semasa wahai Othaman Babi A/L Ahmad Arbaie Anjing A/L Fazli Berok A/L Shafiee Keldai barua dungu Hindu tua bapok cacai babi Matdey yg maha bingai dungu bangang bengap bodoh tolol bahalol samdol badigol?

      Padam
  25. Puak2 cai babi Matdey sudah kena budget punya pukulan
    Nampak jelas fitnah mereka kerajaan bankrap tidak jalan
    Maka caii2 babi ini melalak ler serupa haram jadah sialan
    Kalu tak menyalak tak dapat lah pulak dedak nak diitelan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Secara teknikalnya negara bakal bankrap seperti negara greece, adalah menjadi tugas pencacai untuk memberi gambaran keadaan negara segalanya baik dan elok belaka.

      Padam
    2. Secara teknikal Negara bakal bangkrap????

      Kau yg dah bangkrap idea...

      Hehehe...ada lagi yg bodoh ye...

      Kaulah yg sepatutnya bg bukti yg Negara bakal bangkrap...

      Lepas tu nak samakan Malaysia dengan Greece???

      Totally different...Nampak sangat tak faham fakta!!

      Padam
    3. 1013, kamu dipihak pemerintah mempunyai akses untuk beri maklumat, buktikan bahawa rakyat tidak dihimpit pelbagai masalah terutamanya kenaikan harga barang.

      Kamu perlu buktikan pemerintah mempunyai dana untuk membiayai perbelanjaan bajet seperti yg dibentangkan.

      Kenapa kami rakyat pula yg perlu kemukakan bukti?

      Padam
    4. Kerajaan punya dana...

      Tak dengar bajet ke??

      Kan dah bagi tahu dari mana dtg dana tu nanti...

      Inilah akibat otak dah diprogram oleh info korup dari laman pemabngknag...Iti yg tak dapat berfikir.

      Najib bentang pun masih tak faham...

      Padam
  26. Pembangkang terlalu sukar untuk meyakinkan rakyat bahawa mereka adalah yang terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tidak terlalu sukar, bandingkan pulau pinang dan selangor yg berada di pihak pembangkang, kedua dua negeri ini adalah contoh pentadbiran yg baik, untuk negeri2 diperintah parti najib untuk mereka memperbetulkan segala permasaalahan yg wujud hari ini.

      Padam
    2. Tak usah sembang ler, pembangkang ibarat pokok bonsai
      Mereka kinii dah spt kucing tua, kuku tumpul harap misai
      Masih bertahan harap fiitnah 1MDB, puak inii buat perisai
      Masalah aiir Selangor pun dah berapa lama belum selesai

      Padam
    3. nak muntah aku tegok ada kata selnagor dan PP contoh pentadbiran yg baik...

      Hehehe....ini makan dedak siapa ah?? Kat Selangor tak tahu aku apa bentuk kerajaan yg sekerang ni...Ada PKR PAS DAP...tapi PAS dan DAP dah bercerai...PKR kawan dgn AMANAH parti serpihan PAS. PKR kawan dgn PAS dan jugak dgn musuh PAS...caca marba

      Padam
    4. bandingkan pulau pinang dan selangor .. pentadbiran yg baik.

      Apa saja yang UMNO/BN pegang, semua nya pentadbiran hampeh. Penuh korapsi. Ikut teladan Jibo. Seleweng dan songlap duit.

      Padam
    5. babi Matdey 10.26 komen posting dia sendiri, 9.57..
      kih kih kih...dah mati akal babi sewel Matdey sekor nih..

      Padam
  27. Puak Bersatu cai2 babi Mastdey kini dah terawang-awang
    Nampaknya parti ciikai bahalol ini makin tertutup peluang
    Makin terkedu lah puak barua bangsat, cai2 babi beruang
    Mereka jadii meroyan sasau biila tahu kerajaan ada wang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko dulu penjilat tegar matdey...sekarang ko jilat kepala perompak plak..bajet najib bajet tambah hutang negara...nak buat keretapi ke pantai timor 50 billion...bolehlah najib rompak lagi..

      Padam
    2. burit mamak tongkang 9.53 adalah contoh, tugas mereka hanya memberi gambaran baik bahawa keadaan ekonomi negara berada dlm keadaan baik.

      Hakikatnya, rakyatlah yg menerima tempias dan merasai keadaan negara yg semakin hari tenat dan merundum.

      Padam
    3. babi matdey 10.01 ni tiada modal lain, harap bawa keluar taik palat lapok busuk lubang puki mak dia tu saja...uweekkk...

      Padam
    4. Kasiihan sungguh dgn cai2 babi penyokong pembangkang
      Pukulan belanjawan sudah bikin cai2 babi ini terkangkang
      Dah tak ada cara nak tikam samada depan atau belakang
      Contoh jelas cai biol 10.01 babii Matdey mamak tongkang

      Padam
    5. "nak buat keretapi ke pantai timor 50 billion...bolehlah najib rompak lagi.."

      Setuju. Tak gitu, takkan dia di gelar Bugis Lanun.

      Padam
    6. babi Matdey 10.28 komen posting dia sendiri, 10.00..
      kih kih kih...dah mati akal babi sewel Matdey sekor nih..

