Sabtu, 8 Oktober 2016

UMNO/BN Johor Menerima Aib Najib..!


Umum mengetahu bahawa Johor merupakan tiang seri UMNO dan Barisan Nasional selama ini..! Umum tahu bahawa Johor merupakan kubu kuat negeri kelahiran parti keramat tersebut..! 

Sebenarnya UMNO dan Barisan Nasional Johor tidak salah..! UMNO dan BN Johor tidak langsung menjadi punca kepada kehilangan majoriti 2/3 di Dewan Negeri..! 

Dibawah pentadbiran Khaled Nordin selaku Menteri Besar Johor, UMNO dan BN dilihat kembali kuat dan bersatu..! Malah dilaporkan tidak kurang 3 hingga 6 kerusi DUN yang sedang di'nikmati' oleh pembangkang bakal dirampas semula dalam PRU yang akan datang..!

Kiraan ini berasas kerana Khaled dan pasukan negerinya menjalankan tugas..! memikul amanah dan tanggungjawab..! turun ke padang dan membela nasib rakyat..! Bagi Johor isu negeri yang menyebabkan rakyat menolak UMNO dan Barisan Nasional seakan tidak wujud dan dapat diatasi..!

Dalam sorotan para sahabat yang berada di Johor..rata rata rakyat menerima baik pentadbiran Khaled..! Orang Melayu terasa kejituan dan kebersamaan yang dibawa oleh Khaled..! Sementara bangsa cina dan india turut berpuashati dengan pasukan pentadbiran kerajaan negeri..!

Bagi golongan muda Johor tanpa mengira bangsa mereka sentiasa didekati dengan pelbagai program lanjutan pendidikan dan biasiswa yang ditawarkan, peluang berniaga mahupun makan gaji di perkhidmatan awam dan swasta serta pemilikan rumah yang dicipta dan ditawarkan begitu membantu mereka dalam membina kehidupan dan bekeluarga..!

Rata rata terasa bahawa Khaled berjaya menyatukan bangsa Johor dengan satu suara, satu warna dan satu cita cita..!

Cakap cakap politik hangat kedengaran bahawa pengundi tidak akan ragu ragu memberikan undi mereka di peringkat Dewan Negeri kepada UMNO dan BN negeri..! 

Mereka mahukan Khaled dan pasukannya kekal mentadbir negeri yang sentiasa membentangkan bajet lebihan negeri serta sentiasa berjaya membayar hutangnya kepada kerajaan pusat disamping menjadi negeri yang sentiasa didatangi oleh pelabur  asing yang paling tinggi dalam negara..!  

Di saat ada negeri yang sudah tidak mampu membayar gaji kakitangan awamnya jauh sekali melunaskan hutang kepada kerajaan pusat,  Johor sentiasa mencipta kemajuan dan kepesatan pembangunan bagi dinikmati oleh warganya..! 

Itu sebab Setiausah Agong bersatu yang baru pun mengakui bahawa tidak akan ada pemimpin UMNO/BN yang akan menyertai  Bersatu bersamanya..! Menurut kata orang kuat Bersatu Johor, Dr Shahruddin sendiri tidak akan mempertahankan kerusi DUN nya kerana dikatakan akan bertanding di kerusi Parlimen..! 

Bersatu dikatakan lebih berminat untuk fokus kepada kerusi Parlimen didalam PRU yang akan datang..! Selain dari mahu merampas Putrajaya, Bersatu juga mengakui bahawa kerusi diperingkat DUN yang dipimpin oleh Khaled semakin diterima baik oleh pengundi...tambah sumber tersebut..!

Itu sebab ramai orang politik mahukan Johor mengadakan pilihanraya nya secara persendirian..! Johor perlu mengadakan pilihanraya sendiri untuk mengelak dari terjebak dan menerima kesan buruk lagi busuk isu yang membelit di Putrajaya..! 

Johor perlu melarikan diri dari aib yang sedang melingkari tubuh badan pemimpin di Putrajaya..! Johor perlu 'menjauhkan' diri dari malapetaka yang menanti pentadbiran Najib..! 

Tak heran ada berita yang mengatakan beberapa Ahli Parlimen sudah cuba mencari kerusi 'selamat' di peringkat DUN..! Mungkin sebab itu ada yang terjerit jerit hingga didengari oleh kawan dan lawan di Pulai..! 

Dengan mengadakan pilihanraya negeri secara sendiri ramai beranggapan bahawa UMNO/BN mampu mengekalkan kuasa..! Sebenarnya kalau Najib dan sekutunya di Johor ada akal tentu Najib juga mahukan ianya berjaya dilaksana..!  Kejayaan UMNO/BN Johor pasti akan memberikan impak kepada pentadbiran Putrajaya..! Tapi setakat ini sekutu Najib di Johor tetap mempertahankan akal mereka yang terletak di lutut..! 

Realitinya rakyat tahu dan sentiasa menilai..! Di peringkat DUN, Kerajaan negeri telah berjaya membuktikan bahawa mereka sentiasa meletakkan kepentingan rakyat dan negeri utama dalam apa jua tindakan..! 'Kuasa dari rakyat dan kepada rakyat la hasil masyulnya..!'

Sementara di peringkat pusat pun telah membuktikannya..! kuasa yang telah diberi oleh rakyat namun segala hasil masyul dan kenikmatan dirasai oleh mereka yang begitu popular bukan sahaja didalam negara malah diperingkat dunia saban hari setiap masa...! 

Rakyat mahukan kerajaan yang boleh membela dan layak di gelar bapak..! bukannya perompak..!

Rakyat mahukan kerajaan yang boleh memberikan nilai dalam menambah kualiti hidup rakyat..! rakyat tidak menggelamun sementara pemimpin tidak menjadi penyamun..!

Hakikatnya, rakyat Johor seakan sudah mempunyai jawapan dalam kertas undi mereka nanti...DUN untuk BN, Parlimen untuk BUKAN BN..!

