Khamis, 6 Oktober 2016

Perjuangan Mulia vs Perjuangan Hina..!


Fahamkan...

Wahai Rakyat Malaysia yang prihatin,
AsSalamualaikum dan Salaam Sejahtera :

DEKLARASI RAKYAT : RAKYAT BERSERAH KEPADA KEBAWAH DULI YANG MAHA MULIA SERI PADUKA BAGINDA YANG DIPERTUAN AGONG DAN KEBAWAH DULI-DULI RAJA-RAJA MELAYU YANG AKAN BERSIDANG DALAM PERSIDANGAN MAJLIS RAJA-RAJA PADA 11HB DAN 12HB OKTOBER 2016 ---
DESKRIPSI LOGO :
1. Latarbelakang HITAM - melambangkan keadaan Rakyat yang berada dalam keadaan kemurungan dan ketidakpastian disebabkan kemelut salahlaku oleh kepimpinan kerajaan negara pada masa kini.
2. Frasa "DAULAT TUANKU" dalam warna KUNING - melambangkan kehormatan dan kebesaran yang diletakkan pada KeBawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong dan KeBawah Duli-Duli Raja-Raja Melayu, dalam warna rasmi Diraja.
3. Kedua-dua TAPAK TANGAN yang ditemukan dan dirapatkan serta hujung kesemua jari lurus menghala ke atas dan diangkat tinggi - melambangkan Rakyat merafak sembah dan memohon ampun untuk memohon mencemar duli akan KeBawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong dan KeBawah Duli-Duli Raja-Raja Melayu, perkenankan pemintaan dan harapan Rakyat.
4. Corak dan warna BENDERA JALUR GEMILANG pada kedua-dua tapak tangan - melambangkan sejumlah lebih 1 juta Rakyat Malaysia yang telah menandatangani Deklarasi Rakyat.
5. Tarikh 11.10.2016 dalam warna KUNING - melambangkan tarikh permulaan Persidangan Majlis Raja-Raja Ke-242 yang dijadualkan pada 11hb dan 12hb Oktober, 2016, dalam warna rasmi Diraja.
6. Frasa "RAKYAT BERSERAH" dalam warna KUNING - melambangkan permintaan serta perletakan pengharapan Rakyat terhadap KeBawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong dan KeBawah Duli-Duli Raja-Raja Melayu, untuk mencemar duli melaksanakan kuasa sah di bawah Perlembagaan Persekutuan yang berada pada KeBawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong dan KeBawah Duli-Duli Raja-Raja Melayu, dalam warna rasmi Diraja.


Berani kerana benar..! Perjuangan suci tiada masa berhenti..! perjuangan mulia tiada tara bandingannya..! Selagi bumi dipijak..selagi langit di junjung..!

Bersama membenteras penyalahgunaan kuasa..! Kebenaran pasti mengatasi kebathilan..!

Perjuangan Mulia menentang Perjuangan Hina..!

Lu Fikir La Sendiri!!!


90 ulasan:

  1. Kata Tun Sri Lanang:

    "...Raja-Raja itu umpama api,
    segala Perdana Menteri umpama kayu,
    kerana api itu jikalau tiada kayu,
    tiada akan nyala.
    Rakyat itu umpama akar,
    raja itu umpama pohonnya,
    jikalau tiada akar
    nescaya pohon tidak dapat berdiri.
    Demikian Raja-Raja itu
    dengan segala rakyatnya.."

    BalasPadam
  2. Boleh jadi mulia ke kalau bersekutu dgn DAP dan al Jubori?.Cer citer.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Antara pasangan Anwar-Azizah dgn Najib-Rosmah:
      Terbukti Najib-Rosmah menconteng arang maruah bangsa & negara hingga meletakkan Malaysia sebagai Negara paling korup di dunia dek keserakan mereka di dunia. Azizah tidak pernah menunjukkan sikap 'terr..over'.

      Antara Cina DAP & Cina Jho Low:
      Cina Jho Low lagi menjahanamkan, berpoya-poya atas duit negara ikhsan dari Najib & Rosmah.

      Padam
    2. Bandingkan cina DAP dgn cina Jo Lhow,MCA & Gerakan lah.....baru best!!!Cer citer...Cer citer....

      Padam
  3. AllahuAkbar. Semoga Kepada Allah Kita Berserah.

    BalasPadam
  4. “A country is judged by the actions at the top. Such is the way across the world. Nations are judged by their rulers, and definitely not by those that clinging for survival by feeding dedak.”

    BalasPadam
  5. 1:33 Pemimpin yang tak bersekutu dgn DAP tu semua cukup kuat kah iman mereka? Cer citer cer citer.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak tengok apa reaksi balas pakar klentong yg bergantung hidup dgn dedak Najib/Rosmah.

      Padam
    2. Kah kah kah.. Othaman munafiq baru nak tampilkan diri
      Biila posting lepas ramai bawa ayat Quran, dia cabut lari
      Semakin bodoh bebal asyik beri komen sama setiap hari
      Yang barua ni tahu pun mengutuk Najib suami dan isteri

      Padam
    3. Khas buat Kejora:

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terlompat-lompat
      Kejora lalok siang & malam
      Dunia akhirat tidak selamat

      Berdetub-detab jantung berdenyut
      Siang malam tak tentu hala
      Dalam kitab ada menyebut
      Perbuatan haram jangan dicoba

      Padam
    4. Kenapa daun terjatuh rebah
      Daun berduri terpijak kaki
      Semak samun pantunnya sampah
      Memuji diri syok sendiri

      Burung tempua bersarang rendah
      Bersarang rendah di sana sini
      Dari mana punca masaalah
      Punca masaalah kerana bini

      Sayang laksamana mati dibunoh
      Mati dibunoh dato' menteri
      Memang kojolla bengap dan bodoh
      Bodoh ditutoh setiap hari

      Padam
  6. Bercakap benar tentang pemimpin yang jahat dan khianat bukan menghina. Ia adalah satu jihad yang besar. Lidah yang jahat dan kotor adalah tanda2 hati yang sakit penuh kekejian.
    "Katakanlah sesungguhnya Tuhanku telah mengharamkan perkara2 keji....Solatlah....sesungguhnya solat itu mencegah dari perkara2 keji dan mungkar."

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benar, menghina adalah bertujuan untuk merendah-rendahkan orang lain dengan niat takbur dan sombong, tapi menentang kemungkaran yang dibuat oleh orang yang berkuasa di dalam sebuah kerajaan sekalipun, itu adalah tuntutan agama, kerana kemungkaran adalah maksiat yang diharamkan oleh Allah, menentang kemungkaran adalah menegakkan suruhan Allah di muka bumi ini.

      Sedangkan Rasulullah s.a.w. pernah suatu ketika di bawa kepada pengetahuan baginda bahawa ada seorang wanita dari keturunan yang terhormat di dalam masyarakat telah melakukan satu perkara salah dan perlu dihukum, maka dipohon kepada Rasulullah untuk meringankan hukuman wanita itu disebabkan keturunannya yang terhormat itu.