      Padam
  28. 9:52 secara teknikal ikut kajian ayahanda kau si tuhan harun tu ke. Patut le bodoh piang, anak tuhan harun yg no 5 ni species monyet ekor kontot.

    BalasPadam
  29. 10.00 anjing jibi sewel tidak mahir berbicara tentang ekonomi, takut berhadapan dan bersua muka untuk berbicara....sifat anjing hanyalah menyalak, tidak tau apa yg dinyalakkan, sewel penghujungnya.

    takder teloq macam jibbi adalah sifatnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. babi sewel matdey 10.06 ni tiada modal lain, harap bawa keluar taik palat lapok busuk lubang puki mak dia tu saja...uweekkk...

      Padam
    2. anjing jibbi sewel keturunan mamak tongkang, kalau takder fakta sekadar mencarut, lebih baik ko buat rawatan mental, persoalan rakyat tak dijawab, hanya memberi gambaran baik, elok dan tidak berpijak dibumi nyata.

      Padam
    3. Kasiihan sungguh dgn cai2 babi penyokong pembangkang
      Pukulan belanjawan sudah bikin cai2 babi ini terkangkang
      Dah tak ada cara nak tikam samada depan atau belakang
      Contoh jelas cai biol 10.26 babii Matdey mamak tongkang

      Padam
    4. "hanyalah menyalak, tidak tau apa yg dinyalakkan, sewel penghujungnya."

      Setuju bebenar. Sokong pendapat ini.

      Padam
    5. babi Matdey 10.33 komen posting dia sendiri, 10.06..
      kih kih kih...dah mati akal babi sewel Matdey sekor nih..

      Padam
  30. Hutang kerajaan adalah lebih kurang 600 billion iaitu 55 % dari KDNK...Tapi selepas takrifan baru hutang luar Negara, maka jumlah telah menjadi 850 billion. Ini disebabkan byk bon bon yg dibeli oleh rakyat asing di Malaysia telah dikira sbg hutang luar Negara..

    Hutang 55% dari KDNK adalah jumlah yg masih boleh diterima.

    GST apa masalah?? Memang dikenakan kepada semua rakyat termasuk orang miskin. Sebab tu ada BRIM. Jumlah yg dikutip diberikan semula kepada rakyat. Mungkin jumlah BRIM jauh lebih byk kalau dibandingkan jumlah GST yg dibayar oleh mereka...GST di Malaysia antara yg terendah.

    Rakyat susah akibat disusahkan dari segi pemikiran oleh pembangkang...Mereka membuat finah, beri fakta palsu dan tak tepat.
    Peniaga2 yg pro kpd pebangkang menaikkan harga sesuka hati untuk memburukkan imej kerajaan...

    Pembangkang mensabotaj ekonomi dengan buat fitnah pasal 1MDB...sampai sekarang tak ada saman yg dikenakan kepada 1 MDB baik dalam dan luar Negara. Cuma sekadar penyiasatan yg sekadar untuk meburukkan imej dan akhrnya tak ada bukti yg boleh dibawa ke mahkahmah...

    Kenapa nak tumbangkan kerajaan yg berjuang utk rakyat ??

    Kenapa nak pilih pembangkang yg carca marba, gila kuasa, asas perjuangan yg tak jelas, dengki, dendam, khianat...semua nak jadi PM...

    BalasPadam
    Balasan
    1. "GST apa masalah?? Memang dikenakan kepada semua rakyat termasuk orang miskin. Sebab tu ada BRIM. Jumlah yg dikutip diberikan semula kepada rakyat. Mungkin jumlah BRIM jauh lebih byk kalau dibandingkan jumlah GST yg dibayar oleh mereka...GST di Malaysia antara yg terendah."

      .....

      Fikirlah terlebih dahulu jing jibbi sewel oiii, brim setahun sekali, manakala gst tiap2 hari dikenakan cukai, kita ambil contoh ikan dipasar, zaman tun dr mahathir, harga sekitar 2 hingga 18 ringgit sekilo, hari ini zaman pentadbiran najib adalah 18 hingga 60 ringgit sekilo. (mengikut jenis dan gred ikan paling murah hinggalah ke paling mahal)

      Padam
    2. babi sewel Matdey 10.35 ni tak sekolah, dia tak tahu perkembangan dunia...dah lebih 160 Negara melaksanakan GST...bodoh piang betul babi sewel Matdey sekor ni...

      Padam
    3. apa punya bodoh buat perbandingan...

      Hehehe....malas nak layan org bodoh yang tak boleh diajar...

      Oklah...aku ajar jugaklah...takut terus bodoh.

      "zaman tun dr mahathir, harga sekitar 2 hingga 18 ringgit sekilo, hari ini zaman pentadbiran najib adalah 18 hingga 60 ringgit sekilo"

      hehe..--> kenapa tak banding zaman Tun Raak dgn zaman Madey???..siapa yg jual ikan tu?? Harga ikut pasaran. Kalau mahal jgn beli atau beli ikut kemampuan...yakkan itu nak salahkan Najib. Laut bergelora, nelayan tak ke laut,,,dah tentu harga ikan naik...nak salahkan tuhan ke??

      Itulah akibat dari otak yg dah korup akibat dimasukkan segala berita fitnah, palsu ditambah dengan sifat dendam, benci, khianat, munafik .....menyebabkan mereka tak dapat berfikir dan jauh dari rahmat dan hidayah Allah...



