Jumaat, 14 Oktober 2016

Bila Bijik Mata Tanda Ringgit..!


Apabila duit sudah meraja..! duit sudah didewa..! yang tinggal hanya kecewa..!

CASH IS KING

1. Wang (tunai) itu Raja. Maka ramailah yang menyembah Raja ini.

2. Wang boleh diperolehi secara halal melalui gaji, upah dan keuntungan perniagaan.

3. Tetapi wang juga boleh didapati melalui pencurian, penipuan dan rasuah. Wang yang didapati dengan cara ini tidak halal, bahkan haram. Sudah tentu perolehan ini salah dari segi undang-undang.

4. Al-Quran menyebut berkenaan dosanya perolehan secara haram seperti mencuri, menipu (apabila menjual beli) dan sogokan kepada hakim.

5. Islam tidak melarang kekayaan asalkan kekayaan itu datang dari punca yang halal. Zakat mesti ditunaikan dari kekayaan yang diperolehi. Amal jariah dan sedekah juga digalakan.

6. Jika kekayaan itu adalah hasil dari pencurian atau rasuah, apakah yang haram boleh dihalalkan dengan membayar zakat atau membiayai kerja haji?. Alim ulama perlu kaji dengan teliti dan beri pendapat mereka atau keluar fatwa.

7. Apakah pula jika zakat yang diwajibkan tidak dibayar sama sekali dari perolehan haram?. Sekali lagi kajian perlu dibuat oleh alim ulama secara jujur berpandu kepada Al-Quran dan hadith.

8. Namun ramai orang Islam yang sanggup menerima wang rasuah (haram) dari wang yang didapati secara haram. Kalau pun punca wang itu halal tetapi jika diguna untuk rasuah, untuk sogokan, wang yang diterima tetap haram. Ini tidak boleh ditakrif sebagai rezeki. Apa kata alim ulama.

9. Manusia tamak. Walaupun sudah kaya, sudah jadi jutawan, sudah mendapat perolehan yang banyak, tetapi jika berpeluang menambah kekayaan, manusia tidak menolak.

10. Jika penambahan ini halal puncanya, ia tidak dilarang, tidak haram, tidak berdosa, asalkan zakat dibayar dan sedekah dibuat.

11. Tetapi jika tambahan kekayaan ini datang dari punca yang haram, dari hasil pencurian atau sogokan, ia dilarang, haram dan berdosa.

12. Di antara pendapatan yang haram ini, tidak ada yang lebih buruk dari sogokan. Ia merosakan masyarakat dan menjadi beban yang berat kepada anggotanya. Kehidupan menjadi amat tidak selesa.

13. Biasanya yang terlibat dengan jenayah sogokan ialah mereka yang berkuasa atau memiliki pengaruh yang amat berkesan. Lebih tinggi kuasa atau lebih besar pengaruh maka lebih besarlah sogokan. Tidak ada yang terlalu tinggi yang tidak boleh disogok. Hanya yang boleh membendung nafsu sahaja yang selamat dari rasuah.

14. Inilah yang kita lihat apabila terdapat orang yang percaya bahawa wang itu raja. Daif atau kaya, wang boleh mempengaruhi pendirian. Bangsa, agama, negara boleh dijual jika sogokan setanding dengan ketamakan.

15. Dalam pilihanraya kecil baru-baru ini ramai pengundi menerima wang dan 
alatan elektrik untuk dapur. Mereka anggap ini adalah rezeki mereka.

16. Sebenarnya ini bukan rezeki. Pemberian ini ialah sogokan untuk mendapat undi mereka. Penerimaan oleh mereka ialah berdosa. Samada mereka beri atau tidak beri undi menerima, sogokan masih berdosa.

17. Dalam PRU 14 duit haram ini akan ditabur dengan lebih banyak. Tabung untuk sogokan ini sudah pun diadakan oleh pihak tertentu dari punca yang haram. Penerima harus tahu duit ini duit haram dan menerima sogokan juga berdosa.

18. Jika ingin beri duit kepada yang daif, buat sedekah dari sekarang. Tetapi sedekah patut dibuat dengan duit yang halal. Ada Kerajaan Negeri yang meringankan tanggungjawab mereka yang miskin dengan duit halal. Alhamdulillah. Inilah cara yang terabit.

19. Tetapi menyembah wang tunai sebagai Raja yang boleh menjayakan apa sahaja yang dikejar, menyembah wang sehingga sanggup berdosa dengan melakukan jenayah rasuah bukan perbuatan yang sejajar dengan ajaran Islam atau pun agama-agama lain.


Wang boleh dan selalu membuat manusia hilang pertimbangan..! Tiada kewarasan dalam tindakan..! tiada adab budaya dalam pergaulan..! Yang tinggal hanya serakah rakus tak ubah seperti haiwan..!

Berwaspadalah..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

98 ulasan:

  1. Bila Najib berpendirian "Cash Is King" itu membawa kpd jahanam negara. Jadi, kita mesti nyahkan dia macam Tun Dol di nyahkan dan Najib naik jadi PM dulu. Atau gulingkan Najib di PRU14.

    Pendirian dia itu jelas. Tun M sendiri mengata begitu. Najib memberi tahu Tun pendirian nya bila berunding berkenaan mendapatkan kemenangan pilihanraya.

    Nyata pendirian "Cash Is King" membawa kapada, dan dengan sendiri nya mengalakkan, rasuah. Negara ini sudah penuh rasuah sekarang. Malaysia sudah jatuh ke nombor bawah dari 50 di senarai Transparency International.

    Banyak rasuah berlaku di zaman pemerintahan Najib. 1MDB membawa banyak rasuah. Rasuah dalam berbagai bentuk juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI si GoBLOG/TERORIS 721 si GILA BABI HOMO2 JIJIK PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      TAK ke KELAKAQnya puak HOMO DAPJUBOQ BABI MEMUJA si HIPOKRIT, PENIPU, KELAKAQ dan DAJALnya si TIZionis-KEPARAT yg, dibiayai si PENGGANAS/PERASUAH no-1-DUNIA iaitu Soros-NED-CIA-MOSSAD-syarikat2 Korporat mega Barat/Zionis; utk. MENGGULINGkan pemimpin-pemimpin [terutamanya yg. BUMIPUTERA (INDIGENOUS/NATIVE) atau Islam] serta Kerajan-Kerajan 'Dunia Ketiga' yg. diBENCI depa termasuk Malaysia, Rusia, China, Bolivia dan Venezuela cthnya!

      Sebab itu patutnya TI ini diHARAMkan bawah Akta TERORISMA oleh KDN OI - lihat di http://spectrezine.org/transparency-international , Transparency International, January 12, 2011; Steve McGiffen: Steve McGiffen is Spectrezine’s editor and a professor of international relations at the American Graduate School in Paris:

      ....TI is, however, not an effective instrument for dealing with corruption. It invariably – and by open policy – seeks out corruption in state bodies and political parties and ignores or downplays the corporate-led corruption which is a problem of at least equal proportions.

      ….For TI, corruption is a largely third world or transition economy phenomenon and governments such as those of the Netherlands, the UK and the US are almost by definition no part of this problem. Corruption is in addition repeatedly associated with public bodies and public ownership, to the extent that makes TI part of the campaign to discredit these things led by the CIA daughter body the National Endowment for Democracy (NED) and related US groups.

      TI takes an absolutist line on corruption which does not question the word’s definition… TI also falsely associates parliamentary democracy with an absence of corruption and the ‘free market’ with both.

      TI uses extremely flawed means of measuring the problem of corruption. Its main instrument, the Corruption Perceptions Index (CPI) , is not a measure of corruption at all, but of the perceptions of foreign business people and professionals. This is an inherently conservative group and one which has a clear interest in the investment opportunities which will follow on the privatisation of economic sectors or companies, or the deregulation of trade or capital movements. ……

      None of these instruments, which also include the Bribe Payers Index (BPI) and the Global Corruption Report , would be given a passing grade in a first year university course on the use of stats in social sciences……

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH PARASIT ZIONIS CASH is KING-DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!


      Padam
    2. Bah. 2: Ini patut juga diBACA oleh si Awani-BernamaBANGANG-PEMUJA-TI ni!

      (Sambungan dari http://spectrezine.org/transparency-international ,Transparency International, di atas)

      Yet the failure to tackle corporate corruption is not simply a matter of flawed instruments. It is actual TI policy!....

      The real reason is quite clearly connected to its funding sources, which include major corporations, western governments and organisations such as the Ford Foundation and the Open Society Foundation which have a clear right-wing agenda. …..

      Internally, TI is an elitist organisation whose structures of governance are undemocratic and anything but transparent. Decisions taken by its deliberative bodies are routinely ignored by its leadership. (6)….

      …..the Ford Foundation has well-documented links to the CIA. The biggest source of funds amongst foundations, however, is George Soros’s Open Society Institute, which also has a clear right-wing agenda. Soros himself, moreover, was in 2002 convicted by a French court of insider trading fourteen years previously.

      Some national TI groups receive extensive funding from the NED, including one of its four core institutes, the US Chamber of Commerce affiliate the Center for International Private Enterprise. Local ‘chapters’ also receive funding from Shell, a corporation which is a byword for corruption. KPMG Netherlands finances TI’s international secretariat, while KPMG Germany audits its budget. Their affiliate in the US settled out of court an audit fraud charge at a cost of $22 million. Many of TI’s corporate donors have been upbraided for fraud or failure to conform to company law in the US and elsewhere. Some, such as Vivendi, have repeatedly been hauled up for various forms of corruption. (7)

      All of this makes unsurprising the best documented case of TI’s right-wing political agenda: Venezuela. As documented in The Guardian in May, 2008, TI made entirely false allegations against Venezuela’s state-owned oil company. (8) What makes this especially unsurprising is not merely the fact that TI’s funders include major oil companies Shell and Exxon Mobil, as well as the US government, but the dominance of anti-government activists in the leadership of TI Venezuela...TI continues to assist the international and national opposition media to produce anti-government propaganda......

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH PARASIT ZIONIS CASH is KING-DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    3. Aiiikkkkk....doa songsang takkan terlupa kot...?? Rasa macam tak lengkap & sempurna kalau tak ada doa penutup kamu. Nie..saya tolong selitkan.....

      Kejora al 'hush start' dgn amalan bacaan doa bermula "Ya Allah" & penutup doa "SIAL, SIAL, SIAL, SIAL Lu".
      Buktinya....

      DAKYAH BERSEPAH KEJORA: (Dikutip dari blog Anak Seberang).