      Jawapan Rasulullah adalah, jika Siti Fatimah, anak kesayangan Baginda mencuri, maka Baginda tetap akan memotong tangan Siti Fatimah di atas kesalahan mencuri itu.

      Apakah pemimpin dalam kerajaan di negara ini lebih mulia, lebih tinggi darjatnya jika dibandingkan dengan Rasulullah s.a.w.? Mengapakah tiada tindakan hatta dakwaan di mahkamah dikenakan kepada suspek pencuri dan penyamun yang berstatus pemimpin tinggi negara dibuat terhadap dakwaan salah laku terhadapnya itu?

      Kepada hakim, ketua polis negara, ketua pesuruhjaya sprm (yang baru), peguam negara, pegawai-pegawai kerajaan yang bertanggungjawab, para sultan dan raja yang ada tanggungjawab dan amanah untuk menjalankan undang-undang, ingatlah bahawa di hari kiamat nanti, di padang mahsyar nanti, segala jawatan, segala pangkat, segala kekayaan, segala gelaran, segala darjat keturunan apabila tidak digunakan dengan betul mengikut syariat, semua yang dibangga-banggakan itu akan menjadi beban yang akan menyeret pihak yang berkenaan ke dalam neraka atas perbuatan tidak menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan oleh Allah semasa mereka di dunia ini.

      Malahan di alam barzah, selepas kita mati, Malaikat Munkar dan Nankir tak tanya jawatan kita, tak tanya darjat keturunan kita, tak tanya harta kita masa di dunia banyak mana, tak tanya apa pangkat kita, tak tanya apa gelaran keduniaan yang kita ada semada di dunia, tapi amal soleh yang kita buat selama di dunia ini yang akan membantu kita untuk menjawab soal kubur kelak.

      Ingatlah bahawa Malaikat Munkar dan Nankir tak peduli dan tak heran pun dengan darjat keturunan kita semasa di dunia, tak heran dan tak peduli dengan harta kekayaan, pangkat, kuasa, jawatan kita semada kita di dunia ini.

      Malahan kalau ada harta banyak di dunia ini, mana ada bank di alam barzah untuk ambil wang untuk rasuah Malaikat Munkar dan Nankir, sedangkan segala Malaikat termasuk Munkar dan Nankir adalah sentiasa patuh dan taat hanya kepada perintah Allah Taala semata-mata dan tidak tergoda dengan daki-daki dunia yang dibangga-banggakan oleh manusia.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
    2. Mohamad Faiz Hamzal Ismail dulu nama Abu bakar, sekarang tukar nama Mohamad Faiz Hamzal Ismail nampak sangat penipu macai protun ini, kalau Jalani tangjawab tak semua anak tun m kaya raya, tak semua tendar petronas bagi pada anak Dan kroni anda patut berfikir ia cakap pasal tangungjawab, kalau tangungjawab tun m laksanakan dasar bumiputera bersungguh2 anda patut Tanya pada tun m kenapa dasar bumiputera 30% boleh gagal ia...

      Padam
    3. Kalau ada salah guna kuasa, pasal apa tak tangkap Tun Dr. Mahathir dan anak-anaknya dan dakwa mereka di mahkamah?

      Tun Dr. Mahathir dah tiada kuasa politik, tak ada kuasa eksekutif pentadbiran negara, segala agensi kerajaan bukan di bawah kawalan Tun Dr. Mahathir lagi pun, pasal apa tak ambil tindakan terhadap Tun Dr. Mahathir dan keluarganya yang dituduh salah guna kuasa itu?

      Cakap saja tak guna kawan, tindakan tu perlu, sebab tu Tun Dr. Mahathir bersama Pn. Anina dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan telah menyaman Datuk Seri Mohd Najib dalam isu RM 2.6 bilion dan isu RM 42 juta duit SRC International yang masih belum dipulangkan oleh Najib hingga sekarang ini.

      Sekurang-kurangnya Tun Dr. Mahathir tak pernah la pukul kepala naib kadi daerah hanya kerana naib kadi tu salah sebut nama baca doa, sebab tu bila nak tuduh tu kena cermin diri dulu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
    4. sudahlah faiz..tak payahlah berlagak alim kt sini..kau pun kaki percaya fitnah..

      Padam
    5. 6:24 terlahir tak cukup bulan & keluar sonsang..sebab itu hanya dia sorang-sorang terkepung hadang. Adakah patut arus nak ditentang...???

      Padam
    6. Kalau fitnah, pasal apa tak diambil tindakan terhadap Tun Dr. Mahathir, Sarawak Report, WSJ, The Washington Post, New York Times, malahan siaran televisyen di Thailand pun membangkitkan isu RM 2.6 bilion dan pencurian wang 1MDB ini di negara mereka.

      Saya bukanlah alim sangat, tapi perbuatan yang salah itu saya menentang kerana menentang perbuatan salah adalah suruhan Allah Taala kepada hambaNya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
  7. Sejujurnya saya tidak menaruh sebarang harapan kepada KDYMM Sultan-Sultan dan Raja di Malaysia kerana isu 1MDB ini telah meletup lebih dari setahun yang lalu, selama ini, hanya rakyat yang keluh kesah dengan apa yang akan terjadi kepada negara dan kesannya kepada rakyat.

    Saya tidak melihat Sultan-Sultan dan Raja Melayu di Malaysia ini serius untuk menyelesaikan isu 1MDB, isu pencurian wang di dalam 1MDB, wang SRC International, penyelewengan duit Kumpulan Wang Amanah Persaraan DiPerbadankan, penyelewengan duit Tabung Haji, penyelewengan duit KWSP yang digunakan untuk menutup hutang 1MDB.

    Terdapat frasa iaitu Sultan-Sultan dan Raja Melayu tidak terlibat dalam politik, ya, saya akui, itu adalah untuk politik kepartian, tetapi sekarang ini bukan soal politik kepartian, tetapi soal harta negara dicuri sewenang-wenangnya, agensi penguatkuasa di negara ini telah disalahgunakan untuk menutup kegiatan mencuri wang negara secara besar-besaran kerana perbuatan itu dilakukan oleh pemimpin di dalam kerajaan sendiri.

    Apakah yang rakyat boleh buat untuk pertahankan hak rakyat iaitu wang negara dari dicuri, diselewengkan, dijoli sesuka hati oleh pemimpin negara yang khianat serta kuncu-kuncunya itu?

    Saya yakin dan percaya, berjuta lagi rakyat Malaysia yang sependapat dengan saya, cuma mereka tidak menyatakan secara terus terang seperti saya ini.