      Padam
    4. 10.50 anjing jibbi mulut burit berkata,

      "hehe..--> kenapa tak banding zaman Tun Raak dgn zaman Madey???"

      Banyak beza tu jing, zaman tun razak tak banyak kete, zaman tun m buat kete sendiri, zaman tun razak boleh kira hiway zaman tun m tak terkira banyaknya, tu pasal anak tun razak si jibbi ikut contoh tun mahathir.

      Itu citer infrastruktur dan pembangunan, blum masuk citer kemewahan kesenangan kemudahan kebahagiaan KUASA BELI rakyat terhadap barang2 dijual di mesia ni....itulah tun dr mahathir,hanya fikirkan tentang kebajikan rakyat.

      Sehinggakan rakyat dan negara luar mengecop mesia sebagai shopping paradise. Bukan pula seperti anjing najib sekor ni mengecop pengomen dgn pelbagai gelaran kurang enak.

      Buktinya rakyat thailand yg kebanyakannya miskin dan singapura yg kaya dtg nembeli barangan keperluan di malaysia.

      Itulah tun dr mahathir.

      Padam
    5. woi babi biol matdey 11.58

      kalau rakyat luar datang shopping kat sini, maknanya Negara kita sekarang ni makmor, apa pula citer dongeng bankrap ler ntah apa ke jadah lagi...

      bukan saja mereka datang shopping babi dungu woi, mereka berpusu-pusu datang mencari pekerjaan di Negara kita kerana kemakmoran Negara ini

      babai biol bangsat anak haram 11.58, cacai Matdey ni ternyata bodoh bengong bangang bengap bingai...

      ngko jadi biol dungu bebal ni sebab selalu sangat bawa keluar komen taik palat busuk lapok lubang puki emak ko tu....

      Padam
    6. 1215 jing jibbi mulut burit,

      "kalau rakyat luar datang shopping kat sini, maknanya Negara kita sekarang ni makmor"

      Semuanya hasil usaha pemimpin terdahulu, najib hanya perlu memimpin atas sifat bersih cekap dan amanah.

      "mereka berpusu-pusu datang mencari pekerjaan di Negara kita"

      Semuanya hasil usaha pemimpin terdahulu, najib hanya perlu memimpin atas sifat bersih cekap dan amanah.

      Kenapa najib perlu menjadi cheif penyamun, tabur dedak beri kepada salah sekornya adalah anjing mulut burit takde akal supaya beri komen?



      Padam
    7. makin dia jawab makin nampak bodoh dungu, cai anak haram babi sewel Matdey 12.29 mulut burit mak dia tu...

      Padam
    8. Si Jing Madey kata zaman madey ikan RM 2 - 18, Zaman Najib 18 - 60...

      Aku kata kenapa tak banding zaman Tun Razak dgn Zaman Madey...Zaman Tu Razak Ikan 50 sen - 2 ringgit
      Zaman Madey 2- 18...kan mahal tu zaman madey..

      Aku nak suruh jung madey tu berfikir...

      Mana ada harga makin turun...

      Ada faham ka??? Yg mengarut tulis pasal highway la..bla bla...tu apasal

      Padam
  31. Perhatikan projek ECRL yg bakal dilaksanakan,

    Projek ini dianggarkan menelan belanja 55 billion duit rakyat, tidak hairanlah jika ianya mencecah 60 billion.

    Ambil contoh pula projek menara warisan PNB, anggaran terdahulu adalah 5 billion, hari ini dinaik kan kepada 7 billion.

    Perlu diingatkan kedua dua projek ini melibatkan wang rakyat.

    bukan untuk menghalang projek ECRL ini dilaksanakan, malahan dialu alukan, perunding tempatan sudahpun menganggarkan kos kesuluruhan untuk projek ECRL ini hanyalah dan tidak melebihi dari 20 BILLION SAHAJA.

    Persoalannya,

    kemanakah akan perginya wang rakyat : 2 billion (projek Warisan PNB) tambah 30 billion (projek ECRL) bersamaan TIGA PULUH DUA BILLION Wang rakyat akan mengalir?

    Bagaimana pula dengan projek taman tugu negara? sedangkan taman tasik perdana dan tasik titiwangsa sudah lama wujud dan amat cantik...

    masuk ke poket siapa?

    tabung derma siapa?

    masuk akaun peribadi siapa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tak tahu bertanyalah!!!

      Yg kau baca fitnah dan meroyan kat sini buat apa??

      Padam
    2. Kalau kau tak nampak projek projek tu berjalan, maknanya projek tu samada ditangguh atau dicancell.

      Mungkin ada projek lain yg lebih penting dan perlu , maka duit utk projek di alihkan kepada projek lain yg lebih penting...

      Ada faham Kaa!!!!

      Padam
    3. Udah makiin teserlah babi2 Matdey punya biol bodo piang
      Budget yg gemiilang dah biikin cai2 babi resah tidak riang
      Terkedu lah penjilat Nuat si peliwat dan kominis Kit Siang
      Cai dungu babii Madey 10.22 dah mula nak spin alih tiang

      Padam
    4. kenapa lembap sangat otak tu???