      YA ALLAH! Apahal ni KDN/PDRM?!ATM - TOLONG ambil ALIH; Kembalikan KEDAULATAN dan KESELAMATAN kpd. MAJORITI Rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera Islam/Melayu dan NEGARA ISLAM kami ni! Tengoklah si puak TERORIS warga ASING OMPUTIH JUBOQ BABI HARAM JADAH LUCAH/PORNO/HOMO telah mengHINA ISLAM/umatnya, Kesultananan Islam/Melayu, Bendera Maalysia kita serta NEGARA ISLAM kita ni - dgn. memakai BENDERA Malaysia kita sbg. SELUAQ DALAM! BABI, BABI; BABI! Kat Barat pun, TAKkkan terjadi JENAYAH TERORISMA JUBOQ BABI ni – kerana di Barat pun yg. SANGAT mengHORMATI bendera NEGARA depa!

      TANGKAP cepat semua TERORIS WARGA ASING OMPUTIH/DAPJUBOQ BABI-PKRHOMO KURAP ni! HUKUM dgn. PENJARA dan SAMAN BERATUS RIBU! HALAU emua WARGA ASING ni dan JANGAN biaqkan masuk NEGARA ISLAM kiat ni SELAMANYA! Dan HARAMkan terus lumba litar HOMO/PORNO kat SEPANG ni - mengHABISkan duit RAKYAT dan PETRONAS sj juga!

      Dan si umat ISLAM/Melayu yg. MELIHAT aja ni dan berDIAM DIRI mcm. si PENAKUT atau si KITOL psl. ni kat SEPANG tu; aku HARAP lu dan semua KETURUNAN lu yg. juga JAHAT/PENAKUT mcm. lu akan MAMPOS diPANAH PETIR! SIAL, SIAL, SIAL lu!

      Padam
  2. TAJUK-TAJUK BERITA LUAR NEGARA YG AMAT MEMALUKAN GARA-GARA ANGKARA MURKA NAJIB, ROSMAH & 1MDB:

    Oct. 10, 2016
    Singapore Fines Three Banks in 1MDB Investigation
    Singapore’s central bank said it would withdraw the license of a Swiss private bank operating in the city-state and fine two large banks as part of an investigation into fund flows related to 1MDB.

    Oct. 11, 2016
    Criminal Charges Filed Against Two Ex-Bankers in 1MDB Case
    Prosecutors in Singapore charged two former private bankers with forgery and other charges related to the alleged misappropriation of billions of dollars from Malaysian state development fund 1MDB.

    Oct. 6, 2016
    Swiss Authorities Repeat Call for Malaysia’s Help in 1MDB Probe
    Swiss authorities said they are trying to advance a probe into the alleged misappropriation of billions of dollars from a Malaysian state investment fund but haven't yet received anticipated help from Malaysian counterparts.

    Sept. 12, 2016
    1MDB Scandal Around Malaysia Prime Minister Puts New Spotlight on Wife
    Documents show $6 million in credit-card spending drawing renewed scrutiny of Rosmah Mansor, amid allegations that her husband and people close to him siphoned more than $3 billion from a state investment fund, 1MDB.

    Sept. 6, 2016
    Behind the 1MDB Scandal: Banks That Missed Clues and Bowed to Pressure
    Suspected ringleaders of Malaysia’s 1MDB scandal allegedly cultivated bank executives, pressed compliance officers and obsessed about secrecy.

    How $1 Billion Made Its Way to PM Najib
    Investigators say at least $3.5 billion was misappropriated from 1MDB. Here’s how they believe $1 billion ended up in the bank accounts of Malaysian Prime Minister Najib Razak.

    Aug. 18, 2016
    Key Figure in 1MDB Probe Is Arrested
    Abu Dhabi authorities have arrested Khadem Al Qubaisi, who authorities say is a key figure in an alleged multibillion-dollar fraud related to a Malaysian sovereign-wealth fund, according to people familiar with the matter.

    Aug. 4, 2016
    Goldman Pressed by N.Y. Regulator for Details on 1MDB Dealings
    New York’s financial services regulator pressed Goldman Sachs Group for more information on the investigations into the firm’s dealings with a Malaysian investment fund at the center of a corruption scandal.

    Aug. 2, 2016
    1MDB Figure Bought Stake in Wall Street Firm Electrum Group
    Malaysian financier Jho Low’s Jynwel Capital made a $150 million investment in Electrum in 2012, purchasing a 7% piece of the firm.

    July 30, 2016
    Goldman Sachs Subpoenaed in U.S. for Documents Related to 1MDB
    U.S. authorities have issued subpoenas to Goldman Sachs for documents related to its dealings with 1Malaysia Development.

    July 27, 2016
    Deloitte Resigns as 1MDB Auditor
    The departure of a third auditor for the Malaysian government investment fund is putting focus on another global company that apparently failed to raise questions about what investigators are calling a large-scale fraud.

    July 21, 2016
    1MDB Case Shines Spotlight on U.S. ‘Kleptocracy’ Group
    The $1 billion in asset seizures linked to Malaysian fund 1MDB represents the biggest target to date for the Justice Department’s six-year-old ‘kleptocracy’ initiative, in which prosecutors aim to hunt down assets tied to foreign corruption.

    July 21, 2016
    Singapore Finds Lapses Related to 1MDB Funds at Banks
    Singapore said Thursday that a wide-ranging money-laundering investigation into fund flows connected with Malaysian state investment fund 1MDB found lapses at local units of DBS, Standard Chartered and UBS.

    July 21, 2016
    Malaysia Leader Under New Pressure From U.S. Lawsuit in 1MDB Case
    Prime Minister Najib Razak faced fresh calls to resign, but looked set to easily weather the latest storm after U.S. prosecutors moved to seize more than $1 billion in assets linked to the 1MDB fund..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amat bagus itu, Sdr Othaman.

      Saya cadangkan Sdr simpan senarai dan summary berita2 itu di fail sendiri dan keluarkan dari masa ke masa hingga ke PRU14. Dan selepas nya pun.

      Jangan peduli apa Anjing Najib di sini kata. Pembaca, rakyat dan pengundi mesti di peringatkan berita berita itu dari masa ke masa, sekurang kurang nya hingga PRU14. Tentu ramai dari pembaca akan menolak Najib dan UMNO di PRU14 akibat nya.

      Kita mahu Najib dan UMNO di gulingkan dan Bersatu serta barisan Pembangkang ambil alih pemerintahan negara selewat lewat nya di PRU14.

      Padam
    2. Antara penyelewengan dan salah guna kuasa Dr.M

      buku yang diharamkan penjualanya di Malaysia
      merakamkan banyak salah laku Mahathir
      Senarai sebahagian kecil penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan oleh Mahathir dan juga ahli-ahli kabinetnya sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :

      1. Menyekat penyiasatan atau pendakwaan ke atas kroni-kroni kanan BN seperti kes:

      * Pemberian saham oleh Rafidah Aziz, ketika itu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri kepada menantunya yang telah disiapkan kertas pertuduhan oleh Peguam Negara, tetapi tidak didakwa kerana ditutup failnya oleh Peguam Negara kononnya kekurangan bukti.
      * Penyiasatan ke atas bekas Ketua Menteri Melaka, Abdul Rahim Tamby Chik tentang penglibatan beliau dalam kes rogol pelajar bawah umur dan pengamal rasuah yang tersohor.
      * Sekatan ke atas siasatan BPR dalam kes rasuah bekas Gabenor Bank Negara, Ali Abul Hassan Sulaiman yang didedahkan secara bersumpah oleh bekas Pengarah BPR, Datuk Shafie Yahya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

      2. Kegagalan dan melambatkan proses penyiasatan ke atas kroni-kroni BN

      * Penyiasatan lanjut ke atas kes Perwaja dan Eric Chia (kerana perbicaaan dilakukan secara olok-olok yang akhirnya Eric Chia dibebaskan dan sudah pun meninggal dunia). Kes Eric Chia kini diulang tayang semula dengan pendakwaan ke atas bekas Menteri Pengangkutan, Ling Liong Sik dituduh terlibat menipu kerajaan dalam skandal PKFZ yang mana dijangkakan Ling juga akan turut dibebaskan seperti mendiang Eric Chia.
      * Penyiasatan kes BMF dan kes pembunuhan saksi utama dalam skandal BMF.
      *
      * Penyiasatan kes pelaburan Tabung Haji bernilai RM200 juta yang diluluskan oleh bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Abdul Hamid Othman.
      *
      * Kes penyelewengan saham MAIKA Holding oleh bekas Menteri Kerja Raya dan bekas Presiden MIC S Samy Vellu.
      *
      * Penyiasatan kes bekas Menteri Pembangunan Masyarakat dan Perpaduan Negara, Dr Siti Zaharah Sulaiman yang menyeludup kereta mewah Mercedes Benz S320.
      *
      * Penyiasatan kes membaik pulih rumah Menteri Besar Selangor dengan kos RM5 juta Khir Toyo dan lain-lain kegiatan rasuahnya yang telah dilaporkan secara detail kepada SPRM. Khir kini menghadapi satu kes daripada berpuluh kes yang dilaporkan. Khir hanya didakwa memiliki tanah dan rumah mewah bernilai jutaan ringgit sahaja. Itu pun dijangka akan dibebaskan juga kerana ia merupakan lakonan Najib mahukan rakyat tahu bahawa yang beliau anti kepada pemimpin yang rasuah. Persepsi rakyat:
      *
      * Mahkamah adalah sebuah institusi ‘pembersihan’ bagi para pemimpin UMNO yang dituduh kurop, kemudian dibebaskan oleh mahkamah dengan alasan yang lapok yang rakyat bosan mendengarnya. Mahkamah Malaysia bukan institusi menegak kebenaran dan keadilan.
      (bersambung)

      Padam
    3. 3. Menyelewengan dana-dana awam untuk membantu kroni BN

      * Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.
      * Mengagihkan projek lebuh raya Utara Selatan kepada syarikat milik Umno, UEM bagi tujuan membiayai pembinaan Ibu Pejabat UMNO, PWTC.
      * Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail out) 50.6 peratus saham MAS milik Naluri Sdn Bhd dengan harga RM8 sesaham ketika harga semasanya RM3.60 sesaham.
      * Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b.
      * Pengambilalihan syarikat UMNO, Renong dan UEM oleh kerjaan melalui Dana Harta.
      * Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80 peratus saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi YTL Corporation.
      * Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).
      * Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta .
      * Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.
      * Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.
      * Memaksa Petronas membeli saham Proton.
      * Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.
      * Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.
      * Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.
      * Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.
      * Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.
      * Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan, dan
      * Penglibatan adik dan anak Abdullah Ahmad Badawi dalam perniagaan.

      4. Menyalahgunakan akta-akta draconian seperti ISA, OSA dan Akta Cetak dan Mesin Cetak bagi tujuan kepentingan politik UMNO:

      * Kes ISA seperti Operasi Lalang (1987), Operasi Kenari (1989), al-Arqam (1994), Reformasi (1998), al-Maunah (2000) dan KMM (2001).
      * Kes OSA seperti kes Mohd Ezam Mohd Noor (2002).
      * Kes Akta Cetak dan Mesin Cetak seperti kes Lim Guang Eng (1999).