Hidup akan lebih bermakna tanpa Najib dan sekutunya..! Hidup akan lebih nikmat dan terarah dengan kerajaan yang amanah..! 

Kepada Allah Berserah..!

cucu haji bay

Lu Fikir La Sendiri!!!


100 ulasan:

  1. Terima sahaja la. Selagi yg di bawah tidak berani berkata benar dan jujur kepada rakyat, terimalah habuannya

    BalasPadam
    Balasan
    1. No doubt Mukhriz is trying to justify his actions like what the Malays would say: menegakkan benang basah. But then if Mukhriz had not been sacked from Umno would he have changed his tune? So this means it has nothing to do with party loyalty but just about personal interests.

      Padam
    2. No doubt Mukhriz is trying to justify his actions like what the Malays would say: menegakkan benang basah. But then if Mukhriz had not been sacked from Umno would he have changed his tune? So this means it has nothing to do with party loyalty but just about personal interests.

      Padam
  2. Tak payah nak merenyeh renyeh... nak memandai menilai dan mengada adakan analisis bodoh pasal UMNO...... dah berambus dari UMNO bela jer BERSATU murtad tuhhh.... elok tanya diri sendiri BERSATU dah tubuh kat Johor ka blommm.. di Pagoh dah ada bahagian BERSATU ka blommm... hidung x mancong macam babi... PP lebam lebam..... kikiki.. pepatah baru tuhh....kikikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. PrOoTt.. Arghhh leganya..FuuUCccKkkk

      Padam
  3. Bukan kah dah cakap...

    Dari sabah hingga ke perlis, hari ini rakyat melihat ini semua bala dan balasan dari Allah.

    Setiap hari kami mendengar berita,

    "RASUAH! RASUAH! RASUAH! RASUAH!"

    Rakyatlah yg kena ditimpa bala,

    najib boleh sahaja makan wagyu beef di luar negara menaiki kapal terbang kerajaan apabila wagyu beef malaysia tak sedap.

    Begitu jugalah keadaan politik negara dan johor suatu ketika dulu adalah kubu kuat parti umno dah bertujar jadi parti najib....

    Khalid nordin?

    Mulut bersuara cuba tenteramkan jiwa, dlm masa sama cuba mengisi temolok selunyai yg boleh, sebelum umno johor di kuburkan.

    BalasPadam
  4. cucu tok selampit8 Oktober 2016 7:42 PTG

    HIDUP NAJIB!! MATI UMNO!!

    BalasPadam
  5. Tunggu la PRU nnti sapa yg berkubooo... BERSATU .. PKR akan berkubooo. ... rasuah dah banyak ditangkap dan didakwa banyak plakkk komplain lagiii... mangkok sungguh puak pluralist murtad nih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bapa segala rasuah bila nk ditangkapp...?dh tua pun bodo mangkok hayon nii..

      Padam
  6. Selagi tiada tuduha..... dakwaan.. jatuh hukum dimahkamah masih belum dianggap perasuah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mangkuk Ayun tahap lembu gila Otak dekat punggong

      Padam
  7. Selagi maruah rakyat, nama negara terpalit busuk dan hancing (najib tak kesah kena cop PM songlap n rasuah...) tidak dibersihkan, selagi itulah pelbagai tuduhan, dakwaan di lemparkan oleh masyarakat dunia terhadap malaysia.

    BalasPadam
  8. No doubt Mukhriz is trying to justify his actions like what the Malays would say: menegakkan benang basah. But then if Mukhriz had not been sacked from Umno would he have changed his tune? So this means it has nothing to do with party loyalty but just about personal interests.

    BalasPadam
  9. "Hakikatnya, rakyat Johor seakan sudah mempunyai jawapan dalam kertas undi mereka nanti...DUN untuk BN, Parlimen untuk BUKAN BN..!"

    Silap haribulan dengan DUN hancur lebor!!!

    BalasPadam
  10. "Rakyat mahukan kerajaan yang boleh membela dan layak di gelar bapak..! bukannya perompak..!"

    Pembetulan: bukan perompak tetapi PENYAMUN,,,najib juga cakap tu.

    BalasPadam
  11. "Tapi setakat ini sekutu Najib di Johor tetap mempertahankan akal mereka yang terletak di lutut..! "

    Pencacai plak aaaasyyyiiiik ngipas bontot kak mah...kami faham, lee kuan yew sebelum jumpa najib kena jumpa kak mah dulu, kuasa di tangan kak mah.

    BalasPadam
  12. "Tak heran ada berita yang mengatakan beberapa Ahli Parlimen sudah cuba mencari kerusi 'selamat' di peringkat DUN..!"

    Sotong kering? Pengkid? Bagaimana pule?

    Tapikan, lidah pendek cacat tu pasti nak kerusi parlimen kalau di offer....aishh berikan je la...timbalan lidah pendek tu pun bernafsu gak.

    BalasPadam
  13. Umum mengetahu bahawa Johor merupakan tiang seri UMNO dan Barisan Nasional selama ini..


    Ko dah lupa ke PM , yang Najib telah pun mengiktirafkan bahawa Sabah & Sarawak adalah simpanan tetap untuk BN!!!
    Macam nana nak jadi blogger, baru setahun dah lupa!

    BalasPadam
  14. 8:03 Betul tu. Selagi tiada tuduhan... dakwaan.. jatuh hukum dimahkamah Allah SWT masih belum dianggap berdosa. Buat le dosa banyak2 . Kang muflis kat akhirat nanti. Bukan kita tak ingatkan. Jaga baik baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selagi maruah rakyat, nama negara terpalit busuk dan hancing (najib tak kesah kena cop PM songlap n rasuah...) tidak dibersihkan, selagi itulah pelbagai tuduhan, dakwaan di lemparkan oleh masyarakat dunia terhadap malaysia.

      Dosa? Korang tak takut ke merangkak rangkak dan berguling guling terbakar sambil cuba minta maaf menangis nangis merayu rayu terseksa di hadapan kami di akhirat nanti?