      Itulah akibat dari otak yg dah korup akibat dimasukkan segala berita fitnah, palsu ditambah dengan sifat dendam, benci, khianat, munafik .....menyebabkan mereka tak dapat berfikir dan jauh dari rahmat dan hidayah Allah...

      Ya Allah...berilah mereka hidayah!!! Amin

      Padam
    5. "kemanakah akan perginya wang rakyat : 2 billion (projek Warisan PNB) tambah 30 billion (projek ECRL) bersamaan TIGA PULUH DUA BILLION Wang rakyat akan mengalir?"

      Pergi ke perut dan bontot Jibo dan Rozi. Di cium cium dek anjing2 depa. Laknatullah.

      Padam
    6. Ada lagi yg bodoh ni...

      Padam
  32. Tatau la sampai bila nak saman ni..... DoJ...FBI bilo nak tangkap nih.... dah 1 tahun dah... bila nak bertindak laaa.... bila nak sita laaaa... apa nihh... serius la sikit...
    Apa dah jadi.. apa dah jadi... dari dulu tak tangkap lagi... apa dah jadiiiii.....( teringat lagu SM Salim)

    .... kikikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg penting berita dan heboh heboh...bukan fakta.

      Bagi mereka persepsi yg penting. Kebenaran tak penting.

      hanya sibuk pasal penyiasatan yg tak kemana...yg akhirnya tak ada bukti yg boleh dibawa ke mahkahmah

      Padam
  33. Hati-hati, hari ni anjing pemburu tuhan harun nampak ganas dan luarbiasa bengkeng.

    BalasPadam
  34. Boleh Tanya Lim Kit Siang...dulu masa Madey berkuasa, dia kata kerajaan rugi lebih RM 200 billion...dan terus kata Negara akan bengkrap...

    Kita semua tak tahu apa yg berlaku zaman Madey...22 tahun ..lama tu....Dulu tak ada internet...semua TV/berita dan media cetak dikontrol oleh Madey...semua ketirisan, penyelewengan diletak bawah carpet. perjanjian berat sebelah ditanggung generasi hingga sekarang seperti TOL...

    Lu fikir la sediri!!!....Semua ni akan didedahkan dan madey mungkin masuk penjara...Tapi nasib baik Najib masih berhati perut dan menhargai semua apa yg Madey dah buat pada Negara..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1039 "dia kata kerajaan rugi lebih RM 200 billion...dan terus kata Negara akan bengkrap..."

      Dakwaan rugi 200 billion tetapi hutang negara ketika zaman tun hanyalah sekitar 100 billion+-.

      Camner tu chai jing jibbi?

      Padam
    2. woi babi sewel matdey 12.03 yg bengap dungu

      mana ko tahu hutang zaman matdey 100 billion? ko jadi juruaudit ke babi...?

      Padam
    3. 1226 jing jibbi baik ko letak otak ko kat dalam burit kak mah kalau takleh fikir

      Padam
    4. 10.39 mulut burit berkata

      "Dulu tak ada internet...semua TV/berita dan media cetak dikontrol oleh Madey"

      Sepatutnya zaman internet inilah yg membantu memperkemas dan mempercepatkan jentera pentadbiran najib, tetapi disebabkan ketua dah disahkan sebagai cheif penyamun, semua masuk ke lubang jamban kak mah.

      Bagaimana pula dengan tv/media/berita?

      Nak tanya skit?

      Dah berapa ramai editor/ketua pengarang/wartawan dipaksa berhenti lerak jawatan oleh pentadbiran najib?

      Ternyata disini najib bukan sahaja cheif penyamun malah seorang diktator kuku besi.

      Sehinggakan pembaca berita tv tidak sekali kali dibenarkan boleh mengherutkan muka mereka apabila terpampang muka jibbi dan kak mah.

      Padam
    5. makin dijawab makin nampak bodoh cai anak haram babi sewel Matdey 12.36 mulut burit mak dia tu...

      Padam
  35. Budget 2017 itu adalah yg terbaiik untuk jangka panjang
    Caii2 babi Matdey terduduk lihat, spt udah kena terajang
    Perangai kotor MP mereka kat dewan dah kena telanjang
    Pasti cai2 bai jadi sentap, anu dah tidak keras di ranjang

    BalasPadam
  36. Aku seronok menokok tambah dan menyetuju sokong komen Protun2 di sini. Memberakkan anjing2 Jibo. Waaah, puas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kih kih kih...babi sewel Matdey 10.41 ni syok sendiri...mati akal dek pukulan belanjawan, dia dah jadi biol sasau sawan...

      Padam
  37. Aku berakkan dan bagi makan taik pada anjing Madey...

    Hehe...sorry ye

    BalasPadam
  38. Itu lah dia pukulan padu darii kerajaan punya belanjawan
    Membuatkan terkedu puak2 cai babi Matdey piihak lawan
    Cai2 babi Matdey semua dah matii akal jadii sasau sawan
    Tak daya lagi nak bela si tua biol palsu punya negarawan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing jibbi dah masuk mode angau,takleh tolong hahaha...