    Saya yakin dan percaya, berjuta rakyat sama seperti saya yang berasa sangat terkilan apabila undang-undang tidak dapat dikuatkuasakan untuk menangkap para pencuri dan penyamun yang mencuri, menjoli, menjadikan harta negara sebagai harta peribadi mereka itu, kerana para pencuri dan penyamun itu mempunyai kawalan terhadap agensi penguatkuasaan di negara ini.

    Sampai bila rakyat harus diperbodohkan, dibiarkan terhina, dibiarkan tanpa dipedulikan, sedangkan harta negara dirompak, disamun, dicuri, dijoli, diperlakukan seperti harta persendirian si penyamun dan perompak itu.

    Lebih memalukan apabila negara-negara asing yang tidak ada kepentingan terhadap harta yang dirompak itu, hanya kerana harta yang dirompak itu disimpan, atau dipergunakan bank-bank di negara asing berkenaan, maka negara asing berkenaan berhempas pulas menyiasat untuk mendapatkan keadilan bagi rakyat Malaysia.

    Sedangkan di Malaysia, pihak yang berwajib masih bersandiwara sana sini bermain wayang itu dan ini untuk menjaga temolok dan jawatan masing-masing sahajalah, hakikatnya pihak yang berwajib tidak peduli, tidak ambil kisah, tiada ada belas kasihan kepada rakyat sendiri, kerana yang utama adalah diri mereka sendiri, perut mereka, kocek mereka, jawatan dan pangkat mereka, itu yang mereka utamakan.

    Mungkin ada yang akan tuduh saya menderhaka, tetapi saya tidak mengajak orang menderhaka, saya tak buat perbuatan menderhaka, cuma saya mengingatkan pihak-pihak yang berkenaan supaya menjalankan tanggungawab yang menjadi amanah mereka, jawatan hendak, amanah tak mau pikul, teruk la macam ni.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Mohamad Faiz Hamzal Ismail
    Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Whatt comes may, the royalty will remain living in comfort. We, the rakyat shall always have to strive to make end meet. That's the fact.

      Padam
    2. Totally 100% agreed.

      Padam
    3. Kita tengoklah adakah kita sebagai rakyat akan dilindungi dan dipertahankan oleh Sultan-Sultan dan Raja Melayu di Malaysia yang selama ini dianggap sebagai payung kepada rakyat.

      Kalau dibaca komen saya ini memanglah kasar, tetapi selepas lebih dari setahun kes 1MDB meletup, isu ini terbengkalai tanpa ada arah tujuan yang jelas untuk mendapatkan keadilan untuk negara dan rakyat hatta dari pihak Sultan-Sultan dan Raja Melayu sekalipun, kalau nak harapkan dari menteri-menteri dan ahli parlimen BN, jangan haraplah, semua menteri dan ahli parlimen BN tu dah kena cucuk hidung dengan jawatan, kekayaan, serta pangkat.

      Walau apa pun, kita tengoklah apa maklumbalas daripada Mesyuarat Majlis Raja-Raja Kali Ke-242 pada 11 dan 12 Oktober 2016, tak berapa hari saja lagi, kita tengoklah dalam berita mulai 13 Oktober hingga seminggu kemudian, apakah tindakan yang akan diambil oleh Sultan-Sultan dan Raja Melayu di Malaysia ini, saya tak berapa yakin para Raja dan Sultan-Sultan Melayu di Malaysia akan mengambil tindakan drastik yang tegas terhadap isu penyelewengan di dalam 1MDB itu.

      Tetapi kalau ada tindakan tegas dan drastik daripada Sultan-Sultan dan Raja Melayu terhadap isu 1MDB kerana berasa ada tanggungjawab terhadap negara dan rakyat, alhamdulillah, sekurang-kurangnya amanah yang dipikul oleh para Sultan dan Raja Melayu di Malaysia itu telah dijalankan.

      Jika tak ada apa-apa tindakan, biarkan sahaja perkara ini tergantung dengan alasan Raja dan Sultan-Sultan Melayu tidak masuk campur urusan politik, itu terpulanglah, nak buat macam mana kalau dah nak berpendirian begitu, rakyat cakap banyak nanti, rakyat pula yang kena tangkap, sedangkan amanah terhadap rakyat dan negara tak dilaksanakan, tak ada apa-apa tindakan pula.

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
    4. Tak yah taruh harapan pada raja2 dan sultan deklarasi 1.2 juta penipu ... tanda tangan.pun tipu raja dan siltan x tetima fake document. .. klu susah2 ssgt..... gi jumpa Sultan Melaka. ... gerenti dan warranti approve... kikikiki

      Padam
    5. Kojolla's kikiki...always remind me of Zahid Komidi's stupid grinning.

      Padam
    6. jutaan semut yang sependapat dengan kau bukan rakyat..bodohnya komen..

      Padam
    7. Kamu tahu mana hanya semut yang sokong saya dan bukannya manusia?

      Apa yang saya nyatakan adalah hakikatnya, jika perkara yang salah dibiarkan tanpa ada sebarang tindakan untuk mendapatkan keadilan untuk negara dan rakyat, apa lagi yang rakyat boleh lakukan untuk pertahankan hak negara dan hak rakyat?

      Rakyat ke hulu ke hilir, buat itu dan ini untuk tuntut hak negara dan hak rakyat dipertahankan, tetapi tak ada apa-apa tindakan, tak ada apa-apa yang dibuat dengan serius untuk pertahan hak rakyat, jadi apa lagi yang rakyat boleh harap?

      Rakyat hanya boleh harap dengan Allah Taala raja segala raja, sultan segala sultan yang menguasai seluruh alam ini serta berdiri teguh sesama rakyat untuk mempertahankan hak negara dan hak rakyat dari dipelingkupkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
  8. Rakyat boleh menaruh harapan kepada Majlis Raja Raja mengambil sesuatu tindakan bagi menyelamatkan Malaysia. Benar, isu 1MDB ini telah meletup lebih dari setahun yang lalu, tapi tidak benar mengatakan selama ini, hanya rakyat yang keluh kesah dengan apa yang akan terjadi kepada negara dan kesannya kepada rakyat.

    Jangan lupa bahawa Majlis Raja Raja telah bermesyuarat "Pre-Council" antara mereka sendiri tanpa PM dan Menteri2 Besar hadir pada 5 Oktober, 2016. Ia itu sebelom sidang Majlis Raja Raja yang resmi pada 7 Oktober 2016.

    Pre-Council Meeting Majlis Raja Raja itu telah mengeluarkan kenyataan akhbar mahukan siasatan ke atas 1MDB itu di seoesaikan secepat mungkin. Bernama telah melaporkan nya dan di petik dek akhbar2.