      Padam
  15. "Bersatu dikatakan lebih berminat untuk fokus kepada kerusi Parlimen didalam PRU yang akan datang..!"

    Bersatu mungkin minat parlimen, pas, amanah dan dap pula minat DUN, walaubagaimana pun bertolak ansurlah, tak perlu tamak, diberi kepercayaan, kuasa dan mandat oleh rakyat, tujuan nya adalah berkhidmat untuk rakyat, tidak lebih tidak kurang, bukan seperti parti najib hari ini semata mata untuk tembolok diri sendiri sahaja.

    Apa yang penting wajib satu lawan satu berhadapan dengan parti najib dan bn.

    Berkongsi kuasalah diantara kamu bila menang nanti, insya Allah.

    BalasPadam
  16. MANA CAWANGAN BERSATU? SATU PUN TAK ADA...

    Itulah yang sedang digahkan oleh mereka mereka yang selalu berkata BERSATU tiada sambutan tetapi dalam masa yang sama sendiri pun cuak dengan perkembangan...

    Begitu juga dengan jumlah ahli yang didaftarkan? Mereka lebih teruja nak tahu, lebih teruja dari ahli BERSATU sendiri, apahal?
    Siang malam agaknya mereka berdoa supaya jumlahnya ciput.

    Apakah pengumuman tambahan 6 ribu ahli umno oleh kuman dan mungkin ribuan lagi yang rayu nak sertai semula umno bukan satu perkhabaran yang baik?
    Sepatutnya mereka dah boleh berpesta ria bergelak ketawa.

    Untuk makluman yang bertanya, anda boleh bangga dengan angka cawangan dan bahagian yang ada tetapi ia ujud dengan baik dan banyak di era Mahathir. Ramai jadi ahli umno di eranya.
    22 tahun ada 3 juta ahli. Najib 6 tahun tambahan 6 ribu.. Tolong kira berapa tahun nak capai tambahan lagi 3 juta (?)

    Kalau nak tepat tanya kunan berapa tambahan ahli umno di era Najib? Jangan malu nak sebutkan.. Jangan jangan jumlah kena gantung keahlian lebih ramai dari kemasukan.. Yang terbaik umumkanlah.

    Berbalik kepada jumlah cawangan dan bahagian BERSATU, biarlah proses pendaftaran ahli diteruskan dulu..
    Apa guna ada ribuan ketua cawangan dan ratusan ketua bahagian, tapi nak jawab GST dan 1MDB pun tergaru garu...
    Mana pemidato JASA, masuklah cawangan berucap, kenapa lari dan merajuk bila ahli tanya?

    Ada lagi ke ahli umno yang berani sembang di kedai kopi tentang kebaikan umno? Kalau dia balik tanpa kena ludah di muka sudah dikira selamat dan baik. Itulah hakikatnya di bawah sana.

    Hanya berani sembang sesama sendiri.. Hanya beraksi ketika pakai baju merah kerana dipayung.

    Heh..

    kluangman at Friday, October 07, 2016

    BalasPadam
    Balasan
    1. PrOoTt.. Arghhh leganya..FuuUCccKkkk

      Padam
  17. Alhamdulillah. Semoga tanah rezab Melayu tak lagi tergadai. - AnakJohor.

    BalasPadam
  18. Biarlah proses pendaftaran ahli berjalan dulu... kikiki adooii iii.... tak kan kat Pagoh 20 tahun tak ade grassroot.. takkan kat kubang pasu 30 tahun x ade grassroot... nnpk ssgt selama ini UMNO yg bagi nyawa... reformasi dulu ari ni tubuh parti esok belambak cawamgan dibuka... klu susah beli jer otai purba umno yg kuciwa tuhhh... dah 2 bulan dah satu pun tak ade...kikiki... ada ati nak amik kerusi parti lain klu 1 cawangan pun x ade lagi... yg kuar ni suma ada ratus juta duit.... ni la bahana kalau grassroot tak ada harap UMNO bagi nyawa dulu .. pas tu tatau timakasih....
    DoJ..FBI...Spork...bila nak tangkap .. nak dakwa.? Selagi tiada dakwaan.. tuduhan dan jatuh hukum di mahkamah selagi itu tak bersalah... cukup2 la jgn buat dosa kering buta2 muflis kat sana nnti.. bawak2 istigfar dan taubat banyak2....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fucckkk...

      Padam
    2. 10 09 ni dah tua bangka renta kedera, lihat sahaja tulisan dia tidak kemas, tiada isi, tiada pedoman, kasihani la dia....dunia dah macam ni punya perangai, kat akhirat berguling guling cuba merangkak rangkak sambil badan terbakar...

      Kasihani lah dia.

      Padam
    3. 10.54
      dah tak ada hujah dahhh... fakta dan bukti dah bagi... bila x bole jawab mula la jawab merapu.. bawak bertaubat sekurang kurang dah diberi peringatan...

      Padam
    4. 1100 nak jawab ape? Kamik dah ulang 3 4 kali bacaan...

      Tolong kasi mana persoalan nya?

      Padam
    5. 10.54 anak tuhan harun, tahu semua keadaan di alam kubor, di padang masyar, siapa masuk syurga/neraka sebab setiap mlm dapat mimpi wahyu dari mendiang bapak dia.

      Padam
    6. 1123, kamuk cakap apa, kamik tak retik, apak bahasak kamuk pakaik, bahasak melayuk ke jawak ke filipinak ke?

      kamuk tahuk ke bacak, sampaik 3 4 kalik bacak
      lebih baik kamuk pergik memburuk

      Padam
  19. Alhamdulillah... semoga tiada lagi usaha2 untuk teruskan jambatan bengkok.

    Dlm solat pun berulang2 kita mohon tunjukkan jalan yang lurus.

    Anakjohor

    BalasPadam
    Balasan
    1. mereka tak perlu lagi jambatan bengkok

      skrg dah dapat Nuar punya batang bengkok

      Padam
  20. Alhamdulillah.... rakyat johor masih boleh menilai mainan persepsi.