      Padam
    2. Anjing jibbi si mulut burit,

      Pasni letak komen pantun kartun, seterusnya komen maki hamun, cacian kata2 kesat lucah, seterusnya komen copy paste ayat alquran hadis, diserikan dengan cacian kata2 kesat dan lucah, seterusnya komen cakap omputih, tukar mode, letak komen nek tempoyak, masuk lagi komen cacian kata2 kesat dan lucah, tukar mode lagi jadi ostat, lagi komen cacian kata2 kesat lucah, seterusnya tukar loghat utara,pantai timur, nogori, sabah sarawak, pastu diserikan lagi dengan komen cacian kata2 kesat lucah.

      Tu pasal dia suka angkat bakul sendiri kunun2 berkemahiran.

      Anjing tetap anjing la, sekadar menyalak bukit, tin kosong, hanya sekadar berdengong telinga.

      Takder isi, takder fakta, kemahiran yg ada pada anjing ni, alih topik, alih tiang gol, alih pembaca dari beri tumpuan.

      P.s

      Komen copy paste nek tempoyak, anjing najib letak ni dah lengkap maki hamun, cacian, kata2 kesat, lucah....jadi, anjing najib ni tak perlu lagi beri tambahan kata2 kesat, setiap satu komen diberikan.

      Padam
    3. babi sewel matdey 11.41 ni tiada modal lain, harap bawa keluar taik palat lapok busuk lubang puki mak dia tu saja...uweekkk...

      Padam
  39. Bukti bahawa blog Putra M ini popular. Begitu banyak komen. Mengentam Najib. Termasuk blog pos itu.

    A Kadir Jasin itu bekas Ketua Pengarang / boss New Sraits Times Group. Banyak tahun dia memimpin di situ. Dia berijazah (kewartawanan kalau tak silap) dan pernah berkursus di London. Dia berpuluh tahun pengalaman dalam kewartawanan dan sebagai Pengarang. Dia di hormati dan di percaya majoriti penduduk.

    Itu pasal bertempiar anjing Najib coba menidakkan nya. "Coba" aje. Jadi tahi gigi saja usaha2 nya itu. Dahtu tak gosok gigi. Berterusan lah busuk nya apa saja yang keluar dari mulut nya. Tak siapa percaya apa yg di kata nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan satu lagi. DAKJ terkenal sebagai seorang yang punya pendirian teguh di atas kebenaran. Tak tergugat dek dedak. Itu yang buatkan pendedak mrah sangat dengan DAKJ ni.

      Padam
    2. Belanjawan udah kasii cai2 babi terkena rasa pahit masin
      Dah ramai cai babi jadi terkedu, biol sasau sewel gila isin
      Cai babi 10.52 mati akal, dibawa keluar berok Kadir Jasin
      Nampak nya Bersatu dah boleh bersiap le tahlil dan Yasin

      Padam
    3. Meliihat keupayaan kewangan kerajaan cai2 terasa geram
      Hati puak pembangkang terus gelisah jiwa tidak tenteram
      Dalam dewan rakyat puak barua kominis terus jadi suram
      Baru timbul muka John Doe haram jadah sial anak haram

      Padam
    4. Entah apa ke benda John Doe babi lahanat ni main redah
      Ciiter Kadir Jasin dlm belanjawan tak ada apa pun faedah
      Apa kah ‘ostat’ barua anak haram ini sewel mabok dadah
      Tiidak tahu ke ini tajuk budget, ini John Doe haram jadah

      Padam
    5. Mana2 penyokong Najib yg rasa teringin nak panggil 'ostat' John BoDoe dgn panggilan barua atau bangsat atau keparat atau lahanat atau fasiq atau munafiq atau anak haram atau haram jadah, tak perlu risau, John BoDoe tidak akan marah...dia dah keluar fatwa yg semua itu bukan mencarut...dia marah kalau ada yg mencarut kat blog ini...

      Padam
  40. Analysts: Budget 2017 populist, preparation for polls

    KUALA LUMPUR, Oct 22 ― Many of the policies announced under Budget 2017 were populist and intended to placate .

    BalasPadam
  41. 2017 punya bajet menjadii satu pukulan padu yang pukal
    Menjawab segala tohmahan cai2 babi bingai otak dangkal
    Belanjawan terbaik udah bikin cai2 babi Matdey mati akal
    Cai babi nak duga laut dlm dgn kail yang hanya sejengkal

    BalasPadam
  42. Is Malaysia's revenue projection too optimistic?
    The Straits Times

    ".. questions were quickly raised over whether the embattled Malaysian leader was allocating resources responsibly, and being overly optimistic by projecting a 3 per cent hike in government revenue to allow for several populist measures."

    "Embattled" not just over the Budget. Also over the "misappropriation of 1MDB funds and money laundering", as said by US Dept of Justice which is taking court action over it.

    Also always embattled with Rosi. Over how to spend the seleweng and songlap 1MDB money.

    BalasPadam
  43. Anjing pemburu tuhan harun nampak ganas dan luarbiasa bengkeng hari ni.

    BalasPadam
  44. Will the Budget address people's woes?
    Sin Chew Jit Poh

    In the face of negativities arising from plummeting crude prices and ringgit depreciation, Malaysians are increasingly concerned whether the 2017 Budget will introduce economic policies that will benefit the people, such as lower individual income tax rate, GST, housing strategy and assistance for the lower income group.

    ... following the gradual phasing out of subsidies, the government must provide more benefits and protection for the people in the coming Budget in order to mitigate the burden of the people while facilitating the expansion of domestic demands.