      5. Menyekat kebebasan badan penguatkuasa

      * Campur tangan terhadap tugas-tugas polis
      * Mengganggu penyiasatan BPR
      * Menghalang pendakwaan oleh Peguam Negara, dan
      * Mencampuri tugasan SPR dalam urusan pilihan raya.

      6. Mengagihkan tender-tender secara runding terus kepada kroni yang tidak berkelayakan sehingga menyebabkan kes-kes seperti:
      (bersambung)

      Padam
    4. * Keruntuhan makmal computer;
      * Kegagalan menyiapkan 2,192 makmal komputer dalam fasa pertama;
      * Terbengkalainya projek perumahan polis di Batu Pahat;
      * Keretakan PULAREK; dan
      * Penyelewengan pembekalan alat-alat saintifik ke Kolej Matrikulasi.

      7. Mempengaruhi integriti dan kebebasan kehakiman

      * Kes Anwar Ibrahim (kes liwat 1)
      * Kes fiasco Tun Salleh Abbas;
      * Percutian Ketua Hakim Negara, Mohd Eusoff Chin bersama VK Lingam.
      * Kes tape Lingam, Suruhanjaya Diraja yang terlibat menyiasata kes ini mencadangan beliau bersama 5 orang lagi disiasat lanjut. Nazri Aziz kata tiada kes, maka kes ditutup.
      * Campur tangan seorang hakim kanan dalam pengendalian kes pengundi hantu DUN Likas.
      * Pendedahan oleh Datuk Syed Aidid, bekas Hakim Mahkamah Tinggi tentang 112 kes rasuah hakim-hakim.
      * Penghapusan bukti dalam kes seks DP Vijandran.
      * Perlantikan Mohtar Abdullah sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan setelah beliau terlibat membebaskan Rahim Tamby Chik, Tan Sri Muhammad Mohd Taib, Rafidah Aziz dan sebagainya ketika menjadi Peguam Negara, dan
      * Perlantikan Ariffin Jaka dan Agustin Paul (sudah meninggal dunia kerana mengidap barah) sebagai Hakim Mahkamah Agung.

      8. Kerugian dan penyelewengan dana-dana awam

      * Penyelewengan RM 40 juta wang PPRT;
      * Kerugian pelaburan Tabung Haji;
      * Kerugian RM15b Bank Negara;
      * Kerugian RM40 juta AIM;
      * Kerugian LRT Putra dan LRT Star; dan
      * Kemerosotan keuntungan KWSP hampir RM600 juta pada 2000.

      9. Menghina dan menyekat Islam

      * Merancang membuang nama Islam daripada pertubuhan Islam;
      * Mengucapkan penghinaan ke atas sunnah-sunnah Nabi;
      * Mengucapkan penghinaan ke atas hukum-hukum Tuhan;
      * Membiarkan penulis-penulis menghina hukum Allah, Islam, nabi dan ulama;
      * Menyekat dan memperkecilkan sekolah agama rakyat; dan
      * Memecat Mufti Selangor kerana mempertahankan tiga orang ratu cantik.

      10. Menghapuskan hak istimewa Melayu dan Bumiputera

      * Menutup dua MRSM di Terengganu;
      * Menutup sekolah agama rakyat; dan
      * Menjadikan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar subjek Matematik dan Sains di sekolah.

      Atas beberapa keadaan inilah maka saya berpandangan bahawa:

      * Dr Mahathir Mohamad sepanjang menjadi Perdana Menteri telah melakukan pelbagai jenayah atau melindungi kegiatan jenayah dengan menyalahgunakan kuasa beliau sebagai Perdana Menteri;
      * Dr Mahathir Mohamad telah menyalahgunakan dana-dana awam untuk membantu kroni-kroni, kaum keluarga dan kepentingan-kepentingan BN;
      * Dr Mahatir Mohamad juga telah melakukan pelbagai penyelewengan dalam pentadbiran kerajaan termasuk membiarkan berlakunya rasuah, salah guna kuasa dan sebagainya;
      * Dr Mahathir Mohamad juga telah menggunakan kuasanya untuk mencampuri urusan badan-badan penguatkuasa dan menghalang kebebasan kehakiman; dan
      * Dr Mahathir Mohamad telah melakukan pencabulan ke atas hak asasi rakyat, mencabul kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan dan mencabul hak istimewa orang-orang Melayu dan Bumiputera.

      Oleh yang demikian, Dr.Mahathir perlu disiasat bagi menentukan sejauh mana keterlibatan beliau dalam pelbagai jenayah, penyelewengan dan salah guna kuasa sepanjang 22 tahun memerintah negara ini. Pihak polis yang kena belasah oleh Dr Mahathir sekarang perlu membuat penyiasatan menyeluruh tentang kegiatan jenayah yang sebutkan di atas

      Padam
    5. kpd anon 9:10,

      '2 wrongs do not make a right'

      apa yg d sedang d perhitungkan sekarang ia lah pemimpin bersekongkol utk mencuri wang rakyat.

      saya menyokong penuh jika kedua2 pemimpin ini d siasat secara menyeluruh agar rakyat akan dpt membuat penilaian sewajar nya.

      tun m tlh mencabar pihak berkuasa menyiasat nya. najib bila lagi?

      Padam
    6. Setuju dgn pak rahman.

      Siasat dan samanlah Tun M, beliau pun dah berapa kali cakap silalah. Ni asyik gebang ja suruh orang telan ja apa dia gebang.

      Padam
    7. Kejora..

      Merujuk kpd taik2 berkecah kamu pd 9:10, 9:12 & 9:13.

      Put that in your cell brain.....!!!!

      Inilah kerja2 kamu melontar fitnah terhadap Tun Mahathir tanpa bukti hanya dgn air liur basi saja. Heran...tak pulak kamu buat laporan polis & kemukakan saman.. hanya setakat macam anjing kurap melalak bukit. Juga hingga kini tidak ada seorang pun (seantero dunia) kemuka saman terhadap Tun Mahathir, kecuali tohmahan kosong saja. Bahkan di sesi soal jawab di London baru2 ini, Tun Mahathir mempersilakan sesiapa jua untuk mendakwanya ke mahkamah jika ada bukti beliau melakukan jenayah rasuah. Itulah sikap pahlawan sejati.. berani bersemuka & mencabar sesiapa & di mana jua..!! Bukan macam Najib cabut lari di sesi 'Nothing to hide', juga kamu tak mampu mempertahan 'kenapa Najib menipu duit RM4 bilyon..sekejap kata duit 1mdb, sekejap kata duit derma arab dogol.

      Lainlah halnya kami pejuang kebenaran.. akan berterusan menuntut keadilan terhadap penyelewengan Najib & 1mdb tanpa FEAR & FAVOUR.. Kini kebenaran dah mula ditunjukkan oleh Yg Maha Kuasa bila harta, akaun bank & orang2 yg terlibat telah didakwa di mahkamah, ada dah dihumban ke penjara..malahan bank yg berurusan dgn 1mdb didenda & ditutup operasinya. Hanya di Malaysia saja 1 mdb kebal sebab undang2 dipegang oleh si Raja Joget Ronggeng Pandir Ali & Najib.

      Padam
    8. Apabila 3 taiko beri komen pendek tapi padu dan bernas maka berlari2lah si jing jibo mencari tempat untuk berak.

      Kih kih kih

      Padam
  3. TAJUK-TAJUK BERITA LUAR NEGARA :

    July 21, 2016
    U.S. Links Malaysia Prime Minister to Millions Stolen From Fund
    U.S. prosecutors have linked the prime minister of Malaysia to hundreds of millions of dollars allegedly siphoned from an economic development fund, and are seeking the seizure of more than $1 billion of assets.

    July 21, 2016
    Prosecutors Seize Millions of Dollars in Art in 1MDB
    Probe
    Swiss officials are seizing some of Jho Low’s holdings, including a drawing by Vincent van Gogh and two paintings by Monet, alleged in a civil lawsuit that they were bought with money stolen from 1Malaysia Development Bhd., a government investment fund in Malaysia known as 1MDB.

    July 20, 2016
    Swiss Working to Fulfill U.S. Assistance Request Over 1MDB
    Switzerland’s attorney general’s office is working to fulfill a request for assistance filed in May by the U.S. regarding bank documentation related to the investigation of Malaysian development fund 1MDB.

    July 20, 2016
    In Properties Targeted in 1MDB Case, a High-End House Tour
    Condos in New York, mansions in Los Angeles and a private jet are among assets U.S. government is moving to seize, alleging they were bought with funds misappropriated from Malaysian investment fund 1MDB.

    July 20, 2016
    U.S. Set to Seize $1 Billion in Assets Tied to Malaysian Fund 1MDB
    Federal prosecutors are poised to launch one of the largest asset seizures in U.S. history as they step up their investigation into billions of dollars siphoned away from a Malaysian government investment fund, according to people familiar with the matter.

    June 30, 2016
    Malaysia Delegation in Abu Dhabi for Talks to Resolve 1MDB Dispute
    The two government investment funds at the heart of a Malaysian financial scandal are disappearing as the two sides try to put the situation behind them even as they battle over billions of dollars that have gone missing.

    June 23, 2016
    Chief of Malaysian Antigraft Body Investigating 1MDB to Step Down
    Malaysia has announced the resignation of the head of its anticorruption agency, which has been carrying out an investigation into state investment fund 1MDB.

    June 7, 2016
    Goldman Probed Over Malaysia Fund 1MDB
    U.S. investigators are trying to determine whether Goldman Sachs broke the law when it didn’t sound an alarm about a suspicious transaction involving Malaysian state investment fund 1MDB.

    June 6, 2016
    Najib Cracked Down on Free Speech to Limit 1MDB Fallout, Journalist Says
    A Malaysian journalist who quit his job at a leading newspaper said the government has cracked down on freedom of speech as it tries to limit the fallout from a graft scandal surrounding a state investment fund.

    May 26, 2016
    Malaysia’s Probe Into 1MDB Fund Was Flawed
    Investigations ordered by Malaysia’s leader into graft allegations at a state-development fund have been undermined by political pressure and a lack of transparency, according to documents and interviews with people involved.

    May 26, 2016
    1MDB Unit Bought by China Nuclear Firm Was Distressed, Auditor Says
    An audit of a key energy-group sold by troubled state investment fund 1Malaysia Development Bhd. to a Chinese state-owned nuclear power company flagged deep uncertainty over the company’s viability.

    May 25, 2016
    Swiss Bank Is Charged Over 1MDB Dealings
    Authorities in Switzerland and Singapore took action against Swiss private bank BSI SA for allegedly failing to prevent suspected money laundering and bribery related to its dealings with a Malaysian development fund.