    BalasPadam
  21. Betul tu anak johor! tunjukkan jalan lurus dan lebih molek jika ditunjukkan jalan lurus kepada najib dan kak mah.

    BalasPadam
  22. "Rakyat mahukan kerajaan yang boleh membela dan layak di gelar bapak..! bukannya perompak..!"

    Alhamdulillah... semoga MB Datuk Khalid terus membela nasib kami.
    Anakjohor


    BalasPadam
  23. Persepsi juga penting apabila rakyat membaca dan menilai tulisan komen pro najib, ada isi tak? Ada fakta tak? Ada maki hamun tak? Ada perkataan lucah tak? Jika ada Pantun, sudah tentu rakyat membaca jika ada nilai dan adab yg tinggi. Sesuai dengan agama dan budaya org melayu, mamak tongkang? Lu fikirlah sendiri....

    BalasPadam
  24. Alhamdulillah... masih boleh berfikir dan menilai sendiri. Anakjohor.

    BalasPadam
  25. APA DH JADI NI,MOHON KHALID NORDIN UTAMAKN ANAK JOHOR,PASIR GUDANG BANYAK ORG KELANTAN,APA NK JADI NI?

    BalasPadam
  26. Rakyat melihat Persepsi sebagai contoh tindak tanduk gelagat samseng baju merah.

    Rakyat bertanya siapakah yg membiayai gerakan baju merah ini? Adakah mereka melakukan kerja secara sukarela?

    Adakah mereka ini dibayar?

    BalasPadam
  27. Sapa alih tiang gol ni...aduh..
    potong stim betul le. Elok elok cite 1mdb,
    alih alih ke Johor pulak.

    BalasPadam
  28. Alhamdulillah... masih boleh berfikir sendiri. Baju merah, kuning, hijau, biru, coklat, pink dll. Anakjohor

    BalasPadam
  29. Baju kuning dari bersih 1 smpi 5 ko agak free...? Teruskan usaha mengajar baju kuning...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yg penting kami dah putuskan untuk undi pembangkang.

      Alhamdullillah....

      Padam
    2. Undi hak individu yg penting BERSATU dan PKR harus berkubor kali ini...

      Padam
    3. Apabila tertubuhnya barisan rakyat menjelang PRU Nanti adalah...

      Parti najib beri apa jua bentuk habuan hadiah atau wang ringgit terima ambil ucapkan terimakasih tetapi pangkah barisan rakyat bersatu.!!!

      Alhamdulillah...

      Padam
  30. APA DH JADI NI,MOHON KHALID NORDIN UTAMAKN ANAK JOHOR,PASIR GUDANG BANYAK ORG KELANTAN,APA NK JADI NI?

    BalasPadam
  31. Alhamdulillah... sebangsa seagama sentiasa dialu2kan mencari rezeki di negeri johor tanpa diskriminasi. Anakjohor.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Anak Johor pergilah ke Kelantan pulak.

      Padam
    2. Sokong 11.06!!!

      Padam
  32. 10:09 .. cukup2 la jgn buat dosa kering buta2 muflis kat sana nnti.. bawak2 istigfar dan taubat banyak2

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.07 anak tuhan harun, tahu semua keadaan di alam kubor, di padang masyar, siapa masuk syurga/neraka sebab setiap mlm dapat mimpi wahyu dari mendiang bapak dia.

      Padam
  33. Berhujah dan brrfakta... semoga diberi petunjuk dan hidayah...

    BalasPadam
  34. Semua mengaku bawa hujah mereka adalah benar dan masing mempertahankan kebenaran dirinya dan puak yang mereka sokong sambil menyalahkan pehak lawan sebegai salah,jahat,sesat,perompak,penjahat dan macam2 gelaran lagi.

    Itu lah juga yang berlaku di Somalia,Habsyah,Afghanistan dan wilayah2 lain yang bergolak.Para warlord dan pengikut masing2 begitu taksub dengan 'kebenaran' puak mereka sambil mendakwa kempulan lawan adalah jahat dan salah yang harus ditentang atau dihapuskan.

    Sudahnya tidak ada satu pun yang terhapus atau satu yang menang mutlak yang boleh menguasai keseluruhan negara.Pengakhiran cerita kekal lah negara itu dalam kehancuran dengan rakyat yang berterusan menderita tanpa ada siapa lagi yang dapat membantu....berpada2 lah kita dalam berpolitik ni kawan-kawan.

    Pemimpin politik ini baik di pehak mana pun adalah species manusia yang sentiasa mempunyai kemahuan yang tidak terbatas.

    BalasPadam
  35. B.ontot
    E.ngkau
    R.ompong
    S.ebab
    A.nwar
    T.utoh
    U.wekk

    BalasPadam
    Balasan
    1. P.elir
      K.uat
      R.odok

      Padam
    2. D.ubur
      A.nwar
      P.aku

      Padam
    3. U united
      M mohd
      N najib
      O organisation

      Padam
    4. Matdey nak rampas kuasa cara yang cukup jiijik dan hina
      Sanggup diia melutut rayu dgn DAP komiinis punya China
      Rela dijiilat ciium Nuat peliwat punya batang kepala bana
      Dia tidak peduli walau orang Melayu akan hancur merana

      Padam
    5. Matdey pukiimak tua bangsat hanya mahukan Najib jatoh
      Orang kutok kata dia menjilat ludah dia tak ada tersentoh
      Sanggup dia jilat jubor Kit Siang & Nuat punya pala butoh
      Mamak Kerala ni tidak peduli walau Melayu hancur runtoh

      Padam
    6. Matdey biol tua kutuk tak sedar diri dah nak masuk kubor
      Dariipada asal nak cantas Najib, kinii Umno dia mau lebor
      Rasanya si tua ini rela bagi kalau Nuat mintak tutoh jubor
      Kalau Melayu hancor, tak guna sesal nasi udah jadi bubor