    Baca di sini -

    http://www.straitstimes.com/asia/se-asia/malaysias-royal-rulers-urge-quick-completion-of-1mdb-probe

    BalasPadam
  9. Posting dan komen cai-cai si Madey serupa budak-budak
    Sekadar mahu luahkan marah, hampas, beriisi pun tidak
    Tak tahu ler berapa kapal Matdey sudah sediakan dedak
    Peluru yang ada pun rasa macam malas nak bediil ledak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Dr. Mahathir dah tak ada kuasa politik, tak ada kuasa dalam kerajaan, tak ada wang yang banyak untuk menyogok penyokongnya, tetapi ramai rakyat menyokong perjuangan Tun Dr. Mahathir kerana perjuangan Tun Dr. Mahathir adalah demi agama, bangsa, dan tanah air, beliau rela dihina, dicaci, dituduh macam-macam kerana beliau mahu menyelamatkan negara dan rakyat, beliau adalah manusia yang bertanggungjawab sanggup bersusah senang dengan rakyat, bukannya macam pemimpin dalam kerajaan terutama dalam UMNO, yang sanggup buat tak peduli negara dipelingkupkan, kerana yang utama adalah jawatan, pangkat, kekayaan yang ditabur oleh Malaysia Official 1.

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
    2. Takda kuasa politik tak bermakna takda pengaruh politik.

      Takda berbilion Ringgit dalam akaun bank dia macam Najib ada tak bermakna syarikat2 yang telah di bantu nya di masa dia memerintah 22 tahun tidak akan membantu ongkos kempen dll.

      Padam
    3. Pengaruh politik kalau ada sedangkan tak ada kuasa politik, bermakna Tun Dr. Mahathir seorang yang hebat, masih punya pengaruh politik walaupun tak ada kuasa politik.

      Sampai sekarang tak ada pun siasatan terhadap akaun Tun Dr. Mahathir walaupun Tun Dr. Mahathir sendiri mencabar kerajaan dan pihak berkuasa supaya menyiasat akaun banknya.

      Malahan syarikat-syarikat pun, kalau mereka bantu Tun Dr. Mahathir, apa yang mereka dapat? Tun Dr. Mahathir bukannya ada kuasa politik atau kuasa eksekutif untuk memberikan projek itu dan ini kepada syarikat-syarikat tersebut.

      Sila senaraikan syarikat yang beri wang kepada Tun Dr. Mahathir itu dan berapa banyakkah wang yang diberikan itu?

      Saya sendiri yang begitu totok kepada UMNO boleh bertukar arah kepada Parti Pribumi BERSATU Malaysia bukannya kerana saya diberikan habuan oleh Tun Dr. Mahathir atau para pemimpin penaja dalam Parti Pribumi BERSATU Malaysia, saya rakyat yang tak ada jawatan besar, tak ada kekayaan yang banyak, tak ada gelaran datuk ke tan sri ke, malahan kepimpinan Parti Pribumi BERSATU Malaysia pun tidak kenal saya, saya sertai Parti Pribumi BERSATU Malaysia kerana saya yakin dengan perjuangan pimpinan Parti Pribumi BERSATU Malaysia dalam usaha menyelamatkan negara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
    4. Dah CAI baru2 ini di sapura kencana macai protun di tangkap sebab menyewing saham sapura kencana berapa orang cina protun di tangkap sebab pembelian saham cara tak betul lakukan oleh macai protun, kroni kecil protun dikambing hitamkan terpaksa bayar denda berjuta RM,

      kami Tanya macam anak tun m boleh kuasai saham 80% saham sapura kencana ITU sila jawab CAI protun?
      Sehingga sekarang anak tun m tak berani nak nafikan dia milik saham secara tak sah
      Sila jawab cai?

      Padam
    5. Kalau ada buat salah, sila tangkap la, anak Tun Dr. Mahathir, malahan Tun Dr. Mahathir sendiri tak ada kuasa eksekutif kerajaan, tak ada kuasa dalam parti pemerintah sekarang ini, tak ada kawalan terhadap agensi penguatkuasaan, kalau dah kata buat salah, pasal apa tak tangkap, tapi asyik tuduh itu dan ini pula?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
  10. Laporan Bernama pasal kenyataan media Majlis Raja Raja pada 5 Oktober 2015 meminta siasatan 1MDB di siapkan dengan cepat itu tak dapat di cari di Google. Keluar laporan Sinar Harian yang jugak memetik laporan Bernama itu.

    Baca di sini:

    http://www.sinarharian.com.my/nasional/1mdb-raja-raja-melayu-mahu-siasatan-cepat-selesai-1.437502

    Tegas bunyi kenyataan media itu. Serius bunya kehenfdak DYMM itu. Anatara yang di kata dek Majlis Raja Raja itu ia lah:

    Raja-raja Melayu mahu kerajaan menyelesaikan secepat mungkin siasatan berkaitan dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan mengambil tindakan tegas yang sewajarnya terhadap pihak-pihak yang terlibat.

    "Penemuan siasatan ini hendaklah dilaporkan secara lengkap dan telus supaya rakyat dapat diyakinkan akan keikhlasan kerajaan yang sama sekali tidak akan melindungkan fakta dan kebenaran," menurut kenyataan itu.

    Kenyataan dikeluarkan Penyimpan Mohor Besar Raja-raja Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad berikutan mesyuarat Pra-Majlis Raja-raja yang diadakan di Istana Negara hari ini.

    Ia berkata: "Kegagalan memberikan penjelasan dan jawapan yang meyakinkan, dikhuatiri telah mengakibatkan berlakunya krisis keyakinan.

    "Akibatnya rakyat percaya, sama ada dengan realiti mahupun secara persepsi, bahawa ia turut menjadi antara sebab yang telah mempengaruhi kejatuhan nilai mata wang Ringgit Malaysia secara mendadak, sehingga memberi impak negatif ke atas pasaran kewangan dan iklim ekonomi negara dan sekali gus telah menjejaskan pandangan dunia terhadap Malaysia."

    Menurut kenyataan itu, Raja-raja Melayu bimbang jika isu ini tidak ditangani secara bijak, apatah lagi jika berlarutan dan memakan masa terlalu lama, ia berpotensi menjejaskan keadaan ekonomi negara dan memudaratkan kehidupan rakyat jelata.

    Ia juga dikhuatiri berkemungkinan pula menjejaskan ketenteraman awam serta keselamatan negara.

    "Raja-raja Melayu dengan ini, mengingatkan semua pemimpin agar pada setiap masa mendukung prinsip-prinsip Keluhuran Perlembagaan dan Kedaulatan Undang-undang menurut yang termaktub di dalam Rukun Negara.

    "Demi memastikan kerajaan mendapat kepercayaan, pemimpin dihormati, kestabilan politik terus terjamin dan ekonomi negara terus berkembang, semua pemimpin wajib pada setiap masa memastikan keadilan dilaksanakan secara saksama lagi telus berpaksikan undang-undang," menurut kenyataan itu.