    May 18, 2016
    Investigators Studying Former 1MDB Official’s Payment to Ex-Goldman Banker
    International investigators are examining funds sent to a former senior Goldman Sachs banker from a lawyer with ties to a scandal-embroiled Malaysian investment fund.

    May 12, 2016
    Malaysian Leader Najib’s Stepson Allegedly Funded U.S. Property Deals With 1MDB Money
    At least $50 million allegedly diverted from a state investment fund in Malaysia was spent on luxury properties in New York and Los Angeles by the stepson of the Malaysian prime minister.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdr Othaman,

      Sincerely, I don't mind at all if you put out the above news items, one by one or in toto, every time the Anjing Najib makes his stupid, rude and unsavoury comment in here.

      I'd like to read them fully some time when free, anyway - just cursory glances for now. Got to go.

      Padam
    2. itu berita fitnah baru ke pak kadok?

      satu berita RM1, ini 14 berita RM14

      wow awal pagi pak kadok dah dapat RM14, kalah noreh getah nih

      Padam
    3. rajin pak kadok kutip berita2 fitnah ni
      kalau satu berita RM1, mlm tadi pak kadok dah dapat RM25, ini pagi RM14...tu dah jadi RM39

      wow loaded ler pak kadok, boleh belanja adik2 nanti

      khalifah-1, pak kadok = RM10
      khalifah-2, jpc (jampi pakai colok) = RM9
      khalifah-3, 'ostad' boDoe munafiq = RM8
      khalifah-4, anjing sewel tukang carut = RM7

      10 + 9 + 8 + 7 = RM34
      aiikkk...lagi RM5?

      oohh lupa, derma:
      yayasan tuhan-1 (tuhan harun) = RM2
      yayasan tuhan-2 (matdey/Bersatu) = RM2
      yayasan nabi Putra (blog ni) = RM1

      siap...settle RM39

      kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih kih...

      Padam
    4. 8:10 PG itu ia lah komen Blogger Pro Najib Berbayar - apa yang di panggil Anjing Jibo di sini. Utk maloman pembaca yg tak biasa masuk blog ini, CV "Jing Jibo" itu ada lah spt berikut:

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    5. tu dia, dah keluar, 8.20 anjing sewel, anak bongsu tuhan harun (khalifah-4) ha ha

      Padam
    6. Sdraku 7:52
      Salam to you & your family...

      You bet I am....thank you for reminding me. Salam perjuangan & terus berjuang demi Haq without fear or favour.

      Padam
  4. Tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata.
    'kalau tidak ada angin, mana mungkin pokok bergoyang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untuk makluman semua, berikut adalah bukti Najib telah menipu kita dgn kenyataan flip-flopnya berhubung kait duit 1mdb berjumalh RM4 bilyon. Kenyataan Najib juga pernah disiarkan di semua stesyen2 tv di negara kita.

      THE STAR NEWSPAPER REPORT
      Wednesday, 11 March 2015

      Najib: RM4bil of 1MDB Cayman Islands funds parked in Singapore.

      KUALA LUMPUR: About RM4bil of 1Malaysia Development Bhd (1MDB)'s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions, said Datuk Seri Najib Tun Razak.

      "The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB's investment funds managed by the Cayman Monetory Autority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Singapore)," said the Finance Minister in a written reply to a question raised by Tony Pua (PKR-Petaling Jaya Utara) in the Dewan Rakyat Wednesday.

      "The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil," replied Najib, who is also Prime Minister.

      Padam
    2. Tak lama selepas itu, bila Najib dah kantoi ada pengaliran duit masuk ke akuan ambanknya, pulak dah....dia mengatakan duit itu adalah derma dari putera raja Arab. Peliknya dulu dia juga mengarahkan semua derma politik hendaklah kemukakan resit penerimaan..tapi kenapa dia sendiri kemut diam tidak beritahu awal2 yg dia dapat duit derma...dah ler tu, tak ada keluarkan resit pulak. Kan menipu tuu.. namanya....!!!

      Najib said about RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands was transferred to a Singaporean Bank to ease the facilitation of transactions The remaining US$1.103bil (RM4.08bil) of 1MDB’s investment funds managed by the Cayman Monetory Authority has been redeemed in cash and is kept in US currency by the BSI Bank Limited Singapore (BSI Spore).

      “The decision to use a bank in Singapore is to ease the facilitation of fund withdrawals as Bank Negara Malaysia (BNM) regulations state its approval is needed for every transaction exceeding RM50mil".

      The question now.....

      When the "cash" became "assets" and then "units";

      Then the "units" became "nothing"; and suddenly...

      How on earth a 'mysterious monumental donation' dropped from the sky, got its way into Najib's personal Ambank account which he initially denied but later admitted. The most astonishing fact is that the amount is exactly similar to the RM4bil of 1MDB’s investment funds in the Cayman Islands.

      Why Najib is tight lipped over his lying? Where is his credibility & accountability? Where is the US$7 billion that the PAC says is not accounted for? What kind of Finance Minister allows these things to happen?

      Padam
    3. More like the above, please, sir.

      Padam
    4. Kalu roboh kota Melaka
      Papan di Jawa saya dirikan
      Kalu sungguh pak kadok kata
      Najib pasti kena tahah... kan? kan? kan?

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh....

      Padam
    5. Ada beruk yg goyang. Tak payah tunggu angin...

      Padam
  5. Najib dan puak nya coba kata duit dlm akaun dia itu ada lah "derma". Dia "coba". Tapi tak berjaya. Sebab demikian ramai rakyat dan pengundi tak percaya dia.

    Tambah pulak, US Department of Justice (DoJ) kata bahawa ada "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" di US dll, dan harta anak tiri Najib dan kroni2 dia dalam proses di rampas di US sekarang.

    Dengan keadaan begitu, mengarut mengata itu ada lah derma. Sudah lama rakyat tahu dan istilah yang kerap di gunakan sejak demikian lama dulu ia lah "seleweng 1MDB dan songalp berbilion Ringgit masuk akaun peribadi".

    BalasPadam
  6. It's like a never ending story

    BalasPadam
    Balasan
    1. Correct. Will be a never-ending story. Will continue even after Najib has scrammed from the Malaysian political scene.

      It will be entered in the history books. The son of our beloved Tun A Razak doing completely opposite of what the father did. Abandonment of the fight for Bangsa, Agama dan Negara. For which UMNO was formed in 1948.

      A shame. A great, utter shame. The worst shame of all is his "Cash Is King" concept. Exemplified by his acts and omissions re the 1MDB case. Which exploded into a humongous scandal.

      Padam
  7. That signboard should have the words "UMNO/BN" before the word "idiots".

    BalasPadam
  8. 3 ekor anjing2 (khalifah2) anak tuhan harun dah tumbang, tinggal anjing sulong jer (khalifah-1), Othaman bapok yg masih menyalak ha ha

    anjing2 yg dah tumbang:

    1. khalifah-2, raman jpc (jampi pakai colok)
    II. khalifah-3, jonh boDoe (ostat munafiq)
    III. khalifah-4, anjing sewel (dayak mabok tuak)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini blogger di bayar Naib keji dan pandang rendah orang dayak. BN menang di PRN sebab KM Adenan sangat popular. Najib tak berani pun gambar nya di keluarkan di sepandok dll.

      Sebab pandang rendah pd kaum dayak, mungkin Najib tak boleh simpan Fixed Deposit Sarawak itu lagi di PRU14.

      Padam
    2. pd anon 8:23. apa ? saya sudah tumbang? fat hopes!

      jgn risau, saya dgn rela hati akan terus berjuang utk menegakkan kebenaran n menentang kepalsuan. Insya'allah.

      Padam
    3. Sdra rahman jpc
      Salam to you & family...

      What a jerk Kejora is...!! A hopeless bigot with false-fat hopes.

      Padam
  9. Khalifah-1, Othaman biol dari Singapore sangat kuat aota
    Kerja diia bawa copy-paste bahan, selongkar blog merata
    Dengan PM & isterii, iblis inilah yang paling kuat mengata
    Kerap kali sudah tertangkap kerana berbohong dan dusta

    BalasPadam
  10. Adoii. Camna aku nk berpantun maki2 mencarut hentam balik ni. othman post dlm bhs omputeh. Aku dah la benak bhs inggeris2 ni. Adeh..tak dpt upah la camni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Poor lousy Othaman wants to promote himself as a hero
      But he never realize that he is nothing, null with IQ zero
      He never has his own idea, only copy & paste or borrow
      He expected to get some prestige,but agony and sorrow

      Padam
    2. Whenever Othaman thought of Kejora, he’ll get haunted
      He lied of chasing Kejora, but he instead is being hunted
      This old chap never expect that Kejora is damn talented
      His capability, as compared to Kejora is not even a third

      Padam
  11. Khalifah-1, Othaman biol dari Singapore sangat kuat aota
    Kerja diia bawa copy-paste bahan, selongkar blog merata
    Dengan PM & isterii, iblis inilah yang paling kuat mengata
    Kerap kali sudah tertangkap kerana berbohong dan dusta

    BalasPadam
    Balasan
    1. Khalifah-1 ialah pak kadok yg mata, hati dan otak kelabu
      Pendatang dari Singapore tidak dipasti asal usul ayah ibu
      Si tua bapok ni le yang paling banyak Kejora tibai bambu
      Kalau kutip pantun pasal kerbau tua ni dah berpuluh ribu

      Padam
  12. Inii lah kiisah ‘datok’ jpc, khalifah kedua kpd tuhan harun
    Dia inii memang lah pakar dalam jampi serapah menurun
    Dah banyak diugut gempar dgn jampi nak kasi kita gerun
    Nyata ‘datok’ sultan Melaka inii sesat fasiq turun temurun

    BalasPadam
  13. Seronok Kejora inii bergurau dgn suku sakat tuhan harun
    Harii ini rekod sebab semua empat beradik khalifah turun
    Mereka tak pernah jemu kat sini mcm pencari reta karun
    Tapii kerap paniik spt naik basikal putus brek jalan cerun

    BalasPadam
  14. Anak sulong tuhan harun darii S’pore biol punya pak turut
    Anak kedua pulak si “datok” dukun kerja jampii mengarut
    Anak ketiga ialah ‘ostad’ boDoe kaki sex pelir asyik diurut
    Si anak bongsu anjing sewel lucah tukang maki mencarut

    BalasPadam
  15. KISAH ‘DATOK’ KHALIFAH-2 ‘SULTAN MELAKA’

    Inii pulak kiisah seorang ‘datok’, anak kedua tuhan harun
    Dia inii memang lah pakar dalam jampi serapah menurun
    Dah banyak diugut gempar dgn jampi nak kasi kita gerun
    Nyata ‘datok’ sultan Melaka inii sesat fasiq turun temurun