      Padam
    7. Madey main wayang, diia buka Bersatu sebagai panggong
      Dia udah jadii biol ikut kominis berak tak basuh punggong
      Kinii diajak rakyat menderhaka lawan yg dipertuan Agong
      Kalu Melayu jadi hancor adakah Matdey ini mau tanggong

      Padam
    8. Matdey guna polis hentak orang kat jalan masa reformasi
      Masa tu mamak gila ni terkenal sbg Mahafiraun kuku besi
      Kini jadi terbalik, dia ajak rakyat ke jalan berdemonstrasi
      Dia tak tau di belakang ada yg tunggu bersorak ‘Malay Si’

      Padam
    9. Matdey dulu bikin komplot untuk sumbat Nuat ke penjara
      Kini orang yang dia kata peliwat tak bermoral dibuat wira
      Dia ini bertekad mau rampas kuasa walau cara huru hara
      Kalu dia mampos beri dia title perosak keamanan negara’

      Padam
    10. Matdey sangat terkenal kotor dalam politik punya kancah
      Demi untuk cita peribadinya raja dan Agong pun dia acah
      Dia tidak pedulii kalau nanti bangsa nak hancor berpecah
      Sebab itu, tak salah kalau dajal ini dicaci dgn kata2 lucah

      Padam
    11. Matdey gila, kata Sultan Johor, ialah sebesar-besar setan
      Cuba diiperdaya rakyat berlapiik title sebagai PM mantan
      Diia hasut rakyat keluar memberontak cara zaman hutan
      Semua dibuat untuk boboi manja, dia punya anak jantan

      Padam
    12. Matdey bangsat inii perasan dia macam dulu masih gagah
      Sejak dulu dia ni dgn PM atau TPM asyik saja dia sanggah
      Kini dia buat fitnah bikin rakyat porak peranda bertelagah
      Agenda perpecahan Matdey ini perlulah segera kita cegah

      Padam
  36. Selisih semata2 kerana kedengkian.

    Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):19 - Sesungguhnya agama (yang diridhai) disisi Allah hanyalah Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Al Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya.

    BalasPadam
  37. Bersatu dah menggeletar lutut kat Johor.
    Tokey besar mereka Sultan Johor sergah suruh tutup mulut dan baginda kata orang tua tu gila.

    BalasPadam
  38. Ha, dah tak muncul lagi ‘ostad’ John seludup punya rokok
    John Bodoe munafiq kalah behujah, terus larii merengkok
    Agaknya lari mengadu dekat ‘ostad’ Nuat batang bengkok
    Ini munafiq, ekor bergelumang tahi hanya berderai kokok

    BalasPadam
  39. Terus hilang lesap ‘ostad’ munafiq si John Bodoe pukimak
    Agaknya ‘ostad’ anak tuhan harun sibuk dgn tesis mamak
    Kejora cabar guna nama Allah, ostad ni lari masuk semak
    Kini ‘ostad’ fasiq biol ini tak berani lagi nak banyak lemak

    BalasPadam
  40. Ostad John Bodoe awalnya muncul berlakon gaya lembut
    Lama kelamaan dia lupa diri, keluar caci maki berserabut
    Bila Kejora tiibai dia, ‘ostad’ munafiq ini jadi kelam kabut
    Kita cabar guna nama Allah, terus ‘ostad’ dayus ini cabut

    BalasPadam
  41. Kener dengan Kejora, ‘ostad’ John makan kuah dgn kicap
    Tidak terjawab lagi bedilan Kejora masuk kerap dan acap
    ‘Ostad’ pukiimak hanya mengurut dada sambil mengucap
    Mungkiin cara dia nak release tension, ostad ni melancap

    BalasPadam
  42. John Bodoe main dengan ayat Quran nak berlagak ‘ostad’
    Tapi dia ni fasiq, suka buat fitnah serupa munafiq murtad
    Aku rasa si John barua pelesit bangsat inii kaki memantat
    Pantang tengok burit betiina lalu pakai singkat atau ketat

    BalasPadam
  43. Dah tak muncul lagi ‘ostad’ John Bodoe bengap tiga suku
    Dia udah berhentii tesis ttg mamak, ini ‘ostad’ kera duku
    Bila orang tau ‘ostat’ John ini munafiq, hujah dia tak laku
    Yennadey thamby…birinti la buat tesis, baiik jual maruku

    BalasPadam
  44. ‘Ostat’ biol John Bodoe inii hanya taraf ayam dalam reban
    Bila masuk blog, ‘ostad’ munafiq ini lempar kepiah serban
    Sebelum inii beri hujah ttg agama kinii meroyan meraban
    Dia udah tak berani muncul lagi ini ‘ostad’ lobang jamban

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahai Kejora Tak Ngaku mamak.

      (Salam sejahtera untuk pembaca lain).

      Aku baru masuk sini ni. Aku ni ada kerja lain bukan macam kamu diberi dedak untuk muncul. Aku ada banyak kerja lain selain melayan caci carut kamu.

      Aku tengok tak ada isi apa pun yang kamu post untuk aku muncul. Jadi aku biarkan kamu syok sendiri. Seperti biasa bila orang biarkan kamu syok sendiri kamu akan kata orang takut dan kamu dah menang. Hantam sajalah labu.

      Kamu teruskan sajalah, sebab aku tengok kamu ni benar2 seorang yang melampau batas. Dalam budaya kami orang Melayu ada satu peringkat apabila bertemu dengan orang yang super dahsyat melampau batas kami akan 'biarkan sahaja si luncai dengan labunya'. Itulah asal muncul pepatah tersebut. Seperti juga malu alah, mamak tak ada sifat ini, malah mamak akan menagaggap ini sebagai mengaku kalah.

      Posting kamu tidak pernah mengubah pendirian admin ataupun sesiapa dalam ni. No harm pun kalau dibiarkan. Kamu menang juga? Hantam sajalah labu.