    "Duli-duli Yang Maha Mulia Raja-raja Melayu ada tanggungjawab fardu kifayah untuk memastikan keamanan dan kemakmuran negara dapat berlangsung dalam suasana politik yang stabil dan rakyatnya hidup dalam harmoni," kata kenyataan itu. - Bernama

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi yang peliknya, sampai sekarang pihak kerajaan seperti mempersendakan titah Sultan-Sultan dan Raja Melayu mengenai isu 1MDB, tak ada tindakan serius oleh pihak yang berwajib untuk menyelesaikan isu ini dengan jujur, pegawai-pegawai kerajaan yang jujur dipaksa meletak jawatan, malahan menteri kerajaan yang bersuara untuk kepentingan rakyat, dipecat dan digantung jawatan dan dihalang untuk menjalankan tugas.

      Bukan itu sahaja, dokumen siasatan dijadikan OSA, maka sampai ke sudah tak dapat nak bawa ke mahkamah, dengan alasan dokumen rahsia rasmi kerajaan.

      Hak rakyat terhadap harta negara ini dinafikan secara zalim, tiada pembelaan untuk rakyat, apa sudah jadi dengan negara ini?

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
    2. Wow..Excelente..classico..!!!!
      Asi es...diste en el clavo de primera, amigo.

      (Wowww..Excellent..Classic...!!
      You're right...you got it spot on first time, mister).

      Padam

      Padam
    3. Othaman bapok cuba nak berpantun tetapi dia tak petah
      Apa saja hujah pantun bodohnya, mudak kita kasi patah
      Kejora punya pegangan: membujur lalu melintang patah
      Rasanya kesudahan si Othaman biol ini telan cuka getah

      Padam
    4. Kenapa daun terjatuh rebah
      Daun berduri terpijak kaki
      Semak samun pantunnya sampah
      Memuji diri syok sendiri

      Burung tempua bersarang rendah
      Bersarang rendah di sana sini
      Dari mana punca masaalah
      Punca masaalah kerana bini

      Sayang laksamana mati dibunoh
      Mati dibunoh dato' menteri
      Memang kojolla bengap dan bodoh
      Bodoh ditutoh setiap hari

      Padam
  11. Laporan Straits Times (Singapore itu) lebih kurang sama isi kandungan nya, bermakna takda soal salah laporan dek mereka berkenaan. Antara yang menarik di kata:

    It was the first time that the sultans of the nine royal houses have commented on the 1MDB issue that has dragged on for more than a year.

    The rulers said, according to Bernama: "The failure to give convincing clarifications and answers is feared to have resulted in a crisis of confidence.

    It added: "As a consequence, the people believe, whether basing on reality or perception, that this is among the causes for the plunge in the value of the ringgit, impacting the country's financial market and economic climate negatively and at the same time, adversely affecting the world's view of Malaysia."

    The Malay rulers were worried that if the issue was not wisely handled and dragged on, could jeopardise the economy and livelihood of the people, the news agency quoted the statement as saying.

    The scandal involving 1MDB, a state investment firm whose board of advisers is led by Prime Minister Najib Razak, has led to the ouster of senior government officials including deputy prime minister Muhyiddin Yassin and attorney-general Abdul Gani Patail.

    1MDB has amassed debts of RM42 billion (S$13.6 billion) in its first five years, and has been struggling to reduce its debts.

    The joint statement was issued by the Keeper of the Rulers' Seal, Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad, after the pre-council meeting ahead of the Conference of Rulers gathering.

    While several sultans, on their own, had sometimes commented on political issues deemed critical of the government, such as comments made by the Sultans of Johor and Selangor, the Conference of Rulers as a group had not in recent memory waded into making politic comments.

    This is due to their official roles as apolitical hereditary rulers.

    "The findings of the investigation must be reported comprehensively and in a transparent manner so that the people will be convinced of the sincerity of the government which shall not at all conceal facts and the truth," it said.

    "To ensure that the Government enjoys the people's trust, that leaders are respected, that political stability is guaranteed and that the economy continues to grow, all leaders must constantly ensure that justice is meted out equitably and transparently based on the law."

    BalasPadam
  12. Tak perlu ler biising riuh rendah serupa jual ikan di pasar
    Biar rakyat tentukan samada meneriima BN punya dasar
    Tak sabit Agong pun BN menang mudah di PRK Sg Besar
    Ada fitnah 1MD pun BN menang bergaya PRK K. Kangsar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap Saudara tidak terlalu 'seronok' dengan kemenangan di PRK Sg.Besar, KK atau PRN Sarawak.
      Masyarakat Cina bukan ambil-berat PRK. Kalau tak boleh mengubah Kerajaan-Pusat, mereka tak kesah... selagi UMNO-Najib tabur dedak, bodoh la mereka tak ambil. Lagi pun, 2 tahun je sebelum PRU.
      Lagi Jamal-Ikan telah berusaha membebaskan 2 Nelayan Sekincan yang ditangkap menangkap secara haram di perairan Indonesia. Jamal juga dilaporkan dalam Utusan, telah mengambil anak-angkat berbangsa Cina. Siap diambil gambar sedang mencium anak itu.

      Sudah tentu... di Pekan Sg.Besar, Sekincan dan KK.... banyak manafaat yang mereka perolehi dengan menyokong UMNO-Najib semasa PRK.
      Tapi... masa PRU... belum tentu... lebih-lebih bila ada scandal 1MDB. Najib pula salah-guna duit-hutang 1MDB... taja beribu... pergi Haji. Harus diingat... hutang 1MDB juga dibayar oleh bukan-Islam.

      Padam
  13. Sudah dua persidangan berturut, kemusykilan rakyat jelata mengenai pemerintahan negara telah dibincang dan dihebahkan kepada umum oleh Majlis Raja-Raja.

    Dalam mesyuarat ke-239 pada bulan Oktober tahun lalu, Raja-Raja talah mengeluarkan kenyataan akhbar memerintahkan kerajaan menyelesaikan secepat mungkin siasatan berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan mengambil tindakan tegas yang sewajarnya terhadap pihak-pihak yang terlibat.

    Apa yang berlaku?

    Siasatan 1MDB diberhentikan separuh jalan. Tidak ada siapa dibabitkan apatah lagi dikenakan tindakan. Keputusan siasatan oleh Ketua Juruaudit Negara diklasifikasikan di bawah Akta Rahsia Rasmi. Hutang 1MDB, menurut laporan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), meningkat daripada RM42 bilion kepada RM50 bilion pada bulan Januari tahun ini. Nama Malaysia busuk di seluruh dunia.

    Kemudian, dalam persidangan ke-240 pada bulan Februari tahun ini, Majlis Raja-Raja berpendapat sesetengah peruntukan Akta Majlis Keselamatan Negara wajar diperhalus (refined).

    Raja-Raja menyatakan pendapat itu setelah mendengar taklimat oleh Peguam Negara (Tan Sri) Mohamed Apandi Ali.

    Kenyataan akhbar oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad, berkata Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, sebagai pengerusi mesyuarat akan menulis surat kepada Perdana Menteri mengenai hal itu.

    Apa yang berlaku?