    Memang teruk le biol mireng anak tuhan harun ini seekor
    Dia fikir status sosialnya itu, kita ini tak mampu nak ukor
    Mengaku datok, entah2 hanya penjaja jual keropok lekor
    Kalu datok pun, dia setakat datok menurun nombor ekor

    Memang dibikin lawak tahap gila babii ini rahman biol jpc
    Puak2 tua kutok inii selalu biikin kiitorang tak kering gusi
    Kasiihan si tua ini asyiik berkhayal ‘datok’ di alam fantasi
    Kita boleh percaya kalu dia cakap ‘sultan melaka’ yg kasi

    Yang selalu buat kita ketawa berguling ni geng tua kutok
    Contohnya si bahlol sekor ini, rahman jpc burong belatok
    Ada kerr perangai serupa penyamun mengaku diiri datok
    Ini ler yg mebuat kitorang selalu gelak tersedak terbatok

    Rahman jpc biol ni nak menipu tapi tak ada plan stratejik
    Nak jual kelentong aota pun biarlah manasabah dan lojik
    Takkan le datok nak mari bergelumang ini blog kotor jijik
    Akhir nya hanya jadi bahan olokan mcm Othaman sebijik

    Memang rahman jpc biol ni hebat dia punya lawak jenaka
    Manasabah ke dato’ nak marii berbalah kat ini blog puaka
    Tak apalah jugak kalau pandai jaga maruah dan air muka
    Datok pukiimak hapah jadah nya perangaii serupa celaka

    Dia tak ada perasaan malu kah inii rahman jpc kera duku
    Serupa kucing tua mengharap misai jer dah tumpul kuku
    Nak masuk bakul, tak sempat angkat dia kena tibai paku
    Kat blog spt ini siapa nak, lebih dari dato boleh mengaku

    Memang lucu kalau ikut dari awal, gelagat ini datok palsu
    Bila kena tajii, nak ngadu MMC spt budak masih menyusu
    Konon datok ntah2 kakii langgah air ketum mabok samsu
    Kena balun ganyang teruk, banyak hari terdiam membisu

    Kesian aku, si jpc tua kutok ini nak cari publisiti murahan
    Kemain mengaku datok tetapi seperti reput punya dahan
    Kena tiibai sikit pun, rata carii tempat mengadu bertahan
    Tak mustahil suatu masa tok dukun sesat ni ngaku tuhan

    Thiis second son of late Lord harun is extremely arrogant
    He tried to cheat, claiming himself a datok but a hooligan
    Too fanatic with ‘u get out fotin kliaun’ his magical slogan
    He dreams of having a ‘merz’ but a hawker with a wagon

    This stupid cattle felt sick more than a week, just recover
    He tried to cheat us telling us he’s datok but we’re clever
    When people refuse to accept him, he’ll get back to fever
    We will not be surprise if one day he jumps into the river

    Itu ler ngko tok dukun jpc, komen orang ko suka jampok
    Kalu ngko betul hebat tak apa, inii rapuh serupa keropok
    Tak pasal-pasal kepala biingai biiol ngko tu kena hempok
    Kesudahannnya merata lari dikejar serupa pondan bapok

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya dah buat apa yg terdaya. kalu sdr beranggapan bahawa dgn pantun haprak ini saya akan lemah semangat, maka sdr salah besar.

      ia akan menguatkan lagi semangat saya utk menyokong kebenaran n menentang kemungkaran.

      insya'allah kita akan bertemu muka.

      sementara itu sdr bebas utk meneruskan usaha keji ini yg tidak langsung mendatangkan faedah. kadang2 lucu juga d buat nya.

      Padam
  16. KISAH ‘OSTAT’ BODOE MUNAFiQ (KHALIFAH-3)

    Ini lah kisah John boDoe anak kpd tuhan harun yg ketiga
    Diia berentap dgn Othaman rebut jawatan kepala dongga
    Mula masuk watak ostad tetapi bertukar pencarut le juga
    Selalu didengar orang munafiq ni susah nak cium syurga

    Anak ketiga tuhan harun pula banyak buat komen semak
    Diia berlakon berlapiik agama menyamar ‘ostad’ pukimak
    Dia mengkhusus buat tesis mau menghiina kaum mamak
    Menyalahgunakan ayat alQuran pun si fasiq inii tergamak

    Anak ketiga tuhan harun ini pandai berlakon watak ‘ostat’
    Namun dia fasiq suka buat fitnah seperti munafiq murtad
    Semakin lama makin nampak dia ini rupa kaki memantat
    Mestii tak dilepas pandang perempuan pakai seluar ketat

    ‘Ostat’ ini pada awalnya lenggok gaya spt nak berdakwah
    Tetapi bertukar jadi fasiq dgn sifat mencaci hina riak juah
    Namun dah kerap kali Kejora sekolahkan dia makan kuah
    Selalu kita dengar, orang munafiq ni neraka paling bawah

    ‘Ostat’ boDoe ni kaki spin putar belit pandai dia cari helah
    Memang orang munafiiq ni sukar kalu nak mengaku kalah
    Dah banyak kali ‘ostat’ biol ni terkedu Kejora kasi sekolah
    Biila dia matii kutu, dicarinya alasan terus dia cabut belah

    Sama dgn Seman & Raman, si boDoe ini suka megah diri
    Kerap kita lihat mereka ni masuk ke bakul angkat sendiri
    Dia mengkhusus biidang agama, itu tugasan Matdey beri
    Bila tersepit hujah dipatah dia akan cari alasan cabut lari

    Sama saja tiga ekor mereka, ejen kominis mereka melobi
    BoDoe munafiq ni pun jugak penjilat puak DAP kafir harbi
    Bagi puak2 munafiq ni Matdey tuhan Matdeylah juga nabi
    Pasal itu si boDoe langgar nasihat sendiri rela gomol babi

    John BoDoe ni salah seorang cacai Matdey bekas diktator
    Diarah melakonkan watak ostat dlm agama punya sektor
    Bila bergaul puak2 anjing keimanannya jadi makin lentor
    Mmg bila masuk blog jijik ini, yg bersih mudah jadi kotor

    Apa terjadi pada siJohn Doe hendaklah kita ambil iktibar
    Akiibat ikut nafsu serakah dan tak dapat menahan sabar
    Akhiir nya iman makin tipis dan jiiwa makin lesu hambar
    Udah lalai dia:‘Subhanallah,Walhamdulillah,Aallahuakbar’

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):69 - Segolongan dari Ahli Kitab ingin menyesatkan kamu, padahal mereka (sebenarnya) tidak menyesatkan melainkan dirinya sendiri, dan mereka tidak menyadarinya.

      Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):70 - Hai Ahli Kitab, mengapa kamu mengingkari ayat-ayat Allah, padahal kamu mengetahui (kebenarannya).

      Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):71 - Hai Ahli Kitab, mengapa kamu mencampur adukkan yang haq dengan yang bathil, dan menyembunyikan kebenaran, padahal kamu mengetahuinya?

      Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):72 - Segolongan (lain) dari Ahli Kitab berkata (kepada sesamanya): "Perlihatkanlah (SEOLAH-OLAH) kamu beriman kepada apa yang diturunkan kepada orang-orang beriman (sahabat-sahabat Rasul) pada permulaan siang dan ingkarilah ia pada akhirnya, supaya mereka (orang-orang mukmin) kembali (kepada kekafiran).

      Padam
  17. Awas, kalau di layan si Anjing Jibo ini, akan melanda landa dia, dan ter"digressed" kita dari membincang tajuk dan isi pos Putra M.

    Itu memang tujuan si Anjing itu - distract readers' attention, so, we'd be playing into his dirty hands if we respond to his stupid comments.

    We'll just find facts and arguments to blast Najib and his corrupt pemerintahan kuku besi, shall we.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8:51, saya sokong sepenuh nya saranan sdr. kita tidak seharusnya hilang focus utk mendedahkan kepincangan serta penyelewengan yg sudah/sedang d lakukan olih najib n 'his forty thieves'.

      Padam
    2. Yeah...let's focus on sound reason why the scumbag Kejora should be pushed on edge with his ridiculous 'skating on thin ice' nonsenses.

      Padam
  18. Selain dari berpandu kpd Cash Is King seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit, Najib jugak membikin dasar atau policy gomen dia yang amat bodoh - kenakan cukai GST, pungut duit dari semua orang - ternasuk yang berpendapatan rendah - kemudian agihkan BRIM kpd yang berpendapatan rendah.

    Kan bodoh tuh. Kalau nak tolong yg berpendapatan rendah, bakpa cukai depa jugak? Kan bagus buat cukai yg ha nya orang berpendapatan tinggi bayar, tidak yg berpendapatan rendah jugak kena bayar.

    Itu lah yang di namakan berpandu kpd Tuhan Gurun. Gurun hingga PRU14.

    BalasPadam
  19. "Islam tidak melarang kekayaan asalkan kekayaan itu datang dari punca yang halal. "

    Jibo kaya jadi bilionaire, tapi duit songlap.

    BalasPadam
  20. typical najib bastard balaci......brain in the ass or shit in his skull.....either way.......another idiot! .......a product of cash is king........

    -anti jub-

    BalasPadam
  21. 27:92 Recite the Quran ....

    27:93 He will show you His signs, and you will recognize them. And your Lord is not unaware of what you do."

    An-Naĥl:70 - Dan Allah yang menciptakan kamu (dari tiada kepada ada); kemudian Ia menyempurnakan tempoh umur kamu; (maka ada di antara kamu yang disegerakan matinya), dan ada pula di antara kamu yang dikembalikannya kepada peringkat UMUR YANG LEMAH (peringkat tua kebudak-budakan), sehingga menjadilah ia tidak ingat akan sesuatu yang telah diketahuinya; sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Kuasa.

    At-Tīn:5 - Kemudian (jika ia panjang UMUR SEHINGGA TUA atau menyalahgunakan kelengkapan itu), Kami kembalikan dia ke serendah-rendah peringkat orang-orang yang rendah,

    At-Tīn:6 - Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, maka mereka beroleh pahala yang tidak putus-putus.

    27:91 [Say, O Muhammad], "I have only been commanded to worship the Lord of this city, who made it sacred and to whom [belongs] all things. And I am commanded to be of the Muslims [those who submit to Allah ]

    BalasPadam
    Balasan
    1. 59:21 If We had sent down this Qur'an upon a mountain, you would have seen it humbled and coming apart from fear of Allah . And these examples We present to the people that perhaps they will give thought.

      Padam
    2. Dasar si parti-amat JIJIK PENJAJAH PARASIT ZioNAZI

      Duboq
      Anjing
      Panggang!!!

      JANGAN bikin TEMBERANG lu lah, si TERORIS PENYAMAQ si HOMO/PORNO PENYAMUN/TAIK BABI JIJIK BANGKAI ZioNAZI ni! PI MAMPOS lu si PENJILAT JUBOQ BABI!