      Apa pun aku dah jalankan amanah aku memberi amaran kepada kamu selepas melihat kamu menjual ayat2 Allah dengan harga yang murah.

      Dengan kesombongan kamu ini mudah2an satu hari identiti kamu akan terdedah. Lebih manis lagi apabila ia didedahkan oleh kawan2 dedak kamu sendiri apabila isunya ialah dengki dengan dedak orang lain.

      Apa pun sifat2 mamak memang betul ada pada kamu. Akal mamak, lidah mamak dan perangai mamak semuanya ada pada kamu.

      Aku tengok balik ada posting 8.43 ptg yang sebut mamak tongkang. Sudah tentu sebutan ini membuatkan kamu geram dan meradang.

      Dengan kuatnya kamu mencarut, dan begitu dahsyatnya kamu memeprolokkan ayat2 AlQuran sudah jelas bahawa sumpah kamu tiada nilai keterangan. Mahkamah (yang amal syarielah) akan menanganggap kamu orang fasiq (menganggap dan bukan memutuskan kamu sebagai fasiq sebab itu kerja Allah) dan tidak akan melayan sumpah kamu sebagai sumpah yang ada nilai penyaksian.

      Kalau ayat2 Allah kamu petik dengan hina, apakah tiada kemungkinan sumpah kamu ini pun sumpah bohong? Ayat2 AlQuran pun kamu petik demi dedak.

      Memandangkan aku dah masuk sini kamu maka aku ingin postkan satu hadith tentang munafiq untuk pembaca2 lain mengambil iktibar.

      Terjemahannya:-

      '4 sifat barangsiapa memilikinya maka ia adalah munafiq tulen, barangsiapa memiliki salah satu daripadanya, maka dalam dirinya ada sifat munafiq sehingga ia meninggalkannya. (1) apabila diberi amanah ia khianat, (2) apabila bicara ia dusta (3) apabila berjanji ia mungkir (4) apabila berdebat ia melampau batas".

      Para pembaca di dalam ini tidak saling mengenali jadi kita tidak dapat lihat 3 sifat yang disebut. Tapi kita boleh melihat siapa yang punya sifat keempat iaitu apabila berdebat ia melampau batas. Sebutannnya dlm bhs Arab seperti berikut :-

      واذا خاصم فجر

      Kalimah فجر boleh membawa maksud sangat jahat, sangat melampau batas, dan seumpamanya bergantung kepada ayat penuh.

      Di dalam surah Nuh ayat 27, Nabi Nuh telah menggandingkan kalimah فاجر ini dengan kalimah kafir, menunjukkan betapa rendahnya taraf orang2 fajir ini, sehinggakan Nabi Nuh sanggup mendoakan kehancuran umatnya supaya tidak ada orang2 yang fajir dilahirkan di atas muka bumi ini.

      "Tuhanku janganlah kau tinggalkan seorang pun di atas muka bumi ini dari orang-orang yang kafir itu. Sekiranya kau tinggalkan mereka, nescaya mereka tidaklah melahirkan anak melainkan yang fajir (فاجرا) lagi kafir."

      Aku tidak akan menjatuhkan sebarang hukum ke atas kamu sebab itu kerja Allah. Tapi aku memohon kepada Allah agar keturunanku tidak akan ada orang yang bersifat seperti kamu.

      Aku rasa memadailah posting aku kali ini. Kamu teruskanlah dengan caci carut kamu tu ya.

      Salam untuk semua pembaca

      (dan Adios untuk Kejora).




      Padam
    2. Wahai Kejora Tak Ngaku mamak.

      (Salam sejahtera untuk pembaca lain).

      Aku baru masuk sini ni. Aku ni ada kerja lain bukan macam kamu diberi dedak untuk muncul. Aku ada banyak kerja lain selain melayan caci carut kamu.

      Aku tengok tak ada isi apa pun yang kamu post untuk aku muncul. Jadi aku biarkan kamu syok sendiri. Seperti biasa bila orang biarkan kamu syok sendiri kamu akan kata orang takut dan kamu dah menang. Hantam sajalah labu.

      Kamu teruskan sajalah, sebab aku tengok kamu ni benar2 seorang yang melampau batas. Dalam budaya kami orang Melayu ada satu peringkat apabila bertemu dengan orang yang super dahsyat melampau batas kami akan 'biarkan sahaja si luncai dengan labunya'. Itulah asal muncul pepatah tersebut. Seperti juga malu alah, mamak tak ada sifat ini, malah mamak akan menagaggap ini sebagai mengaku kalah.

      Posting kamu tidak pernah mengubah pendirian admin ataupun sesiapa dalam ni. No harm pun kalau dibiarkan. Kamu menang juga? Hantam sajalah labu.

      Apa pun aku dah jalankan amanah aku memberi amaran kepada kamu selepas melihat kamu menjual ayat2 Allah dengan harga yang murah.

      Dengan kesombongan kamu ini mudah2an satu hari identiti kamu akan terdedah. Lebih manis lagi apabila ia didedahkan oleh kawan2 dedak kamu sendiri apabila isunya ialah dengki dengan dedak orang lain.

      Apa pun sifat2 mamak memang betul ada pada kamu. Akal mamak, lidah mamak dan perangai mamak semuanya ada pada kamu.

      Aku tengok balik ada posting 8.43 ptg yang sebut mamak tongkang. Sudah tentu sebutan ini membuatkan kamu geram dan meradang.

      Dengan kuatnya kamu mencarut, dan begitu dahsyatnya kamu memeprolokkan ayat2 AlQuran sudah jelas bahawa sumpah kamu tiada nilai keterangan. Mahkamah (yang amal syarielah) akan menanganggap kamu orang fasiq (menganggap dan bukan memutuskan kamu sebagai fasiq sebab itu kerja Allah) dan tidak akan melayan sumpah kamu sebagai sumpah yang ada nilai penyaksian.

      Kalau ayat2 Allah kamu petik dengan hina, apakah tiada kemungkinan sumpah kamu ini pun sumpah bohong? Ayat2 AlQuran pun kamu petik demi dedak.