    No benefits or protection for the people. Illek. Only Jibo's balls and Rozy's ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah tiada hujah fitnah, cai babi Matdey masih nak goreng
      Contohnya mcm ini cai babi 11.08, biol sawan gila mireng
      Diia punya hujah gelong bagai kereta tua longgar stereng
      Brek pula miss tak mau makan, turun bukiit punya lereng

      Padam
  45. Budget 2017 is 'commitment' budget: PM
    Daily Express

    Commitment to more seleweng and songlap rakyat's money?

    BalasPadam
  46. Budget 2017 shows govt running out of money
    The Edge Markets MY

    Where got gomen not out of money. Money got seleweng and songlap by Jibo and cronies.

    BalasPadam
  47. Malaysia's Najib unveils budget amid protests over 1MDB
    Reuters India - ‎16 hours ago‎

    Malaysian Prime Minister Najib Abdul Razak attends the ASEAN-US Summit in Vientiane, Laos September 8, 2016. REUTERS/Jorge Silva/Files.

    Lhat lah bahaw Najib ounya Buget di ketawakan di India. Berita yang di terbitkan Reuters akan sampai seluruh dunia. Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit puya pasal.

    BalasPadam
  48. Anjing jibbi si mulut burit,

    Pasni letak komen pantun kartun, seterusnya komen maki hamun, cacian kata2 kesat lucah, seterusnya komen copy paste ayat alquran hadis, diserikan dengan cacian kata2 kesat dan lucah, seterusnya komen cakap omputih, tukar mode, letak komen nek tempoyak, masuk lagi komen cacian kata2 kesat dan lucah, tukar mode lagi jadi ostat, lagi komen cacian kata2 kesat lucah, seterusnya tukar loghat utara,pantai timur, nogori, sabah sarawak, pastu diserikan lagi dengan komen cacian kata2 kesat lucah.

    Tu pasal dia suka angkat bakul sendiri kunun2 berkemahiran.

    Anjing tetap anjing la, sekadar menyalak bukit, tin kosong, hanya sekadar berdengong telinga.

    Takder isi, takder fakta, kemahiran yg ada pada anjing ni, alih topik, alih tiang gol, alih pembaca dari beri tumpuan.

    P.s

    Komen copy paste nek tempoyak, anjing najib letak ni dah lengkap maki hamun, cacian, kata2 kesat, lucah....jadi, anjing najib ni tak perlu lagi beri tambahan kata2 kesat, setiap satu komen diberikan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. babi sewel matdey 11.43 ni tiada modal lain, harap bawa keluar taik palat lapok busuk lubang puki mak dia tu saja...uweekkk...

      Padam
  49. Belanjawan 2017 bikin cai2 babi Matdey betul2 mati kutu
    MP puak ca2i babi larii keluar dewan buat perangai hantu
    Dulu caii babi kata kerajaan bankrap, mereka baling batu
    Kini terkantoi, “bajet tak relistik”, itu jer modal yang satu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lain kali letak nama. Senang najib nak bagi elaun. Penat2 berpantun tapi tak dpt apa2.

      Padam
    2. tak apa ler babi biol matdey 12.08, perjuangan aku ikhlas...

      lain ler korang babi2, matdey jamu dedak...

      Padam
    3. 1229 jing jibbi si mulut burit, ko dah takder idea? Mahukah kami menolong kamu? Cakap je, jgn segan.

      Padam
    4. 12.45 Jing Jubo @ cai babi Matdey mulut burit mak ngko, ko dah takder idea? Mahukah kami menolong kamu? Cakap je, jgn segan.

      Padam
  50. "'Malaysia going bankrupt' claims
    New Straits Times Online

    Sudah tentu going bankrap. Rozi tak dapat beli 3 buah executive jet khas utk dia pakai.

    BalasPadam
  51. Najib's colourful salvos; MO1 'stunt' in Parliament; inside Budget 2017
    Malaysiakini

    Apa nak buat. Dah banyak sangat tak betul Najib buat. Nak colourkan dia punya salvos pun tak jalan.

    Orang masih timbulkn issue 1MDB dan MO1 yang nama penuh nya akan keluar di mahkamah US dan DoJ akan dakwa dia "misappropriating 1MDB funds and money laundering".

    BalasPadam
  52. Matlamat najib nak jadikan malaysia setanding negara afrika membangun seperti uganda dan zimbabwe hampir tercapai. Tahniah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai2 babi Matdey semua bangang, tak cukup ilmu di dada
      Biila matii akal pasal bajet maka mula diibuat propaganda
      Babi biol ni mampu beri pendapat hanya setaraf taik kuda
      Ada ke negara kita yg makmur ini disamakan dgn Uganda

      Padam
    2. Jing jibbi mulut burit 1221,

      Kami bentangkan fakta yg sedang dihadapi setiap malaysia, tepis dan nafikan juga dengan fakta, bukan sekadar maki hamun pemberi gambaran baik2 belaka.

      Padam
    3. babi biol sewel matdey 12.42 mulut burit mak ngko

      fakta taik palat puki mak ngko apa yg ko nak samakan Malaysia dgn Uganda...?

      Padam
    4. Tangguh lagi 30 tahun baru nak capai negara maju maknanya najib pm yg gagal..jadi pm sebab keturunan, bukan sebab dia layak.