    Sepanjang pengetahuan kita, tidak ada penghalusan (refinement) dilakukan ke atas akta itu. Sebaliknya ia dikuatkuasakan menjadi undang-undang pada 1 Ogos lalu tanpa persetujuan Yang di-Pertuan Agong.

    Persoalannya apakah kerajaan yang diketuai oleh Perdana Menteri, (Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil) Mohd Najib Abdul Razak, berkuasa mutlak dan kebal?

    Harapan Rakyat

    Dan apakah yang boleh diharapkan oleh rakyat kepada Raja-Raja mereka?
    Mereka hanya boleh menanti dan melihat apa yang Raja-Raja mereka akan lakukan dalam sidang minggu hadapan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masih boleh di harapkan sesuatu berlaku. Makan masa.

      Zaman sekarang bukan lagi zaman Storming of the Bastile di Peranchis. Arab Spring yang berlaku degan penuh kecoh pun tak menyelesaikan masalah di Egypt - ha nya mengganti seorang diktator dengan sorang yang lain. Libya masih huru hara.

      Jadi, perlu kita sabar, tunggu pertukaran yang berlaku yang tidak membawa kekecohan. Apahal pun, ada PRU14 yang boleh menukarkan keadaan. Dan hal bahawa Majlis Raja Raja sudah bersuara pasal 1MDB dan pasal Akta Majlis Keselamatan Negara tentu di hebah dan di propagandakan di kempen PRU, dengan itu membantu menarik undi dpd Najib dan Umno.

      Padam
  14. Mudahnya berhujah dengan perkataan "terbukti". Mana buktinya.... ke persepsi saja?

    BalasPadam
  15. Saudara Othman.

    Mungkin Pro-Jib belum 'sedar' bahawa DAP hari ini sudah bertukar menjadi lebih sederhana. Bukan lagi seperti DAP ketika bersama Gerakan dan PPP, berarak meraikan kemenangan-besar Piliharaya pada tahun 1969... yang mencetuskan rusuhan Mei 13.

    Mungkin setelah menjadi Kerajaan di Pulau Pinang dan selepas berkawan dengan PAS sejak 2008, DAP sudah bertukar menjadi lembut, sederhana & lebih bertolak-ansur terhadap kaum Bumiputera. Maklumlah, lebih separuh dari Rakyat Pulau Pinang, adalah bukan-Cina.

    Kebelakangan ini pun... DAP, seolah-olah telah menjauhkan diri dari terlibat dengan puak Evangelist... terutamanya selepas tidak lagi berkawan dengan PAS-Haji Hadi. Mungkin... DAP sudah 'sedar' akan bahaya... mengunakan 'Agama & rumah-ibadat' dalam berpolitik.

    Sebaliknya... untuk memikat hati pengundi Cina, hari ini... demi survival dan takut kehilangan sumber-pendapatan... MCA pula yang terkedepan memperjuangkan apa yang DAP lakukan dahulu. Sehinggakan, The Star yang dimiliki MCA sudah menjadi jurucakap DAP.
    Selepas berkawan dengan Haji Hadi... dulu, DAP telah bersetuju untuk tidak bersetuju mengenai Hudud. Sebab itu MCA... hari ini, mengugut dan membangkang dengan tegas, sokongan UMNO-Najib kepada Hudud-PAS.

    Kesimpulan:

    Saya berpendapat, adalah lebih memberi kebaikan kepada seluruh Rakyat Malaysia, tanpa mengira Bangsa & Agama... untuk kita 'berkawan' dengan... lesser Evil demi menghapuskan maklok-perosak yang lebih besar & bahaya.
    Kepada masyarakat Islam pula, Najib lebih bahaya. Selagi tidak disingkir, dia akan mencemarkan kemuliaan Agama Islam dan menyemarakkan perpecahan Melayu. Mana tidaknya... Malaysia, sebagai sebuah Negara Islam... hari sudah di cop sebagai Kleptocracy... iaitu di perintah oleh gerombolan pencuri.

    Kalau tak percaya.. kita tunggu akhir bulan ini, apabila RUU 355 dibawa untuk dibahas di Parlimen. PAS juga sedang berhadapan dengan kemungkinan berpecah sekali lagi akibat 'berkawan' dengan UMNO-Najib. Sudah tentu ada yang tidak mahu Agama Islam & PAS terpalit 'lumpur' UMNO-Najib. Makanya... RM90 Juta... mungkin tak cukup.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isu derma RM90 juta (sogokan Najib) yg dipengap oleh Hadi Awang mencetuskan perpecahan PAS bagai retak mencari belah. Ini terbukti bila TSMY diberi penhormatan untuk berucap di atas pentas PAS baru2 ini di Trengganu. Harap Kojolla usah spin konon perkara ini pepsi-cola lah..fitnahlah..bukti ada tersebar luas di You Tube.

      Padam
    2. Saya setuju dengan RD.

      DAP memang bukan pilihan hati tapi DAP adalah lesser evil berbanding Najib dan menteri2nya.

      Apabila terpaksa memilih di antara 2 kejahatan, dan tiada pilihan ketiga maka pilihlah kejahatan yang kurang di antara keduanya.

      Sayang kerana akhirnya beruk yang jahat pokok pula terpaksa ditebang, nyamuk yang menggigit kelambu pula yang terpaksa dibakar.

      Kejahatan dan kebinasaan yang dibuat oleh pak Ajib lebih dahsyat kesannya. Apa pun saya percaya masanya akan tetap tiba. Hanya dia diberi tempoh sahaja.

      Mudah2an Allah akan selamatkan kita dari kejahatan2 ini.

      Padam
    3. Saya pun dah sampaikan pada teman2 berbangsa Cina, mereka usah sama sekali menyentuh hal2 Islam, ulama, Raja2 & Melayu demi mencapai matlamat menjatuhkan pemerintahan Najib dgn gerombolannya. Isu ini sangat sensitif. Biar kami orang Melayu saja yg berhak menyentuhnya. Ini adalah peperangan antara 'Righteous Malay' & 'Deceptive Malay'. Outside no smoke cigar.

      Padam
  16. Memandang kpd hal bahawa Majlis Raja Raja sudah pernah adakan mesyuarat Pra-Council tanpa kehadiran PM dan MB pada 5 Oktober 2015 dulu, dan membuat kenyataan akhbar yang tegas dan nyata saperti di komen2 di atas itu, maka itu lah agak nya tujuan Haniff Khatri keluarkan kenyataan di Facebook nya,

    meminta perhatian Rakyat Malaysia bahawa, berkenaan

    DEKLARASI RAKYAT : RAKYAT BERSERAH KEPADA KEBAWAH DULI YANG MAHA MULIA SERI PADUKA BAGINDA YANG DIPERTUAN AGONG DAN KEBAWAH DULI-DULI RAJA-RAJA MELAYU YANG AKAN BERSIDANG DALAM PERSIDANGAN MAJLIS RAJA-RAJA PADA 11HB DAN 12HB OKTOBER 2016 ini.