      Memandangkan aku dah masuk sini kamu maka aku ingin postkan satu hadith tentang munafiq untuk pembaca2 lain mengambil iktibar.

      Terjemahannya:-

      '4 sifat barangsiapa memilikinya maka ia adalah munafiq tulen, barangsiapa memiliki salah satu daripadanya, maka dalam dirinya ada sifat munafiq sehingga ia meninggalkannya. (1) apabila diberi amanah ia khianat, (2) apabila bicara ia dusta (3) apabila berjanji ia mungkir (4) apabila berdebat ia melampau batas".

      Para pembaca di dalam ini tidak saling mengenali jadi kita tidak dapat lihat 3 sifat yang disebut. Tapi kita boleh melihat siapa yang punya sifat keempat iaitu apabila berdebat ia melampau batas. Sebutannnya dlm bhs Arab seperti berikut :-

      واذا خاصم فجر

      Kalimah فجر boleh membawa maksud sangat jahat, sangat melampau batas, dan seumpamanya bergantung kepada ayat penuh.

      Di dalam surah Nuh ayat 27, Nabi Nuh telah menggandingkan kalimah فاجر ini dengan kalimah kafir, menunjukkan betapa rendahnya taraf orang2 fajir ini, sehinggakan Nabi Nuh sanggup mendoakan kehancuran umatnya supaya tidak ada orang2 yang fajir dilahirkan di atas muka bumi ini.

      "Tuhanku janganlah kau tinggalkan seorang pun di atas muka bumi ini dari orang-orang yang kafir itu. Sekiranya kau tinggalkan mereka, nescaya mereka tidaklah melahirkan anak melainkan yang fajir (فاجرا) lagi kafir."

      Aku tidak akan menjatuhkan sebarang hukum ke atas kamu sebab itu kerja Allah. Tapi aku memohon kepada Allah agar keturunanku tidak akan ada orang yang bersifat seperti kamu.

      Aku rasa memadailah posting aku kali ini. Kamu teruskanlah dengan caci carut kamu tu ya.

      Salam untuk semua pembaca

      (dan Adios untuk Kejora).




      Padam
  45. amenda blogger ni tulis....kuat berangan.
    umno/bn masih kuat di johor. pengkhianat umno meracau sebab takde sokongan....hehe.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju Dina, si Matdey pengerusi Bersatu itu pun nyaris Sultan Johor nak kasi penampor

      Padam
  46. Muydin si imam playboy sebulan dua ni tidor tak nyenyak
    Pasal politik Johor inii Kejora rasa tak perlu cakap banyak
    Gambaran nya dah jelas ternyata bila Sultan naik minyak
    Cukup lah dicerita oleh insiden2 Matdey tu, Sultan lanyak

    BalasPadam
  47. Kat negerii Johor dah tak ada apa pengaruh Parti Bersatu
    Presiden Muydin kaki memantat bini orang dah mati kutu
    Matdey pengerusii pula dah teruk Sultan Johor sekeh latu
    Tunggu masa jer berkubor nak diiletak nesan punya batu

    BalasPadam
  48. Al-Baqarah:195 - Dan belanjakanlah (apa yang ada pada kamu) kerana (menegakkan) ugama Allah, dan janganlah kamu sengaja mencampakkan diri kamu ke dalam bahaya kebinasaan (dengan bersikap bakhil); dan baikilah (dengan sebaik-baiknya segala usaha dan) perbuatan kamu; kerana SESUNGGUHNYA ALLAH MENGASIHI ORANG-ORANG YANG BERUSAHA MEMPERBAIKI AMALANNYA.

    BalasPadam
  49. ‘Ostad’ John Bodoe masih merawat luka yang tak semboh
    Bila terselah dia punya munafiq, Kejora terus balun taboh
    Tak berani lagi ‘ostad’ ini melawan, hanya berpelok tuboh
    Tiidor tebongkang sampai tak bangun sembahyang suboh

    BalasPadam
  50. ‘Ostad’ John Bodoe biingai bahlol bengap jatuh terjelepok
    Senang saja Kejora patahkan hujah nya yg mcm keropok
    Akiibat siifat fasiq munafiq dia, kepala dia Kejora hempok
    Daripada awalnya nampak mcm lelaki kini dah jadi bapok

    BalasPadam
  51. ‘Ostad’ John Bodoe baghal tak beranii masuk sini lagi dah
    Konon mau lagak ‘ostad’ entah-entah diia penagiih dadah
    Zaman sekarang ramai juga mcm ini ‘ostad’ haram jadah
    Huerrgghh ptuiihh…muka ‘ostad’ ni Kejora nak kasi ludah

    BalasPadam
  52. ‘Ostad’ John ni, kalu tewas berhujah, dibuat lepas geram
    Budak dungu ni tak tahu Kejora lebih dulu makan garam
    Bila Kejora bongkar sifat munafiqnya, dia lari mengeram
    Dah tak nampak kelibat lagi ini ‘ostad’ bebal anak haram

    BalasPadam
  53. ‘Ostad’ John Bodoe jenis keras kepala tak mau mengalah
    Kini dibuat tesis ‘Kejora tak ngaku mamak’ sebagai helah
    Kejora cabar dia suruh tulis:’Kejora mamak ni demi Allah’
    Apa lagi si bahalol munafiq ni lintang pukang cabut belah

    BalasPadam
  54. Al-Baqarah:195 - Dan belanjakanlah (apa yang ada pada kamu) kerana (menegakkan) ugama Allah, dan janganlah kamu sengaja mencampakkan diri kamu ke dalam bahaya kebinasaan (dengan bersikap bakhil); dan baikilah (dengan sebaik-baiknya segala usaha dan) perbuatan kamu; kerana SESUNGGUHNYA ALLAH MENGASIHI ORANG-ORANG YANG BERUSAHA MEMPERBAIKI AMALANNYA.