      OI si TERORIS2 KANGKANG BABI si GILA2 BABI si HOMO2 JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      TAK pula lu si TERORIS PARASIT si GILA BABI DAPJUBOQ BABI - TERLOLONG mcm. PUAKA kat RASUAH BERBILLION dr. US-CIA/NED-Soros-IS(IS)rael HARAM JADAH ni kat BerSHIT/PembangKANGKANG-DAPJUBOQ BABI aaahhhh?! Di -
      http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

      US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

      August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

      While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

      Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

      Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

      And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

      "Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

      Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    3. Aiiikkkkk....doa songsang takkan terlupa kot...?? Rasa macam tak lengkap & sempurna kalau tak ada doa penutup kamu. Nie..saya tolong selitkan.....

      Kejora al 'hush start' dgn amalan bacaan doa bermula "Ya Allah" & penutup doa "SIAL, SIAL, SIAL, SIAL Lu".
      Buktinya....

      DAKYAH BERSEPAH KEJORA: (Dikutip dari blog Anak Seberang).

      YA ALLAH! Apahal ni KDN/PDRM?!ATM - TOLONG ambil ALIH; Kembalikan KEDAULATAN dan KESELAMATAN kpd. MAJORITI Rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera Islam/Melayu dan NEGARA ISLAM kami ni! Tengoklah si puak TERORIS warga ASING OMPUTIH JUBOQ BABI HARAM JADAH LUCAH/PORNO/HOMO telah mengHINA ISLAM/umatnya, Kesultananan Islam/Melayu, Bendera Maalysia kita serta NEGARA ISLAM kita ni - dgn. memakai BENDERA Malaysia kita sbg. SELUAQ DALAM! BABI, BABI; BABI! Kat Barat pun, TAKkkan terjadi JENAYAH TERORISMA JUBOQ BABI ni – kerana di Barat pun yg. SANGAT mengHORMATI bendera NEGARA depa!

      TANGKAP cepat semua TERORIS WARGA ASING OMPUTIH/DAPJUBOQ BABI-PKRHOMO KURAP ni! HUKUM dgn. PENJARA dan SAMAN BERATUS RIBU! HALAU emua WARGA ASING ni dan JANGAN biaqkan masuk NEGARA ISLAM kiat ni SELAMANYA! Dan HARAMkan terus lumba litar HOMO/PORNO kat SEPANG ni - mengHABISkan duit RAKYAT dan PETRONAS sj juga!

      Dan si umat ISLAM/Melayu yg. MELIHAT aja ni dan berDIAM DIRI mcm. si PENAKUT atau si KITOL psl. ni kat SEPANG tu; aku HARAP lu dan semua KETURUNAN lu yg. juga JAHAT/PENAKUT mcm. lu akan MAMPOS diPANAH PETIR! SIAL, SIAL, SIAL lu!

      Padam
  22. MO1 = Najib = Penipu = Pembelit = Perasuah = Penakut = Bangang = Mediocre = Mental Disorder = Majlus Profesor Negara = Majlis Ulama = Prof Muhaya = Dr Fafzilah Kamsah = Datuk Kazim Elias = Dr Zaharuddin = Idris Harun = Ali Rustam = Othman Muhamad = BN = UMNO

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saudara Fikir Tajam.

      Saya dengan rendah diri berharap agar kita jangan libatkan dgn Prof Muhaya, Dr Fazilah Kamsah, Datuk Kazim dan Dr Zaharuddin dan sesiapa pun dengan kejahatan MO1 unless diaorang wat statement yang mengesahkan status pendedak mcm rahman dahlan, azalina, nazri, salleh keruak and last but not least.. 'The' AnonyMouse Tanpa Nama (paham2 sendiri ja), nanti dia bacalah ni. Hehe

      Kekadang diorang ada sebab sendiri untuk tidak memberikan komen tentang penyonglapan terbesar oleh MO1.

      Padam
    2. Saudara fikir tajam,

      Saya sangat bersetuju dengan pendapat sdra john doe.

      We shall never associate principled individuals in the likes of kazim, muhayah or fazilah. These people are NO DEDAKIANS....

      lainlah salleh keruak, bung, rahman dahlan, mat maslan, sharir, ermiety dan those known dedak takers.

      1MDB n MO1 is basically a stage set up by najib himself, and known accomplices of rosmah his wife and jho low....... the truth is yet to fully surface, insyaAllah.

      Padam
    3. Saya pun berfikir sama dgn sdra John Doe.

      Padam
  23. OI si TERORIS2 PENYAMAQ si GILA BABI si HOMO2 JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI lu!

    OI si TERORIS2 PARASIT PENYAMAQ si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

    Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

    Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

    Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

    DAP Terima Latihan Dari Mossad?

    January 4, 2016 By WakeUp Malaya

    Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

    Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
    —–
    Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

    Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

    Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

    Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP....... (teruskan membaca)

    Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Aiiikkkkk....doa songsang takkan terlupa kot...?? Rasa macam tak lengkap & sempurna kalau tak ada doa penutup kamu. Nie..saya tolong selitkan.....

      Kejora al 'hush start' dgn amalan bacaan doa bermula "Ya Allah" & penutup doa "SIAL, SIAL, SIAL, SIAL Lu".
      Buktinya....

      DAKYAH BERSEPAH KEJORA: (Dikutip dari blog Anak Seberang).

      YA ALLAH! Apahal ni KDN/PDRM?!ATM - TOLONG ambil ALIH; Kembalikan KEDAULATAN dan KESELAMATAN kpd. MAJORITI Rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera Islam/Melayu dan NEGARA ISLAM kami ni! Tengoklah si puak TERORIS warga ASING OMPUTIH JUBOQ BABI HARAM JADAH LUCAH/PORNO/HOMO telah mengHINA ISLAM/umatnya, Kesultananan Islam/Melayu, Bendera Maalysia kita serta NEGARA ISLAM kita ni - dgn. memakai BENDERA Malaysia kita sbg. SELUAQ DALAM! BABI, BABI; BABI! Kat Barat pun, TAKkkan terjadi JENAYAH TERORISMA JUBOQ BABI ni – kerana di Barat pun yg. SANGAT mengHORMATI bendera NEGARA depa!

      TANGKAP cepat semua TERORIS WARGA ASING OMPUTIH/DAPJUBOQ BABI-PKRHOMO KURAP ni! HUKUM dgn. PENJARA dan SAMAN BERATUS RIBU! HALAU emua WARGA ASING ni dan JANGAN biaqkan masuk NEGARA ISLAM kiat ni SELAMANYA! Dan HARAMkan terus lumba litar HOMO/PORNO kat SEPANG ni - mengHABISkan duit RAKYAT dan PETRONAS sj juga!

      Dan si umat ISLAM/Melayu yg. MELIHAT aja ni dan berDIAM DIRI mcm. si PENAKUT atau si KITOL psl. ni kat SEPANG tu; aku HARAP lu dan semua KETURUNAN lu yg. juga JAHAT/PENAKUT mcm. lu akan MAMPOS diPANAH PETIR! SIAL, SIAL, SIAL lu!

      Padam
  24. Tanpa Nama14 Oktober 2016 9:02 PG
    "Islam tidak melarang kekayaan asalkan kekayaan itu datang dari punca yang halal. "

    Jibo kaya jadi bilionaire, tapi duit songlap.

    BALAS

    Al-Muddaththir:42 - (Setelah melihat orang-orang yang bersalah itu, mereka berkata): "Apakah yang menyebabkan kamu masuk ke dalam (neraka) Saqar?"

    Al-Muddaththir:43 - Orang-orang yang bersalah itu menjawab: "Kami tidak termasuk dalam kumpulan orang-orang yang mengerjakan sembahyang;

    Al-Muddaththir:45 - "Dan kami dahulu selalu mengambil bahagian memperkatakan perkara yang salah, bersama-sama orang-orang yang memperkatakannya;

    Al-Muddaththir:46 - "Dan kami sentiasa mendustakan hari pembalasan,

    Al-'Isrā':36 - Dan janganlah engkau mengikut apa yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya; sesungguhnya pendengaran dan penglihatan serta hati, semua anggota-anggota itu tetap akan ditanya tentang apa yang dilakukannya.

    An-Nūr:12 - Sepatutnya semasa kamu mendengar tuduhan itu, orang-orang yang beriman - lelaki dan perempuan, menaruh baik sangka kepada diri (orang-orang) mereka sendiri. dan berkata: "Ini ialah tuduhan dusta yang nyata".

    An-Nūr:15 - IAITU SEMASA KAMU BERTANYA ATAU MENCERITAKAN BERITA DUSTA ITU dengan lidah kamu, dan memperkatakan dengan mulut kamu akan sesuatu YANG KAMU TIDAK MEMPUNYAI PENGETAHUAN YANG SAH MENGENAINYA; dan kamu pula menyangkanya perkara kecil, pada hal ia pada sisi hukum Allah adalah perkara yang besar dosanya.

    An-Nūr:14 - Dan kalaulah tidak kerana adanya limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu di dunia dan di akhirat, tentulah kamu dikenakan azab seksa yang besar disebabkan kamu turut campur dalam berita palsu itu; -

    BalasPadam
    Balasan
    1. JANGAN bikin TEMBERANG lu lah, si TERORIS PENYAMAQ si HOMO/PORNO PENYAMUN/TAIK BABI JIJIK BANGKAI ZioNAZI ni! PI MAMPOS lu si PENJILAT JUBOQ BABI!

      OI si TERORIS PARASIT PENYAMAQ si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP....... (teruskan membaca)

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    2. Aiiikkkkk....doa songsang takkan terlupa kot...?? Nie..saya tolong selitkan.....

      Kejora al 'hush start' dgn amalan bacaan doa bermula "Ya Allah" & penutup doa "SIAL, SIAL, SIAL, SIAL Lu".
      Buktinya....

      DAKYAH BERSEPAH KEJORA: (Dikutip dari blog Anak Seberang).

      YA ALLAH! Apahal ni KDN/PDRM?!ATM - TOLONG ambil ALIH; Kembalikan KEDAULATAN dan KESELAMATAN kpd. MAJORITI Rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera Islam/Melayu dan NEGARA ISLAM kami ni! Tengoklah si puak TERORIS warga ASING OMPUTIH JUBOQ BABI HARAM JADAH LUCAH/PORNO/HOMO telah mengHINA ISLAM/umatnya, Kesultananan Islam/Melayu, Bendera Maalysia kita serta NEGARA ISLAM kita ni - dgn. memakai BENDERA Malaysia kita sbg. SELUAQ DALAM! BABI, BABI; BABI! Kat Barat pun, TAKkkan terjadi JENAYAH TERORISMA JUBOQ BABI ni – kerana di Barat pun yg. SANGAT mengHORMATI bendera NEGARA depa!