      Padam
  53. Bukan going tu bankrupt lah bahlol. Malaysia dah 3 bulan bangkrap. Kakitangan awam dah tiga bulan tak dpt gaji.
    Nasib baik anak beranak tuhan harun yg hantar komen di sini yg bagi makan ubi.
    Terima kasih kepada anak beranak tuhan harun yg pemurah walaupun dah gila babi.

    BalasPadam
  54. Hujung Minggu ramai baca blog, kena hentam Najib dan Rosmah banyak banyak. Hentam secara lisan saja.

    BalasPadam
  55. Budget not designed for short-term political gains, says Najib
    Malaysiakini

    Siapa percaya? Dia sendiri. Dan Rozi. Dan kuncu kuncu nya. Dan anjing anjing nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah tentu semua cai2 babi Matdey tak akan percaya, itu dah mesti...cai2 babi ini akan percaya jika Matdey beritahu:
      "di dlm tong taik belakang rumah saya ada banyak emas"...

      maka berpusu-pusu lah cai2 babi berebut menyelam dlm tong taik Matdey tu...

      Padam
  56. babi babi najibon meloncat suka bila brim naik.babi babi najibon melompat gembira tempat berkubang masih ada tapi dah nak kering sbb belanjawan tak sebut sumber dana dtg dari mana...hasil gst tak tau kemana pegi..ambik tetiap hari pun bujet kena ikat perut.babi babi najibon tetap hepi masih boleh memaki hamun bulan bulan jibon kasi upah menyondol sana sini...konon brutal tapi tak de nyali paling tepatnya bachol...

    BalasPadam
    Balasan
    1. babi2 Matdey meroyan meraban bila lihat keupayan kerajaan yg mereka tuduh bankrap...tapi babi2 biol sewel Matdey yg tak puas hati ini akan terus berkubang dlm kumbahan taik babi kominis DAP untuk terus memcari jalan perburukkan kerajaan...

      babi2 Matdey ternyata bacul, tak berani membahas usul perbelanjaan, sebaliknya lari meninggalkan dewan...ha ha

      Padam
  57. 2017 Budget: 3% Fiscal Deficit
    New Straits Times Online

    KUALA LUMPUR: Malaysia is expected to lower its fiscal deficit to 3 per cent of the gross domestic product, under the 2017 Budget.

    Mana tak lower GDP. Pelabur, peniaga dan hampir semua di negara ini dah lemah semangat sebab teladan yg Najib dan Rosmah tunjukkan amat lah buruk. Seleweng, songlap, It's my money, too, cincin RM24 juta, Birkin handbags, Jing Jibo's skin mud slippers ...

    BalasPadam
  58. Tosonyap Jing Jibo

    BalasPadam
  59. Patut pun hippo senyum sampai ke telinga....dapat rm85 juta.
    Budak2 permata pakai pencil emas, kertas dan buku bersalut berlian. Itu yg dia ingat rakyat fikir. Pthuii.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus tuh. Ptuih ada "t" tu makna nya sampai jauh. Ke muka depa.

      Padam
  60. 'Budget 2017 is spot on' - Cabinet ministers
    Astro Awani

    Only members of his cabinet who praise. Wanna polish Najib's bontot.

    The rakyat hantam. Verbally.

    BalasPadam
  61. Meliihat budget yang dibentang cai2 babi airmata menitik
    Kerajaan banyak wang, terasa mcm telor mereka dijentik
    Terus MP cai2 babi lari keluar dewan gaya kanak2 spastik
    Lalu mereka buat tohmahan baru iaitu ‘bajet tak realistik’

    BalasPadam
  62. Melihat kepada budget, cai2 babi Madey mulut ternganga
    Dah makin menyepi cai2 babi yg sebelum ni serupa singa
    Alamat lingkup le nantii Matdey punya Bersatu cap bunga
    Ahli2 BN serta UMNO boleh lah senyum sampai ke telinga

    BalasPadam
  63. Malaysia to boost spending, rein in deficit in 2017 budget
    Nikkei Asian Review

    KUALA LUMPUR -- The Malaysian government said Friday it will keep the fiscal deficit in check but continue to spend to boost the nation's flagging economy.

    Boost spending is easy. Rozy does it without being told. Or restrained. Making the country go bankrupt one day.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu saja lah helah putar alam cai2 babi dan anjing2 kurap
      Dengan budget 2017, cai2 babi Matdey dah jadi tertiarap
      Nak tumbangkan Umno-BN mereka tidak lagi mengharap
      Dibawa le keluar modal hujah lapok, negara nak bankrap

      Padam
  64. Budget dah kasii lebur cai babi punya kata-kata sumbang
    Kini cai2 babi Matdey berada dlm keadaan risau bimbang
    Makin terhapus lah impian cai babi mau kasi BN tumbang
    Manakala Bersatu pula, maut semakin hampir di ambang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah pantun. Najib tak kenal kau

      Padam
    2. 1.05 besok lusa kau tak dapat projek,rezeki kena tarik pasti kau maki najib balik. Tak perlu emosional beriya2 maki org lain & pertahan najib. Buang masa

      Padam
    3. Najib kenal atau tidak, tak menjadii sedikit pun persoalan
      Pantun ini satu perjuangan di pihak yg benar punya jalan
      Nak buktikan betapa penipunya cai babi punya perbualan
      Disamping nak lawan fitnah cai2 babi Matdey dajal sialan

      Padam
    4. Terima kasihlah cai babi 1.14 yg mulut celupar mcm puki
      Pantun2 di blog ni tiada kaitan dengan projek atau rezeki
      Cuma nak pertahan PM yg selama ni nko kutuk caci maki
      Juga melawan cai2 babi Matdey yg hati busuk dan dengki

      Padam
  65. 2017 Budget: RM30 billion revenue loss due to drop in oil prices
    New Straits Times Online

    Not to mention the billions wanked by Jibo from 1MDB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebagai rakyat Malaysia berdoa lah sepaya harga minyak lebih stabil....