    BalasPadam
  55. Tanpa Nama9 Oktober 2016 6:19 PG

    ‘Ostad’ John Bodoe biingai bahlol bengap jatuh terjelepok
    Senang saja Kejora patahkan hujah nya yg mcm keropok
    Akiibat siifat fasiq munafiq dia, kepala dia Kejora hempok
    Daripada awalnya nampak mcm lelaki kini dah jadi bapok

    Balas

    Sapi Betina (Al-Baqarah):44 - Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebaikan, sedang kamu melupakan diri (kewajiban)mu sendiri, padahal kamu membaca Al Kitab (Taurat)? Maka tidaklah kamu berpikir?

    Benar2kah kamu beriman hai 6:19?

    Satu barisan (Aş-Şaf):2 - Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?

    Satu barisan (Aş-Şaf):3 - Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan.



    Al-Balad:17 - Selain dari (tidak mengerjakan amal-amal) itu, ia (tidak pula) menjadi dari orang-orang yang beriman dan berpesan-pesan dengan sabar serta berpesan-pesan dengan kasih sayang.

    Āli `Imrān:159 - Maka dengan sebab rahmat (yang melimpah-limpah) dari Allah (kepadamu wahai Muhammad), engkau telah bersikap LEMAH-LEMBUT kepada mereka (sahabat-sahabat dan pengikutmu), dan KALAULAH ENGKAU BERSIKAP KASAR LAGI KERAS HATI, tentulah mereka lari dari kelilingmu. Oleh itu maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yang mereka lakukan terhadapmu), dan pohonkanlah ampun bagi mereka, dan juga bermesyuaratlah dengan mereka dalam urusan (peperangan dan hal-hal keduniaan) itu. kemudian apabila engkau telah berazam (sesudah bermesyuarat, untuk membuat sesuatu) maka bertawakalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Teriima kasiih lah untuk ayat-ayat itu 7.31 yang budiman
      Allah saja yang Mahatahu samada makhluknNya beriman
      John Doe karang fiitnah “Kejora mamak” cara tak siuman
      Sekarang Kejora nak ajar dia spt dulu kiita ajar Othaman

      Padam
    2. Ini untuk 7.31,
      bersempena 6:19 (surah 6, ayat 19)

      قُلۡ أَىُّ شَىۡءٍ أَكۡبَرُ شَہَـٰدَةً۬‌ۖ قُلِ ٱللَّهُ‌ۖ شَہِيدُۢ بَيۡنِى وَبَيۡنَكُمۡ‌ۚ وَأُوحِىَ إِلَىَّ هَـٰذَا ٱلۡقُرۡءَانُ لِأُنذِرَكُم بِهِۦ وَمَنۢ بَلَغَ‌ۚ أَٮِٕنَّكُمۡ لَتَشۡہَدُونَ أَنَّ مَعَ ٱللَّهِ ءَالِهَةً أُخۡرَىٰ‌ۚ قُل لَّآ أَشۡہَدُ‌ۚ قُلۡ إِنَّمَا هُوَ إِلَـٰهٌ۬ وَٲحِدٌ۬ وَإِنَّنِى بَرِىٓءٌ۬ مِّمَّا تُشۡرِكُونَ (١٩)

      Bertanyalah (wahai Muhammad): Apakah sesuatu yang lebih besar persaksiannya? (Bagi menjawabnya) katakanlah: Allah menjadi Saksi antaraku dengan kamu dan diwahyukan kepadaku Al-Quran ini, supaya aku memberi amaran dengannya kepada kamu dan juga (kepada) sesiapa yang telah sampai kepadanya seruan Al-Quran itu. Adakah kamu sungguh-sungguh mengakui bahawa ada beberapa tuhan yang lain bersama-sama Allah? Katakanlah: Aku tidak mengakuinya. Katakanlah lagi: Hanyasanya Dialah sahaja Tuhan Yang Maha Esa dan sesungguhnya aku adalah berlepas diri dari apa yang kamu sekutukan (dengan Allah Azza Wa Jalla).

      Padam
  56. Looor, ada lagi pantun hampas kamu Kejora.

    Aku dah jawab di atas tu dah.

    Hantam sajalah labu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan berputus asa. Jihad melawan fitnah dan munafik.

      Padam
    2. ‘Ostad’ John Bodoe jenis keras kepala tak mau mengalah
      Kini dibuat tesis ‘Kejora tak ngaku mamak’ sebagai helah
      Kejora cabar dia suruh tulis:’Kejora ni mamak demi Allah’
      Apa lagi si bahalol munafiq ni lintang pukang cabut belah

      Padam
    3. 8:50
      Mungkin juga john tak keras kepala. Cuma kebiasaan budak2 yg suka bersumpah2 perkara2 remeh utk kemenangan yg sedikit.

      Padam
    4. Terima kasih saudara 9:01 PG.

      Betul tu. Sebab tu saya tak bersumpah untuk bnda2 remeh ni.

      Ajak bersumpah untuk bnda remeh macam juga maki hamun carut label dan sebagainya adalah cara2 orang jahil dan tak ada hujah.

      Kalau sumpah boleh jadi keterangan kita bubar saja mahkamah yang ada. Semua main sumpah ja.

      Maka seronoklah orang2 pendusta, fasiq dan munafiq sebab keterangan tidak lagi diperlukan. Memadai dgn sumpah ja.

      Padam
  57. Mungkin juga john tak keras kepala. Cuma kebiasaan budak2 yg suka bersumpah2 perkara2 remeh utk kemenangan yg sedikit.

    The hypocrite looks for faults; the believer looks for excuses.
    - Abu Hamid al-Ghazali




    BalasPadam
  58. Orang2 munafiiq inii agak ukar nak dikesan secara nyata
    Tetapii dalam Quran surah Al-Munafiqun Allah ada cerita
    Mereka kerap berseliindung di balik penampiilan & kata2
    Di mulut mereka kelihatan benar tetapii di hatii berdusta

    BalasPadam