      TANGKAP cepat semua TERORIS WARGA ASING OMPUTIH/DAPJUBOQ BABI-PKRHOMO KURAP ni! HUKUM dgn. PENJARA dan SAMAN BERATUS RIBU! HALAU emua WARGA ASING ni dan JANGAN biaqkan masuk NEGARA ISLAM kiat ni SELAMANYA! Dan HARAMkan terus lumba litar HOMO/PORNO kat SEPANG ni - mengHABISkan duit RAKYAT dan PETRONAS sj juga!

      Dan si umat ISLAM/Melayu yg. MELIHAT aja ni dan berDIAM DIRI mcm. si PENAKUT atau si KITOL psl. ni kat SEPANG tu; aku HARAP lu dan semua KETURUNAN lu yg. juga JAHAT/PENAKUT mcm. lu akan MAMPOS diPANAH PETIR! SIAL, SIAL, SIAL lu!

      Padam
  25. 12:103 And most of the people, although you strive [for it], are not believers.

    12:104 And you do not ask of them for it any payment. It is not except a reminder to the worlds.

    12:105 And how many a sign within the heavens and earth do they pass over while they, therefrom, are turning away.

    BalasPadam
  26. Ini soalan cepu mas...siapa dapat jawab admin kasi free komen

    Perdana Menteri manakah yang memecat Mufti Selangor kerana Mufti tersebut melarang tiga orang ratu cantik Melayu daripada bertanding.

    BalasPadam
  27. Saya mohon jawab sdr Tanpa Nama walaupun ianya adalah alih tiang gol yang nyata:-

    1. Admin tidak pernah mengambil apa2 bayaran untuk orang yang teringin nak komen walaupun ada sorang haprak tu hanya poskan 95% hampeh.

    2. Tidak seperti golongan pendedak yang memberi komen kerana upah dan banyak berbohong, saya tidak pernah mendapat upah untuk sebarang komen saya beri. Saya percaya ramai lagi di sini yang begitu.

    2. Mufti mana2 negeri pun adalah di bawah bidang kuasa Sultan masing-masing, maka soalan tu pun dah tak betul. Sejak bila Perdana Menteri boleh pecat mufti sesuatu negeri yang diantik oleh Sultan negeri tersebut. Maka perkara itu tidak pernah berlaku.

    Mufti Selangor dipecat PM bunyi mcm Menteri Malaysia dipecat Sultan Brunei lah pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmm...Perdana Menteri boleh pecat mufti sesuatu negeri yang diantik oleh Sultan negeri tersebut.....????

      ...bunyi mcm Menteri Malaysia dipecat Sultan Brunei lah pulak.
      --------------------------------------------------------------

      Assalamualaikum Sdra John...

      Sindiran anda amat menyentuh jantung & qalbu. Hanya yg berilmu macam Tun Mahathir & Pak Rahman kita yg mampu menghasilkan kesusasteraan bermutu. Seorang teman kita yg Kejora panggil 'adik bongsu' kita juga tidak kurang kemampuannya melihat hasil kesusasteraan yg bernilai lengkap dgn substance.

      Syabas & Salam perjuangan adanya.

      Padam
    2. Waa'laikumussalam pak othman

      Terus terang cakap, kali ni memang saya tiada niat nak sindir, tapi benda betul kalau kita bagi analogi berlawanan memang kedengaran macam sindir.
      Tun M, Pak Rahman dan pak Othman juga. Saya tumpang sekaki ja.
      'Adik bongsu' tu saya rasa bukan sebarangan orang juga tu, cuma dia biarkan kita berhujah dan dia dgn cara sendiri. Silap ari bulan dia admin tu.

      Syabas kembali dan salam perjuangan

      Padam
  28. Extracts from http://www.wsj.com/articles/suspect-malaysian-fund-tied-to-lobbying-of-white-house-1476403764

    Malaysian Fund 1MDB Linked to White House Visit
    Investigators look into whether money embezzled from the fund paid for lobbying seeking closer U.S.-Malaysian relations

    Federal investigators are looking into whether money improperly obtained from the Malaysian fund was paid to a businessman who later arranged an Oval Office visit for relatives of the Malaysian prime minister, according to people familiar with the probe.

    The businessman is Frank White Jr., an entrepreneur who helped start an investment firm called DuSable Capital Management LLC ..

    Investigators believe about (US)$10 million allegedly embezzled from 1MDB, flowed indirectly to Mr. White in a business deal, said people familiar with the probe.

    Additionally, 1MDB paid (US)$69 million to buy a DuSable unit out of a deal they had agreed on to build solar-power plants, the firms said last year.

    Mr. White and DuSable have provided information to investigators, said a person familiar with their position.

    This July, the U.S. Justice Department moved to seize $1 billion of real estate, art and other assets investigators believe were purchased with proceeds from the alleged 1MDB fraud.

    The Justice Department said in its July lawsuits the film was partly funded by money stolen from 1MDB, an allegation The Wall Street Journal had reported in April. Mr. Aziz has denied wrongdoing and his production company said it believed the money came from a legitimate partner. Mr. White’s spokesman said he had no dealings with Mr. Aziz.

    Mr. Schultz said Mr. Obama has privately discussed with Mr. Najib “the importance of transparency, accountability, and rooting out corruption” and has raised this issue publicly as well.

    Jho Low, a Malaysian businessman who U.S. investigators believe played a central role in the alleged 1MDB fraud, helped come up with the solar-power project on which Mr. White’s firm cooperated, said people familiar with the matter. They said Mr. Low told others his efforts in arranging it helped Mr. Najib get closer to Mr. Obama, who golfed with the prime minister in Hawaii at Christmastime in 2014.

    Part of the money allegedly embezzled from 1MDB was sent to MB Consulting, U.S. prosecutors stated in their July lawsuits, without saying where it went next.

    In April 2014, a DuSable unit agreed with 1MDB to jointly develop the solar-power project. The deal was done without a public tender, according to 1MDB board minutes reviewed by the Journal.

    The minutes say 1MDB executives presented it to the 1MDB board as a “government-to-government” deal between Malaysia and the U.S. Mr. White’s spokesman said the U.S. government wasn’t a party to the deal.

    Four months later, 1MDB moved to buy the DuSable unit out of the project, which had seen no construction, to prepare 1MDB’s energy assets for a public offering.

    BalasPadam
  29. The extracts from a Wall Street Journal article I put out earlier on were taken out?

    What the fcuk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oooooo, now the relevant Google words appear: "Your HTML cannot be accepted: Must be at most 4,096 characters"

      Padan lah, ingatkan ada "tangan ghaib" ke dlm blog ini, atau tersilap tekan butang. Kerja tekan menekan nih kekadang membuntingkan. Dengan mcm mcm perasaan. Dan salah faham.

      Penat aje menanya ada undang undang ke tak boleh publish extracts bagi memendekkan apa yang di keluarkan. Makna extracts itu ia lah: passage taken from a piece of writing.

      Coba lagi:

      Extracts from http://www.wsj.com/articles/suspect-malaysian-fund-tied-to-lobbying-of-white-house-1476403764

      Malaysian Fund 1MDB Linked to White House Visit
      Investigators look into whether money embezzled from the fund paid for lobbying closer U.S.-Malaysian relations

      Federal investigators are looking into whether money improperly obtained from the Malaysian fund was paid to a businessman who later arranged an Oval Office visit for relatives of the Malaysian PM.

      Investigators believe about (US)$10 million allegedly embezzled from 1MDB flowed indirectly to Mr. White in a business deal.

      Additionally, 1MDB paid ($69) million to buy Mr White's DuSable unit out of a deal they had agreed on to build solar-power plants, the firms said last year.

      The investigation of the payments is part of the wider inquiry into 1MDB. Investigators in several countries believe up to (US)$6 billion was improperly diverted from the fund. Malaysia’s attorney general cleared Mr. Najib of wrongdoing, and 1MDB has denied wrongdoing. Both have pledged to cooperate with investigators.

      This July, the U.S. Justice Department moved to seize (US)$1 billion of real estate .. investigators believe were purchased with proceeds from the alleged 1MDB fraud.

      Mr. Schultz said Mr. Obama has privately discussed with Mr. Najib “the importance of transparency, accountability, and rooting out corruption” and has raised this issue publicly as well. He wouldn’t comment on Justice Department proceedings.

      In April 2014, a DuSable unit agreed with 1MDB to jointly develop the solar-power project. The deal was done without a public tender, according to 1MDB board minutes reviewed by the Journal. The minutes say 1MDB executives presented it to the 1MDB board as a “government-to-government” deal between Malaysia and the U.S. Mr. White’s spokesman said the U.S. government wasn’t a party to the deal.

      Padam
  30. Ada tangan ghaib ke dlm blog ini? Atau tersilap tekan butang? Kerja tekan menekan nih kekadang membuntingkan. Dengan mcm mcm perasaan.

    Ada undang undang ke tak boleh publish extracts bagi memendekkan apa yang di keluarkan? Kalau ada, tolong kasi tahu. Makna extracts itu ia lah: passage taken from a piece of writing.

    Coba lagi:

    Extracts from http://www.wsj.com/articles/suspect-malaysian-fund-tied-to-lobbying-of-white-house-1476403764

    Malaysian Fund 1MDB Linked to White House Visit
    Investigators look into whether money embezzled from the fund paid for lobbying seeking closer U.S.-Malaysian relations

    Federal investigators are looking into whether money improperly obtained from the Malaysian fund was paid to a businessman who later arranged an Oval Office visit for relatives of the Malaysian prime minister, according to people familiar with the probe.

    Investigators believe about (US)$10 million allegedly embezzled from 1Malaysia Development Bhd., known as 1MDB, flowed indirectly to Mr. White in a business deal, said people familiar with the probe.

    Additionally, 1MDB paid ($69) million to buy a DuSable unit out of a deal they had agreed on to build solar-power plants, the firms said last year.

    The investigation of the payments is part of the wider inquiry into 1MDB, a fund that Malaysian Prime Minister Najib Razak set up in 2009 to spur development. Investigators in several countries believe up to (US)$6 billion was improperly diverted from the fund. Malaysia’s attorney general cleared Mr. Najib of wrongdoing, and 1MDB has denied wrongdoing. Both have pledged to cooperate with investigators.

    Mr. White and DuSable have provided information to investigators, said a person familiar with their position. The investigation hasn’t resulted in any allegations of wrongdoing against Mr. White or DuSable.

    A spokesman for Mr. White and DuSable said the dealings with 1MDB were “intended to provide renewable energy in Malaysia, create jobs in the United States and earn support for Malaysia in the United States.” At the time, they were aware of no allegations 1MDB was the “victim of theft,” said the spokesman, Erik Smith.