      Bukan dengan buat fitnah, menyalak dan mensabotaj ekonomi...

      Padam
    2. bajet 2017 dibuat berdasrkan harga minyak US 45

      sekarang harga dekat US50..

      harap harap tahun depan naik lagi...dikatakan boleh naik sampai US 80...

      Kalau betul harga naik ke US80, masa tu pembangknag akan berguling guling atas tanah, dengki kan membara...kena pulak bila kerajaan naikkan lagi BRIM...jadi gila pembangkang...

      sebab tu pembangknag suka sabotaj ekonomi Malaysia..

      Padam
  66. Putrajaya tables RM260.8b budget for 2017
    Malay Mail Online

    And Najib made 1MDB indebted RM53 billion plus RM28 billion claimed byn IPIC = RM81 billion.

    Compare that to the entire country's expenditure for the whole year at RM260 billion.

    Crazy. Cannot vote him and UMNO/BN at PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1MDB tak guna duit rakyat pun...

      Claimed by IPIC pun tak pasti lagi sebab masih dalam mahkahmah timbangtara antarabangsa...Tapi 1MDB ada asas yg kukuh dan pasti akan menang


      Pelan rasionalisasi sedang rancak dan mengikut pelan..

      Hutang akan diminimakan...

      Hasil dari projek besar yang dilaksnakan akan menghasilkan pulangan yg banyak...

      Aset 1MDB melebihi hutang...


      Syarikat 1MDB jika anda mendengar penerangan ianya sama sahaja dengan cerita bisnes biasa. Contohnya, anda bercita-cita besar dalam perniagaan, tetapi anda tiada modal, anda meminjam dengan bank dengan harapan melalui pinjaman itu anda akan dapat mencipta keuntungan, sama ada secara mikro atau makro, sama ada melalui pelan jangka pendek atau jangka panjang.

      Anda kemudian melakukan kesilapan di pertengahan jalan. Sistem tidak akan mampu memperbaiki kesilapan anda, sebaliknya anda harus melawan sistem itu untuk menang kembali.

      Begitulah juga 1MDB, kelemahan pengurusan yang lalu telah berlaku namun kita tidak boleh directly menghukumnya, biarkan pihak berkuasa yg melakukan siasatan.

      Padam
    2. Crazy to vote pembangknag yg pondan lari dari parlimen lepas kena provoke sikit by Najib...

      Hehehe

      Padam
    3. "1MDB tak guna duit rakyat pun..."

      Abis tu datang dari mana 1mdb dapat duit?

      Padam
    4. "Aset 1MDB melebihi hutang..."

      Cer citer skit aset apa 1mdb ada?

      Padam
    5. Laaa....tak tahu rupanya????

      Selama ni baca info dari mana???

      Dapat di buat kesimpulan, ramai yang masih tak tahu dari mana 1 MDB dapat duit dan masih ramai yg tak tahu apa asset 1MDB.....memang sah katak bawah temperung dan tak pernah baca berita yang sahih...

      Masya Allah....terkejut aku!!

      Padam
  67. Kita semua adalah rakyat yang baik kepada negara. Kita mesti membantu Perdana Menteri dan Kerajaan yang telah dipilih melalui pilihanraya. Kerana ini kerajaan anda jua. Di Amerika Syarikat, parti Demokrat dan parti Republikan bertempur semasa pilihanraya, tetapi sesudah melalui proses demokrasi itu, rakyat Amerika bersatu kembali membina negara mereka. Di Malaysia, kita belum mencapai tahap itu.

    BalasPadam
  68. Lagu SMSalim
    Apa nak jadi... apa nak jadi... bila nak tangkap tak tau lagii...
    Apa nak jadi... apa nak jadi... bila nak sita tatau lagi..
    Apa nak jadi..apa nak jadi..FBI bila nak tangkap nihhh

    Nyawa barua yg pertamaku namanya suman amat...... orang kata dia pengerusi tetap.... 5 penggal jadi pengerusi kaki songlap...
    Bila dah sentap jadi pengerusi tetap.. dia kuciwa trus jadi barua meddey kutty yahudi tetap

    Apa nak jadi... apa nak jadi .. sampai skg tak tangkap lagi..... apa nak jadi.... kikikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bajet gemiilang kerajaan BN, caii2 babi tiada ada nak adu
      MP pembangkang larii keluar dewan macam mabok candu
      Cai2 babi biol Matdey pulak semua nya melopong terkedu
      Terutama sekali cai babi tua kutok Seman munafiiq Hindu

      Padam