    Dan menerangkan DESKRIPSI LOGO, saperti yang Putra M keluarkan di pos nya di atas ini.

    Saya tidak faham mengapa dia, sebagai Peguam, ha nya berkata "RAKYAT BERSERAH KEPADA ...", tidak "meminta" sesuatu dengan jelas. Mungkin ini bahasa dan cara yang paling sesuai di dalam konteks ini. Namun demikian, rasa nya mesej nya sampai ke pihak bekenaan.

    BalasPadam
  17. Najib wajar meletakkan jawatan.

    No way out.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib perlu meletak jawatan dan perlu didakwa di mahkamah, kalau dibuktikan bersalah, perlu dihukum penjara, hantar pi ke Penjara Sungai Buloh.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
    2. Either 'letak jawatan' or 'boot him out'.

      Padam
    3. Memoir pantun khas untuk MO1:

      Mentari ruang membelah angkasa
      Selat berkilau batu berbaki
      Ditabur wang untuk berkuasa
      Duit sakau dedak diberi

      Pulau terapung tebingnya sempit
      Redup berawan perahu hanyut
      Kalau berbohong otak pun sakit
      Hidup tak karuan selalu takut

      Padam
    4. Pak Ajib dah kata biar halilintar membelah bumi dia tidak akan letak jawatan. Hebat pak Ajib bila berkata2.

      Hakikatnya, tidak ada seorang manusia pun yang boleh menghantar halilintar membelah bumi. Jadi siapakah yang sebenarnya dicabar pak Ajib bila berkata demikian?

      Pak Ajib tidak akan turun dengan meletak jawatan tapi dia tetap akan jatuh. Bagaimana jatuhnya kelak tengoklah sahaja pada jatuhnya cempedak yang membusuk di tangkai.

      Melihatkan pak Ajib dan latar belakang Bugisnya saya pasti selepas kalah pun dia akan berlawan lagi dgn apa yang ada di sekitarnya, tapi akhirnya dia tetap akan tumbang. In shaa Allah.

      Masa tu Kejora akan cuba padamkan semua bukti dan rekod yang menunjukkan dialah Kejora dan dia pernah menjadi macai bebayar yang sering mencarut dan memaki hamun orang lain.

      Padam
  18. Mungkin Pro-Jib ...

    The rulers said, ...

    Laporan Straits Times (Singapore itu)....

    Saya yakin dan percaya....


    The  Quran says...

    Āli `Imrān:28 - Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian MAKA tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.

    Al-Mumtaĥanah:13 - Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan teman rapat mana-mana kaum yang dimurkai Allah, mereka telah berputus asa daripada mendapat kebaikan akhirat, sebagaimana berputus asanya orang-orang kafir yang ada di dalam kubur.

    Wanita (An-Nisā'):139 - (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu? Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah.

    BalasPadam
  19. Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):73 - Dan janganlah kamu percaya melainkan kepada orang yang mengikuti agamamu. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk (yang harus diikuti) ialah petunjuk Allah, dan (janganlah kamu percaya) bahwa akan diberikan kepada seseorang seperti apa yang diberikan kepadamu, dan (jangan pula kamu percaya) bahwa mereka akan mengalahkan hujjahmu di sisi Tuhanmu". Katakanlah: "Sesungguhnya karunia itu di tangan Allah, Allah memberikan karunia-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya; dan Allah Maha Luas karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui";

    BalasPadam
  20. No way out
    By hook or by crook
    Najib wajar meletakkan jawatan.

    BalasPadam
  21. Memang cai-cai Matdey ni jenis suka gadoh dan berbalah
    Mereka ikut perangai boss besar mereka Matdey juga lah
    Diia gaduh dgn PM darii zaman Tunku sampai era PakLah
    Agong bertindak ikut perlembagaan dia kata Agong salah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bergaduh dan berbalah untuk mempertahankan kebenaran adalah tak apa, daripada menjadi tunggul kayu, menjadi pak turut yang membela segala kemungkaran itu lebih teruk dan lebih tak bermaruah.

      Saya bukannya nak menghina, tapi itulah hakikatnya bagi orang yang sanggup menyokong perbuatan mungkar yang merosakkan negara dan rakyat, harta negara dicuri pun tak apa kata orang macam ni.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
    2. Khas buat Beruk Tunggal Kejora yg bergayut pd 3:30 ptg:

      Buaya batok harimau demam
      Kera terjerat terlompat-lompat
      Kejora lalok siang & malam
      Dunia akhirat tidak selamat

      Berdetub-detab jantung berdenyut
      Siang malam tak tentu hala
      Dalam kitab ada menyebut
      Perbuatan haram jangan dicoba

      Padam
  22. Memang parti Bersatu idea si Matdey tu parti dajal celaka
    Mereka ini nak hasut ajak rakyat Melayu jadi penderhaka
    Puak inii nak suruh raja & Agong ikut mereka punya suka
    Pasal itu Sultan Johor kata Matdey giila sbb terlalu murka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekurang-kurangnya Tun Dr. Mahathir tak pernah la pukul kepala naib kadi daerah hanya kerana naib kadi tu salah sebut nama baca doa, sebab tu bila nak tuduh tu kena cermin diri dulu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
    2. Sekurang-kurangnya Tun Dr. Mahathir tak pernah la pukul kepala naib kadi daerah hanya kerana naib kadi tu salah sebut nama semasa baca doa, sebab tu bila nak tuduh tu kena cermin diri dulu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Rakyat Malaysia yang terkilan dengan sikap pihak berwajib yang tidak menjalankan tanggungjawab yagn diamanahkan.

      Padam
  23. "Bapak dapat derma ... anak tiri dapat hadiah .."

    Tapi, kalau DoJ di USA dah kata harta yang nak di rampas dari si anak tiri itu ada lah sebahagian dari "misappropriation of 1MDB funds and money laundering", bermakna si bapak tiri bukan lah dapat wang derma, tak gutu?

    BalasPadam
  24. bila bersajak aku pun rasa nak bersajak gak 'aku melayu, engkau melayu, jgn lupa pepatah melayu menang jadi arang, kalah jadi abu, ha ha ha atau ayam menang kampung tergadai ha ha ha, atau yang dikejar tak dapat yang di kendong berciciran ha ha ha, ini lah nasib melayu, sekarang ni hidup pun mengemis kat negara sendiri dah nak mengubah negara ha ha ha. yang kita nak sokong berjuang untuk orang melayu dan mengubah kerajaan tu dulu pun tak betol kita masih nak sokong lagi ha ha ha. nasib kau lah melayu ha ha ha ha ha. padan muka aku sal aku pun melayu ho ho ho ho

    BalasPadam
  25. Perhiasan (Az-Zukhruf):36 - Barangsiapa yang berpaling dari pengajaran Tuhan Yang Maha Pemurah (Al Quran), kami adakan baginya syaitan (yang menyesatkan) maka syaitan itulah yang menjadi teman yang selalu menyertainya.