    This July, the U.S. Justice Department moved to seize $1 billion of real estate, art and other assets investigators believe were purchased with proceeds from the alleged 1MDB fraud. Civil forfeiture suits filed by the Justice Department are pending.

    The Justice Department said in its July lawsuits the film was partly funded by money stolen from 1MDB, an allegation The Wall Street Journal had reported in April. Mr. Aziz has denied wrongdoing and his production company said it believed the money came from a legitimate partner. Mr. White’s spokesman said he had no dealings with Mr. Aziz.

    There is no indication Mr. Obama or the White House were aware of any 1MDB links with Mr. White, or of any issue with the movie’s financing.

    Mr. Schultz said Mr. Obama has privately discussed with Mr. Najib “the importance of transparency, accountability, and rooting out corruption” and has raised this issue publicly as well. He wouldn’t comment on Justice Department proceedings.

    Jho Low, a Malaysian businessman who U.S. investigators believe played a central role in the alleged 1MDB fraud, helped come up with the solar-power project on which Mr. White’s firm cooperated, said people familiar with the matter. They said Mr. Low told others his efforts in arranging it helped Mr. Najib get closer to Mr. Obama, who golfed with the prime minister in Hawaii at Christmastime in 2014.

    In April 2014, a DuSable unit agreed with 1MDB to jointly develop the solar-power project. The deal was done without a public tender, according to 1MDB board minutes reviewed by the Journal. The minutes say 1MDB executives presented it to the 1MDB board as a “government-to-government” deal between Malaysia and the U.S. Mr. White’s spokesman said the U.S. government wasn’t a party to the deal.

    Four months later, 1MDB moved to buy the DuSable unit out of the project, which had seen no construction, to prepare 1MDB’s energy assets for a public offering.

    BalasPadam
  31. Matdey buat isu 1MDB nak hasut dan racun fikiran rakyat
    Tapii agenda sebenar dia untuk politik boboi punya hayat
    Marilah rakyat semua berdoa agar dajal ini tamat riwayat
    Negara ini akan aman tenteram bila Matdey ni jadi mayat

    BalasPadam
  32. Matdey seperti terdesak mahu jatuhkan Najib dgn segera
    Dia rasa tidak jalan cara demokrasi, dibuat perangai kera
    Bila Agong meluat dengan dia, mulalah nak buat angkara
    Tunggu lah PRU nanti kalu nak guna cara pungutan suara

    BalasPadam
  33. Nak perdayakan rakyat bukan ler satu kerja yang mudah
    Kerana rakyat sekarang bijak, banyak maklumat didedah
    Mereka cukup meluat melihat cara Matdey menjilat ludah
    Jilat jubor kominis dan butoh peliwat serupa haram jadah

    BalasPadam
  34. Memang parti Bersatu idea si Matdey tu parti dajal celaka
    Mereka ini nak hasut ajak rakyat Melayu jadi penderhaka
    Puak inii nak suruh raja & Agong ikut mereka punya suka
    Pasal itu Sultan Johor kata Matdey giila sbb terlalu murka

    BalasPadam
  35. Dulu Madey kata penutuh jubor tak layak dijadikan ketua
    Kini si tua nyanyuk munafiq ni dah tukar dia punya petua
    Anjing babi dia rela peluk jika mahu jadi dia punya barua
    Kini diajak rakyat berontak cara ganas zaman dalam gua

    BalasPadam
  36. Perjuangan Matdey bangsat adalah perjuangan yang hina
    Dia tubuh partii dan lantik presiden si Muyidin kaki betina
    Dia merayu dgn Nuat peliwat dan jilat pelir kominis China
    Biila Agong tolak dia, kita diajak berontak secara durjana

    BalasPadam
  37. Madey cuba nak berkeras guna cara kuku besi yang lama
    Dia ingat dia masiih ayam jalak tidak sedar ayam serama
    Hiidup pun tak sempurna tiada hidayah pegangan agama
    Sebenarnya tiada apa lagi Matdey ini hanya megah nama

    BalasPadam
  38. Matdey kini dah tahap menghasut bukan kempen melobi
    Pengikut dia fanatik taksub menganggap dia setaraf nabi
    Sanggup dijilatnya penutuh jubor dan kominis kafir harbi
    Bila Agong tak sokong dia maka dibuatnya perangai babi

    BalasPadam
  39. Matdey tu manusia tua kutok yg tiada maruah harga diri
    Dia perdaya hasut rakyat untuk kepentingan diiri sendiri
    DAP yang terang-terangan dibenci kini dijadikan adik tiri
    Rela melutut sembah gosok batang pelir si Nuat aljubori

    BalasPadam
  40. Matdey ni, Sultan Johor udah label hilang akal sakit otak
    Tak reti kenyang 22 tahun harta kerajaan dajal ni lantak
    Kinii nak menderhaka lagi, dihasut rakyat memberontak
    Tujuan dia hanya lah nak naikkan jadi PM si boboi botak

    BalasPadam
  41. Matdey kutip tandatangan guling Najib, komiinis DAP taja
    Merata petiisyen diusung mengemiis, sambil fiitnah dijaja
    Kini keling dajal ini hasut rakyat derhaka menentang raja
    Tapi bagi cai-cai bingai, serupa tahap dewa Madey dipuja

    BalasPadam
  42. Penyokong Madey semua jenis taksub fanatiik bodo piang
    Bila Agong tolak Madey mereka jadii risau hati tidak riang
    Mereka ikut buta hisap pelir Nuat dan jilat jubor Kit Siang
    Kalu Matdey mampos elok dibakar saja ini iblis mendiang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora..

      Merujuk kpd taik2 berkecah kamu yg berakkan pd 12:51, 12:52, 12:53, 12:54, 12:55. 12:56. 12:57. 12:58. 12:58 & 1:00.

      Put that in your cell brain.....!!!!

      Inilah kerja2 kamu melontar fitnah terhadap Tun Mahathir tanpa bukti hanya dgn air liur basi saja. Heran...tak pulak kamu buat laporan polis & kemukakan saman.. hanya setakat macam anjing kurap melalak bukit. Juga hingga kini tidak ada seorang pun (seantero dunia) kemuka saman terhadap Tun Mahathir, kecuali tohmahan kosong saja. Bahkan di sesi soal jawab di London baru2 ini, Tun Mahathir mempersilakan sesiapa jua untuk mendakwanya ke mahkamah jika ada bukti beliau melakukan jenayah rasuah. Itulah sikap pahlawan sejati.. berani bersemuka & mencabar sesiapa & di mana jua..!! Bukan macam Najib cabut lari di sesi 'Nothing to hide', juga kamu tak mampu mempertahan 'kenapa Najib menipu duit RM4 bilyon..sekejap kata duit 1mdb, sekejap kata duit derma arab dogol.

      Lainlah halnya kami pejuang kebenaran.. akan berterusan menuntut keadilan terhadap penyelewengan Najib & 1mdb tanpa FEAR & FAVOUR.. Kini kebenaran dah mula ditunjukkan oleh Yg Maha Kuasa bila harta, akaun bank & orang2 yg terlibat telah didakwa di mahkamah, ada dah dihumban ke penjara..malahan bank yg berurusan dgn 1mdb didenda & ditutup operasinya.

      Hanya di Malaysia saja 1 mdb kebal sebab undang2 dipegang oleh si Raja Joget Ronggeng Pandir Ali & Najib.
      Si Raja Joget Ronggeng inilah batu penghalang kita....!!!

      Padam
    2. Jilat ludah, jilat jubor, gosok pelir mana boleh buat laporan polis pak kadok oi...

      Padam
    3. Jilat ludah, jilat jubor, gosok pelir mana boleh buat laporan polis pak kadok oi...

      Padam
    4. Jilat ludah, jilat jubor, gosok pelir mana boleh buat laporan polis pak kadok oi...

      Padam
    5. The Hypocrites

      Among their characteristics is mockery of Allaah, His Messenger and His religion. Allaah says (interpretation of the meaning):

      “If you ask them (about this), they declare: ‘We were only talking idly and joking.’ Say: ‘Was it at Allaah, and His Ayaat (proofs, evidences, verses, lessons, signs, revelations, etc.) and His Messenger that you were mocking?’

      Make no excuse; you disbelieved after you had believed”[al-Tawbah 9:65-66]

      Among their characteristics is that they spread corruption on earth, with disbelief, hypocrisy and sins. Allaah says (interpretation of the meaning):

      “And when it is said to them: ‘Make not mischief on the earth,’ they say: ‘We are only peacemakers.’

      Verily, they are the ones who make mischief, but they perceive not”[al-Baqarah 2:11-12]

      Among their characteristics are slander and lies. Allaah tells us about them (interpretation of the meaning):

      “They swear by Allaah that they are truly, of you while they are not of you, but they are a people (hypocrites) who are afraid (that you may kill them)”[al-Tawbah 9:56]

      ************

      45:7 Woe to every sinful liar

      45:8 Who hears the verses of Allah recited to him, then persists arrogantly as if he had not heard them. So give him tidings of a painful punishment.

      45:9 And when he knows anything of Our verses, he takes them in ridicule. Those will have a humiliating punishment.

      Padam
    6. Tuan Othman baca ka najis2 berkecai tu? Saya tengok pantun panjang2 bodoh ni terus scroll ja.

      Padam
    7. Jilat ludah, jilat jubor, gosok pelir, mana boleh report polis pak kadok oi...

      Padam
    8. The hyprocrites

      Among their characteristics are greed and avarice:

      “And of them are some who accuse you (O Muhammad) in the matter of (the distribution of) the alms. If they are given part thereof, they are pleased, but if they are not given thereof, behold! They are enraged![al-Tawbah 9: 58 – interpretation of the meaning]

      Among their characteristics are those which were described by the Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him):

      “There are four (characteristics), whoever has all of them is a complete hypocrite, and whoever has some of them has some element of hypocrisy, unless he gives it up: when he speaks, he lies; when he makes a treaty, he betrays it; when he makes a promise, he breaks it; when he quarrels, he resorts to insults.”(Narrated by Muslim, 53)

      Padam
  43. Quran says...

    3:103 And hold firmly to the rope of Allah all together and do not become divided. And remember the favor of Allah upon you - when you were enemies and He brought your hearts together and you became, by His favor, brothers. And you were on the edge of a pit of the Fire, and He saved you from it. Thus does Allah make clear to you His verses that you may be guided.

    3:104 And let there be [arising] from you a nation inviting to [all that is] good, enjoining what is right and forbidding what is wrong, and those will be the successful.

    3:105 And do not be like the ones who became divided and differed after the clear proofs had come to them. And those will have a great punishment.

    ************


    4:83. When there comes to them some matter touching (public) safety or fear, they make it known (among the people), if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). Had it not been for the Grace and Mercy of Allah upon you, you would have followed Shaitan(Satan), save a few of you.

    BalasPadam