    Perhiasan (Az-Zukhruf):37 - Dan sesungguhnya syaitan-syaitan itu benar-benar menghalangi mereka dari jalan yang benar dan mereka menyangka bahwa mereka mendapat petunjuk.

    BalasPadam
  26. Salam perjuangan Alif ba ta buat sahabat baru sdr Mohammad Faiz Hamza Ismail dan semua sahabat2 lama.

    Teruskan perjuangan menentang kemungkaran, rompakan, pecah amanah, dan spin2 tak ada kelas oleh macai2 pendedak yang syok sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. perjuangan menentang fitnah2 pembangkang lebih mulia..

      Padam
    2. Kalau pembangkang fitnah, pasal apa tak tangkap?

      Padam
  27. Nak perdayakan rakyat bukan ler satu kerja yang mudah
    Kerana rakyat sekarang bijak, banyak maklumat didedah
    Mereka cukup meluat melihat cara Matdey menjilat ludah
    Jilat jubor kominis dan butoh peliwat serupa haram jadah

    BalasPadam
  28. Matdey tu manusia tua kutok yg tiada maruah harga diri
    Dia perdaya hasut rakyat untuk kepentingan diiri sendiri
    DAP yang terang-terangan dibenci kini dijadikan adik tiri
    Rela melutut sembah gosok batang pelir si Nuat aljubori

    BalasPadam
  29. Dulu Madey kata penutuh jubor tak layak dijadikan ketua
    Kini si tua nyanyuk munafiq ni dah tukar dia punya petua
    Anjing babi dia rela peluk jika mahu jadi dia punya barua
    Kini diajak rakyat berontak cara ganas zaman dalam gua

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kihkihkih...

      Padam
    2. Setiap kali dia tersengih kihkihkih, mengingatkan sengihnya Zahid Komidi.

      Padam
  30. Matdey kini dah tahap menghasut bukan kempen melobi
    Pengikut dia fanatik taksub menganggap dia setaraf nabi
    Sanggup dijilatnya penutuh jubor dan kominis kafir harbi
    Bila Agong tak sokong dia maka dibuatnya perangai babi

    BalasPadam
    Balasan
    1. OK masih ada akta hasutan, pasal apa tak tangkap Tun Dr. Mahathir lagi? Ke tak ada kesalahan yang dibuat oleh Tun Dr. Mahathir, sebab tu tak tangkap, tak gitu penyokong Mohd Najib bin Haji Tun Abdul Razak?

      Padam
    2. DS Najib jenis berlembut dan banyak guna cara diplomasi
      Bukan cara zaman Madey firaun dulu guna cara kuku besi
      Cuba lah imbau balik tengok 1998-1999 zaman reformasi
      Akibat menentang Madey berapa ramai masuk pagar besi

      Padam
  31. Penyokong Madey semua jenis taksub fanatiik bodo piang
    Bila Agong tolak Madey mereka jadii risau hati tidak riang
    Mereka ikut buta hisap pelir Nuat dan jilat jubor Kit Siang
    Kalu Matdey mampos elok dibakar saja ini iblis mendiang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah udah lerr..jemu baca pantun berulang2 nii yop...

      Padam
    2. Pasal apa mencarut tak tentu arah ni?

      Ini bukan soal Agong tolak permohonan Tun Dr. Mahathir, tapi ini adalah isu hak rakyat, hak negara disamun, dicuri, dipelakukan seperti harta sendiri oleh para penyamun dan pencuri serta kuncu-kuncu mereka itu.

      Apa yang rakyat hendak adalah undang-undang dikuatkuasakan, agensi pengkuatkuasaan perlu dilepaskan supaya dapat buat kerja dengan jujur, ini kehendak rakyat.

      Padam
  32. Perjuangan Matdey bangsat adalah perjuangan yang hina
    Dia tubuh partii dan lantik presiden si Muyidin kaki betina
    Dia merayu dgn Nuat peliwat dan jilat pelir kominis China
    Biila Agong tolak dia, kita diajak berontak secara durjana

    BalasPadam
  33. Matdey seperti terdesak mahu jatuhkan Najib dgn segera
    Dia rasa tidak jalan cara demokrasi, dibuat perangai kera
    Bila Agong meluat dengan dia, mulalah nak buat angkara
    Tunggu lah PRU nanti kalu nak guna cara pungutan suara

    BalasPadam
  34. Madey cuba nak berkeras guna cara kuku besi yang lama
    Dia ingat dia masiih ayam jalak tidak sedar ayam serama
    Hiidup pun tak sempurna tiada hidayah pegangan agama
    Sebenarnya tiada apa lagi Matdey ini hanya megah nama

    BalasPadam
  35. Matdey buat isu 1MDB nak hasut dan racun fikiran rakyat
    Tapii agenda sebenar dia untuk politik boboi punya hayat
    Marilah rakyat semua berdoa agar dajal ini tamat riwayat
    Negara ini akan aman tenteram bila Matdey ni jadi mayat

    BalasPadam
  36. Memang tepat sangat Zamkata cakap Matdey ni binatang
    Bukan jer dengan PM kinii dengan Agong dia nak tentang
    Tak sedar diri inii India Malabari Kerala punya pendatang
    Elok antar jer geng Jamal Yunus kasii terajang terlentang

    BalasPadam
  37. ACRONYM P.R.O N.A.J.I.B

    Penyamun najib dah bangsatkan kami
    Rela diperkudakan dan tak boleh lari
    Otak tak perlu pakai perintah wajib dituruti

    Najib mesti kita yang bangsat pertahankan
    Agama dan bangsa kita yang bangsat perlu korbankan
    Jangan sekali sg buluh najib dihumbankan
    Ingatlah wahai macai yang najib bangsatkan
    BERSATU wajib kita yang bangsat musnahkan

    BalasPadam
  38. KERIS BERAYON

    Keris ku berkarat
    Ego ku keparat
    Respon ku mengumpat
    Iblis aku berkawan rapat
    Syaitan aku juga bersahabat

    Bodoh sememangnya aku
    English tak erti BM kesukaanku
    Respek tiada dalam kamusku
    Auta dan fitnah juadah harianku
    Yang sedap dedak diberi padaku
    Only macais mengagumiku
    Najib yes....ketua penyamun ku

    BalasPadam
  39. K.E.J.O.R.A

    KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
    EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
    JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
    OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
    RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
    AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7.38/7.41/7.43 unta bahalol bingai cuba nak berfalsapah
      Tapi yang keluar hanya taraf sarap busuk punya sampah
      Melelong-lelong bagai budak kecil bertatih perlu dipapah
      Kesian Matdey, budak bengap dungu beginii yg dia upah

      Padam
    2. 807,

      Andalah K.e.j.o.r.a

      Padam